×
Επεξεργασία Προφίλ Επεξεργασία Avatar Επεξεργασία Υπογραφής Επεξεργασία Επιλογών E-mail και Κωδικός
×
Αποσύνδεση Οι Συνδρομές μου Το Προφίλ μου Τα Posts μου Τα Threads μου Λίστα Επαφών Αόρατος Χρήστης
Τι;
Πως;
Ταξινόμηση
Που;
Σε συγκεκριμένη κατηγορία;
Ποιος;
Αποτελέσματα Αναζήτησης
Συμπληρώστε τουλάχιστον το πεδίο Τι;

Το e-steki είναι μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές διαδικτυακές κοινότητες με 67,037 μέλη και 2,416,706 μηνύματα σε 75,375 θέματα. Αυτή τη στιγμή μαζί με εσάς απολαμβάνουν το e-steki άλλα 568 άτομα.

Καλώς ήρθατε στο e-steki!

Εγγραφή Βοήθεια

Η επί του όρους ομιλία

abakas7

Εκκολαπτόμενο Μέλος

Ο abakas7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι 34 ετών , επαγγέλεται Καθηγητής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 77 μηνύματα.

O abakas7 έγραψε: στις 07:33, 25-10-12:

#1
Πρόκειται για την ομιλία του Ιησού Χριστού πάνω σε ένα όρος, στην οποία περιγράφεται το πλαίσιο ζωής στο οποίο καλείται να κινείται όποιος επιθυμεί να εισέλθει στη Βασιλεία του Θεού. Για το λόγο αυτό, πολλοί μελετητές της Αγίας Γραφής ονομάζουν την επί του όρους ομιλία ως «Το Καταστατικό της Βασιλείας των Ουρανών».

Περιλαμβάνεται στα κεφάλαια 5-7 του κατά Ματθαίον Ευαγγελίου και ίσως θα ήταν ενδιαφέρον να συζητήσουμε μερικά αποσπάσματα. Η ομιλία ξεκινάει με τους εννέα μακαρισμούς:

  • «Μακάριοι οι φτωχοί στο πνεύμα· επειδή, δική τους είναι η βασιλεία των ουρανών

  • «Μακάριοι αυτοί που πενθούν· επειδή, αυτοί θα παρηγορηθούν

  • «Μακάριοι οι πράοι· επειδή, αυτοί θα κληρονομήσουν τη γη.»

  • «Μακάριοι αυτοί που πεινούν και διψούν τη δικαιοσύνη· επειδή, αυτοί θα χορτάσουν

  • «Μακάριοι αυτοί που ελεούν· επειδή, αυτοί θα ελεηθούν

  • «Μακάριοι οι καθαροί στην καρδιά· επειδή, αυτοί θα δουν τον Θεό

  • «Μακάριοι οι ειρηνοποιοί· επειδή, αυτοί θα ονομαστούν γιοι τού Θεού

  • «Μακάριοι αυτοί που έχουν διωχθεί εξαιτίας τής δικαιοσύνης· επειδή, δική τους είναι η βασιλεία των ουρανών

  • «Μακάριοι είστε, όταν σας ονειδίσουν, και σας θέσουν υπό διωγμό, και πουν εναντίον σας κάθε κακό λόγο, λέγοντας ψέματα, εξαιτίας Μου. Χαίρεστε και αγάλλεστε, επειδή ο μισθός σας είναι πολύς στους ουρανούς· έτσι, εξάλλου, έθεσαν υπό διωγμό τούς προφήτες πριν από σας.»
(κατά Ματθαίον 5:3-12)
1 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

kit-kat

Διακεκριμένο μέλος

H kit-kat αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 1,502 μηνύματα.

H kit-kat έγραψε: στις 13:13, 25-10-12:

#2
όσοι πληγωθούν και βασανιστούν σε αυτή τη ζωη θα δικαιωθούν στο τέλος...εγώ πάντως αυτό το πιστεύω!ολα τα δεινά ερχονται για κάποιο λόγο και δοκιμαζουν τις αντοχέσ μας και τη πίστη μας...
2 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Rempeskes

Αποκλεισμένος χρήστης

Ο Rempeskes αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Hair stylist . Έχει γράψει 5,587 μηνύματα.

O Rempeskes έγραψε: στις 13:20, 25-10-12:

#3
Πρόκειται για την ομιλία του Ιησού Χριστού πάνω σε ένα όρος,
το περίφημο από την πρόσφατη αιματοχυσία, όρος των Ελαιών

βέβαια μόνο ελιές δεν βλέπεις σήμερα.
όπως κ να εχει, ούτε σαν όρος λέει και πολλά. πιο ψηλό είναι το χαμολόφι που έχουμε πάνω από το χουριόμ' στην ευρυτανία.
παντως έχει υπέροχη θέα στα τείχη της παλιάς πόλης και τον Θόλο του Βράχου. Για όσους δεν πάνε μεθυσμένοι βέβαια.
Προσωπικά, είχα κατεβάσει τόσο ξύδι εκείνη τη μέρα, που ορκίζομαι πως άκουσα τον Ιησού να μιλάει
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Νωεύς (Ιάσων)

Τιμώμενο Μέλος

Ο Ιάσων αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Μαθητής/τρια . Έχει γράψει 4,820 μηνύματα.

O Νωεύς επιπεδο : Μηδεν έγραψε: στις 18:49, 25-10-12:

#4
Αρχική Δημοσίευση από abakas7
...«Το Καταστατικό της Βασιλείας των Ουρανών».

...
  • «Μακάριοι οι φτωχοί στο πνεύμα· επειδή, δική τους είναι η βασιλεία των ουρανών
...
Αρχική Δημοσίευση από Rempeskes
...
όπως κ να εχει, ούτε σαν όρος λέει και πολλά. πιο ψηλό είναι το χαμολόφι που έχουμε πάνω από το χουριόμ' στην ευρυτανία.
...
Ρεμπ, η διαφορά είναι στη βαρύτητα κι όχι μόνον στο ύψος, ίσως!
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Μάξιμος

Περιβόητο Μέλος

Ο Μάξιμος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Σκηνοθέτης . Έχει γράψει 1,486 μηνύματα.

O Μάξιμος έγραψε: στις 09:09, 26-10-12:

#5
Αρχική Δημοσίευση από Rempeskes
..... πιο ψηλό είναι το χαμολόφι που έχουμε πάνω από το χουριόμ' στην ευρυτανία.
......... Για όσους δεν πάνε μεθυσμένοι βέβαια.
Προσωπικά, είχα κατεβάσει τόσο ξύδι εκείνη τη μέρα, που ορκίζομαι πως άκουσα τον Ιησού να μιλάει
Οταν είναι κάτι μπροστά σου και δεν το βλέπεις, δεν σημαίνει οτι είναι μικρό και δεν το βλέπεις, αλλά ίσως είναι τόσο μεγάλο.........και αδερφέ εν Χριστό ρεμπ, διαβλέπω την ανάγκη απο την μεριά σου να το δεις.
Πράγμα που εύχομαι ολόψυχα.
1 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

abakas7

Εκκολαπτόμενο Μέλος

Ο abakas7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι 34 ετών , επαγγέλεται Καθηγητής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 77 μηνύματα.

O abakas7 έγραψε: στις 20:37, 26-10-12:

#6
Αρχική Δημοσίευση από kit-kat
όσοι πληγωθούν και βασανιστούν σε αυτή τη ζωη θα δικαιωθούν στο τέλος...εγώ πάντως αυτό το πιστεύω!ολα τα δεινά ερχονται για κάποιο λόγο και δοκιμαζουν τις αντοχές μας και τη πίστη μας...
Πράγματι, αγαπητή kit-kat.
Ο Κύριος όμως μάς θέτει μια προϋπόθεση: να υπομείνουμε τις πληγές και το βασανισμό με τον ίδιο τρόπο που και ο Χριστός τα υπέμεινε:

«Επειδή, ποια δόξα υπάρχει, αν αμαρτάνοντας και δεχόμενοι χτυπήματα υπομένετε; Αν, όμως, αγαθοποιώντας και πάσχοντας υπομένετε, αυτό είναι χάρη μπροστά στον Θεό.
Δεδομένου ότι, σε τούτο προσκληθήκατε, επειδή και ο Χριστός έπαθε για χάρη σας, αφήνοντας παράδειγμα σε σας, για να ακολουθήσετε τα ίχνη Του:
- ο Οποίος «δεν έκανε αμαρτία ούτε βρέθηκε δόλος στο στόμα Του».
- ο Οποίος, καθώς Τον λοιδορούσαν, δεν ανταπέδιδε λοιδορίες, πάσχοντας δεν απειλούσε, αλλά παρέδινε τον Εαυτό Του σ' Αυτόν που κρίνει δίκαια»

(Α' Πέτρου 2:20-23)

Δηλαδή μέχρι κι ο ίδιος ο Χριστός, ο κατ' εξοχήν αθώος, υπέμεινε παθήματα χωρίς να πάψει να αγαπάει ακόμη και τους σταυρωτές Του. Και δεν διεκδίκησε ο Ίδιος τη δικαίωση Του αλλά άφησε τον Πατέρα Του να Τον δικαιώσει. Και Τον δικαίωσε ανασταίνοντάς Τον!

Τι ωραία να μας δώσει μια τέτοια καρδιά ο Θεός...
3 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

abakas7

Εκκολαπτόμενο Μέλος

Ο abakas7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι 34 ετών , επαγγέλεται Καθηγητής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 77 μηνύματα.

O abakas7 έγραψε: στις 08:22, 30-10-12:

#7
Αρχική Δημοσίευση από Νωεύς
Αρχική Δημοσίευση από abakas7
...«Το Καταστατικό της Βασιλείας των Ουρανών».

...
  • «Μακάριοι οι φτωχοί στο πνεύμα· επειδή, δική τους είναι η βασιλεία των ουρανών.»
...
Πάντως, με μια πιο προσεκτική ματιά μπορεί να δει κανείς ότι οι μακαρισμοί είναι ουσιαστικά τα βήματα εκείνα τα οποία αν ακολουθήσει ο άνθρωπος θα έχει φως, δηλαδή θα ξέρει τί πρέπει να κάνει και προς τα πού πρέπει να κινηθεί.

Όλα όμως ξεκινούν από τη διάθεση του ανθρώπου να ακούσει και να πειραματιστεί το δρόμο του Θεού. Αν προσπαθήσει να "κόψει δρόμο" μπορεί αυτό εκ πρώτης όψεως να φαίνεται πιο εύκολο, όμως ποτέ δεν θα φθάσει στο φωτισμό και δεν θα ακούσει τη φωνή του Κυρίου.

Κι αν στον άνθρωπο φαίνεται δύσκολο ένα τέτοιο μονοπάτι, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι η κινητήριος δύναμη για να το περπατήσει είναι η χάρη τού Θεού. Για να αποσταλεί όμως η χάρη του Θεού και να αναπαυθεί επάνω στον άνθρωπο, θα πρέπει αυτός να έχει τη διάθεση να κάνει το πρώτο βήμα, να δείξει στο Θεό την ειλικρινή του πρόθεση να κάνει το θέλημά Του.

Και αυτό είναι ουσιαστικά η σχέση με τον Θεό· όχι μια τυφλή υποταγή σε μια λίστα ηθικοπλαστικών κανόνων (όπως το παρουσιάζουν οι θρησκείες) αλλά μια συνεργία Θεού και ανθρώπου για να μπορέσει να επιτευχθεί η μεταξύ τους ένωση.

Θα επανέλθω με λεπτομέρειες σχετικά με τα βήματα που δείχνει ο κάθε μακαρισμός...

.
edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη abakas7 : 30-10-12 στις 08:53.
1 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Rempeskes

Αποκλεισμένος χρήστης

Ο Rempeskes αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Hair stylist . Έχει γράψει 5,587 μηνύματα.

O Rempeskes έγραψε: στις 10:41, 30-10-12:

#8
συνεργία Θεού και ανθρώπου

νταξ, καλά πάμε
πρώτα ήταν 100% θεός, ενώ τώρα που η παραδοσιακή θρησκεία υποχωρεί, είναι ...συνεργία
σε άλλα 2000 χρόνια ίσως, θα φτάσετε στον Καζαντζάκη, και θα μιλάτε για ...αυτουργία του ίδιου του ανθρώπου
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

abakas7

Εκκολαπτόμενο Μέλος

Ο abakas7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι 34 ετών , επαγγέλεται Καθηγητής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 77 μηνύματα.

O abakas7 έγραψε: στις 10:46, 30-10-12:

#9
Αρχική Δημοσίευση από Rempeskes
νταξ, καλά πάμε
πρώτα ήταν 100% θεός, ενώ τώρα που η παραδοσιακή θρησκεία υποχωρεί, είναι ...συνεργία
σε άλλα 2000 χρόνια ίσως, θα φτάσετε στον Καζαντζάκη, και θα μιλάτε για ...αυτουργία του ίδιου του ανθρώπου
Αυτό απλώς ποτέ δεν ίσχυε για το Χριστιανισμό. Ακόμη και στην Παλαιά Διαθήκη.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Rempeskes

Αποκλεισμένος χρήστης

Ο Rempeskes αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Hair stylist . Έχει γράψει 5,587 μηνύματα.

O Rempeskes έγραψε: στις 10:52, 30-10-12:

#10
Αρχική Δημοσίευση από abakas7
Αυτό απλώς ποτέ δεν ίσχυε για το Χριστιανισμό. Ακόμη και στην Παλαιά Διαθήκη.



ομως
ο χριστιανισμός
μεταβλήθηκε για να γίνει αυτό που ξέρουμε σήμερα
και, όσο επιτελεί τον σκοπό του,
θα συνεχίσει να μεταβάλλεται
ώστε να συμβαδίζει με την εποχή

εποχή είπα;
μέχρι να τον φαει λάχανο ο Υδροχόος
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

abakas7

Εκκολαπτόμενο Μέλος

Ο abakas7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι 34 ετών , επαγγέλεται Καθηγητής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 77 μηνύματα.

O abakas7 έγραψε: στις 10:57, 30-10-12:

#11
Αρχική Δημοσίευση από Rempeskes
ομως
ο χριστιανισμός
μεταβλήθηκε για να γίνει αυτό που ξέρουμε σήμερα
και, όσο επιτελεί τον σκοπό του,
θα συνεχίσει να μεταβάλλεται
ώστε να συμβαδίζει με την εποχή
Μόνο που εγώ, όπως έχω δηλώσει εξ' αρχής, αναφέρομαι στον γνήσιο και απαρχής Χριστιανισμό που εκφράζει η Καινή Διαθήκη και όχι σε ό,τι το μετέτρεψαν αργότερα διάφοροι. Και αυτό δεν είναι μια ουτοπική προσδοκία αφού ευτυχώς υπάρχουν και σήμερα άνθρωποι και εκκλησίες που έχουν στραφεί στις ρίζες του Χριστιανισμού και τον βιώνουν στη γνήσια εκδοχή του.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Rempeskes

Αποκλεισμένος χρήστης

Ο Rempeskes αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Hair stylist . Έχει γράψει 5,587 μηνύματα.

O Rempeskes έγραψε: στις 11:01, 30-10-12:

#12
Αρχική Δημοσίευση από abakas7
Μόνο που εγώ, όπως έχω δηλώσει εξ' αρχής, αναφέρομαι στον γνήσιο και απαρχής Χριστιανισμό που εκφράζει η Καινή Διαθήκη και όχι σε ό,τι το μετέτρεψαν αργότερα διάφοροι. Και αυτό δεν είναι μια ουτοπική προσδοκία αφού ευτυχώς υπάρχουν και σήμερα άνθρωποι και εκκλησίες που έχουν στραφεί στις ρίζες του Χριστιανισμού και τον βιώνουν στη γνήσια εκδοχή του.

ε πες το ντε

για πες
επιστολες Παύλου μέσα ή ου;
προσεξε τι θα απαντησεις
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

abakas7

Εκκολαπτόμενο Μέλος

Ο abakas7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι 34 ετών , επαγγέλεται Καθηγητής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 77 μηνύματα.

O abakas7 έγραψε: στις 11:05, 30-10-12:

#13
Αρχική Δημοσίευση από Rempeskes
ε πες το ντε

για πες
επιστολες Παύλου μέσα ή ου;
προσεξε τι θα απαντησεις
Είναι γνωστή αγαπητέ μου η παρανόηση ότι τάχα ο απ. Παύλος διδάσκει διαφορετικά πράγματα από τον Ιησού Χριστό και "μετατρέπει" το Χριστιανισμό μέσα στις επιστολές του.

Αυτή όμως η αντίληψη είναι καθαρά προϊόν ημιμάθειας και κακεντρέχειας. Αν θες να το συζητήσουμε πιο αναλυτικά άνοιξε ένα σχετικό θέμα. Ας μη το συνεχίσουμε όμως εδώ επειδή ήδη έχουμε βγει offtopic.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Rempeskes

Αποκλεισμένος χρήστης

Ο Rempeskes αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Hair stylist . Έχει γράψει 5,587 μηνύματα.

O Rempeskes έγραψε: στις 11:11, 30-10-12:

#14
γιατι να το κανω;
μου απαντησες μια χαρα
1 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

abakas7

Εκκολαπτόμενο Μέλος

Ο abakas7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι 34 ετών , επαγγέλεται Καθηγητής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 77 μηνύματα.

O abakas7 έγραψε: στις 11:16, 30-10-12:

#15
Αρχική Δημοσίευση από Rempeskes
γιατι να το κανω;
μου απαντησες μια χαρα
Εξαρτάται βεβαια και τί είδους απάντηση επέλεξες να κρατήσεις...

Τέλος καλό, όλα καλά πάντως...
1 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Μάξιμος

Περιβόητο Μέλος

Ο Μάξιμος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Σκηνοθέτης . Έχει γράψει 1,486 μηνύματα.

O Μάξιμος έγραψε: στις 01:43, 02-11-12:

#16
Αρχική Δημοσίευση από Rempeskes
γιατι να το κανω;
μου απαντησες μια χαρα
Αντιλαμβάνομαι μια αδυναμία εκ μέρους σου, να κάνεις διάλογο.
Δεν σου καίγεται καρφί, γι'αυτά που σου λέει ο απέναντι σου.
Μιλάς για τον Χριστιανισμό, δεχόμενος de facto ιδέες.
Με ποιον τρόπο θέλεις να συζητήσουμε;

Ως γνωρίζοντες ή ως μη γνωρίζοντες;
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

abakas7

Εκκολαπτόμενο Μέλος

Ο abakas7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι 34 ετών , επαγγέλεται Καθηγητής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 77 μηνύματα.

O abakas7 έγραψε: στις 21:07, 08-11-12:

#17
Αρχική Δημοσίευση από abakas7
  • «Μακάριοι οι φτωχοί στο πνεύμα· επειδή, δική τους είναι η βασιλεία των ουρανών
Η ανάβαση στην πνευματική σκάλα που οδηγεί στο Χριστό και τη Βασιλεία Του, ξεκινάει όταν ο άνθρωπος παραδεχθεί την ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΦΤΩΧΕΙΑ του.

Αυτός που κατέχει πράγματα που θεωρούνται σπουδαία και πολύτιμα στον κόσμο αυτό, ΔΕΝ είναι αναγκαστικά και πλούσιος στο πνεύμα, ακόμη κι αν είναι μορφωμένος, αν έχει πολλά πτυχία, αν εκτιμάται από την κοινωνία κλπ.

Και ο λόγος είναι ότι αυτά τα οποία θεωρούνται στον κόσμο αυτό ως «πλούτη», έχουν ημερομηνία λήξης, είναι φθαρτά. Αληθινό πλούτο όμως αποτελεί κάτι το οποίο δεν χάνει ποτέ την αξία του, ακόμα και όταν τελειώσει η επίγεια ζωή, αλλά είναι πολύτιμο στους αιώνες των αιώνων.

Πολλοί άνθρωποι αφιερώνουν τη ζωή τους στην προσδοκία να πλουτίσουν. Μια πορεία γεμάτη μέριμνες, άγχος και η οποία καθ' οδόν πολλές φορές αφαιρεί την ανθρωπιά. Αλλά κι αν τα καταφέρουν τελικά, διαπιστώνουν ότι η επίτευξη του στόχου τους δεν τους εξασφάλισε αυτό που περίμεναν, δηλαδή την ευτυχία.

Ο Χριστός λοιπόν καλεί τον άνθρωπο να παραδεχθεί τη φτώχεια του πνεύματός του. Σε όποιον έχει την ειλικρίνεια και την ταπεινοφροσύνη να το κάνει αυτό, ο Θεός θα του χαρίσει τη βασιλεία των ουρανών.

Διότι όταν ο άνθρωπος ομολογεί ενώπιον του Θεού την έλλειψή του, το σφάλμα του, τη βρωμιά του, τη φτώχεια του κ.ά., τότε Αυτός δεν θα του στείλει ένα κεραυνό στο κεφάλι για να τον τιμωρήσει, αλλά θα αγκαλιάσει το πλάσμα Του και θα φροντίσει να γεμίσει το κενό του με την παρουσία Του και να πλουτίσει τη φτώχεια του δίνοντας του τις ιδιότητες του δικού Του χαρακτήρα: αγάπη, αγαθότητα, πραότητα, δικαιοσύνη, χρηστότητα, σοφία, σύνεση κλπ.

Αυτές οι αξίες είναι αληθινός πλούτος, πρώτα απ' όλα επειδή ο άνθρωπος που τις έχει ξέρει ανά πάσα στιγμή τί πρέπει να κάνει και προς τα πού πρέπει να κινηθεί, δηλαδή έχει φως στη ζωή του, κι έπειτα ένας τέτοιος χαρακτήρας που ομοιάζει τού Χριστού, τού εξασφαλίζει τη συνεχή επικοινωνία με το Θεό αλλά και την είσοδο στη Βασιλεία των Ουρανών. Με άλλα λόγια, του εξασφαλίζει την αιώνια ευτυχία και μακαριότητα ήδη από αυτή τη ζωή.

Είθε ο καθένας μας να παραδεχθεί ενώπιον του Θεού την πνευματική του φτώχεια για να γευθεί αυτή τη μακαριότητα.
2 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Rempeskes

Αποκλεισμένος χρήστης

Ο Rempeskes αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Hair stylist . Έχει γράψει 5,587 μηνύματα.

O Rempeskes έγραψε: στις 22:22, 08-11-12:

#18
Αρχική Δημοσίευση από abakas7
Είθε ο καθένας μας να παραδεχθεί ενώπιον του Θεού την πνευματική του φτώχεια για να γευθεί αυτή τη μακαριότητα.


"Θεε, είμαι πνευματικά φτωχός,
αλλά μην ξεχνάς
ότι με έφτιαξες
κατά την εικόνα σου"
-1 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

abakas7

Εκκολαπτόμενο Μέλος

Ο abakas7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι 34 ετών , επαγγέλεται Καθηγητής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 77 μηνύματα.

O abakas7 έγραψε: στις 11:34, 12-11-12:

#19
Στο σημείο αυτό μου δίνεται η ευκαιρία να ανοίξω μια παρένθεση σχετικά με το θέμα των "φτωχών τω πνεύματι", επειδή γενικώς και αορίστως πλανάται η ψευδής εντύπωση ότι ο απ. Παύλος τροποποιεί το Χριστιανισμό στις επιστολές του.

Ο απ. Παύλος ήταν πολύ μορφωμένος, με υψηλή κοινωνική θέση, γνωστός για το θρησκευτικό ζήλο του, κάτοχος της διπλής ιθαγένειας Εβραίου και Ρωμαίου (πράγμα πολύ σπουδαίο τότε) κλπ. Αξιοζήλευτα προσόντα για έναν άνθρωπο εκείνης της εποχής.

Αντιλήφθηκε όμως ότι παρόλα αυτά βρισκόταν σε πνευματική φτώχεια διότι μέσα από όλα αυτά δεν μπορούσε να γνωρίσει τον Χριστό και να αποκτήσει αιώνια ζωή. Ομολογεί λοιπόν ο ίδιος:

«Εγώ έχω να παρουσιάσω και φυσικά προσόντα. Αν κάποιος άλλος νομίζει πως έχει φυσικά προσόντα, στα οποία στηρίζεται, εγώ έχω περισσότερα:

Περιτμήθηκα την όγδοη μέρα από τη γέννησή μου, κατάγομαι από το λαό Ισραήλ, από τη φυλή Βενιαμίν, είμαι Εβραίος γέννημα θρέμμα. Ως προς την τοποθέτησή μου έναντι του νόμου, υπήρξα Φαρισαίος. Ως προς το θρησκευτικό μου ζήλο, ήταν τόσος που κατέτρεχα την εκκλησία! Ως προς τη δικαιοσύνη που απαιτεί ο νόμος, υπήρξα άμεμπτος.

Όμως αυτά που ήταν για μένα κέρδη, αυτά ακριβώς τα θεώρησα ζημία σε σύγκριση με το Χριστό. Και μάλιστα εξακολουθώ να θεωρώ πως στην πραγματικότητα όλα είναι ζημία μπροστά στην υπεροχή της γνώσης του Ιησού Χριστού του Κυρίου μου, για τον οποίο τα απαρνήθηκα όλα. Και πραγματικά τα θεωρώ ότι είναι σκουπίδια για πέταμα, προκειμένου να κερδίσω το Χριστό και να βρεθώ ενωμένος μαζί Του»

(Επιστολή προς Φιλιππησίους 3:4-9)


Σπουδαίες οι γνώσεις, χρήσιμη η μόρφωση και απολύτως απαραίτητα τα φυσικά προσόντα. Στο θέμα όμως της γνωριμίας με το Χριστό και της απόκτησης αιώνιας ζωής, δεν έχουν καμία χρησιμότητα. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο άνθρωπος δεν πρέπει να μορφώνεται ή να αποκτά γνώσεις (άλλωστε και ο απ. Παύλος αν δεν είχε μόρφωση πώς θα έγραφε τόσες επιστολές; ) αλλά θα πρέπει να προσέξουμε να μην τα θεωρήσουμε αυτά ως πλούτο και χάσουμε τον πραγματικό και αιώνιο πλούτο.


Και σε άλλο σημείο ο απ. Παύλος γράφει ότι το κήρυγμα τού Ευαγγελίου είναι αυτό που οδηγεί τον άνθρωπο στην απόκτηση του αληθινού πλούτου:

«σαν φτωχοί [εμείς οι απόστολοι], όμως πλουτίζουμε πολλούς (με το κήρυγμά μας)» (Β' Κορινθίους 6:10)


Αν λοιπόν ο απ. Παύλος αλλοίωνε τη διδασκαλία του Ιησού Χριστού, η πρώτη διδασκαλία την οποία θα έπρεπε να αλλοιώσει θα ήταν αυτή που δεν τον συνέφερε, περί πνευματικής φτώχειας, διότι καταργούσε όλη την αξία και το image που του προσέδιδαν τα φυσικά του προσόντα.

Επειδή λοιπόν σε προηγούμενα μηνύματα ανέφερα για τους "φτωχούς τω πνεύματι" που είναι λόγια του Χριστού, άνοιξα αυτή τη σύντομη παρένθεση ώστε από αυτά τα παραδείγματα (αλλά και από πάρα πολλά ακόμη που μπορούμε να αναφέρουμε μέσα από τις επιστολές) να γίνει σαφές ότι δεν υπάρχει καμία αντίφαση μεταξύ της διδασκαλίας του Ιησού Χριστού και του απ. Παύλου.


Υ.Γ. @Rempeskes: Η πνευματική φτώχεια του ανθρώπου δεν έχει σχέση με το "κατ' εικόνα" αλλά με το "καθ' ομοίωσιν". Ο Θεός έδωσε μεν το "κατ' εικόνα" αλλά η καλλιέργεια του "καθ' ομοίωσιν" είναι ευθύνη ανθρώπου.

.
edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη abakas7 : 12-11-12 στις 11:45.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Μάξιμος

Περιβόητο Μέλος

Ο Μάξιμος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Σκηνοθέτης . Έχει γράψει 1,486 μηνύματα.

O Μάξιμος έγραψε: στις 22:54, 12-11-12:

#20
Αρχική Δημοσίευση από Rempeskes
"Θεε, είμαι πνευματικά φτωχός,
αμ, πες πως μας δουλεύεις, να ξέρουμε τι μας γίνεται…
αλλά μην ξεχνάς
ότι με έφτιαξες
κατά την εικόνα σου"

εμ, είσαι και αόματος, ποιος σου φταίει; Καθρέφτη δεν εχεις;
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Χρήστες

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα.
     
  • (View-All Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα τις τελευταίες 30 μέρες:
    Μέχρι και αυτή την στιγμή δεν έχει δει το θέμα κάποιο ορατό μέλος

Βρείτε παρόμοια