×
Επεξεργασία Προφίλ Επεξεργασία Avatar Επεξεργασία Υπογραφής Επεξεργασία Επιλογών E-mail και Κωδικός
×
Αποσύνδεση Οι Συνδρομές μου Το Προφίλ μου Τα Posts μου Τα Threads μου Λίστα Επαφών Αόρατος Χρήστης
Τι;
Πως;
Ταξινόμηση
Που;
Σε συγκεκριμένη κατηγορία;
Ποιος;
Αποτελέσματα Αναζήτησης
Συμπληρώστε τουλάχιστον το πεδίο Τι;

Το e-steki είναι μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές διαδικτυακές κοινότητες με 66,856 μέλη και 2,411,543 μηνύματα σε 75,083 θέματα. Αυτή τη στιγμή μαζί με εσάς απολαμβάνουν το e-steki άλλα 460 άτομα.

Καλώς ήρθατε στο e-steki!

Εγγραφή Βοήθεια

Το μάθημα της Λογοτεχνίας στα σχολεία

Ψαραδέλλη

Διακεκριμένο μέλος

H Ψαραδέλλη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,674 μηνύματα.

H Ψαραδέλλη έγραψε: στις 22:08, 09-03-13:

#1
Πιστεύω ότι ο τρόπος που διδάσκεται η λογοτεχνία σήμερα στα σχολεία περισσότερο αποτυγχάνει το σκοπό του παρά τον επιτυγχάνει.
Κατά τη γνώμη μου σκοπός του μαθήματος πρωτίστως είναι να αγαπήσουν τα παιδιά τη λογοτεχνία και μέσα από αυτή να γνωρίσουν μεγάλους Έλληνες και ξένους λογοτέχνες και τα έργα τους.
Όταν, όμως, γίνεται υπεράναλυση κάποιων λογοτεχνικών κειμένων, ζητώντας πχ να βρουν διάφορα πραγματολογικά -καλολογικά στοιχεία,σχήματα λόγου ,να ερμηνεύσουν αλληγορικά σημεία κτλ τότε φτάνουμε στο σημείο αφενός να διαβρώσουμε, και πολλές φορές να παρερμηνεύσουμε ,την αρχική σύλληψη του λογοτέχνη και αφετέρου να αποθαρρύνουμε τα παιδιά να διαβάζουν λογοτεχνία.
Το μάθημα καταντάει κουραστικό, βαρετό και απωθητικό για τους μαθητές.
Το φαινόμενο αυτό της υπερανάλυσης είναι ακόμα πιο έντονο στις τελευταίες τάξεις του λυκείου όπου το μάθημα της λογοτεχνίας αποτελεί εξεταζόμενο μάθημα για τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης.
Μεγάλα αριστουργήματα της ελληνικής κυρίως λογοτεχνίας καταντάνε ξεπουπουλιασμένα και απογυμνωμένα κείμενα μέσα στα βιβλία των μαθητών. Η μαγεία τους χάνεται μέσα σε πυκνογραμμένες σημειώσεις που τρέχουν οι καημένοι οι μαθητές κατα'ι'δρωμένοι να προλάβουν να κρατήσουν καθώς ο καθηγητής αναλύει κάποιο ποίημα ή κάποιο άλλο πεζογράφημα. Έπειτα να τις διαβάσουν, να δώσουν εξετάσεις και να μπουν σε κάποια σχολή να γίνουν φιλόλογοι και να κάνουν και αυτοί μετά τα ίδια στους μαθητές τους.
Πού να φανταζόταν ο Γιάννης Ρίτσος με τη Σονάτα του σεληνόφωτος ή ο Γεώργιος Βιζυηνός με το Αμάρτημα της μητρός μου ποια θα ήταν η τύχη τους; Χαμένα κείμενα μέσα σε ξεσκισμένα βιβλία με αστερίσκους, υπογραμμίσεις, γραμμές, σημειώσεις,υποσημειώσεις και σχόλια, σχόλια, σχόλια. Και το δάσος πού είναι; Πουθενά. Το χάσαμε. Στόχος μας μόνο η εισαγωγή στην τριτοβάθμια.
Έχω την αίσθηση ότι κάποιοι από αυτούς θα σηκωθούν από τον τάφο τους καμιά μέρα και θα μας πουν "Φτάνει!" .
Τι θέλει να πει σε αυτό το σημείο ο ποιητής; Ερωτήσεις με υποκειμενικές απαντήσεις. Ποια είναι η σωστή απάντηση τελικά;Εσύ το ερμηνεύεις έτσι, εγώ το ερμηνεύω αλλιώς.Αλλιώς αγγίζει εσένα, αλλιώς εμένα και άλλους και καθόλου. Όπως ένας πίνακας ζωγραφικής, μια φωτογραφία ή ένα τραγούδι. Πολύ φοβάμαι ότι αν είχαμε μπροστά μας τον ίδιο τον ποιητή θα μας έλεγε: "Τι λέτε ρε παιδιά; Εγώ πάντως δε σκεφτόμουν όλα αυτά όταν το έγραψα"

Είχα έρθει πολλές φορές σε σύγκρουση με καθηγητές μου στο σχολείο για αυτό το θέμα. Ανέλυε, ανέλυε, ανέλυε η φιλόλογος...τη διέκοπτα εγώ εκφράζοντας τη δική μου υποκειμενική (προφανώς) άποψη.
"Ναι, ναι" μου έλεγε κατσουφιασμένη που τη διέκοπτα και συνέχιζε να αναλύει βυθισμένη σε σημειώσεις από κάποιο βοήθημα που είχε βρει και με το άγχος να προλάβει να πει αυτά που θέλει κάτω από την πίεση της ύλης. Τι "ναι, ναι"; Κάτσε να το συζητήσουμε. Γιατί απαξιώνεις τη δική μου ερμηνεία μπροστά στη δική σου που δεν είναι ούτε καν δική σου; Και από πού και ως πού με βαθμολογείς κιόλας για κάτι που είναι καθαρά υποκειμενικό;

Εν κατακλείδι αυτό που θέλω να πω είναι τα εξής:
1) Το μάθημα της λογοτεχνίας θα έπρεπε να αποσκοπεί στην τέρψη της ψυχής των μαθητών.
2) Να μη γίνεται βεβήλωση των λογοτεχνικών κειμένων με υπεραναλύσεις.
3)Να μη βαθμολογείται το συγκεκριμένο μάθημα. Εδώ, βέβαια, τίθεται θέμα πως τα παιδιά δε θα δείχνουν το ανάλογο ενδιαφέρον μιας και οι βαθμοί αποτελούν δυστυχώς κίνητρο για τους μαθητές. Αλλά εδώ σε θέλω κάβουρα. Τι θα κάνεις για να τραβήξεις την προσοχή των μαθητών για να μην καταντήσει το μάθημά σου αδιάφορο στα μάτια τους;
4)Να απαλλαχθεί από τις εισαγωγικές εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
8 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Ψαραδέλλη

Διακεκριμένο μέλος

H Ψαραδέλλη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,674 μηνύματα.

H Ψαραδέλλη έγραψε: στις 22:48, 09-03-13:

#2
3 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Πατρεύς (Πέτρος)

Επιφανές Μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια . Έχει γράψει 2,714 μηνύματα.

O Πατρεύς με φόβο και πάθος έγραψε: στις 22:53, 09-03-13:

#3
Τὸ μάθημα τῆς νεοελληνικῆς λογοτεχνίας εἶναι δυστυχῶς μία πολὺ πονεμένη ἱστορία. Ὑπάρζουν πολλὰ ζητήματα τὰ ὁποῖα ἀναφύονται στὴ διδασκαλία καὶ δυστυχῶς οἱ περισσότεροι φιλόλογοι πιστεύω ὅτι τὸ ἀντιλαμβάνονται λάθος.

Κατ' ἀρχήν, νὰ πῶ ὅτι εἶναι τὸ δεύτερο ἀγαπημένο μου μάθημα μετὰ ἀπὸ τὰ ἀρχαῖα ὅσον ἀφορᾷ στὰ φιλολογικά. Σίγουρα εἶναι πολὺ πιὸ ἄμεσο σὲ σχέση μὲ τὰ ἀρχαῖα λόγῳ τῆς γλώσσας καὶ πιὸ ἐνδιαφέρον ἀπὸ τὸ μάθημα τῆς ἔκθεσης λόγῳ τοῦ ὅτι μελετοῦμε τὰ κείμενα καὶ γιὰ τὴν αἰσθητική τους ἀξία.

Τὸ κυριώτερο πρόβλημα μὲ τὴ διδασκαλία τοῦ μαθήματος αὐτοῦ δὲν εἶναι τόσο ἡ ὑπερανάλυση στὴν ὁποία ἀναφέρεσαι Ψαραδέλλη. Τὸ κυριώτερο πρόβλημα εἶναι ὅτι οἱ ἴδιοι οἱ καθηγητὲς δὲν ἔχουν κατανοήσει τί λένε τὰ κείμενα καὶ γι' αὐτὸ δὲν μποροῦν νὰ τὸ μεταδώσουν στὰ παιδιά. Αὐτὸ τὸ κατανόησα στὸ παν/μιο πολὺ καλὰ καθὼς καὶ λόγῳ κατεύθυνσης (ἤμουν στὴν κατεύθυνση ΒΝΕΣ) ἔκανα πολλὰ μαθήματα νεοελληνικῆς λογοτεχνίας. Πολλοὶ ἀπὸ τοὺς καθηγητὲς ποὺ εἶχα στὸ παν/μιο ἀδυνατοῦσαν νὰ μᾶς μεταδώσουν τὴν οὐσία τῶν κειμένων καὶ ἡ προσέγγιση τῶν περισσότερων φοιτητῶν ἦταν ἁπλῶς νὰ παπαγαλίζουν κάποιες ἕτοιμες σημειώσεις. Δυστυχῶς στὴ φιλολογία μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο μπορεῖς νὰ βγάλῃς ἀκόμα καὶ ἄριστα καὶ δὲν κάνω πλάκα...

Ὅταν λοιπὸν ὑπάρχῃ αὐτὴ ἡ κατάσταση στὸ παν/μιο, πῶς εἶναι δυνατὸν νὰ εἶναι καλύτερα τὰ πράγματα στὸ σχολεῖο; Κατ' αὐτὸν τὸν τρόπο οἱ φιλόλογοι φθάνουν τὴν κατάσταση συχνὰ στὰ δύο ἄκρα· εἴτε κάνουν τὸ μάθημα τὴν ὥρα τοῦ παιδιοῦ καὶ χάνεται κάθε σοβαρότητα καὶ πειθαρχία, στοιχεῖα τὰ ὁποῖα εἶναι ἀπαραίτητα καὶ γιὰ αὐτὸ τὸ μάθημα ὅπως καὶ γιὰ κάθε μάθημα εἴτε τὸ κάνουν τελείως τυποποιημένα καὶ στεγνὰ μὲ μακροσκελεῖς ἀνούσιες ἀναλύσεις καλύπτοντας ἔτσι τὴ δική τους πλημμελῆ γνώση πάνω στὸ ἀντικείμενο. Τὸ ἀποτέλεσμα εἶναι καὶ στὶς δύο περιπτώσεις νὰ μὴν περνάῃ σχεδὸν τίποτα ἀπὸ τὰ κείμενα στοὺς μαθητὲς καὶ νὰ μὴν καλλιεργῆται τὸ λογοτεχνικὸ αἰσθητήριο πρᾶγμα τὸ ὁποῖο εἶναι καὶ τὸ κύριο ζητούμενο στὸ συγκεκριμένο μάθημα.

Σχετικὰ πάντως μὲ τὸν ὑποκειμενικὸ παράγοντα τοῦ μαθήματος, ὄντως μπορεῖ νὰ ὑπάρχουν πολλὲς προσεγγίσεις σὲ ἕνα κείμενο οἱ ὁποῖες ταυτοχρόνως νὰ εἶναι σωστές. Αὐτὸ ὅμως δὲ σημαίνει ὅτι ὁ καθένας μπορεῖ νὰ διατυπώνῃ ὅ,τι θέλει καὶ νὰ θεωρῆται ἐκ τῶν προτέρων σωστό. Σὲ κάθε περίπτωση θὰ πρέπῃ νὰ γίνεται σαφὲς καὶ στοὺς μαθητὲς ὅτι ἡ ἄποψη τὴν ὁποία θέλουν νὰ διατυπώσουν πρέπει νὰ μπορῃ νὰ ἀποδειχθῇ μέσα ἀπὸ τὸ κείμενο καὶ νὰ μὴν εἶναι ἁπλῶς μία ἐπιπόλαια κρίση. Ἐδῶ πάλι τίθεται τὸ ἴδιο ζήτημα· ἀφοῦ δὲν τὸ ἔχουν μάθει αὐτὸ οἱ περισσότεροι φιλόλογοι στὸ παν/μιο πῶς θὰ τὸ δῶσουν στὰ παιδιὰ νὰ τὸ καταλάβουν; Ὅταν ἀντιμετωπίζῃς ἕνα ἀντικείμενο τελείως χρησιμοθηρικά, δὲν μπορεῖς νὰ σκεφθῇς μὲ ἐναλλακτικοὺς τρόπους καὶ νὰ κινηθῇ ἡ σκέψη σου σὲ ἄλλα μονοπάτια...

Ὅσον ἀφορᾷ στὴ λογοτεχνικὴ ἀπόλαυση, τὸ πρόβλημα εἶναι πάλι ἡ ἔλλειψη λογοτεχνικοῦ αἰσθητηρίου ἀπὸ τοὺς φιλολόγους καθὼς ἡ κυριώτερη σχολὴ ἀνάλυσης σήμερα σὲ αὐτὰ τὰ κείμενα καὶ στὸ παν/μιο δυστυχῶς εἶναι ἡ λεγόμενη σχολὴ τῆς ἀποδόμησης. Τὰ κείμενα ἀποδομοῦνται ἀπὸ κάθε καλλιτεχνικὸ χαρακτηριστικὸ καὶ σὲ ὅλα προσπαθοῦν οἱ μελετητὲς νὰ βροῦν κοινωνικὰ καὶ πολιτικὰ στοιχεῖα. Ἐδῶ φυσικὰ ἔπαιξε μεγάλο ῥόλο ἡ ἐπικράτηση στὶς φιλοσοφικὲς σχολὲς μιᾶς ἔντονα μαρξίζουσας ἀντίληψης ὅσον ἀφορᾷ στὴ διδασκαλία καὶ τῆς λογοτεχνίας. Αὐτὸ φυσικὰ μεταδίδεται καὶ στὴ διδασκαλία στὸ σχολεῖο κάνοντας ἀποστεώνοντας ὅμως τὰ κείμενα ἀπὸ τὶς κυριώτερες ἀρετές τους καὶ κάνοντας αὐτὸ τὸ μάθημα στρυφνὸ καὶ δυσάρεστο.

Τέλος, σημαντικὸ ῥόλο παίζει καὶ ἡ λανθασμένη σὲ πολλὲς περιπτώσεις ἐπιλογὴ τῶν κειμένω ἀφοῦ τὰ περισσότερα ἔχουν ἐπιλεγεῖ ὄχι μὲ κριτήριο τὴν ἀντιληπτικὴ ἱκανότητα τῶν παιδιῶν σὲ κάθε ἡλικία ἀλλὰ σύμφωνα μὲ τὰ γοῦστα κάποιων στὸ παιδαγωγικὸ ἰνστιτοῦτο. Δὲν μπορῶ νὰ κατανοήσω πῶς γίνεται νὰ διδάσκεται σὲ παιδιὰ τῆς Γ΄ Λυκείου ἔστω κι ἂν εἶναι τῆς θεωρητικῆς κατεύθυνσης ὁ «Κρητικὸς» τοῦ Διονυσίου Σολωμοῦ. Τὸ συγκεκριμένο κείμενο εἶναι πολὺ δύσκολο στὴν ἀνάλυσή του καὶ εἶχα δυσκολευθεῖ κι ἐγὼ στὸ παν/μιο νὰ τὸ προσπελάσω (ἄσχετα ἂν εἶναι ἀπὸ τὰ ἀγαπημένα μου ποιήματα).

Θεωρῶ λοιπὸν ὅτι τὸ μάθημα αὐτὸ πρέπει νὰ ἀνακτήσῃ τὴ σοβαρότητα ποὺ τοῦ πρέπει ἀλλὰ καὶ νὰ μπορέσῃ μὲ τὴ ζωντανὴ ἀλλὰ καὶ πειθαρχημένη διδασκαλία νὰ μεταδώσῃ ὅσο γίνεται στὰ παιδιὰ τὴν ἀγάπη γιὰ τὴ λογοτεχνία ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν τέχνη καὶ τὴν αἰσθητικὴ γενικώτερα. Εἶναι πιστεύω στὰ χέρια τῶν διδασκόντων νὰ δώσουν τὴν αἴγλη ἡ ὁποία ἁρμόζει στὸ συγκεκριμένο μάθημα...
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Ψαραδέλλη

Διακεκριμένο μέλος

H Ψαραδέλλη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,674 μηνύματα.

H Ψαραδέλλη έγραψε: στις 23:29, 09-03-13:

#4
Αρχική Δημοσίευση από Πατρεύς

Τὸ κυριώτερο πρόβλημα μὲ τὴ διδασκαλία τοῦ μαθήματος αὐτοῦ δὲν εἶναι τόσο ἡ ὑπερανάλυση στὴν ὁποία ἀναφέρεσαι Ψαραδέλλη.

Εσύ πάντως ως φιλόλογος αναγνωρίζεις αυτό το πρόβλημα; Ότι δηλαδή τα κείμενα "καταστρέφονται" και αποδομούνται με αυτόν τον τρόπο ή είναι μόνο δική μου ιδέα αυτή;
Αρχική Δημοσίευση από Πατρεύς

Τὸ κυριώτερο πρόβλημα εἶναι ὅτι οἱ ἴδιοι οἱ καθηγητὲς δὲν ἔχουν κατανοήσει τί λένε τὰ κείμενα καὶ γι' αὐτὸ δὲν μποροῦν νὰ τὸ μεταδώσουν στὰ παιδιά.

Την ανεπάρκεια αυτή των φιλολόγων νομίζω την άφησα να εννοηθεί όταν ανέφερα ότι οι καθηγητές συμβουλεύονται βοηθήματα ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο για να διδάξουν λογοτεχνία.
Αρχική Δημοσίευση από Πατρεύς
ἡ προσέγγιση τῶν περισσότερων φοιτητῶν ἦταν ἁπλῶς νὰ παπαγαλίζουν κάποιες ἕτοιμες σημειώσεις.

Είπες τη σωστή λέξη. Παπαγαλίζω. Αυτό ακριβώς γίνεται και στα σχολεία στο μάθημα των κειμένων. Αν είναι δυνατόν.
Αρχική Δημοσίευση από Πατρεύς
κάνουν τὸ μάθημα τὴν ὥρα τοῦ παιδιοῦ καὶ χάνεται κάθε σοβαρότητα καὶ πειθαρχία, στοιχεῖα τὰ ὁποῖα εἶναι ἀπαραίτητα καὶ γιὰ αὐτὸ τὸ μάθημα ὅπως καὶ γιὰ κάθε μάθημα εἴτε τὸ κάνουν τελείως τυποποιημένα καὶ στεγνὰ μὲ μακροσκελεῖς ἀνούσιες ἀναλύσεις καλύπτοντας ἔτσι τὴ δική τους πλημμελῆ γνώση πάνω στὸ ἀντικείμενο.
Αρχική Δημοσίευση από Πατρεύς
Τὸ ἀποτέλεσμα εἶναι καὶ στὶς δύο περιπτώσεις νὰ μὴν περνάῃ σχεδὸν τίποτα ἀπὸ τὰ κείμενα στοὺς μαθητὲς καὶ νὰ μὴν καλλιεργῆται τὸ λογοτεχνικὸ αἰσθητήριο πρᾶγμα τὸ ὁποῖο εἶναι καὶ τὸ κύριο ζητούμενο στὸ συγκεκριμένο μάθημα.

Δυστυχώς έτσι είναι. Δεν έχω ούτε μια αντίρρηση πάνω σε αυτό.
Αρχική Δημοσίευση από Πατρεύς
Δὲν μπορῶ νὰ κατανοήσω πῶς γίνεται νὰ διδάσκεται σὲ παιδιὰ τῆς Γ΄ Λυκείου ἔστω κι ἂν εἶναι τῆς θεωρητικῆς κατεύθυνσης ὁ «Κρητικὸς» τοῦ Διονυσίου Σολωμοῦ. Τὸ συγκεκριμένο κείμενο εἶναι πολὺ δύσκολο στὴν ἀνάλυσή του καὶ εἶχα δυσκολευθεῖ κι ἐγὼ στὸ παν/μιο νὰ τὸ προσπελάσω (ἄσχετα ἂν εἶναι ἀπὸ τὰ ἀγαπημένα μου ποιήματα).

Επίσης συμφωνώ με αυτό που λες για την επιλογή των κειμένων. Κάποια όντως είναι τόσο δυσνόητα ακόμα και για τους ίδιους τους καθηγητές.
Αρχική Δημοσίευση από Πατρεύς
Εἶναι πιστεύω στὰ χέρια τῶν διδασκόντων νὰ δώσουν τὴν αἴγλη ἡ ὁποία ἁρμόζει στὸ συγκεκριμένο μάθημα...

Αίγλη. Αυτό ακριβώς λείπει.

Θα είχε ενδιαφέρον πάντως να ακούσουμε και την άποψη των μαθητών του φόρουμ.
edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη dimitris001 : 10-03-13 στις 01:17. Αιτία: split μηνύματος
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Ψαραδέλλη

Διακεκριμένο μέλος

H Ψαραδέλλη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,674 μηνύματα.

H Ψαραδέλλη έγραψε: στις 00:40, 10-03-13:

#5
Πολύ ενδιαφέρον άρθρο
Διδάσκοντας λογοτεχνία στο ενιαίο λύκειο της μεταρρύθμισης
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Rempeskes

Αποκλεισμένος χρήστης

Ο Rempeskes αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Hair stylist . Έχει γράψει 5,593 μηνύματα.

O Rempeskes έγραψε: στις 00:48, 10-03-13:

#6
από την άλλη, δεν'κακό να παραδεχόμαστε ότι οι καιροί μας προσπέρασαν.

θα μπορούσαμε να εισάγουμε στο μάθημα κάποια μη βαρετά κλασσικά και επιτυχημένα λογοτεχνικά έργα,
όπως το Χάρρυ Πόττερ και η Φιλοσοφική Λίθος ή τον Κώδικα Ντα Βίντσι.

ή επίσης, να γράψουν τα παιδάκια ένα μυθιστόρημα με ήρωες από το dota ή το call of duty: zombie attack.

ας συμβαδίσουμε με τις εποχές επιτέλους
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Ψαραδέλλη

Διακεκριμένο μέλος

H Ψαραδέλλη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,674 μηνύματα.

H Ψαραδέλλη έγραψε: στις 00:55, 10-03-13:

#7
Αρχική Δημοσίευση από Rempeskes
από την άλλη, δεν'κακό να παραδεχόμαστε ότι οι καιροί μας προσπέρασαν.

θα μπορούσαμε να εισάγουμε στο μάθημα κάποια μη βαρετά κλασσικά και επιτυχημένα λογοτεχνικά έργα,
όπως το Χάρρυ Πόττερ και η Φιλοσοφική Λίθος ή τον Κώδικα Ντα Βίντσι.

ή επίσης, να γράψουν τα παιδάκια ένα μυθιστόρημα με ήρωες από το dota ή το call of duty: zombie attack.

ας συμβαδίσουμε με τις εποχές επιτέλους
Δεν ξέρω αν το λες για πλάκα αυτό αλλά γιατί όχι;
Καθόλου κακή ιδέα.
Ανοίγεις έτσι μια πύλη σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών και καταφέρνεις να περάσεις στην επόμενη.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Rempeskes

Αποκλεισμένος χρήστης

Ο Rempeskes αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Hair stylist . Έχει γράψει 5,593 μηνύματα.

O Rempeskes έγραψε: στις 01:01, 10-03-13:

#8
Εχμ, δελλη,
αν κρινω απο τα σημερινά παιδιά,
αυτή είναι και η μόνη πύλη την οποία μπορείς να ανοίξεις.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Ψαραδέλλη

Διακεκριμένο μέλος

H Ψαραδέλλη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,674 μηνύματα.

H Ψαραδέλλη έγραψε: στις 01:17, 10-03-13:

#9
Αρχική Δημοσίευση από Rempeskes
Εχμ, δελλη,
αν κρινω απο τα σημερινά παιδιά,
αυτή είναι και η μόνη πύλη την οποία μπορείς να ανοίξεις.
Γι'αυτό λέμε να κάνουμε κάτι για να το αλλάξουμε αυτό.

Νομίζω πάντως τις μεγαλύτερες συνθλίψεις που έχουν υποστεί λογοτεχνικά κείμενα στα σχολεία είναι οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι του Διονύσιου Σολωμού όπως επίσης η Ιλιάδα και η Οδύσσεια του Ομήρου. Αυτά μπορώ να ανακαλέσω τώρα από τη μνήμη μου.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Πατρεύς (Πέτρος)

Επιφανές Μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια . Έχει γράψει 2,714 μηνύματα.

O Πατρεύς με φόβο και πάθος έγραψε: στις 01:34, 10-03-13:

#10
Ὁ ῥόλος τοῦ σχολείου δὲν εἶναι νὰ διδάσκῃ τὸ σύγχρονο καὶ ἐφήμερο. Αὐτὴ ἡ νοοτροπία εἶναι ἄλλο ἕνα κληροδότημα τῆς σοσιαλ(η)στικῆς νοοτροπίας ἡ ὁποία μαστίζει τὴν Ἑλλάδα τόσα χρόνια.

Ψαραδέλλη, τὸ ἄρθρο τὸ ὁποῖο ἐπισύναψες, ἔχει ξεκάθαθαρα πολιτικὸ χαρακτῆρα καὶ μάλιστα πολὺ ἀριστερό. Εἶναι πολὺ κουραστικὸ γιὰ νὰ τὸ διαβάσω ὅλο ὁπότε ἐπιφυλάσσομαι νὰ ἀπαντήσω ἀναλυτικώτερα κάποια ἄλλη στιγμή.

Ἁπλῶς νὰ τονίσω, σχετικὰ μὲ τὴν «ἑλληνοκεντρικότητα» τὴν ὁποία προσάπτει ὁ συγγραφέας στὸ πρόγραμμα τοῦ μαθήματος, ὅτι τὸ μάθημα εἶναι ἡ νεοελληνικὴ λογοτεχνία καὶ ὄχι ἡ παγκόσμια λογοτεχνία. Ἀπὸ αὐτὴν τὴ σχολὴ σκέψης πάντως δὲν περίμενα κάτι περισσότερο ἀπὸ τὸν γνωστὸ γραικυλισμὸ ποὺ τὴν διέπει.
edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Πατρεύς : 10-03-13 στις 01:42.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Ψαραδέλλη

Διακεκριμένο μέλος

H Ψαραδέλλη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,674 μηνύματα.

H Ψαραδέλλη έγραψε: στις 01:40, 10-03-13:

#11
Όπως νομίζεις.
Όλα τα θέματα ανοικτά προς συζήτηση.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Ciela

Περιβόητο Μέλος

H Ciela αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Μαέστρος . Έχει γράψει 1,449 μηνύματα.

H Ciela έγραψε: στις 11:45, 10-03-13:

#12
αυτο που δε μου αρεσε στα "κειμενα" ήταν ο αποσπασματικός τους χαρακτήρας.
φιλαράκι ή μας κάνεις όλόκληρο το έργο και μας βάζεις σε ένα μουντ - και μας μενει κατι στην τελική - είτε δε μας κανεις τίποτα.
η λογοτεχνία δεν είναι μπουφές.





(νομίζω ότι στη γαλλία κανουν τουλάχιστον 2 ολόκληρα βιβλία το χρόνο στα πλαίσια της "γενικής παιδείας", πραγμα που το βρίσκω πολύ πιο φυσιολογικό)
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Πατρεύς (Πέτρος)

Επιφανές Μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια . Έχει γράψει 2,714 μηνύματα.

O Πατρεύς με φόβο και πάθος έγραψε: στις 11:53, 10-03-13:

#13
Αρχική Δημοσίευση από Ciela
αυτο που δε μου αρεσε στα "κειμενα" ήταν ο αποσπασματικός τους χαρακτήρας.
φιλαράκι ή μας κάνεις όλόκληρο το έργο και μας βάζεις σε ένα μουντ - και μας μενει κατι στην τελική - είτε δε μας κανεις τίποτα.
η λογοτεχνία δεν είναι μπουφές.
Πῶς εἶναι ὅμως δυνατὸν νὰ διδάξῃς ἔργα μυθιστοριογράφων χωρὶς ἀναγκαστικὰ νὰ διαλέξῃς ἕνα ἀπόσπασμα; Πῶς θὰ διδάξῃς ἀκόμα Ἐρωτόκριτο χωρὶς ἀναγκαστικὰ νὰ γίνῃ ἐπιλογὴ ἀπὸ τὸ ἐκτενὲς αὐτὸ ποίημα; Θὰ μποροῦσε νὰ ὑπάρχῃ ἔργασία στὰ παιδιὰ στὴν ἀρχὴ κάθε χρονιᾶς νὰ διαβάζουν ἕνα μυθιστόρημα ὁλόκληρο καὶ νὰ κάνουν μία μικρὴ ἐργασία. Μὴν ξεχνᾷς ὅτι καὶ στὸ παν/μιο δὲν διδάσκονται τὰ κείμενα ὁλόκληρα ἰδίως ὅταν μιλοῦμε γιὰ κείμενα ὅπως ὁ Ἐρωτόκριος ἢ ἡ Ἱλιάδα κλπ. Δὲ νομίζω ὅτι εἶναι ἐκεῖ τὸ πρόβλημα τόσο...
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Ciela

Περιβόητο Μέλος

H Ciela αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Μαέστρος . Έχει γράψει 1,449 μηνύματα.

H Ciela έγραψε: στις 11:57, 10-03-13:

#14
εμένα με πείραζε. τι εννοείς πως; κανονικά. θα διαβάζεται ένα έργο, παράλληλα ή και έπειτα η ανάλυση του, θα υπάρχουν εργασίες πανω σ αυτό, οπτικοακουστικό υλικό πάνω στην εποχή, τις πολιτκές και κοινωνικές συνθήκες κλπ.
συζήτηση πάνω στα κύρια θέματα τα οποία πραγματεύεται, ίσως σε μια συνεννοήση κ με το μάθημα της έκθεσης.


και προσοχή, δε μιλώ μόνο για πεζά κείμενα αλλά και για ολοκληρες ποιητικές συλλογές. το ζητούμενο για μένα στα "κείμενα" (τι όνομα και αυτό - λογοτεχνία πες ανθρωπε) είναι να μένει μια γεύση, μια ατμόσφαιρα, μια γεύση στα παιδιά, κατι που τωρα δε γίνεται. δεν μπορείς να μάθεις τα παντα σε ενα χρόνο, και η λογοτεχνία δεν αφορά "πληροφορίες" απλά.


επίσης, στα πλαίσια αυτού που λέω, τα επιλεγμένα βιβλία θα πρέπει να αλλάζουν από χρονιά σε χρονιά σε όλες τις τάξεις.
1 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Πατρεύς (Πέτρος)

Επιφανές Μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια . Έχει γράψει 2,714 μηνύματα.

O Πατρεύς με φόβο και πάθος έγραψε: στις 12:10, 10-03-13:

#15
Θὰ μποροῦσε νὰ γίνῃ αὐτὸ τὸ ὁποῖο λὲς καὶ νὰ ἐπιλέγωνται κάθε χρόνο δύο διαφορετικὰ ἔργα τὰ ὁποῖα θὰ διδάσκωνται ἐξ ὁλοκλήρου. Σίγουρα πάντως κάποια κείμενα θὰ διδάσκωνται πάλι κατ' ἐπιλογὴν ἀφοῦ κείμενα ὅπως ὁ Ἐρωτόκριτος τὸν ὁποῖον ἀνέφερα εἶναι ἀδύνατον νὰ διδαχθοῦν μέσα σὲ μία χρονιὰ ὁλόκληρα καὶ νομίζω ὅτι δὲν εἶναι σωστὸ νὰ μὴ διδάσκωνται καθόλου.

Υ.Γ. Μὴν κάνῃς συνεχῶς ἐπεξεργασία στὰ μηνύματά σου καὶ λέμε τὰ ἴδια...
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Ciela

Περιβόητο Μέλος

H Ciela αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Μαέστρος . Έχει γράψει 1,449 μηνύματα.

H Ciela έγραψε: στις 12:32, 10-03-13:

#16
Γιατι ειναι αδυνατον να διδαχθει ο ερωτοκριτος εξ ολοκλήρου; θες ενα μηνα μονο να μπεις στο μουντ και στη γλώσσα, πόσο μάλλον να εκτιμήσεις το κείμενο και απο πλευρα ομορφιας και απο πλευρα υπόθεσης. το να διδαξεις ερωτοκριτο απο ενα κειμενακι μονο ειναι εγκλημα. δε μενει τιποτα στον αλλο.
2 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Πατρεύς (Πέτρος)

Επιφανές Μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια . Έχει γράψει 2,714 μηνύματα.

O Πατρεύς με φόβο και πάθος έγραψε: στις 12:41, 10-03-13:

#17
Αρχική Δημοσίευση από Ciela
Γιατι ειναι αδυνατον να διδαχθει ο ερωτοκριτος εξ ολοκλήρου; θες ενα μηνα μονο να μπεις στο μουντ και στη γλώσσα, πόσο μάλλον να εκτιμήσεις το κείμενο και απο πλευρα ομορφιας και απο πλευρα υπόθεσης. το να διδαξεις ερωτοκριτο απο ενα κειμενακι μονο ειναι εγκλημα. δε μενει τιποτα στον αλλο.
Δὲν μπορεῖς νὰ τὸ διδαχθῇς ὁλόκληρο γιατὶ ἁπλούστατα εἶναι τεράστιο καὶ θὰ ὑπάρχῃ περισσότερο ἄγχος νὰ βγῇ τὸ κείμενο καὶ καθόλου ἡ δυνατότητα νὰ γίνῃ σωστὴ ἀνάλυση. Κι ἐγὼ πάντως διαφωνῶ μὲ τὰ μικρὰ κειμενάκια γιατὶ ἡ ὅλη διαδικασία γίνεται τελείως βιαστικὰ χωρὶς νὰ ὑπάρχῃ ὁ χρόνος γιὰ τὴν ἀπαιτούμενη ἐμβάθυνση.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Rempeskes

Αποκλεισμένος χρήστης

Ο Rempeskes αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Hair stylist . Έχει γράψει 5,593 μηνύματα.

O Rempeskes έγραψε: στις 13:43, 10-03-13:

#18
αντί για τον ερωτόκριτο και τα ψευτοδιλήμματα του για την υπακοή στον Πατέρα/Αφέντη,
δεν θα ήταν καλύτερο
να διδάσκουμε στα παιδάκια την αξία της αγάπης χωρίς τις παρεμβολές του σεκς
πχ να τους βάζουμε να διαβάζουν το Twilight??
1 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

pok@ (Ευστρατία)

Νεοφερμένος

H Ευστρατία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 15 μηνύματα.

H pok@ έγραψε: στις 13:47, 10-03-13:

#19
Αρχική Δημοσίευση από Rempeskes
αντί για τον ερωτόκριτο και τα ψευτοδιλήμματα του για την υπακοή στον Πατέρα/Αφέντη,
δεν θα ήταν καλύτερο
να διδάσκουμε στα παιδάκια την αξία της αγάπης χωρίς τις παρεμβολές του σεκς
πχ να τους βάζουμε να διαβάζουν το Twilight??
κοίτα το Twilight συγκεκριμένα δε θα ήταν και η καλύτερη επιλογή.....
αλλά συμφωνώ.... υπάρχουν αριστουργήματα της λογοτεχνίας που αξίζει και πρέπει να έχουμε υπ' όψη μας αλλά δε γίνεται να παραγκονίζονται εντελώς οι σύγχρονοι... και ακόμα και αν δεν υπάρχουν κείμενα τους στα σχολικά βιβλία για το χ,ψ λόγο δε θα έπρεπε οι καθηγητες από μόνοι τους να μας φέρνουν σε επαφή και με άλλους σύγχρονους δημιουργούς;;;
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Ψαραδέλλη

Διακεκριμένο μέλος

H Ψαραδέλλη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,674 μηνύματα.

H Ψαραδέλλη έγραψε: στις 14:01, 10-03-13:

#20
Αρχική Δημοσίευση από Rempeskes
αντί για τον ερωτόκριτο και τα ψευτοδιλήμματα του για την υπακοή στον Πατέρα/Αφέντη,
δεν θα ήταν καλύτερο
να διδάσκουμε στα παιδάκια την αξία της αγάπης χωρίς τις παρεμβολές του σεκς
πχ να τους βάζουμε να διαβάζουν το Twilight??
Κάτσε δυο λεπτά.
Πιστεύεις ότι η σύγχρονη λογοτεχνία δεν έχει θέση στα σχολεία;
Με αυτές σου τις τοποθετήσεις με κάνεις να πιστεύω ότι την απαξιώνεις λίγο.
Αν θες κάνε τη θέση σου λίγο πιο ξεκάθαρη.

Να πω κι εγώ την αμαρτία μου και ας φάω κράξιμο... ένα παράδειγμα που θεωρώ κάπως παρωχημένη λογοτεχνία για τα σημερινά παιδιά είναι πχ τα Ματωμένα χώματα. Θεωρώ λίγο ξεπερασμένο το συγκεκριμένο τρόπο γραφής του συγκεκριμένου βιβλίου ασχέτως αν πραγματεύεται ένα πολύ σημαντικό ιστορικό γεγονός.
-1 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Χρήστες

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα.
     
  • (View-All Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα τις τελευταίες 30 μέρες:
    Μέχρι και αυτή την στιγμή δεν έχει δει το θέμα κάποιο ορατό μέλος

Βρείτε παρόμοια

Μοιραστείτε το

...με ένα φίλο

...με πολλούς φίλους