×
Επεξεργασία Προφίλ Επεξεργασία Avatar Επεξεργασία Υπογραφής Επεξεργασία Επιλογών E-mail και Κωδικός
×
Αποσύνδεση Οι Συνδρομές μου Το Προφίλ μου Τα Posts μου Τα Threads μου Λίστα Επαφών Αόρατος Χρήστης
Τι;
Πως;
Ταξινόμηση
Που;
Σε συγκεκριμένη κατηγορία;
Ποιος;
Αποτελέσματα Αναζήτησης
Συμπληρώστε τουλάχιστον το πεδίο Τι;

Το e-steki είναι μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές διαδικτυακές κοινότητες με 66,847 μέλη και 2,411,336 μηνύματα σε 75,073 θέματα. Αυτή τη στιγμή μαζί με εσάς απολαμβάνουν το e-steki άλλα 488 άτομα.

Καλώς ήρθατε στο e-steki!

Εγγραφή Βοήθεια

Ψυχή βαθιά ( 2009 )

Μελιώ (-Το Νου Σου Στην- Αμέλεια)

Πολύ δραστήριο μέλος

H -Το Νου Σου Στην- Αμέλεια αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 548 μηνύματα.

H Μελιώ το παπί έκανε πιπί στο Μισισιπή και έγραψε: στις 01:42, 30-11-09:

#1

Υπάρχουν ταινίες που με συγκλονίζουν , ταινίες που με συγκινούν , ταινίες που με αφήνουν απλώς αδιάφορη και ταινίες που μένω με ένα μετέωρο συναίσθημα για το κατά πόσον μου άρεσαν ή δεν μου άρεσαν
Αυτό το μετέωρο συναίσθημα έχω και για την ταινία του Παντελή Βούλγαρη Ψυχή Βαθιά
Η αλήθεια είναι πως η σκηνοθετική προσέγγιση του Βούλγαρη με έχει προβληματίσει και στο παρελθόν συγκεκριμένα στις Νύφες , και εκεί μου συνέβη το ίδιο δλδ δεν ήξερα αν μου άρεσε ή δεν μου άρεσε !
Και οι λογοι είναι οι εξής , όπως και στις Νύφες έτσι και σε αυτήν την ταινία , έφυγα από την αίθουσα με το συναίσθημα του ανολοκλήρωτου , του «μισού» ..

Καταρχήν να πούμε πως δεν πρόκειται για ιστορική ταινία , ούτε για ντοκυμαντέρ , και το λέω αυτό γιατί παρόλο που είναι πασιφανές από χιλιόμετρα , και το έχει δηλώσει και ο ίδιος ο σκηνοθέτης , άκουσα διάφορους ψιθυρους , στην έξοδο από το σινεμά πως παρουσίασε την Ιστορία μόνο από τη μια πλευρά
Καθώς επίσης διάβασα απίστευτα αυστηρές κριτικές και είδα μια φοβερή θύελλα αντιδράσεων , ειδικά
εκ μέρους της αριστεράς ίσως γιατί περίμεναν την «ιστορική δικαίωση» μέσω της ταινίας ή μια ολόλαμπρη πολιτική τοποθέτηση του σκηνοθέτη για τον Εμφύλιο … ατύχησαν !


Άλλωστε η ταινία δεν πραγματεύεται το ποιος έφταιξε , ούτε αναζητά να βρει τα ιστορικά λάθη , έχει ως κεντρικό της θέμα δύο ανήλικα αδέλφια που βρίσκονται σε αντίπαλα στρατόπεδα κατά τη διάρκεια του Εμφυλιου .
Δύο άγουρα παιδιά , γεμάτα αγάπη και νοιάξιμο ο ένας για τον άλλον , που απέχουν μακράν από την ιστορία των Κάιν και Αβελ .
Δυο πλάσματα που ουσιαστικά ακόμα δεν έχει καμιά πολιτική ιδέα προλάβει να ζυμωθεί μέσα τους και να βρει έκφραση , αφού τους πρόλαβε η ιστορία και σε πολύ νεαρή ηλικία πριν ακόμα , συνειδητοποιήσουν
τι σημαίνει στρατός , αριστερά , κουμμουνισμός , φασισμός έχει λάβει ο καθένας τους μια θέση απέναντι στον άλλον .
Απέναντι για τους άλλους , αυτοί όμως επικοινωνούν , μιλάνε τις νύχτες με μια δική τους μυστική γλώσσα
κάνοντας τα νυχτοπούλια .
Συναντιούνται σε ερείπια και καμμένα χωριά για μια αγκαλιά και ένα : Να προσέχεις μικρέ ….
Ο μεγαλύτερος κρύβει για τον μικρότερο ξεροκόμματα σε δέντρα ή κάτω από πέτρες

Μέσα από την ιστορία των δύο αδελφών εκτυλίσσεται όλο το δράμα των μαχών , όλο το δράμα του πολέμου , ολη η παράνοια του πολέμου …

Ας επιστρέψω όμως στην αίσθηση του ανολοκλήρωτου που προείπα , θεωρώ λοιπόν πως το θέμα που πραγματεύεται η ταινία και κάτω από τις συγκεκριμένες ιστορικές συνθήκες θα μπορούσε πραγματικά να με απογειώσει , κι όμως …
Θέλετε οι «στεγνοί» διάλογοι ? Η σκηνοθετικά «κοφτή» και χωρίς συναισθηματικές εξάρσεις άποψη του σκηνοθέτη ? Η χωρίς μουσική επένδυση στιγμών ,που η κατάλληλη μουσική θα τις απογείωνε ?
Θέλετε οι τόσο κραυγαλέες και στην κοινή λογική ανακρίβειες , όπως το γεγονός ότι βλέπουμε έναν αντάρτη που κατεβαίνει μισοκαμμένος από τα βουνά , να περπατάει μέσα σε λάσπες και οι … μπότες του
να γυαλίζουν λες και μόλις τις γυάλισε ο … Καίλας στο : πάρτε κύριε λαχεία ?

Ίσως όλα αυτά μαζί αλλά και άλλες ακόμα πολλές λεπτομέρειες ,που θα ανακαλύψετε κι εσείς βλέποντας την ταινία οι οποίες συνοψίζουν το αίσθημα του ανολοκλήρωτου !
Δεν θα κρύψω πως συγκινήθηκα αρκετές στιγμές , όμως αυτή μου η συγκίνηση ειλικρινά θα μπορούσε να γίνει λυγμός αν αφηνόντουσαν οι σκηνές να φτάσουν μέχρι το μεδούλι της συναισθηματικής κορύφωσης που μπορεί να βιώνει κανείς όταν ζει τόσο ακραίες , ιστορικά ακραίες , ανθρώπινα ακραίες , παράλογα ακραίες στιγμές όπως οι ήρωες της ταινίας .

Αυτός ο λυγμός οφείλω να ομολογήσω πως μου έχει βγει πολύ πιο εύκολα όταν διάβασα βιβλία που αφορούσαν τον εμφύλιο ή όταν είδα συνεντεύξεις .

Όπως και να έχει ...μπορεί να φαίνεται πως έθαψα την ταινία όμως δεν είναι έτσι
προσωπικά προτρέπω όποιον μπορεί να την δει , όχι μονο για να κάνουμε ως άλλοι
κουτσοκουτσόπουλοι την εύκολη κριτική μας , μη γνωρίζοντας τις αντιξοότητες που συναντά ένας σκηνοθέτης στην Ελλάδα, σε μια χώρα που δεν διαθέτει καμιά καλλιτεχνική ( αλλά και πολιτική ) ευαισθησία όσον αφορά τον εγχώριο κινηματογράφο .
Αλλά κυρίως νομίζω πως οφείλουμε να στηρίξουμε το ελληνικό σινεμά , ακόμα ίσως και το μέτριο ,
ίσως με αυτό τον τρόπο δώσουμε ακόμα πιο μεγάλη ώθηση στους σκηνοθέτες και στους σεναριογράφους μας να παράγουν καλλιτεχνικό έργο .

Στα απολύτως θετικά της ταινίας οι σκηνές στο υποτυπώδες νοσοκομείο , για τα ελληνικά δεδομένα είναι ίσως οι πιο σκληρές και άκρως ρεαλιστικές σκηνές που έχουν γυριστεί ποτέ σε ελληνική ταινία .
Οι μάχες : Μπορεί να μην αγγίζουν τα όρια επικών σκηνών του διεθνούς κινηματογράφου ,αλλά
για τα ελληνικά δεδομένα είναι πρωτοφανείς και κορυφαίες .

Η φωνή της μάνας καθόλη τη διάρκεια του έργου , οι προτροπές της , τα λόγια της
οι παραινέσεις της αόρατη μα και υπαρκτή σε κάθε βήμα των παιδιών .


Κλείνοντας θα σταθώ στη φράση που λέει ο Θανάσης Βέγγος στην ταινία :

" Δεν είναι πόλεμος αυτός .. .Έλληνες να πολεμάνε Έλληνες ? "

Τι να το κάνεις ? Τι Έλληνες τι Τζαμαχιριανοί ? Το θέμα είναι πως πάντα σε έναν πόλεμο , ο Ανθρωπος πολεμάει τον Ανθρωπο μα πριν από αυτόν και μετά από αυτόν ουσιαστικά έχει πολεμήσει με την ίδια του την Ύπαρξη την ίδια του την Ψυχή Βαθιά ……



Βαθμολογία : Σε ποιο θάνατο πήγες ?
Περνούσε αεράκι από κει ?
6 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Ηρώ (Μαρούλι)

Διακεκριμένο μέλος

H Μαρούλι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Αρχιτέκτονας . Έχει γράψει 2,131 μηνύματα.

H Ηρώ πλέκει μενεξέδες και έγραψε: στις 11:58, 30-11-09:

#2
To "Ψυχή Βαθιά" δεν το έχω δει και δεν ξέρω και αν θέλω να το δω.
Ο Βούλγαρης καταπιάνεται με ΠΟΛΥ δυνατά θέματα, αλλά δεν έχει την ικανότητα από κει και πέρα να τα εξελίξει, να δώσει το κάτι παραπάνω.

Οπως έλεγε και ο Σπύρος Παπαλουκάς -βέβαια για άλλη μορφή τέχνης τη ζωγραφική- σημασία δεν έχει το θέμα αλλά τα υλικά/ειδικά μέρη.

Επίσης αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί η συγκεκριμένη ταινία παιζόταν σε ΟΛΟΥΣ τους κινηματογράφους, ενώ ταυτόχρονα άλλες ελληνικές παραγωγές όπως "Κυνόδοντας", "Ακαδημία Πλάτωνος" έπρεπε να ψάξεις με το σταγονόμετρο για να βρεις αίθουσες σε μια ολόκληρη πρωτεύουσα.
2 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Χρήστες

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα.
     
  • (View-All Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα τις τελευταίες 30 μέρες:
    Μέχρι και αυτή την στιγμή δεν έχει δει το θέμα κάποιο ορατό μέλος

Βρείτε παρόμοια

  • Παρόμοια Θέματα
    • Τι είναι η ψυχή; - Από bobiras11
      Το θέμα έχει λάβει 296 απαντήσεις και βρίσκεται στην κατηγορία Νεανικά θέματα.
      Το τελευταίο του μήνυμα δημοσιεύτηκε 11-07-14 στις 22:39.
    • Τον φασισμό βαθιά κατάλαβέ τον... - Από exc
      Το θέμα έχει λάβει 18 απαντήσεις και βρίσκεται στην κατηγορία Πολιτική - Κοινωνικά θέματα.
      Το τελευταίο του μήνυμα δημοσιεύτηκε 17-06-14 στις 13:08.
    • Ψυχή βαθιά - Από Αρκ
      Το θέμα έχει λάβει 68 απαντήσεις και βρίσκεται στην κατηγορία Κινηματογράφος και TV.
      Το τελευταίο του μήνυμα δημοσιεύτηκε 11-09-11 στις 14:03.
  • Προηγούμενο Θέμα Επόμενο Θέμα

Μοιραστείτε το

...με ένα φίλο

...με πολλούς φίλους