Το e-steki είναι μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές διαδικτυακές κοινότητες με 66,074 εγγεγραμμένα μέλη και 2,387,657 μηνύματα σε 74,624 θέματα. Αυτή τη στιγμή μαζί με εσάς απολαμβάνουν το e-steki άλλα

Καλώς ήρθατε στο e-steki!

Εγγραφή Βοήθεια

Ψυχή βαθιά ( 2009 )

Μελιώ (-Το Νου Σου Στην- Αμέλεια)

Πολύ δραστήριο μέλος

Το avatar του χρήστη Μελιώ
H -Το Νου Σου Στην- Αμέλεια αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 548 μηνύματα.

H Μελιώ το παπί έκανε πιπί στο Μισισιπή και έγραψε στις 01:42, 30-11-09:

#1

Υπάρχουν ταινίες που με συγκλονίζουν , ταινίες που με συγκινούν , ταινίες που με αφήνουν απλώς αδιάφορη και ταινίες που μένω με ένα μετέωρο συναίσθημα για το κατά πόσον μου άρεσαν ή δεν μου άρεσαν
Αυτό το μετέωρο συναίσθημα έχω και για την ταινία του Παντελή Βούλγαρη Ψυχή Βαθιά
Η αλήθεια είναι πως η σκηνοθετική προσέγγιση του Βούλγαρη με έχει προβληματίσει και στο παρελθόν συγκεκριμένα στις Νύφες , και εκεί μου συνέβη το ίδιο δλδ δεν ήξερα αν μου άρεσε ή δεν μου άρεσε !
Και οι λογοι είναι οι εξής , όπως και στις Νύφες έτσι και σε αυτήν την ταινία , έφυγα από την αίθουσα με το συναίσθημα του ανολοκλήρωτου , του «μισού» ..

Καταρχήν να πούμε πως δεν πρόκειται για ιστορική ταινία , ούτε για ντοκυμαντέρ , και το λέω αυτό γιατί παρόλο που είναι πασιφανές από χιλιόμετρα , και το έχει δηλώσει και ο ίδιος ο σκηνοθέτης , άκουσα διάφορους ψιθυρους , στην έξοδο από το σινεμά πως παρουσίασε την Ιστορία μόνο από τη μια πλευρά
Καθώς επίσης διάβασα απίστευτα αυστηρές κριτικές και είδα μια φοβερή θύελλα αντιδράσεων , ειδικά
εκ μέρους της αριστεράς ίσως γιατί περίμεναν την «ιστορική δικαίωση» μέσω της ταινίας ή μια ολόλαμπρη πολιτική τοποθέτηση του σκηνοθέτη για τον Εμφύλιο … ατύχησαν !


Άλλωστε η ταινία δεν πραγματεύεται το ποιος έφταιξε , ούτε αναζητά να βρει τα ιστορικά λάθη , έχει ως κεντρικό της θέμα δύο ανήλικα αδέλφια που βρίσκονται σε αντίπαλα στρατόπεδα κατά τη διάρκεια του Εμφυλιου .
Δύο άγουρα παιδιά , γεμάτα αγάπη και νοιάξιμο ο ένας για τον άλλον , που απέχουν μακράν από την ιστορία των Κάιν και Αβελ .
Δυο πλάσματα που ουσιαστικά ακόμα δεν έχει καμιά πολιτική ιδέα προλάβει να ζυμωθεί μέσα τους και να βρει έκφραση , αφού τους πρόλαβε η ιστορία και σε πολύ νεαρή ηλικία πριν ακόμα , συνειδητοποιήσουν
τι σημαίνει στρατός , αριστερά , κουμμουνισμός , φασισμός έχει λάβει ο καθένας τους μια θέση απέναντι στον άλλον .
Απέναντι για τους άλλους , αυτοί όμως επικοινωνούν , μιλάνε τις νύχτες με μια δική τους μυστική γλώσσα
κάνοντας τα νυχτοπούλια .
Συναντιούνται σε ερείπια και καμμένα χωριά για μια αγκαλιά και ένα : Να προσέχεις μικρέ ….
Ο μεγαλύτερος κρύβει για τον μικρότερο ξεροκόμματα σε δέντρα ή κάτω από πέτρες

Μέσα από την ιστορία των δύο αδελφών εκτυλίσσεται όλο το δράμα των μαχών , όλο το δράμα του πολέμου , ολη η παράνοια του πολέμου …

Ας επιστρέψω όμως στην αίσθηση του ανολοκλήρωτου που προείπα , θεωρώ λοιπόν πως το θέμα που πραγματεύεται η ταινία και κάτω από τις συγκεκριμένες ιστορικές συνθήκες θα μπορούσε πραγματικά να με απογειώσει , κι όμως …
Θέλετε οι «στεγνοί» διάλογοι ? Η σκηνοθετικά «κοφτή» και χωρίς συναισθηματικές εξάρσεις άποψη του σκηνοθέτη ? Η χωρίς μουσική επένδυση στιγμών ,που η κατάλληλη μουσική θα τις απογείωνε ?
Θέλετε οι τόσο κραυγαλέες και στην κοινή λογική ανακρίβειες , όπως το γεγονός ότι βλέπουμε έναν αντάρτη που κατεβαίνει μισοκαμμένος από τα βουνά , να περπατάει μέσα σε λάσπες και οι … μπότες του
να γυαλίζουν λες και μόλις τις γυάλισε ο … Καίλας στο : πάρτε κύριε λαχεία ?

Ίσως όλα αυτά μαζί αλλά και άλλες ακόμα πολλές λεπτομέρειες ,που θα ανακαλύψετε κι εσείς βλέποντας την ταινία οι οποίες συνοψίζουν το αίσθημα του ανολοκλήρωτου !
Δεν θα κρύψω πως συγκινήθηκα αρκετές στιγμές , όμως αυτή μου η συγκίνηση ειλικρινά θα μπορούσε να γίνει λυγμός αν αφηνόντουσαν οι σκηνές να φτάσουν μέχρι το μεδούλι της συναισθηματικής κορύφωσης που μπορεί να βιώνει κανείς όταν ζει τόσο ακραίες , ιστορικά ακραίες , ανθρώπινα ακραίες , παράλογα ακραίες στιγμές όπως οι ήρωες της ταινίας .

Αυτός ο λυγμός οφείλω να ομολογήσω πως μου έχει βγει πολύ πιο εύκολα όταν διάβασα βιβλία που αφορούσαν τον εμφύλιο ή όταν είδα συνεντεύξεις .

Όπως και να έχει ...μπορεί να φαίνεται πως έθαψα την ταινία όμως δεν είναι έτσι
προσωπικά προτρέπω όποιον μπορεί να την δει , όχι μονο για να κάνουμε ως άλλοι
κουτσοκουτσόπουλοι την εύκολη κριτική μας , μη γνωρίζοντας τις αντιξοότητες που συναντά ένας σκηνοθέτης στην Ελλάδα, σε μια χώρα που δεν διαθέτει καμιά καλλιτεχνική ( αλλά και πολιτική ) ευαισθησία όσον αφορά τον εγχώριο κινηματογράφο .
Αλλά κυρίως νομίζω πως οφείλουμε να στηρίξουμε το ελληνικό σινεμά , ακόμα ίσως και το μέτριο ,
ίσως με αυτό τον τρόπο δώσουμε ακόμα πιο μεγάλη ώθηση στους σκηνοθέτες και στους σεναριογράφους μας να παράγουν καλλιτεχνικό έργο .

Στα απολύτως θετικά της ταινίας οι σκηνές στο υποτυπώδες νοσοκομείο , για τα ελληνικά δεδομένα είναι ίσως οι πιο σκληρές και άκρως ρεαλιστικές σκηνές που έχουν γυριστεί ποτέ σε ελληνική ταινία .
Οι μάχες : Μπορεί να μην αγγίζουν τα όρια επικών σκηνών του διεθνούς κινηματογράφου ,αλλά
για τα ελληνικά δεδομένα είναι πρωτοφανείς και κορυφαίες .

Η φωνή της μάνας καθόλη τη διάρκεια του έργου , οι προτροπές της , τα λόγια της
οι παραινέσεις της αόρατη μα και υπαρκτή σε κάθε βήμα των παιδιών .


Κλείνοντας θα σταθώ στη φράση που λέει ο Θανάσης Βέγγος στην ταινία :

" Δεν είναι πόλεμος αυτός .. .Έλληνες να πολεμάνε Έλληνες ? "

Τι να το κάνεις ? Τι Έλληνες τι Τζαμαχιριανοί ? Το θέμα είναι πως πάντα σε έναν πόλεμο , ο Ανθρωπος πολεμάει τον Ανθρωπο μα πριν από αυτόν και μετά από αυτόν ουσιαστικά έχει πολεμήσει με την ίδια του την Ύπαρξη την ίδια του την Ψυχή Βαθιά ……



Βαθμολογία : Σε ποιο θάνατο πήγες ?
Περνούσε αεράκι από κει ?

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

6 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Ηρώ (Μαρούλι)

Διακεκριμένο μέλος

Το avatar του χρήστη Ηρώ
H Μαρούλι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Αρχιτέκτονας . Έχει γράψει 2,132 μηνύματα.

H Ηρώ πλέκει μενεξέδες και έγραψε στις 11:58, 30-11-09:

#2
To "Ψυχή Βαθιά" δεν το έχω δει και δεν ξέρω και αν θέλω να το δω.
Ο Βούλγαρης καταπιάνεται με ΠΟΛΥ δυνατά θέματα, αλλά δεν έχει την ικανότητα από κει και πέρα να τα εξελίξει, να δώσει το κάτι παραπάνω.

Οπως έλεγε και ο Σπύρος Παπαλουκάς -βέβαια για άλλη μορφή τέχνης τη ζωγραφική- σημασία δεν έχει το θέμα αλλά τα υλικά/ειδικά μέρη.

Επίσης αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί η συγκεκριμένη ταινία παιζόταν σε ΟΛΟΥΣ τους κινηματογράφους, ενώ ταυτόχρονα άλλες ελληνικές παραγωγές όπως "Κυνόδοντας", "Ακαδημία Πλάτωνος" έπρεπε να ψάξεις με το σταγονόμετρο για να βρεις αίθουσες σε μια ολόκληρη πρωτεύουσα.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

2 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Χρήστες

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα.
     
  • (View-All Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα τις τελευταίες 30 μέρες:
    Μέχρι και αυτή την στιγμή δεν έχει δει το θέμα κάποιο ορατό μέλος

Βρείτε παρόμοια

  • Παρόμοια Θέματα
    • Τι είναι η ψυχή; - Από bobiras11
      Το θέμα έχει λάβει 296 απαντήσεις και βρίσκεται στην κατηγορία Νεανικά θέματα.
      Το τελευταίο του μήνυμα δημοσιεύτηκε 11-07-14 στις 22:39.
    • Τον φασισμό βαθιά κατάλαβέ τον... - Από exc
      Το θέμα έχει λάβει 18 απαντήσεις και βρίσκεται στην κατηγορία Πολιτική - Κοινωνικά θέματα.
      Το τελευταίο του μήνυμα δημοσιεύτηκε 17-06-14 στις 13:08.
    • Ψυχή βαθιά - Από Αρκ
      Το θέμα έχει λάβει 68 απαντήσεις και βρίσκεται στην κατηγορία Κινηματογράφος και TV.
      Το τελευταίο του μήνυμα δημοσιεύτηκε 11-09-11 στις 14:03.
  • Προηγούμενο Θέμα Επόμενο Θέμα

Μοιραστείτε το

...με ένα φίλο

...με πολλούς φίλους