Το e-steki είναι μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές διαδικτυακές κοινότητες με 66,106 εγγεγραμμένα μέλη και 2,388,276 μηνύματα σε 74,663 θέματα. Αυτή τη στιγμή μαζί με εσάς απολαμβάνουν το e-steki άλλα

Καλώς ήρθατε στο e-steki!

Εγγραφή Βοήθεια

Έκφραση στο Διαδίκτυο: Ελευθερία ή/και Ελευθεριότητα;

DreamsRevenge

Επιφανές Μέλος

Το avatar του χρήστη DreamsRevenge
H DreamsRevenge αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 3,241 μηνύματα.

H DreamsRevenge sans toit, ni loi έγραψε στις 20:30, 26-03-10:

#1
Παίρνοντας αφορμή από κάποια μηνύματα που ανταλλάχθηκαν σε άλλο σχετικό θέμα (http://www.e-steki.gr/showthread.php?t=15119 - απλά εκείνο επικεντρωνόταν στα παιδιά) θα με ενδιέφερε η γνώμη σας σε κάτι που το βρίσκουν μπροστά τους καθημερινά όσοι ασχολούνται με το διαδίκτυο ως ενεργοί συμμετέχοντες και όχι ως απλοί αναγνώστες.

Θεωρείτε ότι η ανωνυμία μας επιτρέπει να γινόμαστε περισσότερο ανοιχτοί στην επικοινωνία μας με τους άλλους?

Υπολογίζουμε τη γνώμη των διαδικτυακών συνομιλητών μας για τις απόψεις μας το ίδιο με εκείνη των φίλων και συνεργατών μετρώντας τα λόγια μας, ή οχυρωμένοι πίσω από την εικονική «αφάνεια» γινόμαστε πιο ριζοσπάστες ή περισσότερο φονταμενταλιστές?

Πιστεύετε ότι το να γράφουμε προστατευμένοι πίσω από ένα ψευδώνυμο μας δίνει περισσότερες δυνατότητες για να εκφράσουμε απόψεις που ίσως να μην τις λέγαμε σε κάποιον κατά πρόσωπο?

Η ανωνυμία και ο πλουραλισμός στο διαδίκτυο (για όσο υφίστανται ακόμα) μπορούν να αποτελέσουν το εφαλτήριο για διατύπωση νέων ιδεών και απόψεων, για τη γέννηση ίσως και νέων φιλοσοφικών ρευμάτων και στάσεων ζωής?
Ή, επιφυλακτικοί οι ίδιοι απέναντι στο «ποιος βρίσκεται πίσω από κάθε οθόνη», γινόμαστε πιο συγκρατημένοι και διερευνητικοί ως προς τους άλλους πριν ξεδιπλώσουμε τη δική μας γνώμη?


Ένα δεύτερο ζήτημα είναι η έκφραση.

Συχνά βλέπουμε σε διαδικτυακές συζητήσεις τους συμμετέχοντες να εκφράζονται με ελευθεριότητα έως αθυροστομία, σα να βρίσκονται στην καφετέρια με την παρέα τους, και ίσως έτσι ακριβώς να αισθάνονται.

Ο διαδικτυακός λόγος είναι γραπτός ή προφορικός κατά τη γνώμη σας?

Θα έπρεπε να υπακούει σε κανόνες «καλής συμπεριφοράς» όσο παρωχημένο κι αν ακούγεται αυτό ή είμαστε μάρτυρες της γέννησης μιας νέας μορφής λόγου και έκφρασης που (όπως όλα τα νέα πράγματα) θα αποκτήσει με τον καιρό τους δικούς του κανόνες ενδεχομένως έξω και πέρα απʼ ότι έχουμε συνηθίσει ή εκπαιδευτεί να θεωρούμε αποδεκτό?

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Δεσμώτης

Αποκλεισμένος χρήστης

Το avatar του χρήστη Δεσμώτης
Ο Δεσμώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι 39 ετών . Έχει γράψει 3,564 μηνύματα.

O Δεσμώτης έγραψε στις 20:41, 26-03-10:

#2
Υπάρχει σταθερό και καθορισμένο πρόσωπο?

Αναφέρομαι στον Pessoa και την άποψή του πως,
τελικά, πίσω από κάθε πρόσωπο και προσωπείο υπάρχει το Τίποτα.

Ας απαντηθεί αυτό πρώτα.

Argument Clinic

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Great Chaos (Όττο)

Επιφανές Μέλος

Το avatar του χρήστη Great Chaos
Ο Όττο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι 50 ετών , επαγγέλεται Παραγωγός και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 3,520 μηνύματα.

O Great Chaos I took a wrong turn in the Freak Parade έγραψε στις 21:13, 26-03-10:

#3
Δεν υπάρχει πια κανείς αθυρόστομος στο στέκι. Τον τελευταίο τον έβρισα ΕΓΩ!!

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

3 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Δεσμώτης

Αποκλεισμένος χρήστης

Το avatar του χρήστη Δεσμώτης
Ο Δεσμώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι 39 ετών . Έχει γράψει 3,564 μηνύματα.

O Δεσμώτης έγραψε στις 21:58, 26-03-10:

#4
Αρχική Δημοσίευση από Great Chaos
Στο στέκι δεν υπάρχει κανείς αθυρόστομος στο στέκι. Τον τελευταίο τον έβρισα ΕΓΩ!!

Δε κατάλαβα...
στο ποιο στο ποιο;


Καλή η ανάρτηση, μαντμαζέλ ονειροεκδικήτρια,
βενζινούλα στο ανοιχτό ρεζεγβουάγ μου.

Ας στοχαστώ μιας και δε βλέπω Greek Idol:

1. Αισθάνομαι ότι ενα καίριο ζήτημα είναι αυτό της λογοκρισίας
ειδικά σε συνθήκες αμυδρών επιχειρημάτων για τη μεταχείρισή της
απέναντι σε παραθέσεις απόψεων μεγαλύτερου βάθους αλλά ρηχότερης εκφραστικής.

2. Τα ανώνυμα ή αλλώνυμα σχόλια (σε φόρουμς όπου επιτρέπονται αυτά) δεν είναι προϊόν υπερκρίσεως ούτε κατακρίσεως.
Σκέψου ότι αν η αλλωνυμία απαγορευόταν στους συγγραφικούς κόλπους, σήμερα δε θα υπήρχε το βιβλίο της ανησυχίας
από τον Μπερνάντο Σοάρες/Φερνάντο Πεσσόα/Αλβάρο Ντε Κάμπος/Αλμπέρτο Καέϊρο
και πιθανότατα να'χε μείνει μουχλιασμένη σε μπαούλο η σκέψη ότι ο εξωτερικός κόσμος είναι μια εσωτερική πραγματικότητα συμπληρώνοντας κι εξηγώντας μαζί αρχικά τον Ρεμπώ (η αληθινή ζωή είναι απούσα, δεν είμαστε στον κόσμο) κι έπειτα τον Ρίλκε στο έχω ένα κόσμο που αγνοούσα. Όλα τώρα πηγαίνουν εκεί μέσα. Δεν ξέρω τι συμβαίνει εκεί.

Φέρτο σε αναλογία με το ιντερνετ τώρα (να΄πρεπε να συμπληρώνεις φόρμες ή να κάνεις αίτηση για να έχεις μπλογκ, να γράφεις σε φόρα κλπ.)

Δράμα;

3. Εγώ αντέχω τους ευνουχισμούς και ξέρω πως η ευθυξία είναι αντιστρόφως ανάλογη της αυτοεκτίμησης κι αναφέρομαι στο εύθικτο πολλών να θεωρούν κάποιους αθυρόστομους και για αυτό χαμηλότερου βεληνεκούς άποψης συνομιλητές.
Κρίμα, πολύ κρίμα γιατί είναι αυτοί (οι υπερεύθικτοι) ακριβώς που ρίχνουν το μπαλάκι της λογοκρισίας στους διαχειριστές (βλέπε: τσάτσοι) να λυμαίνονται σχόλια, απόψεις και κρίσεις που ξεθολώνουνε νερά...

4. Ο διαδικτυακός αντίλογος για κάποιους είναι αρένα,
για κάποιους άλλους άσυλο και αυτοί είναι στο απυρόβλητο.
Μπορούν να γράφουν ό,τι τους κατέβει στο κεφάλι
ανά πάσα ώρα και στιγμή, να βρίζουν, να γίνονται χυδαίοι,
να ειρωνεύονται, λες και βρίσκονται στο τσιφλίκι τους,
κάποιοι απʼαυτούς επώνυμα, στα πλαίσια ενός πολιτισμού – παρατσούκλι που τους χαρακτηρίζει.

Τα « σχόλια » είναι ένα ακόμη δείγμα της κοινωνίας όπου επιπλέει το θράσος και οι φελλοί,
οι κλίκες και οι προκαταλήψεις, λογοκρίνοντας την ειλικρινή προσπάθεια προσέγγισης ενός θέματος ασχέτως αν αυτή είναι σωστή ή όχι.
Λογοκρισία είναι και η σιωπή στην οποία οδηγούνται τόσοι και τόσοι γιατί δεν μπορούν ή δε θέλουν να εναντιωθούν στη βλακεία, την αγένεια και τη βία των κακοπροαίρετων.

Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι αν γράψω περισσότερο εικονογραφημένο λόγο θα θεωρηθεί flame και τότε...

...

5. O Χ η πουτανοπαρθένα,
η Ψ η καημένη

και η Ζ η απʼ έξω
που πάντως ειναι πιο μέσα απʼ όλους
και ο Ω ο μεγάλος αδελφός που καλά του τα΄πε κι ο Φ1 ο οποίος καλό π@π@ρι είναι κι αυτό.
Ποιος χέστηκε για τους ευγενικούς τσακωμούς;
Ή τσακώνεστε ή χαιδεύεστε .
Την μεγαλοψυχια του Κ αντμιν/μοντ/εντιτορ/ματαντορ/βλακαδορ
οταν επιτρέπει την παρρησία (απαράδεκτο)
και τα χαμόγελα τα δικά μου αλα τσατ φορ φαν.

Απαλεψιά στη χώρα της οτινανιάς!

Και καταλήγουμε στο ότι τα σχόλια δεν είναι ανοικτά (και πάντως όχι όσο θα΄πρεπε)
και έτσι ο καθένας δεν ειναι σε θέση να κρίνει αν οι καμπάνες ηχούν γιορτινά ή πένθιμα
γιατί δεν είναι σε θέση να τα διαβάζει…

Οποιαδήποτε αναφορά σε πρόσωπα (χ,ψ,ω,ζ κλπ) ας θεωρηθεί συμπτωματική.
Έτσι δε λένε και στις ταινίες me true stories? (xixi)

6. Δε νοείται φινίρισμα απόψεων...
Και τέλοσπάντων, ενοχλεί περισσότερο ένα σχόλιο που αναφέρεται στην ανάρτηση και γίνεται ανώνυμα από τις ύβρεις που εξαπολύονται επώνυμα και πισώπλατα χωρίς να ονομάζουν το «στόχο» τους;

Άλλος έχει τη μύγα και άλλος μυγιάζεται.

7. Δε νομίζω ότι κρύβει κανείς το όνομά του όταν επιδιώκει να «καρποφορήσει ως προσωπικότητα» έστω και εν μέσω φορουμογνωμών.

8. Προσωπικά αγνοώ περισσότερα από τα σχόλια που γράφονται ή διαβάζω μερικά από αυτά σαν κόμικς.

9. Όταν πάω σε ένα ξένο σπίτι πάντα σέβομαι τους κανόνες της σπιτονοικοκυράς κι αν κάτι δεν μου αρέσει βγάζω την μούγκα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα θα κάτσω κιόλας να με γ…σει ή να παρακολουθώ ξωτικά να μου τη πέφτουν.
Γιατί προσωπικά ζω σε αυτή τη γη, όχι στο μέσον της!

10. Αν εγώ ισχυριζόμουν πως ο ανώνυμος σχολιαστής εκφράζεται χυδαία γιατί έχει ψυχολογικά προβλήματα,
απωθημένα από τα παιδικά του χρόνια και του έχουν λασκάρει όλες οι βίδες,
σαφώς και κάποιοι θα διαφωνούσαν ή θα με ρωτούσαν που στηρίζεται η γνώμη μου.
Και αμφιβάλλω πως η αντίδρασή μου θα ήταν να σβήνω τα σχόλιά τους,
γιατί τα σχόλια δεν ελέγχονται.
Απʼ τη στιγμή που δίνεις τον λόγο, θα έχεις να κάνεις με τον υστερικό λόγο…
είτε σε επικρίνουν είτε σε κολακεύουν, η πηγή είναι η ίδια…
κι αμέσως βραδυάζει….

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

4 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

mindcircus

Επιφανές Μέλος

Το avatar του χρήστη mindcircus
H mindcircus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Μηχανικός αεροσκαφών . Έχει γράψει 4,626 μηνύματα.

H mindcircus Open Mind, Open Heart έγραψε στις 22:16, 26-03-10:

#5
Δεν το θεωρω ανωνυμο το φορουμ, δεν πιστευω γενικα στην ανωνυμια, εγω τουλαχιστον ανωνυμη δεν αισθανομαι. Δηλαδη εχω φιλους/γνωστους εδω που υπαρχουν και στην πραγματικη ζωη, εχω και φιλους που εκανα εδω. Ομως φερομαι οπως θα φερομουν αν ημουν σε ενα παρτυ ή σε μια συναντηση με πολλα και διαφορετικα ατομα εξω. Θα μιλουσα για μενα ανοιχτα στον κοσμο? Οχι. Γιατι? Τι μου ειναι?

Ο πληθυσμος της Ελλαδας ειναι εν συγκρισει με αλλες χωρες, μικρος. Τα φορα επισης λιγα. Τα καλα φορα μετρημενα στα δαχτυλα.

Στους πιο κοντινους μου θα ειμαι πιο ανοιχτη, αν και γενικα δε νομιζω να μου λειπει η κοινωνικοτητα. Αντιθετως.
Ομως αλλο κοινωνικοτητα αλλα εσωστρεφεια/εξωστρεφεια. Δε μου αρεσει η εκθεση, αυτο ειναι το μονο σιγουρο.
Καταννοω ανθρωπους που εχουν ενα προβλημα και το βγαζουν φορα παρτιδα στο φορουμ, ομως μεχρι εκει. Οταν καποιος εκτιθεται συνεχως και πολυ, ενοχλουμαι και συνηθως δεν ασχολουμαι. Η ζωη μας ειναι δικη μας κι οχι τροφη για κους κους. Υπαρχει ενα μετρο και πολυς κοσμος, για διαφορους λογους το χανει. Δικαιολογω ως ενα σημειο γιατι ειναι ανθρωπινο καποιος να χει χωρισει και να θελει να ξεσπασει, καποια να χει τσακωθει με τη φιλη της και να θελει να ξεσπαθωσει. Εχει ενα μετρο αυτο και η συνεχεια αυτου, μου βγαζει αναισθησια και γεγονος που δειχνει καποιος πως δε σεβεται τον συνανθρωπο του, οποιος κι αν ειναι, ακομα κι αυτον που τον διαβαζει.
Οποιος το κανει, θεωρω αξιοπρεπες να φυγει και συντομα. Το φορουμ δεν ειναι ο ψυχολογος μας, ουτε ο εξομολογητης μας. Οφειλουμε να γνωριζουμε τον λογο για τον οποιο μετεχουμε.

Νομιζει κανεις πως θα κρυφτει, ομως ο κοσμος ειναι τοσο μικρος και ο ανθρωπος ειναι στρουθοκαμηλος (που σκυβει κεφαλακι στην αμμο, νομιζοντας πως δεν τον βλεπουν, ενω το υπολοιπο κορμακι ειναι στην επιφανεια). Ολοι τον βλεπουν και ανα πασα ωρα και στιγμη, απο τη στιγμη που μετεχεις σε φορουμ, υπαρχει κινδυνος (αν εχεις μιλησει φαρδια πλατια) να σε διαβασουν ανθρωποι σου, συναδελφοι σου, φιλοι σου, κι αν εχεις γραψει γιαυτους, ειναι λαθος να τους εκθετεις κι αυτους. Γραφουμε για εμας, ναι, τους ανθρωπους μας ομως τους σεβομαστε.

Καθαρος ουρανος, εχω μαθει, αστραπες δε φοβαται.

Ειναι σχολειο το φορουμ. Διοτι εχεις να κανεις με πολλους και διαφορετικους ανθρωπους και μεσα απο ενα ποστ τους δεν μπορεις να βγαλεις αποψη. Ουτε και μεσα απο δεκα. Η ολοκληρωμενη αποψη βγαινει κυριως μεσα απο την γενικη εικονα, γραπτη και προφορικη. Και λεω ειναι σχολειο διοτι μετρας τις αντοχες σου, ομως επιμενω πως το φεις του φεις ειναι το ζωντανο, το πιο αληθες, βλεποντας τη φατσα του αλλου και τις κινησεις του, body language.

Τους κανονες συμπεροφορας ή τους εχεις μαθει απο το περιβαλλον σου ή οχι. Οταν παρατηρείται ελευθερη εκφραση κι αθυροστομια, θεωρεις πως τα ατομα γνωριζονται. Δε θα μιλησω σε μια κοπελα που δε γνωριζω ετσι οπως θα μιλησω σε μια φιλη μου εδω. Αν και σε γενικες γραμμες οπως και στην προσωπικη μου ζωη, σεβομαι για να με σεβονται.

Δεν πιστευω προκειται για πληρη ελευθερια εκφρασης, οχι μονο εδω αλλα γενικοτερα πιστευω πως σημερα δεν εχουμε ελευθερια εκφρασης, διοτι γνωριζουμε εξ αρχης τις συνεπειες. Μπορεις ομως να πεις ελευθερα την αποψη σου, προσεχοντας τον τροπο σου, σεβοντας τον συνομιλητη σου, ακουγοντας τον και κυριως αποδεχοντας τη διαφορετικη αποψη, ακομα και την αρνητικη κριτικη.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

3 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

iJohnnyCash (Panayotis Yannakas)

Founder

Το avatar του χρήστη iJohnnyCash
Ο Panayotis Yannakas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Επιχειρηματίας . Έχει γράψει 16,004 μηνύματα.

O iJohnnyCash έγραψε στις 15:56, 28-03-10:

#6
Τι είναι ανωνυμία;
Ο πιτσιρίκος είναι ανώνυμος;
Ένας που υπογράφει με ονοματεπώνυμο είναι επώνυμος, ασχέτως αν δεν μας λέει κάτι το όνομα του;

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

DrStrangelove

Επιφανές Μέλος

Το avatar του χρήστη DrStrangelove
Ο DrStrangelove αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Μοντέλο . Έχει γράψει 4,005 μηνύματα.

O DrStrangelove έγραψε στις 16:41, 28-03-10:

#7
Αρχική Δημοσίευση από mindcircus
Δεν το θεωρω ανωνυμο το φορουμ, δεν πιστευω γενικα στην ανωνυμια, εγω τουλαχιστον ανωνυμη δεν αισθανομαι. Δηλαδη εχω φιλους/γνωστους εδω που υπαρχουν και στην πραγματικη ζωη, εχω και φιλους που εκανα εδω.
Παίζουμε με τις λέξεις. Ανώνυμοι είμαστε όλοι. Αν έγραφες με το πραγματικό όνομα + επώνυμο Ζωή Καραμπάτσου λέμε τώρα, θα έγραφες τα μισά και θα σκεφτόσουν πολύ περισσότερο πριν γράψεις, να μην σου πω ότι δεν θα έγραφες καθόλου. Επειδή σε γνωρίζουν κάποιοι από κοντά δεν σημαίνει ότι σε γνωρίζουν όλοι. Κινείσαι κι εσύ εκ του ασφαλούς όπως οι περισσότεροι. 'Αλλο να ξέρουν δέκα ποιά είσαι, άλλο να εκθέτεις το όνομά σου σε δημόσια θέα σε όλη την Ελλάδα που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο. Μπορείς να μπεις σε ένα φόρουμ σαν του Φουράκη που επιβάλλει την επωνυμία και να γράψεις τις απόψεις σου ; Μάλλον όχι, επειδή δεν σε ενδιαφέρει η θεματολογία του θα μου πεις, αλλά και η θεματολογία του να σε ενδιέφερε, με επώνυμο δεν θα έγραφες. Να προσθέσω ότι καλό είναι να έχεις υπόψην ότι δεν εκτίθεται κάποιος μόνο όταν γράφει τα προσωπικά του, αλλά και όταν γνωμοδοτεί για τους άλλους και θα εξηγήσω παρακάτω το γιατί. Απλά ο ίδιος δεν το συνειδητοποιεί πολλές φορές. 'Ανθρωποι που δεν εκτίθενται εδώ είναι ελάχιστοι. Είναι αυτοί που γράφουν τελείως απρόσωπα, ακαδημαικά ή αυστηρά αποστασιοποιημένα. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω πολλούς που διαθέτουν αυτό το χάρισμα της αποστασιοποίησης και της "ελβετικής" ουδετερότητας. Μερικά παραδείγματα αυστηρής και ψυχρότατης αποστασιοποίησης και αυτολογοκρισίας είναι πιστεύω ο Νωεύς, ο Exposed Bone, η Isiliel και η Dreams Revenge ή η alis. Πραγματικά όταν τους διαβάζει κανείς δεν μπορεί να καταλάβει τι αισθάνονται αυτοί οι άνθρωποι και αν αισθάνονται κάτι εκτός από το να σκέφτονται. Οι περισσότεροι όμως εκτιθέμεθα ασύστολα, απλά άλλοι το παίρνουν χαμπάρι, άλλοι όχι, γιατί δεν εκθέτει κανέναν το τί γράφει και που το γράφει, αλλά το ΠΩΣ το γράφει...Η έκθεση είναι κατά βάθος θέμα αυθορμητισμού, έλλειψης φόβου για την κριτική και μεγαλύτερου συναισθηματισμού και υποκειμενικότητας.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

3 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

iJohnnyCash (Panayotis Yannakas)

Founder

Το avatar του χρήστη iJohnnyCash
Ο Panayotis Yannakas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Επιχειρηματίας . Έχει γράψει 16,004 μηνύματα.

O iJohnnyCash έγραψε στις 17:37, 28-03-10:

#8
Ανώνυμοι είμαστε όλοι. Αν έγραφες με το πραγματικό όνομα
Σε εμένα είναι πανεύκολο να βρει το όνομα μου, μάλιστα αν είναι λίγο έξυπνος μπορεί να βρεί ΑΦΜ, ΑΔΤ, Διεύθυνση κατοικίας, Τηλέφωνο. (Οκ το κινητό το κρύβω )

Αν κάθε φορά που έγραφα στο διαδίκτυο είτε αυτό ήταν ένα tweet είτε αυτό είναι μήνυμα εδώ στο e-steki έπρεπε να διαλέξω ένα τυχαίο ψευδώνυμο δεν θα είχα καμία όρεξη να γράφω.

Για εμένα πλήρη ανώνυμος είναι αυτός που αλλάζει κάθε τόσο όνομα τόσο. Καμία φορά και τα ψευδώνυμα είναι επώνυμα

Μερικά παραδείγματα αυστηρής και ψυχρότατης αποστασιοποίησης και αυτολογοκρισίας είναι πιστεύω ο Νωεύς, ο Exposed Bone, η Isiliel και η Dreams Revenge ή η alis. Πραγματικά όταν τους διαβάζει κανείς δεν μπορεί να καταλάβει τι αισθάνονται αυτοί οι άνθρωποι και αν αισθάνονται κάτι εκτός από το να σκέφτονται.
Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι και στην Real Life δείχνουμε εύκολα τα συναισθήματα μας;

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

4 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

mindcircus

Επιφανές Μέλος

Το avatar του χρήστη mindcircus
H mindcircus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Μηχανικός αεροσκαφών . Έχει γράψει 4,626 μηνύματα.

H mindcircus Open Mind, Open Heart έγραψε στις 12:48, 29-03-10:

#9
Διαφωνω σε ολα του DrStrangeLove.
Ενα ενα ομως θα τα παρω.

Αρχική Δημοσίευση από DrStrangelove
Ανώνυμοι είμαστε όλοι.
Επειδή σε γνωρίζουν κάποιοι από κοντά δεν σημαίνει ότι σε γνωρίζουν όλοι.
Ουτε με το ονοματεπωνυμο μου με γνωριζει ο κοσμος ολος. Ποια ειμαι? Η Κάλλας?


Αρχική Δημοσίευση από DrStrangelove
Μπορείς να μπεις σε ένα φόρουμ σαν του Φουράκη που επιβάλλει την επωνυμία και να γράψεις τις απόψεις σου ;
Δεν τον γνωριζω τον κυριο που αναφερεις, μπηκα ομως να δω σε τι αναφερεσαι, δεν βρηκα προς το παρον κατι να με τραβηξει. Παρολαυτα, το ονοματεπιθετο μου στo internet με αποψεις μου, υπαρχει. Αν θυμασαι καλα, ειμαι και δημοσιογραφος.
Το νικ ειναι, ας πουμε και μια αλλαγη/καινοτομια στην προσωπικοτητα σου, το νικ εκφραζει σκεψεις σου, μια ομορφη εικονα, μια σταση ζωης. Καποτε ημουν ενας Deaf frog, σημερα ειμαι μια Παπια. Αν εγραφα με το πραγματικο μου ονομα, δε θα ημουν ουτε παπια, ουτε τσιρκομυαλη, ουτε βατραχος. Οποτε το φορουμ μου δινει τη δυνατοτητα ενος second ονοματος που δε θα μου επετρεπαν να βγαλω σε ταυτοτητα (πολυ θα μου αρεσε παντως).

Αρχική Δημοσίευση από DrStrangelove
Μερικά παραδείγματα αυστηρής και ψυχρότατης αποστασιοποίησης και αυτολογοκρισίας είναι πιστεύω ο Νωεύς, ο Exposed Bone, η Isiliel και η Dreams Revenge ή η alis.
Εσυ προφανως δεν μπορεις. Για τον Νωεα, την Αλις και την Ντριμς, δεν μπορω να πω, γιατι δε γνωριζομαστε παραπανω του ενος η δυο ποστ. Για τους αλλους δυο που αναφερεις εχω διαφορετικη αποψη, διοτι απο μερικες γραμμες, αυτα που ειχα μεταφρασει και διαισθανθει, αυτα ηταν και τα σωστα. Λες να χω το χαρισμα? Κανεις δεν ξερει κανεναν ''πολυ'' σιγουρα- θελω να πω πως ακομα και τους ιδιους τους ανθρωπους σου που εχεις, δεν τους ξερεις 100% γιατι οι ανθρωποι διαμορφωνομαστε καθε λιγο και λιγακι. Η Isi λοιπον και ο Exposed για μενα ειναι πολυ ανθρωπινοι απο τους ''και καλα ανθρωπινους'' , παρα αποστασιοποιημενα ψυχροι, οπως τους παρουσιασες.

Αρχική Δημοσίευση από DrStrangelove
Η έκθεση είναι κατά βάθος θέμα αυθορμητισμού, έλλειψης φόβου για την κριτική και μεγαλύτερου συναισθηματισμού και υποκειμενικότητας.

Εδω συμφωνω, ομως δεν εχει καμια σχεση με αυτα που γραφεις για τους παραπανω. Ολοι τους εχουν υπαρξει αυθορμητοι κι εχουν μιλησει για προσωπικα τους θεματα. Εγω μιλω για την εκθεση που σε ξεφτιλιζει ομως και σου αφαιρει καθετι δικο σου, τα δινεις ολα που λεμε και τα βγαζεις φορα παρτιδα. Μηδενικη αξιοπρεπεια, κι οπως ειπα το να το κανει καποιος σε στιγμη αδυναμιας το καταννοω για μια εως και δυο. Στην τριτη εχει φαει κιτρινη και καλυτερα να χαιρετα και να αποχωρει. Η δημοσια ξεφτιλα με αηδιαζει ειτε στα φορα, ειτε στην τηλεοραση, ειτε οπουδηποτε.. καταντα μια ξενη... φορτικη.

Κι αν δεν μπορείς να κάμεις την ζωή σου όπως την θέλεις,
τούτο προσπάθησε τουλάχιστον
όσο μπορείς: μην την εξευτελίζεις
μες στην πολλή συνάφεια του κόσμου,
μες στες πολλές κινήσεις κι ομιλίες.
Μην την εξευτελίζεις πηαίνοντάς την,
γυρίζοντας συχνά κ' εκθέτοντάς την
στων σχέσεων και των συναναστροφών
την καθημερινήν ανοησία,
ως που να γίνει σα μια ξένη φορτική.

Καβαφης

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

DrStrangelove

Επιφανές Μέλος

Το avatar του χρήστη DrStrangelove
Ο DrStrangelove αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Μοντέλο . Έχει γράψει 4,005 μηνύματα.

O DrStrangelove έγραψε στις 13:56, 29-03-10:

#10
Οι ίδιοι που αποκαλούν αναξιοπρεπείς κάποιους, έχουν εμπνευστεί το topic "επί προσωπικού" ή συμμετέχουν αβέρτα εκεί (εκ του ασφαλούς πάντα). Δηλαδή από τη μία λένε στον κόσμο άντε γράφετε τα προσωπικά σας στο φόρουμ μας, και μετά τους λένε αναξιοπρεπείς ή τους υποδεικνύουν τον κατάλληλο τρόπο με τον οποίο πρέπει να τα γράφουν Πλάκα έχετε.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

-1 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

iJohnnyCash (Panayotis Yannakas)

Founder

Το avatar του χρήστη iJohnnyCash
Ο Panayotis Yannakas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Επιχειρηματίας . Έχει γράψει 16,004 μηνύματα.

O iJohnnyCash έγραψε στις 14:02, 29-03-10:

#11
Αν και δεν ξέρω σε ποιόν πετάς το μπαλάκι, το πιάνω εγώ
Δεν το θεωρώ κακό να γράφει κάποιος προσωπικά προβλήματα, ο λόγος που δεν γράφω εγώ είναι απλά επειδή δεν πιστεύω στις αναλύσεις. Πιστεύω κάποια στιγμή ο εγκέφαλος για ότι προσωπικά προβλήματα πέρασα το τελευταίο καιρό θα μου "πετάξει" το μάθημα!

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

1 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Isiliel (Φεγγάρω)

Επιφανές Μέλος

Το avatar του χρήστη Isiliel
H Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 9,049 μηνύματα.

H Isiliel Salus populi suprema lex esto έγραψε στις 15:51, 29-03-10:

#12
Αρχική Δημοσίευση από DreamsRevenge
Υπολογίζουμε τη γνώμη των διαδικτυακών συνομιλητών μας για τις απόψεις μας το ίδιο με εκείνη των φίλων και συνεργατών μετρώντας τα λόγια μας, ή οχυρωμένοι πίσω από την εικονική «αφάνεια» γινόμαστε πιο ριζοσπάστες ή περισσότερο φονταμενταλιστές?
[...]
Η ανωνυμία και ο πλουραλισμός στο διαδίκτυο (για όσο υφίστανται ακόμα) μπορούν να αποτελέσουν το εφαλτήριο για διατύπωση νέων ιδεών και απόψεων, για τη γέννηση ίσως και νέων φιλοσοφικών ρευμάτων και στάσεων ζωής?
Ή, επιφυλακτικοί οι ίδιοι απέναντι στο «ποιος βρίσκεται πίσω από κάθε οθόνη», γινόμαστε πιο συγκρατημένοι και διερευνητικοί ως προς τους άλλους πριν ξεδιπλώσουμε τη δική μας γνώμη?
Μαζί με το διαδίκτυο γεννήθηκε η ανάγκη, οι κάθε λογής πληροφορίες και απόψεις να φιλτράρονται και να διασταυρώνονται, για να εξακριβωθεί η εγκυρότητα και η σημασία τους. Η έλλειψη διακεκριμένου ονόματος, μας αναγκάζει να χρησιμοποιήσουμε την κριτική μας σκέψη για να διαμορφώσουμε προσωπικές απόψεις για τις απόψεις των άλλων που δεν εξαρτώνται από το "όνομά τους" αλλά από την γραπτή παρουσία τους.
Λόγω ακριβώς της ανωνυμίας, η βαρύτητα έχει μετατεθεί από το πρόσωπο στην άποψη.
Δεν έχει σημασία πλέον, ποιος λέει τι, αλλά τι λέει, πώς το λέει και αν αυτό που λέει έχει κάτι να μας πει.

Δεν είναι λίγες οι φορές μέσα στο φόρουμ, που πιάνουμε τον εαυτό μας να συμφωνεί με κάποιες από τις απόψεις ατόμων που δεν μας είναι απαραίτητα συμπαθή και οι κοσμοθεωρίες μας χωρίζονται από αγεφύρωτο χάσμα.
Έτσι, κάθε κείμενο αποκτά δική του υπόσταση, που μας επιτρέπει να συμφωνήσουμε, να διαφωνήσουμε, ή έστω να προβληματιστούμε, ανεξάρτητα από τη γνώμη που έχουμε για τον συγγραφέα του.

Όπως άλλωστε έγραφε και ο Νίκος Δήμου κάποτε στο blog του, δοκιμάζοντας να θεσπίσει τους δικούς του κανόνες δικτυακού διαλόγου: "Και ο τελευταίος μαλάκας μπορεί να έχει δίκιο".

Από το ίδιο κείμενο, σημειώνω και το ακόλουθο:
Πρώτα από όλα θεωρώ ότι πρέπει κανείς να επικεντρώνεται σε αυτό που λέγεται και όχι στο πρόσωπο που το λέει. Στην Ελλάδα αυτό είναι το κύριο πρόβλημα κάθε διαλόγου. «Ποιος το είπε;» Αν αυτός που το είπε είναι για μας αναξιόπιστος (καθότι Δεξιός, Αριστερός, Γαύρος, κλπ.) δεν εξετάζουμε καν το περιεχόμενο των λόγων του. Το απορρίπτουμε a priori.
Όταν δεν υπάρχει σαφής απάντηση στο "Ποιος το είπε" μένει να εξεταστεί "τι ειπώθηκε" κι αυτό μπορεί πράγματι να γίνει εφαλτήριο για τη διατύπωση νέων ιδεών και να αποτελέσει την κοιτίδα νέων φιλοσοφικών ρευμάτων.



Υ.γ. Παράλληλα με το παρόν θέμα, σας προτείνω να επισκεφτείτε και τα ακόλουθα συγγενικά θέματα του e-steki:
Η κάθε μορφής κριτική πρέπει να γίνεται στις ιδέες και όχι στους ανθρώπους
Νίκος Δήμου - Δικτυακός Διάλογος

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

2 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

iJohnnyCash (Panayotis Yannakas)

Founder

Το avatar του χρήστη iJohnnyCash
Ο Panayotis Yannakas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Επιχειρηματίας . Έχει γράψει 16,004 μηνύματα.

O iJohnnyCash έγραψε στις 14:36, 30-03-10:

#13
Όταν δεν υπάρχει σαφής απάντηση στο "Ποιος το είπε" μένει να εξεταστεί "τι ειπώθηκε" κι αυτό μπορεί πράγματι να γίνει εφαλτήριο για τη διατύπωση νέων ιδεών και να αποτελέσει την κοιτίδα νέων φιλοσοφικών ρευμάτων.
Εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις, τι σημασία έχει το "Ποίος το είπε";

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Himela

e-steki Moderator

Το avatar του χρήστη Himela
H Himela αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 36 ετών , επαγγέλεται Ιδιωτικός υπάλληλος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,301 μηνύματα.

H Himela σ' όποιον αρέσουμε... έγραψε στις 14:52, 30-03-10:

#14
Προσωπικά όπως γράφω στο φόρουμ είμαι και στη ζωή μου, γι' αυτό πολλές φορές παραξηγούμαι, γιατί γράφω αυτά που σκέφτομαι κι αυτά που θα έλεγα αν ήμουν δίπλα σας. Μάλιστα κάποιες φορές εκφράζομαι πιο σεμνά εδώ από ό,τι τετ-α-τετ. Οπότε για μένα μάλλον το φόρουμ είναι πιο πολύ καταπίεση παρά ελευθερία.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Isiliel (Φεγγάρω)

Επιφανές Μέλος

Το avatar του χρήστη Isiliel
H Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 9,049 μηνύματα.

H Isiliel Salus populi suprema lex esto έγραψε στις 15:12, 30-03-10:

#15
Αρχική Δημοσίευση από Exposed_Bone
Εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις, τι σημασία έχει το "Ποίος το είπε";
Σου απαντάει ο Ν.Δ. ακριβώς πάνω από τη φράση μου που έκανες quote. Για κάποιους φαίνεται να έχει σημασία...

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

υδωρ (Δεσποινα)

Αποκλεισμένος χρήστης

Το avatar του χρήστη υδωρ
H Δεσποινα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 67 μηνύματα.

H υδωρ έγραψε στις 01:51, 17-10-13:

#16
αναμφισβητητα το διααδικτυο και η καθε κοινοτητα που στεγαζεται πανω σε αυτο προσφερουν απεριοριστη ελευθερια εκφρασης. κατι το οποιο ΔΥΣΤΥΧΩΣ δε μπορεις να βρεις εξω.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 4 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Χρήστες

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα.
     
  • (View-All Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα τις τελευταίες 30 μέρες:
    Μέχρι και αυτή την στιγμή δεν έχει δει το θέμα κάποιο ορατό μέλος

Βρείτε παρόμοια

Μοιραστείτε το

...με ένα φίλο

...με πολλούς φίλους