Το e-steki είναι μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές διαδικτυακές κοινότητες με 66,100 εγγεγραμμένα μέλη και 2,388,144 μηνύματα σε 74,654 θέματα. Αυτή τη στιγμή μαζί με εσάς απολαμβάνουν το e-steki άλλα

Καλώς ήρθατε στο e-steki!

Εγγραφή Βοήθεια

Δεν είναι θρησκεία η Ορθοδοξία;

ailexc

Εκκολαπτόμενο Μέλος

Το avatar του χρήστη ailexc
H ailexc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 90 μηνύματα.

H ailexc έγραψε στις 11:29, 15-06-10:

#1
Και γιατί παρακαλώ η ορθοδοξία δεν ανήκει στον ορισμό της θρησκείας ; Μια θρησκεία όπως όλες οι άλλες είναι.
Δύο είναι οι λόγοι που η ορθοδοξία δεν ανήκει στον ορισμό της θρησκείας. Ο ένας είναι ετυμολογικός, ο άλλος θεολογικός. Θέλεις να στους εξηγήσω και τους δυο;

Σημείωση Editor: Το παρόν θέμα προέρχεται από διάσπαση του θέματος "Χριστός και Εωσφόρος".

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Great Chaos : 20-06-10 στις 13:36. Αιτία: προσθήκη σημείωσης
-2 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

DrStrangelove

Επιφανές Μέλος

Το avatar του χρήστη DrStrangelove
Ο DrStrangelove αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Μοντέλο . Έχει γράψει 4,005 μηνύματα.

O DrStrangelove έγραψε στις 11:42, 15-06-10:

#2
Δύο είναι οι λόγοι που η ορθοδοξία δεν ανήκει στον ορισμό της θρησκείας. Ο ένας είναι ετυμολογικός, ο άλλος θεολογικός. Θέλεις να στους εξηγήσω και τους δυο;
Ετυμολογικά δεν μου λέει τίποτα η εξήγηση, επειδή λέγεται ορθό-δοξία δεν πάει να πει ότι είναι αναγκαστικά η ορθή. Θα μου εξηγήσεις τον θεολογικό λόγο ; 'Ομως θα ήθελα την άποψη σου επί του θέματος, Χριστός και Εωσφόρος περισσότερο για να μην βγούμε εκτός.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

ailexc

Εκκολαπτόμενο Μέλος

Το avatar του χρήστη ailexc
H ailexc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 90 μηνύματα.

H ailexc έγραψε στις 10:56, 16-06-10:

#3
Ετυμολογικά δεν μου λέει τίποτα η εξήγηση, επειδή λέγεται ορθό-δοξία δεν πάει να πει ότι είναι αναγκαστικά η ορθή.
1) Εννοούσα την ετυμολογία της λέξεως "θρησκεία" όχι της λέξεως "ορθοδοξία".
2) Το "ορθό" στην ορθοδοξία δεν είναι το γνωστό "ορθό". Έχει θεολογική βάση όχι γλωσσική. (Αλλά δυστυχώς, όσο και αν έσπασα το κεφάλι μου δεν μπορώ να την θυμηθώ)
3) Οι έννοιες ορθός/σωστός και μη ορθός/λάθος είναι συγκριτικές έννοιες που επέλεξε ο ίδιος ο άνθρωπος με την θέληση του, για να ξεχωρίζει δύο διαφορετικά πράγματα του κόσμου τούτου .
Στην ορθοδοξία ΔΕΝ υπάρχει σύγκριση επειδή:
α) Οποιοδήποτε δημιουργημα είναι κατώτερο του δημιουργού του. Με τι να συγκριθεί ο Θεός; Με σένα ή με εμένα;
β) Μιλάμε για την άλλη ζωή που ο άνθρωπος δεν την ξέρει έτσι δεν μπορεί και να την συγκρίνει. Άρα οτιδήποτε μπορεί να συγκριθεί είναι αυτού του κόσμου, ο οποίος όμως είναι ατελής. Πολύ λογικά λοιπόν το συμπέρασμα είναι ατελές. Αντιθέτως, οτιδήποτε του Θεού είναι τέλειο έτσι δεν τίθεται θέμα σύγκρισης.

Θα μου εξηγήσεις τον θεολογικό λόγο ;
Από ότι βλέπω τελικά, στην συγκεκριμένη εξήγηση, η ετυμολογία της 'θρησκείας' και ο θεολογικός λόγος είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους άρα θα τα πω και τα δύο.

Ετυμολογία θρησκείας
Η "θρησκεία", βγαίνει από το αρχαίο ρήμα "θρώσκω" που είναι σύνθετο από τα ρήματα "θρώ" και "σκω". Το 'θρω' είναι μετάπτωση από το -θορ, ή -θερ και σημαίνει "γεννάω" "δημιουργώ".
Το "σκω" σημαίνει "αυτό που νομίζει [που πιστεύει, που φαντάζεται] ο άνθρωπος". Άρα ουσιαστικά "θρησκεία" σημαίνει "ένα δημιούργημα που γεννιέται χάρη στον άνθρωπο", δηλαδή ένα "αποκύημα της φαντασίας του". (κύημα = κύω = κυοφορώ = εν + κύω = έγκυος).

Θεολογικός λόγος
Συμπερασματικά λοιπόν το δημιούργημα, η φαντασία, η θρησκεία, είναι κατώτερα από τον δημιουργό που τα δημιούργησε, και καταλαβαίνεις ότι διαφέρουν από τον Χριστό που είναι αληθινό πρόσωπο. Γι' αυτό και ο χριστιανισμός δεν είναι θρησκεία, ποτέ δεν ήταν και ούτε θα είναι, μιας και κράτησε το μήνυμα του Χριστού ίδιο και απαράλαχτο 2000 χρόνια τώρα. Ο χριστιανισμός είναι αληθινός από την φύση του και δεν μπορεί να παρερμηνευτεί.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Great Chaos : 20-06-10 στις 13:27. Αιτία: Διάσπαση μηνύματος προς μεταφορά
1 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

DrStrangelove

Επιφανές Μέλος

Το avatar του χρήστη DrStrangelove
Ο DrStrangelove αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Μοντέλο . Έχει γράψει 4,005 μηνύματα.

O DrStrangelove έγραψε στις 15:15, 16-06-10:

#4
Αρχική Δημοσίευση από ailexc
Στην ορθοδοξία ΔΕΝ υπάρχει σύγκριση επειδή:
α) Οποιοδήποτε δημιουργημα είναι κατώτερο του δημιουργού του. Με τι να συγκριθεί ο Θεός; Με σένα ή με εμένα;
β) Μιλάμε για την άλλη ζωή που ο άνθρωπος δεν την ξέρει έτσι δεν μπορεί και να την συγκρίνει. Άρα οτιδήποτε μπορεί να συγκριθεί είναι αυτού του κόσμου, ο οποίος όμως είναι ατελής. Πολύ λογικά λοιπόν το συμπέρασμα είναι ατελές. Αντιθέτως, οτιδήποτε του Θεού είναι τέλειο έτσι δεν τίθεται θέμα σύγκρισης.
Και ο άνθρωπος δεν είναι του Θεού ; Πάει περίπατο το περιβόητο κατ'εικόνα και ομοίωση ; Ο άνθρωπος μπορεί και οφείλει να τείνει προς το Θεό και ο σκοπός είναι η πνευματική εξέλιξη και τελείωση. Αλλιώς τι νόημα έχει η πίστη στον Χριστό και στους διάφορους μύστες που παρουσιάζονται κατά καιρούς ; Δίδαξαν την αγάπη, αλλά με απώτερο σκοπό την ένωση με το θεό.

Συμπερασματικά λοιπόν το δημιούργημα, η φαντασία, η θρησκεία, είναι κατώτερα από τον δημιουργό που τα δημιούργησε, και καταλαβαίνεις ότι διαφέρουν από τον Χριστό που είναι αληθινό πρόσωπο. Γι' αυτό και ο χριστιανισμός δεν είναι θρησκεία, ποτέ δεν ήταν και ούτε θα είναι, μιας και κράτησε το μήνυμα του Χριστού ίδιο και απαράλαχτο 2000 χρόνια τώρα. Ο χριστιανισμός είναι αληθινός από την φύση του και δεν μπορεί να παρερμηνευτεί.
Mα η ιστορία αντικειμενικά δείχνει ακριβώς το αντίθετο, ότι είτε επιδέχεται διαφορετικές ερμηνείες, είτε παρερμηνεύεται. Ο Χριστιανισμός είναι θρησκεία, κακά τα ψέμματα. Καθαρά εγκυκλοπαιδικά, η μόνη θρησκεία χωρίς Θεό είναι ο Βουδισμός.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Great Chaos : 20-06-10 στις 13:43. Αιτία: Διάσπαση δημοσίευσης προς μεταφορά
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

ailexc

Εκκολαπτόμενο Μέλος

Το avatar του χρήστη ailexc
H ailexc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 90 μηνύματα.

H ailexc έγραψε στις 17:35, 18-06-10:

#5
α) Mα η ιστορία αντικειμενικά δείχνει ακριβώς το αντίθετο, ότι είτε επιδέχεται διαφορετικές ερμηνείες, είτε παρερμηνεύεται. Ο Χριστιανισμός είναι θρησκεία, κακά τα ψέμματα. β) Καθαρά εγκυκλοπαιδικά, η μόνη θρησκεία χωρίς Θεό είναι ο Βουδισμός.
α) Το ότι παρερμηνεύται δεν σημαίνει ότι φταίει ο Θεός. Η παρερμηνεία γίνεται εκ μέρους του ανθρώπου, όχι εκ μέρους Του. Αν οποιαδήποτε υπόσταση της Αγίας Τριάδος, είναι λαμπρή και υπέρλαμπρη αλλά ο άνθρωπος είναι τυφλός φταίει Αυτή; Ή ο εγωισμός του ανθρώπου που είναι σαν λέπια μπροστά στα μάτια του; Δηλαδή ο Χριστός καταντάει θρησκεία επειδή έτσι θέλει ο άνθρωπος; Γίνεται ένας Θεός να καταντήσει κάτι κατώτερο από το είναι Του και μάλιστα επειδή έτσι θέλει κάποιος άλλος; Πρόσεξε: άλλο πράγμα του μήνυμα του Χριστού, άλλο πράγμα ο χριστιανισμός. Ο δεύτερος μπορεί να αλλοιωθεί όπως ακριβώς το λες, αλλά το αληθινό μήνυμα του Χριστού είναι ξακάθαρο και αυτοτελές: Εγώ είμαι το "Α" και το "Ω" η ζωή και το φως! Οτιδήποτε απομακρύνει τον άνθρωπο από αυτό είναι σατανικό. Δεν έχει σημασία το όνομα. Σήμερα λέμε "χριστιανισμός" και εννοούμε σχεδόν του ειδωλολάτρες!! (Βλέπε Παπικούς και λοιπές αιρέσεις)
β) Ο Βουδισμός έχει θεό. Έμμεσα βέβαια αλλά έχει. [Τα ζώα (!) και τον ίδιον τον άνθρωπο]

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

-2 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Great Chaos (Όττο)

Επιφανές Μέλος

Το avatar του χρήστη Great Chaos
Ο Όττο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι 50 ετών , επαγγέλεται Παραγωγός και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 3,520 μηνύματα.

O Great Chaos I took a wrong turn in the Freak Parade έγραψε στις 15:07, 20-06-10:

#6
Αρχική Δημοσίευση από ailexc
1)
Από ότι βλέπω τελικά, στην συγκεκριμένη εξήγηση, η ετυμολογία της 'θρησκείας' και ο θεολογικός λόγος είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους άρα θα τα πω και τα δύο.

Ετυμολογία θρησκείας
Η "θρησκεία", βγαίνει από το αρχαίο ρήμα "θρώσκω" που είναι σύνθετο από τα ρήματα "θρώ" και "σκω". Το 'θρω' είναι μετάπτωση από το -θορ, ή -θερ και σημαίνει "γεννάω" "δημιουργώ".
Το "σκω" σημαίνει "αυτό που νομίζει [που πιστεύει, που φαντάζεται] ο άνθρωπος". Άρα ουσιαστικά "θρησκεία" σημαίνει "ένα δημιούργημα που γεννιέται χάρη στον άνθρωπο", δηλαδή ένα "αποκύημα της φαντασίας του". (κύημα = κύω = κυοφορώ = εν + κύω = έγκυος).

Θεολογικός λόγος
Συμπερασματικά λοιπόν το δημιούργημα, η φαντασία, η θρησκεία, είναι κατώτερα από τον δημιουργό που τα δημιούργησε, και καταλαβαίνεις ότι διαφέρουν από τον Χριστό που είναι αληθινό πρόσωπο. Γι' αυτό και ο χριστιανισμός δεν είναι θρησκεία, ποτέ δεν ήταν και ούτε θα είναι, μιας και κράτησε το μήνυμα του Χριστού ίδιο και απαράλαχτο 2000 χρόνια τώρα. Ο χριστιανισμός είναι αληθινός από την φύση του και δεν μπορεί να παρερμηνευτεί.
Κατ' αρχάς, ψάχνοντας για την έννοια του ρήματος "Θρώσκω", βρίσκω ότι σημαίνει "αναπηδώ" ή "εφορμώ". Πολύ ενδιαφέρον έχει μάλιστα αυτό που διαβάζω στην ιστοσελίδα της Ορθόδοξης Ομάδας Δογματικής Έρευνας, όπου φιλοξενείται άρθρο του σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιεροθέου, όπου γράφει το εξής, επί του θέματος:
Η λέξη θρησκεία αναφέρεται στα Ομηρικά έπη, χρησιμοποιείται και από τον Ηρόδοτο για να δηλώση την λατρεία και την τιμή που οφείλει να αποδίδη ο άνθρωπος στον Θεό. Ετυμολογικά η λέξη θρησκεία προέρχεται από το θρώσκω και σημαίνει αναβαίνω, και επομένως με τον όρο θρησκεία νοείται η ανάβαση του ανθρώπου προς τον Θεό.
Κατά συνέπεια, η ετυμολογική ερμηνεία που δίνεις δεν στηρίζεται πουθενά, ούτε καν από τους ορθόδοξους ομοϊδεάτες σου. Αφού όμως θεωρείς ότι ο θεολογικός λόγος για τον οποίο η Ορθοδοξία δεν αποτελεί θρησκεία, είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την ετυμολογική ερμηνεία κι αφού αποδεικνύεται ότι η ετυμολογική ερμηνεία αποτελεί απλά αποκύημα φαντασίας, αποδεικνύεται πέραν οποιασδήποτε αμφιβολίας, ότι η παραπάνω αιτιολόγησή σου δεν ισχύει και ως εκ τούτου η πρότασή σου καταρρίπτεται πανηγυρικά.

Περαιτέρω, θα ήθελα να σχολιάσω μερικά από τα υπόλοιπα επιχειρήματά σου επί της ουσίας, πέραν της επαγωγικής τους κατάρριψης:

Ο Ιησούς ΔΕΝ ήρθε για να δημιουργήσει θρησκεία, ούτε ανέφερε ποτέ τη λέξη "Χριστιανισμός", δεν έθεσε εν ισχύ κανένα λατρευτικό τυπικό, καμμία ηθική, ούτε καμμία εικονογράφηση και συγκεκριμένο στολισμό των ναών. Ο Ιησούς ήρθε για να ιδρύσει Εκκλησία, όχι θρησκεία και αυτό δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει. Η θρησκεία που σήμερα γνωρίζουμε ως Χριστιανισμό, ιδρύθηκε μερικούς αιώνες αργότερα και τα τυπικά της, όπως και τα δόγματά της καθιερώθηκαν μετά από αρκετές Οικουμενικές Συνόδους. Επίσης, γνωρίζουμε ότι οι πρώτες χριστιανικές εκκλησίες δεν ακολουθούσαν ενιαία λατρευτικά τυπικά και πρακτικές, δεν διάβαζαν καν τα ίδια Ευαγγέλια, αφού οι Σύνοδοι ήταν εκείνες που έκριναν τα σημερινά 4 Ευαγγέλια ως ισχύοντα και απάλειψαν τα υπόλοιπα που έως τότε χρησιμοποιούντο από τις διάφορες Χριστιανικές εκκλησίες.

Μάλιστα, σε προηγούμενη δημοσίευσή σου και επιχειρώντας ν' απαντήσεις στην ερώτηση του Δόκτορα: "Περισσότερο ορθόδοξα δεδομένα από την ίδια την Γραφή ποιά θεωρείς;", εσύ απαντάς ως εξής:
Τους πατέρες της εκκλησίας η οποίοι εξηγούν τι εστί βερύκκοκο σε όλα όσα έχουν σχέση με το μήνυμα του Χριστού. Δηλαδή τους 3 Ιεράρχες (άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, και ο Μέγας Βασίλειος) τον Σημεών τον νέον Θεολόγον, τον Ισαάκ τον Σύρο κ.τ.λ... Χωρίς αυτούς και την προσευχή δεν υπάρχει περίπτωση να βγάλεις νόημα στην ερμηνεία της Αγ. Γραφής.
Εδώ φαίνεται να ξεχνάς ότι κι αυτοί είναι άνθρωποι, συνεπώς και σύμφωνα με τα εδώ επιχειρήματά σου, είναι κατώτεροι του δημιουργού τους, συνεπώς δεν μπορεί τα όσα λένε γι' Αυτόν να θεωρούνται αδιάσειστα. Κι όμως, η χριστιανική θρησκεία στηρίζεται περισσότερο στις γραφές εκείνων, παρά στα ίδια τα Ευαγγέλια. Οι δικές τους ερμηνείες του Λόγου του Θεού, έχουν υψηλότερη βαρύτητα από τον ίδιο το Λόγο, όπως φανερώνει και η δική σου άποψη, που τους θεωρεί "περισσότερο ορθόδοξους κι από την ίδια τη Γραφή".

Φυσικά, σε τούτο το σημείο θα μου απαντήσεις κατά το αναμενόμενο, ότι οι άνθρωποι αυτοί ήταν "θεόπνευστοι". Η δική μου απάντηση θα ήταν ότι είναι θεόπνευστοι κατά δική τους δήλωση, πράγμα που δεν μπορεί με κανέναν τρόπο ν' αποδειχτεί, οπότε έχουμε και πάλι Γιάννη να κερνά και Γιάννη να πίνει. Ωστόσο, θα περιοριστώ στην θεολογική θέση ενός ορθόδοξου, του Παναγιώτου Ι. Μπούμη, Ομότιμου Καθηγητού Παν. Αθηνών, που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Ορθόδοξος Τύπος», 18/6/2010, έτος Ν, αρ. φύλλου 1836:

Υποστηρίζει ότι, όπως η Αγία Γραφή, έτσι και τα λειτουργικά κείμενα είνε θεόπνευστα. Άλλα τούτο δεν είναι ορθό. Τα λειτουργικά κείμενα της Ορθοδοξίας είνε βεβαίως άφθαστα αριστουργήματα του λόγου. Εκείνοι, οι όποιοι τα συνέταξαν, ήταν αγιασμένοι και σε πολύ μεγάλο βαθμό φωτισμένοι. Άλλα θεόπνευστοι στο βαθμό των Προφητών και των Αποστόλων δεν ήταν. Αν θέλωμε να ομιλήσωμε με αυστηρώς θεολογική γλώσσα, θεόπνευστη είνε μόνον η Αγία Γραφή και ό,τι από την παράδοσι της Εκκλησίας ανάγεται στους Αποστόλους, αποτελεί δηλαδή την ιερά Παράδοσι.
Βλέπουμε λοιπόν, εάν ανατρέξουμε στο εν λόγω κείμενο, ότι τα λόγια των Πατέρων, μπορεί να είναι καλά και σεβαστά, δεν είναι ωστόσο υποχρεωτικά θεόπνευστα, έννοια περί της οποίας υπάρχει αρκετή σύγχυση και ατελείωτες συζητήσεις ακόμη και μεταξύ των ορθοδόξων. Από τα παραπάνω αποδεικνύεται ότι η λατρεία που σήμερα γνωρίζουμε ως Ορθοδοξία, στηρίζεται ισχυρά σε ιδέες ανθρώπων και όχι υποχρεωτικά στο Λόγο του Θεού, τον οποίο κατακερματίζουν και ερμηνεύουν κατά το δοκούν.

Συνολικά δηλαδή, τα επιχειρήματά σου αντικρούουν μεταξύ τους και αλληλοεξουδετερώνονται.

Συμπερασματικά, προκύπτει ότι πράγματι η Ορθοδοξία αποτελεί θρησκεία, μέχρις αποδείξεως του εναντίου.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

3 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

kritikaros (Παναγιώτης)

Δραστήριο Μέλος

Το avatar του χρήστη kritikaros
Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια . Έχει γράψει 349 μηνύματα.

O kritikaros έγραψε στις 15:49, 20-06-10:

#7
Αρχική Δημοσίευση από Great Chaos
Συνολικά δηλαδή, τα επιχειρήματά σου αντικρούουν μεταξύ τους και αλληλοεξουδετερώνονται.

Συμπερασματικά, προκύπτει ότι πράγματι η Ορθοδοξία αποτελεί θρησκεία, μέχρις αποδείξεως του εναντίου.


ακρβώς τα 2 παραπάνω συμπεράσματα τα προσυπογράφω.
τόσα και τόσα θέματα που υπάρχουν τα μόνα στα οποία σε έχω δει να συμμετέχεις είναι τα περί θρησκείας και της μη θρησκείας της ορθοδοξίας.
ποτέ μα ποτέ σε όλα αυτά τα θέματα δεν έχεις απαντήσει(είτε σε εμένα είτε σε άλλους)σε όσα σου λένε παρά αρχίζεις ένα ατελείωτο παραλήρημα καθόλα προσωπικών απόψεων που τις προβάλεις ως την απόλυτη γνώση και ότι όσοι διαφωνούμε μαζί σου ή σου επισημαίνουμε κάτι είμαστε οι βαρβαρίζοντες πίθηκοι που μας συμπονάς που δεν έχουμε πέσει ακόμα από τα δέντρα.

μπορείς σε παρακαλώ να μας παραθέσεις κάποιες πηγές ότι η ορθοδοξία δεν είναι θρησκεία από κείμενα ιεραρχών-οικουμενικών συνόδων ή ακόμα και από το γραφείο τύπου των ορθόδοξων εκκλησιών του κόσμου?

αν ναι μπορούμε να το συζητήσουμε όλοι μαζί και να ανταλλάξουμε απόψεις
αν όχι μην αρχίσεις πάλι την βαθυστόχαστη γλωσσική ανάλυση και την υποτιθέμενη ετυμολογία δεν έχει να ποσφέρει κάτι στην παρούσα συζήτηση απλά κάνε μια καταγγελία επώνυμα και πήγαινε μέχρι τη χάγη γιατί οι "κεφαλές" τις εκκλησίας αποκρύπτουν την αλήθεια από το εκκλησίασμά τους.

τόσο απλά είναι τα πράγματα.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

1 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Great Chaos (Όττο)

Επιφανές Μέλος

Το avatar του χρήστη Great Chaos
Ο Όττο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι 50 ετών , επαγγέλεται Παραγωγός και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 3,520 μηνύματα.

O Great Chaos I took a wrong turn in the Freak Parade έγραψε στις 16:13, 20-06-10:

#8
Να υποθέσω ότι το δεύτερο πρόσωπο δεν απευθύνεται σ' εμένα, έτσι;

Όπως και νά 'χει, αυτό το τόσο επιθετικό ύφος δεν είναι αναγκαίο για το διάλογο, ειδικά στα περί Θεολογίας θεμάτων, τα οποία είναι από τη φύση τους ιδιαίτερα εύφλεκτα.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

kritikaros (Παναγιώτης)

Δραστήριο Μέλος

Το avatar του χρήστη kritikaros
Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια . Έχει γράψει 349 μηνύματα.

O kritikaros έγραψε στις 17:55, 20-06-10:

#9
δεν νομίζω να ήμουν επιθετικός(ή τουλάχιστον έτσι θέλω να πιστεύω για να αυτοθεωρούμε καλός άνθρωπος)

όχι δεν αναφέρομαι σε εσένα είναι ένα """"""φαινόμενο""""" που έχω παρατηρήσει για αυτό και το επισημαίνω μήπως και πάρω κάποια σύντομη-συνοπτική και απόλυτα σχετική απάντηση.

ειλικρινά δεν έχω σκοπό να προσβάλω κανέναν,το γράφω για να μην παρεξηγηθούμε ασκόπως.

το μόνο που με ενδιαφέρει είναι να γίνεται συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων πέρα από κάποιους παράλληλους μονολόγους και επίσης έχω το βίτσιο της τεκμιρίωσης,πως να το κάνομε????

είμεθα λίγο μπουμπουνάκηδες (καθότι και ολίγος κρητικοί) σε αυτό,δεν πετάει ο γάιδαρος επειδή το λέω εγώ ή επειδή μου το είπες εσύ.
πετάει γιατί έχει φτερά,ας πούμε.....αυτό εννοώ

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

DrStrangelove

Επιφανές Μέλος

Το avatar του χρήστη DrStrangelove
Ο DrStrangelove αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Μοντέλο . Έχει γράψει 4,005 μηνύματα.

O DrStrangelove έγραψε στις 17:57, 20-06-10:

#10
Για μένα θρησκεία είναι οτιδήποτε αναγνωρίζει ως Θεό κάτι ή κάποιον που δεν έχει καθολική αναγνώριση ως τέτοιος, δηλ. κάτι ή κάποιον που δεν γίνεται δεκτός ως Θεός από άλλες θρησκείες. Ο Χριστιανισμός είναι θρησκεία και μάλιστα προσωποκεντρική, δηλαδή δέχεται ένα πρόσωπο ως Θεό. Η θρησκεία επίσης δεν έχει ενωτικές ιδιότητες, όπως έχει η Φιλοσοφία αλλά χωριστικές, και ο Χριστιανισμός δεν αποτελεί εξαίρεση σ'αυτό. Ο Θεός υπάρχει αλλά δεν μπορείς να τον συλλάβεις με το νου, ούτε είναι πρόσωπο, άποψή μου βέβαια, και αύριο να εμφανιζόταν ο Χριστός στη γη, εγώ προσωπικά για θεό μου δεν θα τον δεχόμουν επειδή είναι εθνικός θεός και πρόσωπο, και εννοείται ότι ένα πρόσωπο, όσο θείο και αν είναι, δεν είναι η Αρχή του παντός - Σύμπαντος, ούτε το Αιώνιο Απόλυτο, η πίστη στο οποίο θα έπρεπε να ενώνει όλους τους πιστούς όλων των θρησκειών.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Azimuthios

Εκκολαπτόμενο Μέλος

Το avatar του χρήστη Azimuthios
Ο Azimuthios αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 85 μηνύματα.

O Azimuthios έγραψε στις 16:03, 15-08-10:

#11
Οχι ο Χριστιανισμοs ειναι πανω απο ολα ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟ ψυχων και οχι θρησκεια.
Η αμαρτια θεωρειται αρρωστια και η πραξη συμπτωμα.Π.χ Οταν ειναι κανειs αρρωστοs πηγαινει στον γιατρο του, στην αλλη δε περιπτωση οταν κανειs εχει κανει αμαρτιεs πηγαινει στον πνευματικο του.
Στην πρωτη περιπτωση ο ασθενηs λεει τα συπτωματα στο γιατρο και ο γιατροs του δινει την αναλογη θεραπευτικη αγωγη που χρειαζεται για να γινει καλα,στην αλλη δε περιπτωση ο ασθενηs λεει τιs κακεs του πραξειs στον πνευματικο και αυτοs τον κατευθυνει αναλογα δινονταs τιs καταλληλεs συμβουλεs για να μην ξανακυλησει.
Οταν ο ασθενηs στην αλλη περιπτωση γινει καλα παιρνει εξιτηριο απο το νοσοκομειο στην αλλη δε περιπτωση οταν ο ασθενηs γινει καλα με την ειλικρινη μετανοια του λαμβανει θεια κοινωνια που ειναι το αντιστοιχο εξιτηριο απο το νοσοκομειο.
Οταν καποιοs ειναι τωρα αρρωστοs και δεν παει εγκαιρωs στο γιατρο του παιρνει αναλγητικα φαρμακα που καταπραυνουν τον πονο αλλα μονο προσωρινα γιατι μολιs περασει η επιδραση τουs αρχιζει και ξαναποναει και παλι.Στην αντιστοιχη περιπτωση ο ασθενηs που τον βαραινουν οι αμαρτιεs του και δεν πηγαινει στον πνευματικο του το ριχνει στην διασκεδαση και στο ποτο για να ξεχαστει αλλα και αυτο μονο προσωρινα γιατι μολιs περασει η επιδραση τουs θα τιs σκεφτεται εκ νεου και θα ειναι και παλι δυστυχηs.
Για να προλαβει κανειs την αρρωστια του κανη τακτικα τσεκ απ στην αλλη δε περιπτωση ο ανθρωποs θα πρεπει τακτικα να εκκλησιαζεται να εξομολογειται λαμβανονταs την Θεια κοινωνια το σωμα και το αιμα του Χριστου μαs για να τον κραταει μακρια απο τιs αρρωστιεs τηs ψυχηs του,να γινει ενα με εκεινον κατα χαρη και οχι κατα φυσην φυσικα και να χαιρει ετσι ακραs πνευματικηs υγειαs.
Αυτη ειναι η Ορθοδοξια μαs αs το παραδεχθουμε,το Μεγα Θεραπευτηριο των ψυχων μαs!!

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Χρήστες

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα.
     
  • (View-All Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα τις τελευταίες 30 μέρες:
    Μέχρι και αυτή την στιγμή δεν έχει δει το θέμα κάποιο ορατό μέλος

Βρείτε παρόμοια

  • Παρόμοια Θέματα
    • Θρησκεία - Από Krou
      Το θέμα έχει λάβει 2946 απαντήσεις και βρίσκεται στην κατηγορία Νεανικά θέματα.
      Το τελευταίο του μήνυμα δημοσιεύτηκε 18-11-17 στις 16:27.
    • Κατέχει η Ορθοδοξία το "αλάθητο"; - Από Great Chaos
      Το θέμα έχει λάβει 46 απαντήσεις και βρίσκεται στην κατηγορία Θεολογικά κι εκκλησιαστικά θέματα.
      Το τελευταίο του μήνυμα δημοσιεύτηκε 14-01-13 στις 22:19.
  • Προηγούμενο Θέμα Επόμενο Θέμα

Μοιραστείτε το

...με ένα φίλο

...με πολλούς φίλους