×
Επεξεργασία Προφίλ Επεξεργασία Avatar Επεξεργασία Υπογραφής Επεξεργασία Επιλογών E-mail και Κωδικός
×
Αποσύνδεση Οι Συνδρομές μου Το Προφίλ μου Τα Posts μου Τα Threads μου Λίστα Επαφών Αόρατος Χρήστης
Τι;
Πως;
Ταξινόμηση
Που;
Σε συγκεκριμένη κατηγορία;
Ποιος;
Αποτελέσματα Αναζήτησης
Συμπληρώστε τουλάχιστον το πεδίο Τι;

Το e-steki είναι μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές διαδικτυακές κοινότητες με 66,843 μέλη και 2,411,086 μηνύματα σε 75,055 θέματα. Αυτή τη στιγμή μαζί με εσάς απολαμβάνουν το e-steki άλλα 368 άτομα.

Καλώς ήρθατε στο e-steki!

Εγγραφή Βοήθεια

Ελληνική Μυθολογία

kynofilos

Δραστήριο Μέλος

Ο kynofilos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 311 μηνύματα.

O kynofilos έγραψε: στις 13:36, 14-06-07:

#1
Εδώ προτείνω να συγκεντρωθούν τα δημοσιεύματα που αφορούν την Ελληνική Μυθολογία.
Βεβαίως και απορίες και συζητήσεις επί του θέματος.

H Ελληνική Μυθολογία, κατά την θεώρησή μου, περιγράφει κάτι που συμβαίνει συνεχώς...
Είναι η παραστατική περιγραφή της ενεστώσας ζωής, κάτι που αρχίζει κάθε στιγμή και ολοκληρώνεται και ξαναρχίζει. Σαν άνθρωποι, το αντιλαμβανόμεθα σαν πέρασμα του χρόνου, μας λείπει η πλήρης συνείδηση της διάστασης του χρόνου, την οποία οι θεοί κατέχουν.
Στην προσπάθεια να υπερβούμε τα όρια της γραμμικής μας αντίληψης, παρουσιάζουμε στη μυθολογία λογικές υπερβάσεις.
edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη kynofilos : 14-06-07 στις 13:50.
1 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

kynofilos

Δραστήριο Μέλος

Ο kynofilos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 311 μηνύματα.

O kynofilos έγραψε: στις 13:53, 14-06-07:

#2
Από Light:

ήτοι μεν πρώτιστα Χάος γένετ'· αυτάρ έπειτα
Γαι' ευρύστερνος, πάντων έδος ασφαλές αεί
αθανάτων οι έχουσι κάρη νιφόεντος Ολύμπου,
Τάρταρά τ' ηερόεντα μυχώ χθονός ευρυοδείης,
* ηδ' Έρος, ός κάλλιστος εν αθανάτοισι θεοίσι
λυσιμελής, παντών τε θεών παντών τ' ανθρώπων
δάμναται εν στήθεσσι νόον και επίφρονα βουλήν.
εκ Χάεος δ' Έρεβος τε μέλαινά τε Νύξ εγένοντο·
Νυκτός δ' αυτ' Αιθήρ τε και Ημέρη εξεγένοντο,
ούς τέκε κυσαμένη Ερέβει φιλότητι μιγείσα.


"Στ' αλήθεια, πρώτα-πρώτα το Χάος έγινε. Κι ύστερα η πλατύστερνη Γη,
η σταθερή πάντοτε έδρα όλων των αθανάτων
που την κορφή κατέχουνε του χιονισμένου Ολύμπου
και τα ζοφώδη Τάρταρα στο μυχό της γης με τους
πλατιούς τους δρόμους.
Αλλά κι ο Έρωτας που είναι ο ωραιότερος
ανάμεσα στους αθάνατους θεούς
που παραλύει τα μέλη και όλων των θεών
κι ανθρώπων την καρδιά δαμάζει
μες στα στήθη και τη συνετή τους θέληση.
Κι από το Χάος έγινε το Έρεβος κι μαύρη Νύχτα
Κι από τη Νύχτα πάλι έγιναν ο Αιθέρας και η Ημέρα
αυτούς τους γέννησε αφού συνέλαβε ερωτικά με το Έρεβος"


Όντως, δεν υπάρχει καμμιά αναφορά για σχέση Χάους - Έρωτα (όπως αναφέρεις).
Στο παραπάνω κείμενο απ' τη Θεογονία (αν κατάλαβα καλά απ' το πρωτότυπο και τη μετάφραση...) ο Έρωτας παρουσιάζεται ως... συνομήλικος (sic) του Χαόυς.

Ησιόδου : Θεογονία. Εκδόσεις ΖΗΤΡΟΣ, μετάφραση Σ. Γκιργκένης.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

kynofilos

Δραστήριο Μέλος

Ο kynofilos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 311 μηνύματα.

O kynofilos έγραψε: στις 13:54, 14-06-07:

#3
Από την Μεγάλη Ελληνική Μυθολογία του Jean Richepin της Γαλλικής Ακαδημίας,(σελ.23) 'Το Χάος είναι το Διάστημα, αλλά ένα διάστημ;α που περιέχει "εν σπέρματι" όλα όσα θ' αποτελέσουν το σύμπαν. Πρώτα Γέννησε το Έρεβος (την υπόγεια περιοχή, που, σύμφωνα με την αντίληψη των αρχαίων εκτεινότανε κάτω από την γη, τόσο μακρια όσο κι ο ουρανός πάνω απ' τον πλανήτη μας) και τη Νύκτα. Το Έρεβος κι η Νύχτα γεννούν με τη σειρά τους τον Αιθέρα και την Ημέρα. Τα Χαος είναι η απαρχή και αυτό δίχως καμμία βοήθεια γεννάει το Έρεβος και τη Νύχτα. Αυτό είναι το πρωταρχικό και δημιουργό στοιχείο.
Αμέσως μετά ο Ησίοδος αναφέρει τη Γαία και τον Έρωτα. Ο Έρωτας στη σκέψη του Ησιόδου δεν είναι παρά ένα αξίωμα μια αρχή, αλλά μια αρχή με υψηλό νόημα...
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

kynofilos

Δραστήριο Μέλος

Ο kynofilos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 311 μηνύματα.

O kynofilos έγραψε: στις 13:56, 14-06-07:

#4
Νομίζω στον Ηρόδοτο, Όπου το Χάος είναι ο Ωκεανός, (ο οποίος στον Ησίοδο παρουσιάζεται αργότερα) ο Ωκεανός 'γέννησε' ή 'ένιωσε' Έρωτα' και άρχισε να δημιουργεί...

Έρως νοάται η συνεκτική δύναμη με διάταξη

Η Ελληνική μυθολογία αναφέρεται σε πράγματα διαφορετικών περιόδων της δημιουργίας σαν να υπήρχαν εξ αρχής. Για την κουλτούρα και την εκπαίδευση των τότε Ελλήνων, αυτό ήταν κοινή γνώση. Τον χρόνο όπως τον αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι υπερβαίνει...

Το 'αυτάρ έπειτα' και όλη η παράγραφος μέχρι που το χάος δημιουργεί, μπορεί να τοποθετηθεί μετά την δημιουργία του δωδεκάθεου ή λίγο πριν. Νομίζω ότι περιγράφει πολλούς 'χρόνους' ταυτόχρονα.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

kynofilos

Δραστήριο Μέλος

Ο kynofilos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 311 μηνύματα.

O kynofilos έγραψε: στις 13:57, 14-06-07:

#5
Από Rembeskes

Mα γλωσσικά μπορεί να περιγράψει έναν και μόνο χρόνο.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Αρκτούρος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Αρκτούρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 599 μηνύματα.

O Αρκτούρος έγραψε: στις 14:01, 14-06-07:

#6
Αρχική Δημοσίευση από kynofilos
Εδώ προτείνω να συγκεντρωθούν τα δημοσιεύματα που αφορούν την Ελληνική Μυθολογία.
Βεβαίως και απορίες και συζητήσεις επί του θέματος.

H Ελληνική Μυθολογία, κατά την θεώρησή μου, περιγράφει κάτι που συμβαίνει συνεχώς...
Είναι η παραστατική περιγραφή της ενεστώσας ζωής, κάτι που αρχίζει κάθε στιγμή και ολοκληρώνεται και ξαναρχίζει. Σαν άνθρωποι, το αντιλαμβανόμεθα σαν πέρασμα του χρόνου, μας λείπει η πλήρης συνείδηση της διάστασης του χρόνου, την οποία οι θεοί κατέχουν.
Στην προσπάθεια να υπερβούμε τα όρια της γραμμικής μας αντίληψης, παρουσιάζουμε στη μυθολογία λογικές υπερβάσεις.

Έχεις δίκιο σ'αυτά που λες περί μυθολογίας. Και το θέμα που άνοιξες είναι πολύ καλό και χρήσιμο, πιστεύω. Όμως αν αρχίσουμε να συγκεντρώνουμε τα δημοσιεύματα για την Ελληνική Μυθολογία δεν τελειώνουμε ούτε όταν αυτά που ζούμε εμείς σήμερα θα είναι γραμμένα στην Ιστορία.
Αυτό που θες να κάνουμε εδώ πέρα είναι να συζητήσουμε για την Μυθολογία των Αρχαίων Ελλήνων και παράλληλα να παραθέτουμε ό,τι δημοσίευμα βρίσκουμε ή απλώς θες να συγκεντρώσουμε άπειρο υλικό που αφορά την Μυθολογία;
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Isiliel (Φεγγάρω)

Επιφανές Μέλος

H Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 9,043 μηνύματα.

H Isiliel Salus populi suprema lex esto έγραψε: στις 14:03, 14-06-07:

#7
Ε τότε θα βάλω και την υπογραφή μου:

Η νόμιμη σύζυγος του Ποσειδώνα ήταν η κόρη του Ωκεανού Αμφιτρίτη. Στην προσπάθειά του για να την κατακτήσει τον βοήθησε ένα δελφίνι. Όταν ο Ποσειδώνας την πλησίασε, γεμάτος επιθυμία, εκείνη τον φοβήθηκε κι έτρεξε να εξαφανιστεί μέσα στο θαλασσινό βασίλειο του Άτλαντα. Τότε ο Ποσειδώνας έστειλε πολλούς φίλους του να ψάξουν να τη βρουν κι' ανάμεσα σ΄ αυτούς το δελφίνι, που την ανακάλυψε στα νησιά του Άτλαντα, τη βεβαίωσε για τις σοβαρές προθέσεις του Ποσειδώνα και την έπεισε να το ακολουθήσει στη συνάντησή του με το θαλασσινό θεό. Γι' αυτό έλεγαν, ο Ποσειδώνας από τότε τίμησε το δελφίνι θεσπίζοντας να το θεωρούν ιερό και ονομάτισε για χάρη του στον ουρανό τον αστερισμό του Δελφίνος.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

kynofilos

Δραστήριο Μέλος

Ο kynofilos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 311 μηνύματα.

O kynofilos έγραψε: στις 20:23, 14-06-07:

#8
Η απόδοση του Δικαίου χρειάζεται την αναγνώριση μιας αυθεντίας κοινώς αποδεκτής από όλους. Τον 'αρχηγό'.

Το ηθικά σωστό ανάγει στα θεία δώρα του ανθρώπου "αιδώ και δίκην" σταλέντων από τον Δία μέσω του Ερμή προς τους ανθρώπους, την αίσθηση της 'ντροπής' (του ορίου) και την αίσθηση της δικαιοσύνης (να δέχονται ένας τρίτος να τους λύνει τις διαφορές).

Από τη συζήτηση περί Δικαιοσύνης...

Isi, Σε κατευχαριστώ για το 'δώρο' του δελφινιού...

Η Αμάλθεια τον έθρεψε το Δία και δέχτηκε να του χαρίσει το σπασμένο κέρας "Το κέρας της Αμαλθείας" που χαρίζει τα πλούτη της γης...
Όπως και δέχτηκε να του Δώσει το δέρας της το αδιάτρυτο, που τον βοήθησε στις μάχες του και με την σειρά του έδωσε στην κόρη του Αθηνά... και ονομάζεται αιγίδα (προστασία)
Την συνδέουν με Αίγα (κατσίκα) αν και είναι ενα υπεφυσικό τρομερό πλάσμα που ζει στα έγκατα της γης...

Σε άλλη αναφορά το ανέθρεψαν περιστέρια...
Ο Αετός, του έφερνε κάθε μέρα νέκταρ και ο Δίας τον έκανε αθάνατο και τον ευλόγησε...

Ο αστερισμός του Ωρίωνα με τον Σείριο τον σκύλο του στο δεξί του πόδι... Όταν "πέθανε" ο Ωρίωνας, όπως πέθανε έγινε αστερισμός. Ο Σείριος μόνος του έγινε επικίνδυνος και οι Άνθρωποι παρεκάλεσαν τον Δία να τους γλυτώσει αυτός δε είπε οι Άνθρωποι να τον τιμούν τον Σείριο (τον Κύνα) στο ψηλότερο βουνό και έκανε τον Σείριο αστερισμό στο δεξί πόδι του Κυρίου του, τότε Υιό του Θεού του Δία, Ωρίωνα.
Τούτο μπορεί να ιδωθεί σαν αναφορά σε μια μακρά περίοδο της ιστορίας της ανθρωπότητος, όπου μέσω 'φωτισμένων' παιδιών του θεού ανθρώπων, μαθαίνει η ανθρωπότητα να συμβιώνει με κάποια από τα ζώα και να ζει μαζι τους...

Επιτρέψτε μου δε να τολμήσω να σκεφτώ ότι η περίοδος αυτή στην ιστορία της ανθρωπότητος ανάγεται πολλούς κατακλυσμούς πρίν, κάτι που τολμώ να σκεφτώ από τον Τίμαιο του Πλάτωνα, όπου ομολογείται πως αυτά που συζητούν είναι πολλών δεκάδων χιλιετειών ιστορία την οποία οι Αιγύπτιοι που δεν υπέφεραν από κατακλυσμούς "το πολύ να σηκωθεί λίγο η στάθμη του Νείλου", κρατούσαν καταγεγραμμένα.
Θα βρίσκαμε με ακρίβεια πότε αναφέρεται αν μπορούσαμε να υπολογίσουμε πότε έγιναν οι εκρήξεις Σούπερ Νόβα στην θέση των Αστερισμών του Ωρίωνα και του Σείριου που ευθύνονται για τη Δημιουργία τους.

Νομίζω τότε άλλαξε η όψη του νυχτερινού ουρανού όπως λέμε και για το αστέρι της Βηθλεέμ.
edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη kynofilos : 14-06-07 στις 21:01.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Isiliel (Φεγγάρω)

Επιφανές Μέλος

H Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 9,043 μηνύματα.

H Isiliel Salus populi suprema lex esto έγραψε: στις 20:25, 14-06-07:

#9
Εγώ σ'ευχαριστώ για το όμορφο θέμα που άνοιξες!

Αμφιτρίτη είναι το όνομα της κόρης μου
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

kynofilos

Δραστήριο Μέλος

Ο kynofilos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 311 μηνύματα.

O kynofilos έγραψε: στις 20:42, 14-06-07:

#10
Αρχική Δημοσίευση από Isiliel

Αμφιτρίτη είναι το όνομα της κόρης μου
Σας εύχομαι Αιώνια Ζωή και Ευδαιμονία.....
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Γιώργος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,967 μηνύματα.

O Γιώργος Hunt or be Hunted. έγραψε: στις 21:42, 14-06-07:

#11
Αρχική Δημοσίευση από Isiliel
Αμφιτρίτη είναι το όνομα της κόρης μου
Πολύ-πολύ ωραίο ονοματάκι.


Η Ελληνική Μυθολογία είναι μεγάλη παιδική μου αγάπη. Θυμάμαι έχω διαβάσει μπόλικα βιβλία για ιστορίες που ούτε που φανταζόμουν ότι υπάρχουν.

Η αξία της είναι μεγάλη για μένα. Από τη μία, είναι κομμάτι της πολιτισμικής μας κληρονομιάς από την Αρχαία Ελλάδα. Σημαντικότατο, καθώς δείχνει τον τρόπο ζωής τους, τα ήθη κι έθιμα, τα πιστεύω τους και την ηθική τους. Είναι δε προσιτή και κατανοητή σε μικρά παιδιά, οπότε ιδανικός τρόπος για να μάθουν την ιστορία του τόπου τους.

Επιπλέον, προβάλλονται μέσα από αυτήν σημαντικότατα μαθήματα.
Παράδειγμα η Αντιγόνη (καταχρηστικά, μπορούμε να πούμε ότι είναι και στη μυθολογία). Δείχνει αρχικά το πώς η δίψα για εξουσία μπορεί να διαφθείρει της σχέσεις ακόμα και μεταξύ των αδερφών.
Και πολλά άλλα που δεν θυμάμαι.

Είναι κι ένας καλός τρόπος να περάσουμε στα παιδιά κάποιες ηθικές αξίες. (δεν αναφέρομαι στην πολυγαμία του Δία, βεβαίως βεβαίως )


Πολύ ωραίο thread.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Κακή Επιρροή (Αναστασία)

Επιφανές Μέλος

H Αναστασία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 6,729 μηνύματα.

H Κακή Επιρροή εχμ... είπε γεια ...κι έγραψε: στις 21:44, 14-06-07:

#12
εμένα μου άρεσε που διάβασα στο ποστ του Κυνόφιλου για τον Ωρίωνα
όποιος έχει γενικά πληροφορίες και έχει κέφι... ας τις γράψει....
(αν και έχω κάνει ήδη την έρευνα μου, λέω μπας και βρείτε τίποτα που δεν ξέρω ήδη )
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

kynofilos

Δραστήριο Μέλος

Ο kynofilos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 311 μηνύματα.

O kynofilos έγραψε: στις 01:02, 15-06-07:

#13
(δεν αναφέρομαι στην πολυγαμία του Δία, βεβαίως βεβαίως)

Εδώ μια μικρή σκέψη, Πρόκειται για τον θεό... Όπως τώρα μια θρησκευόμενη γυναίκα ονειρεύεται να γεννήσει έναν Μεσσία, εύκολα φαντάζομαι να το ποθούν οι τότε νέες, να φέρουν στον κόσμο έναν ημίθεο
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

kynofilos

Δραστήριο Μέλος

Ο kynofilos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 311 μηνύματα.

O kynofilos έγραψε: στις 01:15, 15-06-07:

#14
Από την ένωση της Αφροδίτης και του Άρη ή του Δία κατ' άλλους γεννιέται ο Έρως...
Της αγάπης και του πολέμου... του αισθησιακού και του βίαιου... δύο φαινομενικών αντιθέσεων...
ή του όμορφου και του κυρίαρχου... από αντίθεσης το ταίριασμα γεννιέται παίρνει 'οστά' ο έρως, η συνεκτική δύναμη με σκοπό...
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

kynofilos

Δραστήριο Μέλος

Ο kynofilos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 311 μηνύματα.

O kynofilos έγραψε: στις 12:35, 15-06-07:

#15
Αναφέρεται ότι το γράμμα Υ ανήκει σαν επινόηση στον Πυθαγόρα και την φιλοσοφική του σχολή.

Είναι το 22ο γράμμα της Ελληνικής αλφαβήτου, το αρχικό της Λέξης Υγεία και χρησιμοποιήθηκε σαν πρότυπο της ανθρώπινης ζωής.

Συμβολίζει την επιλογή που έχει κάθε άνθρωπος (όπως και ο ίδιος ο Ημίθεος Ηρακλής) να διαλέξει μετά την παιδική του ηλικία που συμβολίζεται από την κάθετη γραμμή, ανάμεσα στον δεξί η τον αριστερό δρόμο της ζωής. Ο δρόμος Δεξιά, όπως κατά την καλλιτεχνική γραφή του Υ, είναι στενός και δύσκολος στην αρχή, καταλήγει όμως σε πλάτωμα... είναι ο δρόμος της Αφιερωμένης ζωής σε πνευματικές επιδιώξεις.
Ο αριστερός δρόμος είναι πλατύτερος και ανοικτός και πιο εύκολος, είναι ο δρόμος της Ενεργής Ζωής ενός συνηθισμένου ανθρώπου με σκοπό κοσμικές επιδιώξεις και καταλήγει σε στροφές και δυσκολίες.

Από "Οδηγός για το Πυθαγόρειο ΤΑΡΩ " εκδόσεις ΚΡΥΩΝ ISBN 960-87907-9-4

Ο Ηρακλής τα Είδε αυτά και διάλεξε τον Δεξί δρόμο συνειδητά και με απόφαση...
edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη kynofilos : 15-06-07 στις 13:00.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

kynofilos

Δραστήριο Μέλος

Ο kynofilos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 311 μηνύματα.

O kynofilos έγραψε: στις 13:14, 15-06-07:

#16
"Η Αλκμήνη, απ' όλες τις καρπερές γυναίκες, είταν η πιό όμορφη και η πιό ψηλή. Καμμιά γυναίκα, απ' όσες γεννηθήκανε από θνητά αντρόγυνα, δεν της παράβγαινε στη φρονιμάδα. Τα μαλλιά της και τα μαύρα της βλέφαρα αναδίδανε μια χάρη ισάξια με τη χάρη της χρυσοστόλιστης Αφροδίτης. Η Αλκμήνη αγαπούσε τον άντρα της, όσο δεν αγάπησε ποτέ άλλη γυναίκα τον δικό της"

Από Μεγάλη Ελληνική Μυθολογία Ζ Ρισπέν σελ. Β-89

Από την ένωση Αμφιτρίτης και Ποσειδώνα γεννήθηκαν ο Τρίτων, η Ρόδος και η Βενθεσικύμη.

Από Μεγάλη Ελληνική Μυθολογία Ζ Ρισπέν σελ. Α-189
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

kynofilos

Δραστήριο Μέλος

Ο kynofilos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 311 μηνύματα.

O kynofilos έγραψε: στις 19:03, 15-06-07:

#17
Από την συζήτηση για τα Ταρώ:

Πράγματι να γνωρίζεις τι είναι καλό και τι κακό είναι μια δύναμη που ο ίδιος ο Δίας κατέκτησε πολύ δύσκολα.
Η ιστορία της Μήτιδος της πρώτης γυναίκας του Δία, κόρη του Ωκεανού και της Τηθύος. Ο Ησίοδος την παρουσιάζει σαν προσωποποίηση της σοφίας.
Αυτή η ένωση είχε τραγικό τέλος.
Σύμφωνα με μιά προφητεία, η Μήτις, αφού θάφερνε στον κόσμο το παιδί που είχε στα σπλάχνα της, θα γεννούσε ύστερα ένα γιό πανίσχυρο προορισμένο να γίνει Βασιλειάς των Θεών. Ώστε ο Ζευς κινδύνευε να εκθρονιστεί και αυτός με τη σειρά του. Πηγαίνει και συμβουλεύεται το αρχαιότερο από τα θεϊκά ζευγάρια, τον Ουρανό και τη Γαία. Και να ποιό ήταν το αποτέλεσμα. Για να γλυτώσει ο Ζεύς από την τρομερή μοίρα που τον απειλεί το μόνο μέσον που υπάρχει είναι να καταπιεί την Μήτιδα μαζί με το παιδί που έχει στα σπλάχνα της. Μ' αυτό τον τρόπο πετύχαινε όπως λέει ο Ησίοδος, δύο σκοπούς: παραμέριζε κάθε κίνδυνο να εκθρονιστεί και καταπίνοντας την Μήτιδα θα μάθαινε τι είναι το καλό και το κακό και θα αποκτούσε αυτός όλη τη σοφία. (Σας θυμίζει τον Αδάμ και το μήλο; )
Γέννησε με τον γνωστό τρόπο την Αθηνά πάνοπλη... Αναταράχτηκε κι η θάλλασα και τα σκοτεινά της κύματα υψώθηκαν αλλά καταλάγιασαν σε λίγο, κι ο δοξασμένος γιός του Υπερίωνα κράτησε τ' άλογά του, ώσπου η νεαρή παρθένα Παλλάς Αθηνά έβγαλε από τους αθάνατους ώμους της τα θεϊκά όπλα κι ο συνετός Δίας, αναγάλλιασε.

Από Μεγάλη Ελληνική Μυθολογία Ζ. Ρισπέν (σελ. Α-41)

Εδώ βλέπουμε και την μόνη προσέγγιση που μας διατίθεται στην σοφία, την Αθηνά, προστάτιδα των επιστημών και των τεχνών, των οποίων η πρόοδος και εφαρμογή δημιουργεί δυνατότητες και πράγματα έξω από τη φύση του κόσμου τούτου (όρα υπολογιστές και κινητά) και μορφές τέχνης αφηρημένες που όμως επικοινωνούν...
edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη kynofilos : 15-06-07 στις 19:34.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

kynofilos

Δραστήριο Μέλος

Ο kynofilos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 311 μηνύματα.

O kynofilos έγραψε: στις 12:13, 16-06-07:

#18
Από τη συζήτηση για τον υποβιβασμό του Πλούτωνα από πλανήτη και ανάδειξη της Έριδος στη θέση του, "Έρις και Δυσνομία"

Από μια έκδοση μυθολογίας: ο θεός του πολέμου Άρης ειχε ακόμα για δορυφόρους την Έριδα και τις Κήρες. Η Έρις ήταν αχόρταγη για βιαιότητες και "αδύνατη όταν γεννιέται, γρήγορα ψηλώνει και αποτυπώνοντας στη γη τα βήματά της, κρύβει το μέτωπό της στα ουράνια. Αυτή τρέχοντας ανάμεσα στα πλήθη σκορπάει και στις δυο πλευρές μια ολέθρια μανία και κάνει να πληθαίνουν τα βογκητά των μαχητών". Έχει για έμβλημά της έναν πυρσό αναμμένο για να "ανάψει" τον καυγά.
edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη kynofilos : 16-06-07 στις 12:30.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

kynofilos

Δραστήριο Μέλος

Ο kynofilos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 311 μηνύματα.

O kynofilos έγραψε: στις 12:41, 16-06-07:

#19
Αρχική Δημοσίευση από Αρκτούρος
να συζητήσουμε για την Μυθολογία των Αρχαίων Ελλήνων και παράλληλα να παραθέτουμε ό,τι δημοσίευμα βρίσκουμε ή απλώς θες να συγκεντρώσουμε άπειρο υλικό που αφορά την Μυθολογία;
Αγαπητέ Αρκτούρος καταλήγουμε να γράφουμε εδώ αποσμάσματα της Ελληνικής Μυθολογίας που μπορούν κάπως να 'φωτίσουν' τη ζωή μας.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Αρκτούρος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Αρκτούρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 599 μηνύματα.

O Αρκτούρος έγραψε: στις 21:32, 17-06-07:

#20
Αρχική Δημοσίευση από kynofilos
Αγαπητέ Αρκτούρος καταλήγουμε να γράφουμε εδώ αποσμάσματα της Ελληνικής Μυθολογίας που μπορούν κάπως να 'φωτίσουν' τη ζωή μας.
Έχεις απόλυτο δίκιο και θα σου δώσω άλλη μια φορά συγχαρητήρια για το post σου γιατί σίγουρα εδώ θα μαζέψουμε ένα μεγάλο υλικό, που θα βοηθήσει πολλούς.


Λοιπόν, παραθέτω κι εγώ με τη σειρά μου την ιστορία του Φρίξου και της Έλλης και το θέμα γύρω από το χρυσόμαλλο δέρας.

Η ιστορία του Φρίξου και της Έλλης

Ο μύθος που μεταφέρει δραματοποιημένα τις υπερπόντιες ναυτικές επιχειρήσεις των Μινυών του Ορχομενού.

Ο Αθάμας, γιός του Αίολου και της Εναρέτης, βασιλιάς των Μινυών του Ορχομενού, είχε ερωτευτεί παράφορα την Ινώ κόρη του βασιλιά της Θήβας Κάδμου.

Η Ήρα όμως του επέβαλε να παντρευτεί τη θεά Νεφέλη που μαζί της απόκτησε τον Φρίξο και την Έλλη. Ύστερα από μερικά χρόνια εγκατέλειψε αυτή την πρώτη του γυναίκα και παντρεύτηκε την Ινώ με την οποία απόκτησε άλλα δυο παιδιά, τον Λέαρχο και τον Μελικέρτη.
Η Ινώ μίσησε τα παιδιά της Νεφέλης και προπαντός τον Φρίξο, που διέβλεπε ότι θα διεκδικούσε τη διαδοχή του Αθάμαντα, και για να τον εξοντώσει κατέστρωσε σατανικό σχέδιο. Έπεισε τις γυναίκες του Ορχομενού να φρυγανίζουν κρυφά από τους άντρες τους το σιτάρι, που προοριζόταν για σπορά κι έτσι δεν φύτρωνε ούτε σπυρί εκείνα τα χρόνια. Όπως ήταν φυσικό δημιουργήθηκε τρομερός λιμός και δυστυχία στη χώρα του Ορχομενου και ο Αθάμαντας έστειλε να ζητήσει συμβουλή απ' το μαντείο των Δελφών. Όταν οι αντιπρόσωποί του γύρισαν, η Ινώ τους ανάγκασε ν' αλλάξουν την απάντηση του μαντείου και να πουν στον Αθάμα ότι η μάστιγα θα έπαυε με έναν όρο: Να θυσιαστεί ο Φρίξος στον Δία.
Ο βασιλιάς πίστεψε τον ψεύτικο χρησμό κι αναγκασμένος από τους υπηκόους του, που δεινοπαθούσαν, δέχτηκε να θυσιάσει το γιό του. Τη στιγμή όμως που ο Φρίξος πλησίαζε στο βωμό στο βουνό Λαφύστιο, τον άρπαξε με μυστηριώδη τρόπο μαζί με την αδελφή του, η μάνα του η Νεφέλη. Η Νεφέλη είχε ένα κριάρι προικισμένο με λόγο, με τρίχωμα χρυσό που μπορούσε να πετάει, που της είχε δωρίσει ο Ερμής. Επάνω σ' αυτό το κριάρι βάζει τα δυο παιδιά της για να γλυτώσουν από τα θανάσιμα σχέδια της μητριάς τους. Στη μέση του ταξιδιού όμως η Έλλη ζαλίζεται, γλυστράει και πέφτει στη θάλασσα, στο στενό που έχει τ' όνομά της (Ελλήσποντος).

Ο Φρίξος μη μπορώντας να κάνει τίποτε συνεχίζει το δρόμο του και φτάνει στην πόλη Αία (Κολχίδα), όπου βασιλεύει ο Αιήτης γιός του Ήλιου και της Περσηίδας, αδερφός της Κίρκης και της Πασιφάης. Εκεί ο Φρίξος θυσιάζει το κριάρι στο Δία το φύξιο (προστάτη των φυγάδων) και δωρίζει το "χρυσόμαλλο δέρας" του στο βασιλιά Αιήτη. Αυτός επειδή ένας χρησμός του είπε ότι θα πεθάνει, αν ξένοι φτάσουν στη χώρα του και πάρουν το χρυσόμαλλο τρίχωμα, το κρεμάει σε μια βελανιδιά, μέσα στο ιερό άλσος το αφιερωμένο στον Άρη, όπου το φυλάνε "πυρίπνοοι" ταύροι κι ένας ακοίμητος δράκοντας. Από εδώ θα πάρει ο Ιάσονας το χρυσό τρίχωμα, σύμφωνα με το μύθο της Αργοναυτικής εκστρατείας. Ο Φρίξος στη συνέχεια παντρεύεται τη Χαλκιόπη κόρη του βασιλιά Αιήτη.

Πίσω στον Ορχομενό η Ήρα οργισμένη με τον Αθάμαντα, για την αδιαφορία και περιφρόνηση που έδειξε αυτός στην προστατευόμενή της Νεφέλη, τον τρελλαίνει. Ο τρελλός Αθάμας τοξεύει και σκοτώνει το γιό του Λέαρχο, παίρνοντάς τον για ελάφι. Τρομαγμένη η Ινώ αρπάζει τον άλλο γιό τους Μελικέρτη και φεύγει για να τον σώσει, αλλά στη φυγή της παθαίνει τόσα βάσανα που έμειναν παροιμιώδη ως "Ινούς άγχη". Τελικά πέφτει κι αυτή μαζί με τον γιό της από τις Σκυρωνίδες πέτρες στη θάλασσα του Ισθμού και πνίγεται. Η Ινώ από τότε με το όνομα Λευκοθέα έγινε η προστάτιδα των θαλασσοδαρμένων ναυτικών, ενώ ο γιός της Μελικέρτης που έτυχε να πέσει στη ράχη ενός δελφινιού και έτσι σώθηκε, λατρεύτηκε σαν θαλάσσιος θεός με το όνομα Παλαίμων. Στη μνήμη τους καθιερώθηκαν από τότε τα Ίσθμια που γιορτάζονταν κάθε τριετία στον Ισθμό της Κορίνθου.


Πηγή: http://www.diadrasis.gr/


ΥΓ: Πρέπει να πω πως παρακινήθηκα να σας δώσω αυτή την ιστορία, γιατί τη σκυλίτσα που έχω την ονόμασα Ινώ. Βρήκα το απόσπασμα στο βιβλίο της Γ' Δημοτικού για την ιστορία του Φρίξου και της Έλλης, αλλά δεν κάθισα να το μεταφέρω από το βιβλίο. Αν θέλετε μπορώ. Αλλά είναι η ίδια ιστορία, πιο παιδική θα έλεγα.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Χρήστες

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα.
     
  • (View-All Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα τις τελευταίες 30 μέρες:
    Μέχρι και αυτή την στιγμή δεν έχει δει το θέμα κάποιο ορατό μέλος

Μοιραστείτε το

...με ένα φίλο

...με πολλούς φίλους