Bios update

Resident Evil

Διακεκριμένο μέλος

Η Resident Evil αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 7,959 μηνύματα.
Hello all,
έχω μια ερωτηση αν κάποιος έχει εμπειρία. Αγόρασα νέο υπολογιστή πρόσφατα και κάθησα χτες να τον συναρμολογήσω και να τον σετάρω... όλα καλά μέχρι που πάτησα το κουμπί.
Ενώ η μητρική μου (Asus P5E-VM HDMI) υποστηρίζει τον επεξεργαστή μου (Core 2 Quad Q8300 Intel) με το που ανοίγω το κουμπί... new cpu update your bios (σε συνδυασμό με έναν εκνευριστικότατο θόρυβο). Κανένα πρόβλημα το pc δεν αντιμετωπίζει [πέρασα τα windows 7 χωρίς προβλήματα και δεν φαίνεται να έχει θέμα] ΕΚΤΟΣ από το γεγονός ότι για να προχωρήσει από το σημείο που με προτρέπει να κάνω bios update χρειάζεται να πατήσω το F1 για να προχωρήσει και να φορτώσει windows.
To μήνυμα δεν είναι λάθος μιας και από το site της Asus προκύπτει ότι χρειάζεται την έκδοση 0604 και πάνω ενώ το δικό μου bios έιναι το 0506.

Δεδομένης της χρήσης που θέλω να κάνω στον υπολογιστή το να πρέπει να πατάω το F1 για να προχωρήσει είναι το ίδιο σαν να μην τον είχα at all οπότε αναγκαστικά πρέπει να κάνω bios update.
Το θέμα μου είναι ότι αν και έχω κάνει διάφορα στα διάφορα pc-iα που είχα κατά καιρούς Bios update δεν έχω κάνει ποτέ, ενώ η μία και μοναδική φορά που κάποιος γνωστός μου έκανε τέτοιο πράγμα [Μέσω των windows από ότι μου είπε] η κατάσταση οδήγησε σε καταστροφή [το pc δεν ξανάνοιξε ποτέ και παρόλα τα όσα δοκίμασε δεν δούλεψε τπτ, τελικά πήρε καινούρια] οπότε, given της δικής μου απειρίας στο θέμα ψιλο..φοβάμαι να βάλω χέρι στο bios.

Έχει δοκιμάσει κανείς να κάνει update το bios? Είχε προβλήματα? Any tips?
thx :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

iJohnnyCash

e-steki.gr Founder

Ο Panayotis Yannakas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Επιχειρηματίας και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 24,043 μηνύματα.
Μην σε τρομάζει, πλέον έχει απλοποιηθεί αρκετά η διαδικασία. Καταρχάς νομίζω όλες οι μητρικές πλέον έχουν δεύτερο τσιπάκι bios ως backup.

Επίσης πολλές εταιρίες έχουν πολύ απλοποιημένη διαδικασία, μάλιστα κάποιες έχουν φτιάξει κατάλληλο software που μπορείς να κάνεις update ακόμη και μέσα από το Windows. Θυμάμαι ότι πριν ένα χρόνο έκανε update bios σε μητρική gigabyte και το μόνο που χρειάστηκε ήταν να κατεβάσω ένα exe και να πατήσω μερικά okey.

Θα σου πρότεινα απλά να διαβάσεις με προσοχή το manual της μητρικής σου και να ψάξεις στο google τι λάθη συνάντησαν άλλοι που έκαναν bios update στην ίδια μητρική. Καλύτερα να μαθαίνεις από τα λάθη των άλλων παρά από τα δικά σου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιώργος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 30,791 μηνύματα.
Αθηνά, αν δεν έχεις δεύτερο BIOS για backup να το σκεφτείς πάρα πολύ σοβαρά. Γιατί κάτι να πάει στραβά κατά το flash του BIOS, μετά δεν θα μπορείς να bootάρεις γενικά.

Συγκεκριμένα:

  1. Τροφοδοσία : μην διανοηθείς να κάνεις update στο BIOS εάν πρόκειται για desktop και δεν έχεις UPS με γεμάτη μπαταρία. Εάν διακοπεί η παροχή κατά το BIOS update [και ναι, αν είσαι γκαντέμω θα σου συμβεί] θα σου καταστρέψει το BIOS.
  2. Σωστά αρχεία : να 'σαι σίγουρη ότι θα του βάλεις τα σωστά αρχεία για το σωστό μοντέλο. Δεν είναι τόσο προφανές, έχει τύχει και κατασκευαστής ακόμα να δώσει λάθος αρχεία (φυσικά αποποιώντας κάθε ευθύνη από πάνω του).
  3. Περιβάλλον από όπου θα κάνεις το update: [highlight]ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ BIOS UPDATE μέσω των Windows[/highlight]. Γιατί έχει πολλά processes που συμπεριφέρονται περίεργα, ειδικά τα anti-virus, που σε περίπτωση που κρασάρουν το πρόγραμμά σου πας για βρούβες. Και ξέρεις ότι δεν είναι και το πιο σταθερό λειτουργικό τα Windows, κρασάρουν εύκολα. Η διαδικασία μπορεί να πάρει ακόμα και 45 λεπτά, οπότε είναι ρίσκο.
  4. Εγώ θα πρότεινα το update από περιβάλλον Linux εάν είναι δυνατόν, σε Single User Mode και μόνο για να έχεις να τρέχουν τα ελάχιστα δυνατά processes. Εάν δεν γίνεται, να το κάνεις μέσω DOS.
Επίσης, πολλοί κατασκευαστές αποποιούνται κάθε ευθύνη σε περίπτωση που κάνεις εσύ BIOS update, οπότε αν μετά σου χαλάει το BIOS ουσιαστικά αχρηστεύεται ο Η/Υ σου. Και καθώς τα περισσότερα είναι soldered στην Motherboard, είναι δύσκολη η αντικατάστασή τους. Τώρα αν είναι ένα από τα παλιά DIP BIOS, εκεί οκ, είναι εύκολη η αντακατάσταση.


Καταληκτικά: Αθηνά, εάν όλα σου bootάρουν κανονικά μην το κάνεις!
Μην διανοηθείς και το πειράξεις εφόσον δουλεύει. Κάτι να πάει στραβά και εκεί σου καταστρέφεται το BIOS. Ναι μεν πολλά έχουν και backup, κτλ, αλλά εγώ προτιμώ να έχω το κεφάλι μου ήσυχο.

Εκτός βέβαια αν δεν σε πειράζει τόσο να πάρεις καινούριο σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά, οπότε be my guest...


Φαντάζομαι ο Πάνος θα διαφωνεί σε πολλά μαζί μου 8) καθώς το παρουσιάζει ως απλή διαδικασία. Μπορεί και να είναι, αλλά δεν παύει να είναι επικίνδυνη. Κάτι να πάει στραβά κι εκεί δεν μπορείς να bootάρεις τίποτα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Resident Evil

Διακεκριμένο μέλος

Η Resident Evil αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 7,959 μηνύματα.
Θα σου πρότεινα απλά να διαβάσεις με προσοχή το manual της μητρικής σου και να ψάξεις στο google τι λάθη συνάντησαν άλλοι που έκαναν bios update στην ίδια μητρική. Καλύτερα να μαθαίνεις από τα λάθη των άλλων παρά από τα δικά σου.
true :P
thx for the answer...
Η αλήθεια είναι ότι το φοβόμουν μιας και οι μεν συνάδελφοι μου απάντησαν κάτι του στυλ "εε..δεν έχει χρειαστεί ποτέ" και ένας και μοναδικός που βρέθηκε να το έχει κάνει με ...τρομοκράτησε [το pc δεν ...ξανάνοιξε ποτέ και τελικά άλλαξε μητρική :confused:].
Για την ιστορία κατέβασα από το site της ASUS το latest update και ακολούθησα...χαρτί και καλαμάρι της οδηγίες στο site της [από το EZ flash Που έχει η μητρική το έκανα, είπα να αποφύγω να πάω μέσω windows, δεν τα πολυεμπιστεύομαι γενικά(!)].
Όντως ήταν απλή διαδικασία τελικά και δεν πήρε πάνω από...5'? Κάπου εκεί.
(και φυσικά αφού το έκανα και πέρασα το αγχος του "μην πάει τπτ στραβά" ανακάλυψα ότι μέσα από το Bios Μπορούσα να κάνω disable Την επιλογή "On error, wait for F1" :P. Δεν πειράζει βέβαια, μιας και είχε ούτως ή άλλως θέμα και δεν έβλεπε καλά τη CPU, ενώ η θερμοκρασία που έδειχνε ήταν άλλα αντί άλλων].
Τέλος καλό όλα καλά! :)

εδιτ: george, αυτά ακριβώς σκεφτόμουν κι εγώ και το φοβόμουν... yet δεν είχα επιλογή (ή έτσι νόμιζα at the time) μιας και αν αυτό το μηχάνημα (που βέβαια δεν είχα τπτ επάνω ακόμα) δεν μπορούσα να το λειτουργήσω Remotedly ήταν ένα και το αυτό με το να είχα πάρει 500Ε και να τα είχα πετάξει στα σκουπίδια :/:.
wouldn't do that again though, unless absolutely nessaccary(!)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιώργος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 30,791 μηνύματα.
Πφ, τζάμπα έγραφα τόση ώρα. :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Άγγελος

Επιφανές μέλος

Ο Άγγελος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Ελεύθερος επαγγελματίας και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 10,408 μηνύματα.
Επίσης πολλές εταιρίες έχουν πολύ απλοποιημένη διαδικασία, μάλιστα κάποιες έχουν φτιάξει κατάλληλο software που μπορείς να κάνεις update ακόμη και μέσα από το Windows. Θυμάμαι ότι πριν ένα χρόνο έκανε update bios σε μητρική gigabyte και το μόνο που χρειάστηκε ήταν να κατεβάσω ένα exe και να πατήσω μερικά okey.

δηλαδη με δευτερο τσιπ δεν εχει κανενα κινδυνο η αναβαθμισηση βιος?
εγω εχω στην καινουρια gigabyte που εβαλα...

λογικα αν παει κατι στραβα φορτωνει το αρχικο βιος και τελειωνει..

παντως υπαρχει περιπτωση να κανεις καλυτερο τον υπολογιστη σου αλλαζοντας βιος?να υποστηριζει κατι παραπανω ή να αποδιδει καλυτερα πχ
ή πρεπει μονο αν δεν λειτουργει κατι να το πειραζεις?

εγω δεν το εχω πειραξει ποτέ..

παντως δεν πρεπει να παιρνει καποιος μητρικη που δεν υποστηριζει ακριβως τον επεξεργαστη του..για σιγουρια δηλαδη..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Resident Evil

Διακεκριμένο μέλος

Η Resident Evil αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 7,959 μηνύματα.
παντως δεν πρεπει να παιρνει καποιος μητρικη που δεν υποστηριζει ακριβως τον επεξεργαστη του..για σιγουρια δηλαδη..
Ισχύει.
Απλώς μια διευκρίνηση για να μην παρεξηγήσει κάποιος λιγότερο σχετικός.
Εννοείται ότι όταν αγόρασα το pc ήλεγξα, από το επίσημο site ότι η μητρική υποστηρίζει τον επεξεργαστή μου.
Αυτό που δεν έλαβα υπόψη μου ήταν ότι η μητρική μου ήρθε πακετάκι με Bios παλαιότερης έκδοσης από αυτό που χρειαζόταν, εξού και χρειάστηκε να κάνω την αναβάθμιση.
Προσωπικά δεν γνωρίζω αν θα μπορούσα να το είχα αποτρέψει αυτό, δλδ αν υπάρχει κάποιος τρόπος να πεις στο κατάστημα (?) "θέλω την τάδε μητρική με τουλάχιστον την τάδε Version του bios" (Δεν μου είχε τυχει και ποτέ να έχω πρόβλημα με το bios οπότε δεν το είχα ψάξει και ποτέ(!).
Αν κάποιος ξέρει αν υπάρχει τρόπος να eliminate that kind of problems, θα μου είναι χρήσιμο σε επόμενη αγορά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Άγγελος

Επιφανές μέλος

Ο Άγγελος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Ελεύθερος επαγγελματίας και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 10,408 μηνύματα.
Αυτό που δεν έλαβα υπόψη μου ήταν ότι η μητρική μου ήρθε πακετάκι με Bios παλαιότερης έκδοσης από αυτό που χρειαζόταν, εξού και χρειάστηκε να κάνω την αναβάθμιση.
καταλαβα..και εγω ειχα αυτον τον φοβο..του ποιο bios ειναι στην καρτα που παιρνεις..

αλλα ημουν τυχερος και ολα πηγαν καλα και στις δυο μητρικες gigabyte που εβαλα....:D

παντως απο οτι ακουω ισως οι gigabyte ειναι πιο αξιοπιστες σταθερες καθως μπαινουν πιο ευκολα και δεν κανουν τοσα τετοια προβληματα.. ότι οι asus ειναι λιγο πιο τζαναμπετικες..:P
στην πραξη τουλαχιστον,τα προβληματα για μητρικες που διαβαζα στο νετ σε φορουμς κλπ..ποτέ δεν τα ειχα στις 3 μητρικες gigabyte που ειχα... ουτε καν οδηγους sata για τους δισκους δεν χρειαζοταν..ενω κατι αλλες καρτες λεγανε για δισκετα με τους οδηγους κλπ.. κανενα προβλημα...

τις συνδεεις και λειτουργουν μια χαρα με την πρωτη..:D

αυτη ειναι η προσωπικη μου εντυπωση τουλαχιστον..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

iJohnnyCash

e-steki.gr Founder

Ο Panayotis Yannakas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Επιχειρηματίας και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 24,043 μηνύματα.
Φαντάζομαι ο Πάνος θα διαφωνεί σε πολλά μαζί μου 8) καθώς το παρουσιάζει ως απλή διαδικασία. Μπορεί και να είναι, αλλά δεν παύει να είναι επικίνδυνη. Κάτι να πάει στραβά κι εκεί δεν μπορείς να bootάρεις τίποτα.
Δεν διαφωνώ, πότε δεν προτείνω αναβάθμιση bios ούτε καν στον εαυτό μου. Ωστόσο όταν κάποιος έχει πραγματική γνώση πληροφορικής (και όχι απλά πειραματισμός) τότε έχει όλη την ωριμότητα και γνώση για να κάνει ένα πετυχημένο bios update.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση το bios update ήταν υποχρεωτικό, αφού η μητρική δεν συνεργάζονταν καλά με τον συγκεκριμένο επεξεργαστή. Είσαι σίγουρος ότι αν δεν έκανε bios update δεν θα είχε ασταθές σύστημα; Προσωπικά είχα ασταθές σύστημα μόνο και μόνο επειδή σε Windows XP δεν είχα περάσει drivers για το nForce chip.
Προσωπικά δεν γνωρίζω αν θα μπορούσα να το είχα αποτρέψει αυτό, δλδ αν υπάρχει κάποιος τρόπος να πεις στο κατάστημα (?) "θέλω την τάδε μητρική με τουλάχιστον την τάδε Version του bios" (Δεν μου είχε τυχει και ποτέ να έχω πρόβλημα με το bios οπότε δεν το είχα ψάξει και ποτέ(!).
Την σημερινή εποχή οι υπάλληλοι, ούτε καν οι τεχνικοί, δεν χρειάζεται να είναι τόσο εξειδικευμένοι σε καταστήματα λιανικής. Οι πελάτες απαιτούν απλά ένα πακέτο hardware και software που λειτουργεί απλά με το πάτημα ενός κουμπιού. Είμαι σίγουρος ότι αν ένας πωλητής αρχίσει να μιλάει για έννοιες όπως bios, FSB και εγώ δεν ξέρω τι άλλο, τότε ο πελάτης θα προτιμήσει το απέναντι κατάστημα επειδή θα καταλαβαίνει το πωλητή. Η βασική ανάγκη του πελάτη είναι η κατανόηση.

Και στην τελική δεν βγαίνει και λογιστικά, είναι ασύμφορο να πληρώνεις έμπειρους τεχνικούς για το μονοψήφιο πελατών που χρειάζονται τέτοιο support. Π.χ. Resident Evil θα πλήρωνες έστω και 30 ευρώ για να σου κάνει κάποιος άλλος το update; Δεν νομίζω. Η ποιότητα ενός τμήματος support αρκεί να μπορεί να λύσει το 80% (το ποσοστό δεν είναι τυχαίο) των προβλημάτων ταξινομημένα με την συχνότητα που εμφανίζονται.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι όταν παρατηρούσα το service της vodafone για το iPhone. Το μόνο που είχαν στην διάθεση τους ήταν μερικά όργανα μέτρησης διάφορων χαρακτηριστικών (π.χ. μπαταρία) και ένα σύστημα για αναβάθμιση του iOS ακόμη και αν η συσκευή φαινομενικά δεν ανοίγει.

δηλαδη με δευτερο τσιπ δεν εχει κανενα κινδυνο η αναβαθμισηση βιος?
Όχι, νομίζω ότι δεύτερο chip bios δεν μπορεί να γίνει update με τα tools που δίνουν οι κατασκευαστές.

παντως υπαρχει περιπτωση να κανεις καλυτερο τον υπολογιστη σου αλλαζοντας βιος?να υποστηριζει κατι παραπανω ή να αποδιδει καλυτερα πχ
ή πρεπει μονο αν δεν λειτουργει κατι να το πειραζεις?
Απόδοση ορατή στο μάτι εννοείς; Τότε όχι. Αλλά υπάρχουν περιπτώσεις που προσφέρουν ασφαλές σύστημα λόγο καλύτερης συμβατότητας. Γενικά δεν νομίζω παραπάνω από το 0,01% να χρειάζεται πραγματικά bios update ειδικά στην εποχή μας που τα πάντα είναι πακέτα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Resident Evil

Διακεκριμένο μέλος

Η Resident Evil αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 7,959 μηνύματα.
Την σημερινή εποχή οι υπάλληλοι, ούτε καν οι τεχνικοί, δεν χρειάζεται να είναι τόσο εξειδικευμένοι σε καταστήματα λιανικής. Οι πελάτες απαιτούν απλά ένα πακέτο hardware και software που λειτουργεί απλά με το πάτημα ενός κουμπιού. Είμαι σίγουρος ότι αν ένας πωλητής αρχίσει να μιλάει για έννοιες όπως bios, FSB και εγώ δεν ξέρω τι άλλο, τότε ο πελάτης θα προτιμήσει το απέναντι κατάστημα επειδή θα καταλαβαίνει το πωλητή. Η βασική ανάγκη του πελάτη είναι η κατανόηση.

Και στην τελική δεν βγαίνει και λογιστικά, είναι ασύμφορο να πληρώνεις έμπειρους τεχνικούς για το μονοψήφιο πελατών που χρειάζονται τέτοιο support. Π.χ. Resident Evil θα πλήρωνες έστω και 30 ευρώ για να σου κάνει κάποιος άλλος το update; Δεν νομίζω. Η ποιότητα ενός τμήματος support αρκεί να μπορεί να λύσει το 80% (το ποσοστό δεν είναι τυχαίο) των προβλημάτων ταξινομημένα με την συχνότητα που εμφανίζονται.
couldn't agree more...(για αυτό γκαντέμιαζα και την τύχη μου που έπεσα στην...περίπτωση).
Όσον αφορά το αν θα πλήρωνα... Κοίτα... αν είχα εμπιστοσύνη ότι υπήρχαν τεχνικοί με γνώση μεγαλύτερη του "πονάει χέρι/κόβει χέρι και βάζει ένα καινούριο που δουλεύει" μπορεί και να πλήρωνα...
Επειδή όμως το επίπεδο των τεχνικών [δεν νομίζω ότι είναι πρόβλημα της Ελλάδας μόνο, γενικότερα νομίζω ότι η νοοτροπία είναι "δώστου ένα καινούριο που δουλεύει"] δεν με ικανοποιεί/καλύπτει δεν θα το έκανα.
Δεν κατηγορώ την νοοτροπία των καταστημάτων [εδώ βλέπω στη δουλειά μου να γίνεται "cut cost" σε άλλα κι άλλα σε αυτό που στην τελική όντως λύνεται με ... απλή αντικατάσταση δεν θα κάναν "cut cost" τα διάφορα καταστήματα???], φαντάζομαι ότι αν μπορεί να λυθεί το 80% των περιπτώσεων με αυτό το επίπεδο είναι όντως ... μια χαρά.
(Απλώς εμένα δεν με πολυκαλύπτει το support μιας και το 80% των προβλημάτων ενός υπολογιστή μπορώ να το λύσω μόνη μου οπότε πολύ θα ήθελα να μπορούσα το υπόλοιπο 20% να το βρω με πιο "εύκολο" τρόπο από το να ψάχνω μόνη μου στα site εταιριών και στα φόρα :P)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Άγγελος

Επιφανές μέλος

Ο Άγγελος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Ελεύθερος επαγγελματίας και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 10,408 μηνύματα.
Την σημερινή εποχή οι υπάλληλοι, ούτε καν οι τεχνικοί, δεν χρειάζεται να είναι τόσο εξειδικευμένοι σε καταστήματα λιανικής. Οι πελάτες απαιτούν απλά ένα πακέτο hardware και software που λειτουργεί απλά με το πάτημα ενός κουμπιού. Είμαι σίγουρος ότι αν ένας πωλητής αρχίσει να μιλάει για έννοιες όπως bios, FSB και εγώ δεν ξέρω τι άλλο, τότε ο πελάτης θα προτιμήσει το απέναντι κατάστημα επειδή θα καταλαβαίνει το πωλητή. Η βασική ανάγκη του πελάτη είναι η κατανόηση.
γιαυτο εχουμε γεμισει "παπαγαλακια" που ξερουν μονο να πλασαρουν προιοντα παιζοντας την κασετα..ειδικα στο πλαισιο πχ ειναιγεματος ο τοπος ετοιαπαπαγαλακια... αλλου οχι... τη συχαινομαι αυτη τη συμπεριφορα.. και δεν πηγαινω εκει συνηθως. παλια δεν ηταν τοσο ετσι..

ο πωλητης εξαρτηματων κομπιουτερ πρεπει να ξερει τουλαχιστον σαν ενας εμπειρικος κομπιουτερας οπως εγω πχ να εξηγησει απλα πραγματααν του τα ρωτησει ενας πιο ψαγμενος πελατης.. δεν ζηταμε τεχνικο με διπλωμα απαραιτητα..

αλλα δεν ειναικαθε προιον ιδιο.. μητρικες με κινητα καιμε καρπουζια..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

iJohnnyCash

e-steki.gr Founder

Ο Panayotis Yannakas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Επιχειρηματίας και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 24,043 μηνύματα.
Άγγελε, επιμένω ... πόσοι αγοράζουν ένα laptop, ένα κινητό και πόσοι μια μητρική, έναν επεξεργαστή. Τώρα σκέψου, αν είχες στην διάθεση σου 5000? για υπάλληλους, ποία αναλογία θα εφάρμοζες; :)

Και στην τελική το Plaisio, και το κάθε Plaisio, είναι ασύμφορο προσφέρει και εκπαίδευση. Έχει τόσους πολλούς πελάτες που θα χρειάζονταν τουλάχιστον τον διπλάσιο αριθμό υπάλληλων έτσι ώστε να έχουν τον χρόνο για συζητήσεις. Από όσο γνωρίζω η ιδέα των multimara για "PC expert" έχει εγκαταλειφθεί σαν ιδέα (θυμάμαι που κάποτε είχαν ράφια αποκλειστικά για την ψύξη CPU, το τελευταίο καιρό που πέρασα από κατάστημα τους είδαν ότι τα αφαίρεσαν).

Προσωπικά συμφωνώ απόλυτα που καταστήματα όπως Plaisio, Multirama έχουν πάψει να είναι "στέκια" και έχουν γίνει απλά καταστήματα λιανικής πώλησης. Μόνο αυτό το Business Plan αποδίδει στην Ελλάδα, ειδικά για αυτό τον αριθμό καταστημάτων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Άγγελος

Επιφανές μέλος

Ο Άγγελος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Ελεύθερος επαγγελματίας και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 10,408 μηνύματα.
στο multirama ομως..αν θελεις κατι παραπανω συζητας με τον τεχνικο...

καιεπανερχομαιη απιστευτα τυπικη-ψυχρη πελατιακη νοοτροπια του πλαισιου τη συχαινομαι...

δεν ειναι τα παντα business plan.. καπου εχειχαλασει το πραγμα..

συχαινομαι καποιος να πουλαει απλα κομπιουτερ όπως πουλαει τηλεορασεις..
και το πλαισιοειναι υποτιθεται ειδικο κομπιουτερομαγαζο..οχι τοσογια κινητα..

οπου υποτιθεται οτι θα επρεπε να ειναι πιο φιλικο..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

iJohnnyCash

e-steki.gr Founder

Ο Panayotis Yannakas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Επιχειρηματίας και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 24,043 μηνύματα.
δεν ειναι τα παντα business plan...
Στις επιχειρήσεις, ο σχεδιασμός είναι το Α και το Ω
συχαινομαι καποιος να πουλαει απλα κομπιουτερ όπως πουλαει τηλεορασεις..
και το πλαισιοειναι υποτιθεται ειδικο κομπιουτερομαγαζο..οχι τοσογια κινητα..
Το ίδιο πιστεύει και ο οπαδός της μουσικής για τον τρόπο που πωλούνται τα hifi στις γνωστές αλυσίδες.

Προφανώς, για τέτοιους πελάτες υπάρχουν άλλα καταστήματα. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top