Μπαμπινιώτης ως Υπουργός Παιδείας

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 51 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Σύμφωνα με το τηλεγράφημα της αμερικανικής πρεσβείας, που έφερε στο φως της δημοιότητας το Wikileaks λίγους μήνες πριν, ο Γ. Μπαμπινιώτης έδινε ραπόρτο και ζητούσε τη βοήθεια της αμερικανικής πλευράς για την προώθηση της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Μεταξύ πολλών άλλων “ενημερώνει” για την υπερπολιτικοποίηση της σπουδάζουσας νεολαίας που αποτελεί συνέχεια της αντιδικτατορικής πάλης και προκαλεί αναστάτωση στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα! Κάνει έντονες αναφορές στο άσυλο και τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, ενώ συμφωνεί με την εκτίμηση ότι η ανατροπή των συσχετισμών στην ΠΟΣΔΕΠ ανοίγει το δρόμο για επιτάχυνση των αντιδραστικών τομών. Η Πρεσβεία δείχνει να ενοχλήθηκε ιδιαίτερα από το πανεκπαιδευτικό μέτωπο της αγωνιστικής έκρηξης του ’06 – ’07 και οι πρόθυμοι σαν τον κ. Μπαμπινιώτη σπεύδουν να πάρουν τα μέτρα τους να μην ξαναενοχληθεί ο κ. Πρέσβης… Ας θυμηθούμε λοιπόν ποιος είναι ο νέος Υπ. Παιδείας.

Παραθέτουμε τα τηλεγραφήματα που υπεκλάπησαν από τα Wikileaks:
Greek Education Reform Expert Wants U.S. Help
C O N F I D E N T I A L ATHENS 000407
FOR EUR/SE, EUR/PPD AND ECA
E.O. 12958: DECL: 2019/03/31
TAGS: PGOV, OPRC, OEXC, SCUL, GR
SUBJECT: Greek Education Reform Expert Wants U.S. Help
REF: ATHENS 260
CLASSIFIED BY: Daniel V. Speckhard, Ambassador, State, Executive;
REASON: 1.4(B), (D)
1. (C) Summary: In a March 26 meeting with PAO and CAO, Greek
education reform expert Babiniotis shared GoG plans and timelines,
and enthusiastically welcomed U.S. assistance on implementing a
national university entrance exam system based on the Scholastic
Aptitude Test (SAT). End summary.
2. (C) Prominent linguist, scholar, former rector of Athens
University (2000-2006) and GoG expert responsible for reforming the
Greek university entrance exam system, Professor George Babiniotis,
met with PAO and CAO on March 26. Babiniotis was candid about the
failings of the educational system in Greece, and the challenges to
implementing reforms.
3. (C) The current university admittance system is untenable,
Babiniotis said. Most parents and students view a university
degree as the ticket to advancement, which is the reason that more
than 100,000 students apply each year for the 40,000 university
slots. To be competitive, high school students concentrate on
private institution (frontistiria)-provided university preparatory
classes rather than their regular school classes. As a result
secondary students memorize material to pass the examinations
rather than really mastering subject matter. “We are graduating
aspiring university students rather than well-educated kids,” he
lamented.
U.S. Assistance on University Testing Needed
4. (C) Babiniotis wants to change the current university entrance
system to one similar to that in the U.S., based on a combination
of high school grades and performance on a standardized exam
similar to the SAT, which students can take whenever they feel
ready to do so, thereby minimizing the pressure on students and the
reliance on frontistiria. At present the future of each student
depends on the performance on the day of the entrance examination.
Greece needs to develop a data bank of questions and computer based
testing allowing students the freedom to take the examinations at a
date of their convenience and to take the examination more than
once. (Tests derived from data banks select by random a limited
number of questions for a particular examination out of the tens of
thousands of possible questions.) With a large data bank of
questions, each examination would be unique for each test taker,
making it almost impossible to cheat or memorize test questions in
advance. Babiniotis enthusiastically accepted PAO’s offer to
provide U.S. expertise on computerized testing as the GoG moves
down this path.
Prospects for Reform are Good
5. (C) According to Babiniotis, political prospects for
educational reform are improving. New Democracy and the opposition
PASOK parties are working together on a solution; Babiniotis has
seen PASOK’s proposals (reftel) and thinks they are “logical,” but
added that it is easier to push such reforms when in the
opposition. Babiniotis agreed that the elections for leadership
of the university teachers union (POSDEP), which ousted the
radicals supported by SYRIZA, was an indication that the university
community was eager for a change. Up to now the union had
supported all calls for strikes and disruptions of instruction at
the university. There is even support to reduce the percentage
from 40% of student representation in university decisions. There
is mounting pressure on both major parties from the public for
substantive reform, and soon.
6. (C) Primary school reform will be easiest, Babiniotis
predicted, while high school and university reform will be bigger
challenges due to political posturing and the politicization of
students. There needs to be a change in the mindset of the public,
which views university education as the only vehicle to
advancement. At the university level, Greece needs to scale back
on the number of institutions of higher learning – currently 23
universities and 15 technical schools (TEI) country-wide, according
to Babiniotis, while the remaining TEIs need to be strengthened to
meet the needs of the marketplace. A number of TEI need to be
incorporated into the departments of universities, Babiniotis said;
those universities, in turn, need more autonomy on decisions
related to budget, curriculum, enrollment and faculty.
University Problems: Politicization of Students and Abuse of
Asylum
7. (C) University students have become too politicized,
Babiniotis lamented, a holdover from the days of the military
dictatorship in Greece. This excessive politicization has caused
serious disruptions in university operations. Asylum is being
abused to the point where well-meaning students – the majority -
suffer in their pursuit of a higher education. While some students
turn to private education, their degrees are still not recognized
by the Greek state and, Babiniotis believes, will not be unless
there is broad political agreement to amend the Greek Constitution
to formally allow private education. While opposition PASOK leader
George Papandreou originally supported amending the constitution,
according to Babiniotis, he later backtracked and the issue of
private education remains unresolved.
8. (C) Comment: Babiniotis is a knowledgeable, respected
academic who knows the Greek educational system well and appears to
have support from both New Democracy and PASOK. Our meeting with
him, and his enthusiastic acceptance of our offer of U.S. help on
university entrance testing, has opened the door to U.S. input and
expertise on one of the most important reforms in recent Greek
history. In the coming months, Post will consult with the
Department on best ways to provide U.S. advice and assistance.


The Press Project με πληροφορίες από το ilesxi.wordpress.com
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ἅλς

Διάσημο μέλος

Ο ἅλς αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 3,894 μηνύματα.
Δεν ξέρω πώς έγινε αυτό..........
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 51 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Τι εννοείς;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ἅλς

Διάσημο μέλος

Ο ἅλς αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 3,894 μηνύματα.
Εννοώ πώς έγινε τόπικ αλλά στο προκείμενο.
Δεν μου κάνουν εντύπωση αυτά όλα για το Μπαμπινιώτη (έχω ακούσει κι άλλα πολλά) αλλά σκέφτηκα ότι θα είναι κάτι σαν υπηρεσιακός υπουργός οπότε δεν θα έκανε κάτι σημαντικό μια και 6 Απρίλη κλείνει η Βουλή. Στη χώρα αυτή όμως έτσι όπως την κατάντησαν όλα είναι πιθανά .....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dark_kronos

Επιφανές μέλος

Ο Rognan αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η και μας γράφει απο Ισπανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 20,660 μηνύματα.
Να τον χαιρωμαστε!

@αλς δυστιχος ειναι ικανοι ολοι οι κυριοι που εχουν διορισθει να αλλαξουν μεχρι και το συνταγμα, ουτος η αλλος το εχουν ακυρωσει στην πραξη!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 51 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Υπουργός δια βίου


Της Σίσσυς Παπαδάκη
Όλο και βαθαίνει η δημοκρατία μας! Με το που διορίστηκε ο νέος υπουργός Παιδείας, τάχθηκε υπέρ της παρουσίας... μόνιμου υπουργού Παιδείας. Κι αυτό επειδή, όπως είπε, «πρέπει να υπάρχει ένας άνθρωπος που να ξέρει τα θέματα, στηριζόμενος όμως από την όποια κυβέρνηση θα υπάρχει. Ο κ. Μπαμπινιώτης δήλωσε, επίσης, πως είναι «στρατευμένος» σε θέματα που αφορούν την εκπαίδευση και πως «δεν χρειάζεται να μάθει πράγματα τώρα, γιατί μπαίνοντας στο υπουργείο ξέρει τι σημαίνει εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της, δηλαδή έχει γνώση των θεμάτων στην ουσία τους». Λέτε ο επί πολλά χρόνια πρύτανης του Πανεπιστημίου της Αθήνας να έχει υπ’ όψιν του και συγκεκριμένο άτομο για τη θέση του διά βίου υπουργού που θα τον υποστηρίζουν πάσαι οι κυβερνήσεις και δεν θα φεύγει με τίποτα, ούτε με εκλογές;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dark_kronos

Επιφανές μέλος

Ο Rognan αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η και μας γράφει απο Ισπανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 20,660 μηνύματα.
Με το που διορίστηκε ο νέος υπουργός Παιδείας, τάχθηκε υπέρ της παρουσίας... μόνιμου υπουργού Παιδείας. Κι αυτό επειδή, όπως είπε, «πρέπει να υπάρχει ένας άνθρωπος που να ξέρει τα θέματα, στηριζόμενος όμως από την όποια κυβέρνηση θα υπάρχει.

Και για την προθυπουργια θελαμε εναν τετοιο, αλλα η δημοπρασια ελιξε και την προλαβε αλλος, οποτε πειρε οτι απεμεινε..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 51 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Ο Μπαμπινιώτης ως πρόεδρος ιδιωτικών σχολείων νομοθετεί υπέρ αυτών

Τον υπουργό Παιδείας, Γιώργο Μπαμπινιώτη κατηγορεί με ανακοίνωση του το Τμήμα Παιδείας του Συνασπισμού αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι αποτελεί "μοναδική περίπτωση υπουργού Παιδείας στην ιστορία της χώρας, o οποίος λίγες μόνο μέρες από την ανάληψη των καθηκόντων του φρόντισε με αιφνιδιαστική τροπολογία, που κατέθεσε σε άσχετο με την εκπαίδευση νομοσχέδιο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, να ικανοποιήσει το ταχύτερο δυνατό-λόγω επικείμενης ανακοίνωσης της ημερομηνίας των εκλογών-παλαιό και πάγιο αίτημα των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων."
Η ανακοίνωση κάνει λόγο για την τροπολογία σύμφωνα με την οποία αλλάζει η διαδικασία ελέγχου νομιμότητας των απολύσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που μέχρι σήμερα ελέγχονταν από τα υπηρεσιακά συμβούλια των εκπαιδευτικών και η αρμοδιότητα περνάει στους κατά τόπους διευθυντές εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα ορίζεται ότι «ουσιαστικά ζητήματα και κυρίως η καταχρηστικότητα της καταγγελίας, ελέγχονται μόνο δικαστικώς και όχι διοικητικώς». Δηλαδή, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να καταγγέλλουν την απόλυση τους στα δικαστήρια και όχι στα υπηρεσιακά συμβούλιά τους όπως γινόταν μέχρι σήμερα.
Ο Συνασπισμός συνδέει την κατάθεση της τροπολογίας με το γεγονός ότι ο υπουργός Παιδείας είναι ταυτόχρονα πρόεδρος της ιδιοκτήτριας των Αρσακείων Σχολείων, Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, η οποία επωφελείται τα μέγιστα από τη συγκεκριμένη νομοθετική του πρωτοβουλία.
"Η τροπολογία είναι προφανώς άσχετη με κάθε έννοια δημοσιονομικής εξυγίανσης των οικονομικών μεγεθών της χώρας, δεν συζητήθηκε με τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς και αποτελεί μία ακόμη απόδειξη ότι οδηγούμεθα σε μία ακόμη περίπτωση απόσυρσης του όποιου κρατικού ελέγχου από τη λειτουργία της ιδιωτικής εκπαίδευσης" αναφέρει η ανακοίνωση καλώντας τον υπουργό Παιδείας να αποσύρει την αντιδημοκρατική και βλαπτική για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς και την Ελληνική κοινωνία τροπολογία.


AlterThess
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DreamsRevenge

Περιβόητο μέλος

Η DreamsRevenge αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,757 μηνύματα.
Υπουργός δια βίου


Της Σίσσυς Παπαδάκη
Όλο και βαθαίνει η δημοκρατία μας! Με το που διορίστηκε ο νέος υπουργός Παιδείας, τάχθηκε υπέρ της παρουσίας... μόνιμου υπουργού Παιδείας. Κι αυτό επειδή, όπως είπε, «πρέπει να υπάρχει ένας άνθρωπος που να ξέρει τα θέματα, στηριζόμενος όμως από την όποια κυβέρνηση θα υπάρχει. Ο κ. Μπαμπινιώτης δήλωσε, επίσης, πως είναι «στρατευμένος» σε θέματα που αφορούν την εκπαίδευση και πως «δεν χρειάζεται να μάθει πράγματα τώρα, γιατί μπαίνοντας στο υπουργείο ξέρει τι σημαίνει εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της, δηλαδή έχει γνώση των θεμάτων στην ουσία τους». Λέτε ο επί πολλά χρόνια πρύτανης του Πανεπιστημίου της Αθήνας να έχει υπ’ όψιν του και συγκεκριμένο άτομο για τη θέση του διά βίου υπουργού που θα τον υποστηρίζουν πάσαι οι κυβερνήσεις και δεν θα φεύγει με τίποτα, ούτε με εκλογές;

Μισό για να καταλάβω η βραδύνους:

Το πρόβλημα έγκειται στην πρόταση για μόνιμο, μη κομματικό Υπουργό Παιδείας ή στο πρόσωπο που την έκανε?

Εάν ισχύει το δεύτερο, ο καθένας φυσικά δικαιούται να έχει τη γνώμη του για τα δημόσια πρόσωπα και τις προτάσεις τους, αν και κάποια στιγμή καλό θα ήταν να αποδεσμευθεί το ένα από το άλλο...

Εάν όμως ισχύει το πρώτο, για ποιο λόγο ένας μόνιμος Υπουργός Παιδείας που δουλεύει πέρα από εναλλαγές εξουσίας και σχεδιάζει/εφαρμόζει πολιτικές που χρειάζονται γενιές για να λειτουργήσουν και να δώσουν καρπούς είναι χειρότερη επιλογή από τον κάθε καιροσκόπο που αλλάζει πολιτικές και συστήματα μόνο και μόνο για να πει ότι κάτι έκανε ενώ παράλληλα θεωρεί το χαρτοφυλάκιο του απλά ένα βήμα για να ανέλθει σε κάτι συναρπαστικότερο (π.χ. Εξωτερικών) ή πιο προσοδοφόρο (π.χ. Αμύνης)?

Άλλωστε ακόμα κι αν θεωρήσουμε ότι μια τέτοια "μονιμότητα" που δεν θα ήταν και δια βίου φαντάζομαι, μπορεί να επιτρέψει σχεδιασμούς φθοράς των επερχόμενων γενεών μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα, θεωρώ ότι αυτό επιτυγχάνεται εξίσου αποτελεσματικά και με εναλλασσόμενους πολιτικούς προϊσταμένους - μαθητευόμενους μάγους...

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 51 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Το πρόβλημα έγκειται
Ποιο πρόβλημα; Δεν υπάρχει πρόβλημα.
Διάβασα την είδηση και μια που είναι μια πολύ ριζοσπαστική και πρωτότυπη πρόταση για την παιδεία σκέφτηκα ότι κάποιος μπορεί να ενδιαφέρεται να τη σχολιάσει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DreamsRevenge

Περιβόητο μέλος

Η DreamsRevenge αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,757 μηνύματα.
Ποιο πρόβλημα; Δεν υπάρχει πρόβλημα.
Διάβασα την είδηση και μια που είναι μια πολύ ριζοσπαστική και πρωτότυπη πρόταση για την παιδεία σκέφτηκα ότι κάποιος μπορεί να ενδιαφέρεται να τη σχολιάσει.

Ωστόσο, η πηγή που επέλεξες να παραθέσεις δεν δείχνει να αναφέρει απλά την είδηση με δημοσιογραφικούς όρους (τί-ποιος-πού-πότε) αλλά τοποθετείται σαφώς, όπως προκύπτει από τις διατυπώσεις που χρησιμοποιούνται, κατά της πρότασης και του εκφραστή της, τη στιγμή που οι δηλώσεις του Μπαμπινιώτη στον real.fm βγήκαν παντού στο διαδίκτυο.

Αυτό ήταν που με προβλημάτισε, δεδομένου ότι (προσωπική εκτίμηση πάντα) όταν αναφερόμαστε σε μια είδηση παρουσιασμένη υπό κάποιο συγκεκριμένο πρίσμα, πολλές φορές είναι σα να θέλουμε να αντανακλαστεί και η δική μας τοποθέτηση πάνω σε αυτήν. :)

For the record,

Για μένα, δίκιο έχει ο κ. Καθηγητής. Υπό ορισμένες προϋποθέσεις (το εν λευκώ παίζει μόνο ως σταθμός πλέον) σε ορισμένες θέσεις δεν χρειάζονται πολιτικοί. Επαγγελματίες χρειάζονται.

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

christinelle

Πολύ δραστήριο μέλος

Η christinelle αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ιδιωτικός υπάλληλος και μας γράφει απο Ελευσίνα (Αττική). Έχει γράψει 1,873 μηνύματα.
Συμφωνώ με την πρόταση...διαβάζοντάς την, είδα "SAT's" και δεν το πίστευα! Υπάρχει μια περίπτωση να εξελιχθεί και η δική μας οπισθοδρομική χώρα και να βελτιωθούν κάποια πράγματα επιτέλους. Αν δε γίνουμε ακριβώς όπως η Αμερική (να αναγνωρίζεται η διδασκαλία από γονείς τύπου home schooling και να μπορεί οποιοσδήποτε, ακόμα και κάτω των 18, να εισάγεται σε πανεπιστήμιο) θα κάνω πάρτι και θα σας κεράσω όλους σαμπάνιες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 51 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Ωστόσο, η πηγή που επέλεξες
Δεν επέλεξα μια εκ των ειδήσεων, ούτε βρίσκομαι παντού στο διαδίκτυο για να ξέρω πού αλλού αναρτήθηκε. Έτυχε να δω την είδηση εκεί που την είδα και τη μετέφερα έτσι όπως ήταν.
Θα τοποθετηθώ αργότερα επί της ουσίας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 51 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Για όποιον θέλει ν' ακούσει αυτούσια την συνέντευξη που δόθηκε στον Χ''νικολάου, υπάρχει ο ακόλουθος σύνδεσμος: https://www.enikos.gr/politics/23742,O_G_Mpampiniwths_sto_Real_fm.html

Και τώρα που τελειώσαμε με τα διαδικαστικά, ας πάμε στην ουσία.

Τι σημαίνει μόνιμος υπουργός; Τι διάρκεια θα έχει αυτή η ...μονιμότητα; Αρκεί από μόνη της ή χρειάζονται και κάποια άλλα αξιοκρατικά κριτήρια;
Έπειτα, ένας σωστός πολιτικός, θα φρόντιζε να καλέσει τους σωστούς τεχνοκράτες γύρω του ώστε να πάρει τις σωστές αποφάσεις και ο επόμενος σωστός υπουργός θα φρόντιζε να μην τις αλλάξει, εφόσον δουλεύουν. Δεν φαίνεται να είναι η προσωρινότητα το πρόβλημά μας λοιπόν...
Κι επειδή οι καιροί είναι πονηροί, κι επειδή την ερώτηση του την έκανε ο Χ''νικολάου και δεν το πρότεινε μόνος του, αναρωτιέμαι σε πόσα άλλα υπουργεία θα σκεφτούν ότι θα πρέπει να εφαρμοστεί, όπως άλλωστε μας κατσίκωσαν και τον Παπαδήμο.
Μήπως στο τέλος θα μας πουν: Γιατί δεν τους κάνουμε όλους μόνιμους τεχνοκράτες να ησυχάσουμε; :confused:
(Το ερώτημα του Χ''νικολάου πάντως τέθηκε στον πληθυντικό...υπουργεία είπε, όχι υπουργείο.)

...σε ορισμένες θέσεις δεν χρειάζονται πολιτικοί. Επαγγελματίες χρειάζονται.
Να υποθέσω λοιπόν ότι συμφωνείς και με την επιλογή Παπαδήμου; :hmm:

Αν κάποιος τεχνοκράτης (ο κ. Μπαμπινιώτης μου φάνηκε πρόθυμος...) θέλει να πάρει την ευθύνη της εξυγίανσης της παιδείας, ευχαρίστως να το κάνει, αλλά ας ήξερε τουλάχιστον ότι θα κριθεί στα δύο χρόνια. Αν βρεθεί ικανός και στο σωστό δρόμο, ας λάβαινε παράταση δύο ετών κ.ο.κ. Έτσι αφηρημένα και αυθαίρετα όπως τέθηκε στον Real η μονιμότητα, σαν την λύση «Παπαδήμος», λυπάμαι, διαφωνώ. Ειδικά κάτω από τη σκιά της είδησης που ξεκίνησε το θέμα...

ο καθένας φυσικά δικαιούται να έχει τη γνώμη του για τα δημόσια πρόσωπα και τις προτάσεις τους, αν και κάποια στιγμή καλό θα ήταν να αποδεσμευθεί το ένα από το άλλο...
Κανένα πρόβλημα με το πρόσωπο δεν έχω, αφού μόνη μου έχω μεταφέρει δημοσιεύσεις του στο φόρουμ μας.

Συμφωνώ με την πρόταση...διαβάζοντάς την, είδα "SAT's" και δεν το πίστευα! Υπάρχει μια περίπτωση να εξελιχθεί και η δική μας οπισθοδρομική χώρα και να βελτιωθούν κάποια πράγματα επιτέλους. Αν δε γίνουμε ακριβώς όπως η Αμερική (να αναγνωρίζεται η διδασκαλία από γονείς τύπου home schooling και να μπορεί οποιοσδήποτε, ακόμα και κάτω των 18, να εισάγεται σε πανεπιστήμιο) θα κάνω πάρτι και θα σας κεράσω όλους σαμπάνιες.
Απορώ και ενίσταμαι, διότι αν και δεν ζω βέβαια στις ΗΠΑ, ένα πρόσφατο σχετικό ντοκιμαντέρ μου άφησε εντελώς διαφορετική άποψη για το δημόσιο εκπαιδευτικό τους σύστημα, Waiting for Superman.



Πολύ δε περισσότερο απορώ με τη χαρά σου περί του home schooling που αγνοεί τελείως μια από τις βασικές λειτουργίες του σχολείου που είναι και η κοινωνικοποίηση του ατόμου και την τριβή με άλλες ιδέες πέρα από αυτές που θα συναντήσει στο οικογενειακό του περιβάλλον. :hmm: Οι ίδιοι οι Αμερικάνοι το καταδικάζουν, διότι πολλές φορές συνδέεται με καταστάσεις σαν αυτές του άλλου ενδιαφέροντος ντοκιμαντέρ, με τίτλο Jesus Camp:



Να μου έλεγες για την Ινδία, περισσότερο θα συμφωνούσα. Μακάρι να είχαμε έναν τόσο φωτισμένο άνθρωπο κι εδώ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ηρώ

Διακεκριμένο μέλος

Η Μαρούλι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών και επαγγέλεται Αρχιτέκτονας. Έχει γράψει 6,569 μηνύματα.
Τι πάει να πει μονιμότητα;
Ποιος θα κρίνει το έργο του;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DreamsRevenge

Περιβόητο μέλος

Η DreamsRevenge αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,757 μηνύματα.
Για όποιον θέλει ν' ακούσει αυτούσια την συνέντευξη που δόθηκε στον Χ''νικολάου, υπάρχει ο ακόλουθος σύνδεσμος: https://www.enikos.gr/politics/23742,O_G_Mpampiniwths_sto_Real_fm.html

Και τώρα που τελειώσαμε με τα διαδικαστικά, ας πάμε στην ουσία.

Τώρα που έχουμε την ακριβή πηγή, χωρίς προσωπικές τοποθετήσεις και οτπικές γωνίες, σαφώς και τελειώσαμε με τα διαδικαστικά:). Τώρα ο καθένας ακούει και κρίνει:).

Τι σημαίνει μόνιμος υπουργός; Τι διάρκεια θα έχει αυτή η ...μονιμότητα; Αρκεί από μόνη της ή χρειάζονται και κάποια άλλα αξιοκρατικά κριτήρια;

Για το εν λευκώ είπα και προηγουμένως ότι μόνο ως ραδιοφωνικός σταθμός παίζει πλέον:D. Μια μονιμότητα δε χρειάζεται να είναι δια βίου, δε μιλάω για μητροπολίτη:P, μπορεί να περιοριστεί σε ένα διάστημα 5-10 χρόνων, απλά δεν υπάρχει λόγος ο εκάστοτε Υπουργός Παιδείας να ζει με το ημερολόγιο για το πότε θα προκηρυχθούν εκλογές, τί θα κάνει για να εξασφαλίσει την επανεκλογή του και κάπου εκεί ανάμεσα, να προσπαθεί να διοικήσει και το Υπουργείο του Μέλλοντος μας...
΄Οσο για τα κριτήρια, η πολυετής θητεία στο χώρο, η εμπειρία σε διαφορετικές θέσεις, η άμεμπτη επαγγελματική πορεία, οι σπουδές και λοιπή τυχόν κατάρτιση, συν ένα προσωπικό ήθος που να μην διακυβεύει την λειτουργία της θέσης, είναι μεγέθη μετρήσιμα νομίζω.



Έπειτα, ένας σωστός πολιτικός, θα φρόντιζε να καλέσει τους σωστούς τεχνοκράτες γύρω του ώστε να πάρει τις σωστές αποφάσεις και ο επόμενος σωστός υπουργός θα φρόντιζε να μην τις αλλάξει, εφόσον δουλεύουν. Δεν φαίνεται να είναι η προσωρινότητα το πρόβλημά μας λοιπόν...

Ναι. Ένας σωστός πολιτικός, δεν θα καλούσε τους εκλεκτούς του ως συνεργάτες, δεν θα εξυπηρετούσε και κομματικές σκοπιμότητες στη στελέχωση της ομάδας του, ενώ ο διάδοχος του, που μπορεί να είναι και από εκ διαμέτρου αντίθετο ιδεολογικά πολιτικό χώρο, θα αποδεχόταν το ορθό των πολιτικών του προκατόχου του και θα τις συνέχιζε, ενδεχομένως κρατώντας και τους τεχνοκράτες που τις σχεδίασαν για να εξακολουθήσουν την εφαρμογή τους αρνούμενος ενδεχομένως να τις τροποποιήσει με βάση τις κατευθύνσεις του δικού του κόμματος. Αλλά κάπου αλλού, κι ειλικρινά δεν ξέρω που.
Επειδή όμως (κι όχι μόνο στην Ελλάδα) δε μιλάμε για πολιτικούς αλλά για κομματάρχες, ίσως να αξίζει τον κόπο να απεμπλέξουμε από αυτούς κάποιες διοικητικές διαδικασίες και να τις αναθέσουμε σε επαγγελματίες με την καλή έννοια...

Κι επειδή οι καιροί είναι πονηροί, κι επειδή την ερώτηση του την έκανε ο Χ''νικολάου και δεν το πρότεινε μόνος του, αναρωτιέμαι σε πόσα άλλα υπουργεία θα σκεφτούν ότι θα πρέπει να εφαρμοστεί, όπως άλλωστε μας κατσίκωσαν και τον Παπαδήμο.
Μήπως στο τέλος θα μας πουν: Γιατί δεν τους κάνουμε όλους μόνιμους τεχνοκράτες να ησυχάσουμε; :confused:
(Το ερώτημα του Χ''νικολάου πάντως τέθηκε στον πληθυντικό...υπουργεία είπε, όχι υπουργείο.)

Α. Οι καιροί εν Ελλάδι είναι πονηροί ήδη από τον εξοστρακισμό του Αριστείδη και αργά σου λέω. Αυτό όμως δεν είναι λόγος για να παρασυρόμαστε από τις Σειρήνες της συνομωσιολογίας και της καταστροφολογίας ένθεν και ένθεν.
Βου. Εάν το σκεφτούν, εάν θελήσουν να το εφαρμόσουν, εάν η πλειοψηφία των πολιτών είναι αντίθετη, θα βρεθεί τρόπος αντίδρασης. Εάν το σκεφτούν, εάν θελήσουν να το εφαρμόσουν, εάν η πλειοψηφία των πολιτών είναι αντίθετη και δεν βρεθεί τρόπος αντίδρασης, ποιός θα τους φταίει? (των πολιτών)
Γου. Εφόσον θεωρείς και διατυπώνεις ότι μας κατσίκωσαν τον Παπαδήμο, υποθέτω ότι έχεις να προτείνεις κάποιο άλλο όνομα ή κάποια άλλη λύση, την οποία προθυμότατα θέλω να ακούσω:)
Δου. Στην Ιταλία, έδωσαν το ελεύθερο στον Μario Monti που δεν είναι και άγιος, έκανε 12μελή κυβέρνηση δικής του επιλογής και πάει μάλλον καλύτερα από εμάς. Εμείς με το να διατηρήσουμε τους πολιτικούς ακόμα και τώρα, τί ακριβώς κερδίσαμε?


Να υποθέσω λοιπόν ότι συμφωνείς και με την επιλογή Παπαδήμου; :hmm:

Να υποθέσεις ότι ανήκω σ' εκείνους που πρεσβεύουν ότι η γνώμη προϋποθέτει γνώση. Και γνώση αναφορικά με τη σημερινή κατάσταση χρέους της Ελλάδας και των πιθανών εναλλακτικών για τη βελτίωση της προϋποθέτει πάρα πολύ διάβασμα και αναζήτηση πληροφοριών, κάτι που, προσωπικά τουλάχιστον, δεν θεωρώ ότι έχω σε βαθμό που να μου επιτρέπει να ξιφουλκώ υπέρ ή κατά επιλογών τέτοιας σημασίας.

Με βάση την κοινή μου λογική και μόνο, μπορώ να πω ότι, από τη στιγμή που οι πολιτικοί της χώρας αυτής ή τουλάχιστον όσοι πήραν από την πλειοψηφία των πολιτών της την εξουσιοδότηση να διαχειριστούν τις τύχες της, αποδείχθηκαν άτολμοι στο να κάνουν τις αλλαγές που ήξεραν από καιρό ότι έπρεπε να γίνουν, ανήμποροι να αντιταχθούν στα μικροσυμφέροντα των κομματικών τους στρατών, ανίκανοι να επιλέξουν και να αναθέσουν τις κατάλληλες εργασίες στους κατάλληλους ανθρώπους, δέσμιοι όντες των εκλογικών τους εξαρτήσεων, ναι, η επιλογή ενός τεχνοκράτη με γνώση του συστήματος και παρουσία σ' αυτό σε διεθνές επίπεδο, μπορεί να αποβεί καλύτερη από την επιλογή οιουδήποτε άλλου.
Αν ο κόσμος είχε βγει στους δρόμους και φώναζε ότι θέλει να φύγει από το ευρώ και να γυρίσει στη δραχμή και γαία πυρί μιχθήτω, τότε θα γινόταν μια επανάσταση και προφανώς οι επιλογές προσώπων θα ήταν διαφορετικές.

Αν κάποιος τεχνοκράτης (ο κ. Μπαμπινιώτης μου φάνηκε πρόθυμος...) θέλει να πάρει την ευθύνη της εξυγίανσης της παιδείας, ευχαρίστως να το κάνει, αλλά ας ήξερε τουλάχιστον ότι θα κριθεί στα δύο χρόνια. Αν βρεθεί ικανός και στο σωστό δρόμο, ας λάβαινε παράταση δύο ετών κ.ο.κ. Έτσι αφηρημένα και αυθαίρετα όπως τέθηκε στον Real η μονιμότητα, σαν την λύση «Παπαδήμος», λυπάμαι, διαφωνώ. Ειδικά κάτω από τη σκιά της είδησης που ξεκίνησε το θέμα...

Ένας κύκλος στη Βθμια (γυμνάσιο, λυκειο) κρατάει 3 χρόνια, άρα ένας σχεδιασμός κι εφαρμογή πολιτικής εκεί προϋποθέτει διάστημα 4-5 ετών τουλάχιστον για να υπάρξουν πόσο μάλλον να αξιολογηθούν έστω και στοιχειωδώς τα αποτελέσματα. Στο εξαετές δημοτικό, πάμε αρκετά πιο πέρα.

Φυσικά το αφηρημένο και το αυθαίρετο δεν αποτελεί εγγύηση, αλλά ως αντίλογο προτείνω αντί να το απορρίπτουμε ως αφηρημένο κι αυθαίρετο, να ψάχνουμε, να ζητάμε τη διευκρίνιση, τη συγκεκριμενοποίηση για να δούμε εάν και πώς θα μπορούσε να υλοποιηθεί και με ποιά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα ώστε να ξέρουμε τουλάχιστον τί απορρίπτουμε και γιατί ή πάλι, τί δεχόμαστε και γιατί.
Κατά τον ίδιο τρόπο, θα μπορούσε να συζητηθεί και το ποιος και πώς θα μπορούσε να κρίνει τον όποιον Υπουργό αρκεί να επρόκειτο για μια ανοιχτή και γόνιμη συζήτηση χωρίς προαπορριπτέα στοιχεία αλλά μόνο στη βάση λογικών επιχειρημάτων.



Κανένα πρόβλημα με το πρόσωπο δεν έχω, αφού μόνη μου έχω μεταφέρει δημοσιεύσεις του στο φόρουμ μας.

Και ήταν μια πολύ καλή ιδέα:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 51 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Για το εν λευκώ είπα και προηγουμένως ότι μόνο ως ραδιοφωνικός σταθμός παίζει πλέον:D. Μια μονιμότητα δε χρειάζεται να είναι δια βίου, δε μιλάω για μητροπολίτη:P, μπορεί να περιοριστεί σε ένα διάστημα 5-10 χρόνων, απλά δεν υπάρχει λόγος ο εκάστοτε Υπουργός Παιδείας να ζει με το ημερολόγιο για το πότε θα προκηρυχθούν εκλογές, τί θα κάνει για να εξασφαλίσει την επανεκλογή του και κάπου εκεί ανάμεσα, να προσπαθεί να διοικήσει και το Υπουργείο του Μέλλοντος μας...
΄Οσο για τα κριτήρια, η πολυετής θητεία στο χώρο, η εμπειρία σε διαφορετικές θέσεις, η άμεμπτη επαγγελματική πορεία, οι σπουδές και λοιπή τυχόν κατάρτιση, συν ένα προσωπικό ήθος που να μην διακυβεύει την λειτουργία της θέσης, είναι μεγέθη μετρήσιμα νομίζω.
Οποιοσδήποτε ορισθεί με ορίζοντα 10 ετών, χωρίς αξιολόγηση ενδιάμεσα, μπορεί να σου καταστρέψει οποιονδήποτε τομέα ανεπανόρθωτα και να 'χεις μετά και κάθε επόμενο να λέει «Η 10ετής καταστροφή που υπέστη το σύστημα δεν μου επιτρέπει να το ανατάξω». Ας κάτσει και 20 χρόνια αν τόσο πολύ σας αρέσει η μονιμότητα, αλλά θα δίνει πλήρη αναφορά των πεπραγμένων του κάθε 2 ή 3 χρόνια για να ξέρουμε τουλάχιστον ότι βαδίζει προς τη σωστή κατεύθυνση, και φυσικά θα είναι ανακλητός, αν κριθεί κατώτερος των περιστάσεων, όσες περγαμηνές κι αν έχει.
Οι εκλογές άλλωστε δεν γίνονται για να διακόπτουν το έργο των κυβερνήσεων, αλλά για να τους δίνουν κίνητρο να μένουν στο στόχο και να τους υπενθυμίζουν για ποιον γίνονται όλα αυτά. Από τότε βέβαια που όλα τα κόμματα έγιναν ...ΠΑΣΟΚ (όπως λέει και ο DrStrangelove) έχασαν και οι εκλογές το χαρακτήρα τους...


Επειδή όμως (κι όχι μόνο στην Ελλάδα) δε μιλάμε για πολιτικούς αλλά για κομματάρχες, ίσως να αξίζει τον κόπο να απεμπλέξουμε από αυτούς κάποιες διοικητικές διαδικασίες και να τις αναθέσουμε σε επαγγελματίες με την καλή έννοια...
Πού να βρω κάποιον να μου ορίσει τους επαγγελματίες με την καλή έννοια; :P
Γιατί αντίστοιχα να μην προτιμήσω "πολιτικούς με την καλή έννοια"; Αν μπορεί να είναι διεφθαρμένος ο πολιτικός, γιατί να μην μπορεί και ο τεχνοκράτης; Εξασφαλίζοντας το know-how ξεμπερδέψαμε και θα του δώσουμε και μια δεκαετία «αμετάκλητα και άνευ όρων»;; :confused:

Α. Οι καιροί εν Ελλάδι είναι πονηροί ήδη από τον εξοστρακισμό του Αριστείδη και αργά σου λέω. Αυτό όμως δεν είναι λόγος για να παρασυρόμαστε από τις Σειρήνες της συνομωσιολογίας και της καταστροφολογίας ένθεν και ένθεν.
...Αφού δεν τα κατάφερε ο Πατρέας, ελπίζω τουλάχιστον ο Μπαμπινιώτης να καταφέρει να μας μάθει τη σωστή ορθογραφία της λέξης, μια που έχει μπει πια στην ημερήσια διάταξη. :D Για όποιον βιάζεται, εδώ.

Βου. Εάν το σκεφτούν, εάν θελήσουν να το εφαρμόσουν, εάν η πλειοψηφία των πολιτών είναι αντίθετη, θα βρεθεί τρόπος αντίδρασης. Εάν το σκεφτούν, εάν θελήσουν να το εφαρμόσουν, εάν η πλειοψηφία των πολιτών είναι αντίθετη και δεν βρεθεί τρόπος αντίδρασης, ποιός θα τους φταίει? (των πολιτών)
Μηδέν από μηδέν, μηδέν. Τι ακριβώς προσπαθείς να πεις εδώ, δεν κατάλαβα.

Γου. Εφόσον θεωρείς και διατυπώνεις ότι μας κατσίκωσαν τον Παπαδήμο, υποθέτω ότι έχεις να προτείνεις κάποιο άλλο όνομα ή κάποια άλλη λύση, την οποία προθυμότατα θέλω να ακούσω:)
Μια πολύ απλή λύση που ακούει στο όνομα: Εκλογές, τότε που έπρεπε ή ακόμη και το δημοψήφισμα του Γιωργάκη που έλουσε με κρύο ιδρώτα τα μέτωπα των Ευρωπαίων.

Δου. Στην Ιταλία, έδωσαν το ελεύθερο στον Μario Monti που δεν είναι και άγιος, έκανε 12μελή κυβέρνηση δικής του επιλογής και πάει μάλλον καλύτερα από εμάς. Εμείς με το να διατηρήσουμε τους πολιτικούς ακόμα και τώρα, τί ακριβώς κερδίσαμε?
Θα πάω να πω πουθενά αλλού τις θεωρίες συνωμοσίας μου, δεν νομίζω να σε ενδιαφέρουν. :P

Να υποθέσεις ότι ανήκω σ' εκείνους που πρεσβεύουν ότι η γνώμη προϋποθέτει γνώση. Και γνώση αναφορικά με τη σημερινή κατάσταση χρέους της Ελλάδας και των πιθανών εναλλακτικών για τη βελτίωση της προϋποθέτει πάρα πολύ διάβασμα και αναζήτηση πληροφοριών, κάτι που, προσωπικά τουλάχιστον, δεν θεωρώ ότι έχω σε βαθμό που να μου επιτρέπει να ξιφουλκώ υπέρ ή κατά επιλογών τέτοιας σημασίας.
Μήπως τουλάχιστον έχεις άποψη για τον τρόπο που τοποθετήθηκε ο Παπαδήμος στη θέση του πρωθυπουργού, ή χρειάζεται προεργασία κι αυτό;
Στη συζήτηση των Χ''νικολάου - Μπαμπινιώτη (κ' Δελατόλα) δεν διευκρινίστηκε ούτε αυτό: Ποιος δηλαδή θα επιλέξει αυτόν τον μόνιμο υπουργό παιδείας και μέσω ποιας διαδικασίας;

Με βάση την κοινή μου λογική και μόνο, μπορώ να πω ότι, από τη στιγμή που οι πολιτικοί της χώρας αυτής ή τουλάχιστον όσοι πήραν από την πλειοψηφία των πολιτών της την εξουσιοδότηση να διαχειριστούν τις τύχες της, αποδείχθηκαν άτολμοι στο να κάνουν τις αλλαγές που ήξεραν από καιρό ότι έπρεπε να γίνουν, ανήμποροι να αντιταχθούν στα μικροσυμφέροντα των κομματικών τους στρατών, ανίκανοι να επιλέξουν και να αναθέσουν τις κατάλληλες εργασίες στους κατάλληλους ανθρώπους, δέσμιοι όντες των εκλογικών τους εξαρτήσεων, ναι, η επιλογή ενός τεχνοκράτη με γνώση του συστήματος και παρουσία σ' αυτό σε διεθνές επίπεδο, μπορεί να αποβεί καλύτερη από την επιλογή οιουδήποτε άλλου.
Ε μένει να δούμε λοιπόν τι καλό θα βγει και με ποιο τρόπο θα μείνει στην ιστορία η περίοδος Παπαδήμου...


Φυσικά το αφηρημένο και το αυθαίρετο δεν αποτελεί εγγύηση, αλλά ως αντίλογο προτείνω αντί να το απορρίπτουμε ως αφηρημένο κι αυθαίρετο, να ψάχνουμε, να ζητάμε τη διευκρίνιση, τη συγκεκριμενοποίηση για να δούμε εάν και πώς θα μπορούσε να υλοποιηθεί και με ποιά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα ώστε να ξέρουμε τουλάχιστον τί απορρίπτουμε και γιατί ή πάλι, τί δεχόμαστε και γιατί.
Όταν και αν ποτέ δοθούν διευκρινήσεις, το ξανασυζητάμε. Δεν είναι στα άμεσα σχέδιά μου να στείλω email στο υπουργείο. Αν το κάνεις εσύ, ενημέρωσέ μας.

Κατά τον ίδιο τρόπο, θα μπορούσε να συζητηθεί και το ποιος και πώς θα μπορούσε να κρίνει τον όποιον Υπουργό αρκεί να επρόκειτο για μια ανοιχτή και γόνιμη συζήτηση χωρίς προαπορριπτέα στοιχεία αλλά μόνο στη βάση λογικών επιχειρημάτων.
Το είπες και μόνη σου παραπάνω: Υπάρχουν μετρήσιμα μεγέθη που εύκολα μπορούν να αξιολογηθούν. Αν τώρα χρειαζόμαστε επαγγελματίες να αξιολογήσουν τους επαγγελματίες, θα σε παραπέμψω στη Νορίνα. :whistle:

Τώρα ο καθένας ακούει και κρίνει:).
Υ.γ. Η κατάχρηση του συγκεκριμένου smiley, έχει αποδειχθεί και στο παρελθόν, ότι αλλοιώνει το χαρακτήρα του. Φιλική συμβουλή. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

christinelle

Πολύ δραστήριο μέλος

Η christinelle αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ιδιωτικός υπάλληλος και μας γράφει απο Ελευσίνα (Αττική). Έχει γράψει 1,873 μηνύματα.
Είναι τεράστια χώρα και είναι λογικό σε κάποιες "φτωχές" περιοχές τα σχολεία να υστερούν, κυρίως λόγω χρηματοδότησης και άλλων πολιτικών αιτιών. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι το γενικό σύστημα είναι λάθος. Οσον αφορά το home schooling, δεν είπα ότι είναι το ιδανικό, ούτε ότι θα πρέπει να εφαρμόζεται σε παιδιά που δεν θέλουν. Εγώ θυμάμαι όμως ότι ήθελα πάρα πολύ αλλά δεν είχα την δυνατότητα. Σκέφτηκα μέχρι και να παρατήσω το σχολείο τελείως γιατί ένιωθα ότι χάνω το χρόνο που θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω δουλεύοντας. Τελικά, μετά από πολύ κόπο, ανακάλυψα ότι μπορώ να συνεχίσω σε εσπερινό. Οχι ότι έμαθα και πολλά βέβαια, οι περισσότερες γνώσεις που έχω προήλθαν από την οικογένειά μου και από προσωπική ενασχόληση.
Τα σχολεία δεν είναι και δεν πρέπει να είναι πανάκεια. Θα έπρεπε να δίνουν το έναυσμα δημιουργίας αυτόνομων μαθητών και να τους δείχνουν πως να διδάξουν το εαυτό τους, αν δυσκολεύονται. Εγώ πιστεύω ότι είναι δημόσια ιδρύματα προετοιμασίας πανελληνίων και ότι οι πανελλήνιες είναι ανούσιες εξετάσεις που ελέγχουν την απομνημόνευση.
Δεν θα ήταν καλύτερα αν για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια υπήρχε σαν κριτήριο η απόδοση σε γενικής φύσεως μαθήματα, αλλά και η επίδοση σε στοχευμένου ενδιαφέροντος για το αντικείμενο? Κάτι σαν "πανελλήνιες" και "κατατακτήριες" μαζί ας πούμε? Γιατί να μην το ακολουθήσουμε κι εμείς αυτό και τα πανεπιστήμια να επιλέγουν τους σπουδαστές, όχι να τους στέλνουν τα λύκεια?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 51 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Christinelle, δες αν θέλεις το ντοκιμαντέρ και το ξανασυζητάμε. ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

IL PENSIERO

Δραστήριο μέλος

Η IL PENSIERO αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 512 μηνύματα.
Είναι τεράστια χώρα και είναι λογικό σε κάποιες "φτωχές" περιοχές τα σχολεία να υστερούν, κυρίως λόγω χρηματοδότησης και άλλων πολιτικών αιτιών. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι το γενικό σύστημα είναι λάθος. Οσον αφορά το home schooling, δεν είπα ότι είναι το ιδανικό, ούτε ότι θα πρέπει να εφαρμόζεται σε παιδιά που δεν θέλουν. Εγώ θυμάμαι όμως ότι ήθελα πάρα πολύ αλλά δεν είχα την δυνατότητα. Σκέφτηκα μέχρι και να παρατήσω το σχολείο τελείως γιατί ένιωθα ότι χάνω το χρόνο που θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω δουλεύοντας. Τελικά, μετά από πολύ κόπο, ανακάλυψα ότι μπορώ να συνεχίσω σε εσπερινό. Οχι ότι έμαθα και πολλά βέβαια, οι περισσότερες γνώσεις που έχω προήλθαν από την οικογένειά μου και από προσωπική ενασχόληση.
Τα σχολεία δεν είναι και δεν πρέπει να είναι πανάκεια. Θα έπρεπε να δίνουν το έναυσμα δημιουργίας αυτόνομων μαθητών και να τους δείχνουν πως να διδάξουν το εαυτό τους, αν δυσκολεύονται. Εγώ πιστεύω ότι είναι δημόσια ιδρύματα προετοιμασίας πανελληνίων και ότι οι πανελλήνιες είναι ανούσιες εξετάσεις που ελέγχουν την απομνημόνευση.
Δεν θα ήταν καλύτερα αν για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια υπήρχε σαν κριτήριο η απόδοση σε γενικής φύσεως μαθήματα, αλλά και η επίδοση σε στοχευμένου ενδιαφέροντος για το αντικείμενο? Κάτι σαν "πανελλήνιες" και "κατατακτήριες" μαζί ας πούμε? Γιατί να μην το ακολουθήσουμε κι εμείς αυτό και τα πανεπιστήμια να επιλέγουν τους σπουδαστές, όχι να τους στέλνουν τα λύκεια?

Για το θέμα του Μπαμπινιώτη δεν θα πάρω θέση. Ο λόγος είναι …..πως πάντα πίστευα και πιστεύω ακόμη, πως στο ευαίσθητο θέμα της παιδείας, θα έπρεπε να ασχοληθούν πάνω από ένα άτομο (μια ομάδα, με γνώσεις–καθαρά του αντικειμένου-) που θα φέρουν ουσιαστικά αποτελέσματα. Επίσης πάντα πίστευα πως οι άνθρωποι αυτοί θα πρέπει να είναι απαλλαγμένοι από οποιοδήποτε χρωματισμό. Τώρα…..home schooling, έχω κάνει μια φορά στη ζωή μου, για έναν μόνο χρόνο, όταν άλλαξα χώρα, (μετά βρήκα κάποιο ελληνικό σχολείο για να πάω). Από την εμπειρία μου έχω να πω, πως δεν ήταν άσχημα, δεν ήταν και το καλύτερο!

Προτιμούσα ΠΑΝΤΑ να είμαι με άλλα παιδιά και να υπάρχει αυτό που λέμε (κοινωνία) σχολείου.



Το σχολείο (εφόσον το αντιπροσωπεύουν οι σωστοί εκπαιδευτικοί – το ποιοι είναι αυτοί, είναι ένα άλλο θέμα) είναι χώρος απόκτησης γνώσεων, που ο καθένας τις χρησιμοποιεί κατά το δοκούν.



Στο θέμα των πανελληνίων (ή όπως θα λέγονται οι εξετάσεις εισαγωγής σταν ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα) θα διαφωνήσω,διότι πρέπει να υπάρχει ένας τρόπος αξιολόγησης των ατόμων που μπαίνουν στα Πανεπιστήμια. Θα συμφωνήσω όμως (μαζί σου)….. ως προς τον τρόπο (και κυρίως ως προς τα μαθήματα) που γίνεται αυτό. Εξηγώ: Δεν είναι δυνατόν κάποιος να θέλει να μπει στην γυμναστική ακαδημία π.χ και να πρέπει να ξέρει καλά αρχαία. Το να μάθει ένα άτομο παπαγαλία 4-5 μαθήματα και να μπει σε μια σχολή άσχετη από αυτά, είναι τραγελαφικό. Τα μαθήματα δεν μπορούν να είναι γενικής φύσεως (όπως αναφέρεις) αλλά ειδικής σε ότι αφορά περίπου την κάθε σχολή. Αυτό βέβαια απαιτεί ριζικές αλλαγές, που δεν νομίζω πως μπορούμε να τις δούμε στο άμεσο μέλλον.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top