Κατάρριψη των θέσεων του αναρχισμού

Νεογέννητος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Νεογέννητος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών. Έχει γράψει 848 μηνύματα.


Ως αναρχισμό, εννοούμε την ιδεολογία όπως διαμορφώθηκε από τους Κάσπαρ Σμιντ, Μιχαήλ Μπακούνιν και Πιοτρ Κροπότκιν. Φυσικά υπήρξαν πολλοί εκφραστές και θεωρητικοί του αναρχισμού, όμως οι αναφερόμενοι είναι οι σημαντικότεροι διαμορφωτές του. Οι πιο διαδεδομένοι τύποι του αναρχισμού, είναι ο ατομιστικός αναρχισμός (Κάσπαρ Σμιντ), ο αναρχοκομμουνισμός (Κροπότκιν) και ο εξεγερσιακός αναρχισμός.

Κύριες θέσεις της εν λόγω ιδεολογίας, είναι η αντίθεση και η εναντίωση σε οποιαδήποτε μορφή εξουσίας και ιδιαίτερα σε αυτές που θέτουν τα συμφέροντα και τα δικαιώματα του συνόλου (κοινότητος, έθνους) πάνω από τα συμφέροντα και τα δικαιώματα του ατόμου, με εξαίρεση τον αναρχοκομμουνισμό. Όμως αξίζει να σημειωθεί, ότι ο αναρχοκομμουνισμός αντιτίθεται σ’ αυτή την θέση, επειδή έχει διαφορετική αντίληψη για την διαφύλαξη των ατομικών κεκτημένων και συμφερόντων. Δηλαδή, ακόμη κι αυτός ο τύπος αναρχισμού, αναλώνεται στην επίτευξη της ευδαιμονίας και της προστασίας του ατόμου, μέσω της συνεργατικής διαχείρισης των μέσων παραγωγής.

Ο αναρχισμός απορρίπτει κάθε λατρεία που αποδίδεται σε υπερβατικές οντότητες και στην ιερή έννοια των πραγμάτων, δηλαδή τη θρησκεία, την ύπαρξη διαφορετικών φυλών και την ύπαρξη νόμων και αντιπροτείνουν μία αταξική, αθρησκευτική και άνομη κοινωνία, η οποία θα λειτουργεί ανεξάρτητα και ισότιμα προς όλα τα μέλη της και φρονεί πως κάθε εγκληματική δραστηριότητα θα κατασταλεί μέσω ηθικών και διαπαιδαγωγικών πρακτικών, γι’ αυτό τάσσεται κατά του σωφρονισμού.

Η ιστορία των αναρχικών συνδέεται άμεσα με την κομμουνιστική και ευρύτερη αριστερή ιστορία και μάλιστα διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο κατά την Οκτωβριανή Επανάσταση των μπολσεβίκων. Αυτό δεν απέτρεψε τον διαχωρισμό τους λόγω των έντονων διαφωνιών τους κυρίως σε οικονομικά και πολιτικά ζητήματα, σχετικά με τη διαχείριση των πόρων και την λειτουργία της κοινωνίας/κράτους.

Έκτοτε, οι αναρχικοί προωθούν την αυτονομιστική αντίληψη, πως ο κάθε άνθρωπος είναι αυτόνομος και πράττει κατά το δοκούν, στηριζόμενος σε ηθικούς κανόνες που εδράζονται στην ατομιστική ανεξαρτησία, δικαιοσύνη και ευτυχία. Έφτασαν στο σημείο, στις μέρες μας, να χρησιμοποιούν υπερβολικούς όρους που δεν σημαίνουν τίποτα, όπως για παράδειγμα «αυτοδιαχειριζόμενο καφενείο», πράγμα που δεν χρειάζεται να τονίζεται, καθώς όλα τα καφενεία είναι αυτοδιαχειριζόμενα από αυτούς που τα πρωτολειτούργησαν (δεν υπόκεινται στην εξουσία κανενός άλλου), μόνο και μόνο για να τονίσουν ότι είναι «αυτόνομοι».

Όσον αφορά την εναντίωση και την άρνησή τους σε κάθε μορφή εξουσίας, φυλής, θρησκείας και νόμων, η ιστορία του ανθρώπινου γένους έρχεται για να τους διαψεύσει και να τους καταρρίψει πανηγυρικά.

Η πρώτη θεωρία των αναρχικών, είναι ότι οι κοινωνίες των ανθρώπων δομήθηκαν όπως τις ξέρουμε από κάποιες μειονότητες ευφυών αλλά κακόβουλων ανθρώπων που επιθυμούν τον έλεγχο των πολλών. Επινόησαν δηλαδή αυτοί οι κακόβουλοι, τα έθνη, τις θρησκείες, τους νόμους και τα σύνορα για τον διχασμό και τον έλεγχο των ανθρώπων.

Φυσικά, από αρχαιοτάτων χρόνων, από τα παλαιότερα ευρήματα ανθρώπινης δραστηριότητας συναντάται η ύπαρξη μικρών κοινοτήτων, οι οποίες έχουν σχεδόν όλα όσα έχουν οι μεταγενέστερες κοινωνίες: ιεραρχία, σύνορα, θρησκεία και κανόνες. Παρατηρούμε ότι ο άνθρωπος από τα αρχαία χρόνια χάρασσε σύνορα, οριοθετούσε την περιοχή του (όπως κάνουν όλα τα θηλαστικά) και θέσπιζε νόμους, αρχικά βασισμένους και προσαρμοσμένους στα έθιμα και τις προκαταλήψεις του. Η ανάγκη για δημιουργία οργανωμένων κοινωνιών, νόμων, θρησκειών και συνόρων, είναι έμφυτη και όχι επίκτητη όπως νομίζουν οι αναρχικοί. Ο φιλόσοφος Πλούταρχος, μετά το τέλος των ταξιδιών του σε διάφορες χώρες, έκανε την εξής παρατήρηση: «Πήγα σε διάφορους λαούς και είδα πολλές διαφορές ανάμεσά τους, όμως σε όλους είδα ένα κοινό. Δεν υπήρξε ούτε ένας λαός χωρίς Θεό». Όσον αφορά την ύπαρξη νόμων, αυτό πηγάζει από την εγκληματική δραστηριότητα στην οποία εκ φύσεως ή εκ πεποιθήσεως ρέπουν κάποιοι άνθρωποι, διότι ως γνωστόν δεν είμαστε τέλεια όντα. Έχουμε ελαττώματα, αδυναμίες και εύκολα μπορούμε να υποπέσουμε σε σφάλματα που μπορούν να βλάψουν. Η αντίληψη ότι μέσω σωστής διαπαιδαγώγησης θα αποφευχθούν οριστικώς τα εγκλήματα, ανήκει στη σφαίρα της φαντασίας. Επίσης, οι νόμοι δεν αποβλέπουν μόνο στην πρόληψη των εγκλημάτων, αλλά και στην απονομή της δικαιοσύνης μεταξύ αδικημένου και αδικητή, όταν αυτοί παραβαίνονται, καθώς και στη διατήρηση της εύρυθμης λειτουργίας της κοινότητος/έθνους.

Κοινωνία – Κοινότητα

Η κοινωνία όπως την οραματίζονται οι οπαδοί του αναρχισμού, εδράζεται στην αρχή της λεγόμενης αυτονομίας, όχι όμως υπό την έννοια της εθνικής, αλλά της ατομικής αυτονομίας, καθότι ο αναρχισμός δεν αναγνωρίζει έθνη. Όμως, και σ’ αυτή την περίπτωση έρχεται η ιστορία να τους διαψεύσει. Αν μελετήσει κάποιος την ανθρώπινη ιστορία, θα διαπιστώσει ότι βρίθει από κάθε μορφής εξουσιαστικές και ιεραρχικές κοινωνίες (αριστοκρατικές, μοναρχικές, φεουδαρχικές, δημοκρατικές, ολιγαρχικές), οι οποίες δομήθηκαν αυτοτελώς, δηλαδή χωρίς να έχουν καμία επαφή και επιρροή μεταξύ τους. Αυτό το κοινό είναι ένα ιστορικό παράδοξο ή ένα έμφυτο χαρακτηριστικό των ανθρώπων;

Οι κοινωνίες των ανθρώπων δομήθηκαν σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά που τους έδωσε η Φύση. Ο άνθρωπος είναι ένα πολιτικό ον και ενστικτωδώς δημιουργεί κοινότητες, μέσα στις οποίες δημιουργεί πολιτισμό, θρησκεία και νόμους. Η διαιώνιση και η ανάπτυξη αυτής της κοινότητος μέσω των γενεών, δημιούργησε την αδιάσπαστη σύνδεσή του με την γη των πατέρων του και τον λαό του, την λεγόμενη φιλοπατρία, που έχει τις ρίζες της χιλιάδες χρόνια πριν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να νιώθει έμφυτα την ανάγκη να τα προστατεύσει από εξωτερικές και εσωτερικές απειλές, δηλαδή από άλλες κοινότητες που τον απειλούν με αφανισμό, υποδούλωση ή αλλοίωση των φυλετικών, θρησκευτικών και πολιτιστικών χαρακτηριστικών του ή από ομοφύλους του που θέτουν σε κίνδυνο την κοινότητα για ιδιοτελείς σκοπούς. Από αυτές τις μάχες για την υπεράσπιση και την ανεξαρτησία της κοινότητός του, γεννήθηκαν έννοιες και όροι, τους οποίους όταν τους αποδίδουμε σε κάποιον, είναι ύψιστη τιμή. Τέτοιοι όροι είναι ο «ηρωισμός» και η «αυτοθυσία» και τιμούσαν τους ανθρώπους που τους αποδίδονταν αυτοί οι όροι, με ποιήματα και αγάλματα αφιερωμένα σ’ αυτούς. Ο άνθρωπος μέσα σε αυτή την κοινότητα άρχισε να δημιουργεί τον πολιτισμό του, άμεσα συνδεδεμένο με την ιδιοσυγκρασία του λαού του, την ιστορία του στα πεδία των μαχών και τη θρησκεία του. Ως φύσει πολιτικό – κοινωνικό ον, έθεσε τα συμφέροντα της κοινότητος πάνω από τα δικά του και οποιουδήποτε άλλου ατόμου. Συνέδεσε την ευτυχία/δυστυχία του με την ευτυχία/δυστυχία της κοινότητος, την ανεξαρτησία του με την ανεξαρτησία της κοινότητος και την ύπαρξή του με την ύπαρξη της κοινότητος.

Ακόμη και η λέξη «έθνος» πηγάζει από την λέξη «έθος», που σημαίνει έθιμο, συνήθειες. Η κάθε κοινότητα είναι ένα έθνος απαρτιζόμενο από τα μέλη του, που είναι φορείς των εθίμων και των παραδόσεων που δημιούργησαν οι πρόγονοί τους και έχουν καθήκον να τα προστατεύσουν και να τα αναπτύξουν.

Αυτή η επιτομή της ανθρώπινης ιστορίας η οποία συναντάται αδιαλείπτως σε όλη την πορεία του ανθρώπινου γένους, από τους πανάρχαιους χρόνους έως και σήμερα, διαψεύδει πανηγυρικά την ουτοπική και λανθασμένη αντίληψη των οπαδών του αναρχισμού για την λειτουργία και τη δομή της κοινωνίας.

Η εξουσία αυτή καθαυτή δεν είναι επιζήμια, παρά μόνο στις περιπτώσεις όπου την αναλαμβάνουν άνθρωποι διεφθαρμένοι, ανίκανοι και κακόβουλοι. Άνθρωποι που δεν συνειδητοποιούν το ύψιστο καθήκον τους αναλαμβάνοντας την θέση του ηγέτη: Την προστασία της κοινότητος/έθνους από οποιαδήποτε απειλή, την διατήρηση της εύρυθμης λειτουργίας της σε κάθε επίπεδο και την ανάπτυξη του πολιτισμού της.

Ο αναρχισμός λοιπόν καταρρίπτεται επί της αρχής, καθότι δεν εδράζεται στα έμφυτα χαρακτηριστικά και ένστικτα του ανθρώπου.

Νεογέννητος​

Πηγή
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

parafernalia

Περιβόητο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Προγραμματιστής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,796 μηνύματα.
Ο αναρχισμός λοιπόν καταρρίπτεται επί της αρχής, καθότι δεν εδράζεται στα έμφυτα χαρακτηριστικά και ένστικτα του ανθρώπου.

Νεογέννητος​

Εγώ αυτό διάβασα μόνο...τα υπόλοιπα όταν μεγαλώσω! :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νεογέννητος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Νεογέννητος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών. Έχει γράψει 848 μηνύματα.
Εγώ αυτό διάβασα μόνο...τα υπόλοιπα όταν μεγαλώσω! :P

Έχεις συχνά την συνήθεια να ξεκινάς από το τέλος; :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fantasmenos

Τιμώμενο Μέλος

Η Διαταραγμένη Προσωπικότητα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Θεολόγος και μας γράφει απο Μαυροβούνιο (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,026 μηνύματα.
Μπλα μπλα [...] στις αρχαίες κοινωνίες η εξουσία ελέω θεού και η απουσία κάθε σεβασμού στην ατομικότητα των υποκειμένων μπλα μπλα [...] επίσης η απουσία του κράτους δικαίου αλλά και της απουσίας θεσμών οι οποίοι εξασφαλίζουν την ισότητα και ισονομία

μας οδηγεί να συμπαιράνουμε ότι

ο φιλελευθερισμός λοιπόν καταρρίπτεται επί της αρχής, καθότι δεν εδράζεται στα έμφυτα χαρακτηριστικά και ένστικτα του ανθρώπου.

Ο ηρωισμός ήταν έμφυτο χαραρακτηριστικό των απολυταρχικών αρχαίων κοινωνιών

μπλα μπλα μπλα [...] ο Μαρξ στην αρχαιότητα δεν είχε γεννηθεί οπότε μπλα μπλα [...]

ο κομμουνισμός λοιπόν καταρρίπτεται επί της αρχής, καθότι δεν εδράζεται στα έμφυτα χαρακτηριστικά και ένστικτα του ανθρώπου.

Δεν υπήρχαν υπολογιστές στην αρχαιότητα οπότε μπλα μπλα

η ψηφιακή εποχή λοιπόν καταρρίπτεται επί της αρχής, καθότι δεν εδράζεται στα έμφυτα χαρακτηριστικά και ένστικτα του ανθρώπου.

Συμπέρασμα (χωρίς αμφισβήτηση όποιος διαφωνήσει θα τα βάλει με τα έμφυτα χαρακτηριστικά μου, να απαντήσω με ειρωνεία):

η επιχειρηματολογία εναντίον μια ιδεολογίας σε καμία περίπτωση δεν οδηγεί σε μια δημιουργία ενός αξιώματος που μοιάζει να είναι βγαλμένο από το χρονοντούλαπο της ιστορίας (δηλαδή της αντίληψης για το δέον μέσω της φυσιοκρατίας) λες και οι κανόνες που θεσπίστηκαν για την εύρυθμη λειτουργία της κοινωνίας έχουν υπόβαθρο στα ένστικτα του ανθρώπου
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νεογέννητος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Νεογέννητος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών. Έχει γράψει 848 μηνύματα.
Αγαπητέ, προηγείται ένα κείμενο που εξηγεί τα όσα λες. Η εξέλιξη της τεχνολογίας είναι αποτέλεσμα των επιστημονικών ανακαλύψεων του ανθρώπου.
Μέσω της μελέτης της ιστορίας και της φιλοσοφίας βγάζει κανείς τα συμπεράσματά του. Το γεγονός και μόνο ότι η ίδια η Φύση λειτουργεί μέσα σε ένα σύστημα κανόνων (φυσικούς νόμους το λέμε), είναι πρακτικά αδύνατο για τον άνθρωπο να αναπτυχθεί ή έστω να διατηρηθεί σε ένα αναρχικό σύστημα.

Επίσης, δεν λέω ότι όλοι οι νόμοι που θεσπίστηκαν από τον άνθρωπο είναι σωστοί, αλλά εστιάζω στο γεγονός, ότι δηλαδή θεσπίζονται νόμοι, γιατί συμβαίνει ενστικτωδώς. Όπως συμβαίνει και σε όλα τα θηλαστικά και λοιπά ζώα, με τη διαφορά ότι ο άνθρωπος έχει ανώτερη νοημοσύνη και δημιουργεί πιο οργανωμένες και πολύπλοκες κοινωνίες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

fantasmenos

Τιμώμενο Μέλος

Η Διαταραγμένη Προσωπικότητα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Θεολόγος και μας γράφει απο Μαυροβούνιο (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,026 μηνύματα.
Αγαπητέ, προηγείται ένα κείμενο που εξηγεί τα όσα λες. Η εξέλιξη της τεχνολογίας είναι αποτέλεσμα των επιστημονικών ανακαλύψεων του ανθρώπου.
Μέσω της μελέτης της ιστορίας και της φιλοσοφίας βγάζει κανείς τα συμπεράσματά του. Το γεγονός και μόνο ότι η ίδια η Φύση λειτουργεί μέσα σε ένα σύστημα κανόνων (φυσικούς νόμους το λέμε), είναι πρακτικά αδύνατο για τον άνθρωπο να αναπτυχθεί ή έστω να διατηρηθεί σε ένα αναρχικό σύστημα.

Η ιστορία μπορεί να αποδείξει τα πάντα. Όπως το ότι μια ιδεολογία δεν είναι ένα σύνολο ακατάρριπτων θέσεων αλλά μια πρόταση για το πως πρέπει να λειτουργεί η κοινωνία και δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από οπαδικά αισθήματα μιας και όλες βασίζονται σε κάποιες βάσεις με ουσιαστικό νόημα. Είναι πιο δημιουργικό να αφαιρέσεις το αξίωμα που έβαλες μιας και δεν κάνουμε μαθηματικά εδώ :P Η αναρχία έχει και αυτή μια ουσιαστική βάση πάνω στην οποία αναπτύχθηκε η ιδεολογία της και με διάφορα παρακλάδια μην την μπερδεύεις με την αναρχίζουσα συμπεριφορά των 18χρονων των εξαρχείων...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ciela

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ciela αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Μαέστρος και μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,758 μηνύματα.
εχω την εντυπωση οτι οι αναρχικοι ειναι εναντιον των συγκεντρωτικων μορφων εξουσιας και οχι εναντια σε καθε ειδος νομοθεσιας.
και η διαδικασια ακομα που θα επιλεξουν για να παιρνονται οι αποφασεις ενας "νομος" θα ειναι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νεογέννητος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Νεογέννητος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών. Έχει γράψει 848 μηνύματα.
Η ιστορία μπορεί να αποδείξει τα πάντα. Όπως το ότι μια ιδεολογία δεν είναι ένα σύνολο ακατάρριπτων θέσεων αλλά μια πρόταση για το πως πρέπει να λειτουργεί η κοινωνία και δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από οπαδικά αισθήματα μιας και όλες βασίζονται σε κάποιες βάσεις με ουσιαστικό νόημα. Είναι πιο δημιουργικό να αφαιρέσεις το αξίωμα που έβαλες μιας και δεν κάνουμε μαθηματικά εδώ :P Η αναρχία έχει και αυτή μια ουσιαστική βάση πάνω στην οποία αναπτύχθηκε η ιδεολογία της και με διάφορα παρακλάδια μην την μπερδεύεις με την αναρχίζουσα συμπεριφορά των 18χρονων των εξαρχείων...

Δυστυχώς οι ιδεολογίες εδράζονται σε απόλυτες αλήθειες, υπόσχονται ουτοπικές κοινωνίες και περιέχουν ακατάλυτους κανόνες. Σε μεγάλο βαθμό έχουν δογματική δομή και το γεγονός ότι έχουν οπαδούς, είναι ακριβώς γιατί ως δόγμα βασίζεται στην πίστη.
Και φυσικά, δεν έκρινα τον αναρχισμό επηρεασμένος από τα πιτσιρίκια που κάνουν την "επανάστασή τους". Τουναντίον...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

diotima

Διάσημο μέλος

Ο diotima αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,480 μηνύματα.
Ο μπατσος ειναι οργανο
Το μπουζουκι ειναι οργανο
Ο μπατσος ειναι μπουζουκι

Καλα ειναι,αλλα νεο οι συλλογισμοι σου ειναι ελειπεις
Ξαναδιαβασε αυτο που προσπαθεις να καταρριψεις [προς το παρον εχεις αποτυχει παταγωδως],μη στεκεσαι στα σημεια.
Εχουμε πει,η ημιμαθεια ΔΕΝ βοηθα στην επιχειρηματολογια
Ισα το αντιθετο..σε κανει να φαινεσαι σαν παλιατσος
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dark_kronos

Επιφανές μέλος

Ο Rognan αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η και μας γράφει απο Ισπανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 20,660 μηνύματα.
Κύριες θέσεις της εν λόγω ιδεολογίας, είναι η αντίθεση και η εναντίωση σε οποιαδήποτε μορφή εξουσίας και ιδιαίτερα σε αυτές που θέτουν τα συμφέροντα και τα δικαιώματα του συνόλου (κοινότητος, έθνους) πάνω από τα συμφέροντα και τα δικαιώματα του ατόμου, με εξαίρεση τον αναρχοκομμουνισμό.

Εισαι σιγουρος για αυτην την ερμηνια; Αν ως κοινωτιτα ονομασουμε των παγκοσμιο πληθυσμο και ολοι οι ανθρωποι επι γης εχουν εξασφαλισει τα συμφερωντα τους;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νεογέννητος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Νεογέννητος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών. Έχει γράψει 848 μηνύματα.
Ο μπατσος ειναι οργανο
Το μπουζουκι ειναι οργανο
Ο μπατσος ειναι μπουζουκι

Καλα ειναι,αλλα νεο οι συλλογισμοι σου ειναι ελειπεις
Ξαναδιαβασε αυτο που προσπαθεις να καταρριψεις [προς το παρον εχεις αποτυχει παταγωδως],μη στεκεσαι στα σημεια.
Εχουμε πει,η ημιμαθεια ΔΕΝ βοηθα στην επιχειρηματολογια
Ισα το αντιθετο..σε κανει να φαινεσαι σαν παλιατσος

Κοίτα, οι γενικότητες δεν βοηθάνε σε μια συζήτηση. Γίνε λίγο συγκεκριμένη, Διοτίμα μου. Δηλαδή, πρέπει να ορίσεις τα σημεία, να τεκμηριώσεις την άποψη που έχεις για την ημιμάθειά μου και τέλος, να αποδείξεις ότι σε αυτά που λέω έχω άδικο. Με επιχειρήματα. :)
Ειδάλλως, ο καθένας μπορεί να απορρίπτει οποιονδήποτε. Το ζητούμενο είναι να επιχειρηματολογούμε, προς χάριν του διαλόγου, διαμέσου του οποίου προσπαθούμε να καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα. Αυτός είναι και ο ορισμός της φιλοσοφίας εν αντιθέσει με την ιδεολογία, που δεν έχει σκοπό την εξεύρεση της αλήθειας (η ιδεολογία), γιατί θεωρεί ότι... την έχει βρει, οπότε κάθε κουβέντα είναι μάταιη.

Ελπίζω να μην ζητάω πολλά...

Εισαι σιγουρος για αυτην την ερμηνια; Αν ως κοινωτιτα ονομασουμε των παγκοσμιο πληθυσμο και ολοι οι ανθρωποι επι γης εχουν εξασφαλισει τα συμφερωντα τους;

Δεν είναι ερμηνεία, είναι ο βασικότερος πυλώνας της εν λόγω ιδεολογίας. Αν αμφισβητείς εμένα, μπορείς να συζητήσεις με κάποιον αναρχικό (σοβαρό, όχι πιτσιρίκο "επαναστάτη").
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Dark_kronos

Επιφανές μέλος

Ο Rognan αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η και μας γράφει απο Ισπανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 20,660 μηνύματα.
Δεν είναι ερμηνεία, είναι ο βασικότερος πυλώνας της εν λόγω ιδεολογίας. Αν αμφισβητείς εμένα, μπορείς να συζητήσεις με κάποιον αναρχικό (σοβαρό, όχι πιτσιρίκο "επαναστάτη").

Επειδη δεν εχω κανεναν εδω γυρο, ουτε καποιο σχετικο βιβλιο, θα ηθελες να με βοηθισεις δινοντας μου καποιο link οπου καποιος αναρχικος να αναφερει, οπως το γραφεις εσυ, "η εναντίωση σε οποιαδήποτε μορφή εξουσίας και ιδιαίτερα σε αυτές που θέτουν τα συμφέροντα και τα δικαιώματα του συνόλου (κοινότητος, έθνους) πάνω από τα συμφέροντα και τα δικαιώματα του ατόμου"
Γιατι εγω δεν το εχω δει αυτο πουθενα, ουτε το εχω καταλαβει να θεωριτε αυτονοητο απο τα συμφραζομενα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νεογέννητος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Νεογέννητος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών. Έχει γράψει 848 μηνύματα.
Επειδη δεν εχω κανεναν εδω γυρο, ουτε καποιο σχετικο βιβλιο, θα ηθελες να με βοηθισεις δινοντας μου καποιο link οπου καποιος αναρχικος να αναφερει, οπως το γραφεις εσυ, "η εναντίωση σε οποιαδήποτε μορφή εξουσίας και ιδιαίτερα σε αυτές που θέτουν τα συμφέροντα και τα δικαιώματα του συνόλου (κοινότητος, έθνους) πάνω από τα συμφέροντα και τα δικαιώματα του ατόμου"
Γιατι εγω δεν το εχω δει αυτο πουθενα, ουτε το εχω καταλαβει να θεωριτε αυτονοητο απο τα συμφραζομενα.


Η πρώτη επίσημη γνωστοποίηση αναρχικών θέσεων προήλθε από τον ατομικιστή αναρχικό Ουίλιαμ Γκόντγουιν (William Godwin). Ήταν αυτός που στο έργο του "Έρευνα για την πολιτική δικαιοσύνη" πραγματεύτηκε μία μορφή ακραίου πολιτικού φιλελευθερισμού, ο οποίος έδινε έμφαση στην πλήρη ελευθερία του ατόμου από την κρατική καταπίεση. Οι ατομικιστές έφταναν στο σημείο να πριμοδοτούν στον λόγο τους το άτομο όχι μόνο έναντι του κράτους, όπως οι συνήθεις φιλελεύθεροι, αλλά και ευρύτερα έναντι της κοινωνίας (π.χ. αρνούμενοι συλλογικούς τρόπους λήψης αποφάσεων όπως η άμεση δημοκρατία, καθώς έβλεπαν την τελευταία ως δεσμευτική και καταπιεστική απέναντι στις εκλογικές μειοψηφίες). Όσον αφορά την ελεύθερη αγορά ορισμένοι ατομικιστές την αποδέχονταν ως φυσικό τρόπο διανομής αγαθών, ενώ άλλοι την θεωρούσαν έναν εγγενώς καταπιεστικό μηχανισμό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mr. Crowley

Διάσημο μέλος

Ο Mr. Crowley αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 3,046 μηνύματα.
Συνταγή για νεοελληναράδικη αμπελοφιλοσοφία:

1.)Παίρνουμε ένα διάσημο θεωρητικό θέμα (πολιτικής,επιστήμης κλπ).

2.)Το παραθέτουμε επιγραμματικά,παραλείποντας στοιχεία,διογκώνοντας πτυχές,προσθέτοντας στοιχεία που βγάλαμε απ'τον κώλο μας.Γενικότερα,προσέχουμε να κάνουμε όσο περισσότερα factual λάθη μπορούμε.

3.)Κάνουμε βεβιασμένες,εσφαλμένες παραδοχές και αυθαιρέτες γενικεύσεις,παραθέτουμε "απόλυτες αλήθειες" αυθεντίες χωρίς κανένα ουσιαστικό hard evidence.Φροντίζουμε οι συλλογιστικές μας να έχουν όσο περισσότερα logical fallacies γίνεται.

4.)Παίρνουμε τα straw men που φτιάξαμε,και τους γαμάμε τη μάνα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dark_kronos

Επιφανές μέλος

Ο Rognan αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η και μας γράφει απο Ισπανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 20,660 μηνύματα.
Η πρώτη επίσημη γνωστοποίηση αναρχικών θέσεων προήλθε από τον ατομικιστή αναρχικό Ουίλιαμ Γκόντγουιν (William Godwin). Ήταν αυτός που στο έργο του "Έρευνα για την πολιτική δικαιοσύνη" πραγματεύτηκε μία μορφή ακραίου πολιτικού φιλελευθερισμού, ο οποίος έδινε έμφαση στην πλήρη ελευθερία του ατόμου από την κρατική καταπίεση. Οι ατομικιστές έφταναν στο σημείο να πριμοδοτούν στον λόγο τους το άτομο όχι μόνο έναντι του κράτους, όπως οι συνήθεις φιλελεύθεροι, αλλά και ευρύτερα έναντι της κοινωνίας (π.χ. αρνούμενοι συλλογικούς τρόπους λήψης αποφάσεων όπως η άμεση δημοκρατία, καθώς έβλεπαν την τελευταία ως δεσμευτική και καταπιεστική απέναντι στις εκλογικές μειοψηφίες). Όσον αφορά την ελεύθερη αγορά ορισμένοι ατομικιστές την αποδέχονταν ως φυσικό τρόπο διανομής αγαθών, ενώ άλλοι την θεωρούσαν έναν εγγενώς καταπιεστικό μηχανισμό.

Δεν βλεπω απαντιση σε αυτο που σε ρωτησα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νεογέννητος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Νεογέννητος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών. Έχει γράψει 848 μηνύματα.
Προφανώς το άβαταρ με τους Ανώνυμους - Βεντούρα, δεν έχει να κάνει με την περιβόητη ομάδα των χάκερς, αλλά με το γεγονός ότι τα λόγια σου είναι τόσο θολά και αόριστα που κάνει τον άλλον να απορεί.

1) Αοριστολογίες

2) Αοριστολογίες

3) Αοριστολογίες

4) Αοριστολογίες

Πάρε κάθε κομμάτι του κειμένου μου και βίασέ το με επιχειρήματα, δείξε πού κάνω λάθος παραπέμποντάς με σε πηγές, αποδείξεις.
Αλλά τι να περιμένει κανείς, από έναν που έχει για υπογραφή ένα εικονίδιο με την RAF... τραγικό...

Υ.Γ. Μάθε να χρησιμοποιείς ελληνικές λέξεις. Για το "evidence" π.χ. υπάρχει η ωραιότατη λέξη "απόδειξη". Δεν σε κάνει εξυπνότερο...

Δεν βλεπω απαντιση σε αυτο που σε ρωτησα.

Δεν μπορώ να σε βοηθήσω. Δεν πρόκειται να δεις ποτέ...

Και γενικώς, άσχετα με το θέμα που άνοιξα, μερικοί προφανώς δεν γνωρίζετε τι σημαίνει διάλογος. Το να χαρακτηρίζω κάποιον αστοιχείωτο, ημιμαθή, αμόρφωτο, μπερδεμένο χωρίς καν να τεκμηριώνω αυτά που λέω, ως δήθεν απάντηση στα λεγόμενά του, ΔΕΝ αποδεικνύει τίποτα. Κι εγώ αν σε κάθε απάντησή σας αρχίσω να χαρακτηρίζω ή να λέω ατεκμηρίωτες εξυπνάδες για να κερδίσω εντυπώσεις, θα κερδίσω τίποτα; Θα προσφέρω στο διάλογο; Όχι.
Το να υπάρχει διαφωνία σε ένα θέμα είναι απόλυτα λογικό και αποδεκτό. Αλίμονο αν όλοι συμφωνούσαμε σε όλα. Όμως, σκοπός είναι η διαφωνία να είναι παραγωγική κι όχι αφοριστική.
Σε αυτό το νήμα, με εξαίρεση τη Ciela και τον Fantasmenos (που μόνο φαντασμένο δεν είναι το παιδί), όλοι οι άλλοι περιορίζεστε σε κάτι αοριστολογίες που κοντεύουν να μετατραπούν σε οπαδιλίκι. Σε λίγο θα αρχίσουμε και τα γαμωσταυρίδια...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Mr. Crowley

Διάσημο μέλος

Ο Mr. Crowley αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 3,046 μηνύματα.
Πάρε κάθε κομμάτι του κειμένου μου και βίασέ το με επιχειρήματα, δείξε πού κάνω λάθος παραπέμποντάς με σε πηγές, αποδείξεις.

Dude,δεν το 'χω συνήθειο να περνάω όλη τη μέρα μου μέσα σ'ένα forum και να καίγομαι.Δεν ξέρω,εσύ μπορεί να είσαι εισοδηματίας και να κάθεσαι 24/7 όλο το χρόνο,εμένα όμως που ο ελεύθερος χρόνος μου είναι περιορισμένος,προσπαθώ όσο μπορώ να μην τον σπαταλώ δυσανάλογα.

Εγώ λοιπόν,εν αντιθέσει μ'εσένα,καταλαβαίνω ότι είναι αδύνατον το να καταρρίψεις,ή και το αντίθετο,να αποδείξεις,μια ιδεολογία,οποιαδήποτε ιδεολογία (μαρξισμός, αναρχισμός, φιλελευθερισμός, σοσιαλδημοκρατία, εθνικοσοσιαλισμός κλπ),για την οποία έχουν γραφτεί τόνοι επί τόνους βιβλίων,έχουν ασχοληθεί μαζί της ένα σωρό σημαντικοί,μορφωμένοι και ευφυείς άνθρωποι,και έχει επηρεάσει χιλιάδες ανθρώπους στο πέρασμα των χρόνων,μέσα από ένα μικρό αρθράκι σ'ένα forum,ή ένα blog.Pretty much that.

Υ.Γ. Μάθε να χρησιμοποιείς ελληνικές λέξεις. Για το "evidence" π.χ. υπάρχει η ωραιότατη λέξη "απόδειξη". Δεν σε κάνει εξυπνότερο...

Dude,είμαι bilingual.Ένα χαλαρό forum είμαστε,therefore μιλάω στην πρώτη γλώσσα που μου 'ρχεται στο μυαλό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νεογέννητος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Νεογέννητος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών. Έχει γράψει 848 μηνύματα.
Δίγλωσσος; Ναι, οκ...
Με αυτή την λογική πάσα έρευνα σε οτιδήποτε, είναι μάταια. Αφού ασχολήθηκαν και στο παρελθόν τόσοι και τόσοι, ενώ επηρέασε ακόμη περισσότερους... Τέλος πάντων, σεβαστή η γνώμη σου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mr. Crowley

Διάσημο μέλος

Ο Mr. Crowley αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 3,046 μηνύματα.
Δίγλωσσος; Ναι, οκ...
Με αυτή την λογική πάσα έρευνα σε οτιδήποτε, είναι μάταια. Αφού ασχολήθηκαν και στο παρελθόν τόσοι και τόσοι, ενώ επηρέασε ακόμη περισσότερους... Τέλος πάντων, σεβαστή η γνώμη σου.

Προφανώς και όχι.Η έρευνα είναι θεμιτή,βοηθάει στην εξέλιξη της ανθρωπότητας.Όταν όμως γίνεται,κάτω από κατάλληλες προϋποθέσεις.Διαφορετικά,δεν είναι έρευνα,είναι όπως είπα,αμπελοφιλοσοφία.Είμαι της άποψης,ή κάνε κάτι σοβαρά,ή μην το κάνεις καθόλου.Sure,θα ήταν δυνατόν να κάνουμε μια full-scale συζήτηση,ακόμα και εδώ.Όμως θα έπρεπε να γράφουμε τόσο μεγάλα posts,που για να τα συντάξουμε και να τα διαβάσουμε θα χρειαζόμασταν πολλές ώρες,κάτι που,για εμένα τουλάχιστον,δεν είναι και ό,τι πιο πρακτικό.Γι'αυτό και τα forums δεν προσφέρονται για τόσο αναλυτικές συζητήσεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rempeskes

Επιφανές μέλος

Ο Rempeskes αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Hair stylist. Έχει γράψει 8,045 μηνύματα.
Dude,είμαι bilingual.


:confused:
τι να πω, μπραβο για το θαρρος που εχεις να το παραδεχτεις δημοσιως.
το τι κανει ο καθενας στο κρεββατι του ειναι αυστηρα δικο του θεμα, .&-
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top