Guerrilla Μarketing

iJohnnyCash

e-steki.gr Founder

Ο Panayotis Yannakas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Επιχειρηματίας και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 24,043 μηνύματα.
Πάντα με εντυπωσιάζουν οι τεχνικές του Marketing σε σημείο να θεωρώ το Marketing μια μοντέρνα τέχνη.

Το Guerilla Marketing είναι μια τεχνική που χρησιμοποιήθηκε στην αρχή (1984) κυρίως από μικρομεσαίες επιχειρήσεις, σαν μια απάντηση στις Μεγαλοεπιχειρήσεις που είχαν την δυνατότητα να δημιουργούν τεράστιες διαφημιστικές καμπάνιες μέσα από τα γνωστά μέσα επικοινωνίας.

Το Guerilla Marketing θεωρούνταν ως απάντηση επειδή τα βασικά του στατιστικά είναι το low budget, δημιουργικότητα, φαντασία αλλά και στόσχευση στην ψυχολογία του καταναλωτή. Έτσι με τον συνδυασμό με το σωστό timing και το επιθετικό μήνυμα οι μικρομεσαίες επιχερήσεις κατάφεραν να ανταγωνιστούν τους «γίγαντες»

Ωστόσο το Guerilla Marketing έχει εφαρμογές στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα η χρήση της φράσης “Get your private, free email at Hotmail.com” σε κάθε e-mail που στάλθηκε από την hotmail βασίζεται στο Guerilla Marketing.


Μερικές offline εφαρμογές του Guerilla Marketing:
CopsHideHere.jpgdental_implant.jpgibba.jpg
SpiderMan-ad.jpgTWC.jpgyoga_straw.jpg

Επίσης αξίζει να διαβιβάσετε ένα βιβλίο του "πατέρα" του Guerilla Marketing
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

suspiria

Διάσημο μέλος

Η ρόζα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 2,065 μηνύματα.
Είναι απλά τέλειο!

Θα ήθελα να είχα την ικανότητα να δημιουργήσω τέτοιες διαφημίσεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

iJohnnyCash

e-steki.gr Founder

Ο Panayotis Yannakas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Επιχειρηματίας και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 24,043 μηνύματα.
Πράγματι είναι αξιοθαύμαστο πως με σχετικά μικρό budget καταφέρνουν να δημιουργήσουν ένα διαφημιστικό μήνυμα που εύκολα το προσέχει ο καταναλωτής. Δυστυχώς στην Ελλάδα κάποια διαφημιστικά γραφεία συνεχίζουν να πιστεύουν ότι η ποσότητα της προβολής ενός μηνύματος είναι το κλειδί για την επιτυχία του.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Great Chaos

Περιβόητο μέλος

Ο Όττο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 56 ετών, επαγγέλεται Συγγραφέας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,911 μηνύματα.
Πραγματικά εξαιρετικός τρόπος διαφήμισης. Θα συμφωνήσω με τον ΕΒ ότι πρόκειται για μορφή σύγχρονης τέχνης. Θάνατος στους δεινοσαύρους. Η αντίσταση κάθε είδους χρειάζεται φαντασία. Σίγουρα το καπιταλιστικό σύστημα θα ήταν πολύ ορθότερα δομημένο αν έλειπε η υπερσυγκέντρωση πλούτου κι εξουσίας. Θα ήταν επίσης και πιο δίκαιο. Το συγκεκριμένο είδος μάρκετινγκ, εκτός από το ότι εμπεριέχει μεγάλες δόσεις φαντασίας, είναι πρωτότυπο και συντελεί στην επιβίωση των μικρών έναντι των μεγάλων, συνεπώς το βρίσκω όμορφο και πολιτικώς ορθό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

iJohnnyCash

e-steki.gr Founder

Ο Panayotis Yannakas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Επιχειρηματίας και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 24,043 μηνύματα.
Το ότι στο καπιταλιστικό σύστημα έχουμε πολλούς δεινόσαυρους οφείλεται καθαρά στο ότι ελάχιστοι επιθυμούν το ρίσκο. Όταν υπάρχουν λίγες ομάδες, είναι απόλυτα λογικό να υπάρχουν και λίγοι νικητές. Ωστόσο κάτι τέτοιο, κατά την γνώμη, αρχίζει και αλλάζει από τότε που ο καπιταλισμός αγκάλιασε την επιστήμη της Τεχνολογίας. Με το αγκάλιασμα αυτό η το πρότυπο το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό άλλαξε σε το γρήγορο ψάρι προσπερνάει το αργό.

Και αυτό το επιβεβαιώνουν και οι σύγχρονες πτυχές του Marketing όπου ως βασικός πυλώνας της επιτυχίας θεωρείται το πρωτότυπο μήνυμα.

Μια ακόμη διαφήμιση:
dhl_0.jpg
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Giovanna

Επιφανές μέλος

Η Giovanna αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 8,086 μηνύματα.
πολυ ωραιο θεμα!!
και παρα πολυ επικαιρο! (μεσα στο μυαλο μου εισαι βρε παιδι μου!)
για πες μου ομως λιγο, πως προφερεται το Guerilla? θυμιζει κατι ισπανικο παντως.. :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Niyia

Διάσημο μέλος

Η Niyia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Χορευτής. Έχει γράψει 2,858 μηνύματα.
To 2006, κ η εταιρία Vodafone δοκίμασε μία καμπάνια Guerilla MKT για την προώθηση των, τότε νέων, Υπηρεσιών 3G. Χρησιμοποίησε για τον λόγο αυτό τα ειδικά desk cars, τα οποία κυκλοφορούσαν στους δρόμους του Λονδίνου κ αποτέλεσαν μια μοναδική εμπειρία.




 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 52 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Κι άλλες ιδέες που μου αρέσουν πολύ:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Συνημμένα

  • hpescalator.jpg
    hpescalator.jpg
    116.4 KB · Εμφανίσεις: 333
  • jobintown.jpg
    jobintown.jpg
    151.4 KB · Εμφανίσεις: 357

Great Chaos

Περιβόητο μέλος

Ο Όττο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 56 ετών, επαγγέλεται Συγγραφέας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,911 μηνύματα.
Η προφορά είναι "Γκουερίλα" και είναι πράγματι Ισπανικό, από το "γκουέρο" που σημαίνει πόλεμος.

Μήπως το θέμα θα γινόταν πιο ενδιαφέρον, αν κατεβάζαμε μερικές ιδέες για Guerilla MKT, για ένα θέμα που θα έβαζε ο ΕΒ ή με θέμα ελεύθερο; Θα μπορούσε ν' αποτελέσει έναυσμα και για κάποιο διαγωνισμό. Τι λέτε;;;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Subject to change

e-steki.gr Founder

Η Λία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 37 ετών και επαγγέλεται Web developer. Έχει γράψει 15,891 μηνύματα.
Δεν είμαι σίγουρη ότι έχω καταλάβει τι ακριβώς περιλαμβάνει ο όρος Guerilla Marketing, και θα το εκτιμούσα ιδιαιτέρως αν κάποιος με διαφώτιζε επ'αυτού.
Αφορά τις διαφημίσεις με πρωτότυπες ιδέες; Με οφθαλμαπάτες; Τις διαφημίσεις που δεν έχουν την κλασσική έντυπη μορφή (πχ φυλλάδιο, καταχώρηση κλπ) αλλά πιο πρωτότυπη?
Στην αρχή είχα καταλάβει ότι επρόκειτο για τις πρωτότυπες διαφημίσεις με χαμηλό budget.
Αλλά ορισμένες απο αυτές που παρατέθηκαν, μόνο χαμηλό budget δεν μου φαίνεται να έχουν... (πχ αυτή της Vodafone με τα desk cars)...
Tελικά ποιό είναι το κριτήριο που κάνει μια διαφήμιση να θεωρείται "Guerilla marketing" και μια άλλη όχι; :redface:

@Chaos: Πολύ ωραία ιδέα! Σαν θέμα θα μπορούσε να μπει και το e-steki! :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

iJohnnyCash

e-steki.gr Founder

Ο Panayotis Yannakas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Επιχειρηματίας και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 24,043 μηνύματα.
Με τον όρος Guerilla εννοούμε οτιδήποτε ξεφεύγει από το απλό διαφημιστικό φυλλάδιο και spotακι. Προσοχή, από όσο έχω κατάλαβει και το Guerilla δεν περιλαμβάνει αμφίδρομες διαφημιστικές καμπάνιες.

π.χ. η γνωστή διαφήμιση της vodafone, livefeed.gr δεν έχει καμία σχέση με Guerilla
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Niyia

Διάσημο μέλος

Η Niyia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Χορευτής. Έχει γράψει 2,858 μηνύματα.
Δεν είμαι σίγουρη ότι έχω καταλάβει τι ακριβώς περιλαμβάνει ο όρος Guerilla Marketing, ...
Tελικά ποιό είναι το κριτήριο που κάνει μια διαφήμιση να θεωρείται "Guerilla marketing" και μια άλλη όχι; :redface:
...

Ως Guerilla MKT ορίζονται οι δραστηριότητες προώθησης ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας που ξεφεύγουν από τις συνηθισμένες τεχνικές προώθησης έχοντας ταυτόχρονα πολύ μικρό κόστος για τον διαφημιζόμενο (μερικές συνηθισμένες τεχνικές προώθησης ΜΚΤ προς τους καταναλωτές θεωρούνται π.χ. οι εξής : διανομή δειγμάτων, προσφορά δώρων, ειδικοί διαγωνισμοί, εκπτωτικά κουπόνια). Επίσης, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Guerilla MKT (ορισμένες φορές έχει χαρακτηρισθεί κ ως ανορθόδοξο ΜΚΤ) είναι το σύνολο των εναλλακτικών μεθόδων προβολής που χαρακτηριστικό τους είναι το ελάχιστο έως μηδενικό media spend και η στόχευση τους στην ψυχολογία του καταναλωτή. Αρκετές φορές, αυτές οι προωθητικές ενέργειες έχουν τέτοια μορφή που ο αποδέκτης δεν κατανοεί καν ότι πρόκειται για διαφήμιση.

Διαφημίσεις, όπως έχουμε δει κ σε προηγούμενες εικόνες (παραθέτω κ εδώ μερικές) :
https://www.pandesia.info/index.php?option=com_content&task=view&id=145&Itemid=1

Τα βασικά συστατικά μιας Guerilla ενέργειας εκτός από το low budget είναι : το timing, η δημιουργικότητα και η φαντασία και η επιθετικότητα του μηνύματος (ως προς τον τρόπο που πλασάρεται). Το Guerilla ΜΚΤ, όπως ειπώθηκε κ στο εισαγωγικό ποστ του Ε.Β., ξεκίνησε να εφαρμόζεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ως μια διέξοδος-απάντηση στους μεγάλους διαφημιζόμενους που είχαν τα μέσα να βομβαρδίζουν επικοινωνιακά τους καταναλωτές μέσα από τα παραδοσιακά κανάλια επικοινωνίας (διαφήμιση, προσωπική πώληση, δημόσιες σχέσεις, άμεσο ΜΚΤ, διαδραστικό ή internet). Στη συνέχεια, όμως, βλέποντας την αποτελεσματικότητα αυτών των ενεργειών άρχισαν και οι μεγάλες εταιρίες να εντάσσουν Guerilla τεχνικές στις καμπάνιες τους.
Π.χ.
1) η καμπάνια της Nike : https://www.renegade.com/cs_Tennis_NYC.asp
2) της HSBC : https://www.renegade.com/cs_BankCab.asp (θέλοντας να ενημερώσουν τους καταναλωτές για τα καινούρια προιόντα της τράπεζας, τους πετύχαιναν όταν έψαχναν για ταξί, τους έπαιρναν με τα κόκκινα ταξί (Bankcabs) της HSBC και τους μιλούσαν στη διαδρομή!)
(όπως κάτι αντίστοιχο έγινε κ στην καμπάνια της η Vodafone με τα deskcars)

Για γενικές πληροφορίες σχετικά με το Guerilla MKT κ άλλες παρόμοιες τεχνικές ΜΚΤ, μπορείτε να δείτε εδώ : https://en.wikipedia.org/wiki/Guerilla_marketing







Το guerilla είναι όλα εκείνα τα ανορθόδοξα που διαφημίζονται γύρω μας. Δεν έχω εντρυφήσει στο θέμα, αλλά έχω την εντύπωση πώς η τεχνική αυτή, με απλά λόγια, είτε μας εξοικειώνει με το προϊόν προτού καν μας το πουλήσουν οι εταιρείες είτε αποτελεί καυστική αναφορά σε κάποιο προϊόν προκειμένου να μας κεντρίσει την προσοχή απέναντί του (θετικά ή αρνητικά).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fandago

Διακεκριμένο μέλος

Ο Ә□⌂щяңš αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 40 ετών και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 6,876 μηνύματα.
Επισυνάπτω ένα pdf με αρκετές καλές διαφημίσεις τέτοιου τύπου :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Συνημμένα

  • ambient-outdoor ads collection.pdf
    2.8 MB · Εμφανίσεις: 1,259

Rempeskes

Επιφανές μέλος

Ο Rempeskes αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Hair stylist. Έχει γράψει 8,045 μηνύματα.
Δλδ, Guerilla είναι τα εξυπνακίστικα? :P
Πάντως, αυτό με το κουτσό πάνω στον τοίχο ήταν πολύ εμπνευσμένο,
ενώ τα υπόλοιπα ήταν από κακόγουστα εώς χαζοχαρούμενα.


Τι να πω, είναι ακόμα μια έκφανση αυτού του "Urban Culture".
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

iJohnnyCash

e-steki.gr Founder

Ο Panayotis Yannakas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Επιχειρηματίας και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 24,043 μηνύματα.
@Rempeskes, το Guerilla έχει να κάνει με τις διαφημίσεις που ξεφεύγουν από τις απλή έκθεση του μηνύματος σε δύο διαστάσεις
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Lorien

Περιβόητο μέλος

Ο Lorien αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 5,880 μηνύματα.
Τον ορο προφανως τον χρησημοποιησαν για να εκφρασουν κατι σαν "διαφημιστικο ανταρτοπολεμο", αφου δεν βασιζονταν σε μεγαλες επενδυσεις αλλά σε εξυπνες ιδεες που ηταν φθηνες και αποτελεσματικες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Artakserksis

Νεοφερμένος

Ο Artakserksis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 92 ετών. Έχει γράψει 3 μηνύματα.
Για κακόγουστα ή χαζοχαρούμενα δεν ξέρω, αλλά σίγουρα καταφέρνουν με το παραπάνω τον σκοπό τους, και πολύ πιο αποδοτικά απ' τις συνηθισμένες διαφημίσεις (ακόμα κι αν σε νευριάζουν).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Obscura

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Obscura αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,515 μηνύματα.
...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Συνημμένα

  • 00025509.jpg
    00025509.jpg
    28.5 KB · Εμφανίσεις: 213

thanosf

Νεοφερμένος

Ο thanosf αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 45 ετών και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 50 μηνύματα.
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 52 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Το πρώτο είναι πολύ καλό! :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top