Πολιτικές ακρότητες

MonaXoS

Διάσημο μέλος

Ο Δημήτρης Αγοραστός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Ψυχολόγος. Έχει γράψει 2,470 μηνύματα.
Χθες είχα μια έντονη ομιλία με έναν κομμουνιστή-λενιστή, ο οποίος υπερασπιζόταν την κομμουνιστική ιδεολογία του πατέρα Λένιν με διάφορα επιχειρήματα. Μετά το τέλος της συνομιλίας μας άρχισα να σκέφτομαι πως πράγματι, είναι δυνατόν, ακόμη και τη σήμερον ημέρα, του 21ου αιώνα, του αιώνα της ενημέρωσης, της (όσο να'ναι) ελεύθερης διακίνησης ιδεών, κάποιοι άνθρωποι να παραμένουν τυφλοί, και μάλιστα αρνούμενοι να δουν καθαρά τα πράγματα.

Μου αράδιασε μια σειρά επιχειρημάτων υπέρ του κομμουνισμού, λέγοντάς μου πως αν ποτέ ο κομμουνισμός έρθει στην εξουσία (αν κ δεν θα έρθει ποτέ, γιατί, όπως υποστηρίζει, δεν τον αφήνουν να έρθει ποτέ - βλ. εμφύλιος πόλεμος όταν "ήταν να βγει το ΚΚΕ" !!!) θα φέρει πολλά καλά στον τόπο. Στον οικονομικό τομέα θα υπάρξει μια εξυγίανση. Τα πάντα θα είναι χορηγία από το κράτος. Το που θα βρει τα λεφτά είναι άλλο ζήτημα! Υποτίθεται πως θα κόψει τις χρηματοδοτήσεις σε πολυεθνικές και γενικά ιδιωτικές μεγάλες επιχειρήσεις, που όπως άκουσα χθες, πνίγουν την οικονομία της χώρας μας. Aκουσα να υποστηρίζεται πως οι σημερινές κυβερνήσεις δεν χρησιμοποιούν σωστά τα χρήματα που παίρνουν από ΕΕ και τα χρήματα αυτά πάνε στο ντούκου.


Σε κάποια φάση δεν άντεξα και ξέσπασα. Πως μπορεί κανείς να υπερασπίζεται μια ιδεολογία που δοκιμάστηκε ήδη και ο ίδιος ο λαός δεν την αποδέχτηκε; Πως μπορεί κανείς να αθωώνει τον Λένιν και πως μπορεί να ξεπλένει το αίμα από τα χέρια του, τη στιγμή που ο ίδιος σκότωσε πάνω από 10.000.000 Ρώσους πολίτες για να πετύχει τον στόχο του; Είναι δυνατόν να ακούω ότι αυτό ήταν αναγκαίο κακό γιατί έτσι σιγά - σιγά θα έρθει ο πλήρης κομμουνισμός; Ε δεν ήταν αναγκαίο κακό!!! Έστω και ένας πολίτης να σκοτωθεί από το κράτος μόνο κ μόνο γιατί τα πιστεύω του είναι διαφορετικά κατά 180 μοίρες από τα πιστεύω του κράτους και τη στιγμή που ο ίδιος δεν πειράζει κανέναν συνάνθρωπό του, τότε αυτό είναι περίτρανη απόδειξη πως το κράτος έχει αποτύχει. Δεν είναι ένα κράτος σεβασμού προς τους πολίτες του.


Είναι ένα κράτος των λίγων. Και μη ακούω μπαρούφες του τύπου "όλοι είναι ισότιμοι σε ένα κομμουνιστικό καθεστώς", γιατί είδαμε και την ισοτιμία επί κομμουνισμού. Όλοι οι κομμουνιστές είχαν τις υψηλότερες θέσεις, με περισσότερα χρήματα από τον απλό κοσμάκη, με βίλες, με αυτοκίνητα και με όπλα για να σκοτώνουν όποιον τους πήγαινε κόντρα. Που ακούστηκε κομμουνιστής με χρήματα, σπίτια και αυτοκίνητα; Κι όμως. Σήμερα στα κράτη της Πρώην Σοβιετικής Ένωσης αυτοί που έχουν τα χωράφια, τα σπίτια και τα αυτοκίνητα είναι κομμουνιστές, τη στιγμή που ο κόσμος πεινάει. Που βρίσκεται η έννοια της ελευθερίας σε ένα κομμουνιστικό καθεστώς; Υπάρχει ελευθερία όταν γίνονται εκλογές για τα μάτια του κόσμου και βγαίνει με 99% το Κομμουνιστικό Κόμμα και με 1% κάποιο άλλο κόμμα, ίσα - ίσα για να υπάρχει "πολυφωνία" στη "Βουλή"; Τι έγινε ρε παιδιά; Οι λαοί ήθελαν κατά 99% τον κομμουνισμό τότε και μετά το 1989 δεν τον θέλουν πλέον; Μα γιατί τι άλλαξε; Για να σκεφτώ... Χμ... Λες να άλλαξε το ότι δεν γίνεται νοθεία πλέον στις εκλογές;


Που υπάρχει ατομική ελευθερία όταν δεν έχεις το δικαίωμα να αφήσεις τη χώρα σου γιατί στο κάτω - κάτω της γραφής δεν γουστάρεις το καθεστώς; Που είναι η ατομική ελευθερία όταν προσπαθούν να ελέγξουν ακόμα και τη σκέψη σου με συνεχή πλύση εγκεφάλου από το δημοτικό σχολείο; Για ποιο λόγο τα παιδιά θα πρέπει όλα να είναι κομμουνιστές και να ξέρουν που είναι το άγαλμα του Λένιν, πριν ακόμη μάθουν να γράφουν; Υπάρχει ατομική ελευθερία όταν δεν σου επιτρέπεται να εκφράσεις ελεύθερα την άποψή σου, ή όταν δεν σου δίνεται το δικαίωμα κοινωνικής ανέλιξης, βάσει πάντα της αξίας σου; Που είναι η αξιοκρατία; Που είναι ο ανθρωπισμός του κομμουνισμού; Που είναι η ασφάλεια που προσφέρει στους πολίτες του το καθεστώς; Θεωρούμαι μήπως ελεύθερο άτομο όταν δεν μπορώ να εκφράσω την πίστη μου γιατί έτσι θέλουν τα αρχικομμούνια που είναι στην εξουσία; Μάλλον ελευθερία εννοεί το γεγονός να μη μπορείς να μαζευτείς με πάνω από 4 άτομα γιατί αλλιώς θεωρείται συνομωσία. Ή μήπως ελευθερία είναι όταν σε σκοτώνουν αν γράψεις κάτι κατά του καθεστώτος σε κάποια εφημερίδα;


Ο άνθρωπος έχει την ανάγκη της ελευθερίας σε όλους τους τομείς. Θέλει να είναι ελεύθερος να πλουτίσει, ελεύθερος να πιστέψει, ελεύθερος να σκεφτεί, ελεύθερος να μετακινηθεί, ελεύθερος να αγοράσει, να πουλήσει, να έχει ιδιωτική ζωή, να είναι ελεύθερος από κοινωνικούς στιγματισμούς, ελεύθερος να κάνει αυτό που θέλει... Όλα αυτά φυσικά και δεν υπάρχουν σε ένα κομμουνιστικό καθεστώς. Η ίδια η κομμουνιστική ιδεολογία είναι κατά της δημοκρατίας. Aρα από εκεί και πέρα για ποια λαϊκή κυριαρχία μιλάμε; Οι τότε κομμουνιστές-ιδρυτές της όλης κομμουνιστικής ιδεολογίας ήταν πέντε ξεροκέφαλοι που επειδή ένοιωθαν την κοινωνική καταπίεση, αποφάσισαν να ανοίξουν κανένα βιβλίο μπας και σώσουν την κατάσταση. Έτσι έπεσαν πάνω στον Μαρξ (φιλόσοφος οικονομικών ιδεών) και διαστρεβλώνοντας την οικονομική θεωρία του έβγαλαν αυτό το τερατούργημα του κομμουνισμού. Είναι ντροπή για τους ίδιους να κάνουν κατάχρηση της γνώσης κάποιων τρίτων.


Το άτομο που συζητούσα είναι Κύπριος. Εδώ στην Κύπρο, δεν ξέρω αν το γνωρίζετε, στην εξουσία είναι το Κομμουνιστικό Κόμμα (ΑΚΕΛ λέγεται πλέον = Ανορθωτικό Κίνημα Εργαζόμενου Λαού). Τον ρώτησα τι έχει κάνει ΑΚΕΛ διαφορετικό από τις άλλες κυβερνήσεις; Έφερε κομμουνισμό; Το ακριβώς αντίθετο!!! Η Κύπρος φιλάει κατουρημένες αμερικάνικες ποδιές, έχει βρετανικές βάσεις παντού και πρόσφατα μπήκε στην ΕΕ! Που ακούστηκε Κομμουνιστικό Κόμμα υπέρ της παγκοσμιοποίησης; Που είναι η κοινωνική πρόνοια του κομμουνισμού στην Κύπρο; Μήπως κρύβεται μέσα στους άθλιους θαλάμους και τα γραφεία του Γενικού Νοσοκομείου που είναι ετοιμόρροπο και αποτελεί ντροπή για τη χώρα; Μήπως κρύβεται ο κομμουνισμός πίσω από τα προβλήματα του εθνικού αερομεταφορέα, ο οποίος έχει παρόμοια προβλήματα με την Ολυμπιακή; Η ιδιωτική πρωτοβουλία είναι παντού στην Κύπρο. Τα αστικά λεωφορεία και πολύ περισσότερο τα υπεραστικά λεωφορεία είναι όλα ιδιοκτησίες ιδιωτών, τους οποίους πληρώνουμε. Ή μήπως η εκπαίδευση είναι δωρεάν; Όλοι κάνουν φροντιστήρια για να μπουν στο πανεπιστήμιο, το οποίο, αν και ψιλοάθλιο όσον αφορά τα προπτυχιακά αλλά πολύ περισσότερο τα μεταπτυχιακά προγράμματα, δεν είναι σε θέση να μας προσφέρει τίποτα δωρεάν, πέρα από την δωρεάν παρακολούθηση μαθημάτων; Οι εστίες που μένω δεν είναι κρατικές, με την έννοια ότι δεν χρηματοδοτούνται από το κράτος. Το κόστος συντήρησης το έχουν αναλάβει οι ένοικοι, δηλαδή εμείς!!! Εμείς πληρώνουμε κάθε μήνα ένα ποσό για να πληρωθούν οι καθαρίστριες, να διορθωθούν οι βλάβες, για να συντηρηθούν τα κτήρια. Που είναι το δωρεάν ρε παιδιά; Πείτε μου και εμένα να πάω να φιλήσω τον άγιο (ουπς, θρησκευτικό παραστράτημα) άνθρωπο - κομμουνιστή που πήρε αυτήν την πρωτοβουλία.


Γενικά τα ολοκληρωτικά καθεστώτα (πχ φασισμός και κομμουνισμός) εμένα δεν μου κάνουν καμία διαφορά. Όταν ο άνθρωπος παύει να έχει την ανθρώπινη υπόστασή του και όταν γίνεται ένα γρανάζι στη μηχανή, τότε το καθεστώς έχει αποτύχει, όπως έχω ξαναπεί. Δεν πρέπει να ζούμε για το κράτος. Το κράτος πρέπει να υπάρχει για εμάς. Όχι όμως για τους λίγους εμάς. Για όλους μας. Προσωπικά προτιμώ την δημοκρατία που έχουμε τώρα στην Ελλάδα (και στον ευρωπαϊκό και αμερικάνικο κόσμο). Την προτιμώ γιατί, παρά τις ατέλειές της, τουλάχιστον έχουμε την ελευθερία μας. Και αυτό είναι το σημαντικότερο. Δεν φοβόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για οτιδήποτε. Δεν φοβόμαστε να βρίσουμε το κράτος αν μας έχει κάνει κάτι. Δεν φοβόμαστε να διαδηλώσουμε, δεν φοβόμαστε να μαζευτούμε μια παρέα και να κάνουμε πάρτι, δεν φοβόμαστε να πάμε εκκλησία το Πάσχα, ούτε φοβόμαστε να πάμε να ζήσουμε όπου μας αρέσει. Νομίζω πως η βάση που έχουμε σήμερα είναι πολύ ισχυρή και πάνω σε αυτή πρέπει να πατήσουμε για να προχωρήσουμε μπροστά.

Υπήρξε απορία σχετική με τις πηγές μου για τα εγκλήματα του κομμουνισμού (υπενθυμίζω πως αν και το παρον post αναφέρεται μόνο στον κομμουνισμό, ωστόσο οι σκέψεις μου αφορούν όλα τα ολοκληρωτικά καθεστώτα). Γι'αυτό θεώρησα σωστό να δημοσιεύσω ορισμένες διευθύνσεις όπου μπορείτε να βρείτε αρκετές πληροφορίες για τον κομμουνισμό και τα εγκλήματα που διαπράχθηκαν στο όνομά του...


Πηγές για τα εγκλήματα του κομμουνισμού

https://www.victimsofcommunism.org/ / https://www.victimsofcommunism.org/history_communism.php
https://www.gmu.edu/departments/economics/bcaplan/museum/his1g.htm
https://www.fathersforlife.org/communist_manifesto.htm
https://www.therant.us/staff/bates/communisms_victims_deserve_to_be_remembered.htm
https://www.hawaii.edu/powerkills/COM.ART.HTM
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 18 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

drunk

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Γκίκω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 44 ετών. Έχει γράψει 318 μηνύματα.
Πολύ ωραίο άρθρο Μοναχέ.Με λίγα λόγια και στον κομμουνισμό επιβάλλεται ο ισχυρότερος.Ποιόν καπιταλισμό πολεμάει τότε?αφού ίδιες μεθόδους χρησιμοποιεί.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 18 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

teo

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Θοδωρής αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 37 ετών και επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 1,573 μηνύματα.
Ωραιο το αντικομμουνιστικο παραμύθι. Δεν συμφωνώ με τις ακραιες(συνηθως Ακρα δεξια.) αποψεις του Δημητρη. Αυτο το Αντικομμουνιστικο ΘΕΜΑ (σαν στοχο ) ειναι να κανει μια ιδεολογικοπολιτικη επιθεση στην κομμουνιστικη ιδεολογια.

σημειωση: αυτο το θεμα κανει περισσοτερο επιθεση στην κομμουνισμο παρα σε καποια αλλη ιδεολογια (π.χ αμερικη,ναζιστικη γερμανια) Γιατι δεν λες για το γκουαντάναμο. πιστευω οτι αυτο το αρθρο δεν ειναι και τοσο αντικειμενικο. λυπάμαι πολυ για τις αποψεις αυτες (ακροδεξιες απόψεις)

να κοιταξεις αυτο το θεμα:
https://www.e-steki.gr/showthread.php?t=10298 (ιστορικα ψεματα και διαστρεβλωσεις).

Τετοιες αποψεις(ακραιες-ακροδεξιες αποψεις) εχουν καταδικαστει εδω και πολυ καιρο
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

MonaXoS

Διάσημο μέλος

Ο Δημήτρης Αγοραστός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Ψυχολόγος. Έχει γράψει 2,470 μηνύματα.
Φίλε teo, είσαι νέος χρήστης, οπότε δεν με αγγίζει ιδιαίτερα η ανάλυσή σου επί των πολιτικών μου πεποιθήσεων. Μπορείς να κάνεις μια μικρή περιήγηση στα διάφορα πολιτικά θέματα που έχουν ανοιχτεί στο e-steki και θα καταλάβεις από μόνος σου ότι αν κάτι δεν με χαρακτηρίζει καθόλου (μα ΚΑΘΟΛΟΥ όμως) είναι οι ακροδεξιές ιδεολογίες, τις οποίες απεχθάνομαι και στις οποίες έχω "επιτεθεί" ουκ ολίγες φορές (κ ίσως γι' αυτό και κάποια μέλη πιθανόν να με έχουν αντιπαθήσει) :)

Λυπάμαι που όποιος δεν είναι κομμουνιστής αυτόματα είναι ακροδεξιός κατά τη γνώμη σου. Κάνεις το ίδιο λάθος που κάνουν κ πολλοί εθνικιστές οι οποίοι έχουν διαβάσει κείμενά μου κ αυτόματα με έχουν κατατάξει ως... κομμουνιστή! Ειλικρινά λυπάμαι, αλλά δεν με ενδιαφέρουν οι εντυπώσεις που σχηματίζει κάποιος από ένα κ μοναδικό κείμενό μου με συγκεκριμένη θεματολογία.

Καλή συνέχεια στις περιηγήσεις σου στο e-steki :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

teo

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Θοδωρής αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 37 ετών και επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 1,573 μηνύματα.
δεν ειπα οτι οποιος δεν ειναι κομμουνιστης ειναι ακροδεξιος.με αυτα που λες ομως τι να υποθεσω?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

MonaXoS

Διάσημο μέλος

Ο Δημήτρης Αγοραστός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Ψυχολόγος. Έχει γράψει 2,470 μηνύματα.
ότι ασκώ κριτική επί του κομμουνιστικού συστήματος. Απλά και ξεκάθαρα... Εκτός αν πιστεύεις ότι η συγκεκριμένη ιδεολογία (κ ο τρόπος που στήθηκε επί των ΕΣΣΔ) έχει το αλάθητο κ δεν μπορεί να της ασκηθεί κριτική, κάτι που δεν το νομίζω (όπως κ για οποιαδήποτε άλλη ιδεολογία, από εθνικισμό, φιλελευθερισμό, καπιταλισμό κα :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

teo

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Θοδωρής αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 37 ετών και επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 1,573 μηνύματα.
:D οκ boss! :D

[SIZE=-1]Κατά την ταπεινή μου γνώμη[/SIZE] αυτο το κειμενο δεν ειναι κριτικη επι του κομμουνιστικου συστηματος (δηλ. της ιδεολογιας του) αλλα προπαγανδα κατα της κομμουνιστικης ιδεολογιας γενικα!

θα σου αρεσε εσενα αν εβριζα τον χριστο??????? ε θα σου αρεσε?????
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

fantasmenos

Τιμώμενο Μέλος

Η Διαταραγμένη Προσωπικότητα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Θεολόγος και μας γράφει απο Μαυροβούνιο (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,026 μηνύματα.
Ο MonaXos δεν άσκησε άμεσα κριτική στο Μαρξ. Ο Μαρξ θεωρείται αξεπέραστος φιλόσοφος οικονομολόγος πολιτικός που στιγμάτισε το 19ο και τον 20ο αιώνα όσο λίγοι. Διαφωνώ στο σημείο που αναφέρει ο MonaXos σε σχέση με τη ξεροκεφαλιά των 5 κομμουνιστών. Ο Μαρξ ήταν πολιτικός και έδρασε με τέτοιο τρόπο όπου και επηρρέασε το κομμουνιστικό κίνημα βλ. τις συγκρούσεις του με το Προυντόν και το Μπακούνιν στη Διεθνή). Δεν το χρησιμοποίησαν αλλά μάλλον άφησε τα περιθώρια ο ίδιος για να πάρει αυτή τη μορφή ο κομμουνισμός. Αν και διαφωνώ σε αρκετά δε μπορώ να παραβλέψω τη δυναμική που άσκησε.

Ο MonaXos άσκησε κριτική στη μορφή που πήρε ο κομμουνισμός... Όπως και εσύ μπορείς να κατακρίνεις το χριστιανισμό και τα εγκλήματα που διέπραξε (σταυροφορίες, προγκρόμ κατά των Εβραιών κτλ) έτσι και αυτός μπορεί να καταγγείλει τα εγκλήματα του Στάλιν και τα στρατόπεδα συγκέντρωσης τη δεκαετία του 50'. Δε μπορείς όμως να κατακρίνεις και να βρίσεις το Χριστό όπου ακόμα και άθεος να είσαι δε μπορείς να παραβλέψεις τα ριζοσπαστικά διδάγματα για την εποχή του. Το ίδιο ισχύει και για το Μαρξ. Εξάλλου, ο Μαρξ ήταν ο Χριστός και ο Ένγκελς ο Απόστολος Παύλος για τους κομμουνιστές. ;)

Απλώς μη βλέπεις τα πράγματα άσπρο-μαύρο. Τα εγκλήματα του κομμουνισμού έχουν ιστορική βάση και είναι κατακριτέα. Όπως και του χριστιανισμού αλλά και του εθνικισμού με τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.

Με σεβασμό και χωρίς τη διάθεση να φανώ εριστικός :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

teo

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Θοδωρής αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 37 ετών και επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 1,573 μηνύματα.
Ας παμε στο σημερα! Δηλαδη πως θα ξανακερδισουν οι αριστερες ιδεες της λαϊκες μαζες? :)

π.χ Πως θα υπερασπισουμε καλυτερα το δικαιωμα στη δημοσια και δωρεαν παιδεια,το δικαιωμα για καλυτερες συνταξεις και μισθους ?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Rempeskes

Επιφανές μέλος

Ο Rempeskes αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Hair stylist. Έχει γράψει 8,045 μηνύματα.
π.χ Πως θα υπερασπισουμε καλυτερα το δικαιωμα στη δημοσια και δωρεαν παιδεια,το δικαιωμα για καλυτερες συνταξεις και μισθους ?


Στήνοντας μια χάρτινη γκιλοτίνα στο Σύνταγμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

teo

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Θοδωρής αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 37 ετών και επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 1,573 μηνύματα.
Για να εχουμε πραγματικα δημοσια και δωρεαν παιδεια , καλυτερες συνταξεις και μισθους χρειαζεται μια αλλη πολιτικη . Επισης για να λυθεί το ασφαλιστικο χρειαζεται μια αλλη πολιτικη και οχι αυτην που εφαρμοζουν τα κομματα ΠΑΣΟΚ και ΝΔ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Neraida

Επιφανές μέλος

Η Bitch... αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 13,073 μηνύματα.
Επισης για να λυθεί το ασφαλιστικο χρειαζεται μια αλλη πολιτικη και οχι αυτην που εφαρμοζουν τα κομματα ΠΑΣΟΚ και ΝΔ

πωπω, ειναι σα να ακουω την Παπαρηγα την ιδια...μπρρρρρρρρρρρ!!!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

deadhead_pirate

Περιβόητο μέλος

Ο deadhead_pirate αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 5,774 μηνύματα.
Για να εχουμε πραγματικα δημοσια και δωρεαν παιδεια , καλυτερες συνταξεις και μισθους χρειαζεται μια αλλη πολιτικη . Επισης για να λυθεί το ασφαλιστικο χρειαζεται μια αλλη πολιτικη και οχι αυτην που εφαρμοζουν τα κομματα ΠΑΣΟΚ και ΝΔ
Θα συμφωνήσω απόλυτα.
Για να έχουμε όμως μια άλλη πολιτική, χρειάζεται να αλλάξουμε μυαλά.
Την εκάστοτε πολιτική την επιλέγουμε μόνοι μας, εμείς οι ίδιοι, δεν μας τη σερβίρει κανείς.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BNorb

Νεοφερμένος

Ο BNorb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 13 μηνύματα.
Αγαπητέ Δημήτρη,

(γράψατε μεγάλη εισαγωγή, επιτρέψτε μου να κάνω κι εγώ λίγη κατάχρηση του χώρου)

Παρακολούθησα αρκετά από τα μηνύματα σας σε διάφορες συζητήσεις τον τελευταίο καιρό και αληθινά εκτίμησα την φιλελεύθερη (αν και αντιτίθεμαι στον οικονομικό φιλελευθερισμό) και αντιδογματική στάση σας.

Επιτρέψτε μου όμως στο τωρινό σας post να σας επισημάνω (όσο μπορώ επιγραμματικά) κάποιες μάλλον απλοϊκές και πάντως κατά την γνώμη μου λανθασμένες τοποθετήσεις σας σχετικά με τον κομμουνισμό και τα κομμουνιστικά κόμματα. Και αυτά όχι ως συνήγορος του κομμουνισμού, που δεν είμαι (μολονότι συνιστά μέγα κεφάλαιο στην νεότερη ιστορία) αλλά για λίγο περισσότερη αντικειμενικότητα που είμαι σίγουρος ότι και εσείς επιζητάτε.

Γράψατε,

Πως μπορεί κανείς να αθωώνει τον Λένιν και πως μπορεί να ξεπλένει το αίμα από τα χέρια του, τη στιγμή που ο ίδιος σκότωσε πάνω από 10.000.000 Ρώσους πολίτες για να πετύχει τον στόχο του;

Λάθος. Ο Λένιν δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να κατηγορηθεί ως αυτουργός (ή διατάσσων) υπεύθυνος για τα "10 εκατομμύρια" θανάτους που αναφέρετε (και υποθέτω ότι εννοείτε τις διώξεις και τα θύματα του Σταλινικού καθεστώτος αλλά και των μετέπειτα με τα γκουλάγκ, τα ψυχιατρεία κλπ). Ως ο "πνευματικός πατέρας" θεωρητικά και ίσως, αν και κατά την γνώμη μου σε ελάχιστο βαθμό.

Ο Λένιν πέθανε το 1924 όντας εκτός εξουσίας για πάνω από ένα χρόνο μετά από ημι-επιτυχημένη απόπειρα δολοφονίας εναντίον του από τους Εσέρους. Η ίδια η Οκτωβριανή Επανάσταση (ανεξάρτητα από την συζήτηση αν ήταν όντως επανάσταση) ήταν σχεδόν αναίμακτη. Επακολούθησε βέβαια ένας αιματηρός εμφύλιος πόλεμος, με ανοιχτή επέμβαση όλων των ευρωπαϊκών δυνάμεων (κατά την γνώμη μου όχι από τον πόνο τους για την δημοκρατία) όπου όντως τα θύματα ήταν πολλά. Οφείλουμε όμως να αναγνωρίσουμε ότι επρόκειτο για πόλεμο.
Τα θύματα που υπονοείτε, όσα υπήρξαν, καταγράφονται μετά την επικράτηση του Σταλινικού καθεστώτος και μετά την κυριολεκτική εξόντωση όλης της ηγετικής υπό τον Λένιν ομάδας των μπολσεβίκων (Κάμενεφ, Ζηνόβιεφ κλπ)


Είπατε,
Οι τότε κομμουνιστές-ιδρυτές της όλης κομμουνιστικής ιδεολογίας ήταν πέντε ξεροκέφαλοι που επειδή ένοιωθαν την κοινωνική καταπίεση, αποφάσισαν να ανοίξουν κανένα βιβλίο μπας και σώσουν την κατάσταση


Και αν ακόμη εννοείτε τους ιδρυτές του ΚΚ Κύπρου ίσως είστε λίγο υπερβολικός. Αν πολύ περισσότερο εννοείτε τους θεωρητικούς και ηγέτες του κομμουνιστικού και σοσιαλιστικού κινήματος διεθνώς αμέσως μετά τον Μαρξ και ως τις αρχές ακόμα του 20 ου αιώνα νομίζω ότι γίνεστε εξαιρετικά άδικος. Ανεξάρτητα από την ιδεολογική κριτική ή θεωρητική αποτίμηση που μπορούμε να κάνουμε εμείς σήμερα, πρόκειται για μια εποχή ιδεολογικής κοσμογονίας που προσέφερε πολλά στην νεοτερική σκέψη. Και μην σας φανεί παράταιρο αν σας πω ότι (ανεξάρτητα στο πως κατέληξε στον "υπαρκτό σοσιαλισμό") αποτέλεσε βασικό πυλώνα και ιδεολογική πηγή και για τις κοινωνικές κατακτήσεις (και τις τραγωδίες) των (δυτικο-) ευρωπαϊκών κρατών στον 20 αιώνα.


Είπατε τέλος,

Εδώ στην Κύπρο, δεν ξέρω αν το γνωρίζετε, στην εξουσία είναι το Κομμουνιστικό Κόμμα

Το ΑΚΕΛ (δίχως να το γνωρίζω εν γένει και να το υποστηρίζω) ήταν στην κυβέρνηση (συμμετοχικά και επί μέρους) τα τελευταία χρόνια και εδώ και δυο μήνες και στην προεδρία. Ακόμα και οι (κατά την γνώμη μου πλέον απλοϊκές) επεξεργασίες των περισσότερων ΚΚ λένε (και εδώ συμφωνώ μαζί τους) ότι είναι άλλο μια αριστερή δύναμη να πάρει την κυβέρνηση και άλλο να έχει την πραγματική εξουσία. Το δεύτερο (αν εξαιρέσουμε οποιουδήποτε τύπου πραξικόπημα ή επιβολή δια των όπλων) είναι μια διαδικασία πολύ πιο περίπλοκη, επίπονη, και χρονοβόρα ανεξάρτητα αν τελικά θα βγάλει σε κάτι καλύτερο ή χειρότερο. Δεν το εξηγώ περισσότερο αν και νομίζω ότι είναι εύκολο να σκεφτεί κανείς το γιατί


Τέλος θα συμφωνήσω μαζί σας με έμφαση στο

Το κράτος πρέπει να υπάρχει για εμάς. Όχι όμως για τους λίγους εμάς. Για όλους μας.


Επίσης θα πιαστώ από το

Προσωπικά προτιμώ την δημοκρατία που έχουμε τώρα στην Ελλάδα (και στον ευρωπαϊκό και αμερικάνικο κόσμο).

για να συμφωνήσω κατ' αρχήν ότι ο σημερινός κοινοβουλευτισμός (εξαιρώ λίγο τον εν Ελλάδι) είναι όπως προτιμώ να λέω το "λιγότερο κακό" πολίτευμα που εφηύρε ως τώρα ή ανθρωπότητα και άρα το καλύτερο μέχρι νεωτέρας.

Όσο για την δημοκρατία (και εδώ προσπαθώ να πετάξω ένα γάντι-βόμβα για συζήτηση που ελπίζω ότι κάποιος θα το σηκώσει) νομίζω ότι ούτε εδώ έχουμε, ούτε υπάρχει πουθενά στον δυτικό κόσμο δημοκρατία αν και θα έπρεπε αυτή να αποτελεί κατά την γνώμη την σημερινή επιδιωκόμενη ουτοπία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

teo

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Θοδωρής αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 37 ετών και επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 1,573 μηνύματα.
@BNorb
Ο κομμουνισμος δεν ειναι μια μορφη παρα πολυ καλης δημοκρατιας για την πλειοψηφια των πολιτων; Επισης ο κομμουνισμος δεν ειναι μια μορφη δικτατοριας(δικτατορια του προλεταριατου) για την μειοψηφια των πλουσιων πολιτων αυτων που κατεχουν δηλαδη τα μεσα παραγωγης δηλ. οι καπιταλιστες-εκμεταλλευτες μισθωτης εργασιας;

@Αντρεας
Λαθος! δεν την επιλεγουμε μονο εμεις. Μας την σερβιρουν την πολιτικη, η οποια δεν ειναι προς οφελος μας δηλ. δεν ειναι προς οφελος της πλειοψηφιας των πολιτων ειναι προς οφελος μιας χουφτας καπιταλιστων δηλ. προς οφελος της μειοψηφιας.

Εκτος οτι χρειαζεται να αλλαξουμε μυαλα χρειαζεται να αλλαξει πολιτικη και η ευραπαϊκη ενωση και τα κομματα που υπηρετουν αυτη την πολιτικη την αντιλαϊκη δηλ. ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Πρεπει να αποδυναμωσουμε αυτους και καθημερινα μας στερουν τα βασικα κοινωνικα δικαιωματα π.χ παιδεια , ασφαλιστικο, παραλιες, φαρμακα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

MonaXoS

Διάσημο μέλος

Ο Δημήτρης Αγοραστός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Ψυχολόγος. Έχει γράψει 2,470 μηνύματα.
Γεια σου BNorb! Ευχαριστώ για όλα τα σχόλια τα οποία και βρίσκω πολύ επιτυχημένα και μπορώ να πω ότι δεν βρίσκω τον εαυτό μου να διαφωνεί επί της ουσίας σε αυτά που λές. Απλά να ξαναπώ πως το αρχικό post αυτού του thread δεν είναι τίποτε άλλο από ένα post που είχα κάνει στο blog μου, το οποίο και μετέφερα αυτούσιο εδώ και άρα είναι αναμενόμενο να είναι γεμάτο συναισθηματισμούς (άλλωστε γράφηκε μετά από πολύ έντονη συζήτηση που είχα). Όσον αφορά διάφορα σημεία -όπως αυτό που αναφέρεις για το πολίτευμα στην χώρα μας- έχω αλλάξει γνώμη από τότε που το έγραψα :)

Το συμπέρασμα που ήθελα να καταλήξω είναι πως αν πιάσεις τον κομμουνισμό και τον τρόπο με τον οποίο έχει εκφραστεί έως σήμερα από τα διάφορα κράτη που προσπάθησαν να τον εφαρμόσουν - ή έστω να μπουν στον δρόμο γι' αυτόν- ουσιαστικά παραμένει το ίδιο εγκληματικός με άλλα απολυταρχικά καθεστώτα που έχουν περάσει (ορθώς) στην συνείδησή μας ως η προσωποποίηση του Κακού. Το ζουμί είναι αυτό το οποίο υπογράμμισες και εσύ: "Το κράτος πρέπει να υπάρχει για εμάς. Όχι όμως για τους λίγους εμάς. Για όλους μας.". Αυτή είναι άλλωστε και η πραγματική έννοια της δημοκρατίας και της ελευθερίας κατά την γνώμη μου... :)

Υ.Γ. Συγνώμη που μιλάω στον ενικό, ενώ μου απευθύνθηκες στον πληθυντικό, αλλά τώρα το συνειδητοποίησα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BNorb

Νεοφερμένος

Ο BNorb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 13 μηνύματα.
@MonaXoS,

Δεν είχα την παραμικρή αμφιβολία ότι θα συμφωνούσατε :-)

#
Επιτρέψτε μόνο να επανέλθω με μια μικρή έμφαση: Είναι άδικο να ταυτίζουμε απόλυτα μια πυκνά συγκροτημένη – και σαφώς εκτεθειμένη σε ανελέητη κριτική- θεωρία όπως ο μαρξισμός (- κομμουνισμός) με τις όποιες φωτεινές ή φρικαλέες απόπειρες εφαρμογής της. Κάτι σαν να ταυτίζουμε όλον τον χριστιανισμό με την Ιερά Εξέταση. Ο κίνδυνος που ελλοχεύει είναι να πετάξουμε το μωρό (δηλ τις χρήσιμες θεωρητικές επεξεργασίες και κατακτήσεις) μαζί με τα λερωμένα νερά του μπάνιου.

#
Ο πληθυντικός είναι μια δική μου "λόξα" που με τίποτε δεν σας δεσμεύει. Άλλωστε η ευγένεια και ο σεβασμός προς έναν συνομιλητή μπορεί να ξεχειλίζουν μέσα από κάθε μας λέξη.


@teo,

#
Στην ίδια την μαρξιστική θεωρία ο "κομμουνισμός" με κανένα τρόπο και εξ ορισμού δεν είναι "δικτατορία". Είναι η ουτοπική κοινωνία δίχως ανάγκη κανενός κράτους, δίχως καμιά ταξική διαστρωμάτωση και σίγουρα δίχως καμία δικτατορία. Ο κομμουνισμός στην μαρξιστική θεωρία πάντα, είναι ο πολύ, πολύ απώτερος τελικός στόχος (ουσιαστικά η πραγμάτωση της ουτοπίας) ενώ η δικτατορία του προλεταριάτου θα ήταν μόλις η (δυναμική) αρχή. Από εκεί και πέρα η "δικτατορία του προλεταριάτου" δεν θα υφίστατο καν πλέον (ως παντελώς αχρείαστη) ούτε καν στον σοσιαλισμό (το δεύτερο βασικό στάδιο).

#
Στο αν είναι ο κομμουνισμός είναι μια μορφή πολύ καλής δημοκρατίας, θα μπορούσαμε να συναντηθούμε και να συμφωνήσω κατά κάποιο τρόπο, μόνο αν εκλάβουμε την λέξη ακριβώς με το θεωρητικό της περιεχόμενο, ως το τελικό στάδιο μιας μακρόχρονης (και σε πολλά απρόβλεπτης) διαδικασίας προς μια ουτοπική (για σήμερα) κοινωνία.

Όμως έτσι παρεκτρεπόμαστε από το θέμα αυτής της συζήτησης. Έχει ανοίξει άλλωστε μια ειδική συζήτηση για τον κομμουνισμό αλλού.

Πάντως επανέρχομαι, ότι το θέμα της δημοκρατίας κρύβει πολλά, ενδιαφέροντα και εξόχως ανατρεπτικά μυστικά κατά την γνώμη μου τόσο για το σήμερα όσο –και πολύ περισσότερο- για το μέλλον.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

MonaXoS

Διάσημο μέλος

Ο Δημήτρης Αγοραστός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Ψυχολόγος. Έχει γράψει 2,470 μηνύματα.
Επιτρέψτε μόνο να επανέλθω με μια μικρή έμφαση: Είναι άδικο να ταυτίζουμε απόλυτα μια πυκνά συγκροτημένη – και σαφώς εκτεθειμένη σε ανελέητη κριτική- θεωρία όπως ο μαρξισμός (- κομμουνισμός) με τις όποιες φωτεινές ή φρικαλέες απόπειρες εφαρμογής της. Κάτι σαν να ταυτίζουμε όλον τον χριστιανισμό με την Ιερά Εξέταση. Ο κίνδυνος που ελλοχεύει είναι να πετάξουμε το μωρό (δηλ τις χρήσιμες θεωρητικές επεξεργασίες και κατακτήσεις) μαζί με τα λερωμένα νερά του μπάνιου.

Όταν κρίνουμε ένα σύστημα (αξιών/πολιτικής κτλ) θεωρώ πως είναι χρήσιμο να κρίνεται -πέρα από την θεωρία του- και από τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόστηκε, καθώς κάτι τέτοιο αφενός επιτρέπει να ασκηθεί κριτική τόσο στην θεωρία όσο και στην εφαρμογή της, και αφετέρου δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για την αποφυγή των ίδιων λαθών στο μέλλον.

Για να εξηγήσω λίγο καλύτερα, ας πάρουμε το παράδειγμα της Ιεράς Εξέτασης (κ όχι του κομμουνισμού απλά για να μην δημιουργηθούν οι αναμενόμενες αντιδράσεις). Σε καμία περίπτωση δεν θα ταύτιζα τον Χριστιανισμό με την Ιερά Εξέταση, αλλά ούτε θα μπορούσα να αρνηθώ τα εγκλήματα που διαπράχθηκαν από αυτήν στο όνομα μιας ανώτερης δύναμης (Θεός) και ενός ανώτερου στόχου (αθανασία). Επίσης, θα εξέταζα πολύ προσεκτικά το όλο θεωρητικό/θρησκευτικό σύστημα στο οποίο βασίστηκε η Θεοκρατία της εποχής εκείνης και θα προσπαθούσα να βρω τι ξεκίνησε όλη αυτή την θηριωδία, με το σκεπτικό να σταματήσω την εξάπλωση παρόμοιων συστημάτων στην σημερινή εποχή (εξ' ου και η αποστροφή μου για την θεοκρατία γενικότερα π.χ. Ιράν, Πακιστάν). Είναι αναπόφευκτο όμως σε κάποια φάση να μην πάρει κανείς ως σημείο εκκίνησης την εφαρμογή ενός συστήματος με σκοπό να κρίνει το ίδιο το σύστημα, την λειτουργικότητά, τα υπέρ και τα κατά του.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BNorb

Νεοφερμένος

Ο BNorb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 13 μηνύματα.
@MonaXoS,

Νομίζω ότι δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο μαζί σας!
Φωτίσατε το ζήτημα από την αντίθετη και ωστόσο ακριβώς διαλεκτικά συμπληρωματική πλευρά του:

Εγώ τόνισα ότι η κάθε θεωρία γεννιέται από την γενίκευση της πράξης και η θεωρία μπορεί να απλώνει περισσότερο από τις επιμέρους απόπειρες εφαρμογής της.

Σεις επισημάνατε –και πολύ σωστά- ότι απ' την άλλη, η κάθε πρακτική εφαρμογή μιας θεωρίας δεν μπορεί παρά να μας λέει πολλά για την ίδια την θεωρία που την ενέπνευσε και να αποτελεί ένα σοβαρό μέτρο αξιολόγησής της.

Προσυπογράφω …"κουδέν αντιπείν έχω" :-)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rempeskes

Επιφανές μέλος

Ο Rempeskes αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Hair stylist. Έχει γράψει 8,045 μηνύματα.
Ο κομμουνισμός είναι πιο δημοκρατικός από τον καπιταλισμό αλλά λιγότερο απο την ...δημοκρατία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 3 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top