Αλχημεία

bisbirikos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο bisbirikos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 53 ετών και επαγγέλεται Μουσικός. Έχει γράψει 812 μηνύματα.
NIL SINE DEO

A] ΜΑΚΡΟΚΟΣΜΟΣ

Για τον Πλάτωνα, το σύμπαν ή η μεγάλη οικουμενική τάξη, δημιουργήθηκε από τον Θεό δημιουργό ως έκφραση και εικόνα της δικής του τελειότητας:
"... κι έτσι τον διαμόρφωσε σε ένα μοναδικό και ορατό ζωντανό πράγμα, που θα περιείχε όλα τα σχετικά πλάσματα [...].
Και περιστρέφοντάς το του έδωσε μορφή σφαιρική [...], δηλαδή την τελειότερη απ'όλες τις μορφές".
(Τίμαιος, π. 410 π.Χ.)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

bisbirikos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο bisbirikos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 53 ετών και επαγγέλεται Μουσικός. Έχει γράψει 812 μηνύματα.
Janus Lacinius, Pretiosa Margarita novella , 1577-1583

"Σας διαβεβαιώ ότι οποιοσδήποτε προσπαθεί να κατανοήσει κυριολεκτικά τα κείμενα των ερμητικών φιλοσόφων, θα χαθεί μέσα στις πτυχές ενός λαβύρινθου, και ποτέ δε θα καταφέρει να βρει την έξοδο". (Livre de Artephius, Bibl. Des Philosophes Chimiques, Paris 1741)

Στο προαύλιο: θείον και υδράργυρος, τα δύο βασικά συστατικά της ύλης.
Οι τρεις τοίχοι συμβολίζουν τις τρεις φάσεις του Έργου, που αρχίζει την Άνοιξη κάτω από το ζώδιο του Κριού και το αποσυντεθειμένο πτώμα. Το καλοκαίρι, στο ζώδιο του Λέοντος, συμβαίνει η ένωση ψυχής και πνεύματος, και το Δεκέμβριο, στο ζώδιο του Τοξότη, αναδύεται το άφθαρτο κόκκινο πνεύμα-σώμα, το ελιξίριο ή ο "πόσιμος χρυσός της αιώνιας νεότητος".
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rempeskes

Επιφανές μέλος

Ο Rempeskes αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Hair stylist. Έχει γράψει 8,045 μηνύματα.
Σας διαβεβαιώ ότι οποιοσδήποτε προσπαθεί να κατανοήσει κυριολεκτικά τα κείμενα των ερμητικών φιλοσόφων, θα χαθεί μέσα στις πτυχές ενός λαβύρινθου, και ποτέ δε θα καταφέρει να βρει την έξοδο". (Livre de Artephius, Bibl. Des Philosophes Chimiques, Paris 1741)


Μια χαρά το είπε... Δεν υπάρχει έξοδος.
Είναι ένα φαύλο κυκλογύρισμα γύρω από ένα κέντρο της φαντασίας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

bisbirikos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο bisbirikos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 53 ετών και επαγγέλεται Μουσικός. Έχει γράψει 812 μηνύματα.
G.van Vreeswyk, De Goude Leeuw, Amsterdam 1676

To εξωτερικό πυρ, με τη μορφή ενός χερουβείμ, οδηγεί το αλχημικό ζεύγος, το θείον και τον υδράργυρο, μέσα στον λαβύρινθο της υλικής μεταμόρφωσης.
Ο κεντρικός ναός είναι ο τόπος της μεταμόρφωσής τους, που πρέπει να συντελεστεί μόνο με τη βοήθεια του μυστικού πυρός-άλατος, που ανοίγει τα μέταλλα.
Αυτό αποτελείται από αμμωνία, τρυγικό άλας και νίτρο, που βγαίνει από τη θεία δρόσο.
Το εξάκτινο αστέρι στην κορυφή του ναού αναγγέλει στους μάγους-σοφούς τη γέννηση του φιλοσοφικού βρέφους.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

bisbirikos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο bisbirikos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 53 ετών και επαγγέλεται Μουσικός. Έχει γράψει 812 μηνύματα.
Στην κοσμολογία των γνωστικών Οφιτών,
το θαλάσσιο κήτος (Λεβιάθαν, Ουροβόρος) σχηματίζει,
σαν το ουράνιο αρχέγονο ύδωρ,
τον εξώτατο κύκλο της δημιουργίας του κόσμου,
που είναι απρόσιτος στην εμπειρία των αισθήσεων,
και τον αποκόβει από τον θείο κόσμο της αγάπης και του Φωτός.

Και η Καββάλα, που οφείλει πολλά στις θεωρίες των Γνωστικών,
τοποθετεί ένα παραπέτασμα ανάμεσα στον Θεό και στη δημιουργία.
Ο lάκωβος Μπαίμε αποκαλούσε αυτό το ουράνιο παραπέτασμα «το ανώτατο ύδωρ»,
και στη μυθολογία του Μπλέηκ ο άνθρωπος κατοικούσε στη θάλασσα του χωροχρόνου από την εποχή του Κατακλυσμού.

Κατά την άποψη των Γνωστικών,
η επίγεια ύπαρξη είναι μια σφαίρα ζοφερής εξορίας,
και για τον Παράκελσο είναι ο τόπος όπου εξορίστηκε ο Εωσφόρος: η ίδια η Κόλαση.

Το φως-ψυχή που γεννιέται,
κατεβαίνει την κλίμακα των επτά σφαιρών ώς τη γη,
και καθ' οδόν τραχύνεται από τους πλανήτες,
που θεωρούνται κατώτεροι δημιουργοί-θεοί και δαίμονες (άρχοντες),
σκεπασμένοι με ρυπαρά στρώματα ύλης.

Κάθε πλανήτης αφήνει και μιαν αρνητική ιδιότητα πάνω στην ψυχή που περνά,
και λίγο-λίγο τη θαμπώνει:
η Αφροδίτη τής δίνει απρέπεια,
ο Ερμής φιλαργυρία,
ο Άρης οργή,
ο Δίας ματαιοδοξία
Κ.Ο.Κ.

Μετά θάνατον,
το γήινο σώμα απομένει σαν άδειο κέλυφος στον Τάρταρο,
και η ψυχή ανεβαίνει μέσα από το βασίλειο του αέρα (Βεεμώθ) για να επιστρέψει στους άρχοντες,
όσο κι αν εκείνοι προσπαθούν να την εμποδίσουν να περάσει.
Γι' αυτό απαιτείται η ακριβής γνώση των μυστικών συνθημάτων και των συμβόλων,
για να ανοίξει τον δρόμο στην επταπλή κάθαρση.

Το πέρασμα από την τελική σφαίρα είναι το δυσκολότερο.
Σύμφωνα με τη διδασκαλία των Οφιτών,
κύριος αυτής της σφαίρας είναι ο Κρόνος,
ο δημιουργός,
ο «καταραμένος» θεός που έπλασε τον χρόνο και τον χώρο.

Αυτός είναι το ερπετό που φρουρεί τον παράδεισο.

Aναπαράσταση της γνωστικής κοσμολογίας των Οφιτών (από το "Όφις").

Hans Leisegang, Die Gnosis, Stuttgart 1985
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rempeskes

Επιφανές μέλος

Ο Rempeskes αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Hair stylist. Έχει γράψει 8,045 μηνύματα.
Γι' αυτό απαιτείται η ακριβής γνώση των μυστικών συνθημάτων και των συμβόλων,
για να ανοίξει τον δρόμο στην επταπλή κάθαρση.
Όπως στην αιγυπτιακή Βίβλο των Νεκρών, και σε μερικές σελίδες της Ατχαβα Βέδα.
Aντίθετα στην Βίβλο και την Ζωροαστρική Αβέστα, η μεταθανάτεια γραφειοκρατία είναι σαφώς λιγότερη, και σχεδόν αμέσως η ψυχή συναντά τον Δημιουργό της για την τελική κρίση.


Υγ. Τι μανία είναι αυτή ρε παιδί μου, να φτάσει η Ψυχή στην Αιωνιότητα... Λες και δεν έχουμε άλλα σοβαρά ζητήματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

bisbirikos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο bisbirikos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 53 ετών και επαγγέλεται Μουσικός. Έχει γράψει 812 μηνύματα.
Στη Θεία Κωμωδία (1307-1321) του Δάντη,
η περιπλανώμενη ψυχή ανεβαίνει από το βασίλειο της Κόλασης,
που προβάλλεται σφαιρικά μέσα στη γη,
περνά από το όρος του Καθαρτηρίου και τις εννέα σφαίρες των πλανητών,
τους απλανείς αστέρες και την κρυστάλλινη σφαίρα - που όλες κινούνται από τους Αγγέλους.
Έτσι φτάνει στον Παράδεισο,
και βρίσκει την κατοικία της στο λευκό ρόδο του ουρανού,
που φωτίζεται από το θείο φως.


Michelangelo Cactani, La Materia della Divina Comedia di Dante Alighieri, 1855
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DrStrangelove

Περιβόητο μέλος

Ο DrStrangelove αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μοντέλο. Έχει γράψει 5,311 μηνύματα.
Συγχαρητήρια για την παρουσίαση αυτού του θέματος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

bisbirikos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο bisbirikos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 53 ετών και επαγγέλεται Μουσικός. Έχει γράψει 812 μηνύματα.
Οι ψυχές ανεβαίνουν από το βασίλειο των στοιχείων και
περνώντας μέσα από τις πλανητικές σφαίρες,
τα τέσσερα επίπεδα της ψυχής και τους εννέα χορούς των αγγέλων,
φτάνουν στην ανώτατη σφαίρα των Πλατωνικών Ιδανικών.
Στην κορυφή των πάντων,
ο ένθρονος Χριστός.


Ανώνυμο χειρόγραφο, 12ος αι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Δεσμώτης

Περιβόητο μέλος

Ο Δεσμώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 45 ετών. Έχει γράψει 4,605 μηνύματα.
Το όλο ζήτημα της αλχημείας εμπίπτει στο πανθομολογούμενο κυνήγι της συνωμοσιολογίας. Ακόμα και στις μέρες μας.
Μου θυμίζει τα πειράματα της Kolisko και του Kollerstrom -κάπου στο 1927- οι οποίοι κοντολογής συσχέτισαν τους πλανήτες και τα Μέταλλα.

Εφάρμοσαν μια παμπάλαια αλχημική θεωρία συγκεκριμένων αντιστοιχιών, όπου ένα καθορισμένο μέταλλο "ανήκει" σε έναν πλανήτη.
Η Kolisko χρησιμοποιούσε τα μεταλλικά αντιδραστήρια σε διάλυμα. Τα μέταλλα αποτύπωναν εικόνες στα χαρτιά, εικόνες που είχαν μορφή. Αυτή η μορφή, συνήθως, ξεθώριαζε κατά τη διάρκεια ουράνιων γεγονότων και στη συνέχεια επανερχόταν. Έτσι, τα πειράματα αυτά καθοδηγούσαν την Kolisko για το πότε και πόσο θα λειτουργούσε η ουράνια επίδραση.

Η Lilly Kolisko, εκπαιδεύτηκε σα νοσηλεύτρια και αφιερώθηκε στην επιστήμη μέσα από το ανθρωποσοφικό κίνημα που ξεκίνησε ο Rudolf Steiner στη Στουτγάρδη. Το έργο της για τις επιδράσεις πολύ αραιωμένων ομοιοπαθητικών διαλυμάτων είναι σημαντικό, όπως επίσης το έργο της για τη σημασία των σεληνιακών κύκλων στη γεωργία. Το 1926, ένα χρόνο μετά το θάνατο του Steiner, αποκάλυψε για πρώτη φορά «τις επιδράσεις των άστρων στη γήινη ύλη», όπως την ονόμασε αργότερα. Ανέδυε διαλύματα ασημιού, σιδήρου και μολύβδου σε διηθητικό χαρτί κατά τη διάρκεια μιας συνόδου του Κρόνου και του Ήλιου. Το σύνηθες πρότυπο άλλαξε:

"Ένα αόρατο χέρι εξουδετέρωσε τις αντιδράσεις του μολύβδου στο διάλυμά μου. Ο Ήλιος βρισκόταν μπροστά από τον Κρόνο και εδώ κάτω στη Γη ο μόλυβδος δεν μπορούσε να εκδηλώσει τη δραστηριότητά του. Όταν μιλάνε τα Άστρα ο άνθρωπος πρέπει να στέκεται ακίνητος και με δέος."

Η παραδοσιακή αλχημική λογική που συνδέει στοιχεία (ή ενώσεις) με πλανητικές συνάξεις είναι ίσως η προσφορότερη και πιο αδιάσειστη απόδειξη του βαθμού σύνδεσης της μια παραεπιστήμης με την άλλη.

Κοινώς "τον αράπη κι αν τον πλένεις το σαπούνι σου χαλάς".
Ίσως να έγινε αυτό με σκοπό το ένα (η αστρολογία) να τραβήξει δύναμη από το άλλο *Αλχημεία". Άλλωστε η ισχύς βρίσκεται στην ένωση.

Αστρολογικές μπούρδες featuring Alchemy crap.

Υ.γ. Παρατηρώ, το ταπεινό μυρμήγκι, και συσχετισμούς στοιχείων με τας ψυχάς και τους πλανήτες. Ε λοιπόν αν το "the Kolisko effect" ήταν η χωριάτικη, αυτοί οι συσχετισμοί συνοδευόμενοι κι από χειρόγραφα με εικονίτσες φαντάζουν σκορδαλιά...

Η ψυχή στην αιωνιότητα φτάνει με δύο τρόπους. Τρώγοντας πιτόγυρα με cocacolaκιους, και για γλυκό σουφλέ σοκολάτας με παγωτό βανίλια. Νo manuscript added.
Σκέτα, λέμε. :redface:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

bisbirikos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο bisbirikos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 53 ετών και επαγγέλεται Μουσικός. Έχει γράψει 812 μηνύματα.

Ισίδωρος Σεβίλλης, De natura rerum, χειρόγραφη ανθολογία, π.800 μ.Χ.

Το σχεδιάγραμμα δείχνει τις πιθανές σχέσεις και μεταμορφώσεις των τεσσάρων στοιχείων,
και μεταξύ τους,
και με τις τέσσερις εποχές και τις τέσσερις κράσεις.
Γη - φθινόπωρο - μελαγχολική /
Φωτιά - καλοκαίρι - χολερική /
αέρας - άνοιξη - αιματώδης /
νερό - χειμώνας - φλεγματική.


(Ομοίως)

Το έτος σαν πλέγμα σχέσεων μεταξύ εποχών, στοιχείων και των τεσσάρων σημείων του ορίζοντα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Δεσμώτης

Περιβόητο μέλος

Ο Δεσμώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 45 ετών. Έχει γράψει 4,605 μηνύματα.
Για να'μαι πιστός με την διττή μου φύση που ακράδαντα ακολουθεί το ρητό "η πρακτική κάποιας επιστήμης μπορεί να αδικήσει τη θεωρία της" οι Αλχημιστές προσεγγίζουν τους αληθινούς σοφούς και είναι / ήταν κάποιοι ρομαντικοί εραστές που η δραστηριότητα τους καθρεφτίζει την αγνή σουρρεαλιστική χαρά του ανθρώπου..

...που αν και βλέπει τις διαδοχικές αποτυχίες των άλλων, δεν θεωρεί ότι έχει νικηθεί...ξεκινάει απ' όποιο σημείο θέλει και, απ' οποιοδήποτε δρόμο εκτός από της λογικής, φθάνει όπου μπορεί.

Αλχημιστές: Εξευρενητές της ζωής που νοιώθουν (ίσως) ότι πρέπει να εξιχνιάσουν το απόκρυφο και να αποκρυφοποιήσουν όλα τα άλλα...
Η προσπάθεια τους είχε διπλό σκοπό: να ξεχωρίσουν τι από την ερμητιστική παράδοση μπορούσε να προσαρμοσθεί στην σύγχρονη ζωή και να εξάρουν τις αξίες της ύπαρξης ώστε να αποκτήσουν μαγική ακτινοβολία.
Τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο, τί πιο μαγευτικό κίνητρο από τούτο;

Bisbiriko, από αυτή τη σκοπιά, σε τιμώ που τιμάς τον ουρανό, τις εποχές, τα στοιχεία, τη Κόλαση του Αλιγκιέρι και τον Παράδεισο του Χριστού. Ιδιαίτερη μνεία για τους συσχετισμούς σου και την ανάσυρση από τα ντουλάπια των μουσείων και του χρόνου των λικνιστικών εικόνων που παρέθεσες.

Άσχετο. Μερικές φορές με πιάνει η ανησυχία: μήπως ήδη βρισκόμαστε στον παράδεισο και δεν το ξέρουμε; :worry:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νωεύς

Τιμώμενο Μέλος

Ο Ιάσων αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μαθητής/τρια και μας γράφει απο Άγιο Πνεύμα (Σέρρες). Έχει γράψει 5,713 μηνύματα.

Ισίδωρος Σεβίλλης, De natura rerum, χειρόγραφη ανθολογία, π.800 μ.Χ.

Το σχεδιάγραμμα δείχνει τις πιθανές σχέσεις και μεταμορφώσεις των τεσσάρων στοιχείων,
και μεταξύ τους,
και με τις τέσσερις εποχές και τις τέσσερις κράσεις.
Γη - φθινόπωρο - μελαγχολική /
Φωτιά - καλοκαίρι - χολερική /
αέρας - άνοιξη - αιματώδης /
νερό - χειμώνας - φλεγματική.


(Ομοίως)

Το έτος σαν πλέγμα σχέσεων μεταξύ εποχών, στοιχείων και των τεσσάρων σημείων του ορίζοντα.

" Ιδού, μυστήριον λ'εγω προς εσάς: πάντες μεν δε θέλομεν κοιμηθεί, πάντες όμως θέλομεν μεταμορφωθεί..."
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

bisbirikos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο bisbirikos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 53 ετών και επαγγέλεται Μουσικός. Έχει γράψει 812 μηνύματα.

R.Fludd, Utriusque Cosmi, τομ.1, Oppenheim 1617

Tα συστήματα της λεγόμενης "χριστιανικής Καββάλας" συνδέουν
νεοπλατωνικά και χριστιανικά στοιχεία με τη γνώση του Εβραϊκού μυστικισμού, αντλώντας συχνά από νοθευμένες πηγές (βασισμένα στο έργο του Πίκο ντε λα Μιράντολλα 1463-1494).
Στο σχέδιο αυτό, ο Ρ.Φλουντ καθιέρωνε έναν παραλληλισμό ανάμεσα στα επίπεδα του πτολεμαϊκού κόσμου και στα είκοσι δύο γράμματα της Εβραϊκής αλφαβήτου, απ'όπου ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

bisbirikos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο bisbirikos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 53 ετών και επαγγέλεται Μουσικός. Έχει γράψει 812 μηνύματα.

Gregorius Anglus Sallwigt (Ψευδώνυμο του von Welling), Opus mago-caballsticum. Frankfurt 1719

Η γεωκεντρική αντίληψη του κόσμου ήταν εμφανής στον Ελευθεροτεκτονισμό του 18ου αι.
Το "Μαγικό περίγραμμα του Κόσμου κατά Πτολεμαίον" ,
από το Opus mago-cabalisticum του Γεωργίου Φον Βέλιvγκ,
χωρίζεται σε πέντε βασίλεια:
το Α και το Β είναι τα πρωτεύοντα στοιχεία του πυρός (εβρ. esh) και του ύδατος (mayim),
το C το βασίλειο των άστρων,
το D το βασίλειο του αέρα,
όπου τα δύο στοιχεία σμίγουν στο shamayim,
το "πύρινο ύδωρ του πνεύματος", κι αυτό,
ως σπέρμα όλων των πραγμάτων,
φτάνει στnv επιφάνεια τnς γnς (Ε) με τη δρόσο.
Το F είναι η παρθένα γη,
το G ο υπόγειος αέρας,
και το κόκκινο κέντρο είναι το κεντρικό πυρ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Great Chaos

Περιβόητο μέλος

Ο Όττο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 56 ετών, επαγγέλεται Συγγραφέας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,911 μηνύματα.
Το G είναι ο υπόγειος αέρας;

Μήπως αυτό έχει δώσει έναυσμα στις θεωρίες περί Κούφιας Γης;

Μήπως αγαπητέ Μπίσμπι θα μπορούσες να μας δώσεις περισσότερα στοιχεία για το συμβολισμό του Θείου, του Υδράργυρου και του Άλατος και πώς σχετίζονται με άλλα σύμβολα του Ερμητισμού; Θα μας ήταν πολύ χρήσιμα τα στοιχεία αυτά για τις μελέτες μας, σε σχέση και με τις Ταρώ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 52 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Οι ψυχές ανεβαίνουν από το βασίλειο των στοιχείων και
περνώντας μέσα από τις πλανητικές σφαίρες,
τα τέσσερα επίπεδα της ψυχής και τους εννέα χορούς των αγγέλων,
φτάνουν στην ανώτατη σφαίρα των Πλατωνικών Ιδανικών.
Στην κορυφή των πάντων,
ο ένθρονος Χριστός.

Ποιά είναι τα τέσσερα επίπεδα της ψυχής; Που θα μπορούσα να βρω πληροφορίες γι' αυτό;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DrStrangelove

Περιβόητο μέλος

Ο DrStrangelove αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μοντέλο. Έχει γράψει 5,311 μηνύματα.
H τετρακτύς της δεκάδας θεωρείτο από τους Πυθαγόρειους Ιερή. 'Ηταν η ρίζα και η πηγή ολόκληρης της Δημιουργίας. Η ζωή ολόκληρη θεμελιώνεται στην τετράδα και όχι στην τριάδα. 1+2+3+4=10. Το άθροισμα των τεσσάρων πρώτων αριθμών αποτελεί τον τέλειο αριθμό, και συμβολίζεται με ένα ισοσκελές τρίγωνο. Κάθε πλευρά του τριγώνου έχει 4 τελείες (σημεία)...Αυτό είναι το σύμβολο της τετρακτύος. "Μουσουργίη και γεωμετρίη ενασκήσεσαι" (θα ασκηθείς στη μουσική και τη γεωμετρία για να κατανοήσεις το Θεό). Πολλές αναφορές για την τετρακτύ θα βρείτε στο Λουκιανό. Ο Πυθαγόρας ήταν αυτός που επηρρέασε τον Πλάτωνα. Αριστοτέλης στο "Περί Ψυχής" : ''οι μεν γαρ αριθμοί τα είδη αυτά και αι αρχαί ελέγοντο...είδη δε οι αριθμοί ούτοι των πραγμάτων" (Περί Ψυχής, 1, 2, 404, 40). Οι περισσότερες πηγές βρίσκονται στους προσωκρατικούς που θεωρούνται και οι θεμελιωτές της μαθηματικής Φυσικής.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

bisbirikos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο bisbirikos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 53 ετών και επαγγέλεται Μουσικός. Έχει γράψει 812 μηνύματα.

Αthanasius Kircher, Iter extaticum, Rome 1671

Τα Κοσμολογικά Συστήματα

Σχήμα 1ο
Το Πτολεμαϊκό σύστημα (περίπου 100-160 π.Χ.) με τη Γη να είναι στο κέντρο και να περιφέρονται γύρω της οι επτά αιθέριες σφαίρες της Σελήνης, του Ερμού, της Αφροδίτης, του Ήλιου, του Δία και του Κρόνου.
Όλες οι σφαίρες κινούνται σε κυκλική τροχιά γύρω από τη Γη.
Από πάνω τους ορίζεται το επίπεδο των αστέρων και οι κύκλοι του Ζωδιακού.
Το σύστημα αυτό ανατράπηκε από την επανάσταση του Κοπέρνικου.

Σχήμα 2ο
Ο κόσμος του Πλάτωνα ήταν μια προβολή της κοσμικής ψυχής και περιστρεφόταν γύρω από τον άξονά του.

Σχήμα 3ο
Στο Αιγυπτιακό σύστημα που υιοθετήθηκε από τον Βιτρούβιο, ο Ερμής και η Αφροδίτη περιστρέφονταν γύρω από τον Ήλιο, ο οποίος περιστρεφόταν με τη σειρά του γύρω από τη Γη μαζί με τους άλλου πλανήτες.

Σχήμα 4ο και 5ο
Ο Tychon Brahe το 1580 πρότεινε ένα σύστημα με δύο κέντρα.
Ο Ήλιος περιστρέφεται γύρω από τη Γη -που είναι στατική- και ταυτόχρονα βρίσκεται στο κέντρο άλλων πέντε πλανητών.

Σχήμα 6ο
Περίπου 1800 χρόνια μετά τον αστρονόμο Αρίσταρχο, ο Κοπέρνικος θεώρησε πάλι τον Ήλιο ως κέντρο του κόσμου το 1543.
Η κοσμική αυτή θεώρηση αντιστοιχούσε και στην ερμητική ανοδική κίνηση της ύλης, από την κατώτατη ακατέργαστη κατάσταση του Κρόνου/Μόλυβδου στο ανώτατο επίπεδο του Ήλιου/Χρυσού.
Ο Καρδινάλιος Νικόλαος της Κούζας, γνωστός και ως Κουζανός, το 1445 κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Γη περιστρέφεται και γύρω από τον άξονά της και γύρω από τον Ήλιο και πως το Σύμπαν πρέπει να είναι απέραντο.
Ο μαθητής του Κουζανού, Giordano Bruno, συνδυάζοντας τις ανακαλύψεις του Κουζανού με τη μαγεία, ανέφερε ότι: "Δεν είμαστε το κέντρο του κόσμου, είμαστε ό,τι και οποιοδήποτε σημείο του Σύμπαντος". Επίσης ανέφερε: "Όλα τα πράγματα βρίσκονται μέσα στο Σύμπαν, και το Σύμπαν μέσα σε όλα τα πράγματα".
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Great Chaos

Περιβόητο μέλος

Ο Όττο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 56 ετών, επαγγέλεται Συγγραφέας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,911 μηνύματα.
Συγνώμη Δόκτωρ, αυτά που γράφεις περί Τετρακτύος σχετίζονται με τα τέσσερα επίπεδα της ψυχής που προαναφέρθηκαν κι αν ναι πώς;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top