Ο Έρωτας αφαιρεί τη θεότητα από τον Θεάνθρωπο;

Great Chaos

Περιβόητο μέλος

Ο Όττο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 56 ετών, επαγγέλεται Συγγραφέας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,911 μηνύματα.
Είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο μεταξύ των απλών ανθρώπων, ότι ο Ιησούς Χριστός είχε ερωτικές σχέσεις με τη Μαρία Μαγδαληνή, πράγμα το οποίο μάλλον προέρχεται από γνωστικές παραδόσεις και από τ' Απόκρυφα Ευαγγέλια, όπου αναφέρεται μάλιστα ότι ο Ιησούς ήταν παντρεμένος με τη Μαρία. Κάποιοι την αναγνωρίζουν και στον περίφημο Μυστικό Δείπνο του Ντα Βίντσι, γεγονός που ενισχύει την παραπάνω άποψη.

Από την άλλη πλευρά, η επίσημη θέση της Εκκλησίας είναι ότι κάτι τέτοιο δεν είναι αληθές. Μάλιστα, έχω παρατηρήσει ότι για τον μέσο πιστό του Χριστιανισμού, κάτι τέτοιο θεωρείται ως ύβρις προς το πρόσωπο του Θεανθρώπου, καθώς οι περισσότεροι πιστεύουν ότι το να έχει ερωτικές σχέσεις του αφαιρεί κάτι από τη θεότητά του και συνεπώς είναι ασύμβατο με τη θεία φύση του κι απαράδεκτο ακόμη και ως νύξη. Η ιδέα αυτή έχει περάσει βαθιά στους κόλπους της Εκκλησίας, με συνέπεια οι ιερείς να είναι υποχρεωτικά άγαμοι (όλοι στην Καθολική και μόνο οι ανώτεροι στην Ορθόδοξη, απαγορεύοντας όμως και σε απλό ιερέα να παντρευτεί αφότου πάρει το σχήμα). Έτσι φαίνεται πως κατά την εκκλησιαστική παράδοση ο έρωτας είναι κάτι που δεν συνάδει με την ιερότητα.

Πιστεύετε πως πράγματι ο Έρωτας θα ήταν ένα στοιχείο ξένο προς τη φύση του Θεανθρώπου; Η σαρκική ηδονή θα του αφαιρούσε ένα μέρος ή και ολόκληρη τη θεότητά του; Ποιοι είναι οι λόγοι για κάτι τέτοιο; Γιατί μας είναι από αδύνατο έως αποτρόπαιο το να φανταστούμε ένα ιερό πρόσωπο να κάνει έρωτα με μια γυναίκα; Είναι η γυναίκα μιαρή; Είναι ο Έρωτας ανίερος και διαβολικός;

Θα μ' ενδιέφερε ν' ακούσω την άποψη των αγαπητών συνομιλητών, επάνω σ' ένα λεπτό από ηθικής απόψεως ζήτημα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DrStrangelove

Περιβόητο μέλος

Ο DrStrangelove αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μοντέλο. Έχει γράψει 5,311 μηνύματα.
Από μόνο του το γεγονός ότι είναι Θεάνθρωπος είναι δεδομένο ότι είχε το ερωτικό στοιχείο, δεν βλέπω το λόγο να τους αναστατώνει αν είχε ερωτικές σχέσεις. Η απαγόρευση του γάμου των ιερέων εμένα είναι κυρίως που με θλίβει, πολύ στενάχωρο θέμα έπιασες. Τους λυπάμαι, εκτός αν είναι η επιλογή τους να αφοσοιωθούν στο Θεό και να το δείξουν και μ'αυτό τον τρόπο. Φαντάσου όμως να θέλουν κάποιοι να παντρευτούν και να μην τους επιτρέπεται. Δεν είναι τραγωδία ;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mittenwald

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Mittenwald αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 58 ετών, επαγγέλεται Καθηγητής/τρια και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 812 μηνύματα.
Υπάρχει και η άποψη ότι ο Έρωτας είναι απαραίτητο στοιχείο για τη Θέωση του Ανθρώπου και την πλήρωση του Εαυτού.
Με αυτήν την έννοια, ο Ιησούς δεν είχε ανάγκη τον Έρωτα, εκτός κι αν είχε "απαρνηθεί" την Θεϊκή του υπόσταση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DrStrangelove

Περιβόητο μέλος

Ο DrStrangelove αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μοντέλο. Έχει γράψει 5,311 μηνύματα.
Υπάρχει και η άποψη ότι ο Έρωτας είναι απαραίτητο στοιχείο για τη Θέωση του Ανθρώπου και την πλήρωση του Εαυτού.
Με αυτήν την έννοια, ο Ιησούς δεν είχε ανάγκη τον Έρωτα, εκτός κι αν είχε "απαρνηθεί" την Θεϊκή του υπόσταση.

Ουσιαστικά ο 'Ερωτας του Ιησού με την πλατωνική έννοια προς πάσα κατεύθυνση δεν νομίζω ότι αμφισβητείται ούτε από την Εκκλησία, αυτό που αμφισβητούν είναι οι σαρκικές του σχέσεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mittenwald

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Mittenwald αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 58 ετών, επαγγέλεται Καθηγητής/τρια και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 812 μηνύματα.
Ή θα μιλήσουμε περί Έρωτος όπως το θέτει ο Great Chaos, ή με την Πλατωνική του Έννοια.
Διαλέξτε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DrStrangelove

Περιβόητο μέλος

Ο DrStrangelove αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μοντέλο. Έχει γράψει 5,311 μηνύματα.
Ή θα μιλήσουμε περί Έρωτος όπως το θέτει ο Great Chaos, ή με την Πλατωνική του Έννοια.
Διαλέξτε.

Εγώ πιστεύω ότι ακόμα και η σαρκική ηδονή δεν έρχεται σε αντίφαση με την θεότητα, αλλά και ο Γνωστικισμός στον οποίο παρέπεμψε ο Great Chaos δεν είναι ένα ομοιόμορφο πράγμα. Υπήρχαν κύκλοι που υποστήριζαν ότι ανέρχεσαι στη θεότητα δια μέσω της απόρριψης και της αποχής από τις σαρκικές σχέσεις και άλλοι κύκλοι που υποστήριζαν το ακριβώς αντίθετο, ότι δηλ.πρέπει να περάσεις και να γευθείς ακόμα και τις πιο ακραίες υλικές απολαύσεις για να ανυψωθείς αργότερα, δηλαδή δυο δρόμοι για τη θέωση, ο ένας "πέρασμα μέσα από το σκοτάδι προς το φως" και ο άλλος, ο πιο straight ας το πούμε, που έχει ενστερνιστεί και η Ορθόδοξη Εκκλησία, αυτός που συνορεύει με το μοναχισμό. Από τη μία οι "δια Χριστόν σαλοί" από την άλλη οι αυστηροί ασκητές.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mittenwald

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Mittenwald αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 58 ετών, επαγγέλεται Καθηγητής/τρια και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 812 μηνύματα.
Θα ξεφύγουμε, αλλά νομίζω ότι οι Σαλοί ήταν κι αυτοί ασκητές.
Κι έχει μεγαλύτερη σχέση με τη θέαση του χριστιανικού δόγματος και την "αναγωγή" στην προσωπική ζωή (κατ'επέκταση, σε όλον τον κόσμο).
Τρελλοί; Από την άποψη ότι έβλεπαν έτσι όλον τον κόσμο, ναι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DrStrangelove

Περιβόητο μέλος

Ο DrStrangelove αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μοντέλο. Έχει γράψει 5,311 μηνύματα.
Θα ξεφύγουμε, αλλά νομίζω ότι οι Σαλοί ήταν κι αυτοί ασκητές.
Κι έχει μεγαλύτερη σχέση με τη θέαση του χριστιανικού δόγματος και την "αναγωγή" στην προσωπική ζωή (κατ'επέκταση, σε όλον τον κόσμο).
Τρελλοί; Από την άποψη ότι έβλεπαν έτσι όλον τον κόσμο, ναι.

Δεν ξέρω πολλά για τους Σαλούς, ίσως. Πάντως οι Γνωστικοί ήταν διάφοροι κύκλοι, δεν υπήρχε ομοιογένεια απόψεων και κοσμοθεωριών απ'όσο γνωρίζω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mindcircus

Περιβόητο μέλος

Η mindcircus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Μηχανικός αεροσκαφών και μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 5,956 μηνύματα.
Δεν εχω ιδεα τι συνεβη τοτε γιατι δεν ημουν μπροστα:P αν ηταν παντρεμενοι, γιατι ο μυστικος δειπνος απο ντα βιντσι περιλαμβανει γυναικεια παρουσια, κι οσο κι αν εχω διαβασει ακρη δε βγαζω γι αυτο το παραταω. Σημερα τουλαχιστον. Παντως εμενα και στην ιστορια (μας) και στα θρησκευτικα (μας) μου βρωμανε πολλα.
αυτη ειναι η αποψη μου, δε ξερω αν σε καλυψα:P

Επειδη γνωριζω - η μαλλον εχω ακουσει για εναν ανθρωπο που κοντεψε να θυσιασει μεχρι και το παιδι του για την εκκλησια (τελικα τον πηρε ο Θεος κοντα Του... απροσμενα κι απροσδοκητα ισως και περιεργα...)και την πλυση εγκεφαλου που του χαν κανει, οι παλιοαπατεωνες (σιγουρα υπαρχουν εξαιρεσεις) αποφευγω να πολυψαχνω για τετοια θεματα διοτι αν χωθω βαθια δε σταματω, εγω προσωπικα. τελειομανια? οπως θελουμε το λεμε! αποφευγω λοιπον οτιδηποτε τεινει να μου προκαλεσει περα απο περιεργεια, συναισθηματικα αρνητισμο μαλλον επειδη εχω τασεις ψαχουλεματος και ισως να μου απορροφουν πολυ Εαυτο.
και λεω αρνητισμο, διοτι ο,τι δε σου δινει απαντησεις μονο καλη διαθεση και χαρα δε σου δινει, κι αυτα τα τελευταια τα προτιμω!!

Συμφωνω με τον mittenwald να μη τα μπλεκετε(αν κι εγω δε παω πισω:redface: ) κι εγω εδω θαμαι να σας διαβαζω με προσοχη!:hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Mittenwald

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Mittenwald αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 58 ετών, επαγγέλεται Καθηγητής/τρια και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 812 μηνύματα.
Εγώ θα ήθελα να ρωτήσω τον Great Chaos,
πόση σχέση έχει η υπάρχουσα κοινωνία με τον Έρωτα.

Πιστεύω ότι σήμερα, έχουμε ξεφύγει από την αναζήτηση του "συμπληρωματικού" μας.
Γιατί θα πρέπει ο Χριστός να "ξεφεύγει" από αυτήν την κοινωνική απομόνωση;
(Δεν έχει σχέση με το τι πραγματικά ήταν. Έχει σχέση με το πώς εμείς τον βλέπουμε)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Great Chaos

Περιβόητο μέλος

Ο Όττο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 56 ετών, επαγγέλεται Συγγραφέας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,911 μηνύματα.
Η σημερινή κοινωνία μου φαίνεται εξόχως αντιερωτική, αν και το ζήτημα του έρωτα και του σεξ την απασχολεί σε καταναλωτικό πλέον βαθμό, ίσως ακριβώς γι' αυτό και να είναι τέτοια.

Υπονοείς δηλαδή ότι ασχέτως της πραγματικής φύσης του Θεανθρώπου, επιλέχτηκε να προβληθεί μία καθαρά πατριαρχική του πλευρά, αφαιρώντας το θηλυκό στοιχείο, όπως και τον έρωτα, ο οποίος ενώνει την αρσενική με τη θηλυκή πλευρά του τέλειου ανθρώπινου όντος; Θα συμφωνήσω ότι το χριστιανικό πρότυπο του τέλειου ανθρώπου, μέσω της ενσάρκωσης του Λόγου, προωθεί και προβάλει το διαχωρισμό του ενός φύλου από το άλλο και σε καμμία περίπτωση την ενότητα. Ποιους νομίζεις ότι θα εξυπηρετούσε κάτι τέτοιο;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DreamsRevenge

Περιβόητο μέλος

Η DreamsRevenge αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,757 μηνύματα.
(...)Πιστεύετε πως πράγματι ο Έρωτας θα ήταν ένα στοιχείο ξένο προς τη φύση του Θεανθρώπου; Η σαρκική ηδονή θα του αφαιρούσε ένα μέρος ή και ολόκληρη τη θεότητά του; Ποιοι είναι οι λόγοι για κάτι τέτοιο; Γιατί μας είναι από αδύνατο έως αποτρόπαιο το να φανταστούμε ένα ιερό πρόσωπο να κάνει έρωτα με μια γυναίκα; Είναι η γυναίκα μιαρή; Είναι ο Έρωτας ανίερος και διαβολικός;(...)

Για να διατυπώσω την άποψη μου στο (ένα ακόμα) εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα που άνοιξες (τώρα που ξύπνησα κιόλας...:P) θα πρέπει να απομονώσω ένα στοιχείο από τα δεδομένα σου επειδή εμένα τουλάχιστον μου διαλύει τη λογική των πραγμάτων. Τη λέξη "θεάνθρωπος" που κατ' εμέ δεν υφίσταται ως πραγματικότητα τουλάχιστον όπως τη διδάσκει ο χριστιανισμός. Δεν υπάρχει άνθρωπος που να είναι ο υιός του θεού με την έννοια του χριστιανισμού. Αντιθέτως, όλοι μπορούμε να προσπαθήσουμε να φτάσουμε στη θέωση μέσω της ενεργοποίησης στοιχείων που υπάρχουν μέσα μας και που θα μας βοηθήσουν να γίνουμε καλύτεροι, έως πάρα πολύ καλυτεροι αν αυτό σας παρηγορεί. Ήδη εάν μπορούσαμε να διατηρήσουμε το νου και το συναίσθημα μας αγνό, θα μπορούσε ίσως και το σώμα μας να παραμείνει καθαρό και απρόσβλητο από ασθένειες, αυτό ήδη δεν θα ήταν ένα θαύμα?
Αλλά μέχρι εκεί.
Ο Ιησούς ήταν κατά τη γνώμη μου (αν υπήρξε ως ιστορικό πρόσωπο, εδώ πάμε σε άλλο θέμα συζήτησης... https://www.e-steki.gr/showthread.php?t=5514&page=51) ένας σημαντικός δάσκαλος όπως ο Σωκράτης ή ο ιστορικός Βούδας ή και άλλοι που δεν αποκλείεται η επίσημη ιστορία (δυτική και εκχριστιανισμένη, μην ξεχνάμε ότι την ιστορία την έγραφαν οι νικητές...) επιμελώς να αποκρύπτει, και θα ήταν απόλυτα λογικό να έχει όλες τις σχέσεις ενός ανθρώπου απλά χωρίς να τις εκχυδαΐζει, χωρίς να τις κατεβάζει στο επίπεδο των ζωωδών επαφών. Εάν μάλιστα έχουν βάση θεωρίες που φέρνουν τον Ιησου να μελετάει κοντά σε ινδούς δασκάλους, τότε δεν αποκλείεται να αποκόμισε γνώσεις γιόγκα που να τον βοήθησαν να ανεβάσει την ερωτική πράξη σε ένα άλλο επίπεδο σωματικής, ψυχικής και νοητικής λειτουργίας.
Από αυτή την άποψη, η "σαρκική ηδονή" που αναφέρεις αναβιβάζεται σε μια πολύ ανώτερη αίσθηση η οποία φυσικά και δεν αφαιρεί, τουναντίον προσθέτει στο νοητικό-συναισθηματικό δυναμικό ενός ατόμου. Όσο για το αποδεκτόν ή όχι του να κάνει έρωτα ένα παραδεδεγμένο ως ανώτερο ον, θεωρώ ότι εάν απαλλαγούμε από τη στενόμυαλη, μίζερη και περιορισμένη-περιοριστική επίσημη διδασκαλία του χριστιανισμού, ίσως και να αντιληφθούμε τον έρωτα ως αίσθημα και την ερωτική πράξη ως πράξη ως μια δυνατότητα εξερεύνησης άλλων επιπέδων συνειδητότητας... που σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ανίερη, ούτε φυσικά το ένα από τα δύο μέρη δηλ. η γυναίκα να είναι μιαρή...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Neraida

Επιφανές μέλος

Η Bitch... αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 13,073 μηνύματα.
Θα ηθελα να αναφερω οτι η DreamsRevenge με καλυψε πληρως με τα γραφομενα της και να παρατηρησω πως η ουσια του θεματος και οποιου προβληματισμου, εγκειται στην παρακατω παραθεση:

, θεωρώ ότι εάν απαλλαγούμε από τη στενόμυαλη, μίζερη και περιορισμένη-περιοριστική επίσημη διδασκαλία του χριστιανισμού, ίσως και να αντιληφθούμε τον έρωτα ως αίσθημα και την ερωτική πράξη ως πράξη ως μια δυνατότητα εξερεύνησης άλλων επιπέδων συνειδητότητας... που σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ανίερη, ούτε φυσικά το ένα από τα δύο μέρη δηλ. η γυναίκα να είναι μιαρή...


 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

D_G

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,938 μηνύματα.
Η απαγόρευση του γάμου των ιερέων εμένα είναι κυρίως που με θλίβει, πολύ στενάχωρο θέμα έπιασες. Τους λυπάμαι, εκτός αν είναι η επιλογή τους να αφοσοιωθούν στο Θεό και να το δείξουν και μ'αυτό τον τρόπο. Φαντάσου όμως να θέλουν κάποιοι να παντρευτούν και να μην τους επιτρέπεται. Δεν είναι τραγωδία ;
Αν και το θέμα που έβαλε ο πολύ αγαπητός συνομιλητής μου, ομολογώ ότι με ενόχλησε, ειδικά στην αρχή του μυνήματός του, οφείλω να απαντήσω σε αυτό που γράφεις για τον γάμο των ιερέων, που συμφωνώ μαζί σου.

Κατ' αρχάς, στην Γένεση, η Αγία Γραφή μας λέει, ότι όταν ο Θεός έπλασε τον Αδάμ, είπε: "Δεν είναι καλό να είναι ο άνθρωπος μόνος" και έπλασε την Εύα και τους είπε "Αυξάνεσθε και πληθύνεσθε και κυριεύσατε την γη".
Ευλόγησε λοιπόν τον γάμο, και μάλιστα ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός παρεβρέθηκε στην Κανά σε έναν γάμο και τον ευλόγησε και μάλιστα όταν τους τελείωσε το κρασί, έκανε το νερό κρασί.

Για τον γάμο των ανθρώπων του Θεου, ο ίδιος ο απόστολος Παύλος γράφει:
"Ο επίσκοπος, λοιπόν, πρέπει να είναι άμεμπτος, άνδρας μιας γυναίκας, άγρυπνος, σώφρονας, κόσμιος, φιλόξενος, διδακτικός· όχι μέθυσος, όχι πλήκτης, όχι αισχροκερδής· αλλά, επιεικής, άμαχος, αφιλάργυρος· κυβερνώντας καλά το δικό του σπίτι, έχοντας τα παιδιά του σε υποταγή με κάθε σεμνότητα·
(επειδή, αν κάποιος δεν ξέρει να κυβερνάει τη δική του οικογένεια, πώς θα επιμεληθεί την εκκλησία τού Θεού ; " (Επιστολή Α' Τιμοθεου, κεφ. γ' 3-5)
Επίσης "Οι διάκονοι ας ήναι μιας γυναικός άνδρες, κυβερνώντες καλώς τα τέκνα αυτών και τους οίκους αυτών." (Τιμόθεου Α' γ'12).

Η αγαμία του κλήρου μπήκε πολύ αργότερα με απόφαση κάποιας από τις συνόδους.

Το ακριβές λοιπόν κατά την Αγία Γραφή που είναι ο Λόγος του Θεού είναι οι επίσκοποι και οι διάκονοι να είναι απαραιτήτως παντρεμένοι και μάλιστα με παιδιά.

Στην Ορθοδοξία βέβαια οι κατώτερης βαθμίδας κληρικοί μπορούν να είναι παντρεμένοι, μόνο στην ανώτερη πρέπει να είναι άγαμοι, το αντίθετο συμβαίνει στην Καθολική όπου πρέπει να είναι όλοι ανύπανδροι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Great Chaos

Περιβόητο μέλος

Ο Όττο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 56 ετών, επαγγέλεται Συγγραφέας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,911 μηνύματα.
Αγαπητέ D_G, το ότι η αναφορά και μόνο του θέματος της ερωτικής υπόστασης του Ιησού, ενοχλεί έντονα τους πιστούς, είναι κάτι που το γνωρίζω και μάλιστα το έχω αναφέρει στο εναρκτήριο ποστ του θέματος. Αυτό που με απασχολεί και που δεν μου είναι έως σήμερα κατανοητό, είναι ο λόγος για τον οποίο η ανάδειξη μιας τέτοιας πλευράς του Θεανθρώπου, ενοχλεί τόσο έντονα. Χαίρομαι λοιπόν που το αναφέρεις, θα ήταν όμως μεγαλύτερη συμβολή από την πλευρά σου, να μας εξηγήσεις με απλά λόγια ακριβώς αυτό: Τι είναι εκείνο που σ' ενοχλεί στην αναφορά της σχέσης του Ιησού με τη Μαγδαληνή; Ποιος είναι ο λόγος που η ερωτική πτυχή της ανθρώπινης υπόστασης, θεωρείται ανοίκεια ως προς τα ιερά πρόσωπα; Μπορούσε ο Ιησούς να είναι "Τέλειος Άνθρωπος", χωρίς το ερωτικό στοιχείο του ψυχισμού του;

Απλές απορίες, τροφή προς συζήτηση, χωρίς καμμία απολύτως πρόθεση να προσβάλω την πίστη κανενός. Πιστεύω ότι ο διάλογος θα πρέπει να συμβάλλει στην κατανόηση των πεποιθήσεων των ανθρώπων, συνεπώς να βοηθά στην άμβλυνση των θρησκευτικών παθών, κάτι που τόση ανάγκη έχουμε σήμερα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DrStrangelove

Περιβόητο μέλος

Ο DrStrangelove αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μοντέλο. Έχει γράψει 5,311 μηνύματα.
Από τις επιστολές του Παύλου :

"Οι γυναίκες να υποτάσεσθε στους άντρες σας, καθώς αρμίζει σε ανθρώπους που σχετίζονται στενά με τον Κύριο".

"Οι δούλοι να υπακούετε στους κατά σάρκα κυρίους με φόβο και τρόμο !!! με ευθύτητα και ειλικρίνεια της καρδιάς σας, σαν να υπακούετε στον Χριστό".

"Οι γυναίκες να υποτάσεσθε στους ίδιους σας τους άντρες, σαν να κάνετε την υποταγή σας αυτή προς τον Κύριο"

"Ζητεί δε ο Κύριος την υποταγή αυτή, γιατί ο άντρας είναι κεφαλή της γυναίκας, όπως ο Χριστός είναι κεφαλή της Εκκλησίας"

"Αλλά καθώς η Εκκλησία υποτάσσεται στον Χριστό, έτσι και οι γυναίκες ας υποτάσονται στους ευσεβείς και θεοσεβούμενους άντρες"

Αυτή είναι η θέση που επιφυλάσει η Εκκλησία για τη γυναίκα.

Και τώρα μια ιστορία των Γνωστικών που κάθε φορά που τη διαβάζω μου προκαλείται μεγάλη συγκίνηση για προσωπικούς λόγους που δεν μπορώ να μοιραστώ δημόσια.

Φαντάσου πως είσαι ένας πρίγκηπας. Μια μέρα οι γονείς σου, ο βασιλιάς και η βασίλισσα, σε στέλνουν σε μια αποστολή στην Αίγυπτο. Πρέπει να βρεις ένα μαργαριτάρι που το φυλάει ένας πεινασμένος δράκος. Βγάζεις το βασιλικό σου χιτώνα και φεύγεις απ'το βασίλειο των γονιών σου. Ταξιδεύεις στην Αίγυπτο, φοράς βρώμικα ρούχα και μεταμφιέζεσαι σε Αιγύπτιο. Οι Αιγύπτιοι πάντως ανακαλύπτουν ότι είσαι ξένος. Σου προσφέρουν τροφή που σε κάνει να ξεχάσεις τη βασιλική σου καταγωγή και σε κάνουν να πιστεύεις ότι είσαι ένας απ'αυτούς. Βυθίζεσαι μέσα σε ένα βαθύ ύπνο.
Οι γονείς σου βλέπουν την κατάσταση σου και σου στέλνουν μια επιστολή που σου λέει να ξυπνήσεις. Αυτή σου θυμίζει την αναζήτηση σου, που στοχεύει να βρεις το μαργαριτάρι. Εσύ θυμάσαι ποιός είσαι. 'Ενα βασιλόπουλο. Υποτάσσεις γρήγορα το δράκοντα, ανακαλύπτεις το μαργαριτάρι και φεύγεις, αφήνοντας πίσω σου τα βρώμικα ρούχα.
'Οταν επιστρέφεις στην πατρίδα σου. βλέπεις τον βασιλικό σου χιτώνα, ο οποίος σου θυμίζει τα μεγαλεία στα οποία ζούσες προηγουμένως. Ο χιτώνας σου μιλά, σου λέει ότι ανήκει σε εκείνον που είναι ισχυρότερος από όλα τα ανθρώπινα πλάσματα. Φοράς τότε ξανά το βασιλικό σου χιτώνα και επιστρέφεις στο παλάτι του πατέρα σου.

Τα σύμβολα της παραπάνω ιστορίας : Ο Βασιλιάς και η Βασίλισσα είναι ο Δημιουργός, η Βασίλισσα είναι μια θηλυκή οντότητα, η Μητέρα Σοφία των Γνωστικών. Ο Χιτώνας συμβολίζει τον αληθινό σου Εαυτό, τον Ανώτερο Εαυτό σου. Η Αίγυπτος τον κόσμο της ύλης, τα βρώμικα ρούχα το σώμα σου. Για τους Γνωστικούς όπως βλέπετε, ο Δημιουργός ήταν και άντρας και γυναίκα, βασιλιάς και βασίλισσα. Διαλέγετε και παίρνετε, Παύλο ή γνωστικά παραμύθια. Προσωπικά προτιμώ να ψάξω να βρω κι άλλα τέτοια "παραμύθια" και να τα πληρώσω με όποιο κόστος.

Η ιστορία είναι παρμένη από το "The Hymn og the Pearl" The Gnostic Scriptures.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

alis

Πολύ δραστήριο μέλος

Η alis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,134 μηνύματα.
Είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο μεταξύ των απλών ανθρώπων, ότι ο Ιησούς Χριστός είχε ερωτικές σχέσεις με τη Μαρία Μαγδαληνή, πράγμα το οποίο μάλλον προέρχεται από γνωστικές παραδόσεις και από τ' Απόκρυφα Ευαγγέλια, όπου αναφέρεται μάλιστα ότι ο Ιησούς ήταν παντρεμένος με τη Μαρία. Κάποιοι την αναγνωρίζουν και στον περίφημο Μυστικό Δείπνο του Ντα Βίντσι, γεγονός που ενισχύει την παραπάνω άποψη.

Από την άλλη πλευρά, η επίσημη θέση της Εκκλησίας είναι ότι κάτι τέτοιο δεν είναι αληθές. Μάλιστα, έχω παρατηρήσει ότι για τον μέσο πιστό του Χριστιανισμού, κάτι τέτοιο θεωρείται ως ύβρις προς το πρόσωπο του Θεανθρώπου, καθώς οι περισσότεροι πιστεύουν ότι το να έχει ερωτικές σχέσεις του αφαιρεί κάτι από τη θεότητά του και συνεπώς είναι ασύμβατο με τη θεία φύση του κι απαράδεκτο ακόμη και ως νύξη. Η ιδέα αυτή έχει περάσει βαθιά στους κόλπους της Εκκλησίας, με συνέπεια οι ιερείς να είναι υποχρεωτικά άγαμοι (όλοι στην Καθολική και μόνο οι ανώτεροι στην Ορθόδοξη, απαγορεύοντας όμως και σε απλό ιερέα να παντρευτεί αφότου πάρει το σχήμα). Έτσι φαίνεται πως κατά την εκκλησιαστική παράδοση ο έρωτας είναι κάτι που δεν συνάδει με την ιερότητα.

Πιστεύετε πως πράγματι ο Έρωτας θα ήταν ένα στοιχείο ξένο προς τη φύση του Θεανθρώπου; Η σαρκική ηδονή θα του αφαιρούσε ένα μέρος ή και ολόκληρη τη θεότητά του; Ποιοι είναι οι λόγοι για κάτι τέτοιο; Γιατί μας είναι από αδύνατο έως αποτρόπαιο το να φανταστούμε ένα ιερό πρόσωπο να κάνει έρωτα με μια γυναίκα; Είναι η γυναίκα μιαρή; Είναι ο Έρωτας ανίερος και διαβολικός;

Θα μ' ενδιέφερε ν' ακούσω την άποψη των αγαπητών συνομιλητών, επάνω σ' ένα λεπτό από ηθικής απόψεως ζήτημα.

Όταν κάποτε εξέφρασα προς μία πολύ συμπαθής μου και απόλυτα πιστή θεολόγο μου την απορία ''γιατί είναι τόσο κακό αν ο Χριστός είχε ερωτικές σχέσεις ή αν ήταν παντρεμένος'' μου απάντησε :''επειδή είναι τέλειος, και σαν θεός και σαν άνθρωπος''. Ως άθεη δεν πιστεύω (προφανώς) ότι ο Χριστός είναι τέλειος (εδώ δεν είμαι σίγουρη αν υπήρξε σαν ιστορικό πρόσωπο). Δεν κατάλαβα βέβαια ούτε γιατί αποτελεί δείγμα αδυναμίας και ''ατέλεια'' να είχε ερωτικές σχέσεις.

Μπορώ ως ένα βαθμό να το ''δεχτώ'' σαν επιχείρημα, γιατί ο Χριστός ως τέλειος, σύμφωνα με την Εκκλησία, δεν έχει ανάγκη να ολοκληρωθεί σαν σύνολο, ούτε να ικανοποιήσει τις σαρκικές, ανθρώπινες ανάγκες. Μάλιστα, η ίδια θεολόγος μου είπε ότι η ανθρώπινη φύση του Χριστού περιορίζεται στο (όσον αφορά τις ανάγκες) ότι διψάει, πεινάει, έχει ανάγκη να κοιμάται. Μέχρι αυτό το βαθμό μπορώ να το δεχτώ, αλλά το γεγονός ότι έχει επικρατήσει να θεωρείται ο έρωτας κάτι μιαρό και όταν λέμε την συγκεκριμένη άποψη σε έναν πιστό, είναι σχεδόν δεδομένο, ότι θα φρίξει. Και δεν καταλαβαίνω επίσης γιατί οι ιερείς των Καθολικών είναι υποχρεωτικά άγαμοι. Όλες αυτές οι αντιλήψεις μου φαίνονται υπερβολικά οπισθοδρομικές και δεν μπορώ να τις καταλάβω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mittenwald

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Mittenwald αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 58 ετών, επαγγέλεται Καθηγητής/τρια και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 812 μηνύματα.
Η σημερινή κοινωνία μου φαίνεται εξόχως αντιερωτική, αν και το ζήτημα του έρωτα και του σεξ την απασχολεί σε καταναλωτικό πλέον βαθμό, ίσως ακριβώς γι' αυτό και να είναι τέτοια.

Υπονοείς δηλαδή ότι ασχέτως της πραγματικής φύσης του Θεανθρώπου, επιλέχτηκε να προβληθεί μία καθαρά πατριαρχική του πλευρά, αφαιρώντας το θηλυκό στοιχείο, όπως και τον έρωτα, ο οποίος ενώνει την αρσενική με τη θηλυκή πλευρά του τέλειου ανθρώπινου όντος; Θα συμφωνήσω ότι το χριστιανικό πρότυπο του τέλειου ανθρώπου, μέσω της ενσάρκωσης του Λόγου, προωθεί και προβάλει το διαχωρισμό του ενός φύλου από το άλλο και σε καμμία περίπτωση την ενότητα. Ποιους νομίζεις ότι θα εξυπηρετούσε κάτι τέτοιο;

Υπονοώ ότι δεν έχει ο Θεός ανάγκη τον Άνθρωπο, αλλά ο άνθρωπος το Θεό.
Και σύμφωνα με αυτήν την λογική, έπρεπε ο Θεός που μας "πλασάρουν" οι επίγειοι εργολάβοι του να είναι σύμφωνος με τα κοινωνικά "στάνταρ" που θέλουν να μας "φορέσουν" καπέλο.
"Εσύ θα τους κρατάς δέσμιους, κι εγώ κοιμισμένους" είπε ο παπάς στον πολιτικό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νωεύς

Τιμώμενο Μέλος

Ο Ιάσων αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μαθητής/τρια και μας γράφει απο Άγιο Πνεύμα (Σέρρες). Έχει γράψει 5,713 μηνύματα.
...

Πιστεύετε πως πράγματι ο Έρωτας θα ήταν ένα στοιχείο ξένο προς τη φύση του Θεανθρώπου; Η σαρκική ηδονή θα του αφαιρούσε ένα μέρος ή και ολόκληρη τη θεότητά του; Ποιοι είναι οι λόγοι για κάτι τέτοιο; Γιατί μας είναι από αδύνατο έως αποτρόπαιο το να φανταστούμε ένα ιερό πρόσωπο να κάνει έρωτα με μια γυναίκα; Είναι η γυναίκα μιαρή; Είναι ο Έρωτας ανίερος και διαβολικός;

...

-[FONT=&quot] [/FONT]Πιστεύω ότι ο Έρωτα δεν είναι στοιχείο ξένο προς τη φύση του Θεανθρώπου, αλλά η φύση του ανθρώπου είναι, ξένη μεν προς τον Έρωτα, παραδομένη δε προς τον ανικανοποίητο σεξισμό του(κάτι σαν σύνδρομο των αρουραίων). Εν πάσει περιπτώσει, πιστεύω πως ο Ι.Χ., αλλά και άλλοι πνευματοφόροι άνθρωποι των χιλιετηρίδων που πέρασαν, έδωσαν και τη ζωή τους, από έρωτα και φιλία για τον δεινοπαθούντα από τη μη ικανοποίηση των βασικών του ενστίκτων άνθρωπο! Αν ο Θεάνθρωπος δεν είναι ερωτικός, δεν μπορεί παρά να είναι …διαβολικός! Χρειάζεται λοιπόν μία κάποια «διάκριση πνευμάτων» εν προκειμένω, νόμιζω!
-[FONT=&quot] [/FONT]Γιατί περιορίζεται ο Έρωτας στη χθαμαλή στιγμή της λεγόμενης «σαρκικής ηδονής»; Και φυσικά ένας τέτοιος περιορισμός αφαιρεί, όχι μόνον «ένα μέρος ή και ολόκληρη τη θεότητα», αλλά προπάντων μειώνει στον άνθρωπο, εκείνο/α που κάνει/ουν τη διαφορά του, από τα υπόλοιπα αρσενικοθήλυκα είδη του αστεριού μας .
-[FONT=&quot] [/FONT]«Αδύνατη έως αποτρόπαιη», θαρρώ πως είναι μάλλον η κενότητα της φαντασίας μας( ημών των ανθρώπων), μετά από κάποιες δόσεις «σαρκικής ηδονής», κάτι που φυσικά, δεν θα μπορούσε κανείς να θεωρήσει ως «ιερή κατάσταση»! Εν πάσει περιπτώσει, και δεδομένου ότι το θέμα που θίγεται χρήζει μεγαλύτερης ακρίβειας λόγου, θα πρέπει μάλλον να διακρίνουμε τον έρωτα από τις ενδεχόμενες γενετήσιες καταλήξεις του: γιατί «κάνουμε σεξ» και όχι «έρωτα», νομίζω. Επίσης, τι μπορεί να σημαίνει: «ένα ιερό πρόσωπο να κάνει έρωτα με μία γυναίκα»; Η γυναίκα δεν μπορεί να είναι «ιερό πρόσωπο»;
-[FONT=&quot] [/FONT]Και φυσικά δεν είναι η γυναίκα μιαρή! Παραδείγματα πάμπολλα επʼ αυτού…
-[FONT=&quot] [/FONT]Διαβολικό είναι ό,τι εκπίπτει μονοδιάστατα τον Έρωτα, σε «σεξουαλική μονοτονία» ή και «απέχθεια»!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mittenwald

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Mittenwald αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 58 ετών, επαγγέλεται Καθηγητής/τρια και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 812 μηνύματα.
-Και φυσικά δεν είναι η γυναίκα μιαρή! Παραδείγματα πάμπολλα επʼ αυτού…
Μου θυμίσατε τον Αιδεσιμώτατο Moon και τις απόψεις του περί των γεννητικών οργάνων των δύο φύλων.
https://www.rotten.com/library/bio/religion/cult/sun-myung-moon/
Εξαιρετικός κύριος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top