Πειρατεία πλοίων

zip_unzip

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο zip_unzip αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μαθητής/τρια και μας γράφει απο Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 354 μηνύματα.
Κατ'αρχάς, χρόνια πολλά σε όλους. Φαντάζομαι ότι οι περισσότεροι από εμάς ξέρουμε λίγο πολύ για τις πειρατείες πλοίων. Ποιά είναι η γνώμη σας επί του θέματος; Και το κυριότερο, τι πιστεύετε ότι μπορεί να γίνει (από NGOs ή μη) ;

Απ'ό,τι έχω διαβάσει και ακούσει, οι Σομαλοί πειρατές είναι ο φόβος και ο τρόμος των καπετάνιων και των πλοιοκτητων. Αν θυμάμαι καλά, πρόσφατα Σομαλοί πειρατές κατέλαβαν φορτηγό πλοίο στον Κόλπο του Άντεν. Τι έχετε να πείτε για τα αντι-πειρατικά μέτρα της Κίνας; Πιστεύετε πως θα βοηθήσουν καθόλου ή όχι;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

PIL

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών και μας γράφει απο Καλαμαριά (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 847 μηνύματα.
Κάνε παράθεση και τα μέτρα της Κίνας για να υπάρξουν απαντήσεις
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

zip_unzip

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο zip_unzip αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μαθητής/τρια και μας γράφει απο Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 354 μηνύματα.
https://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/7799899.stm

Ορίστε. Δεν αναφέρονται ακριβώς τα μέτρα της Κίνας, αλλά μια γενική ιδέα. Αν ξαναβρώ το site που τα είχε θα το ποσταρω
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μηχανικός αεροσκαφών και μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Δεν μπορεί καμία ΜΚΟ προφανώς να περιορίσει το ζήτημα. Είναι απαραίτητο αυτό που έχει γίνει ήδη, που υπάρχει πολυεθνική ναυτική δύναμη, στην οποία συμμετέχει και το ΠΝ ήδη από το Νοέμβριο με τη φρεγάτα "Θεμιστοκλής". Πάντως δε μπορώ να καταλάβω γιατί η ναυσιπλοία δε μετακινείται βορειότερα, προς την Υεμένη και παραμένει τόσο κοντά στις ακτές της Σομαλίας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

explorer

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο explorer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών. Έχει γράψει 267 μηνύματα.
Πειρατικείες πλοιών έχουν γίνει και στην Υεμένη αφού είναι ουσιαστικά ''δίπλα'' .Δεν μπορούν να αποφύγουν τη Σομαλία αφού ο δρόμος προς την Ερυθρά Θάλασσα και το Σουέζ περνά δίπλα από τη Σομαλία.Δεν μπορεί να γίνει τίποτα από εκεί.

Από την άλλη,το πρόβλημα έχει γίνει τεράστιο,κυρίως από οικονομικής πλευράς,καθώς τα περισσότερα πλοία αναγκάζονται να κάνουν το γύρο ολόκληρης της Αφρικής(!) για να αποφύγουν τους πειρατές.Καταλήξαμε σε μία προ διώρυγας του Σουέζ εποχή!Ακόμα και η ναυτική δύναμη που στάλθηκε(η EUNavForAtalanta)δεν μπορεί να κάνει πολλά.Οι πειρατές θεωρούνται ήρωες στα τοπικά παραθαλάσσια χωριά και αποτελούν σπουδαίους πόρους πλούτου.Επομένως,υποστηρίζονται φανατικά από εκεί και ουσιαστικά βρίσκονται μέσα στον τοπικό πληθυσμό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μηχανικός αεροσκαφών και μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Ο κόλπος του Άντεν θα έπρεπε να φρουρείται σαν αστακός. Και δεδομένου ότι τα μισά ευρωπαικά καράβια είναι ελληνικά, δε νομίζω πως αρκεί μία φρεγάτα από μέρους του ΠΝ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

explorer

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο explorer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών. Έχει γράψει 267 μηνύματα.
Ο αριθμός των φρεγατών,που έχουν σταλθεί εκεί,δεν είναι περιορισμένος για κάθε κράτος;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

qwertyuiop

Διάσημο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, επαγγέλεται Μαθητής/τρια και μας γράφει απο Φιλοθέη (Αττική). Έχει γράψει 2,880 μηνύματα.
πάντως αφού απωθούνται με νερό δεν υπάρχει πρόβλημα :p
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Admiral

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Admiral αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 187 μηνύματα.
Λογω καποιων εξοσχολικων δραστηριοτητων με τις οποιες εμπλεκομαι χρειαστηκε προσφατα να εκπονησω μια εργασια για τη Ναυτικη Ασφαλεια και φυσικα η πειρατεια ηταν το κυριο μερος του κειμενου.

Η μοντερνα πειρατεια εμφανιστηκε το 80'. Σποραδικα χτυπηματα που ωστοσο κινητοποιησαν την Διεθνη Κοινοτητα και το 1992 σχηματιστηκε και το Κεντρο Αναφορων Πειρατειας που εχει βοηθησει σημαντικα. Μερι πριν 3-4 χρονια αυξημενη ηταν η πειρατεια στην Ινδονησια, και γυρω νερα, και στην Καραϊβικη. Τωρα ομως, αφου οι χωρες στα μερη που ανεφερα ελαβαν αξιοσημειωτα μετρα και εριξαν το επιπεδο της πειρατειας, η δραστηριοτητα εχει μετακυλιστει στον Κολπο του Αντεν, απο οπου πρεπει να περνανε ολα τα φορτια απο Ασια για Ευρωπη. Οταν το 2000 τα κρουσματα πειρατειας χτυπουσαν κοκκινο στη Σομαλια δεν ηξεραν καν τι ειναι.
Η Σομαλια εδω και 20 χρονια ειναι ενα μπαχαλο. Εμφυλιος, κοντρα εμφυλιος, παρεμβασεις απο ΟΗΕ, γειτονικες χωρες και αλλα. Οπως ειναι φυσικο κανενας δεν εχει χρονο να φτιαξει ακτοφυλακη. Ετσι ακριβως διπλα στο πιο πολυσυχναστο εμπορικο περασμα του κοσμου υπαρχει ενας παραδεισος αναρχιας για τους τοπικους να χτισουν τα κρυσφυγετα τους. Η Puntland Το ενα απο τα δυο κρατιδια που μαχονται για την επικρατηση στη Σομαλια, εχει καταφερει καποια χτυπηματα στις βασεις των πειρατων στις ακτες αλλα οι ψαροβαρκες της ακτοφυλακης της δεν μπορουν να κανουν τιποτα για την πειρατικη δραστηριοτητα στη θαλασσα. Το ιδιο συμβαινει και με την Υεμενη, στην αλλη πλευρα του Κολπου του Αντεν, οπου η κυβερνηση εχει σταθερη εξουσια στην ενδοχωρα αλλα απο ναυτικο τιποτα.

Το 2008 αναφερθηκαν 120 επιθεσεις, αποπειρες επιθεσεων ή ύποπτες προσεγγισεις. Οι μισες απο αυτες οδηγησαν σε καταληψη σκαφους απο πειρατες και 40 σκαφη με 300 ναυτικους ειναι αυτη τη στιγμη υπο ομηρια. Τα highlights των χτυπηματων ηταν η καταληψη του σαουδικου τανκερ με 2.000.000 βαρελια πετρελαιο και του ουκρανικου αρματαγωγου με 33 σοβιετικα αρματα μαχης που πηγαιναν για την Εθιοπια. Οι πειρατες δεν μπορουν ουτε να χρησιμοποιησουν, ουτε να προωθησουν τετοιου ειδους φορτια αλλα ζητουν εκατομυρια Ευρω για λυτρα, με τα οποια αγοραζουν οπλα.

Την καταπολεμηση των πειρατων εχουν αναλαβει ναυτικες δυναμεις απο ολοκληρο τον κοσμο. Νατοϊκα πλοια και τμηματα του 5ου Αμερικανικου Στολου απο τον Περσικο Κολπο περιπολουσαν την περιοχη. Σημειωθηκαν επιτυχιες σε βαρος των πειρατων αλλα τα ποσοστα ακομα ανεβαινουν. Ο ΟΗΕ εχει εξουσιοδοτησει ολες τις χωρες να μπουν στα εθνικα υδατα, μεχρι και στο εδαφος της Σομαλιας για να κυνηγησουν τους πειρατες! Το Δεκεμβριο ανελαβε ο Ευρωπαϊκος στολος της Επιχειρησης ATLANTA, υπο Ελληνικη διοικηση. Η ΑΤLANTΑ ειναι η πρωτη κοινη στρατιωτικη επιχειρηση της Ενωμενης Ευρωπης. Κινα και Ρωσσια εχουν στειλει αυτονομα τμηματα απο τους στολους τους.

Οπως βλεπετε εχω ψωνιο με τη θαλασσα, εξ ου και το nickname μου :xixi:
Αν καποιον τον ενδιαφερει να διαβασει περισσοτερα εχω ενα σωρο link να του δωσω, συν την εργασια 3000 λεξεων που εγραψα εγω. Το κακο ειναι οτι ειναι ολα στα αγγλικα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top