Ν.Σαραντάκος: Εγώ πάντως δεν είμαι Χελίν!

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 52 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Κυκλοφορεί ένα βιντεάκι στην ελληνική μπλογκόσφαιρα, στο οποίο μια γλυκύτατη κοπέλα, που μετά έμαθα πως είναι ηθοποιός και πως λέγεται Κατερίνα Μουτσάτσου (εγώ ήξερα μόνο την Αναστασία), αρχίζει να μας μιλάει για τον εαυτό της και για την πατρίδα της, την Ελλάδα, σε μια προσπάθεια να κλονίσει ορισμένα στερεότυπα που λέγονται για τους Έλληνες, ότι είναι απατεώνες και κοιμισμένοι δημόσιοι υπάλληλοι. Όσο προχωράει το βίντεο, και με μουσική υπόκρουση τον εθνικό μας ύμνο, η όμορφη κοπέλα αρχίζει να θυμώνει, να υψώνει τη φωνή της, οι κινήσεις της γίνονται σπασμωδικές, σχεδόν υστερικές, τα μάτια της γουρλώνουν ανησυχητικά ενώ και τα λεγόμενά της χάνουν τη συνοχή τους. Μετά το πρώτο λεπτό η κοπέλα έχει φτάσει στο σημείο να χτυπιέται, είναι πια σαφώς επιθετική προς τους θεατές της, ενώ ταυτόχρονα φωνάζει ότι “μπορώ να κολυμπήσω στα νερά 6.000 νησιών” ή “η οικογένειά μου είναι θεσμός ιερός”, λες και κάποιος της πρόσβαλε την ιερότητα ή της αμφισβήτησε τον αριθμό των νησιών. Κι ενώ πλησιάζει την παράκρουση, φωνάζει “με αποκαλούν Γκρικ, αλλά εγώ είμαι Χελίν, με λένε Κατερίνα και είμαι Χελίν”.

Όμως, μην αρκεστείτε στη δική μου περιγραφή, δείτε το βίντεο αν δεν το έχετε ήδη δει:



Βλέπω σε διάφορους ιστοτόπους ότι πολλοί συγκινήθηκαν από το βίντεο και αισθάνθηκαν περήφανοι ενώ άλλοι το χαρακτήρισαν ανόητο, ένας γνωστός μου από το φέισμπουκ το βρήκε συγκλονιστικό, ενώ άλλοι τραβάνε τα μαλλιά τους από απόγνωση. Τώρα που το είδατε θα έχετε διαμορφώσει την άποψή σας, αλλά ο βασικός μου σκοπός δεν είναι να κρίνω το βιντεάκι καθαυτό. Πάντως, ας πω παρεμπιπτόντως την άποψή μου: φοβάμαι πως δεν πετυχαίνει το σκοπό του, δηλαδή να κλονίσει τα στερεότυπα για τους Έλληνες, φοβάμαι ότι πείθει μόνο τους πεπεισμένους (αυτό που λεν οι Άγγλοι preaching to the converted) και ότι δεν καταφέρνει να πείσει το κοινό για το οποίο φτιάχτηκε, δηλαδή τους πάμπολλους καλοπροαίρετους μη Έλληνες. Η κοπέλα είναι συμπαθέστατη, αλλά αυτό δεν αρκεί. Και πέρα απ’ αυτό, βλέποντάς το αισθάνθηκα άσχημα, γιατί πολλά από τα επιχειρήματα τα βρήκα εντελώς άκυρα -ενώ άρχιζε καλά με την αποκαθήλωση των στερεοτύπων, όσο συνέχιζε χειροτέρευε.

Ίσως βέβαια να είμαι αρνητικά προδιατεθειμένος επειδή, το ομολογώ, βρήκα αφύσικο, υπερβολικό, το παίξιμο της Κ. Μουτσάτσου, έτσι όπως χτυπιέται και ωρύεται. Ίσως όμως την αδικώ, επειδή όπως έμαθα αργότερα, το βιντεάκι είναι εμπνευσμένο, ας πούμε, άλλοι θα έλεγαν αντιγραμμένο, από μια διαφήμιση μπίρας (!), της καναδικής μπίρας Canadian. Ας δούμε κι αυτό το βιντεάκι, στο οποίο ο ηθοποιός, αφού αναιρέσει κάποια στερεότυπα που λέγονται για τους Καναδούς (ότι είναι ξυλοκόποι, τρώνε χάμπουργκερ και ζούνε σε ιγκλού) δηλώνει για ποιο λόγο είναι περήφανος που είναι Καναδός και στο τέλος φωνάζει “I am a Canadian”, ενώ στο φόντο προβάλλει η μπίρα Canadian.



Αν ξαναδούμε το ελληνικό βιντεάκι έχοντας κατά νου το καναδικό, τότε δικαιολογούνται ενμέρει οι άγαρμπες χειρονομίες της Κ. Μουτσάτσου, αφού είναι αντιγραμμένες από το πρωτότυπο, αλλά και χάνεται κάθε πρωτοτυπία του ελληνικού βιντεακιού, έτσι όπως είναι ξεπατηκωμένο από το καναδέζικο. Και βέβαια σε πολλούς δεν θα αρέσει που η πατρίδα πλασάρεται με όρους μπίρας καθώς στο ποίημα του Πανσέληνου, που ο μπακάλης είχε κολλήσει τον Παρθενώνα “για ρεκλάμα, σ’ ένα βαρέλι απάνω από σαρδέλες”

Αλλά αυτά είναι θέμα γούστου, στο κάτω κάτω για ιδιωτική πρωτοβουλία πρόκειται -ξαναλέω, αισθάνθηκα λίγο αμήχανα βλέποντας το υπερβολικό παίξιμο και τα ασυνάρτητα επιχειρήματα, αλλά ελπίζω ότι δεν θα το δουν και πολλοί ξένοι και έτσι κι αλλιώς μόνο την κ. Μουτσάτσου δοξάζει ή ρεζιλεύει, κανέναν άλλο.

Εγώ θέλω να πω κάτι άλλο, επειδή, όπως και η κυρία Μουτσάτσου που έχει ζήσει αρκετά χρόνια στην Αμερική ή στην Πόλη, έτσι κι εγώ εδώ και πολλά χρόνια ζω τον περισσότερο καιρό στο εξωτερικό -αλλά εγώ λέω ότι είμαι Γκρικ, Γκρεκ, Γκρίχε, Γκρέκο, Γριέγο, όχι αυτό το αχώνευτο Χελίν. Στα ελληνικά φυσικά είμαστε Έλληνες και ζούμε στην Ελλάδα, αλλά στις άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες το όνομα με το οποίο γνωρίζουν τη χώρα μας όλοι οι εταίροι μας είναι το Greece, Grèce, Griechenland ή κάποιο άλλο από τις παραλλαγές του. H ρίζα που αρχίζει από gr- είναι πανταχού παρούσα σε όλες αυτές τις γλώσσες και, όπου δεν είναι, αυτό οφείλεται στους φωνητικούς νόμους της γλώσσας. Λογουχάρη, Φιλανδοί και Εσθονοί δεν αγαπούν το γκρ- στην αρχή των λέξεων, γι’ αυτό και την Ελλάδα τη λένε Kreikka και Kreeka αντίστοιχα. Όμοια κι οι Τσέχοι (Řecko). Αντίθετα, οι λαοί προς ανατολάς μας χρησιμοποιούν ονομασία που προέρχεται από τη ρίζα yun-, ας πούμε γιουνάν στα αραβικά και τα τούρκικα, γιαβάν στα εβρέικα. Δεν θα επεκταθώ επειδή αξίζει να αφιερώσω ειδικό άρθρο, αλλά βέβαια η ονομασία αυτή προέρχεται από τους Ίωνες.

Δεν είναι όμως σπάνιο μια χώρα να ονομάζεται διαφορετικά στη γλώσσα της απ’ ό,τι στις άλλες γλώσσες. Η Φινλανδία που λέγαμε είναι Suomi στα φιλανδικά και Finland (ή Φιν-κάτι) στις περισσότερες άλλες γλώσσες. Η Γερμανία είναι Allemagne στα γαλλικά, Germany στα αγγλικά, Nemecko στα τσέχικα -και Deutschland στα γερμανικά. Έτσι και η Ελλάδα. Τότε γιατί να μας πειράζει το Greek; Γιατί βέβαια δεν είναι μόνο η Κ. Μουτσάτσου που απορρίπτει το Greek υπέρ του Hellene, είναι και πολλοί άλλοι συνέλληνες, ιδίως τις δύο τελευταίες δεκαετίες.

Δεν μπορώ να μπω στο μυαλό τους, αλλά υποθέτω ότι η ονομασία Greek δεν αρέσει επειδή θεωρείται ξενόφερτη, ενώ το Hellene ολοφάνερα είναι ελληνικό. Αλλά και το Greek ελληνική αρχή έχει, κι ας μην του πολυφαίνεται. Οι Γραικοί ήταν πανάρχαιο ελληνικό φύλο. Στα Μετεωρολογικά του (352b), ο Αριστοτέλης, μιλώντας για την “αρχαία” όπως την αποκαλεί Ελλάδα, την τοποθετεί μεταξύ Αχελώου και Δωδώνης, και λέει: ώκουν γαρ οι Σελλοί ενταύθα και οι καλούμενοι τότε μεν Γραικοί νυν δ’ Έλληνες. Τότε Γραικοί, τώρα Έλληνες. Κατά τη μυθολογία μάλιστα, ο Γραικός ήταν γιος του Δία και της Πανδώρας, κόρης του Δευκαλίωνα. Κι επειδή οι Γραικοί ήταν δυτικό ελληνικό φύλο, οι εκ δυσμών γείτονες που τους γνώρισαν ονόμασαν Graecus όλους τους Έλληνες, ακριβώς όπως οι ανατολικοί γείτονες γνώρισαν ένα ανατολικό φύλο, τους Ίωνες, και είπαν όλους τους Έλληνες γιουνάν και γιαβάν. Με τον ίδιον άλλωστε τρόπο και οι Γάλλοι γνώρισαν τους Αλαμανούς, γειτονικό τους γερμανικό φύλο, και είπαν Allemands όλους τους Γερμανούς.

Το Γραικός συνέχισε να ακούγεται μέσα στους αιώνες, και από τα ύστερα βυζαντινά χρόνια ίσαμε τις αρχές του 20ού αιώνα ήταν ένα από τα τρία εθνικά ονόματα των Ελλήνων, πλάι στο Έλληνας και το Ρωμαίος/Ρωμιός. Κι αυτό το θέμα είναι τεράστιο και δεν σκοπεύω να επεκταθώ τώρα, αλλά μερικά πολύ ωραία λέει σ’ ένα πρόσφατο άρθρο του ο Παντελής Μπουκάλας. Ποια είναι η ετυμολογία του Γραικός μη με ρωτήσετε, δεν το ξέρω, και δεν ξέρω αν το ξέρει και κανένας. Επίσης, θα σας παρακαλέσω να μην επεκταθεί η συζήτηση στους Γραικύλους, διότι είναι άλλο θέμα που αξίζει να το δούμε χωριστά. Πάντως, για να ανακεφαλαιώσουμε, το εθνωνύμιο Γραικός, αρχαίο, υπαρκτό αλλά σπάνιο στην αρχαιότητα, περνάει στη Δύση και δίνει το Graecus απ’ όπου τα διάφορα σημερινά Greek, Grec κτλ. αλλά δεν παύει να είναι ελληνικής αρχής. Επομένως, αν δεν μας αρέσει το Greek επειδή είναι ξενόφερτο, πέφτουμε έξω.

Υπάρχει μια δεύτερη αιτία για να μην μας αρέσει το Greek. Να θυμόμαστε τα διάφορα λεξιλογικά στερεότυπα, π.χ. τη σημασία grec = χαρτοκλέφτης (που γι’ αυτήν φταίει τάχα ο Θεόδωρος Άπουλος), το it’s all Greek to me, για να μην πούμε και τις αγγελίες περί Greek sex στα ειδικά περιοδικά (εμείς το λέμε οθωμανικό). Ή ακόμα να θεωρούμε ότι αν οι Greeks γίνουν Hellenes θα ξεχαστεί το Greek statistics που, δίκαια ή άδικα, λένε οι ξένοι. Καμιά φορά, στις εταιρίες το κόλπο της μετονομασίας πετυχαίνει και η υπερχρεωμένη Swissair μετατρέπεται στην νέα και άσπιλη Swiss (ή η ΠΑΕ Πανιώνιος στην ΠΑΕ Νέος Πανιώνιος). Στις χώρες και τους λαούς δεν μπορείς να πετάξεις τόσο εύκολα τις αποσκευές σου, ούτε και σε συμφέρει. Μπορεί να ανακοινώσουμε ότι το όνομα της χώρας μας έγινε Hellas, και να ζητάμε να την αποκαλούν έτσι, αλλά συνήθως αυτό το κάνουν χώρες που βγαίνουν από την αποικιοκρατία και θέλουν να αποτινάξουν το ξενόφερτο αποικιακό τους όνομα, σαν την Άνω Βόλτα που έγινε Μπουρκίνα Φάσο ή τη Δαχομέη που έγινε Μπενίν. Ολοφάνερα, αυτό δεν ισχύει στην περίπτωσή μας. Επίσημα τουλάχιστο, αποικία δεν είμαστε.

Λοιπόν, την εκστρατεία της Κ. Μουτσάτσου και των άλλων να αλλάξει το εθνωνύμιό μας από Greek, Grec, Grieche σε Hellene (κτλ.) δεν τη συμμερίζομαι, και όχι μόνο επειδή πρακτικά είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, αλλά επειδή και το Greek ελληνική αρχή έχει και έχει ήδη μια πολιτισμική ιστορία πολλών αιώνων. Πέρα από αυτό, όπως εύστοχα είπε ο Νίκος Λίγγρης στη Λεξιλογία, όποιος ξέρει αγγλικά καταλαβαίνει ότι η ομοιότητα του Hellas / Hellene με το αγγλ. hell = κόλαση είναι καταδικαστική για το νέο όνομα -για να μην πούμε για το λογοπαιγνιο Hell-ass που ήδη το χρησιμοποιούν εναντίον της Ελλάδας οι ακατονόμαστοι γείτονες (με το δίκιο τους βέβαια όταν ο κάθε καφενές της ελληνικής επικράτειας βγάζει φερμάνια και τους ονομάζει Σκόπια, Δαρδανία, Παιονία κτλ.). Φανταστείτε να υιοθετήσουμε εμείς οι ίδιοι το Hellas / Hellene, γλέντι που θα γίνει.

Δυο-τρία θεματάκια ακόμα για το βιντεάκι της Κ. Μουτσάτσου.
Καταρχάς, το ότι οι αρχαίοι Έλληνες εφεύραν την ιδέα της ελεύθερης αγοράς νομίζω ότι σηκώνει πολύ νερό. Και βέβαια, το επιχείρημα “αν έχω χρέη είναι επειδή οι πρόγονοί μου εφεύραν την ελεύθερη αγορά κι αν μπορείτε να με κρίνετε είναι επειδή οι πρόγονοί μου εφεύραν την έννοια της κριτικής” είναι χειρότερο κι από το “όταν εμείς χτίζαμε Παρθενώνες….” .
Έπειτα, στο τέλος του βιντεακιού, και ενώ ακούγεται η πρώτη στροφή του εθνικού ύμνου, πέφτουν στη μαύρη οθόνη οι εξής φράσεις:
Dedicated to all Hellenes in world…
“Anybody can be a Hellene, by his heart, his mind, his spirit…” (Socrates)
And to those who are self-critiquing on how to make the world more and more equal
Because, Hellenism is still a process and will be till the end of times.
Με όλο το θάρρος, αλλά νομίζω ότι και η πρώτη και η τέταρτη φράση έχουν λάθη στα αγγλικά. Εγώ θα έβαζα “in the world” στην πρώτη, στην τέταρτη δεν θα έβαζα κόμμα μετά το Because, ενώ νομίζω σωστότερο το till the end of time, όσο κι αν υπάρχει τραγούδι της Μπιγιονσέ με end of times.

Επίσης, η τρίτη πρόταση είναι πολύ κακογραμμένη. Πέρα από το ότι το self-critique είναι οριακά αγγλικά, τι να σημαίνει άραγε η πρόταση; Σε όσους κάνουν αυτοκριτική σχετικά με το πώς να κάνουν τον κόσμο ολοένα και πιο ίσο; Και τι σημαίνει αυτό;
Και, τέλος, κοιτάξτε το αρχαίο ρητό του Σωκράτη, που θυμίζει Ισοκράτη avant la lettre, ξέρετε το “ελληνικής παιδείας μετέχοντες”. Είναι αυθεντικό του Σωκράτη; Πολύ αμφιβάλλω. Έψαξα λίγο τον Πλάτωνα και δεν το βρήκα -δεν λέω ότι δεν υπάρχει, αλλά εγώ δεν το βρήκα. Μπορεί να μου ξέφυγε, μπορεί να είναι σε άλλη πηγή, αλλά πιο πιθανό βρίσκω να είναι κατασκευασμένο. Κι έχω τη φριχτή υποψία ότι κάποιος θυμόταν στο περίπου το ρητό του Ισοκράτη και το όνομά του, κι έτσι γεννήθηκε στα αγγλικά το ανύπαρκτο ρητό του Σωκράτη. Μακάρι να κάνω λάθος, κι αν διαβάζει κανείς γνωστός της Κ. Μουτσάτσου, ας τη ρωτήσει να μας πει πώς είναι στα (αρχαία) ελληνικά το ρητό. Κι ας της πει ότι το Γκρικ είναι επίσης ελληνικό, γιατί εγώ δεν θέλω καθόλου να είμαι Χελίν.

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

diotima

Διάσημο μέλος

Ο diotima αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,480 μηνύματα.
Μα.. γιατι τοση αναστατωση με το βιδεο;

[εχει πεσει μια ψιλοκουβεντα στην επικαιροτητα]
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 52 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Ο Σαραντάκος ασχολείται περισσότερο με τις γλωσσολογικές προεκτάσεις του θέματος κι από αυτήν την άποψη έχει διαφορετικό ενδιαφέρον.

[Κι εγώ τι φταίω; :P]
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ψαραδέλλη

Διάσημο μέλος

Η Ψαραδέλλη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,030 μηνύματα.
Πολυ μεγαλη βλακεια το βιντεο.Δε μου αρεσε καθολου.Και δεν καταλαβαινω και ποιος ειναι και ο σκοπος του.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

parafernalia

Περιβόητο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Προγραμματιστής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,883 μηνύματα.
Δεν μου άρεσε. Είναι μια έξυπνη προσπάθεια self-marketing από μια κοπέλα ηθοποιό.
Δεν είμαστε ιθαγενείς να ουρλιάζουμε και να χτυπιόμαστε, όσο γι' αυτό το 'Χελίν' ας το αφήσουμε καλύτερα κληρονομιά σε ολόκληρη την ανθρωπότητα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

diotima

Διάσημο μέλος

Ο diotima αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,480 μηνύματα.

Νωεύς

Τιμώμενο Μέλος

Ο Ιάσων αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μαθητής/τρια και μας γράφει απο Άγιο Πνεύμα (Σέρρες). Έχει γράψει 5,713 μηνύματα.

diotima

Διάσημο μέλος

Ο diotima αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,480 μηνύματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νωεύς

Τιμώμενο Μέλος

Ο Ιάσων αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μαθητής/τρια και μας γράφει απο Άγιο Πνεύμα (Σέρρες). Έχει γράψει 5,713 μηνύματα.

diotima

Διάσημο μέλος

Ο diotima αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,480 μηνύματα.

Νωεύς

Τιμώμενο Μέλος

Ο Ιάσων αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μαθητής/τρια και μας γράφει απο Άγιο Πνεύμα (Σέρρες). Έχει γράψει 5,713 μηνύματα.

akritas

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο akritas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 231 μηνύματα.
Ο Σαραντάκος είναι από την γενιά των Ελλήνων που εκφράζει τον ξερολισμό, που έθρεψε ο αριστερίστικος μεταμοντερνισμός της μεταπολίτευσης. Τι εννοώ με αυτό:
Είναι η ιδεολογία, η οποία μεταξύ άλλων, κρίνει ανούσια και άοσμα τα πάντα και τους πάντες όταν ο άλλος τολμήσει να εκφράσει με προσωπικό τρόπο τα εθνικά του ιδεώδη. Η κρίση αυτή επικεντρώνεται σε ανούσια ζητήματα όπως στην περίπτωσή μας την χρήση του Χελίν και του Γκρηκ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 52 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Ο Σαραντάκος έχει σπουδάσει Αγγλική Φιλολογία και είναι μεταφραστής στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Καταπιάνεται και ερευνά θέματα της γλώσσας και είναι από τους εγκυρότερους μελετητές της.
Στο κείμενο που προφανώς δεν διάβασες αναλύει γλωσσολογικά το βίντεο από το μετερίζι του ως οφείλει και όπως κάνει πάντα με θέματα της επικαιρότητας. Ανούσια είναι για άλλη μια φορά η παρέμβασή σου.
Μάλιστα, είναι ο ΜΟΝΟΣ που έδωσε μια δικαιολογία στην δεσποινίδα:
Το βίντεό της απευθύνεται σε ξένους που έχουν ήδη δει αντίστοιχο βίντεο για τους Καναδούς. Ούτε καν η υστερία δεν είναι δική της... Ανήκει στον Καναδό...

Κρίμα που έχω μόνο μια αρνητική ψήφο να βάλω στο ποστ σου, να ξέρεις όμως πως έχω δύο χέρια και ως Ελληνίδα, ξέρω να τα χρησιμοποιώ κατάλληλα. :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

akritas

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο akritas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 231 μηνύματα.
Η Γλωσσολογία ξέρεις είναι ξεχωριστή επιστήμη και ο Σαραντάκος είναι φιλόλογος της Αγγλικής.
Και να σε βοηθήσω του τα έχω πει διαδικτυακά κατά ιδίαν.
Όσο για τις κριτικές σου προς εμένα είναι πάντα ευπρόσδεκτες, φτάνει να συνοδεύονται με καλοπροαίρετα και ορθολογικά επιχειρήματα. Όταν κρίνεις ένα γεγονός το κάνεις όχι μόνο με τον ερμηνευτικό τρόπο αλλά και τον πραγματολογικό.
Είναι σαν τους Μνημονιακούς που κοιτάνε τους αριθμούς και όχι πίσω από αυτούς.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 52 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Η Γλωσσολογία ξέρεις είναι ξεχωριστή επιστήμη και ο Σαραντάκος είναι φιλόλογος της Αγγλικής.

Είπα εγώ ότι είναι γλωσσολόγος; Παραπάνω δεν έγραψα ότι είναι φιλόλογος της Αγγλικής; Γιατί το επαναλαμβάνεις; Από μεράκι ασχολείται ο άνθρωπος προς τιμήν του.Το κέφι του κάνει, αλλά τουλάχιστον το κάνει σωστά και εμπεριστατωμένα.
edit: Φαντάζομαι τουλάχιστον δικαιούται να κρίνει τα Αγγλικά της κ. Μουτσάτσου χωρίς να κινδυνεύει να χαρακτηριστεί αριστεριστής...

Όσο για τις κριτικές σου προς εμένα είναι πάντα ευπρόσδεκτες, φτάνει να συνοδεύονται με καλοπροαίρετα και ορθολογικά επιχειρήματα. Όταν κρίνεις ένα γεγονός το κάνεις όχι μόνο με τον ερμηνευτικό τρόπο αλλά και τον πραγματολογικό.
Είναι σαν τους Μνημονιακούς που κοιτάνε τους αριθμούς και όχι πίσω από αυτούς.
Την καλή μου προαίρεση τη φιλάω για εκείνος που θα την εκτιμήσουν. Όσο για τα ορθολογικά επιχειρήματα, τα παρέθεσα παραπάνω. Σε αντίθεση με σένα, αντέχω κάθε είδους κριτική και δεν με αφορά αν είναι καλοπροαίρετη ή όχι. Την παρομοίωση μου με τους Μνημονιακούς τη θεωρώ αποτυχημένο χιούμορ και την αντιπαρέρχομαι. :D

Η diotima είχε την καλοσύνη να μας πληροφορήσει πως μια παρόμοια συζήτηση έχει ανοιχθεί στην 'Επικαιρότητα εν συντομία' η οποία δεν αφορά καθόλου τον Σαραντάκο και τις γλωσσικές (καλύτερα τώρα; ) προεκτάσεις του βίντεο. Δεν θυμάμαι να είδα την άποψή σου για το βίντεο, ούτε εκεί, ούτε κι εδώ. Μόνο κριτική στον Σαραντάκο βλέπω, την οποία όπως μας πληροφόρησες του την έχεις κάνε και κατ' ιδίαν. Μάλιστα δεν αφορά καν το έργο του, αλλά αυτόν τον ίδιο. :hmm:

Κάτι άλλο ουσίας έχουμε να συζητήσουμε; Πώς σας φάνηκε το βίντεο κε Ακρίτα; Το δεύτερο βίντεο ως απάντηση στο πρώτο πώς σας φάνηκε; Το απόσπασμα της Μουτούση από τη Χώρα Προέλευσης;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

akritas

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο akritas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 231 μηνύματα.
Μιας και ρωτάς την άποψή μου για το βίντεο –το νήμα αναφέρεται στην κριτική Σαραντάκου αν δεν το κατάλαβες- είναι ότι, η Κατερίνα Μουτσάτσου (μια πολύγλωσση και ταλαντούχα καλλιτέχνης) έδωσε μια απάντηση, η οποία ήταν στα πλαίσια της προσωπικής εκτίμησης της, σε ότι αφορά την κριτική που δέχεται στο εξωτερικό ο Έλληνας τόσο σαν άτομο αλλά και στον τρόπο ζωής του. Έχοντας ζήσει στις ΗΠΑ, καταλαβαίνω ότι το βίντεο αυτό σαφώς και απευθύνεται στον μέσο Αμερικανό και όχι στον ξερόλα αριστεριστή Έλληνα. Αυτή είναι η πραγματολογική-σημειολογική του ερμηνεία.
Το άλλο βίντεο, του «malakas», απευθύνεται στους Έλληνες.

Η κακόπιστη κριτική από αριστερίστικα άτομα είναι μάλλον γιατί τους χάλασε την φαντασιακή μαγιά και της υποτιθέμενης μοναδικής -που έχουν κατά αυτούς- υπεράσπισης των εθνικών» και περί «εθνικών» αντιλήψεων. Μόνο αυτοί μπορούν να «μιλάνε» και να «κρίνουν». Δυστυχώς για αυτούς, η μαγιά τους έχει ξεφτίσει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 52 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
έδωσε μια απάντηση, η οποία ήταν στα πλαίσια της προσωπικής εκτίμησης της, σε ότι αφορά την κριτική που δέχεται στο εξωτερικό ο Έλληνας τόσο σαν άτομο αλλά και στον τρόπο ζωής του.
Μόνο αυτό δεν έκανε η δύσμοιρη. Ακολούθησε ένα προϋπάρχον σενάριο και το έντυσε με ...Ελληνικότητα. Σε ΠΡΟΚΑΛΩ να δεις την Καναδική διαφήμιση και να βρεις τις σκηνοθετικές και σεναριακές διαφορές ... Καλή τύχη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rempeskes

Επιφανές μέλος

Ο Rempeskes αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Hair stylist. Έχει γράψει 8,045 μηνύματα.
Η Γλωσσολογία ξέρεις είναι ξεχωριστή επιστήμη και ο Σαραντάκος είναι φιλόλογος της Αγγλικής.


ξες, θα προτιμούσα να μου μιλήσει για γλωσσολογία ένας φιλόλογος οποιασδήποτε Πειθαρχίας,
παρά ένας ακρίτας του χελλινικού ίντερνέ.




Όταν κρίνεις ένα γεγονός το κάνεις όχι μόνο με τον ερμηνευτικό τρόπο αλλά και τον πραγματολογικό.
Πραγματολογικά κρίνω, πως η κριτική σου στον Σαρ, είναι ερμηνευτική. :worry:



_______________________________________

Ουπς

Λολ άκυρο πανηγυρικό στα προηγούμενα
μόλις διάβασα το

η Κατερίνα Μουτσάτσου (μια πολύγλωσση και ταλαντούχα καλλιτέχνης)
ΧΑΑΧΑΧΑΧ
μετά από αυτό, αποσύρω τις κατηγορίες
ό,τι πεις μαζί σου




υγ. "Μια πολύγλωσση και ταλαντούχα Καλλιτέχνις"
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DrHouse

Διάσημο μέλος

Ο intelligentsia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Λέκτορας και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 3,560 μηνύματα.
Μιας και ρωτάς την άποψή μου για το βίντεο –το νήμα αναφέρεται στην κριτική Σαραντάκου αν δεν το κατάλαβες- είναι ότι, η Κατερίνα Μουτσάτσου (μια πολύγλωσση και ταλαντούχα καλλιτέχνης) έδωσε μια απάντηση, η οποία ήταν στα πλαίσια της προσωπικής εκτίμησης της, σε ότι αφορά την κριτική που δέχεται στο εξωτερικό ο Έλληνας τόσο σαν άτομο αλλά και στον τρόπο ζωής του. Έχοντας ζήσει στις ΗΠΑ, καταλαβαίνω ότι το βίντεο αυτό σαφώς και απευθύνεται στον μέσο Αμερικανό και όχι στον ξερόλα αριστεριστή Έλληνα. Αυτή είναι η πραγματολογική-σημειολογική του ερμηνεία.
Το άλλο βίντεο, του «malakas», απευθύνεται στους Έλληνες.

Η κακόπιστη κριτική από αριστερίστικα άτομα είναι μάλλον γιατί τους χάλασε την φαντασιακή μαγιά και της υποτιθέμενης μοναδικής -που έχουν κατά αυτούς- υπεράσπισης των εθνικών» και περί «εθνικών» αντιλήψεων. Μόνο αυτοί μπορούν να «μιλάνε» και να «κρίνουν». Δυστυχώς για αυτούς, η μαγιά τους έχει ξεφτίσει.

Ακριτα...κρινεις α-κριτα.Α...και ελα λιγο,κοψε την καραμελιτσα,ελιωσε.
Θα πω οτι η ψυχικη σου υγεια εχει κλονιστει απο τις παραπανω συνθηκες εθνικου πριαπισμου,και ετσι οι απαντησεις σου δεν μπορουν να θεωρηθουν ορθες.

Ειμαι ελιν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 52 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.


Συζητήσαμε τις προάλλες, εμείς και η μισή Ελλάδα τουλάχιστον, το “ιότροπο” (έτσι αποδίδουμε, στο φόρουμ Λεξιλογία, το αγγλ. viral) βιντεάκι “I am Hellene” της Κατερίνας Μουτσάτσου. Σε άλλους άρεσε, σε άλλους δεν άρεσε -πάντως το βιντεάκι γνώρισε απίστευτη δημοσιότητα στο Διαδίκτυο και η ίδια η δημιουργός του δήλωσε “a bit overwhelmed” από την τόση διάδοση του έργου της, που μνημονεύτηκε σε εφημερίδες και τηλεοπτικούς σταθμούς όλου του κόσμου. Θα περίμενε κανείς να είναι καταευχαριστημένη, και ίσως είναι.

Το βιντεάκι της Κ. Μουτσάτσου, θυμίζουμε, ήταν εμπνευσμένο από μια καναδική διαφήμιση μπίρας. Το ίδιο με τη σειρά του έδωσε έναυσμα να δημιουργηθούν άλλα βιντεάκια, από συμπατριώτες μας, που απαντούσαν στο δικό της. Ένα από αυτά, το γνωστότερο, ήταν του Σπύρου, My name is Spyros and I…, που το προβάλαμε κι εδώ. Αν το είδατε έχει καλώς, τώρα πια δεν μπορείτε να το δείτε.


Αν κλικάρετε στον σύνδεσμο, βλέπετε αυτήν εδώ τη μαύρη εικόνα, με το μήνυμα ότι το βίντεο έχει κατέβει επειδή η εταιρία Romanesque films έκανε καταγγελία για παραβίαση κοπιράιτ. Πρόκειται φυσικά για εταιρεία στην οποία συμμετέχει η Κατερίνα Μουτσάτσου.


Η καταγγελία βασίζεται στο ότι, στην αρχή του βιντεακιού του Σπύρου, προβάλλονται πράγματι κάποια στιγμιότυπα από το βιντεάκι της Κ. Μουτσάτσου, και μετά αρχίζει η παρωδία-απάντηση του Σπύρου. Αν έλειπαν αυτά τα στιγμιότυπα δεν θα υπήρχε βάση για την καταγγελία, τώρα όμως υπάρχει, έστω κι αν ο Σπύρος θα μπορούσε να επικαλεστεί fair use, αφού παραθέτει μικρό μόνο κλάσμα του επίμαχου έργου. Ωστόσο, στο σημερινό κλίμα, οι εταιρείες πρώτα κατεβάζουν και μετά ρωτάνε (αν ρωτάνε) και γενικά κατεβαίνουν βιντεάκια για ψύλλου πήδημα. Οπότε, και το βιντεάκι του Σπύρου κατέβηκε, αν και δεν αποκλείω να ακολουθήσει ο γνωστός κλεφτοπόλεμος, όπου ένας κατεβάζει και πέντε ανεβάζουν.

Τυπικά, η αμερικανική εταιρεία έχει τον νόμο με το μέρος της. Κι άλλες εταιρείες έχουν κάνει το ίδιο, π.χ. για τα βιντεάκια που έβαζαν σατιρικούς υπότιτλους στη διάσημη σκηνή του θυμού του Χίτλερ στο μπούνκερ. Αλλά ουσιαστικά, η ενέργεια της ΚΜ αφήνει μια άσχημη γεύση.
Όχι μόνο επειδή η ίδια έχει εμπνευστεί το βιντεάκι της από έργο άλλου, αλλά κυρίως επειδή με τον τρόπο αυτό καταπνίγει την κριτική που της γίνεται, με πρόσχημα το κοπιράιτ. Μπορεί στο βίντεο να κραυγάζει ότι “εφεύρε την ιδέα της κριτικής” αλλά με τις πράξεις της δείχνει ότι δεν ανέχεται κριτική. Ο κάθε καλλιτέχνης έχει ένα κεφάλαιο συμπάθειας και εδώ η κ. Μουτσάτσου το εξάντλησε με αυτή της την κίνηση.
Βέβαια, ο Σπύρος θα μπορούσε να ξαναφτιάξει τη δική του παρωδία με λίγο μοντάζ, να αφαιρέσει δηλαδή τα λίγα στιγμιότυπα από το βιντεάκι της κ. Μουτσάτσου. Τότε δεν θα υπάρχει πάτημα για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων. Δεν αποκλείω αυτή τη στιγμή να κάνει κάτι τέτοιο.
Θα μπορούσε βέβαια κάποιος κακεντρεχής να βάλει μια γυναίκα ηθοποιό να χτυπιέται υστερικά στην κάμερα φωνάζοντας My name is Katina and I am Hellene, σαν προοίμιο στο βιντεάκι του Σπύρου, αλλά δεν νομίζω ότι θα φτάσουν εκεί τα πράγματα.

~Νίκος Σαραντάκος


Ελπίζω να κατάλαβες επιτέλους κ. Ακρίτα ποια ήταν η προσωπική εκτίμηση της κ. Μουτσάτσου... Μα φυσικά αυτή που καθορίστηκε από την εταιρεία της. :whatever:

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top