O Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και ο θετικός εξτρεμισμός

Katerina Kar

Νεοφερμένος

Η Katerina Kar αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 10 μηνύματα.
Απόδοση κειμένου του Bradley Farless

Στο έργο του «Γράμμα απο τη φυλακή του Μπέρμιγχαμ» που χρονολογείται στις 16 Απριλίου 1963, ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ έθεσε το ζήτημα του εξτρεμισμού όπως ίσχυε στην άμεση μη βίαιη δράση που υποστήριζε στο Μπέρμιγχαμ. Για την ακρίβεια, απαντούσε στην ετικέτα του «εξτρεμιστή» που του είχαν βάλει οι «λευκοί συντηρητικοί» και η χριστιανική ηγεσία των τοπικών εκκλησιών. Προκειμένου να εναντιώνεται σε αυτήν την ετικέτα, ο Κινγκ την ασπάστηκε και τη δικαιολόγησε μέσω ενός πολύ καλά σχεδιασμένου επιχειρήματος το οποίο επικύρωνε τις θετικές μορφές εξτρεμισμού καθώς και εξίσωνε την παθητικότητα των λευκών συντηρητικών με μια μορφή εξτρεμισμού από μόνη της, διότι η απραξία τους οδηγούσε σε σοβαρή αδικία. Για τον Κινγκ ο εξτρεμισμός και η σύλληψη του εξτρεμισμού ήταν ένα δυναμικό εργαλείο που χρησιμοποιούσε για να μεταφέρει το μήνυμά του και να υποστηρίξει το τέλος του φυλετικού διαχωρισμού.

Όταν χρησιμοποιείται η λέξη εξτρεμισμός, το πρώτο πράγμα που πιθανόν έρχεται στο μυαλό είναι βίαιες ενέργειες που σκοπεύουν να δημιουργήσουν μία πολιτική δήλωση, συμπεριλαμβανομένων ενεργειών από ομάδες όπως οι Ταλιμπάν, η Αλ Κάιντα και η Κου Κουξ Κλαν. Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι ορισμένες σύγχρονες κυβερνητικές πολιτικές είναι εξτρεμιστικές. Βεβαίως ορισμένοι άνθρωποι στις Ηνωμένες Πολιτείες θα θεωρούσαν την ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ Πράξη ως μία εξτρεμιστική απάντηση σε ένα πρόβλημα που καταστρατηγεί αναμφισβήτητες ιδέες που θεωρούνται δίκαιες και απαράβατες, όπως το δικαίωμα στην ιδιωτική ζωή. Μέσω του επιχειρήματός του, ο Κινγκ υπερασπίστηκε την άμεση μη βίαιη πράξη καθιερώνοντας την έννοια του θετικού εξτρεμισμού. Την όρισε και την παρουσίασε ως μέσο αναζήτησης δικαιοσύνης που θα κατέληγε σε αδελφοσύνη και κατανόηση, ή ίση μεταχείριση στα θύματα φυλετικού ρατσισμού.

Για τον Κινγκ ο όρος εξτρεμισμός δεν είχε ένα νόημα. Ο εξτρεμισμός ήταν δυναμικός και μπορούσε να είναι είτε θετικός είτε αρνητικός. Παρουσίασε τον Ιησού ως έναν εξτρεμιστή για την αγάπη, τον Άμος ως εξτρεμιστή για τη δικαιοσύνη και τον Παύλο ως εξτρεμιστή για το χριστιανικό ευαγγέλιο. Αποκάλεσε τον Μάρτιν Λούθερ έναν εξτρεμιστή για τις αρχές, τον Τζον Μπάνιαν εξτρεμιστή για τη συνείδηση, τον Αβραάμ Λίνκολν εξτρεμιστή για την ελευθερία και τον Τόμας Τζέφερσον εξτρεμιστή για την ισότητα (King, 7). Χρησιμοποιώντας αυτά τα παραδείγματα, συνέδεσε τον εξτρεμισμό με ιστορικά πρόσωπα που έχουν κερδίσει ευρεία αναγνώριση ως δίκαιοι και ενάρετοι άνδρες των οποίων τις ιδέες και/ή τις πολιτικές οι σύχρονοί τους τις θεωρούσαν εξτρεμιστικές. Με αυτόν τον τρόπο ο Κινγκ ήθελε να πει πως ό,τι η κοινωνία ίσως αρχικά θεωρεί ακραίο, κοιτάζοντας από άλλη οπτική μπορεί να αποδειχτεί μία θετική αλλαγή.

Ο εξτρεμισμός δεν είναι πάντα αρνητικός. Ο Κινγκ τον επαναπροσδιόρισε ως τίποτα παραπάνω από ένα μέτρο για να κριθεί το επίπεδο του πάθους που έχει ένα άτομο για ένα σκοπό τον οποίο έχει αναλάβει. Εαν κάποιος έχει χαρακτηριστεί εξτρεμιστής, αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι ο σκοπός του είναι λανθασμένος ή άδικος. Σημαίνει απλά ότι ο στόχος του συγκρούεται με κυρίαρχους κοινωνικούς κανόνες. Λαμβάνοντας υπόψη τη συμβολή τους στον κόσμο όσων ο Κινγκ ανέφερε ως εξτρεμιστές, ο εξτρεμισμός μπορεί να είναι πολύ ευεργετικός. Είναι απλά ζήτημα του πώς ένα άτομο αντιλαμβάνεται τι συμβαίνει. Έτσι το κλειδί είναι να πείσεις κάποιον ότι πρέπει να αναλάβει ένα θέμα και τότε να τον κάνεις να καταπιαστεί με αυτό αντικειμενικά. Για να το κάνει αυτό, ο Κινγκ συνέστησε την άμεση μη βίαιη δράση. Για να είναι αποτελεσματικός, ο Κινγκ έπρεπε να παρουσιάσει την άμεση μη βίαιη δράση ως μία μορφή θετικού εξτρεμισμού και, το πιο σημαντικό, να υπερασπιστεί το σκοπό που υποστήριζε ως παγκόσμιο και δίκαιο.

Εφόσον η άμεση μη βίαιη δράση του Κινγκ θεωρήθηκε εξτρεμιστική από τη χριστιανική ηγεσία και τους λευκούς συντηρητικούς, δημιούργησε μία περίπτωση άμεσης μη βίαιης δράσης που είναι θετικός εξτρεμισμός. Αρχικά, όρισε την άμεση μη βίαιη δράση ως μία προσπάθεια να δημιούργησει ένταση στην κοινωνία, αλλά όχι βίαιη ένταση. Το σημείο έντασης, είπε, ήταν να κάνεις ένα θέμα αναπόφευκτο, έτσι ώστε η κοινωνία να αναγκαστεί να το αντιμετωπίσει. Όπως κατά κάποιο τρόπο ο Σωκράτης χρησιμοποιούσε τη μαιευτική του μέθοδο για να εξαναγκάσει τον άλλο να αντιμετωπίσει άμεσα μια ιδέα (King, 2-3). Δέχθηκε κριτική πως εξωθεί το θέμα στα άκρα, αλλά ο Κινγκ ένιωθε ότι αυτό ήταν απαραίτητο, καθώς κανένα πρόβλημα δε θα λυθεί από μόνο του απλώς δίνοντας χρόνο (King, 3). Η κακή κατάσταση των Νέγρων στις Ηνωμένες Πολιτείες είχε εμφανώς αγνοηθεί, ακόμα και από την κοινότητα που θεωρούσε ότι θα ήταν περισσότερο έτοιμη να προωθήσει την αδελφοσύνη και την κατανόηση: τους λευκούς συντηρητικούς και την ηγεσία της χριστιανικής εκκλησίας (King, 5 & 9). Η αλλαγή απαιτεί ένα καταλύτη και ο Κινγκ επεδίωξε ο καταλύτης να είναι η άμεση μη βίαιη δράση. Δεν είχε σκοπό να βλάψει κανένα ούτε να προκαλέσει βία, αλλά σκόπευε να αναγκάσει το κοινό να καταπιαστεί με ένα θέμα και να το εξετάσει σοβαρά. Όταν ένα θέμα το βάζεις στην άκρη και δεν είναι στο επίκεντρο, είναι έυκολο να το ξεχάσεις ή να το αποσιωπήσεις και να συνεχίσεις να αποδέχεσαι το κατεστημένο, μία συμπεριφορά στην οποία ο Κινγκ ήταν σταθερά ενάντιος (King, 3).

Για να παγκοσμιοποιήσει το στόχο της άμεσης μη βίαιης δράσης στο Μπέρμιγχαμ, την κατάργηση του φυλετικού διαχωρισμού, ο Κινγκ τον εξίσωσε με την επιδίωξη της δικαιοσύνης. Εφόσον το κοινό του ήταν κυρίως Χριστιανοί, το έκανε αυτό για προσελκύσει τη χριστιανική ηθική. Έγραψε ότι: «Ένας δίκαιος νόμος είναι ένας ανθρώπινος κώδικας που συμφωνεί με τον ηθικό νόμο ή το νόμο του Θεού. Ένας άδικος νόμος είναι ένας κώδικας που δε βρίσκεται σε αρμονία με τον ηθικό νόμο» (King, 4). Συνέχισε παραθέτοντας λόγια του Αγ. Θωμά Ακινάτη, αξιόλογου Χριστιανού στοχαστή, λέγοντας «Κάθε νόμος που εξυψώνει την ανθρώπινη προσωπικότητα είναι δίκαιος. Κάθε νόμος που υποβαθμίζει την ανθρώπινη προσωπικότητα είναι άδικος» (King, 4). Ο Κινγκ εξήγησε ότι αφού ο φυλετικός διαχωρισμός διαστρέβλωσε και κατέστρεψε την προσωπικότητα, ήταν εγγενώς άδικος, σύμφωνα με τη χριστιανική σκέψη και τις αντιλήψεις της ηθικής (King, 4). Επιπλέον συνέκρινε το φυλετικό διαχωρισμό της κοινωνίας με το χωρισμό του ανθρώπου από τον Θεό, που είναι μια ισχυρή εικόνα, αν αναλογιστεί κανείς ότι ο στόχος του Χριστιανισμού είναι να επανενωθεί με τον Θεό μέσω ενάρετων πράξεων. Αναφερόμενος στις χριστιανικές ιδέες περί δικαιοσύνης και ενοποίησης, ο Κινγκ νομιμοποίησε στο κοινό του τον στόχο του κινήματος για την κατάργηση του φυλετικού διαχωρισμού.

Έχοντας ορίσει το ζήτημα του φυλετικού διαχωρισμού ως ηθικά λανθασμένο και άδικο και την άμεση μη βίαιη δράση ως θετικό εξτρεμισμό, ο Κινγκ έπρεπε τώρα να κάνει τους συντηρητικούς λευκούς και τους Χριστιανούς να εμπλακούν με τέτοιο τρόπο που θα υπονοούσε ότι η απραξία από μόνη της ήταν μια μορφή εξτρεμισμού. Το έκανε αυτό ορίζοντας την παθητικότητα μπροστά σε μία άδικη κατάσταση ως μία μορφή εξτρεμισμού. Ο Κινγκ ξεκίνησε κατακρίνοντας τους ηγέτες των πόλεων για το γεγονός πως δε συμφωνούν να έρθουν σε διαπραγματεύσεις με τους Νέγρους ηγέτες. Επίσης επέκρινε τους καταστηματάρχες για το γεγονός πως απέτυχαν να τηρήσουν προηγούμενες συμφωνίες σχετικά με ρατσιστικές ταμπέλες (King, 2). Για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα, ο Κινγκ αναφέρεται στο γεγονός πως ό,τι έκανε ο Χίτλερ στη Γερμανία ήταν «νόμιμο» (King, 5). Αυτή η αναλογία εξισώνει την παθητικότητα των λευκών συντηρητικών στο Μπέρμιγχαμ με τους (προφανώς) λευκούς συντηρητικούς στη Γερμανία, παρομοιάζοντας την κατάσταση των Εβραίων στη Γερμανία με την κατάσταση των Νέγρων στο Μπέρμιγχαμ. Αν και δεν είναι η ιδανική παρομοίωση, ωστόσο τραβάει την προσοχή και δίνει ένα πραγματικό και χειροπιαστό παράδειγμα του τι μπορεί να συμβεί όταν καλοί άνθρωποι δε λένε τη γνώμη τους μπροστά στην καταδυνάστευση και την αδικία. Και, βεβαίως, συμβάλλοντας στο θάνατο έξι εκατομμυρίων ανθρώπων μέσω της απραξίας θα μπορούσε να ερμηνευθεί ως παθητικός εξτρεμισμός.

Ένα από τα κύρια θέματα του Κινγκ στο γράμμα του είναι πως μερικές φορές η κοινωνία πρέπει να αναστατώνεται έτσι ώστε οι άνθρωποι να αντιλαμβάνονται καλύτερα ποιες διαδικασίες επηρεάζουν στην πραγματικότητα την κοινωνία και πώς να τις αλλάξουν για το καλύτερο. Έχοντας αναφέρει τα λόγια του Σωκράτη στο γράμμα του και περιλαμβάνοντας την ιδέα του ρίσκου της κοινωνικής αναταραχής σε αναζήτηση του «καλού», σε αυτήν την περίπτωση της κατάργησης του φυλετικού διαχωρισμού, είναι εμφανές ότι ο Κινγκ ήταν εξοικειωμένος με το έργο του Πλάτωνα και συγκεκριμένα με το έργο του Η δίκη και ο θάνατος του Σωκράτη. Ένα από τα μοτίβα του έργου Η δίκη και ο θάνατος του Σωκράτη είναι η σύγκρουση ανάμεσα στη διατήρηση του κατεστημένου και το ρίσκο της κοινωνικής αναταραχής σε αναζήτηση της αλήθειας ή του "καλού". Ο Σωκράτης δε σκοπεύει να αναστατώσει την κοινωνία εις βάρος της, αλλά σκοπός του είναι να αμφισβητήσει σταθερές πεποιθήσεις για το καλό της βελτίωσης της κοινωνίας μέσω μιας βαθύτερης κατανόησης της δικαιοσύνης. Κατά τον ίδιο τρόπο, ο Κινγκ δε σκοπεύει να αναστατώσει την κοινωνία εις βάρος της, αλλά σκοπός του είναι να αμφισβητήσει σταθερές πεποιθήσεις για το καλό της βελτίωσης της κοινωνίας μέσω μιας βαθύτερης κατανόησης της αδελφοσύνης.

Ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ ήταν ένας πολύ καλά διαβασμένος και έξυπνος ακτιβιστής για την κατάργηση του φυλετικού διαχωρισμού. Ενσωμάτωσε επιτυχή επιχειρήματα από ιστορικές πηγές (επίσης πήρε στοιχεία από τη φιλοσοφία του Μακιαβέλι) στο γράψιμό του και πρόσθεσε τη δική του πινελιά, δηλαδή την αναφορά στις χριστιανικές αξίες, με τέτοιο τρόπο που τα αναμειγνύει όλα τέλεια σε λογικά και πειστικά επιχειρήματα που απευθύνονται στο ιδιαίτερο κοινό του. Δικαιολόγησε την άποψή του για άμεση μη βίαιη δράση επαναπροσδιορίζοντας την ιδέα του εξτρεμισμού και έπειτα αναγνώρισε το σκοπό του ως δίκαιο συσχετίζοντάς τον με τη χριστιανική ηθική. Τέλος, κάλεσε σε δράση τους λευκούς συντηρητικούς και τη χριστιανική ηγεσία δείχνοντας ότι η παθητικότητα είναι από μόνη της μία μορφή εξτρεμισμού όταν οδηγεί σε σοβαρή αδικία. Ο Κινγκ κατηγορήθηκε για εξτρεμισμό, έτσι μετέτρεψε τον εξτρεμισμό σε εργαλείο που θα μπορούσε να τον βοηθήσει να επιτύχει τους σκοπούς του.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 29,143 μηνύματα.
Πολύ ωραίο άρθρο!
Τεράστια προσωπικότητα ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και απο τα πιο έξυπνα μυαλά.Και όπως συμβαίνει τις περισσότερες φορές βέβαια,ενόχλησε πολλούς και είχε αυτήν την κατάληξη.
Συμφωνώ απόλυτα με την θεωρία του.Για μένα όλη η ουσία είναι εδώ.
Αρχικά, όρισε την άμεση μη βίαιη δράση ως μία προσπάθεια να δημιούργησει ένταση στην κοινωνία, αλλά όχι βίαιη ένταση. Το σημείο έντασης, είπε, ήταν να κάνεις ένα θέμα αναπόφευκτο, έτσι ώστε η κοινωνία να αναγκαστεί να το αντιμετωπίσει. Όπως κατά κάποιο τρόπο ο Σωκράτης χρησιμοποιούσε τη μαιευτική του μέθοδο για να εξαναγκάσει τον άλλο να αντιμετωπίσει άμεσα μια ιδέα (King, 2-3).
Δέχθηκε κριτική πως εξωθεί το θέμα στα άκρα,
Μα σαφώς και το λευκό κατεστημένο θα τον έλεγε ακραίο,γιατί δεν τους συνέφερε.
Και όντως η απάντηση είναι ακριβώς αυτή
αλλά ο Κινγκ ένιωθε ότι αυτό ήταν απαραίτητο, καθώς κανένα πρόβλημα δε θα λυθεί από μόνο του απλώς δίνοντας χρόνο (King, 3).
Δεν υπάρχει ποτέ και καμία περίπτωση ένα πρόβλημα να λυθεί απο μόνο του,αν δεν υπάρξει αντίδραση.Πρώτα βέβαια πρέπει να γίνει γνωστό.Είμαι 100/100 υπέρμαχος αυτής της μορφής ''εξτρεμισμού''.Πάντα με την απουσία βίας.

Στη σημερινή εποχή βέβαια,κατά την άποψη μου δεν θα χρειαζόταν καν να συνδέσει τον χριστιανισμό και την χριστιανική ηθική με όλο αυτο.Δεν χρειάζομαι καμία θρησκεία για να αντιληφθώ ότι όλοι οι άνθρωπι έχουν τα ίδια δικαιώματα άσχετα απο το χρώμα τους,την σεξουαλική τους ταυτότητα κλπ.Όμως μην ξεχνάμε ότι ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ ήταν πάστορας ο ίδιος,και βέβαια και την εποχή που διαδραματίστηκαν όλα αυτά.

Βέβαια ήταν και ένα καλό ξεσκέπασμα των ''χριστιανών" ,καθώς ο ρατσιμός καθόλου δεν συμβαδίζει με το κήρυγμα του Χριστού και την χριστιανική ηθική που ''διαφημίζεται'' ως θρησκεία της αγάπης.Και εξακολουθεί να είναι καλό ξεσκέπασμα,ιδιαίτερα στις μέρες μας,όταν βλέπεις ανθρώπους να διατίνονται ότι είναι πιστοί χριστιανοί, με ρατσιστικές ιδέες.
Και σαφώς η απραξία μπροστά στην αδικία και τα εγκλήματα,είναι και αυτό έγκλημα.
Τα είπε όλα εδώ, αυτός ο Άνθρωπος.
Για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα, ο Κινγκ αναφέρεται στο γεγονός πως ό,τι έκανε ο Χίτλερ στη Γερμανία ήταν «νόμιμο» (King, 5). Αυτή η αναλογία εξισώνει την παθητικότητα των λευκών συντηρητικών στο Μπέρμιγχαμ με τους (προφανώς) λευκούς συντηρητικούς στη Γερμανία, παρομοιάζοντας την κατάσταση των Εβραίων στη Γερμανία με την κατάσταση των Νέγρων στο Μπέρμιγχαμ. Αν και δεν είναι η ιδανική παρομοίωση, ωστόσο τραβάει την προσοχή και δίνει ένα πραγματικό και χειροπιαστό παράδειγμα του τι μπορεί να συμβεί όταν καλοί άνθρωποι δε λένε τη γνώμη τους μπροστά στην καταδυνάστευση και την αδικία. Και, βεβαίως, συμβάλλοντας στο θάνατο έξι εκατομμυρίων ανθρώπων μέσω της απραξίας θα μπορούσε να ερμηνευθεί ως παθητικός εξτρεμισμός.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

teotsi

Νεοφερμένος

Ο teotsi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 8 μηνύματα.
εξαιρετικο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

edweimaste

Πολύ δραστήριο μέλος

Η edweimaste αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,050 μηνύματα.
Ένας άνθρωπος που είχε πραγματικά κάτι να πει!!! Δεν τον άφησαν όμως! Είναι η τακτική του ''ότι προεξέχει το κόβουμε...είναι απειλή''
Εξτρεμιστής με την καλή έννοια και για την εξυπηρέτηση του δικαίου και σωστού!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Απρόσεχτος

Νεοφερμένος

Ο Απρόσεχτος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 38 ετών. Έχει γράψει 115 μηνύματα.
Πολύ ωραίο άρθρο!
Τεράστια προσωπικότητα ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και απο τα πιο έξυπνα μυαλά.Και όπως συμβαίνει τις περισσότερες φορές βέβαια,ενόχλησε πολλούς και είχε αυτήν την κατάληξη.
Συμφωνώ απόλυτα με την θεωρία του.Για μένα όλη η ουσία είναι εδώ.


Μα σαφώς και το λευκό κατεστημένο θα τον έλεγε ακραίο,γιατί δεν τους συνέφερε.
Και όντως η απάντηση είναι ακριβώς αυτή
Εδώ ακριβώς, χρειάζεται να κάνεις την εξής διευκρίνηση.
Τί εννοείς λευκό κατεστημένο στην Αμερική;
Επίσης, πώς αντιλαμβάνεσαι τον Χριστιανισμό τον οποίο στοχοποιούσε ο Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ.
Γιατι είναι κάτι το εντελώς διαφορετικό ο Προτεσταντισμός, οι μάρτυρες του Ιεχωβά, ο Καθολικισμός και αρκετές άλλες ομάδες που οικοιοποιούνται τον Χριστιανισμό.
Οπως αντιλαμβάνεσαι, δεν είναι δυνατόν να μιλάμε με ευκολία κατακρίνοντας και στοχοποιώντας άστοχα κάτι.
Στη σημερινή εποχή βέβαια,κατά την άποψη μου δεν θα χρειαζόταν καν να συνδέσει τον χριστιανισμό και την χριστιανική ηθική με όλο αυτο.Δεν χρειάζομαι καμία θρησκεία για να αντιληφθώ ότι όλοι οι άνθρωπι έχουν τα ίδια δικαιώματα άσχετα απο το χρώμα τους,την σεξουαλική τους ταυτότητα κλπ.Όμως μην ξεχνάμε ότι ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ ήταν πάστορας ο ίδιος,και βέβαια και την εποχή που διαδραματίστηκαν όλα αυτά.
Βεβαίως και ήταν "πάστορας". Η διαφορά είναι στην ποιότητα του πάστορα.
Και μια απλή αναζήτηση μας δίνει τις εξωσυζυγικές του (υποχρεώσεις)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

iJohnnyCash

e-steki.gr Founder

Ο Panayotis Yannakas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Επιχειρηματίας και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 24,043 μηνύματα.
Γιατι είναι κάτι το εντελώς διαφορετικό ο Προτεσταντισμός, οι μάρτυρες του Ιεχωβά, ο Καθολικισμός και αρκετές άλλες ομάδες που οικοιοποιούνται τον Χριστιανισμό.
Έχουμε μια ιδέα που σιγά-σιγά αναπτύσσετε και αποκτά έδαφος. Οι δέκα πρώτοι οπαδοί, γίνονται 100, 100.000 και 100.000.000.000. Ακόμη και αν οι δέκα πρώτοι αρχίζουν και διαφωνούν με την τροπή που πήρε η ιδέα, αλλά ουδέποτε δεν κατάφεραν να αποσπάσουν την προσοχή των άλλων ή δεν θα καταφέρουν να διαφοροποιηθούν αρκετά τότε είτε έχουν άδικο, είτε η ιδέα ήταν εκ γεννητής εσφαλμένη. Καμία ιδέα δεν μπορεί και δεν πρέπει να μένει στάσιμη, γιατί η ιδέα δεν είναι αντικείμενο, δεν είναι έργο (τέχνης). Είναι κάτι δυναμικό.

Προσωπικά και ειλικρινά, με αφήνει παντελώς αδιάφορο ποία η διαφορά μεταξύ των προτεσταντών, των ιεχωβάδων, των καθολικών ή των ορθοδόξων -πράγματι δεν την γνωρίζω τις διαφορές. Και νομίζω το ίδιο ισχύει για την νέα γενιά, τους νέους ανθρώπους. Μάλιστα, σε όσους γνωρίζουν τις διαφορές και εμπλέκονται φανατικά σε αυτές, διακρίνω κάποια πολύ συγκεκριμένα και κοινά χαρακτηριστικά, ανεξάρτητα δε από ποίον ποιημένα ακολουθούν. Πάνω σε αυτό τον άξονα, επέλεξα να νιώθω (τουλάχιστον) άθρησκος. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Απρόσεχτος

Νεοφερμένος

Ο Απρόσεχτος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 38 ετών. Έχει γράψει 115 μηνύματα.
Έχουμε μια ιδέα που σιγά-σιγά αναπτύσσετε και αποκτά έδαφος. Οι δέκα πρώτοι οπαδοί, γίνονται 100, 100.000 και 100.000.000.000. Ακόμη και αν οι δέκα πρώτοι αρχίζουν και διαφωνούν με την τροπή που πήρε η ιδέα, αλλά ουδέποτε δεν κατάφεραν να αποσπάσουν την προσοχή των άλλων ή δεν θα καταφέρουν να διαφοροποιηθούν αρκετά τότε είτε έχουν άδικο, είτε η ιδέα ήταν εκ γεννητής εσφαλμένη. Καμία ιδέα δεν μπορεί και δεν πρέπει να μένει στάσιμη, γιατί η ιδέα δεν είναι αντικείμενο, δεν είναι έργο (τέχνης). Είναι κάτι δυναμικό.

Προσωπικά και ειλικρινά, με αφήνει παντελώς αδιάφορο ποία η διαφορά μεταξύ των προτεσταντών, των ιεχωβάδων, των καθολικών ή των ορθοδόξων -πράγματι δεν την γνωρίζω τις διαφορές. Και νομίζω το ίδιο ισχύει για την νέα γενιά, τους νέους ανθρώπους. Μάλιστα, σε όσους γνωρίζουν τις διαφορές και εμπλέκονται φανατικά σε αυτές, διακρίνω κάποια πολύ συγκεκριμένα και κοινά χαρακτηριστικά, ανεξάρτητα δε από ποίον ποιημένα ακολουθούν. Πάνω σε αυτό τον άξονα, επέλεξα να νιώθω (τουλάχιστον) άθρησκος. :)
Θα προσπαθήσω να μη σε κουράσω. Λϊγα λόγια και καλά.

Επανερχόμενος στο θέμα " Λούθηρος Κίνγκ",

σε ρωτώ λοιπόν:

άν σε τοποθετούσαν στην θέση δικαστικού λειτουργού και σε καλούσαν να αποφασίσεις ποιός ήταν ο δολοφόνος ή ποια ήταν η ομάδα που θα χρεωνόταν την δολοφονία του.
α) θα έλεγες αβασάνιστα "οι Χριστιανοί";
β) θα έλεγες αβασάνιστα "οι Προτεστάντες";
γ) θα έλεγες οι "Ελληνες";
δ)μήπως θα έλεγες "οι Εβραίοι";

Στην ποιο πάνω απόφαση σου, δεν έχουν καμία σχέσει οι απόψεις σου, παρα μόνο η ενημέρωση που έχεις για τις ποιο πάνω ομάδες για να βγάλεις ορθή κρίση.
ΔΙαφορετικά, καλό θα ήταν να μην αποδεχόσουν την θέση του δικαστικού λειτουργού ως ελλειπώς γνωρίζων το θέμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 29,143 μηνύματα.
ως ελλειπώς γνωρίζων το θέμα.
,Φιλτατε Απροσεχτε δεν εισαι σε θεση να γνωριζεις ποιος γνωριζει τι,αν δεν γνωριζει,ή αν γνωριζει,οπως και εμεις δεν ειμαστε σε θεση να ξερουμε τι γνωριζεις και αν το παιζεις οτι γνωριζεις.Οποτε ας αφησουμε τις γνωσεις του καθενος,δεν συμφωνεις;:)
ΔΙαφορετικά, καλό θα ήταν να μην αποδεχόσουν την θέση του δικαστικού λειτουργού
,ουτε αποδεχομαστε τον ρολο δικαστικου λειτουργου..ουτε χρειαζετε να ειμαστε δικαστες για να λεμε την αποψη μας σε ενα θεμα.
Οσον αφορα τα ερωτηματα σου
Τί εννοείς λευκό κατεστημένο στην Αμερική;
,εννοω αυτο που και παιδι λυκειου να ρωτησεις καταλαβαινει τι εννοω.Το λευκο κατεστημενο της Αμερικης.Αυτους τους λευκους που ηθελαν τους μαυρους να ειναι χωρις δικαιωματα.

Επίσης, πώς αντιλαμβάνεσαι τον Χριστιανισμό τον οποίο στοχοποιούσε ο Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ.
Γιατι είναι κάτι το εντελώς διαφορετικό ο Προτεσταντισμός, οι μάρτυρες του Ιεχωβά, ο Καθολικισμός και αρκετές άλλες ομάδες που οικοιοποιούνται τον Χριστιανισμό.
Καταρχην θα σε συμβουλευα να διαβαζεις προσεκτικοτερα .:)
Τα εισαγωγικα δεν τα εβαλα τυχαια,και επισης το σχόλιο μου για τον Χριστο.
Βέβαια ήταν και ένα καλό ξεσκέπασμα των ''χριστιανών" ,καθώς ο ρατσιμός καθόλου δεν συμβαδίζει με το κήρυγμα του Χριστού
Σαφως εδω δεν θα κανουμε αναλυση αν ο προτεσταντισμος ειναι αιρεση,τι ειναι αιρεση κλπ.Δεν αφορα το θεμα μας.
Και προσωπικα δεν με ενδιαφερει καθολου.
Εγω λοιπον με αυτο το ''χριστιανων'' ,εννοω ολους αυτους τους ''χριστιανους'',ειτε ειναι καθολικοι,ειτε προτεσταντες ειτε ορθοδοξοι,που εχουν καπηλευτει τον Χριστο και το κηρυγμα του και εχουν φτιαξει μια θρησκεια που καμια σχεση δεν εχει με αυτα που ελεγε ο Χριστος.
Επισης εννοω ολους αυτους τους υποκριτες,τους καλους ''χριστιανους'' και που δυστυχως οσο και αν δεν σου αρεσει να το ακους,ειναι η πλειοψηφια.Διοτι φιλτατε απροσεχτε,δεν μπορει να δηλωνεις χριστιανος και να εισαι ρατσιστης.Δεν παει δηλαδη..δεν ταιριαζει με αυτα που ελεγε ο Χριστος..οπως επισης και με αυτα που επραττε.
Για αυτον τον χριστιανισμο λοιπον εγω μιλαω και μαλλον και ο Κινγκ για αυτους τους χριστιανους μιλαγε.

άν σε τοποθετούσαν στην θέση δικαστικού λειτουργού και σε καλούσαν να αποφασίσεις ποιός ήταν ο δολοφόνος ή ποια ήταν η ομάδα που θα χρεωνόταν την δολοφονία του.
α) θα έλεγες αβασάνιστα "οι Χριστιανοί";
β) θα έλεγες αβασάνιστα "οι Προτεστάντες";
γ) θα έλεγες οι "Ελληνες";
δ)μήπως θα έλεγες "οι Εβραίοι";
Ω ναι..σιγουρα οι εβραιοι.Το συζηταμε;Μα για ολα τα δεινα του κοσμου οι εβραιοι φταινε.:wall:
Φιλτατε για την δολοφονια αυτου του υπεροχου μυαλου,ευθυνονται αυτοι που θιγονταν απο το κηρυγμα του και απο την δυναμη που ειχε ο λογος του.Ειναι τοσο απλο και οφλαθμοφανες νομιζω.Και καθολου δεν με ενδιαφερει το θρησκευμα τους.
Εξαλλου,δεν χρειαζεται η δολοφονια του Κινγκ για να κατηγορηθουν οι ''χριστιανοι'' για μια δολοφονια.Τοσες εχουν διαπραξει ανα τους αιωνες.:hehe:
Παντως ειναι φοβερο και ασσυληπτο,το οτι ακομα και σημερα ο Κινγκ εξακολουθει και ξεσκεπαζει τους δηθεν χριστιανους.:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Απρόσεχτος

Νεοφερμένος

Ο Απρόσεχτος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 38 ετών. Έχει γράψει 115 μηνύματα.
,Φιλτατε Απροσεχτε δεν εισαι σε θεση να γνωριζεις ποιος γνωριζει τι,αν δεν γνωριζει,ή αν γνωριζει,οπως και εμεις δεν ειμαστε σε θεση να ξερουμε τι γνωριζεις και αν το παιζεις οτι γνωριζεις.Οποτε ας αφησουμε τις γνωσεις του καθενος,δεν συμφωνεις;
Δεν συμφωνώ...ή μάλλον καλύτερα, διαφωνώ! Ούτε και μπορώ να αφήσω τις γνώσεις του καθενός, γιατι με προσβάλει να συζητώ για οποιοδήποτε θέμα, δεικνύοντας ελαφρότητα. Γιατι δεν είναι ο Λούθηρος Κίνγκ το μόνο θέμα. Θα μπορούσε να είναι στην θέση του, «η δολοφονία του Κένεντυ». Και πίστεψε με, πρώτος εγώ δεν θα τολμούσα να συζητήσω ένα τόσο φλέγον θέμα, με τις ασήμαντες πληροφορίες που θα μπορούσα να αντλήσω.
,ουτε αποδεχομαστε τον ρολο δικαστικου λειτουργου..ουτε χρειαζετε να ειμαστε δικαστες για να λεμε την αποψη μας σε ενα θεμα.
Θα σε συμβούλευα και εγώ με την σειρά μου, να μην αποδέχεσαι τον ρόλο του δικαστικού λειτουργού, πλην όμως, να μην κατεβάζεις την συζήτηση στο επίπεδο του κοτσομπολιού της γειτονιάς.
Καταρχην θα σε συμβουλευα να διαβαζεις προσεκτικοτερα .
Τα εισαγωγικα δεν τα εβαλα τυχαια,και επισης το σχόλιο μου για τον Χριστο.
Σαφως εδω δεν θα κανουμε αναλυση αν ο προτεσταντισμος ειναι αιρεση,τι ειναι αιρεση κλπ.Δεν αφορα το θεμα μας.
Και προσωπικα δεν με ενδιαφερει καθολου.
Εγω λοιπον με αυτο το ''χριστιανων'' ,εννοω ολους αυτους τους ''χριστιανους'',ειτε ειναι καθολικοι,ειτε προτεσταντες ειτε ορθοδοξοι,που εχουν καπηλευτει τον Χριστο και το κηρυγμα του και εχουν φτιαξει μια θρησκεια που καμια σχεση δεν εχει με αυτα που ελεγε ο Χριστος.
Επισης εννοω ολους αυτους τους υποκριτες,τους καλους ''χριστιανους'' και που δυστυχως οσο και αν δεν σου αρεσει να το ακους,ειναι η πλειοψηφια.Διοτι φιλτατε απροσεχτε,δεν μπορει να δηλωνεις χριστιανος και να εισαι ρατσιστης.Δεν παει δηλαδη..δεν ταιριαζει με αυτα που ελεγε ο Χριστος..οπως επισης και με αυτα που επραττε.
Για αυτον τον χριστιανισμο λοιπον εγω μιλαω και μαλλον και ο Κινγκ για αυτους τους χριστιανους μιλαγε.
Η αβεβαιότητα που αναδύεται όταν λες και μάλλον, αρκούν για να με κάνουν να μην ασχοληθώ με τα ποιο πάνω που έχεις γράψει.
Ω ναι..σιγουρα οι εβραιοι.Το συζηταμε;Μα για ολα τα δεινα του κοσμου οι εβραιοι φταινε.
Φιλτατε για την δολοφονια αυτου του υπεροχου μυαλου,ευθυνονται αυτοι που θιγονταν απο το κηρυγμα του και απο την δυναμη που ειχε ο λογος του.Ειναι τοσο απλο και οφλαθμοφανες νομιζω.Και καθολου δεν με ενδιαφερει το θρησκευμα τους.
Εξαλλου,δεν χρειαζεται η δολοφονια του Κινγκ για να κατηγορηθουν οι ''χριστιανοι'' για μια δολοφονια.Τοσες εχουν διαπραξει ανα τους αιωνες.
Παντως ειναι φοβερο και ασσυληπτο,το οτι ακομα και σημερα ο Κινγκ εξακολουθει και ξεσκεπαζει τους δηθεν χριστιανους.
Απόλυτα συμφωνώ μαζί σου, στο ότι είναι οφθαλμοφανές για το ποιος σκότωσε τον Λούθηρο Κίνγκ και τον Κένεντυ.
Για να είμαστε αποτελεσματικότεροι όμως, θα χρειαστούμε και ένα τρομακτικό μικροσκόποιο, γιατι λέγοντας απλά την γνώμη μας σε τόσο σοβαρά θέματα, κινδυνεύουμε να γίνουμε γραφικοί.

Πάντως, μέχρι να παραλάβουμε το μικροσκόποιο, εσύ συνέχισε να κυνηγάς – καταδικάζεις τους χριστιανούς. «ΓΕΝΙΚΑ και ΑΒΑΣΑΝΙΣΤΑ». Είσαι σε καλό δρόμο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 29,143 μηνύματα.
Αγαπητε απροσεχτε τελικα εισαι πολυ απροσεχτος,ή εχεις την μυγα και πολυ μυγιαζεσαι.;)
Εγω δεν μιλησα καθολου για το ποιος σκοτωσε τον Κινγκ..δεν εχω μιλησει για θρησκευμα,μαλιστα το εχω γραψει παραπανω καν δεν με ενδιαφερει το θρησκευμα αυτων που ευθυνονται για την δολοφονια του,ουτε μπαινω σε αυτην την διαδικασια.Δεν με αφορα.Ηλιθιοι και καθαρματα υπαρχουν σε ολες τις θρησκειες..δεν εχει να κανει με θρησκευμα αυτο αλλα με την ανθρωπινη βλακεια.Οποτε αυτα περι δικαστικων και μικροσκοπια οχι σε εμενα.
Εγω μιλησα για το κηρυγμα του Κινγκ και οτι ξεσκεπαζε τους ''χριστιανους''.
γιατι με προσβάλει να συζητώ για οποιοδήποτε θέμα, δεικνύοντας ελαφρότητα. Γιατι δεν είναι ο Λούθηρος Κίνγκ το μόνο θέμα. Θα μπορούσε να είναι στην θέση του, «η δολοφονία του Κένεντυ».
Οχι φιλτατε.Ο Κινγκ ειναι το θεμα μας εδω και ο θετικος εξτρεμισμος.Ουτε ο Κεννεντυ,ουτε ποιο θρησκευμα ηταν οι δολοφονοι του Κινγκ.Εσυ εχεις λυσσαξει με αυτο,αλλα it's your problem.Οποτε και καλο θα ειναι να παραμεινουμε στο θεμα.:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 2 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top