Τι είναι τέχνη για εσάς;

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 52 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Εάν δε βρίσκεις κανένα απολύτως κοινό σημείο μεταξύ της γιαγιάς και του Πικάσο,... πάλι υπάρχει ένα θέμα... :hmm: Και δεν είναι θέμα παιδείας, αλλά αντίληψης... ;)

Δυστυχώς είμαι στη δουλειά μου και δε μπορώ να γράψω περισσότερα αυτή τη στιγμή.
Αυτό που μπορώ ίσως να αναγνωρίσω στο σκεπτικό σου, είναι πως η όποια δεξιότητα δεν είναι από μόνη της τέχνη. Όταν όμως εκφράζεται σε απτά δημιουργήματα; :hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

negative

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο negative αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μοντέλο και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 398 μηνύματα.
Negative, διαφωνώ σε κάποια πολύ βασικά σημεία. Κατ' αρχήν, η τέχνη μέχρι και την αναγέννηση ήταν όντως Τέχνη κατά παραγγελια. Αλλα λυπάμαι πολύ, αυτό δε σημαίνει ότι υπηρετούσε την κοινή αισθητική, συχνά ήταν πιο πολύ η ικανοποίηση του εγωισμού ενός τοπικού άρχοντα η ευγενούς, η πρόκληση για εξερεύνηση μιας νέας προπτικής και φυσικά η θρησκευτική τέχνη, που χρηματοδοτουταν και οριζόταν από την αυστηρότατη Εκκλησια

Οποτε ούτε έψαχναν απαραίτητα το ωραίο, ούτε ήταν τέχνη για όλους.

Βεβαια αυτό δεν αναιρεί στα δικά μου ματια κάτι από την αρτιότητα των έργων τόσων ζωγράφων και γλυπτών.

Stratos7,γιατί χάνεται η αίσθηση του κάλλους???

Η τέχνη της αναγέννησης στηρίζετε στην φιλοσοφία και αισθητική της αρχαίας Ρώμης και Ελλάδας.
Για τον τότε κόσμο το ιδανικό και το ωραίο ήταν αυτό.Αυτή η αντιμετώπιση της φόρμας με έναν συγκεκριμένο φωτισμό που έδινε όγκο στην ύλη.
Είχαν λοιπόν κάτι το συγκεκριμένο στο μυαλό τους και μια εικόνα εύκολα αναγνωρίσιμη.
Ώσπου οι καλλιτέχνες αποφασίζουν να κάνουν πια ένα τελείως διαφορετικό βήμα στο τρόπο που βλέπουν τα πράγματα....άρχισαν να ζωγραφίζουν έξω στην φύση κτλ π.
Ούτε στα δικά μου μάτια αναιρεί καμιά αρτιότητα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ηρώ

Διακεκριμένο μέλος

Η Μαρούλι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών και επαγγέλεται Αρχιτέκτονας. Έχει γράψει 6,569 μηνύματα.
Εάν δεν βρίσκεις διαφορά μεταξύ Πικάσο και της γιαγιάς σου για τι άλλο μπορώ να μιλήσω εκτός από έλλειψη παιδείας?
Θα σου την δώσω εγώ?Όχι επέτρεπε να σου την δώσει η Ελληνική παιδεία από εκπαιδευόμενους εκπαιδευτικούς-εικαστικούς.Όπως και σε όλα τα ελληνόπουλα.
Εάν έχει δει περισσότερη τέχνη από ότι εγώ και έχεις τέτοιες απόψεις........υπάρχει θέμα.
Εσύ λοιπόν που έχεις την ανάλογη παιδεία και που μπορεί να κρίνεις (?) την τέχνη, αλλά και να υποβαθμίζεις καλλιτέχνες που δεν έχουν αναγνώριση, θα μπορούσες να μας εξηγήσεις με απλά λόγια, σε τι διαφέρουν;

Μην επιτίθεσαι προσωπικά και με απαξιωτικό ύφος. Προσπάθησε αν και σου είναι δύσκολο να απαντήσεις με επιχειρήματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

negative

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο negative αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μοντέλο και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 398 μηνύματα.
Εάν δε βρίσκεις κανένα απολύτως κοινό σημείο μεταξύ της γιαγιάς και του Πικάσο,... πάλι υπάρχει ένα θέμα... :hmm: Και δεν είναι θέμα παιδείας, αλλά αντίληψης... ;)

Δυστυχώς είμαι στη δουλειά μου και δε μπορώ να γράψω περισσότερα αυτή τη στιγμή.
Αυτό που μπορώ ίσως να αναγνωρίσω στο σκεπτικό σου, είναι πως η όποια δεξιότητα δεν είναι από μόνη της τέχνη. Όταν όμως εκφράζεται σε απτά δημιουργήματα; :hmm:
Πας αλου το ολο θεμα.......ποιος μιλησε για τεχνικη?

Εάν κάποιοι νομίζουν ότι το υφαντό της γιαγιά μου το κούρεμα της κομμώτριας Φούλης το καταπληκτικό παστίτσιο της μαμάς μου τα ρούχα από κάποιο μαγαζί στο κολονάκι και τα κάποια έπιπλα με αισθητική (γούστο) είναι τέχνη όπως η τέχνη του Πικάσσο του Μονέ του Κλιμτ του Ρέμπραντ του Όττο Ντίξ μέχρι του Νίο Ράοχ και του Πιτερ Ντοιγκ...τότε δεν έχω να πω τίποτε άλλο......
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

negative

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο negative αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μοντέλο και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 398 μηνύματα.
Εσύ λοιπόν που έχεις την ανάλογη παιδεία και που μπορεί να κρίνεις (?) την τέχνη, αλλά και να υποβαθμίζεις καλλιτέχνες που δεν έχουν αναγνώριση, θα μπορούσες να μας εξηγήσεις με απλά λόγια, σε τι διαφέρουν;

Μην επιτίθεσαι προσωπικά και με απαξιωτικό ύφος. Προσπάθησε αν και σου είναι δύσκολο να απαντήσεις με επιχειρήματα.
Δεν έχω την ανάλογη παιδεία .Το είπα και πριν αλλά δεν με παρακολουθείτε....Ένας εκπαιδευτικός την έχει και αυτός οφείλει να την δίνει.
Δεν μείωσα κανέναν καλλιτέχνη.Μίλησα για καλλιτέχνες που ο χρόνος δικαιωματικά τούς έχει δώσει τον τίτλο.Ο Θεοτοκόπουλος, ας πούμε, είναι ένας καλλιτέχνης αποδεχτός από όλον τον κόσμο.
Ένας άνθρωπος ο οποίος έχει κάποια ικανότητα πρέπει να περάσουν πολλά χρόνια συνεχόμενης δουλειάς για να μπορεί να λέγετε(όχι αυτονομάζεται)καλλιτέχνης.
Και δεν είναι δυνατόν ο οποιοσδήποτε έχει κάποια ευ καίρια με την πρώτη δημιουργία του να πιστέψει ότι έκανε ένα έργο τέχνης.......
Και επειδή η τέχνη είναι μια σοβαρή υπόθεση δεν μπορώ να μου αποκαλούν τέχνη το υφαντό ή ένα παστίτσιο.
Εάν κάποιοι το πιστεύουν είναι δικαίωμα τους.Τέλος
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Ηρώ

Διακεκριμένο μέλος

Η Μαρούλι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών και επαγγέλεται Αρχιτέκτονας. Έχει γράψει 6,569 μηνύματα.
Η τέχνη της αναγέννησης στηρίζετε στην φιλοσοφία και αισθητική της αρχαίας Ρώμης και Ελλάδας.
Για τον τότε κόσμο το ιδανικό και το ωραίο ήταν αυτό.Αυτή η αντιμετώπιση της φόρμας με έναν συγκεκριμένο φωτισμό που έδινε όγκο στην ύλη.
Είχαν λοιπόν κάτι το συγκεκριμένο στο μυαλό τους και μια εικόνα εύκολα αναγνωρίσιμη.
Ώσπου οι καλλιτέχνες αποφασίζουν να κάνουν πια ένα τελείως διαφορετικό βήμα στο τρόπο που βλέπουν τα πράγματα....άρχισαν να ζωγραφίζουν έξω στην φύση κτλ π.
Ούτε στα δικά μου μάτια αναιρεί καμιά αρτιότητα.

Χωρίς να θέλω να υποβαθμίσω σε καμία περίπτωση την αναγεννησιακή τέχνη χρησιμοποιείς αυτή σαν παράδειγμα, ενώ γνωρίζουμε ότι δεν αναπτυσσόταν δίχως τη συνδρομή της εξουσίας;

Επίσης σε ξαναρωτάω γιατί απέφυγες να μου απαντήσεις: αν έβλεπες σε έναν εκθεσιακό χώρο, (χρησιμοποιώ δικά σου παραδείγματα) ένα μπουκέτο πλατανόφυλλα, ένα κομμάτι παστίτσιο και ένα υφαντό, θα τα απέρριπτες με τον ίδιο τρόπο;
Μήπως θα προβληματιζόσουν σε αυτήν την περίπτωση για το τί θέλει να πει ο καλλιτέχνης;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

negative

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο negative αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μοντέλο και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 398 μηνύματα.
Εξακολουθώ να διαφωνώ και θέλω να μου εξηγήσεις για ποιο λόγο θεωρείς ότι δε γίνεται κάποιος να έχει την τέχνη σαν χόμπι. Πού είναι το περίεργο στο να έχει κάποιος μια δουλειά και να ζωγραφίζει στον ελεύθερο του χρόνο?
Γιατί η τέχνη απαιτεί ενεργεία σωματική πνευματική συγκέντρωση και χρόνο.

Χωρίς να θέλω να υποβαθμίσω σε καμία περίπτωση την αναγεννησιακή τέχνη χρησιμοποιείς αυτή σαν παράδειγμα, ενώ γνωρίζουμε ότι δεν αναπτυσσόταν δίχως τη συνδρομή της εξουσίας;

Επίσης σε ξαναρωτάω γιατί απέφυγες να μου απαντήσεις: αν έβλεπες σε έναν εκθεσιακό χώρο, (χρησιμοποιώ δικά σου παραδείγματα) ένα μπουκέτο πλατανόφυλλα, ένα κομμάτι παστίτσιο και ένα υφαντό, θα τα απέρριπτες με τον ίδιο τρόπο;
Μήπως θα προβληματιζόσουν σε αυτήν την περίπτωση για το τί θέλει να πει ο καλλιτέχνης;

Ναι... με τον ίδιο τρόπο.Γιατί σήμερα δεν μπορούμε να κάνουμε ότι μας έρθει.Δεν μπορούμε να κτίσουμε μια Ακρόπολη γιατί δεν έχει καμία σημασία και καμία σχέση με το ΣΉΜΕΡΑ!!!!Με την ΣΗΜΕΡΙΝΉ ζωή μας.
Σε καμία εποχή η τέχνη δεν αναπτύσσετε χωρίς κάποιου είδους συνδρομής .Μπορεί να μην υπάρχει εκκλησία σήμερα αλλά υπάρχουν συλλέκτες....:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

fandago

Διακεκριμένο μέλος

Ο Ә□⌂щяңš αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 40 ετών και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 6,876 μηνύματα.
Εάν δεν βρίσκεις διαφορά μεταξύ Πικάσο και της γιαγιάς σου για τι άλλο μπορώ να μιλήσω εκτός από έλλειψη παιδείας?
Με κατηγορείς για έλλειψη παιδείας, ενώ:
Δεν έχω την ανάλογη παιδεία.
ούτε εσύ την έχεις;

Θα είχε ενδιαφέρον να μας πεις ποια είναι η σχέση σου με την τέχνη, για να δούμε από που πηγάζει τόση σιγουριά για το τι είναι τέχνη ή όχι.

Όπως είπε πολύ σωστά η Isiliel, είναι θέμα αντίληψης και όχι παιδείας. Αν εσύ πιστεύεις ότι τα ξέρω λάθος, άλλο τόσο πιστεύω και εγώ για σένα. Ποιος θα κρίνει όμως ποιος από τους δυο μας τα λέει σωστά;

Για τα υπόλοιπα, με πρόλαβε η Ηρώ :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

negative

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο negative αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μοντέλο και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 398 μηνύματα.
Με κατηγορείς για έλλειψη παιδείας, ενώ:

ούτε εσύ την έχεις;

Θα είχε ενδιαφέρον να μας πεις ποια είναι η σχέση σου με την τέχνη, για να δούμε από που πηγάζει τόση σιγουριά για το τι είναι τέχνη ή όχι.

Όπως είπε πολύ σωστά η Isiliel, είναι θέμα αντίληψης και όχι παιδείας. Αν εσύ πιστεύεις ότι τα ξέρω λάθος, άλλο τόσο πιστεύω και εγώ για σένα. Ποιος θα κρίνει όμως ποιος από τους δυο μας τα λέει σωστά;

Για τα υπόλοιπα, με πρόλαβε η Ηρώ :)

Έχω τόση παιδεία όση χρειάζεται για να μην ξεστομίζω πράγματα του τύπου... το παστίτσιο είναι τέχνη το υφαντό κτλ π.
Δεν είμαι δάσκαλος λοιπόν αυτό θέλω να πω...και μην απομονώνεις φράσεις μου,αλλαζεις το νοημα
Τελειώνω λοιπόν τον Νοέμβριο την καλλών τεχνών στην Θεσσαλονίκη..και πρέπει να σου πω ότι δεν υπάρχει κανένα μάθημα κλωστοϋφαντουργίας.
Εμένα με έχει κρίνει και διδάξει, ο δάσκαλος μου τα 5 τελευταία χρονιά.
Στην Ηρώ απάντησα......
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Idril

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Idril αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 41 ετών. Έχει γράψει 1,435 μηνύματα.
[...]
Τελειώνω λοιπόν τον Νοέμβριο την καλλών τεχνών στην Θεσσαλονίκη...[...]

Γουστάρω μεγάλε που τo λες και με προφορά! Salonika city ftw! :hehe:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

negative

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο negative αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μοντέλο και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 398 μηνύματα.
Ε ναι...πέντε χρόνια είναι αυτά......δεν θέλλω άλλο.....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ηρώ

Διακεκριμένο μέλος

Η Μαρούλι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών και επαγγέλεται Αρχιτέκτονας. Έχει γράψει 6,569 μηνύματα.


Κάτι τέτοιο αποτελεί έργο τέχνης για σένα;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

negative

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο negative αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μοντέλο και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 398 μηνύματα.
Παιδιά ....έχω τελειώσει με το όλο θέμα.
Έχω σπουδάσει καλές τέχνες όχι για να απαντώ στο τι είναι τέχνη και στο τι δεν είναι... όχι σαν εκπαιδευτικός.
Ο καθένας μπορεί να θεωρήσει και να ορίσει ότι θέλει το τι είναι τέχνη και το τι όχι.Αλλά θα πρέπει να λάβει υπόψιν του την εποχή την οποία ζει και πως είναι η σημερινή ζωή μας.Να έχει κάποιες βασικές γνώσεις περί ιστορίας,όχι γιατί θα βρει το άγιο φως απλά για να μπορεί να επικοινωνεί με αυτό που λέγετε τέχνη και για να αποχτήσει μια εικαστική ματιά , αν μιλάμε για εικαστικά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

fandago

Διακεκριμένο μέλος

Ο Ә□⌂щяңš αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 40 ετών και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 6,876 μηνύματα.
Έχω τόση παιδεία όση χρειάζεται για να μην ξεστομίζω πράγματα του τύπου... το παστίτσιο είναι τέχνη το υφαντό κτλ π.
Δεν είμαι δάσκαλος λοιπόν αυτό θέλω να πω...και μην απομονώνεις φράσεις μου,αλλαζεις το νοημα
Τελειώνω λοιπόν τον Νοέμβριο την καλλών τεχνών στην Θεσσαλονίκη..και πρέπει να σου πω ότι δεν υπάρχει κανένα μάθημα κλωστοϋφαντουργίας.
Εμένα με έχει κρίνει και διδάξει, ο δάσκαλος μου τα 5 τελευταία χρονιά.
Στην Ηρώ απάντησα......
Το παστίτσιο αγαπητέ δεν είναι τέχνη, τέχνη είναι το να φτιάχνεις ΚΑΛΟ παστίτσιο. Αλλά μάλλον αφιέρωσες όλο το "ταλέντο" σου στις καλές τέχνες οπότε σνομπάρεις όλα τα υπόλοιπα για να νιώθεις ότι αυτό που κάνεις είναι ιδιαίτερο.
Έχω ένα γνωστό στην Καλών Τεχνών στη Θεσσαλονίκη και αυτό που έχω ακούσει είναι ότι όλοι εκεί την έχουν δει κάπως. Όπως φαίνεται έχει δίκιο. Αφού τελειώσεις λοιπόν την καλών τεχνών και θα είσαι και καλλιτέχνης με δίπλωμα, ίσως να μπορείς να γίνεις και δικός μας δάσκαλος, για εμάς τους απαίδευτους στην τέχνη. :)

Ίσως μπερδεύεις κάτι πολύ σημαντικό. Οι καλές τέχνες είναι σαφώς ορισμένες και σίγουρα η μαγειρική δεν ανήκει σε αυτές. ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

negative

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο negative αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μοντέλο και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 398 μηνύματα.
Α!Μάλιστα...τώρα μιλάμε για την λέξη ''τέχνη'' με μια γενικότερη έννοια.....η τέχνη του μουσακά την τέχνη του ψητού με πατάτες στον φούρνο,και διάφορα άλλα που δεν τελειώνουν ποτέ.
Επίσης μιλάμε για εναλλακτική τέχνη σαν αυτά που είδα στο συγκεκριμένο ποστ.....και αυτό με μια ευρύτερη έννοια......και ανάλογος πως θα κυλίσει η κουβέντα αποφασίζουμε.....
Εμένα προσωπικά όταν μου λέει κάποιος την λέξη τέχνη μου έρχεται η εικόνα του κουβερλί της γιαγιά μου...όχι ένα έργο του Σεζάν....;)
Έχεις δίκιο την έχω ψωνίσει!!!
υ.γ.Και γώ έχω ένα θείο στην Κορώνη..;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fandago

Διακεκριμένο μέλος

Ο Ә□⌂щяңš αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 40 ετών και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 6,876 μηνύματα.
Α!Μάλιστα...τώρα μιλάμε για την λέξη ''τέχνη'' με μια γενικότερη έννοια.....η τέχνη του μουσακά την τέχνη του ψητού με πατάτες στον φούρνο,και διάφορα άλλα που δεν τελειώνουν ποτέ.
Επίσης μιλάμε για εναλλακτική τέχνη σαν αυτά που είδα στο συγκεκριμένο ποστ.....και αυτό με μια ευρύτερη έννοια......και ανάλογος πως θα κυλίσει η κουβέντα αποφασίζουμε.....
Εμένα προσωπικά όταν μου λέει κάποιος την λέξη τέχνη μου έρχεται η εικόνα του κουβερλί της γιαγιά μου...όχι ένα έργο του Σεζάν....;)
Έχεις δίκιο την έχω ψωνίσει!!!
υ.γ.Και γώ έχω ένα θείο στην Κορώνη..;)
Από την αρχή μιλούσα για την τέχνη με γενικότερη έννοια και μάλιστα σου είχα διαχωρίσει και τις καλές τέχνες, αλλά ότι θέλεις προσέχεις μου φαίνεται. Τώρα που κατάλαβες (υποτίθεται) τι λέμε τόση ώρα, συμφωνείς ή ακόμα θεωρείς ότι το να φτιάξεις ένα εμφανίσιμο, λειτουργικό και όμορφο έπιπλο είναι θέμα τύχης; :confused:

υ.γ. χαιρετίσματα στο θείο σου...;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 52 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Προτείνω να ρίξουμε λίγο τους τόνους και να συζητήσουμε με ψυχραιμία, αφού είναι ενδιαφέρον το θέμα και υπάρχουν πράγματα να συζητηθούν! :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

The Djinn

Τιμώμενο Μέλος

Ο Mario αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,513 μηνύματα.
Σε ευχαριστω isiliel.

Nα υπενθυμισω οτι κατα την εγγραφη σας υποτιθεται οτι διαβασατε αυτο:
Όροι του e-steki που αφορούν τα μέλη
και μαλιστα πρωτος και πανω πανω στην λιστα ειναι αυτος :

Χλευασμός & Προσωπικές Επιθέσεις

Απαγορεύονται αυστηρά οι κάθε μορφής προσωπικές επιθέσεις με την χρήση ειρωνικών, χλευαστικών και προσβλητικών εκφράσεων και οι αρνητικοί προσωπικοί χαρακτηρισμοί. Η κάθε μορφής κριτική πρέπει να γίνεται στις ιδέες και όχι στους ανθρώπους. Οι όποιες προσωπικές αντιπαραθέσεις θα πρέπει να γίνονται σε κόσμιο επίπεδο, και σε ήπιο τόνο, ώστε να μην προσβάλλεται ο συνομιλητής, σε οποιοδήποτε σημείο του site. Τέλος, παρακαλούνται τα μέλη να ενημερώνουν τους διαχειριστές εάν λάβουν προσβλητικά προσωπικά μηνύματα ώστε να μπορούν οι παραβάτες να λάβουν τις ανάλογες ποινές.

Και οι Οροι Χρησης βρισκονται κατω κατω στην οθονη και μπορειτε να τους "φρεσκαρερτε" στην μνημη σας ανα πασα στιγμη.

Ειναι κριμα να δημιουργουνται και να υπαρχουν τοσο ωραια θεματα και να χαλανε απο το γεγονος οτι ξεχνατε μερικα βασικα πραγματα.
Σεβαστειτε ολους τους συνομιλητες σας και σεβαστειτε το γεγονος οτι καποιοι ξοδευουν χρονο και φαια ουσια για να γραψουν μερικα πραγματα.Την ιδια με εσας.
Μπορειτε πολυ απλα να υποδειξετε στον συνομιλητη σας οτι καπου εχει αδικο χωρις να κανετε προσωπικες επιθεσεις,

Συνεχιζουμε σε πιο ηπιο επιπεδο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Great Chaos

Περιβόητο μέλος

Ο Όττο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 56 ετών, επαγγέλεται Συγγραφέας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,911 μηνύματα.
Έστω και λίγο αργά, θα ήθελα να πω κι εγώ κάποιες σκέψεις μου επί του ζητήματος. Δεν θα μπορούσα φυσικά να αποφύγω το σχολιασμό των απόψεων του αγαπητού Negative, ο οποίος δικαιωματικά έγινε το επίκεντρο του έως τώρα διαλόγου.

Αρχικά λοιπόν διαβάζω, ότι "η τέχνη είναι μία, δεν αλλάζει έννοια ανάλογα με τον άνθρωπο.Η έννοια της είναι μια λοιπόν και ισχύει για όλους μας". Αυτά με ένα ύφος ανθρώπου που γνωρίζει φύσει και θέσει το τι ακριβώς εννοεί. Με λύπη μου θα παρατηρήσω πως μέχρι τώρα, σ' εμένα τουλάχιστον δεν κατέστη εμφανές αυτό, αν και διάβασα το θέμα με μεγάλο ενδιαφέρον και με ανοιχτό μυαλό.
Το μόνο που έχει αποδειχτεί από τον έως τώρα διάλογο, είναι πως η παραπάνω δήλωση όχι μόνο δεν επιβεβαιώνεται, αλλά αντιθέτως καταρρίπτεται. Είναι φανερό πως για τον καθένα από μας η τέχνη είναι κάτι το διαφορετικό. Αλίμονο αν ίσχυε κάτι άλλο. Γιατί τότε, αυτός που θα είχε το δικαίωμα να καθορίζει την ουσία της τέχνης, θα αποκτούσε την απόλυτη "εξ-ουσία". Αυτήν την εξουσία που προσπάθησαν όλα τα κατά καιρούς αυταρχικά καθεστώτα ν' αποκτήσουν, καθορίζοντας ποια μορφή της τέχνης είναι αποδεκτή και ποια όχι. Ίσως γι' αυτό "στα χρόνια τα δικά μας τα σακάτικα, είθισται να δολοφονούν τους ποιητάς".

Βέβαια, θα μπορούσε κανείς να υποθέσει, ότι οι ποικίλες απόψεις περί τέχνης είναι αποκύημα απαίδευτων μυαλών, ενώ ένας πραγματικός γνώστης της τέχνης ξέρει ποια ακριβώς είναι η έννοιά της, άσχετα αν αποτυγχάνει να τη δείξει και στους υπόλοιπους, αφού πράγματι το ταλέντο του καλλιτέχνη δεν συμβαδίζει απαραίτητα με αυτό του διδασκάλου.

Ωστόσο, αμέσως μετά διαβάζω με μεγάλη έκπληξη ότι "ούτε τα μαθηματικά είναι τέχνη" και πραγματικά εξανίσταμαι. Εάν αγαπητέ μου η μουσική θεωρείται τέχνη, τότε αυτοδικαίως και τα μαθηματικά θα πρέπει να θεωρούνται ως τέτοια. Αυτό είναι γνωστό από την εποχή του Πυθαγόρα, σε βαθμό που το να το συζητούμε σήμερα αποτελεί μια αβάσταχτη κοινοτοπία. Ο Μπαχ και πολλοί άλλοι μουσουργοί, μετέτρεπαν μαθηματικές ακολουθίες σε μουσικά κομμάτια, όπως φούγκες κλπ.
Η αρχιτεκτονική, μια από τις "Καλές Τέχνες", στηρίζεται στη γεωμετρία, δηλαδή και πάλι στα μαθηματικά. Οι μαθηματικές σχέσεις που ενυπάρχουν για παράδειγμα στην Ακρόπολη, είναι δύσκολο να αναπαραχθούν, ακόμη και με τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Η μαθηματική αναλογία "φ", ο άρρητος αριθμός 1.618... ή αλλιώς αποκαλούμενη "χρυσή τομή", είναι πανταχού παρούσα, τόσο στη γλυπτική, όσο και στη ζωγραφική.

Είναι φανερό αγαπητέ μου, ότι δεν λαμβάνεις υπόψιν την υψηλή εγρήγορση και την έκσταση που προσφέρει μια δύσκολη μαθηματική απόδειξη σ' αυτόν που την πραγματοποιεί. Ωστόσο, ικανοποιεί θαυμάσια το δικό σου ορισμό, που θέλει την τέχνη να "Γεννά συναισθήματα στον θεατή αλλά τον βάζει και σε μια διαδικασία διαφορετικής σκέψης (διαφορετικής οπτικής γωνίας)". Το ότι υπερασπίζεσαι μια τέχνη την οποία σπούδασες είναι θεμιτό, αυτό δεν σημαίνει όμως πως πρέπει να καταργείς όσες δεν έχεις σπουδάσει.

Παρακάτω διαβάζω πως αυτό που ακούγεται στα σκυλάδικα δεν αποτελεί μορφή τέχνης, θέση που σε γενικές γραμμές ασπάζομαι κι εγώ. Ωστόσο, δεν μπορώ ν' αντισταθώ στον πειρασμό να παρατηρήσω, ότι με τον ίδιο ακριβώς τρόπο έκριναν στο παρελθόν οι "λόγιοι" και "σπουδαγμένοι" καλλιτέχνες τη μουσική που ακουγόταν στα πανηγύρια και γενικότερα τη δημοτική μουσική, η οποία όμως έβγαλε σολίστες όπως ο Πετρολούκας Χαλκιάς και ο Γιώργος Μάγκας ή ο Αριστείδης Μόσχος. Αν η ίδια αστική απαξία είχε επικρατήσει και για τους "τεκέδες" των αρχών του 20ου αιώνα, σήμερα δεν θα ήταν γνωστό το ρεμπέτικο. Ας κρατούμε λοιπόν "μικρό καλάθι" στην απαξίωσή μας, αφού τα υπόγεια ρεύματα της καλλιτεχνικής δημιουργίας, έχουν να επιδείξουν διαμάντια, έστω κι αν δεχτούμε ότι αυτά είναι θαμμένα μέσα στη λάσπη. Στο κάτω κάτω, αν υπάρχει μια μορφή τέχνης που σίγουρα προσφέρει "διαφορετική οπτική γωνία" στο κοινό της, αυτή είναι το "Underground". Σε τελική ανάλυση, ο τσομπάνος που βόσκοντας τα πρόβατά του παίζει τη φλογέρα του, λειτουργεί κι αυτός, όπως λες "σε επίπεδα μοναχισμού".

Στο ίδιο ποστ διαβάζω πως η μαγειρική δεν είναι επίσης τέχνη. Η μαγειρική προσφέρει ακριβώς τις ίδιες ποιότητες συναισθημάτων, κουλτούρας και πνευματικής ανάτασης με τις εικαστικές τέχνες ή τη μουσική, διεγείροντας και ικανοποιώντας τις αισθήσεις της γεύσης και της όσφρησης, όπως ακριβώς τα εικαστικά κάνουν με την όραση και η μουσική με την ακοή. Το να γευθείς την κουζίνα ενός άλλου λαού, σε εισάγει στον πολιτισμό του με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που θα το έκανε η επίσκεψη στα μουσεία του, ίσως και σε πιο βαθύ ακόμη επίπεδο. Το ότι η όραση είναι η κυρίαρχη των αισθήσεών μας, δεν μας νομιμοποιεί να παραγνωρίζουμε τις υπόλοιπες. Για περισσότερα, θα σου συνιστούσα το βιβλίο (και ταινία) "Το άρωμα", όπως και την ταινία "Πολίτικη Κουζίνα". Θα παραθέσω κι ένα απόσπασμα από την ταινία "Είναι ο Θεός μάγειρας;". Ένας νεαρός και ιδιαίτερα ταλαντούχος σεφ λέει: "Εάν ήμουν πόρνη, δεν θα με πείραζε το ότι δεν θα μπορούσα να διαλέγω τους εραστές μου, αλλά το ότι κανείς από αυτούς δεν θα μπορούσε να καταλάβει την αξία αυτού που του προσφέρω"...

Τέλος, διαβάζω: "Ο καλλιτέχνης εκπαιδεύεται και η τέχνη μετέπειτα εκπαιδεύει και ψυχαγωγεί". Ταυτόχρονα, διαβάζω πως οι περισσότεροι εξ ημών είμαστε απαίδευτοι και ημιμαθείς. Μήπως λοιπόν η τέχνη σου, εσένα και των όποιων άλλων σκέφτονται παρομοίως, δεν είχε τη δύναμη να μας διδάξει τίποτε άλλο εκτός από την ημιμάθεια;

Θα καταθέσω εδώ λοιπόν τη δική μου άποψη περί τέχνης. Η λέξη προέρχεται από το ρήμα "Τίκτω", που σημαίνει "Γεννώ", με την έννοια που τη χρησιμοποιούμε σήμερα. Τέχνη είναι λοιπόν κάθε γέννημα της ανθρώπινης φαντασίας. Ακόμη και η ηλιθιοδέστερη έκφανσή της, μπορεί ν' αποτελεί Τέχνη, με την έννοια του Cult. Μην βιαστείτε αγαπητοί μου να χαρακτηρίσετε ως αγροίκους, άτεχνους ή ημιμαθείς αυτούς που μπορούν να κατανοήσουν την αξία ενός Cult δημιουργήματος, γιατί κινδυνεύετε ν' ανακηρυχτείτε ως ινδάλματά τους...:devil:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

negative

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο negative αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μοντέλο και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 398 μηνύματα.
Ας αρχίσω από την πολυσυζητημένη παιδεία στην τέχνη.Ας πω λοιπόν ότι μιλούσα για μια εκπαίδευση στην τέχνη που στα ελληνοπούλα είναι ελλιπείς δεκαετίες τώρα.Το όλο λοιπόν ζήτημα άρχισε από κάτι ποστ σε θέμα με τον τίτλο ''εναλλακτική τέχνη''.....εκεί αντέδρασα με όλο τον σεβασμό...απλά μερικά πράγματα κάνουν κακό στην αισθητική μου...δεν έχω το δικαίωμα να έχω αισθητική?''Παιδιά...όλα αυτά που έχετε κάνει πόστ είναι έξυπνα , χαριτωμένα , ευρηματικά διασκεδαστικά.....αλλά δεν είναι τέχνη....'' Από εκεί λοιπόν αρχίσαμε...από αυτά τα ποστ.Επανέλαβα πολλάκις ότι δεν θεωρώ κάτι απαξιωτικό όταν δεν είναι τέχνη.Που είναι το κακό?...απλά δεν χρειάζεται να τα βαφτίζουμε όλα τέχνη.Που είναι το περιέργο?Θέλετε όλοι να είστε καλλιτέχνες?Θεωρείτε ότι ο καλλιτέχνης είναι κάτι το υπεράνω το ξεχωριστό το μοναδικό?
Τότε να το κάνουμε.....Ένας άνθρωπος όταν σηκώνετε το πρωί και πίνει τον καφέ του είναι τέχνη....όταν μαγειρεύει είναι τέχνη όταν κάνει έρωτα είναι τέχνη όταν πλέκει πουλόβερ είναι τέχνη, όταν κάνει διαφήμιση είναι τέχνη όταν ασκεί το επάγγελμα της ιερόδουλης είναι τέχνη ο τρόπος που τρώει είναι τέχνη όταν κατέχει τα μαθηματικά είναι τέχνη...όταν χτενίζει μαλλιά είναι τέχνη.Αφού λοιπόν θέλετε η τέχνη να εμπεριέχει όλα αυτά ορίστε...όλα γύρω μας είναι τέχνη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top