×
Επεξεργασία Προφίλ Επεξεργασία Avatar Επεξεργασία Υπογραφής Επεξεργασία Επιλογών E-mail και Κωδικός Ρυθμίσεις Ειδοποιήσεων
×
Αποσύνδεση Οι Συνδρομές μου Το Προφίλ μου Τα Posts μου Τα Threads μου Λίστα Επαφών Αντιδράσεις σε Posts μου Παραθέσεις των Posts μου Αναφορές σε Εμένα Ενέργειες Συντονιστών Αόρατος Χρήστης
Τι;
Πως;
Ταξινόμηση
Που;
Σε συγκεκριμένη κατηγορία;
Ποιος;
Αποτελέσματα Αναζήτησης
Συμπληρώστε τουλάχιστον το πεδίο Τι;

Το e-steki είναι μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές διαδικτυακές κοινότητες με 67,802 μέλη και 2,441,036 μηνύματα σε 76,701 θέματα. Αυτή τη στιγμή μαζί με εσάς απολαμβάνουν το e-steki άλλα 289 άτομα.

Καλώς ήρθατε στο e-steki!

Εγγραφή Βοήθεια

Υπάρχει αντικειμενικά σωστό;

Subject to change (Λία)

Founder

H Λία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Web developer . Έχει γράψει 10,258 μηνύματα.

H Subject to change έγραψε: στις 05:01, 07-09-09:

#1
Πριν λίγο, ένας φίλος μου έγραψε κάτι που με έβαλε σε σκέψεις:
Δεν υπάρχει αντικειμενικά σωστή και αντικειμενικά λάθος άποψη, αφού η άποψη είναι κάτι εντελώς υποκειμενικό. Για λόγους οικονομίας της συζήτησης ορίζουμε ως σωστή άποψη αυτή που συμφωνεί με τη δική μας ή με την πλειοψηφία και λάθος άποψη, το αντιθετο.
Θεωρείτε ότι είναι αναπόφευκτη αυτή η αβεβαιότητα όσον αφορά τον ορισμό σωστής και λάνθασμένης άποψης; Μπορεί να υπάρξει κάποιος πιο αντικειμενικός ορισμός ή τελικά κατά βάση το αν κάνουμε λάθος ή όχι εξαρτάται αναπόδραστα από αυτόν που μας κρίνει;
1
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

self-instructive depressing

Διακεκριμένο μέλος

Ο self-instructive depressing αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 1,951 μηνύματα.

O self-instructive depressing έγραψε: στις 05:09, 07-09-09:

#2
φυσικά και εξαρτάται από αυτόν που μας κρίνει - αλλά να μην αποκλείουμε το ενδεχόμενο αυτός ο κάποιος να έχει κάνει πλήρης και αμερόληπτη κριτική σε σημείο που η υποκειμενικότητα του να τείνει στο μηδέν .

Κατά τα άλλα αυτό που παραθέτεις είναι ορθό σχεδόν για όλα τα ζητήματα . Π.χ. αν η άποψη είναι <<όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι στον νόμο>> ε πια δεν το λέμε άποψη γιατί ο χρόνος , η ιστορία και οι φορές που ακούστηκε απελπισμένα , ακόμα και τα αποτελεσματα που έφερε η εφαρμογή του σαν κανόνα

το παύουν από άποψη και το κάνουνε κάτι παραπάνω - αξίωμα ; αλήθεια ; κάτι τέτοιο

σε κάθε άλλη περίπτωση πλην της ομάδας περιπτώσεων που θέλησα βιαστικά να παραθέσω με ένα παράδειγμα ας πούμε ότι η λέξη σωστό σέρνει πίσω της νοερά τις λέξεις <<κατ εμέ>>
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Νωεύς (Ιάσων)

Τιμώμενο Μέλος

Ο Ιάσων αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Μαθητής/τρια . Έχει γράψει 4,820 μηνύματα.

O Νωεύς επιπεδο : Μηδεν έγραψε: στις 10:25, 07-09-09:

#3
"Υπάρχει αντικειμενικά σωστό;" : προφανώς το ερώτημα είναι ακραιφνώς και αδιαμφισβήτητα ¨φιλοσοσφικό" ή έστω, αν θέλεις, στοχαστικό. Οπότε ο Πυθαγόρας μας απαντά: "Έν το Παν"! Υπάρχει δεύτερη "άποψη";
1
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Andypro

Δραστήριο Μέλος

Ο Andypro αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 16 ετών και επαγγέλεται Μαθητής/τρια . Έχει γράψει 386 μηνύματα.

O Andypro έγραψε: στις 17:54, 29-12-17:

#4
Υπάρχουν άραγε σωστές και λάθος απόψεις; Οι ρατσιστικές απόψεις είναι πράγματι λανθασμένες, ή απλώς εμείς τις θεωρούμε λανθασμένες; Τι είναι αυτό που μπερδεύει το "είναι λάθος" από το "θεωρώ ότι είναι λάθος"; Η ελευθερία του λόγου μας δίνει το δικαίωμα να εκφραζόμαστε απολύτως ελεύθερα ή ελεύθερα μέχρι να προσβάλλουμε τον άλλον ή δεν υπάρχει πραγματική ελευθερία;

_________________________________________________________________________________________________________
Η άποψη διαφέρει από ένα γεγονός.

Δεν μπορεί να υπάρχει διαφορετική άποψη όταν μιλάμε για γεγονότα, επειδή πολύ απλά υπάρχει απόδειξη. Ή καλύτερα: δεν μπορούμε να μιλάμε για απόψεις όταν υπάρχει ένα αποδεδειγμένο γεγονός. Αυτό, κυρίως, συμβαίνει στις επιστήμες, όπου για να καταρριφθεί η απόδειξη ενός γεγονότος χρειάζονται αντιπαραδείγματα ή/και θεωρίες που αντικαθιστούν τις υπάρχουσες.

Το γεγονός δεν επιδέχεται διαφορετικές εκδοχές (σε επίπεδο απόψεων), όταν υπάρχει η επιστημονικότητα.

Σε αυτό βασίζονται όλων των ειδών οι επιστήμες. Όμως υπάρχουν επιστήμες που βασίζονται και στην Στατιστική. Και εκεί έχουμε γεγονότα, όμως, απλώς δεν υπάρχει το απόλυτο των άλλων επιστημών και οι αρχές τους καταρρίπτονται με μεγαλύτερη ευκολία. Δεν χάνεται όμως η ιδέα της απόδειξης και του γεγονότος επειδή αυτές οι επιστήμες βρίσκονται στην ακμή τους και έχουν κάποια "κενά" τα οποία καθημερινά καλύπτονται. Δυστυχώς λόγω αυτού θεωρείται πως αυτών των ειδών οι επιστήμες είναι αμφισβητήσιμες και σε επίπεδο απόψεων, κάτι που δεν ισχύει. Αυτό είναι ένα από τα βασικά παραδείγματα όπου τα όρια της άποψης θεωρούνται ασαφή.

Τα όρια της άποψης ΕΙΝΑΙ διακριτά.

Πολύ απλά, εκεί που τελειώνει η παραμικρή ύπαρξη κάποιου γεγονός αρχίζουν οι απόψεις. Παραδειγματικά:
- "Ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο." "Τα κορίτσια δεν πρέπει να πηγαίνουν στο σχολείο." "Το να κάνεις οικογένεια είναι πάνω από όλα." "Η προσφορά στο κοινωνικό σύνολο είναι κάτι ηθικό." <--- ΑΠΟΨΕΙΣ
- "Αν το σχήμα του σύμπαντος είναι επίπεδο τότε εκτείνεται επ' άπειρον. (Αποδείχθηκε με μαθηματικά)" "Η πρόσβαση στην εκπαίδευση είναι αναγκαία στην κοινωνία μας. (Οι συνέπειες του αναλφαβητισμού έχουν μελετηθεί και είναι γνωστές)" <--- ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟΨΗ, ΑΦΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΕΓΟΝΟΤΑ.

Και οι επόμενοι ισχυρισμοί δεν επιδέχονται απόψεις, όπως:
"Η υπερθέρμανση του πλανήτη θα οδηγήσει στην άνοδο της στάθμης των θαλασσών. (Δεν έχει ακόμη συμβεί όμως οι γνώσεις μας μάς οδηγούν σε αυτό το συμπέρασμα. Αν ανακαλυφθεί ή αποδειχθεί ότι κάποια παράμετρος δεν ισχύει, καταρριφθεί, τότε αλλάζει το γεγονός. Και πάλι, όμως δεν υπάρχουν δυνατότητα για ύπαρξη απόψεων.)"

Παρομοίως αυτό ισχύει και για την επόμενη πρόταση: "Η άνοδος του κατώτατου μισθού θα οδηγήσει σε αναγκαστικές απολύσεις. (Και πάλι δεν έχει συμβεί αλλά οι παράμετροι μας όπως: γνώσεις οικονομίας, γνώσεις για την συμπεριφορά του ανθρώπου, λογική κλπ. μας οδηγούν σε αυτό το συμπέρασμα.)"

Η δυνατότητα/πιθανότητα αλλαγής των παραμέτρων για την δημιουργία ενός επιστημονικού ισχυρισμού δεν ταυτίζεται με την ελευθερία για διαφορετικές απόψεις επί του ισχυρισμού αλλά με την δυνατότητα για εύρεση αντιπαραδειγμάτων και την δημιουργία εναλλακτικών προτάσεων που συμφωνεί με την επιστημονική μέθοδο.

Η άρνηση ενός γεγονότος ΔΕΝ είναι αποδεκτή εάν δεν συμφωνεί με το παραπάνω και γίνεται υπό την φαινομενική προστασία της άποψης και της ελευθερίας του λόγου.

Οι έννοιες της άποψης και του γεγονότος συγχέονται και οδηγούμαστε στην έννοια της "λάθος" άποψης.

Η άποψη είναι καθαρά υποκειμενική. Δεν υπάρχουν "σωστές" και "λάθος" απόψεις αφού δεν είναι γεγονότα.

Αν μία άποψη δεν είναι σύμφωνη με την δική μας δεν σημαίνει ότι είναι λάθος.

Στις απόψεις δεν υπάρχει το "είναι" αλλά το "θεωρώ". Όσο, λοιπόν, οπισθοδρομική, ξενική και διαφορετική είναι η έτερη άποψη είναι λανθασμένη ΜΟΝΟ κατά τη δική μας κρίση. Ο χαρακτηρισμός "Η άποψή σου είναι λάθος" είναι λάθος "εξ ορισμού".

Τα όρια της ελυθερίας του λόγου είναι ασαφή και επιδέχονται την ύπαρξη απόψεων.

Το εάν εμείς πιστεύουμε πως πρέπει να είναι άπειρη, να σταματά εκεί που προσβάλλει τον άλλον ή να μην υπάρχει καθόλου είναι κάτι που καθορίζεται από την κρίση μας. Δεν είναι γεγονός ότι πρέπει να υπάρχει ελευθερία λόγου. Γεγονός είναι ότι η ελευθερία του λόγου είναι θεμέλιο για την ύπαρξη δημοκρατίας.

Συνταγματικά έχουμε ελευθερία λόγου, άρα ότι πηγαίνει κόντρα σε αυτό είναι αντισυνταγματικό, όχι λάθος.

Άρα με την καταπάτηση αυτής τίθεται αμφισμήτηση ΣΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ της καθιερωμένης συνταγματικά ύπαρξης ελευθερίας λόγου, τίθεται σε αμφισβήτιση το σύνταγμα. Σε αυτό περιλαμβάνεται κάθε είδους φίμωση.

Το σύνταγμα και η νομοθεσία προσπαθεί κάπως να καθορίσει τα όρια της ελευθερίας του λόγου.

Όμως η έκθεση των ιδεών και ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ βασίζεται στην δυνατότητα αντιπαράθεσης, στην πρώτη σε επίπεδο απόψεων και στην δεύτερη σε επίπεδο γεγονότων.

(Μπορεί να συνεχίσω σε κάποιο επόμενο ποστ.)
______________________________________________________________________________________________________
Εσείς τι πιστεύετε ή τι γνωρίζετε που θα μπορούσε να αλλάξει τα προηγούμενα; Συμφωνείτε, διαφωνείτε ή έχετε να αναφέρετε κάτι που δεν γνωρίζω;
edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Andypro : 29-12-17 στις 17:59.
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Aggelos95

Αποκλεισμένος χρήστης

Ο Aggelos95 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Ηχολήπτης και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 27 μηνύματα.

O Aggelos95 . έγραψε: στις 01:27, 30-12-17:

#5
Ναι, κεγώ υπέρ της σχετικότητας της αντικειμενικότητας είμαι και πολύ σκεπτικιστής απέναντι σε κάτι δεδομένο...


Το οτί κάποιοι όρισαν σε άλλες εποχές, σε άλλες κοινωνίες, σε άλλους τόπους, σε άλλες συνθήκες, κάποια "σωστά" και κάποια "λάθη" δε σημαίνει πως ισχύουν παντού.

Άπειρα παραδείγματα να πιάσει κανείς όμως αυτό καταλήγει σε αληθοφανής σοφιστεία και όχι φιλοσοφία...
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση
Απάντηση στο θέμα



Χρήστες

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα.
     
  • (View-All Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα τις τελευταίες 30 μέρες:
    Μέχρι και αυτή την στιγμή δεν έχει δει το θέμα κάποιο ορατό μέλος

Βρείτε παρόμοια

  • Παρόμοια Θέματα
    • Το σωστό μέγεθος - Από Flash
      Το θέμα έχει λάβει 378 απαντήσεις και βρίσκεται στην κατηγορία Έρωτας & Σεξ.
      Το τελευταίο του μήνυμα δημοσιεύτηκε 07-10-16 στις 00:09.
    • Bazaar: Όπου υπάρχει αγάπη, υπάρχει ζωή - Από e-steki.gr
      Το θέμα έχει λάβει 0 απαντήσεις και βρίσκεται στην κατηγορία Πολιτική - Κοινωνικά θέματα.
      Το τελευταίο του μήνυμα δημοσιεύτηκε 09-12-13 στις 17:48.
    • Σωστό ή λάθος; - Από mania
      Το θέμα έχει λάβει 114 απαντήσεις και βρίσκεται στην κατηγορία Τα δικά σας παιχνίδια.
      Το τελευταίο του μήνυμα δημοσιεύτηκε 18-04-11 στις 18:46.
  • Προηγούμενο Θέμα Επόμενο Θέμα