Vodafone: Νέα "καρδιοχτύπια"..

The Djinn

Τιμώμενο Μέλος

Ο Mario αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,513 μηνύματα.
Nεα καρδιοχτυπια για την Vodafone, οσων αφορα το πολυσυζητημενο θεμα που αφορα την εταιρεια και τις υποκλοπες...(Πηγη ειναι η εφημεριδα "ελευθεροτυπια"...ξερω γιατι το γραφω.)
Παραθετω το κειμενο:
ΠΟΡΙΣΜΑ ΑΔΑΕ Σε 70 μέρες βρήκαν ό,τι δεν κατάφεραν οι Αρχές σε 11 μήνες

Φωτιά στους ψόφιους κοριούς

Των ΧΡΗΣΤΟΥ ΖΕΡΒΑ, ΝΙΚΟΥ ΜΟΥΜΟΥΡΗ

Βασικός συνομιλητής της Ericsson ήταν ο Κ. Τσαλικίδης, που μαζί με άλλα τρία στελέχη της Vodafone είχε ενημερωθεί επισήμως από το 2002 για την ύπαρξη του συστήματος νομίμων συνακροάσεων.

Πρόκειται για το πιο εντυπωσιακό από τα νέα ευρήματα της ΑΔΑΕ, καθώς φέρνει σε δύσκολη θέση τον Γ. Κορωνιά, που είχε δηλώσει στη Βουλή ότι ο αυτόχειρας (;) εκ της θέσεώς του δεν μπορεί να γνώριζε κάτι σχετικό. Στο 27σέλιδο υπόμνημα της ΑΔΑΕ, που κατατέθηκε χθες στη Βουλή, καταδεικνύεται ο επιφανειακός χαρακτήρας της έρευνας που διεξήγαγαν οι αρχές από τον Μάρτιο του 2005, αφού η Αρχή σε διάστημα 70 ημερών κατόρθωσε να φτάσει σε ουσιαστικά ευρήματα. Πέντε άτομα της Vodafone είχαν δυνατότητα πρόσβασης στο κέντρο της Παιανίας λίγο πριν χτυπήσει ο «συναγερμός», που οδήγησε στην αποκάλυψη της υπόθεσης. Νωρίτερα από τις ίδιες εγκαταστάσεις είχε περάσει και ένα πρόσωπο που μάλλον θα παραμείνει άγνωστο, αφού το βιβλίο εισόδου... καταστράφηκε μεσούσης της έρευνας. Οι αρχικά τέσσερις και μετέπειτα πέντε κεραίες που εξυπηρετούσαν τους δράστες έγιναν αισίως 11.
Οι «κοριοί» κινούνταν με την άνεσή τους στο κέντρο της Αθήνας και πολλές φορές συνδύαζαν το «καθήκον» με τη... διασκέδαση, απολαμβάνοντας τη θέα της Αθήνας από την κορυφή του Λυκαβηττού. Ωστόσο, το στρατηγείο τους φαίνεται πως βρισκόταν σε μια μικρή περιοχή, στην οποία περιλαμβάνεται και η αμερικανική πρεσβεία, ενώ ακόμη και μετά την αποκάλυψη του παρείσακτου λογισμικού οι υπαίτιοι εξακολουθούσαν να εργάζονται άφοβα, εξελίσσοντάς το και επιχειρώντας να του προσθέσουν νέες δυνατότητες. Κύκλοι της Vodafone που ρωτήθηκαν σχετικά περιορίστηκαν να σημειώσουν ότι η νέα έκθεση της ΑΔΑΕ επιδέχεται ερμηνειών και παρερμηνειών. Η εταιρεία αναμένεται να τοποθετηθεί ενδεχομένως και σήμερα με επιστολή της προς την Αρχή.

Από την πρώτη έκθεση η ΑΔΑΕ είχε αναδείξει το κέντρο της Παιανίας (ΜΕΑΡΑ) ως εκείνο που αποτελούσε το «εργαστήριο» ανάπτυξης και εξέλιξης του παρείσακτου προγράμματος και η νέα αναφορά της Αρχής ήταν αναμενόμενο να εστιάζει το ενδιαφέρον της στη συγκεκριμένη εγκατάσταση.
Το βασικό ερώτημα έχει να κάνει με το ποιοι τοποθέτησαν τον «κοριό» στα κέντρα της Vodafone. Ως ημέρα που άρχισαν όλα η ΑΔΑΕ θέτει την 24η Ιανουαρίου 2005. Λίγο πριν από τις 8 το βράδυ της συγκεκριμένης ημέρας στο ΜΕΑΡΑ καταγράφηκαν 8.000 σφάλματα στην αποστολή γραπτών μηνυμάτων από συνδρομητές της Q-Telecom και αυτά ακριβώς τα σφάλματα αποτέλεσαν την άκρη του νήματος που ξετύλιξε -όσο ξετύλιξε- το κουβάρι των υποκλοπών. Η ΑΔΑΕ θεωρεί πως ο χρόνος που μεσολάβησε από την εισαγωγή «μέρους του παρείσακτου λογισμικού έως την εμφάνιση του πρώτου σφάλματος... είναι της τάξης δευτερολέπτων ή, στη χειρότερη περίπτωση, μερικών λεπτών». Λογικό ήταν η Αρχή να αναζητήσει τα στοιχεία των ανθρώπων που είχαν πρόσβαση στο κέντρο της Παιανίας την κρίσιμη ημέρα. Τι βρήκε;

* Τεχνικοί της Ericsson είχαν τις απαιτούμενες άδειες από τη Vodafone για εκτέλεση εργασιών από απομακρυσμένο σημείο (δηλαδή μέσω δικτύων υπολογιστών ή ειδικής τηλεπικοινωνιακής σύνδεσης) στο ΜΕΑΡΑ και ώς τις 5 το απόγευμα. Ο τελευταίος τεχνικός της Ericsson συνδέθηκε με τα συστήματα της Vodafone για δύο λεπτά της ώρας λίγο πριν από τη λήξη της προθεσμίας.

* Συνεργάτης της Vodafone βρισκόταν στο ΜΕΑΡΑ την ίδια ημέρα και η εργασία του τελείωσε στις 4.30 το απόγευμα. Τα διαθέσιμα στοιχεία έδειξαν ότι στις 4.15 μπήκε στο χώρο του κέντρου κάποιος ο οποίος χρησιμοποίησε κάρτα εισόδου επισκέπτη. Η κάρτα επισκέπτη χορηγείται ακόμη και σε υπαλλήλους της εταιρείας, που υπό κανονικές συνθήκες δεν εργάζονται στη συγκεκριμένη εγκατάσταση, κάτι που αποτελεί συνηθισμένη πρακτική σε αρκετές επιχειρήσεις. Σε κάθε περίπτωση είναι αδύνατο σήμερα να βρεθεί ποιος χρησιμοποίησε τη συγκεκριμένη κάρτα, διότι τα βιβλία εισόδου/εξόδου της Παιανίας... καταστράφηκαν το καλοκαίρι του 2005, στο πλαίσιο της κανονικής δραστηριότητας της Vodafone! Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι κατά την πρώτη διερεύνηση, που ξεκίνησε το Μάρτιο του ίδιου έτους, καμία από τις αρμόδιες αρχές δεν φρόντισε να πάρει τα συγκεκριμένα στοιχεία.

* Για το διάστημα από τις 7 ώς και τις 7.56 το απόγευμα (όταν άρχισαν να εμφανίζονται τα σφάλματα στο ΜΕΑΡΑ) 5 υπάλληλοι της Vodafone είχαν απομακρυσμένη πρόσβαση στο κέντρο.
Η ΑΔΑΕ αποφεύγει να πει ρητώς πως οι ανωτέρω άνθρωποι ενδέχεται (τουλάχιστον) να γνωρίζουν κάτι περισσότερο για την υπόθεση. Αυτό που δεν αποφεύγει να πει η Αρχή είναι ότι για την τροποποίηση του «κοριού» στις 24 Ιανουαρίου «κρίνεται απαραίτητη η συνδρομή προσώπου στο εσωτερικό της Vodafone» με δικαιώματα φυσικής ή απομακρυσμένης πρόσβασης.
Πώς λειτουργούσε ο «κοριός»

Η ΑΔΑΕ αφιερώνει εκτενές τμήμα της έκθεσης στον τρόπο λειτουργίας του ξένου λογισμικού. Μετά και τις αναπαραστάσεις που έγιναν στην Ericsson διαπιστώθηκε ότι ο «κοριός» απενεργοποιούσε το μηχανισμό που καταγράφει σε κάθε κέντρο ποιες ενέργειες γίνονται. Επίσης αδρανοποιούσε τα συστήματα «συναγερμού», με αποτέλεσμα η λειτουργία του να είναι αθέατη για τους υπευθύνους λειτουργίας. Φαίνεται ότι οι υπαίτιοι εργάζονταν με την άνεσή τους, ακόμη και όταν οι τεχνικοί της Vodafone και της Ericsson προσπαθούσαν να λύσουν το πρόβλημα που είχε προκληθεί στην Παιανία. Τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν διαρκείς αλλαγές στον κώδικα του ξένου λογισμικού για αρκετές ημέρες μετά.

Φυσικα το αρθρο δεν τελειωνει εδω...
Ολοκληρο το θεμα και την πηγη θα την βρειτε Ε Δ Ω
Τα σχολια δικα σας...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top