×
Επεξεργασία Προφίλ Επεξεργασία Avatar Επεξεργασία Υπογραφής Επεξεργασία Επιλογών E-mail και Κωδικός Ρυθμίσεις Ειδοποιήσεων
×
Αποσύνδεση Οι Συνδρομές μου Το Προφίλ μου Τα Posts μου Τα Threads μου Λίστα Επαφών Αντιδράσεις σε Posts μου Παραθέσεις των Posts μου Αναφορές σε Εμένα Ενέργειες Συντονιστών Αόρατος Χρήστης
Τι;
Πως;
Ταξινόμηση
Που;
Σε συγκεκριμένη κατηγορία;
Ποιος;
Αποτελέσματα Αναζήτησης
Συμπληρώστε τουλάχιστον το πεδίο Τι;

Το e-steki είναι μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές διαδικτυακές κοινότητες με 67,803 μέλη και 2,441,144 μηνύματα σε 76,706 θέματα. Αυτή τη στιγμή μαζί με εσάς απολαμβάνουν το e-steki άλλα 257 άτομα.

Καλώς ήρθατε στο e-steki!

Εγγραφή Βοήθεια

25 Μαρτίου 1821: μύθοι και πραγματικότητες

fantasmenos (Διαταραγμένη Προσωπικότητα)

Τιμώμενο Μέλος

H Διαταραγμένη Προσωπικότητα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών , επαγγέλεται Θεολόγος και μας γράφει απο Μαυροβούνιο (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,292 μηνύματα.

H fantasmenos γεννημένος να λέει σοφά πράγματα έγραψε: στις 02:11, 26-01-11:

#1
Το λοιπόν, τα σκοτεινά συμφέροντα που θέλουν το κακό του τόπου και τον αφελληνισμό των συμπατριωτών μας επεξεργάστηκε ένα νέο σχέδιο εξόντωσης του ελληνισμού εκ των έσω. Το φιλοαμερικανικό σατανικό κανάλι που υπακούει στα κελεύσματα της νέας Τάξης πραγμάτων (ΣΚΑΪ) προβάλλει στις μικρές οθόνες την ιστορία της επανάστασης του 1821 και τις αιτίες του ξεσπάσματος της, δίνοντας την εντύπωση ότι η ιστορία δεν είναι όπως μας την έλεγαν στο σχολιό. Με ύποπτους συντελεστές στη δημιουργία αυτής της σειράς (ιστορικοί, πολιτικοί επιστήμονες και γενικότερα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας και διανοούμενοι) ο σκοπός είναι προφανής:

Με στόχο να μας πουν τα γνωστά ψέματα που λένε οι εθνικοί προδότες περί εθνικών μύθων και να μας πουν τη δήθεν αλήθεια που αφορά τη γέννηση της επανάστασης, προσπάθουν να μας δώσουν μία άλλη οπτική για αυτά τα γεγονότα, πιο ακαδημαϊκή και πιο "αληθινή".

Ψευτοδιανοούμενοι, ψευτοκουλτουριάρηδες! Βρε ουστ!
2
2
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Ερωφίλη (Κομπάρσα βου)

Περιβόητο Μέλος

H Κομπάρσα βου αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 911 μηνύματα.

H Ερωφίλη έγραψε: στις 02:19, 26-01-11:

#2
Και γιατί να το κάνουν αυτό ωρε πρίγκηπα Edmund;
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

fantasmenos (Διαταραγμένη Προσωπικότητα)

Τιμώμενο Μέλος

H Διαταραγμένη Προσωπικότητα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών , επαγγέλεται Θεολόγος και μας γράφει απο Μαυροβούνιο (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,292 μηνύματα.

H fantasmenos γεννημένος να λέει σοφά πράγματα έγραψε: στις 02:29, 26-01-11:

#3
Αρχική Δημοσίευση από Ερωφίλη
Και γιατί να το κάνουν αυτό ωρε πρίγκηπα Edmund;
Δεν ξέρω. Το σκεφτόμουν πολλές ώρες αλλά είναι πιο ύπουλοι και απο τους Εβραίους. Ποτέ δεν ξέρεις τι σχεδιάζουν.
1
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Ερωφίλη (Κομπάρσα βου)

Περιβόητο Μέλος

H Κομπάρσα βου αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 911 μηνύματα.

H Ερωφίλη έγραψε: στις 02:37, 26-01-11:

#4
http://www.youtube.com/watch?v=4Gin62EFl_I

Δηλαδή μας δείχνουν τι είπε ο Τούρκος φοιτητής στον Βερέμη;

Κάτι βρομάει..
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Πατρεύς (Πέτρος)

Επιφανές Μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια . Έχει γράψει 2,714 μηνύματα.

O Πατρεύς με φόβο και πάθος έγραψε: στις 02:52, 26-01-11:

#5
Αρχική Δημοσίευση από Edmund
Το λοιπόν, τα σκοτεινά συμφέροντα που θέλουν το κακό του τόπου και τον αφελληνισμό των συμπατριωτών μας επεξεργάστηκε ένα νέο σχέδιο εξόντωσης του ελληνισμού εκ των έσω.
Φαίνεται ότι είσαι τακτικός αναγνώστης των blogs


Το φιλοαμερικανικό σατανικό κανάλι που υπακούει στα κελεύσματα της νέας Τάξης πραγμάτων (ΣΚΑΪ) προβάλλει στις μικρές οθόνες την ιστορία της επανάστασης του 1821 και τις αιτίες του ξεσπάσματος της, δίνοντας την εντύπωση ότι η ιστορία δεν είναι όπως μας την έλεγαν στο σχολιό. Με ύποπτους συντελεστές στη δημιουργία αυτής της σειράς (ιστορικοί, πολιτικοί επιστήμονες και γενικότερα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας και διανοούμενοι) ο σκοπός είναι προφανής:
Τελικά είναι το ΣΚΑΙ φιλοαμερικανικό ή όχι; Θέλω την πραγματική σου άποψη. Και μια άλλη απορία: Ιστορικοί, πολιτικοί επιστήμονες, μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας και διανοούμενοι είναι μόνο το σινάφι του Βερέμη, του Τατσόπουλου και των άλλων; Οι υπόλοιποι εκπρόσωποι του πνευματικού κόσμου που έχουν διαφορετική άποψη από αυτούς δεν υπάρχουν; Εξαφανίστηκαν;

Με στόχο να μας πουν τα γνωστά ψέματα που λένε οι εθνικοί προδότες περί εθνικών μύθων και να μας πουν τη δήθεν αλήθεια που αφορά τη γέννηση της επανάστασης, προσπάθουν να μας δώσουν μία άλλη οπτική για αυτά τα γεγονότα, πιο ακαδημαϊκή και πιο "αληθινή".

Ψευτοδιανοούμενοι, ψευτοκουλτουριάρηδες! Βρε ουστ!
Επειδή αντιλαμβάνομαι τον ειρωνικό τόνο του μηνύματός σου, μήπως τελικά αυτά τείνεις να τα πιστεύσεις κι εσύ; Στο κάτω-κάτω δε θα ήταν πιο γόνιμο να μπούμε στην ουσία των επιχειρημάτων και να δούμε αν αυτά στέκονται με όρους της λογικής επιχειρηματολογίας.

Βέβαια, αν κρίνω από εκφράσεις του κ. Τατσόπουλου σχετικά με αυτούς που δεν ασπάζονται τις απόψεις του (φασισταριά, πατριδοκάπηλοι κτλ), εντέλει δε νομίζω ότι κι απ' αυτήν την πλευρά υπάρχει κάποια διαλεκτική διάθεση. Και ας πούμε ότι οι πατριδοκάπηλοι, οι αμόρφωτοι φασίστες, τα εθνίκια και οι λοιποί λόγω περιορισμένης μόρφωσης δεν μπορούν να κάνουν εποικοδομητικό διάλογο, οι φωτισμένοι επιστήμονες με τα πολλά διδακτορικά (και τις καλοπληρωμένες θέσεις στο Λαμπρακιστάν και στα υπόλοιπα κράτη) θα έπρεπε λίγο να κρατούσαν κάπως ψηλά το επίπεδο. Πού τις πήγαν άλλωστε τόσες γνώσεις...;
2
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

fantasmenos (Διαταραγμένη Προσωπικότητα)

Τιμώμενο Μέλος

H Διαταραγμένη Προσωπικότητα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών , επαγγέλεται Θεολόγος και μας γράφει απο Μαυροβούνιο (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,292 μηνύματα.

H fantasmenos γεννημένος να λέει σοφά πράγματα έγραψε: στις 03:08, 26-01-11:

#6
Τελικά είναι το ΣΚΑΙ φιλοαμερικανικό ή όχι; Θέλω την πραγματική σου άποψη. Και μια άλλη απορία: Ιστορικοί, πολιτικοί επιστήμονες, μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας και διανοούμενοι είναι μόνο το σινάφι του Βερέμη, του Τατσόπουλου και των άλλων; Οι υπόλοιποι εκπρόσωποι του πνευματικού κόσμου που έχουν διαφορετική άποψη από αυτούς δεν υπάρχουν; Εξαφανίστηκαν;
Δεν είναι μόνο ο Βερέμης και το σινάφι του. Είναι όλοι όσοι ασχολούνται με την ιστορία και δεν έχουν εθνικιστικές παρωπίδες. Αν η αντίθετη άποψη δεν χρησιμοποιεί επιστημονικές μεθόδους για να υποστηρίξει την άποψη της μοιραίο είναι να εξαφανιστεί. Δεν με ενδιαφέρει εάν είναι φιλοαμερικανικό κανάλι. Με ενδιαφέρει να μου πεις εάν αυτά που λένε είναι αναληθή και να το υποστηρίξεις με επιστημονικό τρόπο (και όχι με λινκς από μπλογκς αργόσχολων χαζούληδων ερασιτεχνών εθνοπαλικαριών)

Επειδή αντιλαμβάνομαι τον ειρωνικό τόνο του μηνύματός σου, μήπως τελικά αυτά τείνεις να τα πιστεύσεις κι εσύ; Στο κάτω-κάτω δε θα ήταν πιο γόνιμο να μπούμε στην ουσία των επιχειρημάτων και να δούμε αν αυτά στέκονται με όρους της λογικής επιχειρηματολογίας.
Εννοείς δε ή δεν. Γιατί αν πιστεύεις ότι πρέπει να το δούμε επιστημονικά τότε τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για την άποψη σου

Βέβαια, αν κρίνω από εκφράσεις του κ. Τατσόπουλου σχετικά με αυτούς που δεν ασπάζονται τις απόψεις του (φασισταριά, πατριδοκάπηλοι κτλ), εντέλει δε νομίζω ότι κι απ' αυτήν την πλευρά υπάρχει κάποια διαλεκτική διάθεση. Και ας πούμε ότι οι πατριδοκάπηλοι, οι αμόρφωτοι φασίστες, τα εθνίκια και οι λοιποί λόγω περιορισμένης μόρφωσης δεν μπορούν να κάνουν εποικοδομητικό διάλογο, οι φωτισμένοι επιστήμονες με τα πολλά διδακτορικά (και τις καλοπληρωμένες θέσεις στο Λαμπρακιστάν και στα υπόλοιπα κράτη) θα έπρεπε λίγο να κρατούσαν κάπως ψηλά το επίπεδο. Πού τις πήγαν άλλωστε τόσες γνώσεις...;
Μονίμως η αναφορά είναι ο επιθετικός τόνος των εκφραστών της άλλης άποψης και όχι τα επιχειρήματα τους. Διαφωνείς με τις θέσεις τους; Πες που να δω πόσο η ανακριβής σχολική ιστορία είναι πειστική
1
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Πατρεύς (Πέτρος)

Επιφανές Μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια . Έχει γράψει 2,714 μηνύματα.

O Πατρεύς με φόβο και πάθος έγραψε: στις 03:28, 26-01-11:

#7
Αρχική Δημοσίευση από Edmund
Δεν είναι μόνο ο Βερέμης και το σινάφι του. Είναι όλοι όσοι ασχολούνται με την ιστορία και δεν έχουν εθνικιστικές παρωπίδες.
«Όσοι ασχολούνται με την ιστορία και δεν έχουν εθνικιστικές παρωπίδες», είναι κατά κύριο λόγο στο σινάφι του Βερέμη. Όταν ήταν το θέμα με το βιβλίο της Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, στο πλευρό της κας Ρεπούση και των υπολοίπων βρέθηκαν αυτοί που «ασχολούνται με την Ιστορία και δεν έχουν εθνικιστικές παρωπίδες». Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει με λίγα λόγια...

Αν η αντίθετη άποψη δεν χρησιμοποιεί επιστημονικές μεθόδους για να υποστηρίξει την άποψη της μοιραίο είναι να εξαφανιστεί.

Από πότε η εύνοια του Λαμπράκη, του Αλαφούζου και του Τεγόπουλου μετασχηματίσθηκαν σε «επιστημονικά επιχειρήματα»; Ειλικρινά απορώ πώς γίνεται κάποιοι άνθρωποι να αποκτούν τόσο εύκολα κύρος απλώς επειδή έχουν ευχέρεια να βγαίνουν στα κανάλια;

Δεν με ενδιαφέρει εάν είναι φιλοαμερικανικό κανάλι. Με ενδιαφέρει να μου πεις εάν αυτά που λένε είναι αναληθή και να το υποστηρίξεις με επιστημονικό τρόπο (και όχι με λινκς από μπλογκς αργόσχολων χαζούληδων ερασιτεχνών εθνοπαλικαριών)
Το αν το ΣΚΑΙ είναι φιλοαμερικανικό κανάλι δε σε ενδιαφέρει. Σε ενδιαφέρει όμως και πολύ μάλιστα αν οι πληροφορίες που παίρνω προέρχονται από «λινκς από μπλογκς αργόσχολων χαζούληδων ερασιτεχνών εθνοπαλικαριών». Μα πόσα επίθετα μπορούν να χωρέσουν σε μία πρόταση... Εσύ και ο Όμηρος δηλαδή... (ή καλύτερα ο Ομέρ σύμφωνα με την «άλλη άποψη»...)

Εννοείς δε ή δεν. Γιατί αν πιστεύεις ότι πρέπει να το δούμε επιστημονικά τότε τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για την άποψη σου
Έχω την εντύπωση ότι σε πιάνει ένας ηδονισμός με τη λέξη «επιστημονικά». Πάρ' όλ' αυτά, σε δύο τοποθετήσεις σου έχεις αναφέρει τόσες φορές αυτές τις λέξεις αυτές αλλά μέχρι στιγμής δεν έχω ακούσει ένα συγκεκριμένο επιστημονικό επιχείρημα. Περιμένω να ακούσω ένα σοβαρό επιστημονικό επιχείρημα και μετά χαράς θα σου απαντήσω

Μονίμως η αναφορά είναι ο επιθετικός τόνος των εκφραστών της άλλης άποψης και όχι τα επιχειρήματα τους. Διαφωνείς με τις θέσεις τους; Πες που να δω πόσο η ανακριβής σχολική ιστορία είναι πειστική
Διάβαζα το βιβλίο Ιστορίας της Γ΄ Γυμνασίου που διδάσκεται σήμερα. Στο θέμα για τον Κυπριακό αγώνα, γράφει ότι οι Κύπριοι αγωνίσθηκαν για να γίνει η Κύπρος ανεξάρτητο κράτος. Κοιτάζοντας φυσικά τους συγγραφείς του βιβλίου, βρήκα πολλούς που «ασχολούνται με την Ιστορία και δεν έχουν εθνικιστικές παρωπίδες». Οπότε σου επιστρέφω την ερώτηση:

Μονίμως η αναφορά είναι ο επιθετικός τόνος των εκφραστών της άλλης άποψης και όχι τα επιχειρήματα τους. Διαφωνείς με τις θέσεις τους; Πες που να δω πόσο η ανακριβής σχολική ιστορία είναι πειστική
2
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

fantasmenos (Διαταραγμένη Προσωπικότητα)

Τιμώμενο Μέλος

H Διαταραγμένη Προσωπικότητα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών , επαγγέλεται Θεολόγος και μας γράφει απο Μαυροβούνιο (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,292 μηνύματα.

H fantasmenos γεννημένος να λέει σοφά πράγματα έγραψε: στις 03:51, 26-01-11:

#8
Τρελό αγόρι, δες πρώτα την εκπομπή, δες τα επιχειρήματα τους και απάντησε σε τι διαφωνείς! Περιμένεις να σου κάνω περίληψη του επεισοδίου; Δεν κάνω review σε τιβι σοουζ του ΣΚΑΪ και προφανώς δεν θέλω να απαντάει ο ένας στον άλλον με ερωτήσεις. Προφανώς δεν έχεις δει την εκπομπή και απαντάς με την κασέτα της άρνησης. Για την ιστορία συμφωνώ με το 92% από αυτά που ειπώθηκαν, οπότε περιμένω τις αντιρρήσεις σου και όχι τις υπεκφυγές σου.
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Πατρεύς (Πέτρος)

Επιφανές Μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια . Έχει γράψει 2,714 μηνύματα.

O Πατρεύς με φόβο και πάθος έγραψε: στις 04:01, 26-01-11:

#9
Αρχική Δημοσίευση από Edmund
Τρελό αγόρι, δες πρώτα την εκπομπή, δες τα επιχειρήματα τους και απάντησε σε τι διαφωνείς! Περιμένεις να σου κάνω περίληψη του επεισοδίου; Δεν κάνω review σε τιβι σοουζ του ΣΚΑΪ και προφανώς δεν θέλω να απαντάει ο ένας στον άλλον με ερωτήσεις. Προφανώς δεν έχεις δει την εκπομπή και απαντάς με την κασέτα της άρνησης. Για την ιστορία συμφωνώ με το 92% από αυτά που ειπώθηκαν, οπότε περιμένω τις αντιρρήσεις σου και όχι τις υπεκφυγές σου.
Αφού οι αντιρρήσεις μου θα σου αποδείξουν «πόσο πειστική είναι η ανακριβής σχολική ιστορία», τότε γιατί τις θέλεις; Φάνηκε από κανένα μήνυμά σου η διάθεση να ακούσει πραγματικά την άλλη άποψη και δεν το κατάλαβα; Στο κάτω-κάτω, αφού είδες την εκπομπή, έπρεπε να μεταφέρεις και λίγα πράγματά από τις επιστημονικές απόψεις με τις οποίες κατά 92% συμφωνείς. Και πού ξέρω εγώ αν κι οι δύο συμφωνούμε στο 92% και διαφωνούμε στο 8%; Δεν άνοιξα εγώ ένα τέτοιο θέμα. Έτσι δεν είναι τρελό αγόρι;
2
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Δεσμώτης

Επιφανές Μέλος

Ο Δεσμώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 3,563 μηνύματα.

O Δεσμώτης έγραψε: στις 06:43, 26-01-11:

#10
21 ψέμματα για το '21.

ΟΜΩΣ (χε-χε-χε σατανοσαρδόνιο Edmund-ιο χαμόγελο)
η αλήθεια πάντα φωσφοράει σαν τον αγκαλίτσα-μελισσάκι.


Ιδρύεται στην Οδησσό η Φιλική Εταιρεία, από Σκουφά, Τσακάλωφ και Ξάνθο,
με σκοπό την προετοιμασία της επανάστασης????


Όοοοοοοχι όοοοοοχι, απώτερος σκοπός ήταν η ανάδειξη του μέταλλου της φωνής
των καραμουστακαλήδων της εποχής (ονόματα μη λέμε, νομίζω?)
και μια φιλική προς τους τούρκους πολιτική με προθετικότητα
στον ρομαντισμό, τη συναίρεση των αντιθέτων, τον αισθητισμό
και την παρακμή ώστε να αναδειχτεί καλύτερα η διαρθρωτική λογική
που μονάχα μέσω της κάθαρσης του περιγράμματος μπορούσε να αναγεννηθεί
μια νέα εικόνα, μέσα από την άπτερο νίκη της φιλίας και των βυσσινί φιόγκων.


Γενικός Επίτροπος της «Ανωτάτης Αρχής της Φιλικής Εταιρείας» ανέλαβε, το 1820, ο Υψηλάντης
...που ήταν ο πιο φιλικός από όλους
(μάλιστα κάθε πρωί κερνούσε τους τούρκους στρατιώτες σταφίδες και γλυφιτζούρια
που αργότερα ενέπνευσαν τα τζάμπο και σήμερα κάνουν χρυσές δουλειές με τα
λεγόμενα γλυφιτζούρια μπαστούνια ή Υψηλάντια τσουπα τσουπς, δίπλα στα ταμεία)
και το όνομα του το πήρε επειδή συνήθιζε
να κοιμάται σε υψίπεδα όπως ακριβώς κάποιος που κ@υλωνε πολύ
τον φωνάζανε κ@υλάντη.

Φυσικά δεν τον λέγανε Αλέξανδρο, αλλά Μάϊκλ.

Ο Μάϊκλ κηρύσσει στο Ιάσιο της Μολδαβίας, πνευματικό κέντρο του Ελληνισμού,
την επίσημη έναρξη της επανάστασης στις παραδουνάβιες Ηγεμονίες, με τη συγκρότηση του Ιερού Λόχου??
Χα χα χα, σας γελάσανε, κι εγώ που μόλις γέλασα με γέλασα(ν) κι εμένα.

Δεν είναι καθόλου έτσι,
Γιατί?
Γιατί στο Ιάσιο ο μάϊκλ είχε βγάλει οδοντιατρική
για να έχει ένα χαρτί, μη γίνει ρόμπας στα άλλα μέλη
(να κάμψει τις εσωτερικές φωνές, σε περίπτωση που
θα έπρεπε να αποδείξει το προσοντολόγιο του στους συντρόφους της επαναστάσεως).
Απλώς είχε κονέ κάτι Μολδαβές χορεύτριες (με ειδίκευση στους πριβέ χοροί)
και καλά ο Ιερός Λόχος ήταν συνθηματικό για όσους
ήθελαν κάτι πιο εκλεκτό από τη παραδοσιακή ελληνίδα
με τα απανωτά πανοφόρια που δεν άφηναν και πολλά στη φαντασία
του μεσοαστού επαναστάτη γραικού.

Και με τον όρο έναρξη της επανάστασης ήταν σαφές υπονοούμενο,
αυτό που σήμερα ο Jigsaw του Saw θα έλεγε "let the game begin"
στην πραγμάτωση του ποιητικού σεξ.
Η επαναστατική του προκήρυξη με τον τίτλο «Μάχου υπέρ πίστεως και πατρίδος»
...ουσιαστικά υποδήλωνε το "μάχου υπέρ κύστεως και πανίδος".
"Γ@μα έλληνα χύσε έλληνα, μέχρι κατουρήματος"

ο Ιερός Λόχος θα ηττηθεί τον Ιούνιο του 1821 στο Δραγατσάνι από υπέρτερες τουρκικές δυνάμεις
...αλλά θα παραμείνει ιερός μιας και τώρα τις μολδαβές θα τις μοιράζονται οι Έλληνες
μαζί με τους τούρκους αδελφούς.
Προστίθεται και μια νέα στάση, κάπως ανώμαλη
αλλά αποκτάει πολλούς φανς ανα τον κόσμο κατά τους 2 επόμενους αιώνες.
Θα εμπνεύσει μέχρι και για το όνομα του θωρηκτού πρωκτέμκιν.

25 Μαρτίου 1821 Συμβολική ημερομηνία έναρξης της ελληνικής επανάστασης.
Ο επίσκοπος Παλαιών Πατρών Γερμανός ορκίζει τους επαναστάτες στη Μονή της Αγίας Λαύρας.
Διοργανώνεται παρτούζα μπροστά από τη μονή
καθώς οι καλογριές ετοιμάζουν μερακλίδικους καφέδες
μαζί με κουλουράκια της μονής και χαλβαδόπιτες.
Περιττό, να πω, πως μετονομάζεται η Μονή σε αγίας....


Ο Κολοκοτρώνης, ο Παπαφλέσσας και ο Μαυρομιχάλης απελευθερώνουν την Καλαμάτα από τους Τούρκους?
Σας γελάσαν.
Απελευθέρωση της Μεσσηνίας από τους χασισοκαλλιεργητές,
τους μπαφιάρηδεςκαι τις αγριοσυκιές.
Α, και από τα ραφιναρισμένα ελαιόλαδα.
(εκεί λέγεται ότι πρωτακούστηκε μαζί με μια τουφεκιά κι η
αλησμόνητη εκείνη φράση "φτερά και πίπουλα")

Απαγχονίστηκε ο Πατριάρχης Γρηγόριος Ε' στην Κωνσταντινούπολη.
Το σώμα του μεταφέρθηκε στην Οδησσό??
Μέγα ψέμμα, so awful my dear, disgusting i must say.
O γκρεγκορυ the fifth, ενέπνευσε το fifth element του πολάνσκι
και φυσικά το όνομα του γκρέγκορυ χάουζ του κουτσού τρελογιατρού
που έχει σαρώσει τα ΕΜΜΥζ,
δεν απαγχονίστηκε, αλλά οι Τούρκοι
τον μετέφεραν με χρυστοστολισμένη άμαξα,
στη Σουνγκουρλού, κι απο κει στο Σερεφλικότσχισάρ,
και μετά από κάτι χαλαρωτικά μασάζ στο αφιόν καραχισάρ
και ανανεωτικά πεντικιούρ στο Καραμπινάρ και κάτι αργιλέδες
κερασάτους στο Ουλουμπορλού
του έκαναν μια ενεσούλα με οβερντόουζ π**τσεϊνης,
κι έφυγε χαρωπός για τα παραδείσια τα μέρη.

Το σώμα του έγινε κέρινο ομοίωμα σε μουσείο του Γκιολτζούκ.

Ο Αθανάσιος Διάκος μάχεται ηρωικά στην Αλαμάνα, συλλαμβάνεται
από υπέρτερες δυνάμεις και βρίσκει ηρωικό, αλλά μαρτυρικό θάνατο.???
Όχι βέβαιαααααα

Ο Διάκος όντως μάχεται στην αλλά-μάνα ( ? )
ηρωικά αλλά δε τον σουβλίσανε ποτέ, απλώς έτρωγαν κάτι κοψίδια
παραμονή μιας επίδειξης τοξοβολίας και μπαρουτιού,
και καθώς οι σούβλες ήταν μεγάλες,
από τη κούραση του, αποκοιμήθηκε πάνω σε αναμμένα κάρβουνα
και την επόμενη μέρα οι στρατιώτες τον έφαγαν κατά λάθος
περνώντας τον για αγριογούρουνο.
Ως γνωστόν όταν κάτι ψήνεται χάνει πολλά υγρά, παραμορφώνεται
και όλα έχουν ίδια γεύση γιατί η θράκα τα σκεπάζει όλα.


Με την Πράξη της Συνέλευσης των Καλτετζών (μοναστήρι στην Αρκαδία),
ιδρύεται η Πελοποννησιακή Γερουσία, με πρόεδρο τον Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη???
Οι καλτέτζες ήταν μοναστήρι κουφών κι ο Μαυρομιχάλης
έπασχε από δαλτωνισμό. Άτοπο.

14 Ιουνίου 1821 Επανάσταση στην Κρήτη
Σε αυτή τη φάση οι Κρητικοί αποκτούν οντότητα πυροβολώντας στον αέρα,
κάτι που κρατάει ως τις μέρες μας κι έχει εμπνεύσει
το V for Vendetta και μετέπειτα τις παρωδίες

V for Variemai και V for Ventouza.



H αληθινή επανάσταση των κρητικών

είναι το γαμοπίλαφο και τα πλεκτά στα μαλλιά τους,

λάτρεις του στυλ και της φινέτσας α λα κομοδινέ στο μαλλάκι.





9 Ιουλίου 1821 Οι Τούρκοι απαγχονίζουν στη Λευκωσία τον Αρχιεπίσκοπο

Κύπρου Κυπριανό και αποκεφαλίζουν τους Μητροπολίτες Πάφου, Κιτίου και Κυρήνειας???
Δε τους αποκεφάλισαν, όπως οικτρά αφήνεται να εννοηθεί,
αλλά κοσμούν τους τοίχους τούρκων πασσάδων στο γαλατά σαράϊ γκιουλ μπαχτσέ.
Αφού πρώτα εμποτιστούν οι μουτσούνες τους με ειδικό μουμιοποιητικό υγρό.


13 Νοεμβρίου 1821 Απελευθερώνεται η Άρτα από τους Σουλιώτες

οπλαρχηγούς Μάρκο και Νότη Μπότσαρη, τους αδελφούς Τζαβέλα κ.ά???
Ναι και εγώ είμαι ο Τζων Πρίφτης.
Μα τι λέτε μωρέ?
Αφού οι αδελφοί τζαβέλα εκείνο τον καιρό διατηρούσαν
αρτοζαχαροπλαστείο και ήταν οι πρωτομάστορες
μιας ειδικής (κρυφής) συνταγής για γεμιστά τσουρέκια με ταχίνι,
προάγγελοι του τερκενλή στο σήμερα.


Η άρτα δεν απελευθερώθηκε, οι Τούρκοι οικειοθελώς έφυγαν
γιατί γεμίσαμε καρδουλίνια.
Το πνεύμα του Νταλάρα (Εσύ χριστό κι εγώ αλλάχ) είχε βρει τρόπο να ταξιδέψει
πίσω στο χρόνο, εξού και το "the times of dalaras' spirit chronicle"
εκδ. liquid turkish smiley



30 Μαρτίου 1822 Καταστροφή της Χίου από τα τουρκικά στρατεύματα

του Καπουδάν Πασά Καρά Αλή.

Τρεις μήνες αργότερα, ο Κωνσταντίνος Κανάρης θα πυρπολήσει

και θα καταστρέψει την τουρκική ναυαρχίδα.
Τα τουρκικά στρτατεύματα δε κατέστρεψαν τίποτα.
Μόνο κάτι αμυγδαλιές και μερικά μαστιχόδεντρα.

Φτάνει πια η λάσπη.


Πες κατι ρε ΕΝΤΜΟΥΝΤ κι εσύ, στα διάλα πια?


Και ο κανάρης αν θέλετε να ξέρετε,

πέταγε ζαχαρωτά και λουκουμάδες,
από βάρκα σε βάρκα,
απλώς τότε δεν υπήρχαν οι σακούλες
και τα εκτόξευε με πιστόλια,
κι ανεφλέγη ένας λουκουμάς κι έγινε τέλοσπάντων
αυτό που έγινε, αλλά μόνο κάτι ψάρια καήκανε.
Άντε τώρα.


ΑΛΛΑ ΠΩΣ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΗΚΕ

ΤΟ ΛΑΒΡΑΚΙ ΦΛΑΜΠΕ?





6 Ιουνίου 1822 Ο Χουρσίτ πασάς και ο Ομέρ Βρυώνης καταλαμβάνουν το Σούλι???
Θεε μου θεε μου, αν είναι δυνατονενε



Το σούλι ΔΕΝ το κατέλαβε ο Ομέρ.
Γιατί πολύ απλά , αν το είχε καταλάβει, σήμερα
θα το έλεγαν ΤΣΟΥΛΙ.

Το σούλι απλώς φιλοξένησε μια μέρα τους δύο πασάδες,
και εις ένδειξη σεβασμού και φιλοξενίας
χορέψαν κάτι νεαρές κα@λίτσες τον σουλιώτικο χορό,
κι επειδή είχε γλυστερό οδόστρωμα

πέσανε κάτω καμια δεκαριά και σπάσανε το σβέρκο τους.


Κι αυτό ήταν κάτι δραματικό αλλά όσο φταίω εγώ που ο Κρίστοφερ ρηβ
έπεσε από το άλογο κι έμεινε στην ιστορία ως ο ανάπηρος σούπερμαν
έτσι φταίει κι ο Ομέρ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΟΥΛΙΩΤΙΣΣΕΣ.





12 Ιουλίου 1823. Ο φιλέλληνας, λόρδος Βύρων, φθάνει στο Αργοστόλι.

Θα στηρίξει την επανάσταση και θα πεθάνει στο Μεσολόγγι τον Απρίλη του 1824.
Ο Βύρων δε πήγε αργοστόλι αλλά στο περίφημο ακρογιάλι του Ξι,
για γυμνισμό.
Να διπλοτσεκάρετε τις πηγές σας.
Αυτό είναι πλέον, ευρέως γνωστό,
ακόμα και στη Τασία τη μαγείρισσα που δεν είναι ούτε καν Ληξουριώτισσα.



Και δε στήριξε την επανάσταση φυσικά, γιατί?
Μα γιατί ήταν Λόρδος.
Χέστηκε.


Αλλά είστε τόσο χαζοί μωρέ.


Ο Λόρδος Βύρων ήταν ο Ομέρ Βρυώνης,
αναγραμματισμός του βρυών είναι βύρων.


Αλλά όλα εγώ πρέπει να σας τα λέω.


Και δε πέθανε στο Μεσολόγγι αλλά στο μπρίστολ ρόβερς.




Πάω να πιω το γάλα μου.
Που δεν είναι γάλα φυσικά γιατί
..εκτός από τα ψέμματα τελειώσαν και τα γάλατα.



Τα υπόλοιπα 1800 ψέμματα, θα τα μάθετε οσονούπω από τον ΣΚΑΙ
και τον απεσταλμένο του στο στέκι, Ενμουντ εντμούτογλου.


Απαράδεκτον, τόπικ.

Απαιτώ να κλειστεί κι όσο για μένα:






υγ. κι αν ξέρατε να μετράτε,
θα βλέπατε ότι λείπουν 5 από τα 21.
Αλλά που μυαλό.
Οι μετακρίσεις και το αναδευτήρι μας μάραναν.
edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Δεσμώτης : 26-01-11 στις 06:55.
5
1
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

fockos

Επιφανές Μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Γιατρός και μας γράφει απο Ζάκυνθος (Ζάκυνθος). Έχει γράψει 10,672 μηνύματα.

O fockos έγραψε: στις 09:31, 26-01-11:

#11
Ξέχασα να το δω
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Isiliel (Φεγγάρω)

Επιφανές Μέλος

H Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 9,230 μηνύματα.

H Isiliel Salus populi suprema lex esto έγραψε: στις 10:37, 26-01-11:

#12
Για να βοηθήσουμε λίγο το θέμα:

Επεισόδιο 1ο. «Στη Σκιά της Μεγάλης Πύλης»
(Από την επίσημη ιστοσελίδα της εκπομπής)



Στη σημερινή εποχή δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν πως η περίοδος της Τουρκοκρατίας δεν ήταν παρά μια παρένθεση στην ελληνική ιστορία και ότι τίποτα ουσιαστικά δεν άλλαξε σε 400 χρόνια. Όμως στην πραγματικότητα, σε αυτήν την περίοδο, συντελούνται σημαντικές αλλαγές σε διάφορα επίπεδα, στην κοινωνία, την οικονομική ζωή, τη δημογραφία, εξελίξεις που επηρέασαν όχι μόνο την εθνικοαπελευθερωτική επανάσταση του 1821 αλλά ακόμη και την Ελλάδα του σήμερα.
Η σειρά ξεκινάει σκιαγραφώντας τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά της ζωής των ελληνόφωνων χριστιανών μέσα στην Οθωμανική Αυτοκρατορία: υποδούλωση και καταπίεση, αυτονομία και οικονομική ευημερία, ελευθερία στην θρησκεία και την παιδεία, προσδοκίες αλλά και αναρχία,, αβεβαιότητα για το μέλλον.
Για να αποκτήσουμε μία εικόνα της καθημερινής ζωής των ελληνόφωνων χριστιανών, παρακολουθούμε τις ανασκαφές αρχαιολόγων στη Βοιωτία και το νεκροταφείο της Κορίνθου και μελετάμε τα οθωμανικά φορολογικά αρχεία της εποχής. Ανακαλύπτουμε πώς τον 15ο και 16ο αιώνα η ελληνική χερσόνησος περνάει μια περίοδο σχετικής ευημερίας, γνωστής ως Pax Ottomanica. Δημιουργούνται νέα χωριά, οι πληθυσμοί αυξάνουν και γίνονται σημαντικά δημόσια έργα.
Ακολουθεί η παρακμή με την αυξανόμενη φορολόγηση και τη δημιουργία των τσιφλικιών. Ο πληθυσμός καταφεύγει στα ορεινά, όπου δημιουργούνται νέες συνθήκες: σχετική αυτονομία, αλλά και ανασφάλεια από τους κλέφτες, που εκμεταλλεύονται την απουσία της κεντρικής διοίκησης, για να κυριαρχήσουν.
Όταν ξεσπάει ο Ρωσο–Οθωμανικός πόλεμος, στα μισά του 18ου αιώνα, οι αδελφοί Ορλώφ αποβιβάζονται στη Μάνη για να οδηγήσουν τους χριστιανούς σε εξέγερση. Η επιχείρηση της Μεγάλης Αικατερίνης αποτυγχάνει, καθώς οι Έλληνες είναι ανέτοιμοι για την επανάσταση. Κυριαρχεί ο τοπικισμός και δεν υπάρχει διαδεδομένη εθνική συνείδηση.
Όμως ακόμα και τα Ορλωφικά, παρά την παταγώδη αποτυχία τους, έχουν συμβάλει με τον δικό τους τρόπο στην επανάσταση του 1821. Πρόσφυγες από την Πελοπόννησο σκορπίζουν απʼ άκρη σʼ άκρη στην οθωμανική αυτοκρατορία, μεταφέροντας τα βιώματά τους στον ελληνόφωνο κόσμο. Μέσα στα επόμενα πενήντα χρόνια, όλα θα αλλάξουν.
3
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

parafernalia (Νίκος)

Επιφανές Μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Προγραμματιστής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,394 μηνύματα.

O parafernalia έγραψε: στις 11:49, 26-01-11:

#13
Ο θρήνος των «Τούρκων»

Κατακαημένη Κάρυστο με τα κρύα τα νερά σου,
φύγαν τα παληκάρια σου τσε καίγεται η καρδιά σου.
Κατακαημένη Κάρυστο, πούσουν μισό Μισίρι,

τσε τώρα εκατάντησες να γίνεις Ρωμιοσύνη.


Που σ´ έτρεμε μια Έγριπο, μια ζηλεμέν´ Αθήνα
τσε τώρα σ´ εδώσανε στο Φράγκο, στη Ρουσία.
Νάταν ο κάμπος θάλασσα, τσε τα βουνά ποτάμια,
να πνίγανε τον Τάταρο που ´ φερε το χαμπέρι,
να φύγουν οι Καρυστινοί τούτο το καλοτσαίρι.

Ομέρ Πασάς που τ´ άκουσε, μηνάει ένα χαμπέρι,
του μπέη μας του μήνυσε τσε του στραβιντζιντάρη.
Όντας αποδιαβάσανε το μαύρο το φερμάνι,
μικροί, μεγάλοι κλαίανε, τσ´ οι δυο μας ζαμπιτάδες,
τρέχουν τσε παν τα μάτια τους ωσάν τις αργαστάρες.

Δεν κλαίμε μεις τον τόπο μας, στο Φράγκο π´ απομένει,
μον´ κλαίμε το κρύο νερό που ´ μαστε μαθημένοι.
Τσε τον Μπεκήρ αγά πελάει στη Σμύρνη για καράβια,
στο μπούρτσι μας τ´ άραξε τα δώδεκα καράβια,
Καρυστινοί που τα ´ δανε, τριτσάνα τους τινάζει
μπαρκάραν οι Καρυστινοί και πήγαν στο μπογάζι.

Πήγανε στο Βενέτικο, τσε μια μπουνάτσα πιάνει.
τσε πήγανε στ´ Αλάτσατα, το κάτου Σιβρισάρι.
Αλλά, Αλλάχ, βρε βασιλιά, που θα σε πάη το κρίμα,
που χώρισες αντρόγενα, παιδιά απ´ τα σκαφίδια.
Σεμπέτι όποιος γένηκε να δώσ´ το Γριπονήσι,
όποιος ριτζάλι το´ καμε, σαν σκύλος να βαβίσει.

(απ' τον ξεριζωμό των ελληνόφωνων μουσουλμάνων της Καρύστου -
Καθημερινή της Κυριακής, 25 Μαρτίου 2001
)
1
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Νωεύς (Ιάσων)

Τιμώμενο Μέλος

Ο Ιάσων αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Μαθητής/τρια . Έχει γράψει 4,820 μηνύματα.

O Νωεύς επιπεδο : Μηδεν έγραψε: στις 12:20, 26-01-11:

#14
Η ιστορία κινείται από τους λαούς, αλλά το μάθημα γι' αυτήν γράφεται και διδάσκεται πάντα, από τους εκάστοτε νικητές, δυστυχώς!
4
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

fockos

Επιφανές Μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Γιατρός και μας γράφει απο Ζάκυνθος (Ζάκυνθος). Έχει γράψει 10,672 μηνύματα.

O fockos έγραψε: στις 13:16, 26-01-11:

#15
http://www.skai.gr/player/TV/?MMID=210180

Μόλις το είδα το πρώτο επισόδειο και πραγματικά πρόκειται για ένα πολύ καλή παραγωγή που σκοπό έχει να πληροφορήσει όσο αντικειμενικά γίνεται και όχι να προπαγανδίσει όπως αρκετές τέτοιες προσπάθειες στο παρελθόν. Συνοπτικά το συγκεκριμένο επισόδειο αναφερεται για τη εποχή την Τουρκοκρατίας πριν την επανάσταση. Αρχικά αναφέρθηκε για την οικονομική ανάπτυξη των πρώτων χρόνων της Τουρκοκρατίας που οφειλόταν κυρίως στη χαμηλή φορολόγηση και στην αποδυνάμωση των φεουδαρχών του Βυζαντίου. Στο Βυζάντιο τα χωράφια ήταν κρατική περιουσία και άνηκαν στους τοπικές φεουδάρχες και το κέρδος πήγαινε σε αυτούς. Με την έναρξη της τουρκοκρατίας τα χωράφια πήγαν σε αυτούς που το καλλιεργούσαν (έγινε ατομική περιουσία). Αυτό είχε ως συνέπεια να δημιουργηθεί σχετική ευμάρια που συντέλεσε και στη χαμηλή φορολόγηση. Αυτό όμως διήρκησε κατά τα πρώτα χρόνια της Τουρκοκρατίας καθώς μετά ήρθε η καταπίεση, η δυσβάστακτη φορολογία που ανέλαβαν κοτζαμπάσηδες που συγκεκριμένα δίνανε ένα ποσό στο Σουλτάνο ανάλογα με την αξία της περιοχής και τα υπόλοιπα τα κρατούσαν για τον εαυτό τους. Οι κάτοικοι ολόκληρων περιοχων σφαγιάστηκαν (π.χ. Τριπολιτσά) και αρκετοί Έλληνες για να γλυτώσουν από την φορολογία κατέφευγαν σε ορεινές περιοχές. Επίσης έγινε αναφορά για τους αρματωλούς και τους κλέφτες οι στρατιωτικοί φρουροί κάποιων περιοχών και μάζευαν τους φόρους και οι δεύτεροι ζούσαν στα βουνά και λεηλατούσαν τον άμαχο πληθυσμό ανεξαρτήτως θρησκεύματων. Υπήρχε μια σύνδεση μεταξύ αρματωλών και κλεφτών. Οι δεύτεροι όταν κουραζόντουσαν γινόντουσαν αρματολοί. Τέλος αναφέρεται για μια αποτυχημένη προσπάθεια επανάσταση που υποκινήθηκε από κάποιους Ρώσους.

Τέλος είναι μεγάλη αδικία να δυσφημούμε τέτοιες προσπάθειες και καλό είναι να το κρίνουμε εφόσον το δούμε. Το πρώτο επισόδειο τουλάχιστον σε καμιά περίπτωση δεν θέλει να δώσει μια διαστρεβλωμένη ωραιοποιημένη εικόνα για την Οθωμανική αυτοκρατορία καθώς τα 3/4 του επισοδείου αναφέρετε για τις αγριότητες τους.
2
4
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Isiliel (Φεγγάρω)

Επιφανές Μέλος

H Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 9,230 μηνύματα.

H Isiliel Salus populi suprema lex esto έγραψε: στις 01:29, 01-02-11:

#16
Πότε είναι το επόμενο επεισόδιο παιδιά;
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

love_angel (vik-vik!)

Επιφανές Μέλος

H vik-vik! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών , επαγγέλεται Ηθοποιός και μας γράφει απο Αρφαρά (Μεσσηνία). Έχει γράψει 4,568 μηνύματα.

H love_angel is addicted to love!♥ έγραψε: στις 04:09, 01-02-11:

#17
Αρχική Δημοσίευση από Isiliel
Πότε είναι το επόμενο επεισόδιο παιδιά;
σημερα πρεπει να το ειχε στις 11 λογικα.
1
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

fockos

Επιφανές Μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Γιατρός και μας γράφει απο Ζάκυνθος (Ζάκυνθος). Έχει γράψει 10,672 μηνύματα.

O fockos έγραψε: στις 01:20, 02-02-11:

#18
Επισόδειο 2

Σε αυτό το επισόδειο αρχικά μας παρουσίασε τους κλέφτες που κλέβανε οχι από ιδεολογία αλλά από πείνα. Ένας ηγέτης μιας ομάδας κλεφτών ήταν ο Κολοκοτρώνης. Η Οθωμανική αυτοκρατόρια προσπάθησε να εκκαθαρίσει την πελλοπόνησο από τους κλέφτες αφού η εκκλησία τους αφόρισε και έλεγε στους υπηκόυς της ότι ο Χριστιανός πρέπει να βρίσκεται κάτων από την υποτέλεια του Σουλτάνου. Ο κολοκοτρώνης έμεινε χωρίς παλικάρια και έτσι πήγε με ελαφρά πηδηματάκια στη Ζάκυνθο όπου διάβασε και απέκτηκε στρατηγικές γνώσεις. Αρκετοί Ευρωπαίοι επηρεάσμέοι από την Γαλλική επανάσταση και τις ιδέες του διαφωτισμού έγιναν φιλέλληνες και ταύτισαν τους Γρεκούς που ήταν υποδουλομένοι στους Οθωμανούς με τους αρχαίους Έλληνες. Όμως οι Έλληνες ήταν εντελώς αμόρφωτοι και δεν είχαν εθνική συνείδηση. Έτσι τα επόμενα χρόνια έμποροι και άλλοι πλούσιοι ανοιγαν σχολεία με σκοπό να μορφώσουν τον αμόρφωτο Έλληνα. Η κοινή εθνική συνείδηση που απέκτησαν οι Έλληνες οφείλεται στο Κοραή και στο Ρήγα Φεραίο. Παράλληλα δημιούργηθηκε από 3 Έλληνες του εξωτερικού η φιλική εταιρεια που ενώ αρχικά είχε λίγα μέλη στη συνέχεια απέκτησε πολλά μέλη και ανάμεσα τους τον Κολοκοτρώνη και άλλα πρόσωπα με κύρος. Η επανάσταση άρχισε με μια επιτυχημένη εξέργεση στη νότια πελοπόννησο όταν οι στρατιές των οθομανών ήταν απασχολημένες με τον Αλή Πασά.

Πραγματικά πολύ καλή σειρά που ότι αναφέρει ποροσπαθεί να το αποδείξει με τεκμήρια. Μπράβο στο ΣΚΑΙ που δεν επενδύει στο εύκολο κέρδος.
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

parafernalia (Νίκος)

Επιφανές Μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Προγραμματιστής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,394 μηνύματα.

O parafernalia έγραψε: στις 11:31, 05-02-11:

#19
Διάβασα σήμερα το παρακάτω άρθρο στο tvxs του Γιώργου Πήττα: "Το 1821 και η εθνική μας μούρλα". Νομίζω ότι αξίζει να βρίσκεται εδώ:

http://www.tvxs.gr/news/συνεργάτες/το-1821-και-η-εθνική-μας-μούρλα-του-γιώργου-πήττα

Συμφωνώ στα περισσότερα με όσα λέει, διατηρώ όμως κάποιες επιφυλάξεις για το σχόλιο αναφορικά με τον κ. Τράγκα:

Αρχική Δημοσίευση από Γιώργος Πίττας
Όχι, ο έλληνας δεν ήταν ο Τράγκας. Δυστυχώς, υπάρχουν πολλοί Τράγκες, Τραγκόπουλα, Τραγκάκια…που ομιλούν ακριβώς με τον ίδιο τρόπο: αλαλάζοντες και αφρίζοντες από «ιεράν αγανάκτηση.
Για όσους δεν το έχουν δει, αναφέρεται λογικά στα παρακάτω λόγια:


Ο πατριωτισμός είναι σίγουρα "το τελευταίο καταφύγιο των απατεώνων" όπως έλεγε ο Τζορτζ Σάμιουελ, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως όλοι οι πατριώτες είναι απατεώνες ούτε ότι ο Τράγκας δεν καταθέτει μισό κομματάκι ψυχής (που του έχει απομείνει μετά το κόψιμο της επιχορήγησης στη φυλλάδα του) ως γνήσιος πατριώτης απέναντι στον στυγνό κυνισμό του Μίστερ Κοιλάθρα!

Ένα δεν καταλαβαίνω....αφού ο περιηγητής William Martin Leak της Βρετανικής Στρατιωτικής Ακαδημίας που κυριολεκτικά αλώνιζε στην Ελλάδα κατά τα χρόνια της Επανάστασης γράφει για τα σχολεία που είδε με τα μάτια του σκόρπια σε όλη την επικράτεια....γιατί μας λένε ότι οι πρόγονοί μας επαναστάτες ήταν αγράμματοι;

Αποκλείεται δηλαδή κατά τη διάρκεια της επανάστασης να υπήρχαν και κρυφά σχολειά και όταν τα εδάφη λευτερώθηκαν να τα είδε ο Martin Leak μπροστά του;
1
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση

Mittenwald

Διάσημο Μέλος

Ο Mittenwald αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Είναι 53 ετών , επαγγέλεται Καθηγητής/τρια και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 807 μηνύματα.

O Mittenwald Merlinus Sum Qui Me Tangit Turbat Mundum έγραψε: στις 20:25, 22-03-13:

#20
http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=172189

Δέκα μικροί μύθοι για το 1821

1. Κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας δεν υπήρξαν βίαιοι εξισλαμισμοί στη μετέπειτα ελληνική επικράτεια. Οι Οθωμανοί, εφόσον οι υπόδουλοι λαοί κατέβαλλαν κανονικά τους φόρους που τους αναλογούσαν, δεν ασχολούνταν ιδιαίτερα με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις τους. Οι μαζικοί εξισλαμισμοί που παρατηρούνται στα Βαλκάνια (Βοσνία, Αλβανία κ.λπ.) έγιναν, κατά κανόνα, με τη θέληση εκείνων που αλλαξοπίστησαν, και ειδικότερα με σκοπό να έχουν καλύτερες σχέσεις με τον κατακτητή και να συμμετέχουν από καλύτερη θέση στη νομή και άσκηση της εξουσίας.
2.. H επάνδρωση των Γενιτσάρων, από ένα χρονικό σημείο και έπειτα τουλάχιστον, δεν γινόταν βιαίως, μέσω «παιδομαζώματος». Αντίθετα μάλιστα, όσο το σώμα αυτό αποκτούσε εξέχουσα θέση στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, αρκετοί γονείς προσπαθούσαν να εξασφαλίσουν τη «σταδιοδρομία» των παιδιών τους μέσω της κατάταξής τους στους Γενίτσαρους.
3. Ουδέποτε κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας υπήρξε - ή συνέτρεχε λόγος να υπάρξει - «κρυφό σχολείο», όπως τουλάχιστον αυτό έχει καταγραφεί στο εθνικό συλλογικό ασυνείδητο. Οποιος ήθελε μπορούσε να μάθει ελληνικά, σερβικά, βουλγαρικά κ.ο.κ. χωρίς να παρενοχλείται από τους κατακτητές, οι οποίοι - επαναλαμβάνω - ενδιαφέρονταν πρωτίστως, αν όχι σχεδόν αποκλειστικά, για την ομαλή καταβολή των κάθε είδους φόρων προς τον σουλτάνο.
4. Ο ρόλος της Εκκλησίας καθ' όλη αυτή την περίοδο υπήρξε τουλάχιστον αμφιλεγόμενος, αν όχι και αρνητικός σε αρκετές περιπτώσεις (προσοχή: της Εκκλησίας, όχι της θρησκείας). Τα παραδείγματα, πολλά και γνωστά, ξεκινούν από τους ανθενωτικούς της εποχής της Αλωσης και φθάνουν ως τις παραμονές του 1821, με τον λυσσαλέο πόλεμο κατά των οπαδών του Διαφωτισμού, των Φιλικών κ.λπ.
5. H εξέγερση που άρχισε το 1821 είχε ουσιαστικά κατασταλεί (μόνο μικρές εστίες αντίστασης απέμεναν, οι οποίες ήταν θέμα χρόνου να σβήσουν και αυτές), όταν τον Ιούλιο του 1827 οι Αγγλοι, οι Γάλλοι και οι Ρώσοι αποφάσισαν να δημιουργηθεί ελληνικό κράτος, με αποτέλεσμα να ακολουθήσει λίγους μήνες μετά η Ναυμαχία του Ναυαρίνου.
6. Μπορεί αυτό να μην αρέσει διόλου σε ορισμένους και να μην ταιριάζει με την εθνική μας μυθολογία, αλλά στους «δόλιους», «αναξιόπιστους» κ.ο.κ. Συμμάχους οφείλει, λοιπόν, εν πολλοίς η Ελλάδα την ανεξαρτησία της και την κρατική της (προσοχή: όχι την εθνική) υπόσταση. Οι ίδιοι αυτοί Σύμμαχοι, με την ίδια ή διευρυμένη «σύνθεση», ήταν επίσης εκείνοι που - και για δικούς τους βέβαια λόγους, αλλά το γεγονός παραμένει - προσέφεραν στην Ελλάδα τη Θεσσαλία το 1881, απέτρεψαν την προέλαση των Τούρκων προς την Αθήνα το 1897, έβαλαν την υπογραφή τους στη Συνθήκη των Σεβρών το 1920.
7. Στον ένοπλο αγώνα κατά των Τούρκων μετείχαν ποικίλων εθνικών προελεύσεων κάτοικοι του ευρύτερου γεωγραφικού χώρου, των οποίων η εθνική συνείδηση βρισκόταν εν πολλοίς στο στάδιο της διαμόρφωσης. Τόσο ο «Θούριος» του Ρήγα, με τις αναφορές του στο πλήθος των υπόδουλων στους Οθωμανούς εθνοτήτων, όσο και η καταγωγή αρκετών πρωταγωνιστών της Επανάστασης (Αρβανίτες της Υδρας και των Σπετσών, Σουλιώτες, Βλάχοι, σλαβόφωνοι κ.ά.) βεβαιώνουν «του λόγου το ασφαλές».
8. Και πάλι όχι επειδή οι Σύμμαχοι είναι εξ ορισμού «φιλέλληνες» ή «μεγαλόψυχοι», αλλά επειδή η χώρα ευτύχησε να ακολουθήσει τότε πολιτική σωστών συμμαχιών και ανοιχτών οριζόντων (αντί να παίξει τον ρόλο της μικρής «ανάδελφης» που κάθεται και κλαίει), η Ελλάδα υπήρξε η μεγάλη ευνοημένη από τη «μοιρασιά» στα Βαλκάνια μεταξύ 1910 και 1920. Ετσι η Θεσσαλονίκη έγινε «συμπρωτεύουσα» της Ελλάδας, αν και το 1912 ο πληθυσμός τής πόλης περιλάμβανε περίπου 40% Εβραίους, 25% Τούρκους, 20% Ελληνες και 15% άλλους.
9. Οταν μιλάμε συνεχώς και με τόση ευκολία για «χαμένες πατρίδες», καλό θα είναι να μην ξεχνάμε πως «χαμένες πατρίδες» υπάρχουν για όλους εκείνους τους οποίους αφορούσε η ανταλλαγή πληθυσμών, και όχι μόνο για τους Ελληνες. Χρήσιμη, από αυτή την άποψη, θα ήταν και η παράθεση ορισμένων στοιχείων που συστηματικά αγνοούμε ή αποσιωπούμε, όπως ότι στα τέλη του 19ου αιώνα στο Ρέθυμνο οι μουσουλμάνοι ήταν περισσότεροι από τους χριστιανούς, ότι τα Γιαννιτσά ήταν μία από τις ιερές πόλεις των Τούρκων ή ότι το 1913 ο ελληνικός πληθυσμός του Κιλκίς ήταν λιγότερο από 5%!
10. Τέλος, όταν γίνεται λόγος για την εκδίωξη των ελληνικών πληθυσμών από την «προαιώνια κοιτίδα» τους Μικρά Ασία, μπορεί το σχήμα αυτό να χαϊδεύει τα αφτιά των κάθε λογής «ελληνόψυχων» και «πατριδολάγνων», αλλά - δυστυχώς και πάλι γι' αυτούς - η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Με εξαίρεση ορισμένους συμπαγείς ελληνικούς πληθυσμούς, κυρίως στον Πόντο και στην Καππαδοκία, οι περισσότεροι από τους Ελληνες που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν κάτω από δραματικές συνθήκες τη Μικρά Ασία το 1922-23 ήταν οικογένειες που, αναζητώντας καλύτερη τύχη, είχαν μεταναστεύσει εκεί από την ηπειρωτική Ελλάδα και από τα νησιά του Αιγαίου κατά τον 19ο αιώνα.
Πρέπει να συνδεθείτε για να αντιδράσετε σε μηνύματα
Παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Χρήστες

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα.
     
  • (View-All Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα τις τελευταίες 30 μέρες:
    Arkana1900

Βρείτε παρόμοια