[Αρχείο 2018 - 2022] Γενικές σκέψεις για την πολιτική και την επικαιρότητα

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Αυτά τα βαρύγδουπα "δεν έχει τόσο σημασία το πτυχίο καλύτερα να χες κάνει οικοδομή" κι όλα ωραία από πού τα αντλείτε ακριβώς; Πήγατε ας πούμε για συνέντευξη για δουλειά με το πτυχίο στο χέρι και σας είπε ο εργοδότης συγγνώμη αλλά δε μου λέει κάτι το 5ετές πτυχίο σου καλύτερα να χες δουλέψει οικοδομή; Γιατί άλλο τι κατεβάζει ο καθένας απ' το κεφάλι του επειδή δεν κατάφερε να βγάλει μια σχολή κι άλλο τι πραγματικά γίνεται. Θέλω να πω οκ πολιτικός μηχανικός δεν είμαι αλλά υπάρχει κάποιος που πιστεύει πως το χτίσιμο θα σου μάθει κάτι από στατική ή αντοχή υλικών; αυτά ακούγονται λίγο γελοία.
Επίσης δεν είμαι σίγουρος τι ακριβώς παίζει με επαγγελματικά δικαιώματα σε πολλούς τεχνικούς τομείς πχ ώστε να έχει εξαρχής το όποιο νόημα η κουβέντα

Όσον αφορά το νόμο απ' ό,τι διαβάζω πρόσβαση σε κατατακτήριες θα έχουν όλοι οι κάτοχοι τίτλου επιπέδου 5 είτε αυτό είναι ΙΕΚ είτε μεταλυκειακό έτος (?!) κατάρτισης. Στο παρελθόν οι κατατακτήριες υπήρχαν για κατόχους πτυχίων πανεπιστημίων/ΤΕΙ (επίπεδο 6) που ήθελαν να σπουδάσουν ΚΑΙ κάτι διαφορετικό. Αν πλέον θέλουμε να καταργήσουμε αυτή τη δικλείδα ασφαλείας γιατί να μην το επεκτείνουμε σε απόφοιτους λυκείου επίσης; Γιατί για να μην κοροΪδευόμαστε ο κάτοχος μεταλυκειακού τίτλου εκπαίδευσης ή ΙΕΚ πιο κοντά στον απόφοιτο λυκείου είναι παρά τον απόφοιτο πανεπιστημίου. Σε αυτή τη φάση θα ήταν πιο ειλικρινές να καταργηθούν οι πανελλήνιες εξολοκλήρου και να μπαίνουν όλοι με κατατακτήριες.

Εμένα τέτοιου είδους διατάξεις που εισάγουν παραθυράκια σε ήδη established θεσμούς πιο πολύ μου μοιάζουν για αβαντάζ και εξίσωση των ΙΕΚ από την πίσω πόρτα παρά οτιδήποτε άλλο. Και σίγουρα πρόκειται να φάνε τεράστιο abuse από άτομα που δεν κατάφεραν να μπουν από την μπροστινή πόρτα.
 

Guest 090132

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Συμφωνείτε με την πρόσβαση στα πανεπιστήμια από ΙΕΚ ;

Εγώ όχι δηλαδη εμείς τα κορόιδα ήμασταν που δίναμε πανελλήνιες ;

Θα έχουν πρόσβαση αφου περάσουν τις ίδιες εχ αξιοκρατικές εξετάσεις που δίνουν όλοι οι υπόλοιποι. Οπότε γιατι όχι;

Καλά το οτι καποιοι πικρόχολοι boomers θα αντιδράσουν, είναι αναμένομενο.
 

Aura

Διάσημο μέλος

Η Aura αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 3,036 μηνύματα.
Αυτά τα βαρύγδουπα "δεν έχει τόσο σημασία το πτυχίο καλύτερα να χες κάνει οικοδομή" κι όλα ωραία από πού τα αντλείτε ακριβώς; Πήγατε ας πούμε για συνέντευξη για δουλειά με το πτυχίο στο χέρι και σας είπε ο εργοδότης συγγνώμη αλλά δε μου λέει κάτι το 5ετές πτυχίο σου καλύτερα να χες δουλέψει οικοδομή; Γιατί άλλο τι κατεβάζει ο καθένας απ' το κεφάλι του επειδή δεν κατάφερε να βγάλει μια σχολή κι άλλο τι πραγματικά γίνεται. Θέλω να πω οκ πολιτικός μηχανικός δεν είμαι αλλά υπάρχει κάποιος που πιστεύει πως το χτίσιμο θα σου μάθει κάτι από στατική ή αντοχή υλικών; αυτά ακούγονται λίγο γελοία.
Επίσης δεν είμαι σίγουρος τι ακριβώς παίζει με επαγγελματικά δικαιώματα σε πολλούς τεχνικούς τομείς πχ ώστε να έχει εξαρχής το όποιο νόημα η κουβέντα

Όσον αφορά το νόμο απ' ό,τι διαβάζω πρόσβαση σε κατατακτήριες θα έχουν όλοι οι κάτοχοι τίτλου επιπέδου 5 είτε αυτό είναι ΙΕΚ είτε μεταλυκειακό έτος (?!) κατάρτισης. Στο παρελθόν οι κατατακτήριες υπήρχαν για κατόχους πτυχίων πανεπιστημίων/ΤΕΙ (επίπεδο 6) που ήθελαν να σπουδάσουν ΚΑΙ κάτι διαφορετικό. Αν πλέον θέλουμε να καταργήσουμε αυτή τη δικλείδα ασφαλείας γιατί να μην το επεκτείνουμε σε απόφοιτους λυκείου επίσης; Γιατί για να μην κοροΪδευόμαστε ο κάτοχος μεταλυκειακού τίτλου εκπαίδευσης ή ΙΕΚ πιο κοντά στον απόφοιτο λυκείου είναι παρά τον απόφοιτο πανεπιστημίου. Σε αυτή τη φάση θα ήταν πιο ειλικρινές να καταργηθούν οι πανελλήνιες εξολοκλήρου και να μπαίνουν όλοι με κατατακτήριες.

Εμένα τέτοιου είδους διατάξεις που εισάγουν παραθυράκια σε ήδη established θεσμούς πιο πολύ μου μοιάζουν για αβαντάζ και εξίσωση των ΙΕΚ από την πίσω πόρτα παρά οτιδήποτε άλλο. Και σίγουρα πρόκειται να φάνε τεράστιο abuse από άτομα που δεν κατάφεραν να μπουν από την μπροστινή πόρτα.
Ε ναι , κατάργηση πανελληνίων ..

Γιατί και κάποιος που δίνει πανελλήνιες μπορεί να δώσει 2 και 3 φορές , ο άλλος θα πάει μέσω ΙΕΚ και σε δυο χρόνια θα έχει μπει δεδομένου ότι τα ΙΕΚ δεν είναι τόσο δύσκολα και θα προλάβει ταυτόχρονα να βγάλει και την ύλη των κατατακτήριων .

Και αν ήταν πιο εύκολες οι πανελλήνιες θα δίναμε όλοι πανελλήνιες . Αν η σχολή είναι πολλών μορίων δίνεις κατατακτήριες παρά πανελλήνιες . Αλλά αναλόγως και το τμήμα , ιατρική Αθηνών πχ που θα είναι δημοφιλής ίσως καλύτερα από πανελλήνιες παρά από κατακτήριες .

Εμένα μου φαίνεται αδικία για τα παιδιά μεταξύ τους, τώρα δεν ξέρω πως το βλέπει ο κάθε ένας.

Και δεν έχεις τα ίδια δικαιώματα όταν έχεις πτυχίο με αυτόν που δεν έχεις ...
 

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Οι κατατακτήριες έχουν κάποια προβλήματα όπως:

- Σε πολλές σχολές η εισαγωγή γίνεται με βαθμό πτυχίου το οποίο με τη σειρά του τρώει ήδη abuse από ευκολότερες σχολές ακόμη και άσχετες με το αντικείμενο

- Έχουν υπάρξει πολλές καταγγελίες για εισαγωγή με βύσμα, ειδικά σε υψηλόβαθμες σχολές μεγάλων πόλεων. Το οποίο δεν ακούγεται παράλογο αν σκεφτείς πως μιλάμε σε αντίθεση με τις πανελλήνιες για κλειστές εξετάσεις που διενεργούνται σε επίπεδο τμήματος.

Έπειτα ισχύει αυτό που λες κι εσύ Αύρα πως, χωρίς να έχω δώσει προσωπικά, η κοινή λογική λέει πως άλλο να δίνεις 3 μαθήματα, πιθανόν επιπέδου πρώτου εξαμήνου (που ελπίζω πως όχι γιατί αυτό σε πολλές περιπτώσεις θα ήταν αστείο) κι άλλο τα διπλασια, αν και δεν είμαι σίγουρος τι υπαγορεύει πλέον και το σύστημα των πανελληνίων με τη σειρά του. Αν όμως όντως οι κατατακτήριες θεωρούνταν από πολλούς δυσκολότερες εξετάσεις τότε δεν θα τις προτιμούσε κανείς και θα έδιναν όλοι πανελλήνιες, στις οποίες αν μη τι άλλο έχεις και την ασφάλεια του μηχανογραφικού.
 

Guest 090132

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ναι, άλλο να δίνεις 3 μαθήματα και άλλο να δίνεις 4. Ειλικρινά, η διαφορά αυτή δεν μου φαίνεται τόσο εξωφρενική. Ασε που σε πολλές σχολές η ύλη των εξατοζόμενων μαθημάτων είναι τόσο τεράστια που αναπληρώνει αυτο το κενό. Συμφωνώ οτι τα άλλα είναι προβλήματα.

Υπάρχει όμως καποιο αλλο επιχείρημα πέρα απο τον πληγωμένο εγωισμό που επιδεικνύουν καποιοι;
 

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Ναι για αυτό άνοιξα την παρένθεση δεν ξέρω πώς είναι η κατάσταση με τις πανελλήνιες πλέον, παλιά ήταν 6 και στα 2 από αυτά η ύλη, η πραγματική ύλη ήταν αχανής. Αλλά δεν θα επιμείνω γιατί δεν τις ξέρω τις κατατακτήριες σαν εξετάσεις.

Δεν βλέπω γιατί να ναι θέμα εγωισμού, προσωπικά ήδη έγραψα πως οκ κομπλέ με αυτό αλλά θα ήταν πιο δίκαιο σε αυτή την περίπτωση να ανοίξουν για όλους τους απόφοιτους που είναι και το πιο λογικό. Σε άλλη περίπτωση μιλάμε για μια διάταξη που απλά φωτογραφίζει κάποιες ομάδες ανθρώπων απ' το πουθενά.

Έτσι κι αλλιώς η εισαγωγή σε μια σχολή με τον οποιοδήποτε τρόπο δεν αποτελεί κάποιου είδους απόδειξη για τις ικανότητες κάποιου, πέρα από τον πρακτικό παράγοντα. Οι ίδιες οι πανελλήνιες είναι απλά ένα μέσο ικανοποίησης της ισορροπίας προσφοράς-ζήτησης δεν αμφιβάλλω πως ο οποιοσδήποτε με κάποιες ικανοποιητικές βάσεις δεν θα ήταν σε θέση να τελειώσει τις περισσότερες από τις υψηλόβαθμες σχολές με ΙΕΚ ή χωρίς. Το πρόβλημα βρίσκεται στην αξιοκρατική πλευρά του ζητήματος.
 

Aura

Διάσημο μέλος

Η Aura αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 3,036 μηνύματα.
Οι κατατακτήριες έχουν κάποια προβλήματα όπως:

- Σε πολλές σχολές η εισαγωγή γίνεται με βαθμό πτυχίου το οποίο με τη σειρά του τρώει ήδη abuse από ευκολότερες σχολές ακόμη και άσχετες με το αντικείμενο

- Έχουν υπάρξει πολλές καταγγελίες για εισαγωγή με βύσμα, ειδικά σε υψηλόβαθμες σχολές μεγάλων πόλεων. Το οποίο δεν ακούγεται παράλογο αν σκεφτείς πως μιλάμε σε αντίθεση με τις πανελλήνιες για κλειστές εξετάσεις που διενεργούνται σε επίπεδο τμήματος.

Έπειτα ισχύει αυτό που λες κι εσύ Αύρα πως, χωρίς να έχω δώσει προσωπικά, η κοινή λογική λέει πως άλλο να δίνεις 3 μαθήματα, πιθανόν επιπέδου πρώτου εξαμήνου (που ελπίζω πως όχι γιατί αυτό σε πολλές περιπτώσεις θα ήταν αστείο) κι άλλο τα διπλασια, αν και δεν είμαι σίγουρος τι υπαγορεύει πλέον και το σύστημα των πανελληνίων με τη σειρά του. Αν όμως όντως οι κατατακτήριες θεωρούνταν από πολλούς δυσκολότερες εξετάσεις τότε δεν θα τις προτιμούσε κανείς και θα έδιναν όλοι πανελλήνιες, στις οποίες αν μη τι άλλο έχεις και την ασφάλεια του μηχανογραφικού.
Εγώ είχα δώσει και με είχαν πάρει , αλλά δεν είχα ανταγωνισμό, πάνω από τη βάση έπρεπε να γράψω. Όλα πρώτου εξαμήνου και αυτό είναι το λογικό γιατί δεν μπορεί να προϋποθέτουν να έχεις γνώσεις από άλλες σχολές , πως θα δώσεις κβαντομηχανική τέταρτου έτους ξέρω γω αν είσαι απόφοιτος ψυχολογίας ; δεν θα έστεκε κιόλας .

Τώρα διάβασε δυο μήνες μαθηματικά πανελληνίων και μαθηματικά για κατακτήριες, το πιο πιθανό είναι ότι στις πανελλήνιες θα πατώσεις, ενώ στις κατακτήτριες όχι , απλά σε τρώει ο ανταγωνισμός στις κατακτήριες , αν υπάρχει .
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Αυτά τα βαρύγδουπα "δεν έχει τόσο σημασία το πτυχίο καλύτερα να χες κάνει οικοδομή" κι όλα ωραία από πού τα αντλείτε ακριβώς; Πήγατε ας πούμε για συνέντευξη για δουλειά με το πτυχίο στο χέρι και σας είπε ο εργοδότης συγγνώμη αλλά δε μου λέει κάτι το 5ετές πτυχίο σου καλύτερα να χες δουλέψει οικοδομή; Γιατί άλλο τι κατεβάζει ο καθένας απ' το κεφάλι του επειδή δεν κατάφερε να βγάλει μια σχολή κι άλλο τι πραγματικά γίνεται. Θέλω να πω οκ πολιτικός μηχανικός δεν είμαι αλλά υπάρχει κάποιος που πιστεύει πως το χτίσιμο θα σου μάθει κάτι από στατική ή αντοχή υλικών; αυτά ακούγονται λίγο γελοία.
Επίσης δεν είμαι σίγουρος τι ακριβώς παίζει με επαγγελματικά δικαιώματα σε πολλούς τεχνικούς τομείς πχ ώστε να έχει εξαρχής το όποιο νόημα η κουβέντα

Όσον αφορά το νόμο απ' ό,τι διαβάζω πρόσβαση σε κατατακτήριες θα έχουν όλοι οι κάτοχοι τίτλου επιπέδου 5 είτε αυτό είναι ΙΕΚ είτε μεταλυκειακό έτος (?!) κατάρτισης. Στο παρελθόν οι κατατακτήριες υπήρχαν για κατόχους πτυχίων πανεπιστημίων/ΤΕΙ (επίπεδο 6) που ήθελαν να σπουδάσουν ΚΑΙ κάτι διαφορετικό. Αν πλέον θέλουμε να καταργήσουμε αυτή τη δικλείδα ασφαλείας γιατί να μην το επεκτείνουμε σε απόφοιτους λυκείου επίσης; Γιατί για να μην κοροΪδευόμαστε ο κάτοχος μεταλυκειακού τίτλου εκπαίδευσης ή ΙΕΚ πιο κοντά στον απόφοιτο λυκείου είναι παρά τον απόφοιτο πανεπιστημίου. Σε αυτή τη φάση θα ήταν πιο ειλικρινές να καταργηθούν οι πανελλήνιες εξολοκλήρου και να μπαίνουν όλοι με κατατακτήριες.

Εμένα τέτοιου είδους διατάξεις που εισάγουν παραθυράκια σε ήδη established θεσμούς πιο πολύ μου μοιάζουν για αβαντάζ και εξίσωση των ΙΕΚ από την πίσω πόρτα παρά οτιδήποτε άλλο. Και σίγουρα πρόκειται να φάνε τεράστιο abuse από άτομα που δεν κατάφεραν να μπουν από την μπροστινή πόρτα.

Γι αυτό και καταργείς τις πανελλήνιες και αφήνεις το κάθε τμήμα να διενεργεί τις δικές του εξετάσεις. Να σταματήσει και λίγο αυτή η τρέλα του "δεν πιάσαμε την πρώτη και πάμε στην δεύτερη" που όλοι ξέρουμε πως το πραγματικό κίνητρο είναι να λέει η μαμά ότι το παιδί είναι φοιτητής και όχι ότι το παιδί θέλει να σπουδάσει κάπου συγκεκριμένα. Όποιος έχει όνειρο ζωής να γίνει μηχανικός στο ΕΜΠ ας περάσει τις εξετάσεις του ΕΜΠ. Όποιος θέλει γενικά κάπου να περάσει μάλλον δεν θα πάρει σοβαρά και την όλη διαδικασία των σπουδών.
 

harry akritas

Διάσημο μέλος

Ο harry akritas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,099 μηνύματα.
Αυτά τα βαρύγδουπα "δεν έχει τόσο σημασία το πτυχίο καλύτερα να χες κάνει οικοδομή" κι όλα ωραία από πού τα αντλείτε ακριβώς; Πήγατε ας πούμε για συνέντευξη για δουλειά με το πτυχίο στο χέρι και σας είπε ο εργοδότης συγγνώμη αλλά δε μου λέει κάτι το 5ετές πτυχίο σου καλύτερα να χες δουλέψει οικοδομή; Γιατί άλλο τι κατεβάζει ο καθένας απ' το κεφάλι του επειδή δεν κατάφερε να βγάλει μια σχολή κι άλλο τι πραγματικά γίνεται. Θέλω να πω οκ πολιτικός μηχανικός δεν είμαι αλλά υπάρχει κάποιος που πιστεύει πως το χτίσιμο θα σου μάθει κάτι από στατική ή αντοχή υλικών; αυτά ακούγονται λίγο γελοία.
Επίσης δεν είμαι σίγουρος τι ακριβώς παίζει με επαγγελματικά δικαιώματα σε πολλούς τεχνικούς τομείς πχ ώστε να έχει εξαρχής το όποιο νόημα η κουβέντα

Δεν θα σου πει ο εργοδότης ότι δεν του λέει κάτι το πτυχίο σου, αλλά ότι έχει βρει άλλους 29 με πτυχίο κι απ’ αυτούς αυτοί που έχουν δουλέψει στον τομέα είναι 2-3. Επίσης, στη συνέντευξη εργασίας για υπεύθυνο παραγωγής ή έργου δεν θα είναι ούτε ο πρωτάρης που πάει να πιάσει την πρώτη του δουλειά μετά το πτυχίο του (ούτε φυσικά ο τεχνικός που πάει να δουλέψει στον συγκεκριμένο εργοδότη για πρώτη φορά).
Προφανώς και έχει σημασία να έχεις δουλέψει στο αντικείμενο, πλέον επειδή υπάρχει κορεσμός στα πτυχία παίζει τεράστιο ρόλο η εμπειρία στη δουλειά. Πάνε μια γύρα στα μικρά εργοστάσια και βιοτεχνίες και ρώτα. Μηχανικούς με πτυχίο θα βρουν 500, με εμπειρία στη δουλειά μετρημένους στα δάχτυλα.
Στη βιομηχανία και την οικοδομή δεν υπάρχει μόνο ο εργάτης που στιβάζει τα προϊόντα ή τα τούβλα, υπάρχει κι αυτός που χρειάζεται μία τεχνική γνώση (που στην πλειοψηφία των περιπτώσεων προέρχεται από την εμπειρία κι όχι από τη θερμοδυναμική ΙΙ του δεύτερου έτους) και έχει δουλειά «βρώμικη» μεν αλλά εξελίξιμη. Μπορεί να μην είσαι στο wow δωματιάκι ελέγχου μπροστά στην οθόνη σου, να αναγκάζεσαι να φοράς φόρμα εργασίας, αλλά η δουλειά έχει ανέλιξη επαγγελματική και χρηματική, με αποτέλεσμα πολλοί από αυτή την κατηγορία ανθρώπων στην οποία αναφέρομαι κάποια στιγμή να πιάνουν και πιο «κυριλέ» δουλειές του χώρου. Είναι πολλές οι περιπτώσεις (για την ακρίβεια είναι μια ολόκληρη κατηγορία εργαζόμενων) και γνωρίζω κι εγώ προσωπικά.
Όλες οι γνώσεις αυτές φυσικά εδράζονται σε επιστήμη, αυτός είναι και ο ρόλος όπου βοηθάει το πανεπιστήμιο ώστε να κατανοείς τι κάνεις εκεί που είσαι, αλλά έχουν χαρακτήρα πρακτικό και εμπειρικό, με συνέπεια να μπορούν να εκτελεστούν και από απόφοιτους τεχνικής/επαγγελματικής εκπαίδευσης με χρόνια εμπειρίας. Δεν είναι δύσκολο για πολλούς να μάθουν τη δουλειά είτε αν έχουν άνθρωπο από μέσα να τους δείξει είτε μέσω πρακτικής από προγράμματα που τρέχουν.
Αφού λοιπόν δεν είσαι του χώρου, όπως παραδέχεσαι, μην λες ό,τι κατεβάζει το κεφάλι σου, γιατί πολλοί εργαζόμενοι θα τα διαβάζουν και θα γελάνε.
 

Aura

Διάσημο μέλος

Η Aura αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 3,036 μηνύματα.
Δεν θα σου πει ο εργοδότης ότι δεν του λέει κάτι το πτυχίο σου, αλλά ότι έχει βρει άλλους 29 με πτυχίο κι απ’ αυτούς αυτοί που έχουν δουλέψει στον τομέα είναι 2-3. Επίσης, στη συνέντευξη εργασίας για υπεύθυνο παραγωγής ή έργου δεν θα είναι ούτε ο πρωτάρης που πάει να πιάσει την πρώτη του δουλειά μετά το πτυχίο του (ούτε φυσικά ο τεχνικός που πάει να δουλέψει στον συγκεκριμένο εργοδότη για πρώτη φορά).
Προφανώς και έχει σημασία να έχεις δουλέψει στο αντικείμενο, πλέον επειδή υπάρχει κορεσμός στα πτυχία παίζει τεράστιο ρόλο η εμπειρία στη δουλειά. Πάνε μια γύρα στα μικρά εργοστάσια και βιοτεχνίες και ρώτα. Μηχανικούς με πτυχίο θα βρουν 500, με εμπειρία στη δουλειά μετρημένους στα δάχτυλα.
Στη βιομηχανία και την οικοδομή δεν υπάρχει μόνο ο εργάτης που στιβάζει τα προϊόντα ή τα τούβλα, υπάρχει κι αυτός που χρειάζεται μία τεχνική γνώση (που στην πλειοψηφία των περιπτώσεων προέρχεται από την εμπειρία κι όχι από τη θερμοδυναμική ΙΙ του δεύτερου έτους) και έχει δουλειά «βρώμικη» μεν αλλά εξελίξιμη. Μπορεί να μην είσαι στο wow δωματιάκι ελέγχου μπροστά στην οθόνη σου, να αναγκάζεσαι να φοράς φόρμα εργασίας, αλλά η δουλειά έχει ανέλιξη επαγγελματική και χρηματική, με αποτέλεσμα πολλοί από αυτή την κατηγορία ανθρώπων στην οποία αναφέρομαι κάποια στιγμή να πιάνουν και πιο «κυριλέ» δουλειές του χώρου. Είναι πολλές οι περιπτώσεις (για την ακρίβεια είναι μια ολόκληρη κατηγορία εργαζόμενων) και γνωρίζω κι εγώ προσωπικά.
Όλες οι γνώσεις αυτές φυσικά εδράζονται σε επιστήμη, αυτός είναι και ο ρόλος όπου βοηθάει το πανεπιστήμιο ώστε να κατανοείς τι κάνεις εκεί που είσαι, αλλά έχουν χαρακτήρα πρακτικό και εμπειρικό, με συνέπεια να μπορούν να εκτελεστούν και από απόφοιτους τεχνικής/επαγγελματικής εκπαίδευσης με χρόνια εμπειρίας. Δεν είναι δύσκολο για πολλούς να μάθουν τη δουλειά είτε αν έχουν άνθρωπο από μέσα να τους δείξει είτε μέσω πρακτικής από προγράμματα που τρέχουν.
Αφού λοιπόν δεν είσαι του χώρου, όπως παραδέχεσαι, μην λες ό,τι κατεβάζει το κεφάλι σου, γιατί πολλοί εργαζόμενοι θα τα διαβάζουν και θα γελάνε.
Μα αυτά τι σχέση έχουν με το πως θα μπαίνεις στο πανεπιστήμιο και αν είναι δίκαιο για όλους ;
 

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Γι αυτό και καταργείς τις πανελλήνιες και αφήνεις το κάθε τμήμα να διενεργεί τις δικές του εξετάσεις. Να σταματήσει και λίγο αυτή η τρέλα του "δεν πιάσαμε την πρώτη και πάμε στην δεύτερη" που όλοι ξέρουμε πως το πραγματικό κίνητρο είναι να λέει η μαμά ότι το παιδί είναι φοιτητής και όχι ότι το παιδί θέλει να σπουδάσει κάπου συγκεκριμένα. Όποιος έχει όνειρο ζωής να γίνει μηχανικός στο ΕΜΠ ας περάσει τις εξετάσεις του ΕΜΠ. Όποιος θέλει γενικά κάπου να περάσει μάλλον δεν θα πάρει σοβαρά και την όλη διαδικασία των σπουδών.

Το πρόβλημα σε αυτό είναι πρακτικό. Για διάφορους λόγους που δεν είναι απαραίτητα ούτε βάσιμοι ούτε υγιείς θα έχεις μια ουρά πτυχιούχων να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για τις μεγάλες σχολές με ζήτηση ενώ οι μικρότερες και οι σχολές της επαρχίας θα τρώνε σκατό. Αυτό θα προκαλεί 2 μεγάλα προβλήματα.

Πρώτον η κοινωνία χρειάζεται όλων των ειδών τις ειδικότητες. Ακόμη κι αν η ιατρική χωρούσε 50 χιλιάδες άτομα και το ΗΜΜΥ άλλα τόσα δεν είναι ρεαλιστικό να πηγαίνει ο καθένας όπου θέλει όσο λάθος κι αν ακούγεται. Όχι για τις κλασικές ταξικές πίπες που ακούω περί χαμηλόμισθων εργατών κλπ αλλά για το πιο απλό, υπάρχουν τομείς και επαγγέλματα που δεν είναι δημοφιλή στα 18 αλλά ασκώνται παρ' όλα αυτά από υποψηφίους που τις είχαν 5η επιλογή στο μηχανογραφικό και προς έκπληξη κανενός, δούλεψαν γιατί οι περισσότεροι δεν ξέρουν τι θέλουν σε αυτή την ηλικία οπότε και δεν τους πολυνοιάζει. Το laser focus δουλεύει για αυτόν που ξέρει τι θέλει, αυτόν που δεν ξέρει τον γαμάει. Και στα 18 πρώτα πρέπει να δίνεις επιλογές σε παιδιά παρά να τους λες διάλεξε κάτι και πάνε all in.

Το οποίο μας οδηγεί στο δεύτερο πρόβλημα. Όλοι αυτοί που θα αποτυγχάνουν να εισαχθούν στη ΜΙΑ επιλογή που διάλεξαν να επικεντρωθούν τι θα κάνουν; Θα δώσουν αλλού; Αν η ύλη είναι διαφορετική; Πόσες φορές θα προσπαθεί κάποιος μέχρι να κουραστεί. Είναι σαν να δίνεις πανελλήνιες με εξειδικευμένα μαθήματα και το μηχανογραφικό ταβάνι στις 2-3 επιλογές. Μετά τις 2-3 προσπάθειες ο άλλος θα καταλήξει απλά ανειδίκευτος να συντηρεί τον εαυτό του χωρίς ίχνος προοπτικής.

Ο χαρακτήρας των πανελληνίων είναι σωστός, εκεί που πάσχουν είναι στο πόσο ανελαστικές είναι αφού περάσεις κάπου. Μια μέση λύση είναι να δίνεις πανελλαδικά για πανεπιστήμια ή σχολές-υποτμήματα. Ώστε να μπορείς να έχεις τη σιγουριά να πεις πως πέρασα πχ πολυτεχνική ΑΠΘ και στα πρώτα 2 έτη που έτσι κι αλλιώς κάνουν όλοι παρόμοιες μαθηματικοφυσικές να έχεις όλη την ελευθερία να προσανατολιστείς που θα ειδικευτείς. Κάτι παρόμοιο γίνεται και στο εξωτερικό και διευκολύνει και την εισαγωγή του διπλού συστήματος minor/major τίτλων.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Δεν θα σου πει ο εργοδότης ότι δεν του λέει κάτι το πτυχίο σου, αλλά ότι έχει βρει άλλους 29 με πτυχίο κι απ’ αυτούς αυτοί που έχουν δουλέψει στον τομέα είναι 2-3. Επίσης, στη συνέντευξη εργασίας για υπεύθυνο παραγωγής ή έργου δεν θα είναι ούτε ο πρωτάρης που πάει να πιάσει την πρώτη του δουλειά μετά το πτυχίο του (ούτε φυσικά ο τεχνικός που πάει να δουλέψει στον συγκεκριμένο εργοδότη για πρώτη φορά).
Προφανώς και έχει σημασία να έχεις δουλέψει στο αντικείμενο, πλέον επειδή υπάρχει κορεσμός στα πτυχία παίζει τεράστιο ρόλο η εμπειρία στη δουλειά. Πάνε μια γύρα στα μικρά εργοστάσια και βιοτεχνίες και ρώτα. Μηχανικούς με πτυχίο θα βρουν 500, με εμπειρία στη δουλειά μετρημένους στα δάχτυλα.
Στη βιομηχανία και την οικοδομή δεν υπάρχει μόνο ο εργάτης που στιβάζει τα προϊόντα ή τα τούβλα, υπάρχει κι αυτός που χρειάζεται μία τεχνική γνώση (που στην πλειοψηφία των περιπτώσεων προέρχεται από την εμπειρία κι όχι από τη θερμοδυναμική ΙΙ του δεύτερου έτους) και έχει δουλειά «βρώμικη» μεν αλλά εξελίξιμη. Μπορεί να μην είσαι στο wow δωματιάκι ελέγχου μπροστά στην οθόνη σου, να αναγκάζεσαι να φοράς φόρμα εργασίας, αλλά η δουλειά έχει ανέλιξη επαγγελματική και χρηματική, με αποτέλεσμα πολλοί από αυτή την κατηγορία ανθρώπων στην οποία αναφέρομαι κάποια στιγμή να πιάνουν και πιο «κυριλέ» δουλειές του χώρου. Είναι πολλές οι περιπτώσεις (για την ακρίβεια είναι μια ολόκληρη κατηγορία εργαζόμενων) και γνωρίζω κι εγώ προσωπικά.
Όλες οι γνώσεις αυτές φυσικά εδράζονται σε επιστήμη, αυτός είναι και ο ρόλος όπου βοηθάει το πανεπιστήμιο ώστε να κατανοείς τι κάνεις εκεί που είσαι, αλλά έχουν χαρακτήρα πρακτικό και εμπειρικό, με συνέπεια να μπορούν να εκτελεστούν και από απόφοιτους τεχνικής/επαγγελματικής εκπαίδευσης με χρόνια εμπειρίας. Δεν είναι δύσκολο για πολλούς να μάθουν τη δουλειά είτε αν έχουν άνθρωπο από μέσα να τους δείξει είτε μέσω πρακτικής από προγράμματα που τρέχουν.
Αφού λοιπόν δεν είσαι του χώρου, όπως παραδέχεσαι, μην λες ό,τι κατεβάζει το κεφάλι σου, γιατί πολλοί εργαζόμενοι θα τα διαβάζουν και θα γελάνε.

Μόνος σου απαντάς. Η απάντηση στη σύγκριση του 25άρη με πτυχίου με τον 25άρη με πτυχίο και 2 χρόνια προϋπηρεσία είναι τι έκανε ο άλλος ο μαλάκας αυτά τα 2 χρόνια, δεν το λέω για πλάκα είναι πολύ πιθανό να σε ρωτήσουν. Το πτυχίο είναι ένα εφόδιο και σε πολλές περιπτώσεις κι ένα requirement δεν θα σου βρει δουλειά, αν τελειώσεις στα 22 σου και μέχρι τα 27 αντί να ψάχνεσαι στο αντικείμενο σου μοιράζεις πίτσες για τα εύκολα λεφτά άστο πέταξε το πουλάκι και δε φταίει το πτυχίο σου για αυτό.

Εσύ είπες πως σε δουλειες πολιτικού μηχανικού μετρά πιο πολύ η δουλειά τεχνικού παρά το πτυχίο το οποίο δε στέκει. Όταν μιλάμε για εργασιακή εμπειρία μιλάμε πάντα για ΧΡΗΣΙΜΗ εμπειρία στο αντικείμενό σου όχι να πας μπετατζής ή να χειρίζεσαι μηχανήματα. Αυτό είναι πάντα καλύτερο απ' το να πας σερβιτόρος αλλά δεν είναι προϋπηρεσία πολ. μηχανικού είναι προϋπηρεσία τεχνικού και ο τενχικός δεν χριεάζεται πτυχίο ο πολιτικός μηχανικός θέλει.

Τα ρευστά και τις θερμοδυναμικές του 2ου έτους πολύ πιθανό να μην τις χρειαστείς πουθενά στη δουλειά σου θα χρειαστείς όμως τις μηχανές εσωτερικής καύσης του 4ου έτους την οποία αν δεν ξέρεις απ' τ' άλλα άντε γεια. Δεν έχουν σχεδιαστεί στην τύχη τα προγράμματα σπουδών.

Επίσης σε ό,τι αφορά την ανέλιξη, το να ξεκινήσεις από πρακτική δουλειά ενώ έχεις θεωρητικό πτυχίο ενέχει παγίδες. Ο εργοδότης σου κοιτώντας το CV σου γίνετια πάντα biased ως προς την προϋπηρεσία σου αν δνε το ΚΥΝΗΓΗΣΕΙΣ εσύ να κάνεις αλλαγή είναι πολύ εύκολο να εγκλωβιστείς σε έναν κακοπληρωμένο τομέα επειδή έκανες κάποιες κακές επιλογές μικρός. Αυτό είναι πολύ συχνό φαινόμενο και στην πληροφορική.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 090132

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Συμφωνώ σε γενικές γραμμές με ο,τι λέτε. Εμένα δεν με ενοχλεί τόσο ο θεσμός των εξετάσεων όσο η έλλειψη κινητικότητας στο πλαίσιο των σπουδών. Είναι πολυ θλιβερό εν έτει 2020 η επιλογή αντικειμένου σπουδών να κλειδώνει οριστικά με την υποβολή του μηχανογραφικού.
 

xristaras9

Διάσημο μέλος

Ο xristaras9 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Επιχειρηματίας και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 2,554 μηνύματα.
Το κράτος να μη δίνει τίποτα για το ιδιωτικό. Ελεύθερη αγορά άλλωστε δεν λέμε; Οτιδήποτε χρεοκοπεί κλείνει και ανοίγει κάτι άλλο. Το κράτος πρέπει να νοιάζεται για το δημόσιο και μόνο. Οι φόροι των πολιτών να πηγαίνουν για το κοινό καλό. Αλλά να νοιάζεται πραγματικά όπως γίνεται στη Σκανδιναβία και όχι όπως τώρα που είναι εγκαταλελειμμένο και το θυμούνται μόνο για πελατειακές σχέσεις.
Στο ελληνικο πακιστάν η πιθανότητα χρεοκοπίας το κράτους ειναι τόσο συχνή που αποτελει την κυριότερη αιτία που φαληρίζουν και κλείνουν εταιρείες. Αν δεν το πήρες χαμπάρι το 2010 έως το 2018 το κράτος ήταν ο κύριος λογος που υπέστησαν ζημιά οι τράπεζες και εν συνεχεία η πραγματική οικονομία.Αυτη την στιγμή η πανδημία δεν προκλήθηκε απο τον ιδιωτικό τομέα είναι ενα τερατωγένημα την Κίνας που επηρεάζει την παγκόσμια οικονομία.Αμα παμε μια 10ετία πίσω που το κράτος ήταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας μια χαρά ζητούσε απο τον ιδιωτικό τομέα να βάλει το χεράκι στην τσέπη και να συνδράμει και εξαιτίας των πολλαπλών αυξήσεων στους συντελεστές φορολογίας και του PSI και των capital controls προξένησε τότε τραπεζική κριση (2012-2015) και κατάρρευση ολη της ιδιωτικής οικονομίας απο τα προβλήματα ρευστότητας που προξένησε στην αγορά.
 

The Mountain

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο The Mountain αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 944 μηνύματα.

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,203 μηνύματα.
Συμφωνώ σε γενικές γραμμές με ο,τι λέτε. Εμένα δεν με ενοχλεί τόσο ο θεσμός των εξετάσεων όσο η έλλειψη κινητικότητας στο πλαίσιο των σπουδών. Είναι πολυ θλιβερό εν έτει 2020 η επιλογή αντικειμένου σπουδών να κλειδώνει οριστικά με την υποβολή του μηχανογραφικού.
Και τι να κάνει δηλαδή;;;;
 

Guest 090132

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Να σταματήσουμε τα πειράματα που κάνουμε μόνοι μας τόσα χρόνια και να ακολουθήσουμε το πρότυπο μιας χωρας με επιτυχημένο εκπαιδευτικό σύστημα. Εγω θεωρώ πχ ιδανικό το σύστημα των ΗΠΑ, το οποίο κατέχει κιόλας την πρώτη θέση στην λίστα των καλύτερων εκπαιδευτικών συστημάτων παγκοσμίως. Ο Βασίλης πιο πάνω περιέγραψε συνοπτικά σε τι συνίσταται αυτό. Επαναλαμβάνω τα βασικά του σημεία: δημιουργία major/minor πτυχίων με ευέλικτα προγράμματα σπουδών και εξετάσεις για εισαγωγή σε σχολές και όχι σε συγκεκριμένα τμήματα. Οι υπερκορεσμένοι κλάδοι όπως η Νομική και η Ιατρική θα μπορούσαν να καταστούν postgraduate studies με μειωμένη διάρκεια σπουδών. Αυτά εν ολίγοις.
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,203 μηνύματα.
Να σταματήσουμε τα πειράματα που κάνουμε μόνοι μας τόσα χρόνια και να ακολουθήσουμε το πρότυπο μιας χωρας με επιτυχημένο εκπαιδευτικό σύστημα. Εγω θεωρώ πχ ιδανικό το σύστημα των ΗΠΑ, το οποίο κατέχει κιόλας την πρώτη θέση στην λίστα των καλύτερων εκπαιδευτικών συστημάτων παγκοσμίως. Ο Βασίλης πιο πάνω περιέγραψε συνοπτικά σε τι συνίσταται αυτό. Επαναλαμβάνω τα βασικά του σημεία: δημιουργία major/minor πτυχίων με ευέλικτα προγράμματα σπουδών και εξετάσεις για εισαγωγή σε σχολές και όχι σε συγκεκριμένα τμήματα. Οι υπερκορεσμένοι κλάδοι όπως η Νομική και η Ιατρική θα μπορούσαν να καταστούν postgraduate studies με μειωμένη διάρκεια σπουδών. Αυτά εν ολίγοις.
Εεεεε βασικά οι ΗΠΑ δεν είναι καν στα 10 καλύτερα συστήματα εκπαίδευσης στον κόσμο. Παιδιά όταν λέμε κάτι να το έχουμε ψάξει πρώτα.
 

Guest 090132

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,203 μηνύματα.



κρίμα 👋👋
Α επίσης στην Ευρώπη τα παιδιά πάνε σχολείο και δεν φοβούνται μήπως φάνε καμία σφαίρα από κάποιον μακελάρη.
 

Guest 090132

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
πφττ οκαυ μπερδευτηκα και δεν γνωριζω καποιο αξιοπιστο σαιτ. παντως τα πρωτα αποτελεσματα αναζητης στο γκουγκλ δειχνουν τις ΗΠΑ. :P θα μπορουσες να κανεις ενα πιο εποικοδομητικο σχολιο αλλα οκ, θενξ.
 
Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top