Εκκλησία και θάνατος

iJohnnyCash

Επιφανές μέλος

Ο Panayotis Yannakas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, επαγγέλεται Επιχειρηματίας και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 24,052 μηνύματα.
Μια απορία που είχα πάντα, τι σχέση έχει ο τρόπος ταφής με τα θεολογία και εκκλησιαστικά θέματα.
Για πιο λόγο για παράδειγμα η Εκκλησία του ορθόδοξου χριστιανισμού επιτρέπει μόνο την ταφή; Και δεν είναι η μοναδική θρησκεία που επιτρέπει μόνο την ταφή.

Θεωρείται ότι στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε, ερμηνεύουμε και αποδεχόμαστε κάποια ανώτερη δύναμη, συμπεριλαμβάνετε και αν κάποιος πρέπει να επιλέξει την ταφή ή την καύση;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Heptamer

Δραστήριο μέλος

Ο Heptamer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Ιδιωτικός υπάλληλος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 667 μηνύματα.
Συμφωνα με τη χριστιανικη θρησκεια,τη Δευτερα Παρουσια θα αναστηθουν ολοι οι νεκροι,συνεπώς,πρεπει να ειναι "αρτιοι" μετα το θανατο,ωστε να μπορεσουν να ειναι και αρτιοι οταν αναστηθουν.

Εφόσον ειμαστε πλασμενοι απο χωμα,στο χωμα οφειλουμε να καταληγουμε. Αλλη καταληξη δεν ειναι αποδεκτή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

iJohnnyCash

Επιφανές μέλος

Ο Panayotis Yannakas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, επαγγέλεται Επιχειρηματίας και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 24,052 μηνύματα.
Αυτό όμως είναι υπόθεση. Δηλαδή δεν αναγράφει αυτή την παράμετρο, γιατί τότε η Δευτέρα παρουσία είναι άκυρη αφού κάνεις δεν θα είναι άρτιος, έτσι και αλλιώς.

Η ερώτηση μου είναι γιατί η Εκκλησία ερμήνευσε κατά αυτόν τρόπο το τι "επιθυμεί" ο θέος για τον θάνατο μας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

love_angel

Επιφανές μέλος

Η vik-vik! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών, επαγγέλεται Ηθοποιός και μας γράφει απο Αρφαρά (Μεσσηνία). Έχει γράψει 11,721 μηνύματα.
Ο ανθρώπινος πολιτισμός από πολύ παλαιόθεν έχει στηριχθεί στην ιερότητα της ταφής των νεκρών ενώ η καύση και εξωβιβλική είναι και πολύ περισσότερο παράδοση άγριων φυλών.
Κατά καιρούς έντονα έρχεται στην επικαιρότητα το θέμα της τύχης των νεκρών. Εάν θα πρέπει να υιοθετήσουμε την καύση ή να διατηρήσουμε την πανάρχαια παράδοση του ενταφιασμού, ακριβώς όπως γινόταν στα χρόνια της παλαιάς αλλά και της Καινής Διαθήκης.
Όλοι οι αρχαίοι λαοί και περισσότερο απ� όλους οι Έλληνες και οι Ιουδαίοι έτρεφαν μεγάλο σεβασμό προς τους νεκρούς των και ήθελαν μέχρι το τέλος να τους αποδίδουν ξεχωριστές τιμές αλείφοντάς τους με αρώματα κατά τον ενταφιασμό τους. Για τους Ιουδαίους και για τους Χριστιανούς μετέπειτα, το σώμα του ανθρώπου δεν έπαψε να είναι το τέλειο έργο του Θεού, το οποίον έγινε το κατοικητήριο της αθάνατης πνοής του Δημιουργού. Γι� αυτό δικαιωματικά ο νεκρός έπρεπε να ταφεί με τιμές. Έπρεπε ακόμη να επιστρέψει εκεί που προήλθε. Έτσι όπως ακριβώς το είπε ο Θεός στους πρωτόπλαστους μετά τον διωγμό ένεκα της παρακοής των από τον κήπο της Εδέμ: "εωσού επιστρέψεις στη γη εκ της οποίας ελήφθης, επειδή γη είσαι και εις γη θέλεις επιστρέψει". Ο προφήτης Ησαΐας (14:19) εκστομίζει προς τον βασιλιά της Βαβυλώνας τη χειρότερη κατάρα να μην ταφεί σε τάφο: "Συ δε απερρίφθης του τάφου σου ως κλάδος βδελυκτός...", "δεν θέλεις ενωθεί εις ενταφιασμό διότι ηφάνισας την γην σου". Ακόμη και των χειρότερων εχθρών και αυτών που ήταν καταδικασμένοι σε θάνατο, τα σώματά των έπρεπε να ταφούν σύμφωνα με τον Μωσαϊκό Νόμο (Δευτερονόμιο 21:19).
Η φωτιά υπήρχε από την αρχή της δημιουργίας. Πουθενά όμως η Αγία Γραφή δεν ομιλεί για καύση νεκρών. Μάλιστα ήταν παραβίαση του Μωσαϊκού Νόμου κι ενάντια στους νόμους της φύσεως. Την θεωρούσαν αποτρόπαιη και φρικτή. Όσοι συνηγορούν υπέρ της καύσης των νεκρών προβάλλουν τον κίνδυνο της μόλυνσης των υπογείων υδάτων. Αυτό από ανέκαθεν υπήρχε. Κι όμως απολύτως κανείς δεν κατέστησε προσεκτικούς ώστε αποφεύγεται η ταφή των νεκρών. Ούτε ως τώρα έχει παρουσιασθεί τέτοιος κίνδυνος...
Όταν η αδελφή του Λάζαρου η Μαρία άλειψε τα πόδια του Ιησού με μύρο από νάδρου καθαρής πολυτίμου το καλοδέχθηκε αυτό ο Ιησούς το επαίνεσε και το σχολίασε "Αφες αυτήν, εις την ημέρα του ενταφιασμού εφύλαξε αυτό". Ο ίδιος ο Χριστός απέθανε και ετάφη. Γιατί κι εμείς να μην ταφούμε σε μνήμα όπως ο Ιησούς;
Από τα παλαιά χρόνια οι άνθρωποι της Παλαιάς Διαθήκης φρόντιζαν για τον χώρο που θα εναπόθεταν το σκήνωμα τους. Μάλιστα ήθελαν το κομμάτι γης που θέτουμε τον νεκρό σώμα να είναι ιδιόκτητο. Ο Αβραάμ χωρίς να έχει ούτε μισό μέτρο δικής του γης ζούσε νομαδική ζωή, μέσα σε σκηνή μετακινούμενος συνεχώς. Είχε μέσα του την ζωντανή ελπίδα όλων των υποσχέσεων του Θεού κι γνώριζε ότι προοριζόταν για την μέλλουσα πόλη τ� ουρανού. Όμως καθώς στέκει μπροστά στο νεκρό σώμα της συντρόφου του Σάρρας βλέπουμε ότι μ' ενδιαφέρον φροντίζει ν� αγοράσει ιδιόκτητο μνήμα, για να βάλει την σύζυγό του και να το έχει για όλες τις γενεές των απογόνων του (Γένεση κεφ. 23). Κάθε τάφος πιστού κι αφιερωμένου ανθρώπου που έχει πίστη κι ελπίδα αποτελεί μια ζωντανή μαρτυρία, δείχνει έντονα τη ματαιότητα και μ� ένα ξεχωριστό μήνυμα φωνάζει μέσα από την αιωνιότητα ότι υπάρχει ανάσταση. Εάν για οποιαδήποτε ανώτερη βία δεν συντελεσθεί ο ενταφιασμός η ψυχή δεν χάνεται ούτε επηρεάζει την ανάσταση των νεκρών.
Γενικά ο θάνατος δεν είναι απλό πράγμα, έχει μεγάλη σημασία. Είναι ένα ορατό μνημείο και σημείο για να θυμίζει πόσο μάταιη είναι αυτή η ζωή και ότι ο άνθρωπος δεν μπορεί μόνος του να ζήσει χωρίς προηγουμένως να έχει συμφιλιωθεί και να περπατά μαζί με τον Θεό, ο οποίος στα χέρια Του κρατά όλη την ευτυχία και το αιώνιο μέλλον του ανθρώπου. Ο Χριστός δια του θανάτου Του νίκησε το θάνατο. Έτσι ο απ. Παύλος γράφει με φωνή θριάμβου: "Πού είναι θάνατε το κέντρο σου; που είναι ʼδη η νίκη σου;" και τα λόγια του ίδιου του Χριστού έρχονται να μας ενθαρρύνουν και να μας διδάξουν ότι πρέπει μόνο σ� Εκείνον να στρέφουμε το βλέμμα μας πέρα από το θάνατο για να βρούμε την ζωή. "Εγώ είμαι η Ανάσταση και η Ζωή. Ο πιστεύων εις εμέ κι αν αποθάνει θέλει ζήσει".


πηγη
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Boom

Επιφανές μέλος

Ο Boom αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 12,252 μηνύματα.
Θεωρούμε πως το σώμα και η ψυχή βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο και ότι το σώμα δεν θεωρείται ο τάφος μέσα στο οποίο παγιδεύεται η ψυχή..Επομένως αν επέλθει η καύση αυτοαναιρείται αυτή η θεωρία. ( Αυτά για τον Χριστιανισμό)

Όσων αφορά τις άλλες θρησκείες, προσωπικά η ερμηνεία που θα έδινα είναι η ακόλουθη: Όλες οι θρησκείες έχουν τους ανθρώπους ως το μεγαλύτερο δημιούργημα και δηλώνουν έμπρακτα τον σεβασμό απέναντι του..Επομένως, η καύση και πάλι θα αναιρούσε αυτή την θεωρία

Thatʼs my opinion

Όποιος θέλει μπορεί να δει και εδώ: https://www.myriobiblos.gr/texts/greek/tafi_i_kaysi.html
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Μάξιμος

Διάσημο μέλος

Ο Μάξιμος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Σκηνοθέτης. Έχει γράψει 3,255 μηνύματα.
Έχεις πολές απορίες και θα έπρεπε ίσως να προσπαθήσεις να προσεγγίσεις αυτά τα θέματα απλά.
Δηλαδή, αξιολογησε την ζωή σου πρώτα. Τί σε κάνει να χαίρεσε: τί σε κάνει να λυπάσε: έχεις μάθει να ζείς:
Πώς τολμάς να φτάσεις στον θάνατο:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

iJohnnyCash

Επιφανές μέλος

Ο Panayotis Yannakas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, επαγγέλεται Επιχειρηματίας και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 24,052 μηνύματα.
Τί σε κάνει να χαίρεσε: τί σε κάνει να λυπάσε: έχεις μάθει να ζείς:
Πώς τολμάς να φτάσεις στον θάνατο:
Θεωρείς ότι δεν θα έπρεπε να με απασχολεί ο θάνατος; Για πιο λόγο; Επειδή ζω; Επειδή είναι μακάβριο;

Εγώ, παρόλο τις καλές απαντήσεις σας, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η Εκκλησία επιβάλει την ταφή.
Θεωρώ ότι η θρησκεία θα έπρεπε να ασχολούνται ΜΟΝΟ με την ερμηνεία του θεού ή της ανώτερης δύναμης και όχι με τρόπο ζωής ή με τις επιλογές μας. Ο τρόπος ταφής, αφορά τον χαρακτήρα μου, τι πιστεύω για την ζωή και τον άνθρωπο. Δεν αφορά τον Θεό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πατρεύς

Περιβόητο μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 5,269 μηνύματα.
Η ορθόδοξη Εκκλησία, μέσα από τη διδασκαλία της, δηλαδή την Αγία Γραφή και την Ιερά Παράδοση, δε μιλάει μονάχα φιλοσοφικά αλλά μιλά για όλες τις εκφάνσεις του ανθρωπίνου βίου και κυρίως για τον εσωτερικό κόσμο του ανθρώπου. Σεβαστή βέβαια η άποψή σου Παναγιώτη, αλλά δεν απηχέι σε καμία περίπτωση τα όσα διδάσκει η Εκκλησία. Νομίζω αυτό είναι εύκολα αντιληπτό. Ούτε μπορείς να ζητήσεις από την Εκκλησία να αναθεωρήσει τη διδασκαλία της επειδή εσύ διαφωνείς.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νωεύς

Τιμώμενο Μέλος

Ο Ιάσων αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μαθητής/τρια και μας γράφει απο Άγιο Πνεύμα (Σέρρες). Έχει γράψει 5,713 μηνύματα.
Θεωρείς ότι δεν θα έπρεπε να με απασχολεί ο θάνατος; Για πιο λόγο; Επειδή ζω; Επειδή είναι μακάβριο;

Εγώ, παρόλο τις καλές απαντήσεις σας, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η Εκκλησία επιβάλει την ταφή.
Θεωρώ ότι η θρησκεία θα έπρεπε να ασχολούνται ΜΟΝΟ με την ερμηνεία του θεού ή της ανώτερης δύναμης και όχι με τρόπο ζωής ή με τις επιλογές μας. Ο τρόπος ταφής, αφορά τον χαρακτήρα μου, τι πιστεύω για την ζωή και τον άνθρωπο. Δεν αφορά τον Θεό.

-Φίλε ΕΒ, έχω την εντύπωση (κι ας με διορθώσει!), ότι ο φίλος Μάξιμος θέτει βασικά ένα μεθοδολογικό ζήτημα: η ενασχόληση με τον θάνατο, βασικά γίνεται από φιλαυτία και φόβο, έτσι ώστε τελικά, το υποκείμενο δεν ασχολείται με την αιτία του θανάτου, που, κατά τη χριστιανική ανθρωπολογία, είναι η αμαρτία, ήτοι εκείνο που δεν μας επιτρέπει, βασικά, να χαιρόμαστε και να ζούμε τη ζωή, και όχι την "προσμονή του θανάτου"(ενασχόληση και φόβος) μας!
-Την ταφή δεν την επιβάλλει, τουλάχιστον η χριστιανική Εκκλησία, αλλά η ανθρώπινη, ίσως κι αρχέγονη, παράδοση. Μία παράδοση, που ο Χριστιανισμός την βρήκε να αποτελεί ήδη θεμελιώδες χαρακτηριστικό πολλών πολιτισμένων λαών. Το χριστινιανικό "ευαγγέλιο", αντίθετα, υπερίπτατε των τάφων, θέτοντας σκοπό της ανθρώπινης πίστης, την νίκη κατά του θανάτου και την ανάσταση όλων των νεκρών!
-Συμφωνώ απόλυτα όμως μαζί σου, για το "τρόπο της ταφής". Όπως πιστεύω, πως το ίδιο κάνει ταυτόχρονα κι ένας χριστιανός ιερεας, όταν πχ αρνείται να συμμετάσχει στην ταφή ενός αυτόχειρα!
...Δεν αφορά τον Θεό.
Ναι, ακριβώς, γιατί ο ζων Θεός είναι Θεός ζώντων! Γι' αυτό εξάλλου, νομίζω, λέει εκείνο το (σχετικά;) παράδοξο ο Ι.Χ. : "Άφες τους νεκρούς να θάψωσι τους εαυτών νεκρούς"...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DreamsRevenge

Περιβόητο μέλος

Η DreamsRevenge αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,757 μηνύματα.
Φίλε Παναγιώτη,

Ο τρόπος ταφής, όπως και πολλές άλλες πλευρές της ανθρώπινης ζωής απέκτησαν σχέση με τη θεολογία και τα εκκλησιαστικά θέματα από τη στιγμή που (σε περιόδους αλλά και περιοχές όπου η εξέλιξη της ανθρωπότητας δεν ήταν ακόμα ιδιαίτερα μεγάλη) οι θρησκείες που αναπτύχθηκαν θέλησαν να καλύψουν όλες τις εκφράσεις της ανθρώπινης ζωής, στην προσπάθεια τους να δώσουν ένα ολοκληρωμένο "εγχειρίδιο οδηγιών ζωής" ώστε να αποτρέψουν τις απορίες, την προσωπική έρευνα και αναζήτηση που θα οδηγούσε αναπόφευκτα στη διατύπωση διαφορετικών απόψεων και ίσως και στον ενστερνισμό τους από κάποια μέλη τους γεγονός που θα τους αφαιρούσε ισχύ και κύρος ως μηχανισμοί και φορείς εξουσίας.

Δε γνωρίζω εάν στον χριστιανισμό τουλάχιστον το έθιμο της ταφής αποτελεί ρητή διδασκαλία του Ιησού, ή απλώς παρέμεινε η Ιουδαϊκή συνήθεια η οποία και επεβίωσε μετατρεπόμενη αργότερα σε "εντολή". Μην ξεχνάμε ότι το λίκνο και οι πρώτοι πιστοί της νέας θρησκείας (όλοι Ιουδαίοι) ασπάζονταν εκ παραδόσεως την ταφή και μάλλον δεν υπήρχε ανάγκη για κάλυψη αυτού του θέματος ευθύς εξ' αρχής, οπότε, ίσως απλά να συνεχίστηκε το προηγούμενο έθιμο.

Το να ζητάμε σήμερα από την ορθόδοξη π.χ. εκκλησία να υποχωρήσει σε θέματα που θεωρεί δόγματα και "αλήθειες" είναι κατά τη γνώμη μου πολύ δύσκολο καθώς η εκκλησία δεν έχει δώσει δείγματα ευελιξίας και προσαρμοστικότητας αλλά και δεν θα ήταν και απόλυτα έντιμο καθώς από τη στιγμή που κάποιος δηλώνει ότι ασπάζεται μια θρησκεία και την κοσμοθεωρία της, θα πρέπει και να την ακολουθήσει στα τυπικά της ή να παλέψει μέσα στους κόλπους της για να αλλάξει ό,τι θεωρεί ότι δεν ανταποκρίνεται στην "αλήθεια" της θρησκείας αυτής.

Το λογικότερο θα ήταν νομίζω να διαχωριστεί πλήρως κάθε έννοια της θρησκείας από την καθημερινότητα (το λέω με άλλα λόγια γιατί το "πλήρης διαχωρισμός Κράτους - εκκλησίας" το έχω πει τόσο πολύ που θα καταντήσω γραφική στο τέλος...).

Αποτέλεσμα αυτού θα ήταν τα παιδιά να διαπαιδαγωγούνται ελεύθερα κατά τα θρησκευτικά πιστεύω των οικογενειών τους ή να αφήνονται σε προσωπική αναζήτηση όταν μεγαλώνουν, να προβλέπονται υποχρεωτικά "πολιτικά" τυπικά για τις ενέργειες που παράγουν έννομα αποτελέσματα (γάμος, ονοματοδοσία, κλπ) και όσον αφορά στην "έξοδο" ενός ανθρώπου, να υπάρχει απόλυτη ελευθερία επιλογής για το αν θα καεί ή θα ταφεί με θρησκευτικό τυπικό ή όχι, ανάλογα με τις πεποιθήσεις του νεκρού και της οικογένειας του.
Το να θέλουμε η εκκλησία να τελεί εξόδιο ακολουθία αλλά και να δέχεται την καύση το θεωρώ λίγο "και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο".
Αφήστε τους ήσυχους. Όποιος το πιστεύει και το επιθυμεί ας θάβεται, αλλά και να πηγαίνει σε κατηχητικό για να διδαχθεί θρησκευτικά, όχι στο σχολείο που πληρώνουμε όλοι, και να εισφέρει με τη φορολογία του για τη μισθοδοσία των ιερέων, όχι όλοι μας. Αλλά και εμείς οι υπόλοιποι, ας αφεθούμε ελεύθεροι, πραγματικά, θεσμικά ελεύθεροι να επιλέξουμε τον θρησκευτικό μας δρόμο στη ζωή και στο θάνατο. Με διασφαλισμένες όλες τις υποδομές και τις δυνατότητες επιλογής.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

iJohnnyCash

Επιφανές μέλος

Ο Panayotis Yannakas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, επαγγέλεται Επιχειρηματίας και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 24,052 μηνύματα.
Ο τρόπος ταφής, όπως και πολλές άλλες πλευρές της ανθρώπινης ζωής απέκτησαν σχέση με τη θεολογία και τα εκκλησιαστικά θέματα από τη στιγμή που (σε περιόδους αλλά και περιοχές όπου η εξέλιξη της ανθρωπότητας δεν ήταν ακόμα ιδιαίτερα μεγάλη) οι θρησκείες που αναπτύχθηκαν θέλησαν να καλύψουν όλες τις εκφράσεις της ανθρώπινης ζωής, στην προσπάθεια τους να δώσουν ένα ολοκληρωμένο "εγχειρίδιο οδηγιών ζωής" ώστε να αποτρέψουν τις απορίες, την προσωπική έρευνα και αναζήτηση που θα οδηγούσε αναπόφευκτα στη διατύπωση διαφορετικών απόψεων και ίσως και στον ενστερνισμό τους από κάποια μέλη τους γεγονός που θα τους αφαιρούσε ισχύ και κύρος ως μηχανισμοί και φορείς εξουσίας.
Μα η θρησκεία δεν αποτελεί μόνο ένα εγχειρίδιο, αλλά αποτελεί μια λίστα από εντολών. Τα εγχειρίδια λένε απλά τους συνηθισμένους τρόπους χρήσης και τους συνηθισμένους κινδύνους. Ωστόσο είναι δικιά σου επιλογή η χρήση που θα κάνεις. Αν πας στην εκκλησία και πεις ότι εγώ φαντάζομαι καύση στην κηδεία μου τότε καλύτερα ας μην φανταστούμε τις συνέπειες.

Και εγώ ερωτώ, πως ακριβώς σχετίζεται η ταφή με τον Θεό; Με την Δευτέρα παρουσία; Αφού εκεί ο όρος "άρτιος" είναι μεταφορικός αφού αν είναι κυριολεκτικός τότε ελάχιστοι θα βρίσκονται παρόν στην δευτέρα παρουσία επειδή ο χριστιανισμός, και η κάθε θρησκεία, δεν νομίζω να δώσει λύση στο πρόβλημα "αποσύνθεση"

Δεν θέλω να αλλάξω τις απόψεις κανενός, αν και άθεος σέβομαι την πίστη του καθενός. Ωστόσο έχω σαν ζιζάνιο, έχω κάποιες απορίες. :redface:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

zanin

Διάσημο μέλος

Η zanin αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 35 ετών και μας γράφει απο Ηράκλειο (Αττική). Έχει γράψει 2,838 μηνύματα.
Συμφωνα με τη χριστιανικη θρησκεια,τη Δευτερα Παρουσια θα αναστηθουν ολοι οι νεκροι,συνεπώς,πρεπει να ειναι "αρτιοι" μετα το θανατο,ωστε να μπορεσουν να ειναι και αρτιοι οταν αναστηθουν.

Εφόσον ειμαστε πλασμενοι απο χωμα,στο χωμα οφειλουμε να καταληγουμε. Αλλη καταληξη δεν ειναι αποδεκτή.


γιατί όμως οι νεκροί είναι ντυμένοι και με καλά ρούχα;

σύμφωνα με τον Ιουδαϊσμό ο νεκρός επειδή είναι από χώμα, καταλήγει στο χώμα αλλά χωρίς ρούχα, μόνο με ένα σεντόνι...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Μάξιμος

Διάσημο μέλος

Ο Μάξιμος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Σκηνοθέτης. Έχει γράψει 3,255 μηνύματα.
Το ότι δηλώνεις άθεος είναι δικό σου δικαίωμα. Απλά εγώ το εκλαμβάνω πως σε απασχολεί ο Θεός και συνεπώς είσαι ανοιχτός σε τεκμηριωμένες απόψεις. Ακόμα και άν πιστέψουμε για το big-ban θα μας απασχολεί το ποιός πάτησε το κουμπί.
Επειδή ο θάνατος είναι μακρυνή υπόθεση προς το παρόν, πιστεύω πως θα τον κατανοήσουμε καλύτερα
άν καταφέρουμε να προσεγγίσουμε την ζωή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νωεύς

Τιμώμενο Μέλος

Ο Ιάσων αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μαθητής/τρια και μας γράφει απο Άγιο Πνεύμα (Σέρρες). Έχει γράψει 5,713 μηνύματα.
...
Επειδή ο θάνατος είναι μακρυνή υπόθεση προς το παρόν, πιστεύω πως θα τον κατανοήσουμε καλύτερα
άν καταφέρουμε να προσεγγίσουμε την ζωή.

Και πως, κατά τη γνώμη σας, αγαπητέ Μάξιμε, η χριστιανική Εκκλησία "προσεγγίζει τη ζωή";
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

epote

Διάσημο μέλος

Ο epote αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,992 μηνύματα.
Ακόμα και άν πιστέψουμε για το big-ban θα μας απασχολεί το ποιός πάτησε το κουμπί.

Στο big bang οφειλεις να πιστευεις οσο πιστευεις και στην υπαρξη του ηλιου, ειναι ακριβως το ιδιο "αναποδεικτα".

Η εκκλησια θαβει γιατι τα νεκροταφια ειναι ΤΡΕΛΛΗ μπιζνα. Παπας για να μπει σε νεκροταφιο ξερεις τι αερα πληρωνει? Δοστου 50αρικα καθε μερα αβερτα.

Επειδή ο θάνατος είναι μακρυνή υπόθεση προς το παρόν

Ο θανατος δεν ειναι καθολου μακρυνη υποθεση:

Δεν ζεις->Ζεις->Δεν ζεις.

Ειναι τοσο απλο, καποια στιγμη δυο μισα κυταρα εκαναν ενα ολοκληρο, το οποιο εγινε εσυ και μετα απο 90 χρονια καλως εχοντων των πραγματων τα κυταρα σου εχουν φθαρει τοσο πολυ που σταματας να υπαρχεις. Ο θανατος δεν ειναι κατι περιεργο η μυστικιστικο. Ολοι ρωτανε πως ειναι ο θανατος και με εκπλησει το γεγονος οτι δεν μπορουν να αντιληφθουν την απλοτητα της απαντησης: πως ηταν πριν γεννηθεις? ετσι ειναι αφου παιθανεις
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DrStrangelove

Περιβόητο μέλος

Ο DrStrangelove αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μοντέλο. Έχει γράψει 5,318 μηνύματα.
Ολοι ρωτανε πως ειναι ο θανατος και με εκπλησει το γεγονος οτι δεν μπορουν να αντιληφθουν την απλοτητα της απαντησης: πως ηταν πριν γεννηθεις? ετσι ειναι αφου παιθανεις

'Εχεις πεθάνει και το ξέρεις ;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Μάξιμος

Διάσημο μέλος

Ο Μάξιμος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Σκηνοθέτης. Έχει γράψει 3,255 μηνύματα.
Το ότι σε απασχολούν αυτά τα ζητήματα είναι υγειές. Άν όμως ασκηθείς στην ζωή, τότε θα μπορείς να βλέπεις κάτι περισσότερο απο αυτά που είσαι σε θέση να δείς σήμερα. Και ενδεχομένως να κερδίσεις την απάντηση που εναγωνίως αποζητάς σήμερα.

Θα έθελες να μου εξηγήσεις τί εννοείς άθεος?

Δηλώνεις άθεος και ότι σέβεσε την πίστη του καθενός.
Σε τί βαθμό γνωρίζεις την πίστη για να την σεβαστείς ανάλογα?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

epote

Διάσημο μέλος

Ο epote αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,992 μηνύματα.
'Εχεις πεθάνει και το ξέρεις ;

εχεις παει ποτε στο φεγγαρι και ξερεις οτι δεν ειναι απο τυρι?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Neraida

Επιφανές μέλος

Η Bitch... αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 13,073 μηνύματα.
Δηλώνεις άθεος και ότι σέβεσε την πίστη του καθενός.
Σε τί βαθμό γνωρίζεις την πίστη για να την σεβαστείς ανάλογα?

Εν προκειμενω, σεβεται κανεις την επιλογη του αλλου να πιστευει σε αυτο που θελει και τον εκφραζει. Απλα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Μάξιμος

Διάσημο μέλος

Ο Μάξιμος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Σκηνοθέτης. Έχει γράψει 3,255 μηνύματα.
Είσαι νεαρός και γι'αυτό σε προτρέπω να κάνεις λάθη.
Όχι όμως καταστροφικά για εσένα.
Όσο για το τυρί και το φεγγάρι θέλω να σου κάνω και εγώ μιά ερώτηση.
Όταν αγγαλιάζεις την κοπέλα σου η σκέψη σου είναι μόνο σ'αυτήν?
Γιατι είμαι σίγουρος πως όταν τσιμπάς το τυρί δέν σκέφτεσε πως έχεις στο πηρούνι σου χαβιάρι.
Μή προσπαθήσεις να πάς στο φεγγάρι όμως γιατι και τα μέσα δεν έχεις αλλά και θα χρειαστείς πολύ χρόνο προσπαθώντας.

Ο σεβασμός του άλλου όταν ανταλάσσει απόψεις και όχι μόνο, δεν υποχρεώνει κανέναν να μήν απαντήσει όπως αυτός πιστεύει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 4 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top