Θα βαφτίσετε τα παιδιά σας;

Alma Libre

Επιφανές μέλος

Η Sinéad αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Συγγραφέας και μας γράφει απο Ιρλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 9,229 μηνύματα.
Πάντως το γεγονός ότι μερικοί δεν ξεχωρίζουν την διαδικασία της βάπτισης από αυτή της ονοματοδοσίας αποδεικνύει ακριβώς ότι γίνεται μόνο εθιμοτυπικά πλέον και όχι λόγω κάποιας βαθιάς θρησκευτικής ανάγκης. Να μην κοροϊδευόμαστε.
Επίσης το επιχείρημα "και να βαπτιστεί, μπορεί μετά να είναι ό,τι θέλει", ενώ ισχύει, είναι αδύναμο γιατί το λογικό είναι το ακριβώς ανάποδο. Και να μην βαπτιστεί, μπορεί μετά να κάνει ό,τι θέλει. Είναι πολύ πιο εύκολο να ακυρώσεις την απουσία βάπτισης από την ίδια την βάπτιση, από το πιο υλιστικό κομμάτι(πεταμένα λεφτά), μέχρι το κοινωνικό (άντε να ενημερώσεις την κάθε θεία που έχει κορνιζάρει τα προσκλητήρια). Απλά δεν βγάζει νόημα.

^
άρα γιατί να κάνεις βάπτιση αν δεν υπάρχει θρησκευτική ανάγκη; εκτός αν έχεις λεφτά να ξοδεύεις σε διάφορες εκδηλώσεις οι οποίες εν τέλει είναι αναγκαστικές για εσένα αλλά στην ουσία δεν το κάνεις για εσένα, αλλά για μια παράδοση που στην τελική δεν πολυνιώθεις κιόλας
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Στο μεταξύ αυτό με τα ονόματα είναι επίσης μεγάλο θέμα. Τον άλλο μήνα βαφτιζουμε μια ξαδερφούλα μου. Η χαζή θεία μου, έκανε συμφωνία με τον σύντροφο της όταν μάθανε ότι είναι έγκυος, αν είναι αγόρι να αποφασίσει αυτή το όνομα, ενώ αν είναι κορίτσι να το διαλέξει εκείνος. Το παιδί το καημένο θα το πουν Χρυσούλα από μια θειάκω του αποθανούσα. Οκ, δεν είναι το χειρότερο όνομα απ όλα, αλλά πόσο μυαλό θέλει για να καταλάβεις ότι το να πεις το παιδί σου Χρυσούλα ενώ τη μάνα του τη λένε Χρύσα είναι επιεικώς τραγικό;;;;

Θα μπορούσε να είναι και χειρότερα, να το πούνε Κίτσα ή Ηλία. Όλα τα χριστιανικά ονόματα είναι άθλια, πάρε το ένα και χτύπα το άλλο με ελάχιστες εξαιρέσεις. Εγώ στο παιδί μου θα έδινα Ελληνικό όνομα και ακόμη και αυτό θα έψαχνα να είναι κάτι ασυνήθιστο όχι Αλέξανδρο ή Φίλιππο ή Άρη. Οδυσσέας ή Θησέας μάλλον θα διάλεγα. Για τα γυναικεία υπάρχουν ακόμη περισσότερα πολύ ωραία Ελληνικά. Ο κόσμος έχει αρκετούς Γιάννιδες και Ελένες.
Για τη βάφτιση δεν θα το βάφτιζα εκτός κι αν επέμενε τόσο πολύ η μάνα του. Από τη στιγμή που δε πιστεύω εγώ θα το θεωρούσα υποκριτικό να το βαφτίσω για τα μάτια του κόσμου και για τις μανιές.
 

Inspector Gadget

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Impostor αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 850 μηνύματα.
Αμα θέλει να βαφτιστεί, να το κανει. Δεν θα έπρεπε να διαλέγουν οι γονείς θρησκείες για τα παιδια τους.
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 12,061 μηνύματα.
Εννοείται πως ναι!!!
 

den antexw allh apotyxia

Νεοφερμένος

Η den antexw allh apotyxia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 18 ετών. Έχει γράψει 32 μηνύματα.
Όσοι είστε Χριστιανοί Ορθόδοξοι τυπικά και πιστεύετε, θα βαφτίσετε τα παιδιά σας; Για ποιους λόγους;
Όσοι είστε Χριστιανοί Ορθόδοξοι τυπικά και δεν πιστεύετε, θα τα βαφτίσετε; Γιατί ναι; Γιατί όχι;

Ένα αβάπτιστο παιδί τι επιπτώσεις έχει κοινωνικά, νομικά;

Πιστεύω. Αν και είμαι ακόμη μικρή, θέλω να το βαφτίσω. Βέβαια,υπάρχει μεγάλο ποσοστό επιρροής από το κοινωνικό περιβάλλον αλλά θα το ήθελα και γω. Στο μέλλον μπορεί να ακολουθήσει την δίκη του πορεία και πιστεύω, δεν θα με βρίσκει πουθενά εμπόδιο. Εξάλλου, θελουμε εξάλειψη της μάστιγας του ρατσισμού επιτέλους!
 

Βλα

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βλαδίμηρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 1,637 μηνύματα.
Αυτοί που θα έπρεπε να είναι πρώτοι πρώτοι κατά του νηπιοβαπτισμού είναι οι ίδιοι οι Χριστιανοί. Διότι αν κάποιος είναι συνεπής Χριστιανός και ξέρει τι είναι αυτό που πιστεύει δεν θα άφηνε ένα μωρό να συμμετέχει σε ένα τόσο σοβαρό θρησκευτικό μυστήριο που του ανοίγει έναν συγκεκριμένο δρόμο για όλη του τη ζωή. Αυτή είναι μια δύσκολη απόφαση που μόνο συνειδητά μπορεί να την πάρει κάποιος και όταν φτάσει σε μια κατάλληλη ηλικία. Αυτά φυσικά δεν τα λέω εγώ, όποιος έχει διαβάσει την Καινή Διαθήκη θα τα έχει ξαναδεί. Δεν μιλάνε πουθενά για βαφτίσεις βρεφών, αντιθέτως αυτοί που βαφτίζονταν ήταν άνθρωποι που συνειδητοποιούσαν πόσο αμαρτωλοί είναι και ζητούσαν συγχώρεση και μια δεύτερη ευκαιρία για μια ενάρετη ζωή. Αυτή είναι και η προτροπή του ίδιου του Ιησού.

Το πως έφτασε να γίνει παράδοση ο νηπιοβαπτισμός δεν το ξέρω, αλλά υποθέτω ότι είναι μέρος της ορθόδοξης παράκρουσης, της ίδιας που καθιέρωσε ως μέρος της λατρείας τα κεριά, την ειδωλολατρεία των εικόνων, την αγιοποίηση αντικειμένων κτλ.
 

olivi@

Τιμώμενο Μέλος

Η olivi@ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,796 μηνύματα.
Το πως έφτασε να γίνει παράδοση ο νηπιοβαπτισμός δεν το ξέρω, αλλά υποθέτω ότι είναι μέρος της ορθόδοξης παράκρουσης, της ίδιας που καθιέρωσε ως μέρος της λατρείας τα κεριά, την ειδωλολατρεία των εικόνων, την αγιοποίηση αντικειμένων κτλ.
Δεν είμαι καθόλου ειδική επί του θέματος αλλά γενικά όταν ένα μωρό κινδυνεύει να πεθάνει, πολλοί (χριστιανοί) γονείς αγχώνονται να προλάβουν να το βαφτίσουν. Οπότε, μήπως έχει να κάνει με το μεγάλο ποσοστό θνησιμότητας νεογνών ή/και νηπίων παλιότερα;
Και πάλι, εικαστικά, απλά επειδή έχει όντως ενδιαφέρον το θέμα.
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλεται Μαθηματικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,870 μηνύματα.
Αυτοί που θα έπρεπε να είναι πρώτοι πρώτοι κατά του νηπιοβαπτισμού είναι οι ίδιοι οι Χριστιανοί. Διότι αν κάποιος είναι συνεπής Χριστιανός και ξέρει τι είναι αυτό που πιστεύει δεν θα άφηνε ένα μωρό να συμμετέχει σε ένα τόσο σοβαρό θρησκευτικό μυστήριο που του ανοίγει έναν συγκεκριμένο δρόμο για όλη του τη ζωή. Αυτή είναι μια δύσκολη απόφαση που μόνο συνειδητά μπορεί να την πάρει κάποιος και όταν φτάσει σε μια κατάλληλη ηλικία. Αυτά φυσικά δεν τα λέω εγώ, όποιος έχει διαβάσει την Καινή Διαθήκη θα τα έχει ξαναδεί. Δεν μιλάνε πουθενά για βαφτίσεις βρεφών, αντιθέτως αυτοί που βαφτίζονταν ήταν άνθρωποι που συνειδητοποιούσαν πόσο αμαρτωλοί είναι και ζητούσαν συγχώρεση και μια δεύτερη ευκαιρία για μια ενάρετη ζωή. Αυτή είναι και η προτροπή του ίδιου του Ιησού.

Το πως έφτασε να γίνει παράδοση ο νηπιοβαπτισμός δεν το ξέρω, αλλά υποθέτω ότι είναι μέρος της ορθόδοξης παράκρουσης, της ίδιας που καθιέρωσε ως μέρος της λατρείας τα κεριά, την ειδωλολατρεία των εικόνων, την αγιοποίηση αντικειμένων κτλ.

Όπως είπε και η @olivi@ έχει να κάνει και με τη θνησιμότητα, αλλά υπήρχε και νομική υποχρέωση των κατοίκων της Βυζαντινής αυτοκρατορίας να βαπτίζουν τα παιδιά τους από νωρίς από τον Ιουστινιανό Κώδικα και μετά. Προφανώς, κάτι τέτοιο εξυπηρετούσε τη θρησκευτική ομοιογένεια του πληθυσμού, άρα και την ευκολότερη διαχείρισή του, άρα και την αποδοτικότερη διοίκηση της αυτοκρατορίας κ.λπ. κ.λπ. κ.λπ.. Πάντως, υπήρχαν μέχρι και τον 3ο-4ο αιώνα, νομίζω, αρκετές αντιρρήσεις στο ζήτημα του νηπιοβαπτισμού, με το προφανές επιχείρημα ότι «ας βαπτιστεί ένας άνθρωπος αφού πρώτα είναι ικανός να γνωρίσει τον Χριστό».
 
Top