Neraida
Επιφανές μέλος
Ο κανόνας, ο οποίος έχει και ηχητικό νόημα, λέει πως το "ν" παραλείπεται όταν ακολουθεί λέξη που αρχίζει από σύμφωνο, εκτός από τα κ, π, τ, ψ, ξ. Δεν έχει αλλάξει, ακόμη τον διδάσκονται τα παιδιά στο δημοτικό. Ας μην βιαζόμαστε να υιοθετήσουμε τον κάθε νεωτερισμό, που φονεύει τη γλώσσα μας.
...το τελικο (ν) διατηρειται, οταν η επομενη λεξη αρχιζει απο τα κ, π, τ και τα ψ, ξ, γκ, μπ, ντ,τζ, τσ, οπως επισης και οταν ακολουθει λεξη που αρχιζει απο φωνηεν
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fantasmenos
Τιμώμενο Μέλος

"
Ο σύγχρονος άνθρωπος αποξενώνεται από το πραγματικό εαυτό του, που χαρακτηρίζεται από τη κριτική στάση, τη τάση προς την ηδονή, το παιχνίδι και γενικά την άσκοπη και πραγματικά δημιουργική έκφραση. “
Ακόμη και ο έρωτας που δεν συγγενεύει με τον έρωτα της εποχής δηλαδή την έντονη σεξουαλικότητα είναι τρέλα που χρειάζεται θεραπεία.
Στη πρώτη πρόταση όπως θα συμφωνούσε ο Marcuse, ο Adorno, o Horkheimer και ιδιαίτερα ο Freud μιλώ για την εξωτερίκευση ενστίκτων (δηλαδή ορμών που προέρχονται από το ασυνείδητο). Στη δεύτερη πρόταση δεν μιλάμε για εξωτερίκευση ενστίκτων αλλά για μετουσίωση αυτών τα οποία στη πραγματικότητα μετατρέπονται σε αξίες και στη συγκεκριμένη περίπτωση μετατρέπεται στην αξία "γ***τε γιατί χανόμαστε" που προβάλλει η ίδια η κοινωνία. Που είναι η αντίφαση φίλε Χάος;
Η διαφορά στη τέχνη προκαλεί φρίκη.
Στην εποχή που η μοντέρνα τέχνη έχει ξεπεράσει κάθε όριο φόρμας, μορφής, θέματος κλπ, στην εποχή που ακόμη και ο σουρεαλισμός θεωρείται πια ξεπερασμένος, αυτή η δήλωση δεν ισχύει. Πάλι από παλιότερη εποχή μάλλον.
Αν νομίζεις ότι στη σύγχρονη εποχή πίσω από κάθε ανώτερη τέχνη δε βρίσκεται σε κάποιο βαθμό (μικρό ή μεγάλο) η λέξη "εμπόριο" τότε συμφωνώ μαζί σου. Θεωρώ ότι είναι λίγοι οι καλλιτέχνες, για να μη πω ότι δεν υπάρχουν καθόλου και γίνω απόλυτος, οι οποίοι δημιουργούν για να ευχαριστήσουν τον εαυτό τους και εξαρτάται αν στη πορεία ευχαριστηθούν και άλλοι με το έργο τους.
Όποιος δε ταυτίζεται με αυτή τη λογική είναι τρελός ή στη καλύτερη περίπτωση παράλογος και μόνη θεραπεία γιʼ αυτόν είναι η ψυχιατρική που στην ουσία είναι ο μονόλογος μιας λογικής, της λογικής της κοινωνίας
Ενώ επί της ουσίας δεν θα διαφωνούσα, η διατύπωση που σημειώνω είναι υπερβολική και αφαιρεί από το κείμενο την απαραίτητη αντικειμενικότητα που απαιτείται για την προσέγγιση ενός τέτοιου θέματος. Δε ζούμε ευτυχώς στην κοινωνία των Γκούλακ ακόμη αγαπητέ μου. Είναι αλήθεια ωστόσο, ότι αυτή η λογική κυριάρχησε κατά τη διάρκεια του ψυχρού πολέμου, τόσο στη Σοβιετική Ένωση, όσο και στις ΗΠΑ. Μάλλον από παλαιότερες πηγές κι αυτό; Θα συμφωνήσω πάντως ότι ο "μέσος άνθρωπος" εύκολα σε χαρακτηρίζει τρελό για τέτοιους λόγους.
Θεωρώ ότι η αντικειμενικότητα είναι μια γλώσσα κοινής συνεννόησης και συγκεκριμένα να βλέπουμε τον άλλο σαν ένα καθρεφτάκι μας. Μπορεί η μορφή να μην είναι ακριβώς ίδια αλλά αλλοιωμένη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι μοιάζει με την αρχική. Γι' αυτό στο συγκεκριμένο κείμενο δε γράφω αντικειμενικά αλλά υποκειμενικά. Νομίζω ότι η ψυχιατρική δε καθοδηγεί το τρελό να βρει αυτό που θεωρεί καλό μέσα από τη δική του σκέψη αλλά του δείχνει πια είναι η "σωστή αντικειμενική" σκέψη.
Επίσης, πιστεύω ότι το "Όποιος δε ταυτίζεται με αυτήν τη λογική" θα έπρεπε να γίνει "Όποιος δεν ταυτίζεται με αυτήν τη λογική", αφού με τον τρόπο που είναι γραμμένο βγάζει ακριβώς το αντίθετο νόημα από το σκοπούμενο.
Για να γράφεις ότι είναι λάθος σημαίνει ότι κατάλαβες την ουσία και το νόημα της πρότασης ακόμα και αν δεν το έγραψα σωστά. Επομένως, το νόημα βγαίνει και μας προκαλεί φρίκη η έλλειψη κανόνων ακόμα και σε ένα κείμενο.
Είναι κακό να υιοθετούμε άκριτα ό,τι διαβάζουμε από τους φιλοσόφους, θα είχα να πω στο φίλο σου, όπως και θα τον προέτρεπα να προσέξει λίγο τη χρήση του τελικού "ν" στα άρθρα, το(ν) και τη(ν). Η πολύ αυστηρή μου κριτική οφείλεται στο γεγονός ότι το εν λόγω κείμενο είναι επιστημονικό και γι' αυτό όχι μόνο έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, αλλά ταυτοχρόνως επισύρει αυξημένη ευθύνη, αφού καλύπτεται με την αυθεντία της επιστήμης. Πιστεύω ότι οι συμβουλές μου, οι οποίες είναι καλοπροαίρετες, θα βοηθούσαν το φίλο σου να βελτιώσει την επιστημονική του γραφή. Θα ζητήσω συγνώμη, αλλά έχω εμπειρία ως reviewer και τολμώ να κάνω αυτήν την παρέμβαση.![]()
Τους φιλοσόφους τους διαβάζουμε για να δούμε τις σκέψεις τους και ίσως να γίνουν η αρχή στη δική μας σκέψη! Αφού έγραψες προσωπικά στοιχεία στην αρχή του κειμένου σου θα σου μιλήσω και εγώ με προσωπικό ύφος. Και θα σου πω ότι οι αξίες και οι σκέψεις των φιλοσόφων δεν είναι κομμάτι της σκέψης μου, απλώς σαν άνθρωπος και εγώ πέφτω καμιά φορά πάνω σε αξίες και σκοπούς αλλά πίσω από αυτά βρίσκεται η ίδια η περιπλάνηση της ζωής. Σχετικά με την αυθεντία της επιστήμης γράφεις σαν να είναι η επιστήμη η ίδια η αλήθεια. Ισχύει; Μήπως πρέπει να έχεις όλο το ιστορικό φάσμα μπροστά σου για να μιλήσεις για αλήθεια (παρελθόν-παρόν-μέλλον); Επειδή όμως ο άνθρωπος δεν έχει όλο το φάσμα μπροστά του τότε η αλήθεια είναι υποκειμενική όπως είπα και πιο πρίν.
Ένα ακόμη πράγμα με το οποίο διαφωνώ, είναι ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεται η "κοινή λογική" (αυτό όμως δεν το εντάσσω στις παραπάνω διορθώσεις, αφού πρόκειται απλά για διαφορετική άποψη). Η δική μου εμπειρία, όπως και κάποια πράγματα που έχω διαβάσει, μου δείχνουν ότι στην πραγματικότητα η κοινή λογική δεν είναι και τόσο κοινή όσο νομίζουμε. Τις περισσότερες φορές οι άνθρωποι, είναι ανίκανοι να κάνουν μια σειρά άνω των τριών συνεπαγωγών, χωρίς να "χαθούν". Επίσης, ο μέσος μαθητής αλλά κι επιστήμονας των θετικών επιστημών, είναι ανίκανος να λύσει προβλήματα πρακτικής αριθμητικής, η οποία είναι το αντίστοιχο της "κοινής λογικής" στα μαθηματικά. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα, το μόνο που δεν μας εκπαιδεύει να κατέχουμε είναι ακριβώς η κοινή λογική. Κάποιος έχει πει πως "Η κοινή λογική στην εποχή μας αποτελεί πλέον επανάσταση". Πολλοί είναι αυτοί που λένε ότι ζούμε σε μια παράλογη εποχή και δεν έχουν άδικο. Προσωπικά μάλιστα λέω, ότι "Σοφός είναι αυτός που μπορεί να βλέπει το προφανές".
Αυτό που ονομάζεις κοινή λογική είναι η ιδανική ιδεαλιστική "κοινή λογική" που προβάλλει η κοινωνία ενώ εγώ μιλώ για την πρακτική "κοινή λογική" του σήμερα.
Τέλος, θα ήθελα να κάνω και μια διόρθωση στην Isi. Πράγματι ο τρελός, είναι φιγούρα της Μεγάλης Αρκάνας. Ο βασιλιάς (ρήγας) και η βασίλισσα (ντάμα), προέρχονται από τη Μικρή Αρκάνα και ουδεμία σχέση έχουν με τον Αυτοκράτορα και την Αυτοκράτειρα.![]()
Εδώ συμφωνώ γιατί δε μπορώ να εκφέρω γνώμη (πλακίτσα).
Ίσως να με κατηγορήσεις ότι γράφω με ένα επιθετικό ύφος αλλά όπως γράφω και στην εργασία μου είναι αναγκαίος ο πόλεμος απόψεων διότι μπορεί να προκύψει ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Γνωρίζω ότι μέσα σε αυτά που σου γράφω υπάρχουν αντιφάσεις τις οποίες δε προσπαθώ να αφαιρέσω γιατί σε όσες αλήθειες πιστεύουμε έχουν προκύψει μέσα από αντιφάσεις.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Isiliel
Επιφανές μέλος

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fantasmenos
Τιμώμενο Μέλος
Γιατί δε λες στο παλικάρι να έρθει στο φόρουμ, fantasmene; Πιστεύω πως θα βρεθούν πολλά θέματα συζήτησης![]()
Δεν έχει net, τουλάχιστον για τον επόμενο μήνα, μετά βλέπουμε

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Great Chaos
Περιβόητο μέλος
...το τελικο (ν) διατηρειται, οταν η επομενη λεξη αρχιζει απο τα κ, π, τ και τα ψ, ξ, γκ, μπ, ντ,τζ, τσ, οπως επισης και οταν ακολουθει λεξη που αρχιζει απο φωνηεν
Πράγματι, ξέχασα τα γκ, μπ, ντ, τζ, τσ. Αλλά για το φωνήεν την πάτησες Νεράιδα μου.
Το είχα συμπεριλάβει ως αυτονόητο, λέγοντας ότι το "ν" παραλείπεται όταν η επόμενη λέξη αρχίζει από σύμφωνο, εκτός των προαναφερθέντων...
Το περίμενα ότι κάποιος θα έπεφτε στη φραστική μου παγίδα...
Αντίθετα με αυτά που θέλεις να πεις στο κείμενό σου, απ' αυτά που μου γράφεις εδώ βγαίνει ένα άλλο συμπέρασμα. Αφού λοιπόν ο πραγματικός εαυτός του ανθρώπου περιέχει την τάση προς την ηδονή, συνεπώς μια μη καταπιεστική κοινωνία θα έπρεπε να επιτρέπει την εξωτερίκευση των ενστίκτων, χωρίς να κατηγορεί τον ενστικτωδώς ενεργούντα ως τρελό κλπ. Σύμφωνα με τα εδώ γραφόμενά σου, η σημερινή κοινωνία, όχι μόνο επιτρέπει αυτού του είδους τα ένστικτα, αλλά τα μετουσιώνει σε αξίες. Γιατί τι άλλο θα μπορούσε να είναι το "Μαμάτε γιατί χανόμαστε" (εκτός από τραγούδι του Πανούση φυσικάΑρχική Δημοσίευση από Paranoid:Στη πρώτη πρόταση όπως θα συμφωνούσε ο Marcuse, ο Adorno, o Horkheimer και ιδιαίτερα ο Freud μιλώ για την εξωτερίκευση ενστίκτων (δηλαδή ορμών που προέρχονται από το ασυνείδητο). Στη δεύτερη πρόταση δεν μιλάμε για εξωτερίκευση ενστίκτων αλλά για μετουσίωση αυτών τα οποία στη πραγματικότητα μετατρέπονται σε αξίες και στη συγκεκριμένη περίπτωση μετατρέπεται στην αξία "γ***τε γιατί χανόμαστε" που προβάλλει η ίδια η κοινωνία. Που είναι η αντίφαση φίλε Χάος;
) από θεσμοθέτηση του σεξουαλικού ενστίκτου ως κριτή και οδηγού; Γενικά πάντως είναι κοινώς παραδεκτό ότι η καταναλωτική κοινωνία βασίζεται ισχυρά στην επιβολή των ενστίκτων επί της λογικής, πράγμα που δεν είναι από μόνο του απαραίτητα κακό. Πολλές φορές κι εγώ πρεσβεύω την απελευθέρωση του υποσυνείδητου απ' τον ασφυκτικό εναγκαλισμό της λογικής και την απολυταρχία του συνειδητού ή του υπερεγώ. Δεν μιλώ όμως για εξόντωσή τους και απόλυτη κυριαρχία του ενστίκτου. Στην περίπτωση της καταναλωτικής κοινωνίας, το ένστικτο γιγαντώνεται και μανιπουλάρεται από τις τεχνικές υποβολής μέσω της διαφήμισης, οπότε άγει και φέρει τον άμοιρο καταναλωτή σ' ένα συνεχές κυνήγι ηδονής, το οποίο όμως τον αφήνει πάντοτε μερικώς ανικανοποίητο, ώστε να καταναλώσει ξανά και ξανά. Σίγουρα καταναλωτισμός με λογική δεν συμβαδίζουν, γιατί αν καταναλώνεις με γνώμονα τη λογική, τότε καταναλώνεις λιγότερο...
Αν αυτό ήθελες να πεις, καλώς. Ωστόσο θα έπρεπε να βγαίνει πηγαία από το κείμενο και να μη χρειάζεται και δεύτερη συζήτηση για να γίνει κατανοητό. Σε μια εργασία που παρουσιάζεις, θα πρέπει τα νοήματα να είναι σαφή και οι έστω κι εκ πρώτης όψεως αντιφάσεις θα πρέπει να εξομαλύνονται.
Αρχική Δημοσίευση από Paranoid:Αν νομίζεις ότι στη σύγχρονη εποχή πίσω από κάθε ανώτερη τέχνη δε βρίσκεται σε κάποιο βαθμό (μικρό ή μεγάλο) η λέξη "εμπόριο" τότε συμφωνώ μαζί σου. Θεωρώ ότι είναι λίγοι οι καλλιτέχνες, για να μη πω ότι δεν υπάρχουν καθόλου και γίνω απόλυτος, οι οποίοι δημιουργούν για να ευχαριστήσουν τον εαυτό τους και εξαρτάται αν στη πορεία ευχαριστηθούν και άλλοι με το έργο τους.
Αυτό που αναφέρεις εδώ είναι διαφορετικό από αυτό που έγραφε το αρχικό σου κείμενο. Δεν θα διαφωνήσω περί εμπορικής τέχνης, αυτό είναι χαρακτηριστικό της εποχής μας. Εσύ όμως έγραφες ότι "Η διαφορά στην τέχνη προκαλεί φρίκη". Δυστυχώς, αν σ' αυτό προσθέσουμε το στοιχείο της εμπορικότητας, θα μας βγει το αντίθετο αποτέλεσμα. Δηλαδή, η σύγχρονη τέχνη, φτιαγμένη για να σοκάρει, να προκαλέσει ή απλά να γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης κι εμπορίου, όσο κι αν καμιά φορά εμένα προσωπικά ή εσένα μας κάνει να νιώθουμε φρίκη, βρίσκει τόσους πολλούς επίσημους απολογητές, όπως κριτικούς τέχνης κλπ, οι οποίοι την εκθειάζουν και σε κάνουν να νιώθεις εντελώς ηλίθιος που εσένα σε απωθεί. Έχω δει κάτι πίνακες με έντερα, μαχαίρια και κρέατα σε Μπιενάλλε και κάμποσους κουλτουριάρηδες γύρω γύρω να τους θαυμάζουν λες κι έβλεπαν κανέναν Νταλί.
Επίσης, θα ήθελα να σ' ενημερώσω, αν δεν το έχεις υπόψιν σου, ότι πολλοί μεγάλοι ζωγράφοι ήταν όντως ψυχιατρικές περιπτώσεις. Υπάρχουν και σήμερα παραδείγματα όπου άνθρωποι που δεν ζωγράφιζαν καθόλου, μόλις έχασαν τα λογικά τους (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό και σίγουρα είναι ένα επιμέρους ζήτημα που αφορά τη συζήτησή μας) άρχισαν να ζωγραφίζουν θαυμάσια, ενώ όταν οι ψυχίατροι τους "θεράπευσαν", έχασαν αυτομάτως το ταλέντο τους. Αυτή η πτυχή της τέχνης, ίσως θα ήταν ενδιαφέρον να συμπεριληφθεί στην εργασία σου.
Δεν θα διαφωνήσω σ' αυτά, όμως από δική μου εμπειρία, έχω να σου πω ότι δεν σε κλείνουν τόσο εύκολα στο ψυχιατρείο τη σημερινή εποχή, απλά και μόνο επειδή είσαι αποκλίνουσα προσωπικότητα, όσο αφήνει το συγκεκριμένο σημείο του κειμένου σου να εννοηθεί, με αυτήν την πολύ απόλυτη διατύπωσή σου. Αν ήταν έτσι, εγώ δεν τη γλίτωνα με τίποτε, άλλωστε όπως γράφω στο πρώτο μου ποστ, βρέθηκα σ' αυτήν την ευχάριστη θέση να με κοιτά ψυχίατρος εξεταστικά και να κρίνει αν θα με μπουζουριάσει ή όχι. Με τη διατύπωση τα έβαλα όχι με το πραγματικό νόημα...Αρχική Δημοσίευση από Paranoid:Θεωρώ ότι η αντικειμενικότητα είναι μια γλώσσα κοινής συνεννόησης και συγκεκριμένα να βλέπουμε τον άλλο σαν ένα καθρεφτάκι μας. Μπορεί η μορφή να μην είναι ακριβώς ίδια αλλά αλλοιωμένη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι μοιάζει με την αρχική. Γι' αυτό στο συγκεκριμένο κείμενο δε γράφω αντικειμενικά αλλά υποκειμενικά. Νομίζω ότι η ψυχιατρική δε καθοδηγεί το τρελό να βρει αυτό που θεωρεί καλό μέσα από τη δική του σκέψη αλλά του δείχνει πια είναι η "σωστή αντικειμενική" σκέψη.
Αρχική Δημοσίευση από Paranoid:Για να γράφεις ότι είναι λάθος σημαίνει ότι κατάλαβες την ουσία και το νόημα της πρότασης ακόμα και αν δεν το έγραψα σωστά. Επομένως, το νόημα βγαίνει και μας προκαλεί φρίκη η έλλειψη κανόνων ακόμα και σε ένα κείμενο.
Ναι, αλλά αναγκάστηκα να το διαβάσω τέσσερις φορές για να το καταλάβω. Λες πως ο καθηγητής σου θα έχει τη δική μου υπομονή; Οι ασάφειες είναι καλό να εξαλείφονται, όταν γίνουν αντιληπτές. Δεν είναι σωστή τακτική σ' ένα επιστημονικό κείμενο να υπάρχουν φράσεις που είναι τόσο διφορούμενες.
Σε καμμία περίπτωση δεν θεωρώ την επιστήμη ως αυθεντία ή ότι κατέχει την αλήθεια. Είναι όμως ενδεδυμένη με αυτόν τον μανδύα, δηλαδή στα μάτια του απλού ανθρώπου, η δική σου άποψη περί φιλοσοφίας έχει μεγαλύτερη βαρύτητα απ' τη δική μου, για παράδειγμα, απλά επειδή εσύ (θα;; ) έχεις ένα χαρτί, ενώ εγώ όχι. Το ίδιο ισχύει και για τη βιολογία που είναι η επιστήμη μου και για όλες τις άλλες. Συνεπώς, θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στην τήρηση των κανόνων συγγραφής ενός επιστημονικού κειμένου και παράλληλα δικαιούμαστε να είμαστε πολύ πιο αυστηροί μ' ένα κείμενο που φιλοδοξεί να ενδυθεί τον χιτώνα της επιστημοσύνης, με τη σημειολογική βαρύτητα που κάτι τέτοιο προϋποθέτει.Αρχική Δημοσίευση από Paranoid:Και θα σου πω ότι οι αξίες και οι σκέψεις των φιλοσόφων δεν είναι κομμάτι της σκέψης μου, απλώς σαν άνθρωπος και εγώ πέφτω καμιά φορά πάνω σε αξίες και σκοπούς αλλά πίσω από αυτά βρίσκεται η ίδια η περιπλάνηση της ζωής. Σχετικά με την αυθεντία της επιστήμης γράφεις σαν να είναι η επιστήμη η ίδια η αλήθεια. Ισχύει; Μήπως πρέπει να έχεις όλο το ιστορικό φάσμα μπροστά σου για να μιλήσεις για αλήθεια (παρελθόν-παρόν-μέλλον); Επειδή όμως ο άνθρωπος δεν έχει όλο το φάσμα μπροστά του τότε η αλήθεια είναι υποκειμενική όπως είπα και πιο πριν.
Αρχική Δημοσίευση από Paranoid:Αυτό που ονομάζεις κοινή λογική είναι η ιδανική ιδεαλιστική "κοινή λογική" που προβάλλει η κοινωνία ενώ εγώ μιλώ για την πρακτική "κοινή λογική" του σήμερα.
Δεν ήξερα ότι υπάρχουν διαχωρισμοί στην κοινή λογική, όμως τώρα που το λες δεν έχεις άδικο. Νομίζω πάντως ότι έκανα καλά να θέσω αυτόν τον διαχωρισμό, για την πορεία της συζήτησης.
Αυτό το λες εσύ επιθετικό; Δεν έχεις γνωρίσει ακόμη μερικούς εδώ μέσα, γι' αυτό πιστεύεις τέτοια πράγματα.Αρχική Δημοσίευση από Paranoid:Ίσως να με κατηγορήσεις ότι γράφω με ένα επιθετικό ύφος αλλά όπως γράφω και στην εργασία μου είναι αναγκαίος ο πόλεμος απόψεων διότι μπορεί να προκύψει ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Γνωρίζω ότι μέσα σε αυτά που σου γράφω υπάρχουν αντιφάσεις τις οποίες δε προσπαθώ να αφαιρέσω γιατί σε όσες αλήθειες πιστεύουμε έχουν προκύψει μέσα από αντιφάσεις.
Paranoid"

Πόλεμος Πατήρ Πάντων φίλε μου και όσο ο Πόλεμος διεξάγεται υπ' αυτές τις συνθήκες, είναι απόλυτα ευπρόσδεκτος. Εμένα με εκνευρίζει πολύ η αντιπαράθεση για την αντιπαράθεση. Η αντιπαράθεση με σκοπό τη σύνθεση (έστω και μέσω αντιφάσεων όπως λες) μου αρέσει ιδιαίτερα. Ναι, θα συμφωνήσω φίλε Φαντασμένε με την Isi. Ο Paranoid θα ήταν ιδιαίτερα ευπρόσδεκτος μεταξύ υμών των υπολοίπων τρελών.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
(αυτ'η ήταν η καλλιτεχνική προσέγγιση, μια και μιλησατε και για τέχνες
)Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Rempeskes
Επιφανές μέλος
χω δει χιλιάδες ταινίες και τις έχω καταλάβει όλες, από Αγγελόπουλο μέχρι Μπουνιουέλ και Γκοντάρ. Γιατί ο Λυντς ν' αποτελεί εξαίρεση που να πάρει;
...

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Great Chaos
Περιβόητο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Neraida
Επιφανές μέλος
Πράγματι, ξέχασα τα γκ, μπ, ντ, τζ, τσ. Αλλά για το φωνήεν την πάτησες Νεράιδα μου.Το είχα συμπεριλάβει ως αυτονόητο, λέγοντας ότι το "ν" παραλείπεται όταν η επόμενη λέξη αρχίζει από σύμφωνο, εκτός των προαναφερθέντων...
Το περίμενα ότι κάποιος θα έπεφτε στη φραστική μου παγίδα...
![]()
Δεν ξερω για ποια φραστικη παγιδα μιλας εσυ καλο μου....

Εγω απλα ανεφερα τον κανονα ολοκληρωμενο
!(προσεξε, οτι εχω κοκκινισει αυτα που ξεχασες και το "φωνηεν" δε συμπεριλαμβανεται αυτων ντιαρ!
)Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Great Chaos
Περιβόητο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
parafernalia
Διακεκριμένο μέλος
Ο Deleuze ανέπτυξε την άποψή του για την τρέλα μέσα σε ένα πεδίο θετικότητας, σε αντίθεση με την ψυχιατρική αντίληψη που περιέγραφε μια αρνητική διαδικασία (αποσύνδεση, απώλεια της πραγματικότητας, απομόνωση προς τα μέσα).
-Εξώθησε τις γεωγραφίες της τρέλας (παίρνοντας ως άξονες την σχιζοφρένεια και την παράνοια) στα όρια του κοινωνικού, εκεί όπου εδράζουν, κατά την γνώμη του, οι παραγωγικές της δυνάμεις. Έτσι ο παρανοϊκός είναι ο καλλιτέχνης της ενότητας των μορίων, των φαινομένων πλήθους, της αγέλης, και των κοινωνικών μαζών, ενώ σχιζοφρενής επιλέγει την μοριακότητα, βυθίζεται μέσα στις μοναδικότητες, στην μικροφυσική τους, που είναι ανυπότακτη στις στατιστικές, και στην προοπτική των μεγάλων ομάδων -είναι ο καταστροφέας του καπιταλισμού. Ο παρανοϊκός εργάζεται για να αποκαταστήσει τους κώδικες, να αποκαταστήσει τα εδάφη, ο σχιζοφρενής ασχολείται με το να αποκωδικοποιείται ο ίδιος, θολώνει τους κώδικες, συνεπαίρνεται σε μια διαδικασία απο-εδαφικοποίησης.
- Το ασυνείδητο ασκεί πολιτική: Κάθε παραλήρημα έχει ένα περιεχόμενο ιστορικο, παγκόσμιο, πολιτικό, φυλετικό. Είναι δουλειά της ενόρμησης να επενδύσει το κοινωνικό πεδίο και από εκεί και μετά να παραληρεί την ιστορία, να ψευδαισθησιά τους πολιτισμούς, τις Ηπείρους και τις φυλές. Το ασυνείδητο κάνει πολιτική.
-Η “τρέλλα” ως ρυθμισμένη κατ’αρχήν να αντηχεί τις κοινωνικές “κανονικότητες”, θα μπορούσε ίσως να ιδωθεί εν τέλει και ως αντίσταση του αρχέγονου ψυχικού κόσμου σε μια επανάληψη επιβεβλημένη από το κοινωνικό συστοιχείωμα, αντίσταση στις “αποφάνσεις” (discours) που κυριαρχούν στο περιβάλλον και στις “κανονικότητες” που απορρέουν από αυτές.
- Η αποκαλούμενη “ψυχική διαταραχή” συνθέτει συμπτώματα που “προσφέρουν” τρόπον τινά στον κοινωνικό ιστό τα σημεία εκείνα (Deleuze, 1964, Proust et les signes) που θα μπορούσαν -μέσα από την αρνητική τους σημαινότητα- να γίνουν εναρκτήριοι ρυθμοί εξόδου από την επανάληψη. Η ατομική “τρέλα” θα μπορούσε έτσι να διαβαστεί και ως αίτημα μεταβολής των δεδομένων που την γέννησαν. Είναι η υπερ-απεικόνιση που μας προσφέρουν οι ψυχωτικοί της εποχής μας, οι συνέπειες της αποκαλούμενης “ψυχικής διαταραχής” που φωνασκούν μια διαμαρτυρία για όλα εκείνα που οι “κανονικοί” έχουν αποδεχθεί σιωπηρά.
Η φυσική κλίση προς την ηδονή σε μια υγιή μορφή τουλάχιστον, λογίζεται νομίζω ως "αυθυπέρβαση" ή κατά τον αρχαίο ελληνικό πάνθεον, ως το διονυσιακό στοιχείο. Η ανθρώπινη ύπαρξη - τουλάχιστον στο βαθμό που δεν έχει στρεβλωθεί νευρωτικά - στρέφεται πάντοτε προς κάτι ή κάποιον άλλο πέρα από τον εαυτό της, είτε κάποιο νόημα για να το εκπληρώσει είτε κάποιο άλλο ανθρώπινο ον για να το συναντήσει στην αγάπη.Δυστυχώς, οι δύο παραπάνω φράσεις αντιφάσκουν έντονα. Στη μια μας λέει πως η φυσική κλίση του ανθρώπου περιέχει την "τάση προς την ηδονή" και ο σύγχρονος άνθρωπος (λόγω της κοινής λογικής της εποχής μας) τείνει ν' αποξενωθεί απ' αυτήν, ενώ παρακάτω μας λέει ότι ο έρωτας της εποχής είναι η έντονη σεξουαλικότητα, δηλαδή το κυνήγι της ηδονής. Γενικά, ο ηδονισμός είναι βασικό χαρακτηριστικό του καταναλωτισμού. Προφανώς ο φίλος σου πήρε το "τσιτάτο" από κάποιον φιλόσοφο παλαιότερης εποχής και δεν το πρόσεξε.

Από την άλλη, όπως αναφέρει ο Βίκτωρ Φρανκλ, η έλλειψη νοήματος και σκοπού αποτελεί ένδειξη συναισθηματικής δυσπροσαρμοστικότητας. Αφού ο Φρόυντ και ο Άντλερ είχαν να κάνουν με νευρωσικούς ασθενείς - ανθρώπους με ματαιωμένη τη θέληση για νόημα - είναι κατανοητό ότι θεώρησαν τον άνθρωπο ως κινούμενο από την αρχή της ηδονής και τον αγώνα για υπεροχή, αντίστοιχα. Στην πραγματικότητα η θέληση για εξουσία και αυτό που μπορούσε να ονομαστεί θέληση για ηδονή αποτελούν υποκατάστατα μιας ματαιωμένης θέλησης για νόημα.
Piskantrila
Εκκολαπτόμενο μέλος
Δεν το διαβασα ολο το ποστ σου, αλλα μου αρεσε το ερωτημα σου στην αρχη και σου απαντω, πιστευω οτι η τρελα σε βγαζει απο τα ορια και σε εξαντλει, αλλα ισως χρειαζεται να την εχεις μεσα σου....Ωστοσο, η λογικη δυναμη κραταει τα "μποσικα" που ελεγε και η γιαγια μου, δηλ δεν σε αφηνει να πεταχτεις εκτος οριων και να ...τελειώσεις με τον εαυτο σου. Η λογικη ειναι μια δυναμη που σε κραταει στον μεσον, χωρις ακροτητες και κερδιζεις ετσι σε ενεργεια. Ενεργεια σωματικη, ψυχικη και πνευματικη. Μπορει να ακουγεται λίγο ανιαρο, αλλα ειναι η ευθεια οδος που πρεπει να παρει κανεις για να φτασει σωος και αβλαβης στο τελος του...Αφορμή του παρακάτω topic είναι μια εργασία ενός φίλου σε μάθημα φιλοσοφίας διαφορετικού από το τμήμα μου. Η γλώσσα του είναι κοινή και χωρίς φανφάρες αλλά πετυχαίνει νομίζω αυτό που θέλει: απλά νοήματα με ουσία. Προσωπικά, με εντυπωσίασε ελπίζω να μη σας προκαλέσει αρνητικά συναισθήματα
Εσείς τελικά είστε "τρελοί" ή λογικοί; Χωρίς να θεωρείται η μια άποψη θετική και η άλλη αρνητική απλώς με το χέρι στη καρδιά και σύμφωνα με τα πιστεύω σας. Θα μπορούσατε να ζήσετε με τη "τρέλα" ή τελικά ο άνθρωπος αναγκάζεται να ζει με λογική;
"Σε μια κοινωνία η οποία έχει καταφέρει τα μέλη της να δρουν με μια κοινή λογική η διαφορά ερμηνεύεται ως απειλή της σταθερότητας και της διατήρησης του υποκειμένου και της κοινωνίας. Η διαφορά θεωρείται τρέλα και παραλογισμός γιʼ αυτό το λόγο είναι απειλή για το υποκείμενο και τη κοινωνία. Η διαφορά ή αλλιώς η τρέλα προκαλεί φρίκη˙ η φρίκη δε προέρχεται από τη μη σταθερότητα και από τη ζωή της διαφοράς αλλά από τη παρουσία και τη λειτουργία των σταθερών της κατάργησης της διαφοράς και της διασφάλισης της σταθερότητας για το υποκείμενο και τη κοινωνία.
[...]
Στην νεότερη εποχή τα πράγματα δεν είναι διαφορετικά. Σε αυτή την εποχή κυριαρχεί ως κοινή λογική η λογική της παραγωγικότητας και του αποτελέσματος. Όποιος δε ταυτίζεται με αυτή τη λογική είναι τρελός ή στη καλύτερη περίπτωση παράλογος και μόνη θεραπεία γιʼ αυτόν είναι η ψυχιατρική που στην ουσία είναι ο μονόλογος μιας λογικής, της λογικής της κοινωνίας. Η ψυχιατρική είναι τώρα πια η δημοφιλέστερη επιστήμη επειδή είναι αρκετοί οι τρελοί και πολλοί αυτοί που αγγίζουν το αρχικό στάδιο της τρέλας (ξεφεύγουν ελαφρώς από τη κοινή λογική). Κάποιοι από τους τρόπους αντιμετώπισης αυτής της «αρρώστιας» που χρησιμοποιεί η ψυχιατρική είναι: να νουθετήσει τους τρελούς ώστε να γίνουν οπαδοί της κοινής λογικής και αν δεν τα καταφέρει πρέπει να τους χορηγήσει φαρμακευτική αγωγή, η οποία τους αφαιρεί κάθε τρελή σκέψη και τους μεταμορφώνει σε «ζωντανούς-νεκρούς»˙ έτσι δε κινδυνεύει η κοινωνία και υπάρχει ασφάλεια. Ο Marcuseστο έργο του «Ο μονοδιάστατος άνθρωπος» αναφέρει: “ο σημερινός άνθρωπος έχει πειστεί ότι οι αξίες που προβάλλονται από το κατεστημένο πρέπει να κατευθύνουν και τη δική του συμπεριφορά, ότι το υποτιθέμενο συμφέρον του συνόλου συμπίπτει με το δικό του. Έτσι η σφαίρα της ιδιωτικής ζωής απορροφάται από τη σφαίρα της δημόσιας δράσης. Η εσωτερικές εμπειρίες ταυτίζονται με την εξωτερική συμπεριφορά, οι συναισθηματικές αναζητήσεις υποτάσσονται στις επιδιώξεις της λογικής της παραγωγικότητας και του αποτελέσματος. Ο σύγχρονος άνθρωπος αποξενώνεται από το πραγματικό εαυτό του, που χαρακτηρίζεται από τη κριτική στάση, τη τάση προς την ηδονή, το παιχνίδι και γενικά την άσκοπη και πραγματικά δημιουργική έκφραση. Όλες του οι αναζητήσεις υποτάσσονται στην ανάγκη να επιβληθεί στη φύση και στους συνανθρώπους του, να σκεφτεί σύμφωνα με τη λογική της παραγωγικής εργασίας. Έτσι ο σύγχρονος άνθρωπος γίνεται μονοδιάστατος και η εποχή μας είναι για να χρησιμοποιήσουμε την έκφραση του Hegelσε σχέση με ρωμαϊκή ιστορία «το πένθος της ιστορίας της ανθρωπότητας»”. Με το παραπάνω χωρίο ο Marcuseσκιαγραφεί τη κοινή λογική της σύγχρονης εποχής και τη χαρακτηρίζει ως μηχανοποίηση της σκέψης˙ προτιμά δηλαδή τη «τρέλα». Οποιοδήποτε ουτοπικό σχήμα το οποίο αρνείται ή ξεπερνά τη πραγματικότητα θεωρείται τρέλα. Παρόλο που το διαφορετικό (τρέλα) προκαλεί έλξη ερμηνεύεται πάντα ως φρίκη διότι δεν υπάρχει η δύναμη να ξεπεράσουμε το κοινωνικά αποδεκτό πρότυπο (εξωτερικό στοιχείο του υποκειμένου) και τη ταυτότητα μας (εσωτερικό στοιχείο του υποκειμένου).
[...]
Από τη κοινή λογική της σύγχρονης εποχής δε θα μπορούσαν να ξεφύγουν η τέχνη και ο έρωτας. Η διαφορά στη τέχνη προκαλεί φρίκη. Η τέχνη στηρίζεται στο φαντασιακό στοιχείο και εκφράζει μια νοσταλγία για αυτό που δεν υπάρχει. Όμως ακόμα και το φαντασιακό στοιχείο οριοθετείται. Ο καλλιτέχνης που ξεπερνά το όριο αυτό παύει να είναι καλλιτέχνης και είναι πλέον ένας τρελός. Ακόμη και ο έρωτας που δεν συγγενεύει με τον έρωτα της εποχής δηλαδή την έντονη σεξουαλικότητα είναι τρέλα που χρειάζεται θεραπεία. Κάποια αποσπάσματα του Nietzscheστο έργο του «Τάδε έφη Ζαρατούστρας» που περιγράφουν με ακραίο, ίσως, τρόπο τη κοινή λογική και της νεότερης εποχής αξίζει να αναφερθούν: «Στα αλήθεια θα ήθελα τη τρέλα τους (οι λογικοί) να την έλεγαν αλήθεια, ή πίστη, ή δικαιοσύνη, -αλλά κατέχουν τις αρετές τους με σκοπό να ζήσουν πολλά χρόνια και μέσα σε μια εξαθλιωμένη άνεση. […] Αποκτούν πλούτη και γίνονται φτωχότεροι με αυτά! Ποθούν την εξουσία και ιδιαίτερα το μοχλό της εξουσίας που είναι το πολύ χρήμα, -αυτοί οι ανίκανοι άνθρωποι! […] Όλοι τους παλεύουν να φτάσουν το θρόνο: είναι μια τρέλα που τους κατέχει λες και η ευτυχία κάθεται ποτέ πάνω σε θρόνο! […] Κι από εσένα το ίδιο απαιτούν ένα Ναι ή ένα Όχι. Κι αλίμονο αν ζητήσεις να καθίσεις ανάμεσα στο Υπέρ και το Κατά. […] Κλέβουν για λογαριασμό τους τα έργα των εφευρετών και τους θησαυρούς της σοφίας: αποκαλούν τη κλοπή τους πολιτισμό, -και όλα γίνονται αρρώστια και κακομοιριά. Κοιτάξτε μονάχα όλους αυτούς τους περισσευούμενους ανθρώπους! Είναι όλοι τους άρρωστοι, ξερνούν τη χολή τους και αυτό το λένε εφημερίδα. Καταβροχθίζουν ο ένας τον άλλο και δε μπορούν να χωνέψουν ούτε τον ίδιο τον εαυτό τους». Σύμφωνα με τον Schopenhauer ο κόσμος είναι η παράστασή μας ή ακόμα χειρότερα η βούληση μας: ο κόσμος δηλαδή που γνωρίζουμε είναι το προϊόν της ίδιας μας της σκέψης. Εάν ισχύει κάτι τέτοιο, πως είναι δυνατόν να απαιτούμε να έχουμε όλοι την ίδια σκέψη και οτιδήποτε διαφορετικό να το αφορίζουμε ως τρέλα; Μήπως τελικά η έχθρα προς τη διαφορά κρύβει το πόσο ευάλωτοι είμαστε στις επιθέσεις; Κάποιος τρελός της σύγχρονης εποχής θα μπορούσε να πει: «ποιος είναι τρελός, εγώ ή αυτός που η αρχή και το τέλος της ύπαρξής του υπάρχει μόνο σε χαρτί (πιστοποιητικά γέννησης και θανάτου); Εγώ ή αυτός που όλη η γνώση του είναι μόνο χαρτί (κάθε είδους πτυχίο); Εγώ ή αυτός που ο σκοπός και η εξουσία του είναι μόνο χαρτί (χρήμα); Εγώ ή αυτός που η ελευθερία του είναι μόνο χαρτί (ψήφος); Εγώ ή αυτός που τελικά είναι ένας πολίτης του «χάρτινου» κόσμου;». Στη περίπτωση που δε μπορούμε να απαλλαχθούμε από την ιδέα ότι ο τρελός είναι εχθρός μας τουλάχιστον ας μην τον περιφρονούμε και να είμαστε περήφανοι για τον εχθρό μας˙ διότι υπάρχει μια πιθανότητα όπως αναφέρει ο Schopenhauerστο έργο του «Ο κόσμος σα παράσταση και σαν βούληση» η τρέλα να συγγενεύει με τη μεγαλοφυΐα και η μια να διεισδύει στην άλλη. Συγκεκριμένα, ο ποιητικός ενθουσιασμός είναι ένα είδος τρέλας: ο Οράτιος την ονομάζει AmabilisInsania. OΒίλαντ την ονομάζει στην εισαγωγή του Ομπερόν «ηδονική τρέλα». Ο ίδιος ο Αριστοτέλης, κατά τον Σενέκα, θα έλεγε: «δεν υπάρχει μεγαλοφυΐα χωρίς να είναι ανάμεικτη με τρέλα», Ο Πλάτων εκφράζει επίσης αυτή την ιδέα στο μύθο του σπηλαίου (δεσμώτες που είδαν το φως). Στο Φαίδρο, λέει ακριβώς ότι χωρίς λίγη τρέλα δεν υπάρχει αληθινός ποιητής˙ τέλος ο Πωπ μας λέει: «η μεγαλοφυΐα συνορεύει με τη τρέλα˙ δε χωρίζονται παρά με ένα λεπτό διάφραγμα».
[...]
Η παρούσα μελέτη δεν έχει σκοπό να αφορίσει τη κοινή λογική ούτε της σύγχρονης ούτε όμως και των προηγούμενων εποχών αλλά λειτουργεί ως υποστήριξη στη διαφορά διότι μέσω του διαλόγου μεταξύ λογικής (κοινής λογικής) και τρέλας (διαφοράς), ως δυο ένοιες οι οποίες αλληλοσυμπληρώνονται, ο κόσμος μπορεί να προχωρήσει σε κάποιο άλλο επίπεδο και να μην μείνει αιώνια στάσιμος. Αν δεν υπάρχει διαφορά θα υπάρχει αιώνια μια μονοδιάστατη λογική: η κοινή λογική του σήμερα. Είναι αναγκαίος ο «πόλεμος» απόψεων γιατί με αυτό τον τρόπο μπορούμε να δούμε και άλλες οπτικές της λογικής οι οποίες, θα είναι καλύτερες ή χειρότερες αλλά τουλάχιστον δεν θα είναι ίδιες (εξάλλου θεωρώ και πιστεύω ότι το καλό και το κακό είναι υποκειμενικά). Επιπλέον, εάν ο κόσμος των ονείρων ή αλλιώς ο φαντασιακός κόσμος (ο κόσμος που δε στηρίζεται στη δοσμένη πραγματικότητα) ήταν τρέλα τότε σύμφωνα με τη κοινή λογική θα έπρεπε να κάνουμε έναν ύπνο δίχως όνειρα. Τελικά, ποιος μπορεί να πει με ασφάλεια τι είναι ουτοπία, η σκέψη της αλλαγής (του δεδομένου) ή η σκέψη της στασιμότητας (της υπάρχουσας πραγματικότητας);"
Κάθε άποψη θα διαβαστεί με ευχαρίστηση... Ελπίζω να απαντήσει κάποιος και να μη πάει το topic στο βρόντο lolSorry για το μέγεθος του post δε γινόταν μικρότερο
![]()
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 30 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.
Αρχική Forum
Νέα Δημοσίευση
Προσωπικές Συζητήσεις
Πολυμέσα - Gallery
Συνδεδεμένοι Χρήστες
Λίστα Αποκλεισμένων
Υπεύθυνοι του Forum
Chat and Fun
iSchool

