fantasmenos
Τιμώμενο Μέλος
Με στόχο να μας πουν τα γνωστά ψέματα που λένε οι εθνικοί προδότες περί εθνικών μύθων και να μας πουν τη δήθεν αλήθεια που αφορά τη γέννηση της επανάστασης, προσπάθουν να μας δώσουν μία άλλη οπτική για αυτά τα γεγονότα, πιο ακαδημαϊκή και πιο "αληθινή".
Ψευτοδιανοούμενοι, ψευτοκουλτουριάρηδες! Βρε ουστ!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ερωφίλη
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fantasmenos
Τιμώμενο Μέλος
Και γιατί να το κάνουν αυτό ωρε πρίγκηπα Edmund;
Δεν ξέρω. Το σκεφτόμουν πολλές ώρες αλλά είναι πιο ύπουλοι και απο τους Εβραίους. Ποτέ δεν ξέρεις τι σχεδιάζουν.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ερωφίλη
Πολύ δραστήριο μέλος
Δηλαδή μας δείχνουν τι είπε ο Τούρκος φοιτητής στον Βερέμη;
Κάτι βρομάει..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Πατρεύς
Περιβόητο μέλος
Το λοιπόν, τα σκοτεινά συμφέροντα που θέλουν το κακό του τόπου και τον αφελληνισμό των συμπατριωτών μας επεξεργάστηκε ένα νέο σχέδιο εξόντωσης του ελληνισμού εκ των έσω.
Φαίνεται ότι είσαι τακτικός αναγνώστης των blogs
Το φιλοαμερικανικό σατανικό κανάλι που υπακούει στα κελεύσματα της νέας Τάξης πραγμάτων (ΣΚΑΪ) προβάλλει στις μικρές οθόνες την ιστορία της επανάστασης του 1821 και τις αιτίες του ξεσπάσματος της, δίνοντας την εντύπωση ότι η ιστορία δεν είναι όπως μας την έλεγαν στο σχολιό. Με ύποπτους συντελεστές στη δημιουργία αυτής της σειράς (ιστορικοί, πολιτικοί επιστήμονες και γενικότερα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας και διανοούμενοι) ο σκοπός είναι προφανής:
Τελικά είναι το ΣΚΑΙ φιλοαμερικανικό ή όχι; Θέλω την πραγματική σου άποψη. Και μια άλλη απορία: Ιστορικοί, πολιτικοί επιστήμονες, μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας και διανοούμενοι είναι μόνο το σινάφι του Βερέμη, του Τατσόπουλου και των άλλων; Οι υπόλοιποι εκπρόσωποι του πνευματικού κόσμου που έχουν διαφορετική άποψη από αυτούς δεν υπάρχουν; Εξαφανίστηκαν;
Με στόχο να μας πουν τα γνωστά ψέματα που λένε οι εθνικοί προδότες περί εθνικών μύθων και να μας πουν τη δήθεν αλήθεια που αφορά τη γέννηση της επανάστασης, προσπάθουν να μας δώσουν μία άλλη οπτική για αυτά τα γεγονότα, πιο ακαδημαϊκή και πιο "αληθινή".
Ψευτοδιανοούμενοι, ψευτοκουλτουριάρηδες! Βρε ουστ!
Επειδή αντιλαμβάνομαι τον ειρωνικό τόνο του μηνύματός σου, μήπως τελικά αυτά τείνεις να τα πιστεύσεις κι εσύ; Στο κάτω-κάτω δε θα ήταν πιο γόνιμο να μπούμε στην ουσία των επιχειρημάτων και να δούμε αν αυτά στέκονται με όρους της λογικής επιχειρηματολογίας.
Βέβαια, αν κρίνω από εκφράσεις του κ. Τατσόπουλου σχετικά με αυτούς που δεν ασπάζονται τις απόψεις του (φασισταριά, πατριδοκάπηλοι κτλ), εντέλει δε νομίζω ότι κι απ' αυτήν την πλευρά υπάρχει κάποια διαλεκτική διάθεση. Και ας πούμε ότι οι πατριδοκάπηλοι, οι αμόρφωτοι φασίστες, τα εθνίκια και οι λοιποί λόγω περιορισμένης μόρφωσης δεν μπορούν να κάνουν εποικοδομητικό διάλογο, οι φωτισμένοι επιστήμονες με τα πολλά διδακτορικά (και τις καλοπληρωμένες θέσεις στο Λαμπρακιστάν και στα υπόλοιπα κράτη) θα έπρεπε λίγο να κρατούσαν κάπως ψηλά το επίπεδο. Πού τις πήγαν άλλωστε τόσες γνώσεις...;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fantasmenos
Τιμώμενο Μέλος
Τελικά είναι το ΣΚΑΙ φιλοαμερικανικό ή όχι; Θέλω την πραγματική σου άποψη. Και μια άλλη απορία: Ιστορικοί, πολιτικοί επιστήμονες, μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας και διανοούμενοι είναι μόνο το σινάφι του Βερέμη, του Τατσόπουλου και των άλλων; Οι υπόλοιποι εκπρόσωποι του πνευματικού κόσμου που έχουν διαφορετική άποψη από αυτούς δεν υπάρχουν; Εξαφανίστηκαν;
Δεν είναι μόνο ο Βερέμης και το σινάφι του. Είναι όλοι όσοι ασχολούνται με την ιστορία και δεν έχουν εθνικιστικές παρωπίδες. Αν η αντίθετη άποψη δεν χρησιμοποιεί επιστημονικές μεθόδους για να υποστηρίξει την άποψη της μοιραίο είναι να εξαφανιστεί. Δεν με ενδιαφέρει εάν είναι φιλοαμερικανικό κανάλι. Με ενδιαφέρει να μου πεις εάν αυτά που λένε είναι αναληθή και να το υποστηρίξεις με επιστημονικό τρόπο (και όχι με λινκς από μπλογκς αργόσχολων χαζούληδων ερασιτεχνών εθνοπαλικαριών)
Επειδή αντιλαμβάνομαι τον ειρωνικό τόνο του μηνύματός σου, μήπως τελικά αυτά τείνεις να τα πιστεύσεις κι εσύ; Στο κάτω-κάτω δε θα ήταν πιο γόνιμο να μπούμε στην ουσία των επιχειρημάτων και να δούμε αν αυτά στέκονται με όρους της λογικής επιχειρηματολογίας.
Εννοείς δε ή δεν. Γιατί αν πιστεύεις ότι πρέπει να το δούμε επιστημονικά τότε τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για την άποψη σου
Βέβαια, αν κρίνω από εκφράσεις του κ. Τατσόπουλου σχετικά με αυτούς που δεν ασπάζονται τις απόψεις του (φασισταριά, πατριδοκάπηλοι κτλ), εντέλει δε νομίζω ότι κι απ' αυτήν την πλευρά υπάρχει κάποια διαλεκτική διάθεση. Και ας πούμε ότι οι πατριδοκάπηλοι, οι αμόρφωτοι φασίστες, τα εθνίκια και οι λοιποί λόγω περιορισμένης μόρφωσης δεν μπορούν να κάνουν εποικοδομητικό διάλογο, οι φωτισμένοι επιστήμονες με τα πολλά διδακτορικά (και τις καλοπληρωμένες θέσεις στο Λαμπρακιστάν και στα υπόλοιπα κράτη) θα έπρεπε λίγο να κρατούσαν κάπως ψηλά το επίπεδο. Πού τις πήγαν άλλωστε τόσες γνώσεις...;
Μονίμως η αναφορά είναι ο επιθετικός τόνος των εκφραστών της άλλης άποψης και όχι τα επιχειρήματα τους. Διαφωνείς με τις θέσεις τους; Πες που να δω πόσο η ανακριβής σχολική ιστορία είναι πειστική
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Πατρεύς
Περιβόητο μέλος
Δεν είναι μόνο ο Βερέμης και το σινάφι του. Είναι όλοι όσοι ασχολούνται με την ιστορία και δεν έχουν εθνικιστικές παρωπίδες.
«Όσοι ασχολούνται με την ιστορία και δεν έχουν εθνικιστικές παρωπίδες», είναι κατά κύριο λόγο στο σινάφι του Βερέμη. Όταν ήταν το θέμα με το βιβλίο της Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, στο πλευρό της κας Ρεπούση και των υπολοίπων βρέθηκαν αυτοί που «ασχολούνται με την Ιστορία και δεν έχουν εθνικιστικές παρωπίδες». Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει με λίγα λόγια...
Αν η αντίθετη άποψη δεν χρησιμοποιεί επιστημονικές μεθόδους για να υποστηρίξει την άποψη της μοιραίο είναι να εξαφανιστεί.
Από πότε η εύνοια του Λαμπράκη, του Αλαφούζου και του Τεγόπουλου μετασχηματίσθηκαν σε «επιστημονικά επιχειρήματα»; Ειλικρινά απορώ πώς γίνεται κάποιοι άνθρωποι να αποκτούν τόσο εύκολα κύρος απλώς επειδή έχουν ευχέρεια να βγαίνουν στα κανάλια;
Δεν με ενδιαφέρει εάν είναι φιλοαμερικανικό κανάλι. Με ενδιαφέρει να μου πεις εάν αυτά που λένε είναι αναληθή και να το υποστηρίξεις με επιστημονικό τρόπο (και όχι με λινκς από μπλογκς αργόσχολων χαζούληδων ερασιτεχνών εθνοπαλικαριών)
Το αν το ΣΚΑΙ είναι φιλοαμερικανικό κανάλι δε σε ενδιαφέρει. Σε ενδιαφέρει όμως και πολύ μάλιστα αν οι πληροφορίες που παίρνω προέρχονται από «λινκς από μπλογκς αργόσχολων χαζούληδων ερασιτεχνών εθνοπαλικαριών». Μα πόσα επίθετα μπορούν να χωρέσουν σε μία πρόταση... Εσύ και ο Όμηρος δηλαδή... (ή καλύτερα ο Ομέρ σύμφωνα με την «άλλη άποψη»...)
Εννοείς δε ή δεν. Γιατί αν πιστεύεις ότι πρέπει να το δούμε επιστημονικά τότε τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για την άποψη σου
Έχω την εντύπωση ότι σε πιάνει ένας ηδονισμός με τη λέξη «επιστημονικά». Πάρ' όλ' αυτά, σε δύο τοποθετήσεις σου έχεις αναφέρει τόσες φορές αυτές τις λέξεις αυτές αλλά μέχρι στιγμής δεν έχω ακούσει ένα συγκεκριμένο επιστημονικό επιχείρημα. Περιμένω να ακούσω ένα σοβαρό επιστημονικό επιχείρημα και μετά χαράς θα σου απαντήσω
Μονίμως η αναφορά είναι ο επιθετικός τόνος των εκφραστών της άλλης άποψης και όχι τα επιχειρήματα τους. Διαφωνείς με τις θέσεις τους; Πες που να δω πόσο η ανακριβής σχολική ιστορία είναι πειστική
Διάβαζα το βιβλίο Ιστορίας της Γ΄ Γυμνασίου που διδάσκεται σήμερα. Στο θέμα για τον Κυπριακό αγώνα, γράφει ότι οι Κύπριοι αγωνίσθηκαν για να γίνει η Κύπρος ανεξάρτητο κράτος. Κοιτάζοντας φυσικά τους συγγραφείς του βιβλίου, βρήκα πολλούς που «ασχολούνται με την Ιστορία και δεν έχουν εθνικιστικές παρωπίδες». Οπότε σου επιστρέφω την ερώτηση:
Μονίμως η αναφορά είναι ο επιθετικός τόνος των εκφραστών της άλλης άποψης και όχι τα επιχειρήματα τους. Διαφωνείς με τις θέσεις τους; Πες που να δω πόσο η ανακριβής σχολική ιστορία είναι πειστική
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fantasmenos
Τιμώμενο Μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Πατρεύς
Περιβόητο μέλος
Τρελό αγόρι, δες πρώτα την εκπομπή, δες τα επιχειρήματα τους και απάντησε σε τι διαφωνείς! Περιμένεις να σου κάνω περίληψη του επεισοδίου; Δεν κάνω review σε τιβι σοουζ του ΣΚΑΪ και προφανώς δεν θέλω να απαντάει ο ένας στον άλλον με ερωτήσεις. Προφανώς δεν έχεις δει την εκπομπή και απαντάς με την κασέτα της άρνησης. Για την ιστορία συμφωνώ με το 92% από αυτά που ειπώθηκαν, οπότε περιμένω τις αντιρρήσεις σου και όχι τις υπεκφυγές σου.
Αφού οι αντιρρήσεις μου θα σου αποδείξουν «πόσο πειστική είναι η ανακριβής σχολική ιστορία», τότε γιατί τις θέλεις; Φάνηκε από κανένα μήνυμά σου η διάθεση να ακούσει πραγματικά την άλλη άποψη και δεν το κατάλαβα; Στο κάτω-κάτω, αφού είδες την εκπομπή, έπρεπε να μεταφέρεις και λίγα πράγματά από τις επιστημονικές απόψεις με τις οποίες κατά 92% συμφωνείς. Και πού ξέρω εγώ αν κι οι δύο συμφωνούμε στο 92% και διαφωνούμε στο 8%; Δεν άνοιξα εγώ ένα τέτοιο θέμα. Έτσι δεν είναι τρελό αγόρι;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Δεσμώτης
Περιβόητο μέλος
ΟΜΩΣ (χε-χε-χε σατανοσαρδόνιο Edmund-ιο χαμόγελο)
η αλήθεια πάντα φωσφοράει σαν τον αγκαλίτσα-μελισσάκι.
Ιδρύεται στην Οδησσό η Φιλική Εταιρεία, από Σκουφά, Τσακάλωφ και Ξάνθο,
με σκοπό την προετοιμασία της επανάστασης????
Όοοοοοοχι όοοοοοχι, απώτερος σκοπός ήταν η ανάδειξη του μέταλλου της φωνής
των καραμουστακαλήδων της εποχής (ονόματα μη λέμε, νομίζω?)
και μια φιλική προς τους τούρκους πολιτική με προθετικότητα
στον ρομαντισμό, τη συναίρεση των αντιθέτων, τον αισθητισμό
και την παρακμή ώστε να αναδειχτεί καλύτερα η διαρθρωτική λογική
που μονάχα μέσω της κάθαρσης του περιγράμματος μπορούσε να αναγεννηθεί
μια νέα εικόνα, μέσα από την άπτερο νίκη της φιλίας και των βυσσινί φιόγκων.
...που ήταν ο πιο φιλικός από όλουςΓενικός Επίτροπος της «Ανωτάτης Αρχής της Φιλικής Εταιρείας» ανέλαβε, το 1820, ο Υψηλάντης
(μάλιστα κάθε πρωί κερνούσε τους τούρκους στρατιώτες σταφίδες και γλυφιτζούρια
που αργότερα ενέπνευσαν τα τζάμπο και σήμερα κάνουν χρυσές δουλειές με τα
λεγόμενα γλυφιτζούρια μπαστούνια ή Υψηλάντια τσουπα τσουπς, δίπλα στα ταμεία)
και το όνομα του το πήρε επειδή συνήθιζε
να κοιμάται σε υψίπεδα όπως ακριβώς κάποιος που κ@υλωνε πολύ
τον φωνάζανε κ@υλάντη.
Φυσικά δεν τον λέγανε Αλέξανδρο, αλλά Μάϊκλ.
Χα χα χα, σας γελάσανε, κι εγώ που μόλις γέλασα με γέλασα(ν) κι εμένα.Ο Μάϊκλ κηρύσσει στο Ιάσιο της Μολδαβίας, πνευματικό κέντρο του Ελληνισμού,
την επίσημη έναρξη της επανάστασης στις παραδουνάβιες Ηγεμονίες, με τη συγκρότηση του Ιερού Λόχου??
Δεν είναι καθόλου έτσι,
Γιατί?
Γιατί στο Ιάσιο ο μάϊκλ είχε βγάλει οδοντιατρική
για να έχει ένα χαρτί, μη γίνει ρόμπας στα άλλα μέλη
(να κάμψει τις εσωτερικές φωνές, σε περίπτωση που
θα έπρεπε να αποδείξει το προσοντολόγιο του στους συντρόφους της επαναστάσεως).
Απλώς είχε κονέ κάτι Μολδαβές χορεύτριες (με ειδίκευση στους πριβέ χοροί)
και καλά ο Ιερός Λόχος ήταν συνθηματικό για όσους
ήθελαν κάτι πιο εκλεκτό από τη παραδοσιακή ελληνίδα
με τα απανωτά πανοφόρια που δεν άφηναν και πολλά στη φαντασία
του μεσοαστού επαναστάτη γραικού.
αυτό που σήμερα ο Jigsaw του Saw θα έλεγε "let the game begin"
στην πραγμάτωση του ποιητικού σεξ.
...ουσιαστικά υποδήλωνε το "μάχου υπέρ κύστεως και πανίδος".Η επαναστατική του προκήρυξη με τον τίτλο «Μάχου υπέρ πίστεως και πατρίδος»
"Γ@μα έλληνα χύσε έλληνα, μέχρι κατουρήματος"
...αλλά θα παραμείνει ιερός μιας και τώρα τις μολδαβές θα τις μοιράζονται οι Έλληνεςο Ιερός Λόχος θα ηττηθεί τον Ιούνιο του 1821 στο Δραγατσάνι από υπέρτερες τουρκικές δυνάμεις
μαζί με τους τούρκους αδελφούς.
Προστίθεται και μια νέα στάση, κάπως ανώμαλη
αλλά αποκτάει πολλούς φανς ανα τον κόσμο κατά τους 2 επόμενους αιώνες.
Θα εμπνεύσει μέχρι και για το όνομα του θωρηκτού πρωκτέμκιν.
Διοργανώνεται παρτούζα μπροστά από τη μονή25 Μαρτίου 1821 Συμβολική ημερομηνία έναρξης της ελληνικής επανάστασης.
Ο επίσκοπος Παλαιών Πατρών Γερμανός ορκίζει τους επαναστάτες στη Μονή της Αγίας Λαύρας.
καθώς οι καλογριές ετοιμάζουν μερακλίδικους καφέδες
μαζί με κουλουράκια της μονής και χαλβαδόπιτες.
Σας γελάσαν.Ο Κολοκοτρώνης, ο Παπαφλέσσας και ο Μαυρομιχάλης απελευθερώνουν την Καλαμάτα από τους Τούρκους?
Απελευθέρωση της Μεσσηνίας από τους χασισοκαλλιεργητές,
τους μπαφιάρηδεςκαι τις αγριοσυκιές.
Α, και από τα ραφιναρισμένα ελαιόλαδα.
(εκεί λέγεται ότι πρωτακούστηκε μαζί με μια τουφεκιά κι η
αλησμόνητη εκείνη φράση "φτερά και πίπουλα")
Μέγα ψέμμα, so awful my dear, disgusting i must say.Απαγχονίστηκε ο Πατριάρχης Γρηγόριος Ε' στην Κωνσταντινούπολη.
Το σώμα του μεταφέρθηκε στην Οδησσό??
O γκρεγκορυ the fifth, ενέπνευσε το fifth element του πολάνσκι
και φυσικά το όνομα του γκρέγκορυ χάουζ του κουτσού τρελογιατρού
που έχει σαρώσει τα ΕΜΜΥζ,
δεν απαγχονίστηκε, αλλά οι Τούρκοι
τον μετέφεραν με χρυστοστολισμένη άμαξα,
στη Σουνγκουρλού, κι απο κει στο Σερεφλικότσχισάρ,
και μετά από κάτι χαλαρωτικά μασάζ στο αφιόν καραχισάρ
και ανανεωτικά πεντικιούρ στο Καραμπινάρ και κάτι αργιλέδες
κερασάτους στο Ουλουμπορλού
του έκαναν μια ενεσούλα με οβερντόουζ π**τσεϊνης,
κι έφυγε χαρωπός για τα παραδείσια τα μέρη.
Το σώμα του έγινε κέρινο ομοίωμα σε μουσείο του Γκιολτζούκ.
Όχι βέβαιααααααΟ Αθανάσιος Διάκος μάχεται ηρωικά στην Αλαμάνα, συλλαμβάνεται
από υπέρτερες δυνάμεις και βρίσκει ηρωικό, αλλά μαρτυρικό θάνατο.???
Ο Διάκος όντως μάχεται στην αλλά-μάνα ( ? )
ηρωικά αλλά δε τον σουβλίσανε ποτέ, απλώς έτρωγαν κάτι κοψίδια
παραμονή μιας επίδειξης τοξοβολίας και μπαρουτιού,
και καθώς οι σούβλες ήταν μεγάλες,
από τη κούραση του, αποκοιμήθηκε πάνω σε αναμμένα κάρβουνα
και την επόμενη μέρα οι στρατιώτες τον έφαγαν κατά λάθος
περνώντας τον για αγριογούρουνο.
Ως γνωστόν όταν κάτι ψήνεται χάνει πολλά υγρά, παραμορφώνεται
και όλα έχουν ίδια γεύση γιατί η θράκα τα σκεπάζει όλα.
Οι καλτέτζες ήταν μοναστήρι κουφών κι ο ΜαυρομιχάληςΜε την Πράξη της Συνέλευσης των Καλτετζών (μοναστήρι στην Αρκαδία),
ιδρύεται η Πελοποννησιακή Γερουσία, με πρόεδρο τον Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη???
έπασχε από δαλτωνισμό. Άτοπο.
Σε αυτή τη φάση οι Κρητικοί αποκτούν οντότητα πυροβολώντας στον αέρα,14 Ιουνίου 1821 Επανάσταση στην Κρήτη
κάτι που κρατάει ως τις μέρες μας κι έχει εμπνεύσει
το V for Vendetta και μετέπειτα τις παρωδίες
V for Variemai και V for Ventouza.
H αληθινή επανάσταση των κρητικών
είναι το γαμοπίλαφο και τα πλεκτά στα μαλλιά τους,
λάτρεις του στυλ και της φινέτσας α λα κομοδινέ στο μαλλάκι.
Δε τους αποκεφάλισαν, όπως οικτρά αφήνεται να εννοηθεί,9 Ιουλίου 1821 Οι Τούρκοι απαγχονίζουν στη Λευκωσία τον Αρχιεπίσκοπο
Κύπρου Κυπριανό και αποκεφαλίζουν τους Μητροπολίτες Πάφου, Κιτίου και Κυρήνειας???
αλλά κοσμούν τους τοίχους τούρκων πασσάδων στο γαλατά σαράϊ γκιουλ μπαχτσέ.
Αφού πρώτα εμποτιστούν οι μουτσούνες τους με ειδικό μουμιοποιητικό υγρό.
Ναι και εγώ είμαι ο Τζων Πρίφτης.13 Νοεμβρίου 1821 Απελευθερώνεται η Άρτα από τους Σουλιώτες
οπλαρχηγούς Μάρκο και Νότη Μπότσαρη, τους αδελφούς Τζαβέλα κ.ά???
Μα τι λέτε μωρέ?
Αφού οι αδελφοί τζαβέλα εκείνο τον καιρό διατηρούσαν
αρτοζαχαροπλαστείο και ήταν οι πρωτομάστορες
μιας ειδικής (κρυφής) συνταγής για γεμιστά τσουρέκια με ταχίνι,
προάγγελοι του τερκενλή στο σήμερα.
Η άρτα δεν απελευθερώθηκε, οι Τούρκοι οικειοθελώς έφυγαν
γιατί γεμίσαμε καρδουλίνια.
Το πνεύμα του Νταλάρα (Εσύ χριστό κι εγώ αλλάχ) είχε βρει τρόπο να ταξιδέψει
πίσω στο χρόνο, εξού και το "the times of dalaras' spirit chronicle"
εκδ. liquid turkish smiley
Τα τουρκικά στρτατεύματα δε κατέστρεψαν τίποτα.30 Μαρτίου 1822 Καταστροφή της Χίου από τα τουρκικά στρατεύματα
του Καπουδάν Πασά Καρά Αλή.
Τρεις μήνες αργότερα, ο Κωνσταντίνος Κανάρης θα πυρπολήσει
και θα καταστρέψει την τουρκική ναυαρχίδα.
Μόνο κάτι αμυγδαλιές και μερικά μαστιχόδεντρα.
Φτάνει πια η λάσπη.
Πες κατι ρε ΕΝΤΜΟΥΝΤ κι εσύ, στα διάλα πια?
Και ο κανάρης αν θέλετε να ξέρετε,
πέταγε ζαχαρωτά και λουκουμάδες,
από βάρκα σε βάρκα,
απλώς τότε δεν υπήρχαν οι σακούλες
και τα εκτόξευε με πιστόλια,
κι ανεφλέγη ένας λουκουμάς κι έγινε τέλοσπάντων
αυτό που έγινε, αλλά μόνο κάτι ψάρια καήκανε.
Άντε τώρα.
ΑΛΛΑ ΠΩΣ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΗΚΕ
ΤΟ ΛΑΒΡΑΚΙ ΦΛΑΜΠΕ?
Θεε μου θεε μου, αν είναι δυνατονενε6 Ιουνίου 1822 Ο Χουρσίτ πασάς και ο Ομέρ Βρυώνης καταλαμβάνουν το Σούλι???
Το σούλι ΔΕΝ το κατέλαβε ο Ομέρ.
Γιατί πολύ απλά , αν το είχε καταλάβει, σήμερα
θα το έλεγαν ΤΣΟΥΛΙ.
Το σούλι απλώς φιλοξένησε μια μέρα τους δύο πασάδες,
και εις ένδειξη σεβασμού και φιλοξενίας
χορέψαν κάτι νεαρές κα@λίτσες τον σουλιώτικο χορό,
κι επειδή είχε γλυστερό οδόστρωμα
πέσανε κάτω καμια δεκαριά και σπάσανε το σβέρκο τους.
Κι αυτό ήταν κάτι δραματικό αλλά όσο φταίω εγώ που ο Κρίστοφερ ρηβ
έπεσε από το άλογο κι έμεινε στην ιστορία ως ο ανάπηρος σούπερμαν
έτσι φταίει κι ο Ομέρ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΟΥΛΙΩΤΙΣΣΕΣ.
Ο Βύρων δε πήγε αργοστόλι αλλά στο περίφημο ακρογιάλι του Ξι,12 Ιουλίου 1823. Ο φιλέλληνας, λόρδος Βύρων, φθάνει στο Αργοστόλι.
Θα στηρίξει την επανάσταση και θα πεθάνει στο Μεσολόγγι τον Απρίλη του 1824.
για γυμνισμό.
Να διπλοτσεκάρετε τις πηγές σας.
Αυτό είναι πλέον, ευρέως γνωστό,
ακόμα και στη Τασία τη μαγείρισσα που δεν είναι ούτε καν Ληξουριώτισσα.
Και δε στήριξε την επανάσταση φυσικά, γιατί?
Μα γιατί ήταν Λόρδος.
Χέστηκε.
Αλλά είστε τόσο χαζοί μωρέ.
Ο Λόρδος Βύρων ήταν ο Ομέρ Βρυώνης,
αναγραμματισμός του βρυών είναι βύρων.
Αλλά όλα εγώ πρέπει να σας τα λέω.
Και δε πέθανε στο Μεσολόγγι αλλά στο μπρίστολ ρόβερς.
Πάω να πιω το γάλα μου.
Που δεν είναι γάλα φυσικά γιατί
..εκτός από τα ψέμματα τελειώσαν και τα γάλατα.
Τα υπόλοιπα 1800 ψέμματα, θα τα μάθετε οσονούπω από τον ΣΚΑΙ
και τον απεσταλμένο του στο στέκι, Ενμουντ εντμούτογλου.
Απαράδεκτον, τόπικ.
Απαιτώ να κλειστεί κι όσο για μένα:
υγ. κι αν ξέρατε να μετράτε,
θα βλέπατε ότι λείπουν 5 από τα 21.
Αλλά που μυαλό.
Οι μετακρίσεις και το αναδευτήρι μας μάραναν.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fockos
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Isiliel
Επιφανές μέλος
Επεισόδιο 1ο. «Στη Σκιά της Μεγάλης Πύλης»
(Από την επίσημη ιστοσελίδα της εκπομπής)
Στη σημερινή εποχή δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν πως η περίοδος της Τουρκοκρατίας δεν ήταν παρά μια παρένθεση στην ελληνική ιστορία και ότι τίποτα ουσιαστικά δεν άλλαξε σε 400 χρόνια. Όμως στην πραγματικότητα, σε αυτήν την περίοδο, συντελούνται σημαντικές αλλαγές σε διάφορα επίπεδα, στην κοινωνία, την οικονομική ζωή, τη δημογραφία, εξελίξεις που επηρέασαν όχι μόνο την εθνικοαπελευθερωτική επανάσταση του 1821 αλλά ακόμη και την Ελλάδα του σήμερα.
Η σειρά ξεκινάει σκιαγραφώντας τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά της ζωής των ελληνόφωνων χριστιανών μέσα στην Οθωμανική Αυτοκρατορία: υποδούλωση και καταπίεση, αυτονομία και οικονομική ευημερία, ελευθερία στην θρησκεία και την παιδεία, προσδοκίες αλλά και αναρχία,, αβεβαιότητα για το μέλλον.
Για να αποκτήσουμε μία εικόνα της καθημερινής ζωής των ελληνόφωνων χριστιανών, παρακολουθούμε τις ανασκαφές αρχαιολόγων στη Βοιωτία και το νεκροταφείο της Κορίνθου και μελετάμε τα οθωμανικά φορολογικά αρχεία της εποχής. Ανακαλύπτουμε πώς τον 15ο και 16ο αιώνα η ελληνική χερσόνησος περνάει μια περίοδο σχετικής ευημερίας, γνωστής ως Pax Ottomanica. Δημιουργούνται νέα χωριά, οι πληθυσμοί αυξάνουν και γίνονται σημαντικά δημόσια έργα.
Ακολουθεί η παρακμή με την αυξανόμενη φορολόγηση και τη δημιουργία των τσιφλικιών. Ο πληθυσμός καταφεύγει στα ορεινά, όπου δημιουργούνται νέες συνθήκες: σχετική αυτονομία, αλλά και ανασφάλεια από τους κλέφτες, που εκμεταλλεύονται την απουσία της κεντρικής διοίκησης, για να κυριαρχήσουν.
Όταν ξεσπάει ο Ρωσο–Οθωμανικός πόλεμος, στα μισά του 18ου αιώνα, οι αδελφοί Ορλώφ αποβιβάζονται στη Μάνη για να οδηγήσουν τους χριστιανούς σε εξέγερση. Η επιχείρηση της Μεγάλης Αικατερίνης αποτυγχάνει, καθώς οι Έλληνες είναι ανέτοιμοι για την επανάσταση. Κυριαρχεί ο τοπικισμός και δεν υπάρχει διαδεδομένη εθνική συνείδηση.
Όμως ακόμα και τα Ορλωφικά, παρά την παταγώδη αποτυχία τους, έχουν συμβάλει με τον δικό τους τρόπο στην επανάσταση του 1821. Πρόσφυγες από την Πελοπόννησο σκορπίζουν απʼ άκρη σʼ άκρη στην οθωμανική αυτοκρατορία, μεταφέροντας τα βιώματά τους στον ελληνόφωνο κόσμο. Μέσα στα επόμενα πενήντα χρόνια, όλα θα αλλάξουν.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
parafernalia
Περιβόητο μέλος
Κατακαημένη Κάρυστο με τα κρύα τα νερά σου,
φύγαν τα παληκάρια σου τσε καίγεται η καρδιά σου.
Κατακαημένη Κάρυστο, πούσουν μισό Μισίρι,
τσε τώρα εκατάντησες να γίνεις Ρωμιοσύνη.
Που σ´ έτρεμε μια Έγριπο, μια ζηλεμέν´ Αθήνα
τσε τώρα σ´ εδώσανε στο Φράγκο, στη Ρουσία.
Νάταν ο κάμπος θάλασσα, τσε τα βουνά ποτάμια,
να πνίγανε τον Τάταρο που ´ φερε το χαμπέρι,
να φύγουν οι Καρυστινοί τούτο το καλοτσαίρι.
Ομέρ Πασάς που τ´ άκουσε, μηνάει ένα χαμπέρι,
του μπέη μας του μήνυσε τσε του στραβιντζιντάρη.
Όντας αποδιαβάσανε το μαύρο το φερμάνι,
μικροί, μεγάλοι κλαίανε, τσ´ οι δυο μας ζαμπιτάδες,
τρέχουν τσε παν τα μάτια τους ωσάν τις αργαστάρες.
Δεν κλαίμε μεις τον τόπο μας, στο Φράγκο π´ απομένει,
μον´ κλαίμε το κρύο νερό που ´ μαστε μαθημένοι.
Τσε τον Μπεκήρ αγά πελάει στη Σμύρνη για καράβια,
στο μπούρτσι μας τ´ άραξε τα δώδεκα καράβια,
Καρυστινοί που τα ´ δανε, τριτσάνα τους τινάζει
μπαρκάραν οι Καρυστινοί και πήγαν στο μπογάζι.
Πήγανε στο Βενέτικο, τσε μια μπουνάτσα πιάνει.
τσε πήγανε στ´ Αλάτσατα, το κάτου Σιβρισάρι.
Αλλά, Αλλάχ, βρε βασιλιά, που θα σε πάη το κρίμα,
που χώρισες αντρόγενα, παιδιά απ´ τα σκαφίδια.
Σεμπέτι όποιος γένηκε να δώσ´ το Γριπονήσι,
όποιος ριτζάλι το´ καμε, σαν σκύλος να βαβίσει.
(απ' τον ξεριζωμό των ελληνόφωνων μουσουλμάνων της Καρύστου - Καθημερινή της Κυριακής, 25 Μαρτίου 2001)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Νωεύς
Τιμώμενο Μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fockos
Επιφανές μέλος
Μόλις το είδα το πρώτο επισόδειο και πραγματικά πρόκειται για ένα πολύ καλή παραγωγή που σκοπό έχει να πληροφορήσει όσο αντικειμενικά γίνεται και όχι να προπαγανδίσει όπως αρκετές τέτοιες προσπάθειες στο παρελθόν. Συνοπτικά το συγκεκριμένο επισόδειο αναφερεται για τη εποχή την Τουρκοκρατίας πριν την επανάσταση. Αρχικά αναφέρθηκε για την οικονομική ανάπτυξη των πρώτων χρόνων της Τουρκοκρατίας που οφειλόταν κυρίως στη χαμηλή φορολόγηση και στην αποδυνάμωση των φεουδαρχών του Βυζαντίου. Στο Βυζάντιο τα χωράφια ήταν κρατική περιουσία και άνηκαν στους τοπικές φεουδάρχες και το κέρδος πήγαινε σε αυτούς. Με την έναρξη της τουρκοκρατίας τα χωράφια πήγαν σε αυτούς που το καλλιεργούσαν (έγινε ατομική περιουσία). Αυτό είχε ως συνέπεια να δημιουργηθεί σχετική ευμάρια που συντέλεσε και στη χαμηλή φορολόγηση. Αυτό όμως διήρκησε κατά τα πρώτα χρόνια της Τουρκοκρατίας καθώς μετά ήρθε η καταπίεση, η δυσβάστακτη φορολογία που ανέλαβαν κοτζαμπάσηδες που συγκεκριμένα δίνανε ένα ποσό στο Σουλτάνο ανάλογα με την αξία της περιοχής και τα υπόλοιπα τα κρατούσαν για τον εαυτό τους. Οι κάτοικοι ολόκληρων περιοχων σφαγιάστηκαν (π.χ. Τριπολιτσά) και αρκετοί Έλληνες για να γλυτώσουν από την φορολογία κατέφευγαν σε ορεινές περιοχές. Επίσης έγινε αναφορά για τους αρματωλούς και τους κλέφτες οι στρατιωτικοί φρουροί κάποιων περιοχών και μάζευαν τους φόρους και οι δεύτεροι ζούσαν στα βουνά και λεηλατούσαν τον άμαχο πληθυσμό ανεξαρτήτως θρησκεύματων. Υπήρχε μια σύνδεση μεταξύ αρματωλών και κλεφτών. Οι δεύτεροι όταν κουραζόντουσαν γινόντουσαν αρματολοί. Τέλος αναφέρεται για μια αποτυχημένη προσπάθεια επανάσταση που υποκινήθηκε από κάποιους Ρώσους.
Τέλος είναι μεγάλη αδικία να δυσφημούμε τέτοιες προσπάθειες και καλό είναι να το κρίνουμε εφόσον το δούμε. Το πρώτο επισόδειο τουλάχιστον σε καμιά περίπτωση δεν θέλει να δώσει μια διαστρεβλωμένη ωραιοποιημένη εικόνα για την Οθωμανική αυτοκρατορία καθώς τα 3/4 του επισοδείου αναφέρετε για τις αγριότητες τους.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Isiliel
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
love_angel
Επιφανές μέλος
Πότε είναι το επόμενο επεισόδιο παιδιά;
σημερα πρεπει να το ειχε στις 11 λογικα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fockos
Επιφανές μέλος
Σε αυτό το επισόδειο αρχικά μας παρουσίασε τους κλέφτες που κλέβανε οχι από ιδεολογία αλλά από πείνα. Ένας ηγέτης μιας ομάδας κλεφτών ήταν ο Κολοκοτρώνης. Η Οθωμανική αυτοκρατόρια προσπάθησε να εκκαθαρίσει την πελλοπόνησο από τους κλέφτες αφού η εκκλησία τους αφόρισε και έλεγε στους υπηκόυς της ότι ο Χριστιανός πρέπει να βρίσκεται κάτων από την υποτέλεια του Σουλτάνου. Ο κολοκοτρώνης έμεινε χωρίς παλικάρια και έτσι πήγε με ελαφρά πηδηματάκια στη Ζάκυνθο όπου διάβασε και απέκτηκε στρατηγικές γνώσεις. Αρκετοί Ευρωπαίοι επηρεάσμέοι από την Γαλλική επανάσταση και τις ιδέες του διαφωτισμού έγιναν φιλέλληνες και ταύτισαν τους Γρεκούς που ήταν υποδουλομένοι στους Οθωμανούς με τους αρχαίους Έλληνες. Όμως οι Έλληνες ήταν εντελώς αμόρφωτοι και δεν είχαν εθνική συνείδηση. Έτσι τα επόμενα χρόνια έμποροι και άλλοι πλούσιοι ανοιγαν σχολεία με σκοπό να μορφώσουν τον αμόρφωτο Έλληνα. Η κοινή εθνική συνείδηση που απέκτησαν οι Έλληνες οφείλεται στο Κοραή και στο Ρήγα Φεραίο. Παράλληλα δημιούργηθηκε από 3 Έλληνες του εξωτερικού η φιλική εταιρεια που ενώ αρχικά είχε λίγα μέλη στη συνέχεια απέκτησε πολλά μέλη και ανάμεσα τους τον Κολοκοτρώνη και άλλα πρόσωπα με κύρος. Η επανάσταση άρχισε με μια επιτυχημένη εξέργεση στη νότια πελοπόννησο όταν οι στρατιές των οθομανών ήταν απασχολημένες με τον Αλή Πασά.
Πραγματικά πολύ καλή σειρά που ότι αναφέρει ποροσπαθεί να το αποδείξει με τεκμήρια. Μπράβο στο ΣΚΑΙ που δεν επενδύει στο εύκολο κέρδος.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
parafernalia
Περιβόητο μέλος
https://www.tvxs.gr/news/συνεργάτες/το-1821-και-η-εθνική-μας-μούρλα-του-γιώργου-πήττα
Συμφωνώ στα περισσότερα με όσα λέει, διατηρώ όμως κάποιες επιφυλάξεις για το σχόλιο αναφορικά με τον κ. Τράγκα:
Αρχική Δημοσίευση από Γιώργος Πίττας:Όχι, ο έλληνας δεν ήταν ο Τράγκας. Δυστυχώς, υπάρχουν πολλοί Τράγκες, Τραγκόπουλα, Τραγκάκια…που ομιλούν ακριβώς με τον ίδιο τρόπο: αλαλάζοντες και αφρίζοντες από «ιεράν αγανάκτηση.
Για όσους δεν το έχουν δει, αναφέρεται λογικά στα παρακάτω λόγια:
Ο πατριωτισμός είναι σίγουρα "το τελευταίο καταφύγιο των απατεώνων" όπως έλεγε ο Τζορτζ Σάμιουελ, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως όλοι οι πατριώτες είναι απατεώνες ούτε ότι ο Τράγκας δεν καταθέτει μισό κομματάκι ψυχής (που του έχει απομείνει μετά το κόψιμο της επιχορήγησης στη φυλλάδα του) ως γνήσιος πατριώτης απέναντι στον στυγνό κυνισμό του Μίστερ Κοιλάθρα!
Ένα δεν καταλαβαίνω....αφού ο περιηγητής William Martin Leak της Βρετανικής Στρατιωτικής Ακαδημίας που κυριολεκτικά αλώνιζε στην Ελλάδα κατά τα χρόνια της Επανάστασης γράφει για τα σχολεία που είδε με τα μάτια του σκόρπια σε όλη την επικράτεια....γιατί μας λένε ότι οι πρόγονοί μας επαναστάτες ήταν αγράμματοι;
Αποκλείεται δηλαδή κατά τη διάρκεια της επανάστασης να υπήρχαν και κρυφά σχολειά και όταν τα εδάφη λευτερώθηκαν να τα είδε ο Martin Leak μπροστά του;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Mittenwald
Πολύ δραστήριο μέλος
Δέκα μικροί μύθοι για το 1821
1. Κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας δεν υπήρξαν βίαιοι εξισλαμισμοί στη μετέπειτα ελληνική επικράτεια. Οι Οθωμανοί, εφόσον οι υπόδουλοι λαοί κατέβαλλαν κανονικά τους φόρους που τους αναλογούσαν, δεν ασχολούνταν ιδιαίτερα με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις τους. Οι μαζικοί εξισλαμισμοί που παρατηρούνται στα Βαλκάνια (Βοσνία, Αλβανία κ.λπ.) έγιναν, κατά κανόνα, με τη θέληση εκείνων που αλλαξοπίστησαν, και ειδικότερα με σκοπό να έχουν καλύτερες σχέσεις με τον κατακτητή και να συμμετέχουν από καλύτερη θέση στη νομή και άσκηση της εξουσίας.
2.. H επάνδρωση των Γενιτσάρων, από ένα χρονικό σημείο και έπειτα τουλάχιστον, δεν γινόταν βιαίως, μέσω «παιδομαζώματος». Αντίθετα μάλιστα, όσο το σώμα αυτό αποκτούσε εξέχουσα θέση στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, αρκετοί γονείς προσπαθούσαν να εξασφαλίσουν τη «σταδιοδρομία» των παιδιών τους μέσω της κατάταξής τους στους Γενίτσαρους.
3. Ουδέποτε κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας υπήρξε - ή συνέτρεχε λόγος να υπάρξει - «κρυφό σχολείο», όπως τουλάχιστον αυτό έχει καταγραφεί στο εθνικό συλλογικό ασυνείδητο. Οποιος ήθελε μπορούσε να μάθει ελληνικά, σερβικά, βουλγαρικά κ.ο.κ. χωρίς να παρενοχλείται από τους κατακτητές, οι οποίοι - επαναλαμβάνω - ενδιαφέρονταν πρωτίστως, αν όχι σχεδόν αποκλειστικά, για την ομαλή καταβολή των κάθε είδους φόρων προς τον σουλτάνο.
4. Ο ρόλος της Εκκλησίας καθ' όλη αυτή την περίοδο υπήρξε τουλάχιστον αμφιλεγόμενος, αν όχι και αρνητικός σε αρκετές περιπτώσεις (προσοχή: της Εκκλησίας, όχι της θρησκείας). Τα παραδείγματα, πολλά και γνωστά, ξεκινούν από τους ανθενωτικούς της εποχής της Αλωσης και φθάνουν ως τις παραμονές του 1821, με τον λυσσαλέο πόλεμο κατά των οπαδών του Διαφωτισμού, των Φιλικών κ.λπ.
5. H εξέγερση που άρχισε το 1821 είχε ουσιαστικά κατασταλεί (μόνο μικρές εστίες αντίστασης απέμεναν, οι οποίες ήταν θέμα χρόνου να σβήσουν και αυτές), όταν τον Ιούλιο του 1827 οι Αγγλοι, οι Γάλλοι και οι Ρώσοι αποφάσισαν να δημιουργηθεί ελληνικό κράτος, με αποτέλεσμα να ακολουθήσει λίγους μήνες μετά η Ναυμαχία του Ναυαρίνου.
6. Μπορεί αυτό να μην αρέσει διόλου σε ορισμένους και να μην ταιριάζει με την εθνική μας μυθολογία, αλλά στους «δόλιους», «αναξιόπιστους» κ.ο.κ. Συμμάχους οφείλει, λοιπόν, εν πολλοίς η Ελλάδα την ανεξαρτησία της και την κρατική της (προσοχή: όχι την εθνική) υπόσταση. Οι ίδιοι αυτοί Σύμμαχοι, με την ίδια ή διευρυμένη «σύνθεση», ήταν επίσης εκείνοι που - και για δικούς τους βέβαια λόγους, αλλά το γεγονός παραμένει - προσέφεραν στην Ελλάδα τη Θεσσαλία το 1881, απέτρεψαν την προέλαση των Τούρκων προς την Αθήνα το 1897, έβαλαν την υπογραφή τους στη Συνθήκη των Σεβρών το 1920.
7. Στον ένοπλο αγώνα κατά των Τούρκων μετείχαν ποικίλων εθνικών προελεύσεων κάτοικοι του ευρύτερου γεωγραφικού χώρου, των οποίων η εθνική συνείδηση βρισκόταν εν πολλοίς στο στάδιο της διαμόρφωσης. Τόσο ο «Θούριος» του Ρήγα, με τις αναφορές του στο πλήθος των υπόδουλων στους Οθωμανούς εθνοτήτων, όσο και η καταγωγή αρκετών πρωταγωνιστών της Επανάστασης (Αρβανίτες της Υδρας και των Σπετσών, Σουλιώτες, Βλάχοι, σλαβόφωνοι κ.ά.) βεβαιώνουν «του λόγου το ασφαλές».
8. Και πάλι όχι επειδή οι Σύμμαχοι είναι εξ ορισμού «φιλέλληνες» ή «μεγαλόψυχοι», αλλά επειδή η χώρα ευτύχησε να ακολουθήσει τότε πολιτική σωστών συμμαχιών και ανοιχτών οριζόντων (αντί να παίξει τον ρόλο της μικρής «ανάδελφης» που κάθεται και κλαίει), η Ελλάδα υπήρξε η μεγάλη ευνοημένη από τη «μοιρασιά» στα Βαλκάνια μεταξύ 1910 και 1920. Ετσι η Θεσσαλονίκη έγινε «συμπρωτεύουσα» της Ελλάδας, αν και το 1912 ο πληθυσμός τής πόλης περιλάμβανε περίπου 40% Εβραίους, 25% Τούρκους, 20% Ελληνες και 15% άλλους.
9. Οταν μιλάμε συνεχώς και με τόση ευκολία για «χαμένες πατρίδες», καλό θα είναι να μην ξεχνάμε πως «χαμένες πατρίδες» υπάρχουν για όλους εκείνους τους οποίους αφορούσε η ανταλλαγή πληθυσμών, και όχι μόνο για τους Ελληνες. Χρήσιμη, από αυτή την άποψη, θα ήταν και η παράθεση ορισμένων στοιχείων που συστηματικά αγνοούμε ή αποσιωπούμε, όπως ότι στα τέλη του 19ου αιώνα στο Ρέθυμνο οι μουσουλμάνοι ήταν περισσότεροι από τους χριστιανούς, ότι τα Γιαννιτσά ήταν μία από τις ιερές πόλεις των Τούρκων ή ότι το 1913 ο ελληνικός πληθυσμός του Κιλκίς ήταν λιγότερο από 5%!
10. Τέλος, όταν γίνεται λόγος για την εκδίωξη των ελληνικών πληθυσμών από την «προαιώνια κοιτίδα» τους Μικρά Ασία, μπορεί το σχήμα αυτό να χαϊδεύει τα αφτιά των κάθε λογής «ελληνόψυχων» και «πατριδολάγνων», αλλά - δυστυχώς και πάλι γι' αυτούς - η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Με εξαίρεση ορισμένους συμπαγείς ελληνικούς πληθυσμούς, κυρίως στον Πόντο και στην Καππαδοκία, οι περισσότεροι από τους Ελληνες που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν κάτω από δραματικές συνθήκες τη Μικρά Ασία το 1922-23 ήταν οικογένειες που, αναζητώντας καλύτερη τύχη, είχαν μεταναστεύσει εκεί από την ηπειρωτική Ελλάδα και από τα νησιά του Αιγαίου κατά τον 19ο αιώνα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 2 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.