H Ανατολή της Βαλχάλα - Valhalla Rising (2010)

Great Chaos

Περιβόητο μέλος

Ο Όττο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 56 ετών, επαγγέλεται Συγγραφέας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,911 μηνύματα.
Βρισκόμαστε στον ευρωπαϊκό βορρά, γύρω στα 1000 μ.Χ., εποχή κατά την οποία ο βίαιος εκχριστιανισμός των παγανιστών κατοίκων του είχε ήδη προ πολλού ξεκινήσει και οι αρχαίοι θεοί αποσύρονταν σιγά σιγά στη λήθη, διά πυρός και σιδήρου. Η ταινία ξεκινά με τρόπο ηθελημένα απωθητικό, σε σημείο που βάζει τον ανυποψίαστο θεατή στον πειρασμό να σταματήσει να την παρακολουθεί. Τα πλάνα αργά, οι διάλογοι ανύπαρκτοι, τα τοπία γυμνά και παγερά, με σκηνές απάνθρωπα σκληρής βίας να διαδέχονται η μία την άλλη χωρίς εμφανή προσανατολισμό και νόημα, όλα να δίνουν την αίσθηση ερασιτεχνικής παραγωγής. Τα μόνα στοιχεία της ταινίας που με έπεισαν ν' αντισταθώ στον πειρασμό της εγκατάλειψής της, ήταν η εξαιρετική της φωτογραφία, καθώς και ο συμβολισμός που υποκρύπτει ο κύριος χαρακτήρας της, ένας σιωπηλός πολεμιστής με υπεράνθρωπες πολεμικές ικανότητες, ο Μονόφθαλμος.

Πράγματι, σύμφωνα με τη σκανδιναβική μυθολογία, ο Όντιν, ύπατος των Θεών και πατέρας πολλών εξ αυτών, αντίστοιχος του ελληνικού Δία, θυσίασε το ένα του μάτι για νʼαποκτήσει το δώρο της Προφητείας και -σύμφωνα με το Ισλανδικό έπος Havamal- κρεμάστηκε πάνω στο Δένδρο της Ζωής Γίγκντρασιλ(Yggdrasil), μια θεώρατη φλαμουριά που στα κλαδιά της κρατούσε ολόκληρο τον κόσμο και κεντήθηκε στο πλευρό με λόγχη (συμβολισμός που παραδόξως εμφανίζεται και στη χριστιανική θρησκεία) για να κερδίσει σε αντάλλαγμα, για λογαριασμό των Θεών και των ανθρώπων, τη γνώση των Ρουνών και την προφητική δύναμη. Είναι ο θεός της Ποιήσεως, της Γνώσεως, της Εμπνεύσεως αλλά και του Πολέμου. Επίσης θεωρείται θεός της Σοφίας και της Νικηφορίας. Σύμφωνα με τη Βόρεια Παράδοση, ο Όντιν, θέλοντας να ελέγξει την ευγένεια και την αλληλεγγύη μεταξύ των ανθρώπων, κυκλοφορούσε στη γη με τη μορφή ενός γέρου ζητιάνου, του οποίου το πλατύγυρο καπέλο έκρυβε στη σκιά το ένα του μάτι που έλειπε εντελώς. Όταν διαπίστωνε ότι οι άνθρωποι βοηθούσαν ο ένας τον άλλον τους αντάμειβε με εύνοια, θεραπεία ή προφητεία, ενώ σε αντίθετη περίπτωση τους τιμωρούσε παραδειγματικά, αποτελώντας έτσι μία μορφή Νέμεσης.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο μονόφθαλμος δεν κάνει τον κόπο να κρύψει το μάτι που του λείπει, μια ουλή που βροντοφωνάζει εκκωφαντικά την ασχήμια της, αφού εδώ κυριαρχεί η αγριότερη πλευρά του, εκείνη του Πολέμου και της Εκδίκησης. Τον συναντούμε δέσμιο σε κάποιο υπαίθριο κλουβί από ακατέργαστα ξύλα, να μονομαχεί μέχρι θανάτου ξανά και ξανά, δεμένος απ' το λαιμό, ενώ ένα μικρό παιδί έχει αναλάβει να του πηγαίνει τροφή και να περιποιείται τις πληγές του, ίσως το μόνο πλάσμα που τολμά να τον πλησιάσει σε τόσο κοντινή απόσταση. Τα τοπία γκρίζα, σχεδιασμένα λες με σινική μελάνι, θυμίζουν έντονα Κόναν τον Βάρβαρο και σε κάνουν να εύχεσαι να τα έβλεπες σκιτσαρισμένα σε κόμιξ. Η ταινία γρήγορα φανερώνει τα αντιχριστιανικά της αισθήματα, καθώς μία από τις πρώτες κουβέντες που ακούγονται είναι "Μισώ τους χριστιανούς, είναι όλοι τους καθάρματα". Σύντομα ο Μονόφθαλμος απελευθερώνεται και η μοίρα των μέχρι τότε δεσμοφυλάκων του είναι προδιαγεγραμμένη και αδυσώπητη· πεθαίνουν όλοι με τον σκληρότερο τρόπο, ενώ εκείνος παραμένει επιβλητικά ανέκφραστος, πράγμα που αποτελεί χαρακτηριστικό του σε όλη την πορεία του έργου, εκτός από μία μοναδική σκηνή προς το τέλος, όπου σχεδόν χαμογελάει. Το παιδί τον ακολουθεί, αρχικά από απόσταση ασφαλείας και σύντομα γίνεται ο σύντροφος και η φωνή του. Η επιθυμία του παιδιού είναι να γυρίσει στο σπίτι του και στο θεατή σχηματίζεται η εντύπωση ότι ο Μονόφθαλμος, παρά τη νεκρική σιωπή του, το υπόσχεται.

Σύντομα κι ενώ η ταινία έχει αρχίσει ν' αποκτά ρυθμό, συναντούν μια ομάδα εκχριστιανισμένων Βίκινγκς, των οποίων ο αρχηγός έχει ακούσει για τη φήμη του Μονόφθαλμου και δεν τολμούν να του επιτεθούν. Αντίθετα, τον προσκαλεί για μια εκστρατεία στους Άγιους Τόπους για ν' ανακαταλάβουν την πατρίδα του θεού τους, πράγμα που από πολλές απόψεις αποτελεί τραγική ειρωνεία. Εκείνος, μαζί με το παιδί, τους ακολουθεί και το ταξίδι ξεκινά. Φυσικά, δεν υπάρχουν Άγιοι Τόποι γι' αυτούς, ούτε και σωτηρία για τις ψυχές τους, αφού μια άλλη βούληση, που εκείνοι ορθώς εκλαμβάνουν ως κατάρα, κατευθύνει το ταξίδι τους.

Υπάρχουν ιστορικά στοιχεία πως περίπου την ίδια εποχή, περί τα 1000 μ.Χ., ένας Νορβηγός Βίκινγκ, ο Έρικ ο Ερυθρός, αφού ανακάλυψε και αποίκισε τη Γροιλανδία και με αυτήν ως ορμητήριο, έφτασε μέχρι τις ακτές της Βόρειας Αμερικής, όπου ίδρυσε την αποικία της Βίνλαντ (Γη των Αμπελιών). Η σθεναρή αντίσταση των ιθαγενών ωστόσο, αποδεκάτισε τους άντρες του και τον ανάγκασε να εγκαταλείψει την αποικία και να γυρίσει πίσω. Ο Nicolas Winding Refn χρησιμοποιεί αυτό το γεγονός, ώστε να πλάσει ένα υποβλητικά σκοτεινό συμβολικό ταξίδι προς την Κόλαση, αφού ούτως ή άλλως σύμφωνα με την Βόρεια Παράδοση, αυτή βρισκόταν ακριβώς πέρα απ' το μεγάλο ωκεανό. Η σκηνοθετική του ματιά πάνω στην έννοια της Κόλασης, θυμίζει σε πολλά εκείνην του φον Τρίερ στον Αντίχριστο. Σύμφωνα μ' αυτήν τη σχολή σκέψης, συνηθισμένη στους βορειοευρωπαίους σκηνοθέτες, η Κόλαση δεν είναι τίποτε άλλο από την ίδια την ανθρώπινη αγριότητα, το εσώτερο ανθρώπινο κτήνος, τη ματαιοδοξία και την κενοδοξία, την άγνοια, την ασέβεια και την ύβρι, από τις οποίες ο Λευκός Χριστός δεν κατάφερε ν' απαλλάξει το ανθρώπινο είδος, ενώ οι αρχαίοι θεοί τις τιμωρούν σκληρά εκ παραδόσεως.

Η ταινία, Δανέζικης και Αγγλικής παραγωγής, με Αγγλικούς διαλόγους, προκάλεσε αντικρουόμενα συναισθήματα στο κοινό, με κάποιους να την εκθειάζουν και κάποιους άλλους να την αποδοκιμάζουν. Ενώ τυπικά χαρακτηρίζεται ως "Περιπέτεια", πράγμα που καλλιέργησε σε πολλούς λανθασμένες προσδοκίες, κάτι που από μια πλευρά εξηγεί και την απέχθεια που τους προκάλεσε, είναι φανερό απ' τις πρώτες της σκηνές ότι δεν πρόκειται για μια κατ' εξοχήν ταινία δράσης, όπως τις έχουμε συνηθίσει από το πιο εμπορικό σινεμά. Στην πραγματικότητα αποτελεί μια εις βάθος μελέτη της ανθρώπινης ψυχής σε συμβολικό επίπεδο, μια πολύ σκληρή, σκοτεινή, υποβλητική και ψυχρά ειρωνική ματιά πάνω στις ανθρώπινες πίστεις και ψευδαισθήσεις, περασμένη μέσα από το πρίσμα της Βόρειας Μυθολογίας. Χαρακτηριστική είναι και η πλήρης, με μία μόνο εξαίρεση, απουσία κάθε μορφής ζωής, εκτός του ανθρώπου, η οποία τονίζει τον εσωτερικό χαρακτήρα του ταξιδιού, αλλά και την κατάρα που ακολουθεί τα βήματα του Μονόφθαλμου.

Η σκληρότητά της δεν έγκειται στις λίγες -εάν εξαιρέσουμε το πρώτο της κεφάλαιο- σκηνές βίας, αλλά είναι πολύ βαθύτερη, με τον θεατή να νιώθει ένα κρύο χέρι να του σφίγγει την καρδιά, αίσθημα που, καρέ με καρέ, γίνεται ολοένα και πιο ασφυκτικό. Μια απολαυστικά αντιχριστιανική ταινία, πράγμα που την κάνει ακατάλληλη για πιστούς της συγκεκριμένης θρησκείας, στους οποίους δεν τη συνιστώ. Το τελικό της συμπέρασμα είναι ότι η Κόλαση δεν βρίσκεται κάπου αλλού, ούτε καν γύρω μας, αλλά βαθιά φωλιασμένη μες στην ψυχή μας, σ' αυτήν μας οδηγεί ως Θεία Δίκη η τυφλότητα των σκέψεων και των πράξεών μας, αφού άλλωστε είναι γνωστό ότι "στους τυφλούς βασιλεύει ο Μονόφθαλμος".

Αριστουργηματική φωτογραφία, υποβλητική σκηνοθεσία, καλός ρυθμός, φυσικές ερμηνείες χωρίς υπερβολές και περικοκλάδες, μουσική ιδιαίτερα ταιριαστή με το κλίμα της ταινίας, στα λίγα σημεία όπου χρησιμοποιείται, με λίγα λόγια σκιαγραφούν μια από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες της φετινής, φτωχής κατά τ' άλλα, κινηματογραφικής περιόδου.

Βαθμός: 8.5/10
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ailexc

Νεοφερμένος

Η ailexc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 90 μηνύματα.
Άριστη περιγραφή οφείλω να ομολογήσω. :)
Όμως δεν μπορώ να μην καυτηριασώ το γεγονός ότι μια ταινία που μεταδίδει μίσος προς μια ομάδα ανθρώπων είναι άδικο και γι' αυτό είναι καλό να μην προωθείται. Χωρίς προσβολή βέβαια προς τον κόπο σου. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Great Chaos

Περιβόητο μέλος

Ο Όττο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 56 ετών, επαγγέλεται Συγγραφέας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,911 μηνύματα.
Άριστη περιγραφή οφείλω να ομολογήσω. :)
Όμως δεν μπορώ να μην καυτηριασώ το γεγονός ότι μια ταινία που μεταδίδει μίσος προς μια ομάδα ανθρώπων είναι άδικο και γι' αυτό είναι καλό να μην προωθείται.
Χμμμ, αυτό που λες έχει μια βάση στη γενική περίπτωση, όμως δεν έχεις δει την ταινία και κρίνω πως ειδικά εδώ δεν ταιριάζει. Έγραψα "απολαυστικά αντιχριστιανική", επειδή η κριτική της προς τον χριστιανισμό, με εξαίρεση την πρώτη ατάκα την οποία περιέγραψα, είναι εντελώς υπόγεια και περνά σε δεύτερο πλάνο. Πιστεύω πως η ταινία δεν είναι σχετική με το μίσος, αλλά με τη Νέμεση. Ο Μονόφθαλμος εξαπολύει την οργή του τόσο προς τους παγανιστές, όσο και προς τους χριστιανούς, με κριτήριο όχι τη θρησκεία, αλλά την αγριότητα, τη βία και την ανθρώπινη τυφλότητα, οι οποίες χαρακτηρίζουν αμφότερους.

Η κριτική της ταινίας δεν στρέφεται εναντίον των λόγων του Ιησού, αλλά εναντίον εκείνου του επιχρίσματος θεοσέβειας, το οποίο επιβλήθηκε με φωτιά και τσεκούρι και κάλυψε μόνο επιφανειακά την ίδια δίψα για κυριαρχία, την ίδια βαρβαρότητα, την ίδια εγκληματική ανθρώπινη φύση, την ίδια ματαιοδοξία, που κυριαρχούσαν και στο παρελθόν. Είμαι σίγουρος πως μ' έναν τέτοιο χριστιανισμό θα διαφωνούσες κι εσύ ο ίδιος.

Χωρίς προσβολή βέβαια προς τον κόπο σου. :)
Η αντίθετη άποψη είναι απαραίτητη για τη διεξαγωγή διαλόγου και μάλιστα όταν εκφράζεται τόσο αβρά, τότε δεν μπορώ να έχω κανένα παράπονο, αντίθετα εγώ πρέπει να σ' ευχαριστήσω για τα καλά σου λόγια...:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ailexc

Νεοφερμένος

Η ailexc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 90 μηνύματα.
Όντως δεν έχω δει την ταινία έτσι δεν ξέρω. Απλά έτσι όπως το είπες αυτό το συμπέρασμα έβγαλα. Πήγα πάντως στο youtube να δω κανένα trailer και έτυχε να πέσω σε κάποιο που δεν είχε καλό encoding και η εικόνα δεν φαινόταν καλά. Έτσι απογοητεύτηκα με την εικόνα που υποτίθεται ότι ήταν τόσο καλή όσο είπες. Σκέφτηκα όμως να πάω σε άλλο βίντεο για να δω. Ευτυχώς που πήγα γιατί αλλιώς θα έμενα με την άσχημη εντύπωση. Και εκεί είδα όντως την εκπληκτική εικόνα που ταίριαζε απόλυτα με το νόημα. Όμως...

.... αν και είπα πριν ότι "μεταδίδει μίσος προς μια ομάδα ανθρώπων" και εσύ το εξήγησες καλύτερα, δεν πήρα καλύτερη γεύση από το trailer που με κάνει να βγάζω ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο νόημα, όχι προς την συγκεκριμένη ομάδα που ανέφερα πριν, αλλά γενικότερα κάτι που το βρίσκω ακόμα χειρότερο. Αυτό το "η ταινία δεν είναι σχετική με το μίσος, αλλά με τη Νέμεση" το βρίσκω το ίδιο φριχτό και απαίσιο. Η Νέμεση δεν παύει να είναι η δικαιοσύνη που ο κάθε άνθρωπος πιστεύει πως πρέπει να δώσει επειδή έτσι νομίζει. Και στην προσπάθεια προς στην "δικαιοσύνη" του, αφαιρει ακόμα και ζωές. Αυτός ο εγωισμός φέρνει ταραχή στην ψυχή του ανθρώπου, κάτι που εγώ το βρίσκω εκτός από ηλίθιο, και ανούσιο. Δεν βλέπω για ποιον λόγο πρέπει να υπάρχει κάτι που το μόνο που μεταδίδει είναι μίσος... Το όλο νόημα δεν μου αρέσει...

EDIT// Ξέχασα να απαντήσω σε αυτό:
Είμαι σίγουρος πως μ' έναν τέτοιο χριστιανισμό θα διαφωνούσες κι εσύ ο ίδιος.
Ναι είναι αλήθεια ότι ένας τέτοιος χριστιανισμός δεν θα μου άρεσε. Όμως αυτό που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν μπορούν να διανοηθούν, είναι ότι ο χριστιανισμός δεν είναι θρησκεία, άρα δεν μπορεί να είναι έτσι.

ΥΓ: Κορίτσι είμαι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Great Chaos

Περιβόητο μέλος

Ο Όττο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 56 ετών, επαγγέλεται Συγγραφέας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,911 μηνύματα.
Η Νέμεση δεν παύει να είναι η δικαιοσύνη που ο κάθε άνθρωπος πιστεύει πως πρέπει να δώσει επειδή έτσι νομίζει. Και στην προσπάθεια προς στην "δικαιοσύνη" του, αφαιρει ακόμα και ζωές. Αυτός ο εγωισμός φέρνει ταραχή στην ψυχή του ανθρώπου, κάτι που εγώ το βρίσκω εκτός από ηλίθιο, και ανούσιο. Δεν βλέπω για ποιον λόγο πρέπει να υπάρχει κάτι που το μόνο που μεταδίδει είναι μίσος... Το όλο νόημα δεν μου αρέσει...
Νομίζω ότι εδώ κάνεις ένα βασικό σφάλμα. Συγκεκριμένα, η Νέμεση δεν είναι εκείνη η δικαιοσύνη που αποδίδει ο άνθρωπος, αλλά πρόκειται για τη Δικαιοσύνη, την οποία κατά παράδοση αποδίδουν οι Θεοί, τη λεγόμενη Θεία Δίκη. Ακόμη κι αν δεν πιστεύει κάποιος σε θεούς και δαίμονες, θα μπορούσε να πει ότι η Νέμεση είναι το αποτέλεσμα της Νομοτέλειας, το απώτερο αποτέλεσμα των επιλογών μας, πράξεων και παραλείψεων, οι οποίες έχουν μοιραία το τίμημά τους, μέσω του νόμου της δράσης και της αντίδρασης. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Μονόφθαλμος αποτελεί μια συμβολική προσωποποίηση του Όντιν, πατέρα των θεών της σκανδιναυικής παράδοσης. Αν και σε μια απ' τις πρώτες ομιλούσες σκηνές της ταινίας, κάποιος από τους παγανιστές βασανιστές του, λέει πως "αυτός ο άνθρωπος κινητοποιείται από το απέραντο μίσος", η αίσθηση που δίνει η ταινία μέχρι το τέλος δεν είναι αυτή. Ο Μονόφθαλμος μάλλον έρχεται ν' αποδώσει τα δέοντα στους ανθρώπους, φέρνοντάς τους αντιμέτωπους με τη νομοτέλεια που εγείρει το δικό τους μίσος, αυτό που στην πραγματικότητα κινητοποιεί τους "πολιτισμούς" τους. Η ανάγκη κατάκτησης και αρπαγής, ιδιαίτερα στο όνομα του Θεού, η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, η άγνοια, η φιλαυτία και η αλαζονεία του τυφλού που θεωρεί τον εαυτό του φωτισμένο, αποτελούν ούτως ή άλλως την καταδίκη του ανθρώπινου είδους και δυστυχώς η Νέμεση φαντάζει αναπόφευκτη.


Ανέφερα στο αρχικό μου ποστ ότι δυστυχώς η ταινία έγινε απόπειρα να πλασαριστεί ως "Περιπέτεια", ως μια πολεμική, μυθολογική ή επική δηλαδή παραγωγή, πράγμα που ευθύνεται εν πολλοίς για την απογοήτευση την οποία προκάλεσε σε πολλούς, επισύροντας αρνητικότατες κριτικές. Αν και δεν έχω δει το trailer στο οποίο αναφέρεσαι, υποψιάζομαι ότι μάλλον έπεσες σε μια τέτοια απόπειρα νόθης παρουσίασής της μέσω του μοντάζ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νωεύς

Τιμώμενο Μέλος

Ο Ιάσων αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μαθητής/τρια και μας γράφει απο Άγιο Πνεύμα (Σέρρες). Έχει γράψει 5,713 μηνύματα.
...
Όμως δεν μπορώ να μην καυτηριασώ το γεγονός ότι μια ταινία που μεταδίδει μίσος προς μια ομάδα ανθρώπων είναι άδικο και γι' αυτό είναι καλό να μην προωθείται. Χωρίς προσβολή βέβαια προς τον κόπο σου. :)

Τότε προφανώς θα καυτηριάζεις και το ιστορικά έμπρακτο μίσος χριστεπώνυμων όχλων εναντίον των αλλοθρήσκων, όπου και όποτε συνέβη:redface:...

Υγ: Όττο, σου βγάζω το σομπρέρο μου μεθ' υποκλήσεως!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ailexc

Νεοφερμένος

Η ailexc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 90 μηνύματα.
Η Νέμεση δεν παύει να είναι η δικαιοσύνη που ο κάθε άνθρωπος πιστεύει πως πρέπει να δώσει επειδή έτσι νομίζει
Νομίζω ότι εδώ κάνεις ένα βασικό σφάλμα. Συγκεκριμένα, η Νέμεση δεν είναι εκείνη η δικαιοσύνη που αποδίδει ο άνθρωπος, αλλά πρόκειται για τη Δικαιοσύνη, την οποία κατά παράδοση αποδίδουν οι Θεοί, τη λεγόμενη Θεία Δίκη. Ακόμη κι αν δεν πιστεύει κάποιος σε θεούς και δαίμονες, θα μπορούσε να πει ότι η Νέμεση είναι το αποτέλεσμα της Νομοτέλειας, το απώτερο αποτέλεσμα των επιλογών μας, πράξεων και παραλείψεων, οι οποίες έχουν μοιραία το τίμημά τους, μέσω του νόμου της δράσης και της αντίδρασης.

Η αλήθεια είναι ότι έκανα ένα σφάλμα. Το γνωστό που "ξέρει κάποιος κάτι, και νομίζει ότι το ξέρει και ο άλλος". Έτσι σε έκανα να γράφεις τσάμπα. Συγνώμη. :(
Αυτό που εννοούσα, είναι ότι κατά την γνώμη μου, άσχετα με τα ονόματα που δίνει ο άνθρωπος ανά εποχή, (π.χ Νέμεσις) όλες οι πράξεις του ανθρώπου είναι απλά ο αντικατοπτρισμός των σκέψων, της ψυχικής διάθεσης και της φαντασίας του σε υλική μορφή.

Είναι φανερό ότι ο άνθρωπος άσχετα με το σε ποια εποχή ζει, έχει κάποια κοινά χαρακτηριστικά με τους προγόνους του σε ότι αφορά τα ψυχικά του βιώματα. Είτε αυτά τα χαρακτηριστικά τα πούμε "ψυχή" ή "πνεύμα" ή κάπως αλλιώς, δεν έχει σημασία αυτήν την στιγμή. Σημασία έχει ότι υπάρχουν για τον άνθρωπο κάποιες συνέπειες. Συνέπεις που άμα είναι αρνητικές βρωμίζουν την ιδιότητα του, την εικόνα του ως άνθρωπο και τον κάνουν κτηνώδη, βίαιο και άγριο. Κατά την χριστιανική θρησκεία* αυτή η αρνητική επίδραση γίνεται χάρη στην πτώση του ανθρώπου από τον Παράδεισο, δηλαδή εξαιτίας της απομακρύνσεως του ανθρώπου από την πηγή του Αγαθού, τον Θεό. Κάποια άλλη θρησκεία που να εξηγεί γιατί ο άνθρωπος είναι έτσι δεν υπάρχει. (Και αυτός είναι ένα από τους λόγους που με κάνουν να την βλέπω ως την αληθινή θρησκεία)

Εγώ λοιπόν προσωπικά, είτε το πει κάποιος Νέμεση, είτε κάτι άλλο, το θεωρώ για γέλια (μην πω για κλάμματα) μιας και νιώθω ότι ο άνθρωπος είναι έρμαιο "της πτώσης του", όπως αναφέρεται η εξορία από τον Παράδεισο κατά τον χριστιανισμό. Το ότι ο Μονόφθαλμος υπακούει σε κάποιο μίσος είναι αυτό που με καίει. Δεν με ενδιαφέρει αν αυτό γίνεται προς κάποια ομάδα ανθρώπων ή θρησκεία. Το ότι παρασύρεται από το μίσος τους, ότι αφήνει "την εικόνα του Θεού" (έκφραση του χριστιανισμού για τον κάθε άνθρωπο) να ξεπέσει έτσι, με κάνει να νιώθω ένα κόμπο στο στομάχι. Ένα κόμπο που δεν μου αρέσει και δεν εγκρίνω...

Ελπίζω τώρα να το έγραψα καλύτερα...

* = Ο ορισμός της λέξεως "θρησκεία" δεν συμπεριλαμβάνει τον χριστιανισμό ο οποίος δεν είναι θρησκεία ουσιαστικά. Απλά ο περισσότερος κόσμος δεν ξέρει τον ορισμό της λέξεως "θρησκεία" έτσι δεν γνωρίζει τις διαφορές με μια μη θρησκεία. Έτσι λοιπόν, αναγκάζομαι να γράφω αυτή την λέξη, μιας και ο κόσμος δεν ξέρει άλλη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

ailexc

Νεοφερμένος

Η ailexc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 90 μηνύματα.
Τότε προφανώς θα καυτηριάζεις και το ιστορικά έμπρακτο μίσος χριστεπώνυμων όχλων εναντίον των αλλοθρήσκων, όπου και όποτε συνέβη:redface:...!
Εγώ, ως χριστιανός, ως άνθρωπος που πηγαίνει στην εκκλησία και έχω μια κάποια μικρή εμπειρία από τον τρόπο ζωής της εκκλησίας και που προσπαθώ να μάθω, να ζω, να σκέφτομαι, να εμπεδώνω τα λόγια του Χριστού, όχι δηλαδή απλά να τα ξέρω εξ ακοής, ή απλά να τα γνωρίζω, και έχοντας διαβάσει κάποια βιβλία, έχω διαπιστώσει με τα ίδια μου τα μάτια, για την ακρίβεια έχω νιώσει με την ψυχή μου μιας και «ο Θεός δεν οράται αλλά βιώνεται», αυτό που αναφέρει ο άγιος Γρηγόριος τον Θεολόγος: «Ως άκτιστη δόξα του Θεού που είναι προαιώνιο και ατελεύτητο, το Θείο Φως δεν είναι αισθητό, αλλά νοητό και νοερό ή καλύτερα πνευματικό, που προσεγγίζεται πνευματικώς αλλά και οράται πνευματικώς. Είναι άϋλη θεία έλλαμψη και Χάρη, που οράται κατά αόρατο τρόπο και κατανοείται κατά ακατανόητο τρόπο». Και αυτή μου η διαπίστωση με εμποδίζει να πιστέψω ότι πράξεις σαν τις αποπάνω, μπορεί να έγιναν από ανθρώπους που ακολουθούν τον δρόμο του Κυρίου. (Κυρίως δε, όταν ξέρω τι πόλεμος μαίνεται εναντίων της εκκλησίας την σήμερον ημέρα...)

Ξέρω βέβαια ότι είναι πολύ δύσκολο να καταλάβει κάποιος εκτός εκκλησίας την αποπάνω διδαχή, όμως ΑΥΤΟ ακριβώς είναι η Χάρη το Αγίου Πνεύματος που έρχεται στον άνθρωπο δια μέσω της προσευχής. Η προσευχή είναι η ανάσταση της ψυχής του εκάστοτε ανθρώπου που προσεύχεται και ελκύει την χάρη του Αγίου Πνεύματος. Και επειδή η προσευχή είναι αυτό που μπορεί να αλλάξει την ζωή του καθενός, μπορεί ο καθένας να διαπιστώσει με τα ίδια του τα μάτια χωρίς να περιμένει από μένα να τον διαβεβαιώσω. Όποιος λοιπόν βεβαιωθεί, ας έρθει να μας πει αν τα παραπάνω γεγονότα τα έκαναν οι χριστιανοί ή όχι...

Ίσως πάντως να λυθούν κάποιες απορίες, αν έχετε όρεξη να διαβάσετε το κείμενο του καθηγητή Δημ. Τσελεγγίδη του οποίου είναι απόσπασμα (το δεύτερο μέρος) η αποπάνω διδαχή...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top