Θέματα για ΑμεΑ

Oralee

Τιμώμενο Μέλος

Η Κωνσταντίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 45 ετών και μας γράφει απο Γλυφάδα (Αττική). Έχει γράψει 15,765 μηνύματα.
Αλήθεια πόσοι ξέρετε πως υπάρχει τέτοιο μουσείο στην Ελλάδα και είναι ένα από τα πέντε που υπάρχουν σε όλο τον κόσμο; Αντιγράφω από την σελίδα του..
Το Μουσείο Αφής

Το Όραμα

Το 1983, η τότε Πρόεδρος του Δ.Σ. του Φάρου Τυφλών της Ελλάδος [ΦΤΕ], Πρωτοπαπαδάκη Λ. και ο Δντης του ΦΤΕ Κεφάκης Εμμανουήλ αναζητούν τον τρόπο που θα επιτρέψει στα άτομα με προβλήματα όρασης να έρθουν σε επαφή με την πολιτιστική μας κληρονομιά. Αγοράζονται τα πρώτα εκθέματα από τον ΦΤΕ, και ακολουθούν δωρεές εκθεμάτων από οργανισμούς, εταιρείες και φυσικά πρόσωπα. Παράλληλα συνειδητοποιείται ότι η δυνατότητα ψηλάφησης των εκθεμάτων αποτελεί και για τους βλέποντες έναν καινούργιο τρόπο προσέγγισης του αρχαιοελληνικού πολιτισμού.



Ιστορικό






Το 1984 ιδρύεται το Μουσείο Αφής, και στεγάζεται στο παλαιό διώροφο νεοκλασικό κτήριο του ΦΤΕ, δωρεά Εμπειρίκου, επί της οδού Δοϊράνης 198 στην Καλλιθέα. Tο 1999 καταστρέφεται κτηριολογικά από τον σεισμό. Με τις επιχορηγήσεις του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και τις χορηγίες της Οργάνωσης American Friends of the Blind in Greece, ξεκινά η αποκατάστασή του, η οποία και ολοκληρώνεται τον Ιανουάριο του 2004.


Επαναλειτουργία του Μουσείου

Tα εγκαίνια του ανακαινισμένου κτηρίου, στις 9/3/2004, τιμά με την παρουσία του ο τότε Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κωστής Στεφανόπουλος


Διακρίσεις


  • Το 1988 έλαβε τον έπαινο του Ευρωπαϊκού Μουσείου της Χρονιάς ανάμεσα σε 70 ευρωπαϊκά μουσεία.
  • Το 2004 έλαβε διάκριση για την προσβασιμότητα του από το Σωματείο Φίλων των Μουσείων.
Ιδιαιτερότητα
Το Μουσείο Αφής είναι ένα από τα 5 Μουσεία του είδους στον κόσμο. Η ιδιαιτερότητά του έγκειται στο γεγονός ότι οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να αγγίζουν τα εκθέματα, τα οποία είναι πιστά αντίγραφα των πρωτοτύπων που εκτίθενται σε άλλα Μουσεία της χώρας μας.


Λειτουργία




Το Μουσείο Αφής ανήκει στο Φάρο Τυφλών της Ελλάδος. Υπεύθυνη για τη λειτουργία, ανάπτυξη και προβολή του Μουσείου είναι το μέλος του ΔΣ του Φάρου Τυφλών, κα Γερουλάνου Ζωή και η Δντρια του Φάρου Τυφλών κα Ασιδέρη Δήμητρα.









Η σελίδα μπορεί να "διαβαστει" και από άτομα με προβλήματα όρασης, ενώ το Μουσείο είναι προσβάσιμο και από άτομα με ειδικές ανάγκες. Βρίσκεται στην Καλλιθέα, πίσω από την Όπελ Ελφίνκο στην Συγγρού, Αθηνάς 17 και Δοϊράνης, Στάση Χρυσάκη, τηλέφωνα επικοινωνίας 210 94 15 222.





Ώρες Λειτουργίας
  • Δευτέρα - Παρασκευή: 9:00 - 14:00
  • Σάββατο - Κυριακή: Μετά από συνεννόηση
Είσοδος
  • Ενήλικες : 2 ?
  • Παιδιά : 1 ?
  • ΑΜΕΑ και οι συνοδοί τους δωρεάν
Link: https://www.tactualmuseum.gr/

(Αν δεν το έβαλα στο σωστό σημείο, μετακινήστε το.. :) Αλλά αξίζει τον κόπο να το επισκεφτείτε.. )
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

roumana

Διάσημο μέλος

Η Εμμα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 51 ετών, επαγγέλεται Γονιός/Οικοκυρικά και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 3,923 μηνύματα.
Δεν είχα ιδέα ομολογώ… Ελπίζω ότι το έχουν ακούσει τουλάχιστον εκείνοι που έχουν στην οικογένεια κάποιο άτομο χωρίς όραση…
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Oralee

Τιμώμενο Μέλος

Η Κωνσταντίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 45 ετών και μας γράφει απο Γλυφάδα (Αττική). Έχει γράψει 15,765 μηνύματα.
Γι' αυτό το έβαλα. Για να το μάθουν όσοι μπορούν περισσοτέροι μπορούν. Μια επίσκεψη φυσικά θα ήταν ανεπανάληπτη εμπειρία για όλους! (Ήταν μέχρι και για μένα, που έχω εξοικειωθεί με τυφλούς :) ) Θα σας δέσουν τα μάτια με μαύρο πανί για να νιώσετε πως είναι... αξίζει!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

roumana

Διάσημο μέλος

Η Εμμα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 51 ετών, επαγγέλεται Γονιός/Οικοκυρικά και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 3,923 μηνύματα.
Πρέπει να είναι φοβερή εμπειρία…:hmm:Θα παω...:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Oralee

Τιμώμενο Μέλος

Η Κωνσταντίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 45 ετών και μας γράφει απο Γλυφάδα (Αττική). Έχει γράψει 15,765 μηνύματα.
Για να είναι μια ιστοσελίδα προσβάσιμη, θα πρέπει να ισχύουν τα ακόλουθα:

1.Θα πρέπει να αποφεύγονται τα πολλά γραφικά στη σελίδα, ώστε η σελίδα να μπορεί να είναι εύκολα αναγνώσιμη από τα προγράμματα ανάγνωσης οθόνης.
2.Θα πρέπει να υπάρχουν χρωματικές αντιθέσεις στη σελίδα που θα διευκολύνουν τους μερικώς βλέποντες κατά τη πλοήγησή τους.
3.Τα χειριστήρια της ιστοσελίδας θα πρέπει να είναι κατασκευασμένα με βάση τα γνωστά χειριστήρια windows, ώστε να είναι προσβάσιμα για τους αναγνώστες οθόνης.
4.Θα πρέπει να αποφεύγονται τα διάφορα εφέ κειμένου στα κείμενα των ιστοσελίδων, πχ κινούμενο κείμενο κλπ.
5.Εάν υπάρχουν μηχανές αναζήτησης στην ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι κατασκευασμένες με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι εύκολη η ανάγνωσή τους από προγράμματα ανάγνωσης οθόνης.
6.Εάν υπάρχουν φόρμες θα πρέπει τα πεδία τους να έχουν ετικέτες, ώστε να γνωρίζει ο χρήστης που θα πρέπει να εισάγει τα διάφορα στοιχεία.
7.Θα πρέπει να μην υπάρχουν γραφικά κουμπιά και γενικότερα χειριστήρια στις ιστοσελίδες. Όπου υπάρχουν links θα πρέπει να έχουν ετικέτες, ώστε να αναγνωρίζονται από τους αναγνώστες οθόνης.

(Το κείμενο έγραψε τυφλή δασκάλα εκμάθησης Η/Υ σε τυφλούς και το βρήκα ενδιαφέρον)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Giovanna

Επιφανές μέλος

Η Giovanna αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 8,086 μηνύματα.
καλο να υπαρχει! το στεκι πως σου φαινεται?

πς. το 2 παντως δε το εχει :(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Oralee

Τιμώμενο Μέλος

Η Κωνσταντίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 45 ετών και μας γράφει απο Γλυφάδα (Αττική). Έχει γράψει 15,765 μηνύματα.
Νομίζω πως είναι γενικά προσβάσιμο.. μπορώ να ζητήσω δοκιμή αν θέλετε.. και να σας πω!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Giovanna

Επιφανές μέλος

Η Giovanna αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 8,086 μηνύματα.
να ζητησεις απο που καλο μου?
μαλλον αυτο θα ενδιεφερε τους διαχειριστες, κατσε να το δουν!
ειναι η δουλεια σου σε κατι σχετικο?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Subject to change

e-steki.gr Founder

Η Λία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 37 ετών και επαγγέλεται Web developer. Έχει γράψει 15,891 μηνύματα.
Για να τα τηρήσεις όλα αυτά, πρέπει να θυσιάσεις μεγάλο ποσοστό του design της σελίδας. Οπότε ουσιαστικά να έχεις ριγμένους το 99% των επισκεπτών σου που δεν είναι τυφλοί, για να ωφελούνται το 1% (και εάν) που είναι. Άδικο δεν είναι;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γίδι

Τιμώμενο Μέλος

Η Γίδι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 22,554 μηνύματα.
Μπορεί να υπάρχει επιλογή προφίλ, πως ήδη με τα classic και rebirth στιλ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

underwater

Περιβόητο μέλος

Η underwater αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,343 μηνύματα.
Για να τα τηρήσεις όλα αυτά, πρέπει να θυσιάσεις μεγάλο ποσοστό του design της σελίδας. Οπότε ουσιαστικά να έχεις ριγμένους το 99% των επισκεπτών σου που δεν είναι τυφλοί, για να ωφελούνται το 1% (και εάν) που είναι. Άδικο δεν είναι;

Βρε συ Λία με αυτό το σκεπτικό δεν θα έπρεπε να υπήρχαν και οι ανάγλυφες διαρρυθμίσεις στα πεζοδρόμια για να μην χαλάνε τα ψηλοτάκουνα της πλειοψηφίας! Συγγνώμη, αλλά αυτό δεν το δέχομαι. Τα άτομα με αναπηρία είναι μειοψηφία ούτως ή άλλως. Ή μήπως πρέπει να βοηθάμε στην πρόσβασή τους επιλεκτικά;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

iJohnnyCash

e-steki.gr Founder

Ο Panayotis Yannakas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Επιχειρηματίας και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 24,043 μηνύματα.
Αυτή την στιγμή δεν υπάρχει καθόλου χρόνος για την μελέτη τέτοιων θεμάτων :) Από καλοκαίρι και μετά λογικά θα το ξανασκεφτούμε :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Oralee

Τιμώμενο Μέλος

Η Κωνσταντίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 45 ετών και μας γράφει απο Γλυφάδα (Αττική). Έχει γράψει 15,765 μηνύματα.
Στην Autonomia EXPO από την Παρασκευή 18, το Σάββατο 19 και την Κυριακή 20 Μαΐου στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας) από τις 9 πμ έως τις 9 μμ θα βρείτε την τελευταία λέξη της προσαρμοσμένης τεχνολογίας και τις πιο εξειδικευμένες υπηρεσίες για τους ανθρώπους που ζουν κάτω από συνθήκες αναπηρίας σε 4.500 τ.μ., 60 περίπτερα, 100 εκθέτες με χιλιάδες υπηρεσίες και βοηθήματα που απλοποιούν την καθημερινή ζωή και συμβάλλουν στην αναβάθμιση της ποιότητας και της ποσότητας ζωής.
Η Autonomia EXPO γίνεται στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, στις 18, 19 και 20 Μαΐου από τις 9 πμ έως τις 9 μμ, είναι απολύτως προσπελάσιμη για όλες τις γνωστές αναπηρίες και εξυπηρετείται από προσπελάσιμα μέσα μαζικών μεταφορών (τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και το τραμ). Ακόμη μπορείτε να χρησιμομποιήσετε τα ειδικά προσπελάσιμα ταξί ή τη γραμμή δωρεάν μεταφορών με προσπελάσιμα οχήματα του ΟΑΣΑ καλώντας το τηλέφωνο 1130.




Πηγή: https://www.autonomiaexpo.org/
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Oralee

Τιμώμενο Μέλος

Η Κωνσταντίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 45 ετών και μας γράφει απο Γλυφάδα (Αττική). Έχει γράψει 15,765 μηνύματα.
Συνθήκη ΟΗΕ για δικαιώματα ανθρώπων με αναπηρία

ΤΗ ΣΥΝΘΗΚΗ του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ανθρώπων με αναπηρία υπέγραψαν 80 κράτη, μεταξύ των οποίων η χώρα μας, καθώς και οι χώρες της Ε.Ε.

Η Διεθνής Εταιρία Αποκατάστασης συνεχάρη χθες όλες τις κυβερνήσεις που πρωτοστάτησαν υπογράφοντας τη Συνθήκη του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των αναπήρων, τη πρώτη συνθήκη για τα ανθρώπινα δικαιώματα του 21ου αιώνα.
Από τα 80 κράτη και την Ευρωπαϊκή Ένωση που συμμετείχαν στην τελετή υπογραφής στα κεντρικά γραφεία του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη , η ΔΕΑ διατηρεί ενεργά μέλη σε πάνω από τα δύο τρίτα αυτών των κρατών.
Επί πλέον 43 κυβερνήσεις υπέγραψαν το Προαιρετικό Πρωτόκολλο για τη Συνθήκη που αναφέρεται στο πώς οι ιδιώτες και οι ομάδες, μπορούν να ζητήσουν επανορθώσεις για παραβάσεις στη Συνθήκη, μια και οι εθνικές θεραπείες έχουν εξαντληθεί.
Η Συνθήκη επιτεύχθηκε μετά από 5 χρόνια διαπραγματεύσεων με πρωτοφανή συμμετοχή ατόμων με αναπηρίες και των οργανώσεων, συμπεριλαμβάνοντας πολλά μέλη της ΔΕΑ και συναδέλφων.
Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, απέστειλε επιστολή στην υπουργό Εξωτερικών κ. Ντόρα Μπακογιάννη με θερμές ευχαριστίες για την υποστήριξη του υπουργείου Εξωτερικών και ζήτησε συνάντηση μαζί της.
Η ΕΣΑΕΑ σημείωσε ακόμη, πως η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία του Ο.Η.Ε. είναι η κορυφαία δέσμευση της διεθνούς κοινότητας για τα θέματα αναπηρίας.
Δίνει έμφαση στο σεβασμό των ανθρωπίνων αξιών της αυτονομίας, ισότητας και αξιοπρέπειας για τα άτομα με αναπηρία, απαγορεύει την άνιση μεταχείριση και τις διακρίσεις και προστατεύει την ποικιλομορφία που χαρακτηρίζει τα άτομα με αναπηρία ως ομάδα πληθυσμού
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Πέμπτη, 5 Απριλίου 2007



Πηγή: https://www.disabled.gr/lib/?p=12541
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mania

Επιφανές μέλος

Η mania αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 12,949 μηνύματα.
Ορολογία

Η δομική προσέγγιση που επιχειρούμε στον «Δημοσιογραφικό Οδηγό για θέματα αναπηρίας» στόχο έχει την αντιμετώπιση της άγνοιας, της αμηχανίας των ψευδών αναπαραστάσεων των ΜΜΕ, την απαλοιφή παραδειγμάτων προσβλητικής αντιμετώπισης των θεμάτων της αναπηρίας και λανθασμένων κριτηρίων στην επιλογή θεμάτων και προσώπων. Οδηγίες άμεσης χρήσης που έχει συμπυκνώσει και απλοποιήσει ο παραολυμπιονίκης Σάκης Κωστάρης, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επίτροπής, παραθέτουμε στη συνέχεια:


Οδηγίες άμεσης χρήσεως

Όταν συζητάτε, παίρνετε συνέντευξη ή έρχεστε σε επαφή με έναν άνθρωπο με αναπηρία, χρήσιμο είναι να γνωρίζετε ότι:

Πρώτα να αναφέρετε το πρόσωπο και μετά την αναπηρία (π.χ. ο κύριος Τάδε με τετραπληγία και όχι ο τετραπληγικός κύριος Τάδε).
Συμπεριφερθείτε φυσιολογικά, μην «παρακολουθείτε» κάθε λέξη ή κάθε κίνησή σας για να μην κάνετε λάθος. Μη νιώθετε αμηχανία όταν χρησιμοποιείτε κάποιες εκφράσεις, όπως «θα δούμε» όταν απευθύνεστε σε άτομο με προβλήματα όρασης ή «η απόσταση είναι πέντε λεπτά περπάτημα», όταν απευθύνεστε σε άτομο που χρησιμοποιεί αμαξίδιο.
Μη χρησιμοποιείτε επ’ ουδενί συναισθηματικά φορτισμένο λεξιλόγιο, όπως «τραγικό», «θύμα», «καθηλωμένος σε αναπηρικό αμαξίδιο». Αποφεύγετε πλήρως υπερθετικούς χαρακτηρισμούς όπως «ήρωες της ζωής», «άτομα με εξαιρετικές ικανότητες» κ.ο.κ.
Μη σπεύσετε να βοηθήσετε τον άνθρωπο με αναπηρία πριν ρωτήσετε εάν είναι απαραίτητη η βοήθειά σας. Είναι πλήρως αποδεκτό να προσφέρετε βοήθεια, και εάν είναι απαραίτητη θα σας δοθούν οδηγίες.
Είναι ενδεδειγμένο να απευθύνεστε απευθείας στον άνθρωπο με αναπηρία, όταν συνομιλείτε μαζί του, όχι π.χ. στον συνοδό ή τον μεταφραστή του.
Συνομιλήστε με κανονικό τόνο φωνής, αποφεύγετε να χρησιμοποιείτε απλοποιημένη ή συγκαταβατική γλώσσα, ωσάν να απευθύνεστε σε παιδί.
Μη δείχνετε και μην έχετε νευρικότητα. Έχετε υπομονή, όταν κάποιοι άνθρωποι με αναπηρία χρειάζονται λίγο περισσότερο χρόνο για να δράσουν αυτόνομα.

ΠΗΓΗ

Ηθελα πραγματικά να το δείτε αυτό
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mania

Επιφανές μέλος

Η mania αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 12,949 μηνύματα.
https://www.intercol.edu/employability/anapiria.htm
Αυτό ενδειαφέρει την ζωή των ανθρώπων με ιδικές ικανότητες και έμας μπάς και ξυπνήσουμε άπο το σκοτάδι και την κακή ενημέρωση γύρο άπο αυτούς τους ανθρώπους:)


Μπράβο στο γλυκό μας κορίτσι που άνοιξε ένα τέτοιο ζήτημα, συγχαριτήρια:)

Δεν πιστέυω να κατάλαβά λάθος το θέμα;:hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Oralee

Τιμώμενο Μέλος

Η Κωνσταντίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 45 ετών και μας γράφει απο Γλυφάδα (Αττική). Έχει γράψει 15,765 μηνύματα.
Όχι καθόλου λάθος δεν κατάλαβες Μάνια μου και συνέχισε να προσθέτεις ό,τι έχεις και νομίζεις πως θα μας ενδιέφερε! :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

underwater

Περιβόητο μέλος

Η underwater αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,343 μηνύματα.
Ένταξη ατόμων με ειδικές ανάγκες και αναλυτικά προγράμματα


Αθηνά Ζώνιου-Σιδέρη, Επίκουρη Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών
"Η ένταξη θεσμοθετήθηκε σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που υποθάλπει σίγουρο σχολικό αποκλεισμό όχι μόνο για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, αλλά και για τα παιδιά που αποκλίνουν έστω κι ελαχίστως από τους κανόνες που αυτό ορίζει..."
Ο όρος "ένταξη" (integration) σημαίνει τη συστηματική τοποθέτηση κάποιου στοιχείου μέσα σε κάτι άλλο και την ολοκλήρωση του υποκειμένου ως αυτοτελούς, ακέραιου μέρους ενός ευρύτερου όλου.
Ο όρος "ενσωμάτωση" (mainstreaming, incorporation) δηλώνει τη μονόδρομη προσκόλληση και εξομοίωση κάποιου στοιχείου προς ένα όλο, με πρόσκτηση χαρακτηριστικών ενός ετεροειδούς συνόλου και απώλεια των αρχικών χαρακτηριστικών.
Η διαφορά λοιπόν των δύο αυτών όρων είναι ότι στην ένταξη διατηρούνται τα αρχικά βασικά χαρακτηριστικά, τα οποία εμπλουτίζονται και κινούνται προς διαρκώς ανερχόμενα επίπεδα ολοκλήρωσης, ενώ στην ενσωμάτωση εξαφανίζονται τα αρχικά βασικά χαρακτηριστικά, έχοντας αφομοιωθεί από τα χαρακτηριστικά ενός ευρύτερου συνόλου.
Τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιείται ένας καινούριος όρος στην παιδαγωγική ορολογία, ο όρος inclusive education, που έρχεται να αντικαταστήσει τους όρους "ένταξη" και "ενσωμάτωση". Ο όρος μπορεί να αποδοθεί με περιφραστικό τρόπο στην ελληνική ως: η εκπαίδευση που συμπεριλαμβάνει όλους, που λαμβάνει υπόψη της τις ανάγκες και τη διαφορετικότητα όλων.
Ο όρος "inclusive" υποδηλώνει ένα διαρκή αγώνα για τη δημιουργία λειτουργικών εκπαιδευτικών συστημάτων. Είναι αποτέλεσμα της προσπάθειας των ξένων επιστημόνων για διεύρυνση του όρου "ένταξη" που δεν αποτελεί πια στόχο αλλά το μέσο για την αλλαγή των κοινωνικών δεδομένων.
Ερευνώντας την αποτελεσματικότητα της ένταξης στις χώρες τους διαπίστωσαν ότι ακόμη και μετά την πολύχρονη εφαρμογή παιδαγωγικών συστημάτων ένταξης, δεν κατόρθωσαν να διαμορφώσουν ένα ιδεολογικό πλαίσιο της ένταξης που να μην περιορίζεται μόνο στα όρια των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων αλλά να αφορά και τις ευρύτερες κοινωνικές δομές.
Για την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα η ένταξη δεν αποτελούσε a priori αυτοσκοπό, αλλά διαδικασία που ως στόχο της είχε και έχει τη δημιουργία ενός (καλύτερου) σχολείου για ανάπηρα και μη άτομα, στο πλαίσιο του οποίου θα γίνεται αποδεκτή η διαφορετικότητα στην αντίληψη και τον τρόπο ζωής του καθενός.
Ο όρος "inclusive" πιθανότατα θα εξελιχθεί σε όρο πολύ δημοφιλή και διφορούμενο, που ίσως δεν θα προσθέσει τίποτα περισσότερο στο ήδη υπάρχον θεωρητικό πλαίσιο της "ένταξης". Ωστόσο ο όρος αποτελεί αγγελιοφόρο μιας καινούριας αντίληψης και αποδεικνύει τη διάθεση αλλαγής κάποιων κοινωνικών συμφραζομένων, έχοντας ως αφετηρία τον επαναπροσδιορισμό των εννοιών.
Οι χώρες της Ευρώπης, των ΗΠΑ και της Αυστραλίας, οι οποίες εφαρμόζουν προγράμματα ένταξης τις δύο τελευταίες δεκαετίες, αναθεωρούν την αποτελεσματικότητά τους. Παρουσιάζουν την "inclusive εκπαίδευση" ως εξέλιξη του μοντέλου της ένταξης.
Αρκετοί συγγραφείς διατυπώνουν συγκλίνουσες απόψεις ως προς την παρακάτω βασική διαφορά μεταξύ "ένταξης" και "inclusive":
Η "ένταξη" εφαρμόσθηκε ως πρακτική, ως απουσία θεωρητικής πλατφόρμας και ιδεολογικού πλαισίου, και γι' αυτό το λόγο απέτυχε κατά την υλοποίησή της στα υπάρχοντα εκπαιδευτικά συστήματα. Η επιχειρούμενη "ένταξη" παιδιών με ειδικές ανάγκες στα σχολεία έθετε ως προϋπόθεση την προσπάθεια - από μέρους του παιδιού, των υποστηρικτικών υπηρεσιών και του εκπαιδευτικού - να συμπορευτούν με το υπάρχον αναλυτικό πρόγραμμα.
Η "inclusive εκπαίδευση", από την άλλη, απαιτεί ό,τι και ο όρος "ένταξη":
- πάλη που προϋποθέτει τη μετατροπή των υπαρχουσών δομών
- μετάβαση από ένα μοντέλο κοινωνικής πρόνοιας σε ένα μοντέλο ίσων ευκαιριών και δικαιωμάτων
- άρση των προκαταλήψεων
- αποδοχή της διαφορετικότητας
- επανεξέταση των αξιών και των στόχων εκπαίδευσης
- ριζοσπαστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση
- σχεδιασμό νέων αναλυτικών προγραμμάτων
- εκπαίδευση των εκπαιδευτικών.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει και ο Uditsky, η πάλη για την εφαρμογή μιας "inclusive εκπαίδευσης" εκφράζει περισσότερο θέματα προσωπικών και πολιτισμικών αξιών παρά θέματα εκπαιδευτικής πρακτικής: "οι αξίες είναι που κάνουν τη διαφορά και τη μόνη διαφορά".
Συνοψίζοντας λοιπόν τα παραπάνω καταλήγω στην κρίση ότι η χρήση του όρου "inclusive education" αποτελεί μια προσπάθεια αποδέσμευσης από την αναποτελεσματική πρακτική και αποτυχία με την οποία συνδέθηκε ο παλαιότερος όρος "ένταξη".
Ελληνική πραγματικότητα και ένταξη
Η ένταξη θεσπίστηκε με το νόμο "περί γενικής εκπαίδευσης" 1566/85, η θεσμοθέτησή της όμως δεν αποτέλεσε πανάκεια. Αντιθέτως, ακολουθήθηκε μια εκπαιδευτική πολιτική πιο εξευγενισμένου αποκλεισμού με την αύξηση των ειδικών τάξεων και των εκπαιδευτικών πρακτικών που απέχουν πολύ από μια πολιτική της ένταξης.
Το έδαφος δεν είχε προετοιμαστεί για μια τέτοιου είδους εκπαιδευτική αλλαγή, καθώς ούτε και τα κοινωνικά δεδομένα δεν προέτρεπαν προς μια τέτοια κατεύθυνση. Ναι μεν η θεσμοθέτηση της εκπαιδευτικής ένταξης ακολούθησε χρονικά τη θεσμοθέτηση της κοινωνικής διακήρυξης "περί ισότητας και αλληλαποδοχής των ατόμων με ειδικές ανάγκες" (νόμος 1143/81), η θεσμοθέτηση όμως αυτή δεν πραγματοποιήθηκε λόγω κοινωνικής πίεσης από τις ομάδες αποκλεισμού (ανάπηροι), αλλά ήταν περισσότερο μια κρατική πρωτοβουλία που εξέφραζε το κλίμα της εποχής για μια γενικότερη κοινωνική πολιτική ισονομίας και ισότητας αλλά και εναρμόνισης με τα δεδομένα άλλων χωρών.
Η ένταξη θεσμοθετήθηκε μέσα σε ένα κλίμα προκαταλήψεων και στερεότυπων αντιλήψεων για το τί σημαίνει αναπηρία, σε μια κοινωνία που δεν άντεχε την αναπηρία ούτε σε επίπεδο αισθητικών δεδομένων, σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που υποθάλπει σίγουρο σχολικό αποκλεισμό, ανισότητα και αποτυχία όχι μόνο για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες αλλά και για τα παιδιά που αποκλίνουν ελαχίστως από τους κανόνες που αυτό ορίζει.
Τη θεσμοθέτηση της ένταξης δεν ακολούθησε σχεδιασμός μιας νέας κοινωνικής πολιτικής για αλληλαποδοχή, και μιας νέας εκπαιδευτικής πολιτικής που θα αφορούσε στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα ένταξης, στο σχεδιασμό νέων αναλυτικών προγραμμάτων, στη διαμόρφωση των σχολικών χώρων.
Στον ελλαδικό χώρο, τα παιδιά με ειδικές ανάγκες που δε φέρουν εμφανείς αναπηρίες βρίσκονται σε κανονικές τάξεις χωρίς καμμία απολύτως υποστήριξη. Ελάχιστος αριθμός παιδιών με ειδικές ανάγκες που έχουν εμφανείς αναπηρίες εντάχθηκαν στο εκπαιδευτικό σύστημα κατά τη διάρκεια των τελευταίων 13 ετών, από την έναρξη της θεσμοθέτησης της "ένταξης" (1985-1998). Επίσημα στοιχεία από το ΥΠΕΠΘ για τον ακριβή αριθμό παιδιών που εντάχθηκαν στα γενικά σχολεία δεν υπάρχουν.
Αναλυτικά προγράμματα και ένταξη
Για να μπορούμε να μιλάμε για επιτυχημένη σχολική ένταξη όλων των παιδιών, θα πρέπει να θέσουμε ως προϋπόθεση το σχεδιασμό νέων αναλυτικών προγραμμάτων που θα δημιουργηθούν έχοντας ως βασικό κριτήριο όχι την ομοιογένεια των ηλικιακών ομάδων αλλά τη διαφορετική υπόσταση του κάθε παιδιού.
Τα αναλυτικά προγράμματα πρέπει να συντάσσονται έχοντας υπόψη τέσσερις βασικούς παράγοντες: α) την κοινωνία και τις απαιτήσεις της, β) τα πολιτισμικά αγαθά, γ) τα νέα επιστημονικά δεδομένα, δ) το άτομο και τις ανάγκες του. Η μεταρρύθμιση ή αναθεώρηση των αναλυτικών προγραμμάτων αποτελεί επιτακτική ανάγκη της εκπαίδευσης.
Πιο συγκεκριμένα, για την ένταξη οι στόχοι μάθησης, τα περιεχόμενα μάθησης, η μεθόδευση της διδασκαλίας καθώς και η αξιολόγηση των μαθητών και του εκπαιδευτικού έργου πρέπει να αναπροσαρμοσθούν.
Συγκεκριμένες έρευνες Ελλήνων επιστημόνων έχουν δείξει την αναποτελεσματικότητα των αναλυτικών προγραμμάτων ως προς την κάλυψη των μαθητικών αναγκών και ως προς την αδυναμία προσέγγισης σε εναλλακτικές μορφές πρόσβασης στη γνώση. Το πρόβλημα της αναποτελεσματικότητας των αναλυτικών προγραμμάτων εντοπίστηκε όχι μόνο ως προς το περιεχόμενο αλλά και ως προς τις μεθόδους διδασκαλίας.
Τα αναλυτικά προγράμματα θα πρέπει να διέπονται από τις παρακάτω αρχές:
Εύρος: τα σημερινά αναλυτικά προγράμματα είναι δομημένα και κλειστά. Συνοδεύονται από μια συγκεκριμένη πορεία δράσης, και από μια πληθώρα διδακτέας ύλης που πρέπει να καλυφθεί σε συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια. Η οποιαδήποτε διάθεση για πρωτοβουλία, αναζήτηση και σχεδιασμό είναι προδιαγεγραμμένη να αποτύχει. Η δυνατότητα εναλλακτικής πορείας της δράσης του εκπαιδευτικού ως προς τη διδασκαλία της διδακτέας ύλης περιορίζεται ή ακόμα και μηδενίζεται.
Συνάφεια του αναλυτικού προγράμματος με την καθημερινή ζωή και τα κοινωνικά δεδομένα. Αποτελεί ανάγκη του σχολείου να γεφυρώσει την απόκλιση ανάμεσα στον προσανατολισμό προς το μέλλον και την αμεσότητα των εμπειριών του παρόντος. Είναι πολύ εύστοχο το σχόλιο του Flitner: "Σε τελική ανάλυση θα πρέπει να αποφασίσουμε αν μαθαίνουμε για τη ζωή ή για το σχολείο".
Ισορροπία ως προς το χρόνο και το περιεχόμενο της διδακτέας ύλης. Σήμερα γίνεται διαχωρισμός μεταξύ των μαθημάτων σε βασικά και δευτερεύοντα με αποτέλεσμα να οδηγούνται οι μαθητές στην αποσπασματική γνώση.
Διαφοροποίηση του παιδαγωγικού υλικού και των μεθόδων διδασκαλίας. Είναι ο καταλληλότερος τρόπος για να δοθεί δυνατότητα πρόσβασης των παιδιών στη γνώση μέσα από ένα κοινό αναλυτικό πρόγραμμα. Η πρόταση κάποιων ερευνητών για χρήση ξεχωριστών ή διαφορετικών αναλυτικών προγραμμάτων για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και γενικότερα, οι ποικίλες μορφές εξωτερικής διαφοροποίησης των μαθητών εντείνουν τον αποκλεισμό στα όνομα της ενίσχυσης. Τα αναλυτικά προγράμματα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους τη διαφορετικότητα από την αρχή του σχεδιασμού τους και να δίνουν τη δυνατότητα διαφοροποίησης στη διδασκαλία και στα προγράμματα. Η διαφοροποίηση πρέπει να ιδωθεί ως μια παιδαγωγική στρατηγική η οποία λαμβάνει υπόψη της τη διαφορετικότητα όλων των παιδιών. Ο άλλος σημαντικός παράγοντας αφορά στην υλοποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων. Ο δρόμος που έχει να διανύσει ο Έλληνας εκπαιδευτικός για να απαλλαγεί από τη δέσμευση του εγχειριδίου και να ασχοληθεί με την ουσία του αναλυτικού προγράμματος, ώστε να φτάσει σε μια ποιοτική του εφαρμογή, είναι πολύ μεγάλος. ¶λλο ήταν το πνεύμα των συγγραφέων των σχολικών εγχειριδίων και άλλο των εκπαιδευτικών που κλήθηκαν να τα διδάξουν. Η αναποτελεσματικότητα λοιπόν των αναλυτικών προγραμμάτων σχετίζεται και με το σχεδιασμό αλλά και με την υλοποίησή τους". Συνοψίζοντας, επισημαίνουμε ότι "τα αναλυτικά προγράμματα καθορίζουν σε αποφασιστικό βαθμό τη σχολική επιτυχία και αποτυχία, την ένταξη και τον αποκλεισμό.
Τέλος, η αναποτελεσματικότητα της ένταξης των παιδιών με και χωρίς ειδικές ανάγκες, πρέπει να ιδωθεί ως αποτυχία του σχολείου. Ο Perrenoud χαρακτηριστικά αναφέρει: "Η κατασκευή της αποτυχίας παίζεται στην αντίφαση μεταξύ πρόθεσης του σχολείου να μορφώσει και της σχετικής αδυναμίας της οργάνωσής του να το πετύχει".


Το άρθρο προέρχεται από το Special Education
https://www.specialeducation.gr/

Η URL αυτού του άρθρου είναι:
https://www.specialeducation.gr/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=321

Το συγκεκριμένο άρθρο έχει σχέση με τις σημερινές απόψεις για την εκπαίδευση των ΑΜΕΑ, που τα τοποθετεί στα πλαίσια του εφικτού σε ένα σχολείο για όλους, χωρίς περιθωριοποίηση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mania

Επιφανές μέλος

Η mania αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 12,949 μηνύματα.
Αναπηρία
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
https://el.wikipedia.org/wiki/Αναπηρία#searchInput

Διεθνές σύμβολο για την αναπηρία
Ο ορος αναπηρία αναφέρεται σε ατομα με ειδικές ανάγκες ένεκα περιορισμού της κοινής ανθωπίνης δραστηριότητας λόγου, έργου ή άμεσης αντίληψης λόγω σωματικής η πνευματικής βλάβης. Διακρίνουμε τους σωματικά ανάπηρους και τους διανοητικά ανάπηρους. Η αναπηρία γενικά διακρίνεται σε ολική και σε μερική.



Ολική αναπηρία
  • Η παντελή απώλεια της όρασης και στα δύο μάτια
  • Η ολοκληροτική γενική μετατραυματική παράλυση
  • Η απώλεια των δύο χεριών
  • ακρωτηριασμό και των δύο μηρών ή κνημών
  • Η αφασία
  • Η παραπληγία
  • ψυχοπάθεια από τραύμα στο κεφάλι
  • Η "προϊούσα κινητική αταξία", ύστερα από τραύμα
  • Η απώλεια ενός χεριού και αχρήστευση του άλλου
  • ακρωτηριασμό ή πλήρη αχρήστευση του ενός τουλάχιστον ποδιού
μερική αναπηρία

Η μερική αναπηρία έχει ελαφρότερο χαρακτήρα και κυμαίνεται σε ποσοστά αναπηρίας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mania

Επιφανές μέλος

Η mania αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 12,949 μηνύματα.
Σεξ και αναπηρία

Μέρα με την ημέρα, ο κόσμος αρχίζει να αποδέχεται ότι και οι άνθρωποι με αναπηρία είναι σεξουαλικά όντα και έχουν σεξουαλικές ανάγκες. Όμως η «κλασσική ερώτηση» παραμένει: Πως μπορεί κάποιος ο οποίος χρειάζεται βοήθεια για να ντυθεί, να πλυθεί .. θα αυνανιστεί και θα κάνει σεξ; Η απάντηση που θα σκεφτόμουν, η οποία μου φαίνεται πολύ λογική, είναι… με τον ίδιο τρόπο που υποστηρίζονται οι άνθρωποι με αναπηρία για την ολοκλήρωση των καθημερινών τους ανάγκες έτσι και στο σεξ. Ή μήπως όχι;

Οι προσωπικοί βοηθοί γνωρίσουμε ότι υποστηρίζουν αναπήρους στην κάλυψη των καθημερινών προσωπικών αναγκών όπως στη μαγειρική, στις μεταφορές, στο ντύσιμο κ.τ.λ. Αλλά θα βοηθούσαν κάποιον να βρει στις στάσεις που τον βολεύουν στο σεξ ή να φορέσει το προφυλακτικό;
Τέλη Αυγούστου η Διακήρυξη του Ο.Η.Ε. για τα δικαιώματα των ανθρώπων με αναπηρία οριστικοποιήθηκε. Σε κάποιο σημείο αναφέρεται ότι στους ανθρώπους με αναπηρία θα πρέπει να προσφέρεται « η ίδια ποικιλία, η ίδια ποιότητα σε προγράμματα υγείας όπως προσφέρονται σε όλους τους υπόλοιπους ανθρώπους συμπεριλαμβανομένων και των προγραμμάτων σεξουαλικής και αναπαραγωγικής υγείας.»
«Τα σεξουαλικά δικαιώματα των ανθρώπων με αναπηρία είναι παραμελημένα. Πιστεύω ότι είναι μεγάλη επιτυχία που αναφέρθηκαν στην Διακήρυξη» λέει ο Cory Silverberg, εκπαιδευτής του σεξ και ένας από τους συγγραφείς του βιβλίου ‘Οδηγός για το Σεξ και την Αναπηρία’.
Πολλοί οργανισμοί που παρέχουν προσωπικούς βοηθούς δεν έχουν πολιτικές σχετικά με την προσωπική βοήθεια και το σεξ. Στην πράξη όμως αυτό το κενό συμπληρώνεται με -και συμβαίνει αρκετά συχνά- κρυφές συμφωνίες μεταξύ του πελάτη και του βοηθού.
Ο Jake Pyne πρώην προσωπικός βοηθός και εκπαιδευτής γύρω από θέματα σεξουαλικής υγείας για ανθρώπους με αναπηρία μας είπε ότι υπάρχουν πολλοί λίγοι άνθρωποι που πιστεύουν ότι κάτι τέτοιο θα πρέπει να είναι υποχρεωτικό και από την άλλη μεριά πολλοί λίγοι άνθρωποι με αναπηρία που θα ήθελαν να συνεργαστούν με κάποιον που δυσανασχετεί να τους διευκολύνει στο σεξ.
Η Loree Erickson διδακτορική φοιτήτρια του Πανεπιστήμιου York κάνει την έρευνα της πάνω στο σεξ και την αναπηρία. Η ίδια έχει κινητική αναπηρία και χρησιμοποιεί αναπηρικό κάθισμα. Προσωπικοί της βοηθοί είναι μια ομάδα φίλων και εθελοντών που την διευκολύνουν σε κάποια πράγματα σχετικά με τις σεξουαλικές της ανάγκες, όπως να αλλάξει μπαταρίες στο δονητή της, να ντυθεί με σέξι ρούχα ή κατά τη διάρκεια του σεξ με τον σύντροφό της.
«Οι άνθρωποι οι οποίοι έχουν ασχοληθεί με την προσωπική μου βοήθεια, όλα αυτά τα χρόνια ευτυχώς ήταν άνθρωποι πολύ θετικοί απέναντι στις σεξουαλικές μου ανάγκες, γεγονός που βοήθησε να τα συζητάμε πιο άνετα» λέει η ίδια. Όμως αυτή είναι εξαίρεση και δυστυχώς όχι ο κανόνας.
Η Toby Harris είναι διευθύντρια στο Participation House στο Waterloo/Wellington, το οποίο παρέχει υποστήριξη σε ανθρώπους με κινητικές αναπηρίες και κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Μέσα στα επόμενα σχέδια τους είναι να προσθέσουν υπηρεσίες για την ικανοποίηση σεξουαλικών αναγκών των πελατών τους.
Πριν κάποια χρόνια, ύστερα από συζητήσεις με επαγγελματίες και πελάτες, συνέταξε ένα κανονισμό- πολιτικές για την σεξουαλική διευκόλυνση αναπήρων από προσωπικούς βοηθούς- ο οποίος είναι ένας από τους ελάχιστούς στον Καναδά.
Οι υπηρεσίες αυτές δεν θα είναι υποχρεωτικές για όλους τους βοηθούς όμως δεν έχει αντιμετωπιστεί καμία δυσκολία να βρεθούν άνθρωποι που νιώθουν άνετα με το θέμα και είναι διαθέσιμοι να διευκολύνουν τους αναπήρους.
Στον κανονισμό αναφέρονται θέματα σχετικά με σεξουαλική εκπαίδευση, την υποστήριξη στον αυνανισμό, πρόσβαση σε νόμιμα σεξουαλικά υλικά, σεξουαλικά βοηθήματα και την διευκόλυνση κατά τη διάρκεια του σεξ.
Πολλοί υποστηρίζουν ότι είναι ασφαλέστερο για όλες τις μεριές να μπει η σεξουαλική διευκόλυνση σε ένα επίσημο πλαίσιο.
Ο Fran Odette, ένας ακόμα από τους συγγραφείς του Οδηγού για το Σεξ και την Αναπηρία, πιστεύει ότι πρόβλημα βρίσκεται στα πρακτορεία προσωπικών βοηθών τα οποία φοβούνται να κάνουν ειλικρινείς συζητήσεις με τους συνεργάτες τους. Μην ξεχνάμε ότι υπάρχει το θέμα της νομικής ευθύνης, το οποίο όμως λύνεται με την δημιουργία κανονισμών και πολίτικών ώστε και οι όλοι να είναι ικανοποιημένοι.
Πολλοί είναι εκείνοι που πιστεύουν ότι η δημιουργία πολίτικών δεν είναι κάτι εύκολο. Η ζωή του κάθε ανθρώπου είναι τόσο διαφορετική, με τόσες διαφορετικές ανάγκες και επιθυμίες που το κάνει εξαιρετικά δύσκολο.

Της MEGAN MCCHESNEY
Απόδοση στα ελληνικά
Γεωργία Φύκα
Κοινωνική Λειτουργός


Το παραπάνω κείμενο δημοσιεύθηκε στον ιστοχώρο disabled.gr
Μπορείτε να βρείτε ανάλογα κείμενα στην διεύθυνση https://www.disabled.gr
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 3 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top