×
Επεξεργασία Προφίλ Επεξεργασία Avatar Επεξεργασία Υπογραφής Επεξεργασία Επιλογών E-mail και Κωδικός
×
Αποσύνδεση Οι Συνδρομές μου Το Προφίλ μου Τα Posts μου Τα Threads μου Λίστα Επαφών Αόρατος Χρήστης
Τι;
Πως;
Ταξινόμηση
Που;
Σε συγκεκριμένη κατηγορία;
Ποιος;
Αποτελέσματα Αναζήτησης
Συμπληρώστε τουλάχιστον το πεδίο Τι;

Το e-steki είναι μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές διαδικτυακές κοινότητες με 67,571 μέλη και 2,432,537 μηνύματα σε 76,239 θέματα. Αυτή τη στιγμή μαζί με εσάς απολαμβάνουν το e-steki άλλα 132 άτομα.

Καλώς ήρθατε στο e-steki!

Εγγραφή Βοήθεια

Ελληνική Μυθολογία

kynofilos

Δραστήριο Μέλος

Ο kynofilos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 279 μηνύματα.

O kynofilos έγραψε: στις 14:53, 14-06-07:

#1
Εδώ προτείνω να συγκεντρωθούν τα δημοσιεύματα που αφορούν την Ελληνική Μυθολογία.
Βεβαίως και απορίες και συζητήσεις επί του θέματος.

H Ελληνική Μυθολογία, κατά την θεώρησή μου, περιγράφει κάτι που συμβαίνει συνεχώς...
Είναι η παραστατική περιγραφή της ενεστώσας ζωής, κάτι που αρχίζει κάθε στιγμή και ολοκληρώνεται και ξαναρχίζει. Σαν άνθρωποι, το αντιλαμβανόμεθα σαν πέρασμα του χρόνου, μας λείπει η πλήρης συνείδηση της διάστασης του χρόνου, την οποία οι θεοί κατέχουν.
Στην προσπάθεια να υπερβούμε τα όρια της γραμμικής μας αντίληψης, παρουσιάζουμε στη μυθολογία λογικές υπερβάσεις.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Από Light:

ήτοι μεν πρώτιστα Χάος γένετ'· αυτάρ έπειτα
Γαι' ευρύστερνος, πάντων έδος ασφαλές αεί
αθανάτων οι έχουσι κάρη νιφόεντος Ολύμπου,
Τάρταρά τ' ηερόεντα μυχώ χθονός ευρυοδείης,
* ηδ' Έρος, ός κάλλιστος εν αθανάτοισι θεοίσι
λυσιμελής, παντών τε θεών παντών τ' ανθρώπων
δάμναται εν στήθεσσι νόον και επίφρονα βουλήν.
εκ Χάεος δ' Έρεβος τε μέλαινά τε Νύξ εγένοντο·
Νυκτός δ' αυτ' Αιθήρ τε και Ημέρη εξεγένοντο,
ούς τέκε κυσαμένη Ερέβει φιλότητι μιγείσα.


"Στ' αλήθεια, πρώτα-πρώτα το Χάος έγινε. Κι ύστερα η πλατύστερνη Γη,
η σταθερή πάντοτε έδρα όλων των αθανάτων
που την κορφή κατέχουνε του χιονισμένου Ολύμπου
και τα ζοφώδη Τάρταρα στο μυχό της γης με τους
πλατιούς τους δρόμους.
Αλλά κι ο Έρωτας που είναι ο ωραιότερος
ανάμεσα στους αθάνατους θεούς
που παραλύει τα μέλη και όλων των θεών
κι ανθρώπων την καρδιά δαμάζει
μες στα στήθη και τη συνετή τους θέληση.
Κι από το Χάος έγινε το Έρεβος κι μαύρη Νύχτα
Κι από τη Νύχτα πάλι έγιναν ο Αιθέρας και η Ημέρα
αυτούς τους γέννησε αφού συνέλαβε ερωτικά με το Έρεβος"


Όντως, δεν υπάρχει καμμιά αναφορά για σχέση Χάους - Έρωτα (όπως αναφέρεις).
Στο παραπάνω κείμενο απ' τη Θεογονία (αν κατάλαβα καλά απ' το πρωτότυπο και τη μετάφραση...) ο Έρωτας παρουσιάζεται ως... συνομήλικος (sic) του Χαόυς.

Ησιόδου : Θεογονία. Εκδόσεις ΖΗΤΡΟΣ, μετάφραση Σ. Γκιργκένης.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Από την Μεγάλη Ελληνική Μυθολογία του Jean Richepin της Γαλλικής Ακαδημίας,(σελ.23) 'Το Χάος είναι το Διάστημα, αλλά ένα διάστημ;α που περιέχει "εν σπέρματι" όλα όσα θ' αποτελέσουν το σύμπαν. Πρώτα Γέννησε το Έρεβος (την υπόγεια περιοχή, που, σύμφωνα με την αντίληψη των αρχαίων εκτεινότανε κάτω από την γη, τόσο μακρια όσο κι ο ουρανός πάνω απ' τον πλανήτη μας) και τη Νύκτα. Το Έρεβος κι η Νύχτα γεννούν με τη σειρά τους τον Αιθέρα και την Ημέρα. Τα Χαος είναι η απαρχή και αυτό δίχως καμμία βοήθεια γεννάει το Έρεβος και τη Νύχτα. Αυτό είναι το πρωταρχικό και δημιουργό στοιχείο.
Αμέσως μετά ο Ησίοδος αναφέρει τη Γαία και τον Έρωτα. Ο Έρωτας στη σκέψη του Ησιόδου δεν είναι παρά ένα αξίωμα μια αρχή, αλλά μια αρχή με υψηλό νόημα...

Νομίζω στον Ηρόδοτο, Όπου το Χάος είναι ο Ωκεανός, (ο οποίος στον Ησίοδο παρουσιάζεται αργότερα) ο Ωκεανός 'γέννησε' ή 'ένιωσε' Έρωτα' και άρχισε να δημιουργεί...

Έρως νοάται η συνεκτική δύναμη με διάταξη

Η Ελληνική μυθολογία αναφέρεται σε πράγματα διαφορετικών περιόδων της δημιουργίας σαν να υπήρχαν εξ αρχής. Για την κουλτούρα και την εκπαίδευση των τότε Ελλήνων, αυτό ήταν κοινή γνώση. Τον χρόνο όπως τον αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι υπερβαίνει...

Το 'αυτάρ έπειτα' και όλη η παράγραφος μέχρι που το χάος δημιουργεί, μπορεί να τοποθετηθεί μετά την δημιουργία του δωδεκάθεου ή λίγο πριν. Νομίζω ότι περιγράφει πολλούς 'χρόνους' ταυτόχρονα.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Από Rembeskes

Mα γλωσσικά μπορεί να περιγράψει έναν και μόνο χρόνο.
edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη yozerehs : Σήμερα στις 04:03. Αιτία: Ένωση μηνυμάτων.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Αρκτούρος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Αρκτούρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 599 μηνύματα.

O Αρκτούρος έγραψε: στις 15:01, 14-06-07:

#2
Αρχική Δημοσίευση από kynofilos
Εδώ προτείνω να συγκεντρωθούν τα δημοσιεύματα που αφορούν την Ελληνική Μυθολογία.
Βεβαίως και απορίες και συζητήσεις επί του θέματος.

H Ελληνική Μυθολογία, κατά την θεώρησή μου, περιγράφει κάτι που συμβαίνει συνεχώς...
Είναι η παραστατική περιγραφή της ενεστώσας ζωής, κάτι που αρχίζει κάθε στιγμή και ολοκληρώνεται και ξαναρχίζει. Σαν άνθρωποι, το αντιλαμβανόμεθα σαν πέρασμα του χρόνου, μας λείπει η πλήρης συνείδηση της διάστασης του χρόνου, την οποία οι θεοί κατέχουν.
Στην προσπάθεια να υπερβούμε τα όρια της γραμμικής μας αντίληψης, παρουσιάζουμε στη μυθολογία λογικές υπερβάσεις.

Έχεις δίκιο σ'αυτά που λες περί μυθολογίας. Και το θέμα που άνοιξες είναι πολύ καλό και χρήσιμο, πιστεύω. Όμως αν αρχίσουμε να συγκεντρώνουμε τα δημοσιεύματα για την Ελληνική Μυθολογία δεν τελειώνουμε ούτε όταν αυτά που ζούμε εμείς σήμερα θα είναι γραμμένα στην Ιστορία.
Αυτό που θες να κάνουμε εδώ πέρα είναι να συζητήσουμε για την Μυθολογία των Αρχαίων Ελλήνων και παράλληλα να παραθέτουμε ό,τι δημοσίευμα βρίσκουμε ή απλώς θες να συγκεντρώσουμε άπειρο υλικό που αφορά την Μυθολογία;
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Isiliel (Φεγγάρω)

Επιφανές Μέλος

H Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 9,041 μηνύματα.

H Isiliel Salus populi suprema lex esto έγραψε: στις 15:03, 14-06-07:

#3
Ε τότε θα βάλω και την υπογραφή μου:

Η νόμιμη σύζυγος του Ποσειδώνα ήταν η κόρη του Ωκεανού Αμφιτρίτη. Στην προσπάθειά του για να την κατακτήσει τον βοήθησε ένα δελφίνι. Όταν ο Ποσειδώνας την πλησίασε, γεμάτος επιθυμία, εκείνη τον φοβήθηκε κι έτρεξε να εξαφανιστεί μέσα στο θαλασσινό βασίλειο του Άτλαντα. Τότε ο Ποσειδώνας έστειλε πολλούς φίλους του να ψάξουν να τη βρουν κι' ανάμεσα σ΄ αυτούς το δελφίνι, που την ανακάλυψε στα νησιά του Άτλαντα, τη βεβαίωσε για τις σοβαρές προθέσεις του Ποσειδώνα και την έπεισε να το ακολουθήσει στη συνάντησή του με το θαλασσινό θεό. Γι' αυτό έλεγαν, ο Ποσειδώνας από τότε τίμησε το δελφίνι θεσπίζοντας να το θεωρούν ιερό και ονομάτισε για χάρη του στον ουρανό τον αστερισμό του Δελφίνος.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

kynofilos

Δραστήριο Μέλος

Ο kynofilos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 279 μηνύματα.

O kynofilos έγραψε: στις 21:23, 14-06-07:

#4
Η απόδοση του Δικαίου χρειάζεται την αναγνώριση μιας αυθεντίας κοινώς αποδεκτής από όλους. Τον 'αρχηγό'.

Το ηθικά σωστό ανάγει στα θεία δώρα του ανθρώπου "αιδώ και δίκην" σταλέντων από τον Δία μέσω του Ερμή προς τους ανθρώπους, την αίσθηση της 'ντροπής' (του ορίου) και την αίσθηση της δικαιοσύνης (να δέχονται ένας τρίτος να τους λύνει τις διαφορές).

Από τη συζήτηση περί Δικαιοσύνης...

Isi, Σε κατευχαριστώ για το 'δώρο' του δελφινιού...

Η Αμάλθεια τον έθρεψε το Δία και δέχτηκε να του χαρίσει το σπασμένο κέρας "Το κέρας της Αμαλθείας" που χαρίζει τα πλούτη της γης...
Όπως και δέχτηκε να του Δώσει το δέρας της το αδιάτρυτο, που τον βοήθησε στις μάχες του και με την σειρά του έδωσε στην κόρη του Αθηνά... και ονομάζεται αιγίδα (προστασία)
Την συνδέουν με Αίγα (κατσίκα) αν και είναι ενα υπεφυσικό τρομερό πλάσμα που ζει στα έγκατα της γης...

Σε άλλη αναφορά το ανέθρεψαν περιστέρια...
Ο Αετός, του έφερνε κάθε μέρα νέκταρ και ο Δίας τον έκανε αθάνατο και τον ευλόγησε...

Ο αστερισμός του Ωρίωνα με τον Σείριο τον σκύλο του στο δεξί του πόδι... Όταν "πέθανε" ο Ωρίωνας, όπως πέθανε έγινε αστερισμός. Ο Σείριος μόνος του έγινε επικίνδυνος και οι Άνθρωποι παρεκάλεσαν τον Δία να τους γλυτώσει αυτός δε είπε οι Άνθρωποι να τον τιμούν τον Σείριο (τον Κύνα) στο ψηλότερο βουνό και έκανε τον Σείριο αστερισμό στο δεξί πόδι του Κυρίου του, τότε Υιό του Θεού του Δία, Ωρίωνα.
Τούτο μπορεί να ιδωθεί σαν αναφορά σε μια μακρά περίοδο της ιστορίας της ανθρωπότητος, όπου μέσω 'φωτισμένων' παιδιών του θεού ανθρώπων, μαθαίνει η ανθρωπότητα να συμβιώνει με κάποια από τα ζώα και να ζει μαζι τους...

Επιτρέψτε μου δε να τολμήσω να σκεφτώ ότι η περίοδος αυτή στην ιστορία της ανθρωπότητος ανάγεται πολλούς κατακλυσμούς πρίν, κάτι που τολμώ να σκεφτώ από τον Τίμαιο του Πλάτωνα, όπου ομολογείται πως αυτά που συζητούν είναι πολλών δεκάδων χιλιετειών ιστορία την οποία οι Αιγύπτιοι που δεν υπέφεραν από κατακλυσμούς "το πολύ να σηκωθεί λίγο η στάθμη του Νείλου", κρατούσαν καταγεγραμμένα.
Θα βρίσκαμε με ακρίβεια πότε αναφέρεται αν μπορούσαμε να υπολογίσουμε πότε έγιναν οι εκρήξεις Σούπερ Νόβα στην θέση των Αστερισμών του Ωρίωνα και του Σείριου που ευθύνονται για τη Δημιουργία τους.

Νομίζω τότε άλλαξε η όψη του νυχτερινού ουρανού όπως λέμε και για το αστέρι της Βηθλεέμ.
edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη kynofilos : 14-06-07 στις 22:01.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Isiliel (Φεγγάρω)

Επιφανές Μέλος

H Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 9,041 μηνύματα.

H Isiliel Salus populi suprema lex esto έγραψε: στις 21:25, 14-06-07:

#5
Εγώ σ'ευχαριστώ για το όμορφο θέμα που άνοιξες!

Αμφιτρίτη είναι το όνομα της κόρης μου
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

kynofilos

Δραστήριο Μέλος

Ο kynofilos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 279 μηνύματα.

O kynofilos έγραψε: στις 21:42, 14-06-07:

#6
Αρχική Δημοσίευση από Isiliel

Αμφιτρίτη είναι το όνομα της κόρης μου
Σας εύχομαι Αιώνια Ζωή και Ευδαιμονία.....
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Γιώργος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,956 μηνύματα.

O Γιώργος Hunt or be Hunted. έγραψε: στις 22:42, 14-06-07:

#7
Αρχική Δημοσίευση από Isiliel
Αμφιτρίτη είναι το όνομα της κόρης μου
Πολύ-πολύ ωραίο ονοματάκι.


Η Ελληνική Μυθολογία είναι μεγάλη παιδική μου αγάπη. Θυμάμαι έχω διαβάσει μπόλικα βιβλία για ιστορίες που ούτε που φανταζόμουν ότι υπάρχουν.

Η αξία της είναι μεγάλη για μένα. Από τη μία, είναι κομμάτι της πολιτισμικής μας κληρονομιάς από την Αρχαία Ελλάδα. Σημαντικότατο, καθώς δείχνει τον τρόπο ζωής τους, τα ήθη κι έθιμα, τα πιστεύω τους και την ηθική τους. Είναι δε προσιτή και κατανοητή σε μικρά παιδιά, οπότε ιδανικός τρόπος για να μάθουν την ιστορία του τόπου τους.

Επιπλέον, προβάλλονται μέσα από αυτήν σημαντικότατα μαθήματα.
Παράδειγμα η Αντιγόνη (καταχρηστικά, μπορούμε να πούμε ότι είναι και στη μυθολογία). Δείχνει αρχικά το πώς η δίψα για εξουσία μπορεί να διαφθείρει της σχέσεις ακόμα και μεταξύ των αδερφών.
Και πολλά άλλα που δεν θυμάμαι.

Είναι κι ένας καλός τρόπος να περάσουμε στα παιδιά κάποιες ηθικές αξίες. (δεν αναφέρομαι στην πολυγαμία του Δία, βεβαίως βεβαίως )


Πολύ ωραίο thread.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Κακή Επιρροή (Αναστασία)

Επιφανές Μέλος

H Αναστασία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 6,725 μηνύματα.

H Κακή Επιρροή εχμ... είπε γεια ...κι έγραψε: στις 22:44, 14-06-07:

#8
εμένα μου άρεσε που διάβασα στο ποστ του Κυνόφιλου για τον Ωρίωνα
όποιος έχει γενικά πληροφορίες και έχει κέφι... ας τις γράψει....
(αν και έχω κάνει ήδη την έρευνα μου, λέω μπας και βρείτε τίποτα που δεν ξέρω ήδη )
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

kynofilos

Δραστήριο Μέλος

Ο kynofilos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 279 μηνύματα.

O kynofilos έγραψε: στις 20:03, 15-06-07:

#9
(δεν αναφέρομαι στην πολυγαμία του Δία, βεβαίως βεβαίως)

Εδώ μια μικρή σκέψη, Πρόκειται για τον θεό... Όπως τώρα μια θρησκευόμενη γυναίκα ονειρεύεται να γεννήσει έναν Μεσσία, εύκολα φαντάζομαι να το ποθούν οι τότε νέες, να φέρουν στον κόσμο έναν ημίθεο

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Από την ένωση της Αφροδίτης και του Άρη ή του Δία κατ' άλλους γεννιέται ο Έρως...
Της αγάπης και του πολέμου... του αισθησιακού και του βίαιου... δύο φαινομενικών αντιθέσεων...
ή του όμορφου και του κυρίαρχου... από αντίθεσης το ταίριασμα γεννιέται παίρνει 'οστά' ο έρως, η συνεκτική δύναμη με σκοπό...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Αναφέρεται ότι το γράμμα Υ ανήκει σαν επινόηση στον Πυθαγόρα και την φιλοσοφική του σχολή.

Είναι το 22ο γράμμα της Ελληνικής αλφαβήτου, το αρχικό της Λέξης Υγεία και χρησιμοποιήθηκε σαν πρότυπο της ανθρώπινης ζωής.

Συμβολίζει την επιλογή που έχει κάθε άνθρωπος (όπως και ο ίδιος ο Ημίθεος Ηρακλής) να διαλέξει μετά την παιδική του ηλικία που συμβολίζεται από την κάθετη γραμμή, ανάμεσα στον δεξί η τον αριστερό δρόμο της ζωής. Ο δρόμος Δεξιά, όπως κατά την καλλιτεχνική γραφή του Υ, είναι στενός και δύσκολος στην αρχή, καταλήγει όμως σε πλάτωμα... είναι ο δρόμος της Αφιερωμένης ζωής σε πνευματικές επιδιώξεις.
Ο αριστερός δρόμος είναι πλατύτερος και ανοικτός και πιο εύκολος, είναι ο δρόμος της Ενεργής Ζωής ενός συνηθισμένου ανθρώπου με σκοπό κοσμικές επιδιώξεις και καταλήγει σε στροφές και δυσκολίες.

Από "Οδηγός για το Πυθαγόρειο ΤΑΡΩ " εκδόσεις ΚΡΥΩΝ ISBN 960-87907-9-4

Ο Ηρακλής τα Είδε αυτά και διάλεξε τον Δεξί δρόμο συνειδητά και με απόφαση...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Η Αλκμήνη, απ' όλες τις καρπερές γυναίκες, είταν η πιό όμορφη και η πιό ψηλή. Καμμιά γυναίκα, απ' όσες γεννηθήκανε από θνητά αντρόγυνα, δεν της παράβγαινε στη φρονιμάδα. Τα μαλλιά της και τα μαύρα της βλέφαρα αναδίδανε μια χάρη ισάξια με τη χάρη της χρυσοστόλιστης Αφροδίτης. Η Αλκμήνη αγαπούσε τον άντρα της, όσο δεν αγάπησε ποτέ άλλη γυναίκα τον δικό της"

Από Μεγάλη Ελληνική Μυθολογία Ζ Ρισπέν σελ. Β-89

Από την ένωση Αμφιτρίτης και Ποσειδώνα γεννήθηκαν ο Τρίτων, η Ρόδος και η Βενθεσικύμη.

Από Μεγάλη Ελληνική Μυθολογία Ζ Ρισπέν σελ. Α-189

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Από την συζήτηση για τα Ταρώ:

Πράγματι να γνωρίζεις τι είναι καλό και τι κακό είναι μια δύναμη που ο ίδιος ο Δίας κατέκτησε πολύ δύσκολα.
Η ιστορία της Μήτιδος της πρώτης γυναίκας του Δία, κόρη του Ωκεανού και της Τηθύος. Ο Ησίοδος την παρουσιάζει σαν προσωποποίηση της σοφίας.
Αυτή η ένωση είχε τραγικό τέλος.
Σύμφωνα με μιά προφητεία, η Μήτις, αφού θάφερνε στον κόσμο το παιδί που είχε στα σπλάχνα της, θα γεννούσε ύστερα ένα γιό πανίσχυρο προορισμένο να γίνει Βασιλειάς των Θεών. Ώστε ο Ζευς κινδύνευε να εκθρονιστεί και αυτός με τη σειρά του. Πηγαίνει και συμβουλεύεται το αρχαιότερο από τα θεϊκά ζευγάρια, τον Ουρανό και τη Γαία. Και να ποιό ήταν το αποτέλεσμα. Για να γλυτώσει ο Ζεύς από την τρομερή μοίρα που τον απειλεί το μόνο μέσον που υπάρχει είναι να καταπιεί την Μήτιδα μαζί με το παιδί που έχει στα σπλάχνα της. Μ' αυτό τον τρόπο πετύχαινε όπως λέει ο Ησίοδος, δύο σκοπούς: παραμέριζε κάθε κίνδυνο να εκθρονιστεί και καταπίνοντας την Μήτιδα θα μάθαινε τι είναι το καλό και το κακό και θα αποκτούσε αυτός όλη τη σοφία. (Σας θυμίζει τον Αδάμ και το μήλο; )
Γέννησε με τον γνωστό τρόπο την Αθηνά πάνοπλη... Αναταράχτηκε κι η θάλλασα και τα σκοτεινά της κύματα υψώθηκαν αλλά καταλάγιασαν σε λίγο, κι ο δοξασμένος γιός του Υπερίωνα κράτησε τ' άλογά του, ώσπου η νεαρή παρθένα Παλλάς Αθηνά έβγαλε από τους αθάνατους ώμους της τα θεϊκά όπλα κι ο συνετός Δίας, αναγάλλιασε.

Από Μεγάλη Ελληνική Μυθολογία Ζ. Ρισπέν (σελ. Α-41)

Εδώ βλέπουμε και την μόνη προσέγγιση που μας διατίθεται στην σοφία, την Αθηνά, προστάτιδα των επιστημών και των τεχνών, των οποίων η πρόοδος και εφαρμογή δημιουργεί δυνατότητες και πράγματα έξω από τη φύση του κόσμου τούτου (όρα υπολογιστές και κινητά) και μορφές τέχνης αφηρημένες που όμως επικοινωνούν...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Από τη συζήτηση για τον υποβιβασμό του Πλούτωνα από πλανήτη και ανάδειξη της Έριδος στη θέση του, "Έρις και Δυσνομία"

Από μια έκδοση μυθολογίας: ο θεός του πολέμου Άρης ειχε ακόμα για δορυφόρους την Έριδα και τις Κήρες. Η Έρις ήταν αχόρταγη για βιαιότητες και "αδύνατη όταν γεννιέται, γρήγορα ψηλώνει και αποτυπώνοντας στη γη τα βήματά της, κρύβει το μέτωπό της στα ουράνια. Αυτή τρέχοντας ανάμεσα στα πλήθη σκορπάει και στις δυο πλευρές μια ολέθρια μανία και κάνει να πληθαίνουν τα βογκητά των μαχητών". Έχει για έμβλημά της έναν πυρσό αναμμένο για να "ανάψει" τον καυγά.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Αρχική Δημοσίευση από Αρκτούρος
να συζητήσουμε για την Μυθολογία των Αρχαίων Ελλήνων και παράλληλα να παραθέτουμε ό,τι δημοσίευμα βρίσκουμε ή απλώς θες να συγκεντρώσουμε άπειρο υλικό που αφορά την Μυθολογία;
Αγαπητέ Αρκτούρος καταλήγουμε να γράφουμε εδώ αποσμάσματα της Ελληνικής Μυθολογίας που μπορούν κάπως να 'φωτίσουν' τη ζωή μας.
edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη yozerehs : Σήμερα στις 04:08. Αιτία: Ένωση μηνυμάτων.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Αρκτούρος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Αρκτούρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 599 μηνύματα.

O Αρκτούρος έγραψε: στις 22:32, 17-06-07:

#10
Αρχική Δημοσίευση από kynofilos
Αγαπητέ Αρκτούρος καταλήγουμε να γράφουμε εδώ αποσμάσματα της Ελληνικής Μυθολογίας που μπορούν κάπως να 'φωτίσουν' τη ζωή μας.
Έχεις απόλυτο δίκιο και θα σου δώσω άλλη μια φορά συγχαρητήρια για το post σου γιατί σίγουρα εδώ θα μαζέψουμε ένα μεγάλο υλικό, που θα βοηθήσει πολλούς.


Λοιπόν, παραθέτω κι εγώ με τη σειρά μου την ιστορία του Φρίξου και της Έλλης και το θέμα γύρω από το χρυσόμαλλο δέρας.

Η ιστορία του Φρίξου και της Έλλης

Ο μύθος που μεταφέρει δραματοποιημένα τις υπερπόντιες ναυτικές επιχειρήσεις των Μινυών του Ορχομενού.

Ο Αθάμας, γιός του Αίολου και της Εναρέτης, βασιλιάς των Μινυών του Ορχομενού, είχε ερωτευτεί παράφορα την Ινώ κόρη του βασιλιά της Θήβας Κάδμου.

Η Ήρα όμως του επέβαλε να παντρευτεί τη θεά Νεφέλη που μαζί της απόκτησε τον Φρίξο και την Έλλη. Ύστερα από μερικά χρόνια εγκατέλειψε αυτή την πρώτη του γυναίκα και παντρεύτηκε την Ινώ με την οποία απόκτησε άλλα δυο παιδιά, τον Λέαρχο και τον Μελικέρτη.
Η Ινώ μίσησε τα παιδιά της Νεφέλης και προπαντός τον Φρίξο, που διέβλεπε ότι θα διεκδικούσε τη διαδοχή του Αθάμαντα, και για να τον εξοντώσει κατέστρωσε σατανικό σχέδιο. Έπεισε τις γυναίκες του Ορχομενού να φρυγανίζουν κρυφά από τους άντρες τους το σιτάρι, που προοριζόταν για σπορά κι έτσι δεν φύτρωνε ούτε σπυρί εκείνα τα χρόνια. Όπως ήταν φυσικό δημιουργήθηκε τρομερός λιμός και δυστυχία στη χώρα του Ορχομενου και ο Αθάμαντας έστειλε να ζητήσει συμβουλή απ' το μαντείο των Δελφών. Όταν οι αντιπρόσωποί του γύρισαν, η Ινώ τους ανάγκασε ν' αλλάξουν την απάντηση του μαντείου και να πουν στον Αθάμα ότι η μάστιγα θα έπαυε με έναν όρο: Να θυσιαστεί ο Φρίξος στον Δία.
Ο βασιλιάς πίστεψε τον ψεύτικο χρησμό κι αναγκασμένος από τους υπηκόους του, που δεινοπαθούσαν, δέχτηκε να θυσιάσει το γιό του. Τη στιγμή όμως που ο Φρίξος πλησίαζε στο βωμό στο βουνό Λαφύστιο, τον άρπαξε με μυστηριώδη τρόπο μαζί με την αδελφή του, η μάνα του η Νεφέλη. Η Νεφέλη είχε ένα κριάρι προικισμένο με λόγο, με τρίχωμα χρυσό που μπορούσε να πετάει, που της είχε δωρίσει ο Ερμής. Επάνω σ' αυτό το κριάρι βάζει τα δυο παιδιά της για να γλυτώσουν από τα θανάσιμα σχέδια της μητριάς τους. Στη μέση του ταξιδιού όμως η Έλλη ζαλίζεται, γλυστράει και πέφτει στη θάλασσα, στο στενό που έχει τ' όνομά της (Ελλήσποντος).

Ο Φρίξος μη μπορώντας να κάνει τίποτε συνεχίζει το δρόμο του και φτάνει στην πόλη Αία (Κολχίδα), όπου βασιλεύει ο Αιήτης γιός του Ήλιου και της Περσηίδας, αδερφός της Κίρκης και της Πασιφάης. Εκεί ο Φρίξος θυσιάζει το κριάρι στο Δία το φύξιο (προστάτη των φυγάδων) και δωρίζει το "χρυσόμαλλο δέρας" του στο βασιλιά Αιήτη. Αυτός επειδή ένας χρησμός του είπε ότι θα πεθάνει, αν ξένοι φτάσουν στη χώρα του και πάρουν το χρυσόμαλλο τρίχωμα, το κρεμάει σε μια βελανιδιά, μέσα στο ιερό άλσος το αφιερωμένο στον Άρη, όπου το φυλάνε "πυρίπνοοι" ταύροι κι ένας ακοίμητος δράκοντας. Από εδώ θα πάρει ο Ιάσονας το χρυσό τρίχωμα, σύμφωνα με το μύθο της Αργοναυτικής εκστρατείας. Ο Φρίξος στη συνέχεια παντρεύεται τη Χαλκιόπη κόρη του βασιλιά Αιήτη.

Πίσω στον Ορχομενό η Ήρα οργισμένη με τον Αθάμαντα, για την αδιαφορία και περιφρόνηση που έδειξε αυτός στην προστατευόμενή της Νεφέλη, τον τρελλαίνει. Ο τρελλός Αθάμας τοξεύει και σκοτώνει το γιό του Λέαρχο, παίρνοντάς τον για ελάφι. Τρομαγμένη η Ινώ αρπάζει τον άλλο γιό τους Μελικέρτη και φεύγει για να τον σώσει, αλλά στη φυγή της παθαίνει τόσα βάσανα που έμειναν παροιμιώδη ως "Ινούς άγχη". Τελικά πέφτει κι αυτή μαζί με τον γιό της από τις Σκυρωνίδες πέτρες στη θάλασσα του Ισθμού και πνίγεται. Η Ινώ από τότε με το όνομα Λευκοθέα έγινε η προστάτιδα των θαλασσοδαρμένων ναυτικών, ενώ ο γιός της Μελικέρτης που έτυχε να πέσει στη ράχη ενός δελφινιού και έτσι σώθηκε, λατρεύτηκε σαν θαλάσσιος θεός με το όνομα Παλαίμων. Στη μνήμη τους καθιερώθηκαν από τότε τα Ίσθμια που γιορτάζονταν κάθε τριετία στον Ισθμό της Κορίνθου.


Πηγή: http://www.diadrasis.gr/


ΥΓ: Πρέπει να πω πως παρακινήθηκα να σας δώσω αυτή την ιστορία, γιατί τη σκυλίτσα που έχω την ονόμασα Ινώ. Βρήκα το απόσπασμα στο βιβλίο της Γ' Δημοτικού για την ιστορία του Φρίξου και της Έλλης, αλλά δεν κάθισα να το μεταφέρω από το βιβλίο. Αν θέλετε μπορώ. Αλλά είναι η ίδια ιστορία, πιο παιδική θα έλεγα.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Isiliel (Φεγγάρω)

Επιφανές Μέλος

H Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 9,041 μηνύματα.

H Isiliel Salus populi suprema lex esto έγραψε: στις 00:11, 18-06-07:

#11
Να πετάξω κι εγώ τη βλακεία μου εδώ που ξέρετε πολλά:

Τι συμβολίζουν οι 12 άθλοι του Ηρακλή?
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

mania

Επιφανές Μέλος

H mania αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 3,389 μηνύματα.

H mania έγραψε: στις 11:46, 18-06-07:

#12
http://users.otenet.gr/~aithaia/ergasies/8.htm

Ωραίο τεστάκι για τους 12 άθλους όσο για την απάντηση ισιστέλ μου δεν είμαι σίγουρη, δεν θέλω να πώ κάτι χαζό


Λοιπόν βρήκα αυτό το λίνκ http://www.corfubiz.com/index.php?op...d=22&Itemid=30

Λέει για τον κάθε άθλο ξεχωριστά, μην σε σε νοιαζει για τα ζωδιακά, αυτό πιάνει τους πραγματικούς συμβολισμούς τα πασπαλίζει με ζώδια και έτοιμο, άλλα σαν κεντρική ιδέα τα έχει
edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη mania : 18-06-07 στις 12:19.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

roumana (Εμμα)

Διακεκριμένο μέλος

H Εμμα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 45 ετών , επαγγέλεται Γονιός/Οικοκυρικά και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 1,875 μηνύματα.

H roumana (Hipmama) έγραψε: στις 14:13, 18-06-07:

#13
Ο Δίας, με την προσωνυμία Ξένιος, ήταν προστάτης της φιλοξενίας.
Θυμάμαι που διάβασα μικρή ένα μύθος για τον Δια που κατέβηκε στην Γη για να δει αν οι θνητές τηρούν τον νόμο της φιλοξενίας. Κανένας δεν φιλοξένησε τον Δια(μεταμφιεσμένο σε απλό θνητό) εκτός από ένα ζευγάρι που ήταν πολύ αγαπημένο αλλά δεν είχε παιδιά. Παρόλο που ήταν πολύ φτωχοί, του έδωσαν ότι καλύτερο είχαν. Για να τους ευχαριστήσει, ο Δίας τους ρώτησε τι θα ήθελαν, καθώς έχει την δυνατότητα να πραγματοποιεί οποιαδήποτε επιθυμία.
Το ζευγάρι, που ζούσε αγαπημένο μια ζωή, ζήτησε μόνο να πεθάνουν την ίδια στιγμή για να μη νιώθουν τον πόνο όταν ο ένας ή ο άλλος αποχωρεί. Έτσι, όταν ήρθε η ώρα τους, μεταμορφώθηκαν σε δυο δέντρα, και το ένα αγκάλιαζε το άλλο###8230;

(ξέρετε που μπορώ να βρω αυτό το μύθος?###8230;έψαχνα αλλά δεν το βρήκα###8230;)
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

kynofilos

Δραστήριο Μέλος

Ο kynofilos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 279 μηνύματα.

O kynofilos έγραψε: στις 17:08, 18-06-07:

#14
Πρέπει να εισάγω την άποψη της Μυθολογίας του Ρισπέν:
"Μετά τον φόνο των παιδιών του ο Ηρακλής αυτοκαταδικάστηκε σε εξορία, αφού πρώτα ο Θέσπιος τον εξάγνισε από το ακούσιο έκλημά του. Πήγε και ρώτησε το Μαντείο των Δελφών πού έπρεπε να κατοικήσει."

"Εκεί, λέει ο Απολλόδωρος ο Αθηναίος, η Πυθία τον ονόμασε πρώτη φορά Ηρακλή, γιατί ως τότε λεγότανε Αλκίδης. Το Μαντείο του Απόλλωνα έγινε συνένοχος της Ήρας και διέταξε τον Ήρωα να πάει στον Ευρυσθέα και να μπει στην υπηρεσία του."

"Ο κύκλος των δώδεκα άθλων δεν διαμορφώθηκε με μιάς και δεν είναι σωστό αυτό που ισχυρίστηκαν ορισμένοι, ότι δηλαδή ο πρώτος που κατέγραψε τους δώδεκα άθλους ήταν ένας Ρόδιος ποιητής του 6ου αιώνα, ο Πίσανδρος, που έγραψε το ποίημα 'Ηρακλειάς'.
Μόνο από τον 4ο αιώνα και ύστερα οι συγγραφείς άρχισαν να μιλάνε για τους δώδεκα άθλους που συμπληρώθηκαν άλλωστε και με αρκετά επεισόδια τα οποία δεν αναφέρονται στις αρχικές παραδόσεις. Απ' ότι φαίνεται ο Απολλόδωρος ο Αθηναίος ήταν ο πρώτος που κατάταξε χρονολογικά τους δώδεκα άθλους του Ηρακλή. Κατά τα λεγόμενά του, ο ήρωας χρειάστηκε οκτώ χρόνια και ένα μήνα να τους εκτελέσει."

Μεγάλη Ελληνική Μυθολογία Ζ. Ρισπέν (σελ. Β-96)

Παρατηρούμε επίσης, όπως και στην πολύ ωραία ιστορία της roumana (αν βρω από πού είναι roumana μου θα σε ειδοποιήσω) ότι τους Θεούς είναι δυνατόν να τους συναντήσουν στην καθημερινότητα της ζωής τους οι άνθρωποι, ιδιαίτερα οι σπουδαίοι άνθρωποι και ότι οι θεοί επεμβαίνουν στη ζωή των ανθρώπων άμεσα...

Τώρα να σας πώ μια προσωπική μου σκέψη και από την ιστορία που έγραψε ο 'Αρκτούρος'.
Από θεϊκούς λόγους ο άνθρωπος τρελένεται κάποια στιγμή στη ζωή του, πάντα εξ αιτίας της ΗΡΑΣ. Ο άνθρωπος τρελαμένος σκοτώνει τους δικούς του (εμφύλιος πόλεμος).
Αυτή η τρέλα δεν περνά από την μια στιγμή στην άλλη. Με προφάσεις και κατευθύνσεις και πολύ ανωμαλία, ο άνθρωπος στρέφεται κατά των γειτόνων του και δημιουργεί ένα κακό που κατά κάποιον τρόπο καταλήγει και σε καλό.
edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη kynofilos : 18-06-07 στις 18:46.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

DrStrangelove

Επιφανές Μέλος

Ο DrStrangelove αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Μοντέλο . Έχει γράψει 4,005 μηνύματα.

O DrStrangelove έγραψε: στις 17:49, 18-06-07:

#15
Αρχική Δημοσίευση από kynofilos
Παρατηρούμε επίσης, όπως και στην πολύ ωραία ιστορία της roumana (αν βρω από πού είναι roumana μου θα σε ειδοποιήσω) ότι τους Θεούς είναι δυνατόν να τους συναντήσουν στην καθημερινότητα της ζωής τους οι άνθρωποι, ιδιαίτερα οι σπουδαίοι άνθρωποι και ότι οι θεοί επεμβαίνουν στη ζωή των ανθρώπων άμεσα...
Οι θεοί είναι μέσα μας, έχεις τον Άρη και την Αθηνά, την 'Ηρα και τον Δία, την Κάλι, τον Σίβα, κι όλο το πάνελ. Αν επικαλεστείς θεότητα και το πιστεύεις προκαλείς γεγονότα. Ο θεός δεν είναι εξωγήινη άπιαστη οντότητα, αλλά κατοικοεδρεύει σε σώματα. Για να μην το τραβήξω πολύ το σχοινί αν και οι περισσότεροι θα έχουν ήδη ένα μειδίαμα στα χείλη τους, το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να μάθεις να ''κατεβάζεις'' τις ανάλογες συχνότητες σε γήινο επίπεδο. Το ξέρω ότι διαβάζεται τρελλό αλλά έχω ζήσει δυο φορές στη ζωή μου ΘΑΥΜΑ. Τα κρατάω για μένα, ακριβώς για το λόγο ότι κατάφερα να το προκαλέσω με μεγάλο τίμημα για την ενέργειά μου εκείνη την εποχή, αλλά σίγουρα η εξήγηση του θαύματος είναι επιστημονική και όχι μαγική. 'Οταν έμαθα τί προκάλεσε αυτά τα 2 θαύματα στη ζωή μου, χάθηκε όλη αυτή η θετική ''μαγεία'' που με περιέβαλε εκείνη την εποχή ως άνθρωπο και έγινα πάλι πεζός και γήινος. Το θαύμα συμβαίνει μόνο σε αυτούς που ζουν την ζωή ως βεβαιότητα και τότε την είχα την βεβαιότητα. Δεν πρέπει να διδάσκεις κανέναν πώς να πετυχαίνει ''θαύματα'' ή γιατί πέτυχε ένα θαύμα, γιατί μετά ξαναγυρνάει σε κατάσταση αδυναμίας.
edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη DrStrangelove : 18-06-07 στις 17:55.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Αρκτούρος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Αρκτούρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 599 μηνύματα.

O Αρκτούρος έγραψε: στις 18:52, 18-06-07:

#16
Αρχική Δημοσίευση από kynofilos
Από θεϊκούς λόγους ο άνθρωπος τρελένεται κάποια στιγμή στη ζωή του, πάντα εξ αιτίας της ΗΡΑΣ. Ο άνθρωπος τρελαμένος σκοτώνει τους δικούς του (εμφύλιος πόλεμος).
Αυτή η τρέλα δεν περνά από την μια στιγμή στην άλλη. Με προφάσεις και κατευθύνσεις και πολύ ανωμαλία, ο άνθρωπος στρέφεται κατά των γειτόνων του και δημιουργεί ένα κακό που κατά κάποιον τρόπο καταλήγει και σε καλό.

Έχεις κάποια ιστορία που μπορείς να μας παραθέσεις γι'αυτό που ανέφερες; Πραγματικά δεν ήξερα ότι ο άνθρωπος τρελαίνεται εξαιτίας της Ήρας. Πες μας κάτι παραπάνω.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

DrStrangelove

Επιφανές Μέλος

Ο DrStrangelove αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Μοντέλο . Έχει γράψει 4,005 μηνύματα.

O DrStrangelove έγραψε: στις 18:57, 18-06-07:

#17
Αρχική Δημοσίευση από Αρκτούρος
Έχεις κάποια ιστορία που μπορείς να μας παραθέσεις γι'αυτό που ανέφερες; Πραγματικά δεν ήξερα ότι ο άνθρωπος τρελαίνεται εξαιτίας της Ήρας. Πες μας κάτι παραπάνω.
Υποθέτω μεταφορικά θα το λέει. Εκτός αν επειδή η 'Ηρα είναι η θεά του γάμου εννοεί ότι όποιος παντρεύεται είναι τρελλός ή τον τρελλαίνει η γυναίκα του μετά. Θα παντρευτώ μόνο αν τρελλαθώ από έρωτα.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

Αρκτούρος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Αρκτούρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 599 μηνύματα.

O Αρκτούρος έγραψε: στις 19:09, 18-06-07:

#18
Αρχική Δημοσίευση από DrStrangelove
Υποθέτω μεταφορικά θα το λέει. Εκτός αν επειδή η 'Ηρα είναι η θεά του γάμου εννοεί ότι όποιος παντρεύεται είναι τρελλός ή τον τρελλαίνει η γυναίκα του μετά. Θα παντρευτώ μόνο αν τρελλαθώ από έρωτα.


ΥΓ:Ας μας πει αν το λέει υποθετικά ή όχι για να ξέρω κιόλας, μην κάνω και τον έξυπνο στους γύρω.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

kynofilos

Δραστήριο Μέλος

Ο kynofilos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Έχει γράψει 279 μηνύματα.

O kynofilos έγραψε: στις 19:43, 18-06-07:

#19
Πίσω στον Ορχομενό η Ήρα οργισμένη με τον Αθάμαντα, για την αδιαφορία και περιφρόνηση που έδειξε αυτός στην προστατευόμενή της Νεφέλη, τον τρελλαίνει. Ο τρελλός Αθάμας τοξεύει και σκοτώνει το γιό του Λέαρχο, παίρνοντάς τον για ελάφι.
Σε αυτό το σημείο της ιστορίας που μας διηγήθηκες είναι η ΗΡΑ που επιφέρει τρέλα.
Τον Ηρακλή η ΗΡΑ τον τρέλανε με παρόμοια αποτελέσματα.
Ο τρόπος της είναι να τρελαίνει οικογενειάρχες, ιδιαίτερα τα 'δώρα' του θεού στους ανθρώπους, τα παιδιά του Δία με θνητές.
Είναι η πιό ζηλιάρα θεότητα και σε συνεχή κόντρα δύναμης με τον Αδελφό της, επίσης γιό του Κρόνου, Δία. Έγιναν ζευγάρι γιατί δεν υπήρχε καλύτερη, μάλλον.
Η μυθολογία είναι γεμάτη κακίες της Ηρας και σε αυτό δεν της παραβγαίνει καμμία...

Βρήκα ενδιαφέρουσα την αναφορά της Ηρας σαν συμβολισμό της ψυχής, στην παραπομπή που μας προσέφερε η mania.
Σαν θεϊκή παρεμβολή εκδηλώνεται μέσω της ψυχής και φέρνει τον άνθρωπο σε κάποια έξαρση...
Είναι Η-ΡΑ γυναικείος ήλιος, ή απόκρυφος κατά την περισσότερη ζωή, ή μια κατάσταση που χρειάζεται όρια για να είναι επωφελής.

Πρόκειται για εποχή της ιστορίας της ανθρωπότητος που καθορίζονται πάλι οι ρόλοι των δύο φύλων και περνάμε από γυναικοκρατία σε ανδροκρατία.
Η αρχαιότερη ιστορική αναφορά σε γυναικοκρατία είναι η ΟΝΟΜΑΣΊΑ ΤΗΣ ΠΌΛΗΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΏΝ όπου όλοι οι Ανδρες ψήφισαν ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ και όλες οι Γυναίκες ψήφισαν ΑΘΗΝΑ και έγινε σεβαστή η πλειοψηφία.
Ο δε άθλος με τις Αμαζόνες δείχνει ότι χύθηκε αίμα πολύ πάλι εξ' αιτίας της ΗΡΑΣ. Μεταξύ τους οι θνητοί είχαν κανονίση να τα βρούνε...

Αρχική Δημοσίευση από DrStrangelove
Θα παντρευτώ μόνο αν τρελλαθώ από έρωτα.
Δόκτωρ-Παράξενη-Αγάπη, αυτός είναι ο μόνος καλός Λόγος να μην παντρευτεί κανείς.
edited Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη yozerehs : Σήμερα στις 03:45. Αιτία: Ένωση μηνυμάτων.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση

DrStrangelove

Επιφανές Μέλος

Ο DrStrangelove αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος Επαγγέλεται Μοντέλο . Έχει γράψει 4,005 μηνύματα.

O DrStrangelove έγραψε: στις 19:52, 18-06-07:

#20
Αρχική Δημοσίευση από kynofilos
Είναι Η-ΡΑ γυναικείος ήλιος, ή απόκρυφος κατά την περισσότερη ζωή.
Και ο 'Ηλιος είναι αρσενικός σε αντίθεση με τη Σελήνη, άρα έτσι ίσως εξηγείται ότι η 'Ηρα ήταν και η θεά που προστάτευε και καθοδηγούσε τις αμαζόνες. 'Ηταν μια θεά που είχε και αντρικές ιδιότητες και χαρακτηριστικά, δηλαδή διοίκηση του σπιτιού, περισσότερο επιθετική παρά αμυντική ή παθητική στάση, ανταγωνισμός αντί συμφιλίωση με τους άντρες κλπ. Και κατά τη γνώμη μου, έτσι εξηγείται το γεγονός ότι η γυναίκα μετά το γάμο ουσιαστικά αυτή είναι που κυβερνά το σπίτι και την οικογένεια και όχι ο άντρας. Είναι ο 'Ηλιος του σπιτιού η γυναίκα.
0 Δεν μπορείτε να αξιολογήσετε αρνητικά το μήνυμα αυτόΔεν μπορείτε να αξιολογήσετε θετικά το μήνυμα αυτό
Παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Χρήστες