mpouuu
Νεοφερμένο μέλος


Πρόσφατη έρευνα όμως αποκαλύπτει ότι η Ανίτα Ρόντικ, η ιδρύτρια των «Body Shop», κάθε άλλο παρά οικολόγος ήταν. Τα δήθεν «φυσικά» προϊόντα της ήταν γεμάτα χημικές ουσίες, δεν είχε πραγματοποιήσει καμία από τις δωρεές που είχε υποσχεθεί σε διάφορες φιλανθρωπικές οργανώσεις, ενώ η ιδέα δημιουργίας ενός καταστήματος με φυσικά καλλυντικά ήταν κλεμμένη.
Η ίδια αναφέρει στις αυτοβιογραφίες της ότι η ιδέα του ονόματος «Body Shop» της ήρθε κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού της στις ΗΠΑ το 1970, από μια αλυσίδα συνεργείων αυτοκινήτων - μια βερσιόν που πλησιάζει αρκετά στην πραγματικότητα, αλλά περιέχει κάποιες σημαντικές ανακρίβειες. Οπως προκύπτει μέσα από έρευνες όμως, η Ρόντικ δεν είχε εμπνευστεί μονάχα το όνομα, αλλά και είχε αντιγράψει ολόκληρο το concept ενός μικρού καταστήματος καλλυντικών, που επισκέφτηκε το 1970 κατά τη διάρκεια της παραμονής της στο Σαν Φρανσίσκο. Το κατάστημα ανήκε σε δυο κουνιάδες, τη Πέγκι Σορτ και την Τζέιν Σόντερς, στεγαζόταν στο γκαράζ ενός συνεργείου αυτοκινήτων και ονομαζόταν «The Body Shop». Στα ράφια του μπορούσε κανείς να βρει σαπούνια γλυκερίνης με άρωμα φράουλας και λεμονιού, αρωματικά έλαια με εσάνς σανδαλόξυλου, σαμπουάν και λοσιόν από αβοκάντο, βούτυρο κακάο και αγγούρι, όλα τους συσκευασμένα σε μικρά πλαστικά μπουκάλια με χειρόγραφες ετικέτες, τα οποία οι πελάτισσες μπορούσαν να γεμίζουν ξανά και ξανά με το προϊόν της αρεσκείας τους, σε χαμηλότερη τιμή.
Εξι χρόνια αργότερα, οι κάτοικοι του Μπράιτον μιλούσαν με θαυμασμό για το καινούργιο κατάστημα καλλυντικών που άνοιξε στη γειτονιά τους και πρόσφερε εξωτικές συνταγές φυσικών καλλυντικών, σε μικρά πλαστικά μπουκάλια με χειρόγραφες ετικέτες. Προκειμένου να εξασφαλίσει τη σιωπή των δύο γυναικών από το Σαν Φρανσίσκο η Ρόντικ, τους έστειλε το 1987 μια επιταγή ύψους 3,5 εκατομμυρίων δολαρίων, ζητώντας τους να αλλάξουν το όνομα του καταστήματός τους σε «Body Time».
Η ιστορία της προέλευσης των «Body Shop» είναι μονάχα ένας από τους πολλούς μύθους που πλέχτηκαν γύρω από το όνομα της Ρόντικ. Σύμφωνα με έρευνα της εφημερίδας «Mail On Sunday», εξίσου ψευδείς ήταν και οι ισχυρισμοί των «Body Shop» ότι έδιναν σημαντικό ποσοστό των κερδών τους σε φιλανθρωπικές οργανώσεις, αφού η Βρετανική Επιτροπή Φιλανθρωπιών δεν έχει στα αρχεία της ούτε μια δωρεά της Ανίτα Ρόντικ.
Συντηρητικά
Οσο για τα δήθεν φυσικά καλλυντικά που πουλούσε μέσα από τα καταστήματά της; Ο Μαρκ Κονσταντάιν, υπεύθυνος ανάπτυξης προϊόντων των «Body Shop» επί σειρά ετών, παραδέχεται ότι πρόσθεταν συντηρητικά στα καλλυντικά τους, προκειμένου να μπορούν να διατηρούνται αναλλοίωτα για πολλούς μήνες, καθώς επίσης και τεχνητές αρωματικές ουσίες, για να μυρίζουν ακριβώς όπως το φρούτο ή ο καρπός από το οποίο υποτίθεται ότι ήταν φτιαγμένα. «Ηταν πολύ πιο αθώο από όσο ακούγεται σήμερα. Εμείς δεν είχαμε τότε ιδιαίτερες γνώσεις και η Ρόντικ δεν θα μπορούσε να ενδιαφέρεται λιγότερο για τα συστατικά των καλλυντικών της» εξηγεί ο Κονσταντάιν, ο οποίος εγκατέλειψε τα «Body Shop» στο μέσο της δεκαετίας του ‘80, όταν η Ανίτα δεν δέχτηκε να αναβαθμίσει την ποιότητα των προϊόντων της που της πρότεινε εκείνος.
Το οικολογικό image των «Body Shop» άρχισε να χτίζεται την ίδια ακριβώς περίοδο, όταν στην επιχείρηση προσελήφθη η Τζάνις Ρέιβεν ως υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων. Δουλειά της ήταν να επινοήσει μια σειρά πρωτότυπων ιστοριών για να πλασάρει με επιτυχία τα νέα προϊόντα της εταιρείας. «Κάπως έτσι μας ήρθε η ιδέα να πούμε ότι η Ρόντικ εμπνεύστηκε το facial wash από ανανά, βλέποντας τις γυναίκες της Σρι Λάνκα να τρίβουν φέτες ανανά στα πρόσωπά τους, ότι δημιουργήσαμε τη λοσιόν μέντας για τα πόδια κατόπιν απαίτησης της ομάδας μαραθωνοδρόμων και ότι φτιάξαμε ένα τζελ ματιών για μια εταιρεία υπολογιστών που ενδιαφερόταν για τα ματάκια των εργαζομένων της» αποκαλύπτει η Ρέιβεν, καταρρίπτοντας κάθε μύθο γύρω από την «πράσινη βασίλισσα».
Το URL της ιστορίας αυτής είναι το εξής
https://www.HotStation.gr/article1444.html
Εσας ποια ειναι η γνωμη σας? Παντως αν ειναι οντως ετσι, το μαρκετινγκ της επιχειρησης ειναι ενα αξιοθαυμαστο case study που αν αναλυθει σε bussiness plan εχει σιγουρα να δωσει πολλα παραδειγματα. Εξαλλου πολλες εταιρειες εχουν προσπαθησει να κανουν φυσικα καλλυντικα κτλ κτλ.. Αλλα σχεδον καμια αλλη δεν πετυχε..

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Subject to change
e-steki.gr Founder


Εξαλλου πολλες εταιρειες εχουν προσπαθησει να κανουν φυσικα καλλυντικα κτλ κτλ.. Αλλα σχεδον καμια αλλη δεν πετυχε..
Πέτυχε και η "Κορρές" (και όχι μόνο στην Ελλάδα), η οποία αποτελεί και ένα θαυμάσιο παράδειγμα της σημασίας του design για την επιτυχία μιας επιχείρησης.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Oralee
Τιμώμενο Μέλος


Σίγουρα κάποια πράγματα είναι και θέμα τύχης, αλλά όταν μιλάμε για τόσο μεγάλες εταιρίες, δεν μπορεί παρά να είναι κι ένα σοβαρό επιχειρηματικό μυαλό κρυμμένο από πίσω.. Δεν δημιουργούνται τέτοια μεγαθήρια βασισμένα απλά στη τύχη και σε μερικές κλεμμένες ιδέες!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
mpouuu
Νεοφερμένο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
iJohnnyCash
e-steki.gr Founder


Αλλά ακόμη και αν ισχύει κάτι τέτοιο δεν ξέρω κατά πόσο ένα προϊόν φυσικό μπορεί να πάψει να είναι φυσικό επειδή υπάρχουν συντηρητικά ή ουσίες που κάνουν πιο έντονο το άρωμα.
Το άρθρο είναι υπερβολικά γενικό, υπερβολικά αυθαίρετο και χωρίς καμία πηγή. Σόρρυ δεν θα το δεχτώ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Niyia
Διάσημο μέλος


[FONT="]Εξαλλου πολλες εταιρειες εχουν προσπαθησει να κανουν φυσικα καλλυντικα κτλ κτλ.. Αλλα σχεδον καμια αλλη δεν πετυχε..![]()
Πάντως υπάρχουν κ άλλες εταιρίες με φυσικά καλλυντικά, όπως η Κορρές που προειπώθηκε, η FreshLine η οποία παρασκευάζει τα προϊόντα της σε επιστημονικά εργαστήρια και περιέχουν φυσικές βιταμίνες, φρούτα, βότανα, λουλούδια, με κοντινή ημερομηνία λήξεως [https://www.freshline.gr/, αλλά κ η Γαλλική εταιρία L'Occitane (η οποία εδώ και τριάντα χρόνια δεσμεύεται με τις αρχές της φυτοθεραπείας και της αρωματοθεραπείας και με σεβασμό στο περιβάλλον) που κατασκευάζει προϊόντα με φυτά βιολογικής καλλιέργειας και ιατρικώς ελεγμένα. [https://www.loccitane.com/Default.aspx?c=1&l=1&a=1&s=1][/FONT]
Όσο για τα BodyShop, δεν ξέρω αν όντως ισχύει το άρθρο της Espresso, αλλά πάντως σύμφωνα με ένα άρθρο στο ΒΗΜΑ [https://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=12661&m=E03&aa=1] τα Body Shop ειδικεύονται στα φυσικά καλλυντικά κ επίσης η παρασκευή των προϊόντων τους δεν βασίζεται στα πειράματα σε ζώα [https://www.greenpage.gr/eglimata_omorfias.htm]
Ένα πολύ καλό άρθρο για την Αννίτα Ρόντικ, Ιδρύτρια της αλυσίδας Body Shop, κ η οποία αναφέρεται κ ως H αναρχική της βιομηχανίας των καλλυντικών, θα βρείτε εδώ : https://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=12778&m=C12&aa=1
Πηγή : ΤΟ ΒΗΜΑ
Τώρα για το αν πετυχαίνουν ή όχι οι εταιρίες αυτές, πιστεύω πως ναι, μέχρι έναν βαθμό πετυχαίνουν (κ ο βαθμός αυτός είναι σίγουρα βιώσιμος για να παραμένουν στην αγορά). Σίγουρα δεν θα καταφέρουν να κερδίσουν το μερίδιο αγοράς που αντιστοιχεί στις μεγάλες εταιρίες καλλυντικών, ωστόσο η εναλλακτική μορφή περιποίησης κ φροντίδας, πιστεύω πως θα κερδίσει περισσότερους στο μέλλον εξαιτίας των συνεπειών των χημικών καλλυντικών.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
bisbirikos
Πολύ δραστήριο μέλος


Δεν μου φαινονται και για ιδιαιτερα "φυσικα".
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
deadhead_pirate
Περιβόητο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Niyia
Διάσημο μέλος


Ένα φυσικό προϊόν πως συντηρείται?
Δεν είναι απαραίτητο ένα ποσοστό συντηρητικού για να διατηρηθεί?
Κ μέχρι τι ποσοστό αυτού του συντηρητικού απαιτείται για να εξακολουθεί να θεωρείται το προϊόν "αγνό" ?
Τα συντηρητικά μετατρέπουν ένα, κατά τ' άλλα, φυσικό προϊόν σε χημικό?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
bizwriter
Νεοφερμένο μέλος


Είδε ένα trend και το εκμεταλλεύτηκε επικερδώς. Και καλά έκανε. Τελικώς, πούλησε τα Body Shop σε μία από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες καλλυντικών, σε μία εταιρεία που δεν έχανε ευκαιρία να επικρίνει -όπως και τις ομοειδείς της- για τον τρόπο που κατασκεύαζαν τα προϊόντα τους. Και καλά έκανε.[...]To begin with, Dame Anita was not an activist or campaigner, simply a born trader who saw a business opportunity and opened her first shop in Brighton, on the English south coast, in 1976. Her bodycare products sent a refreshing message to women: nothing will make you stay young or grow more beautiful, but this stuff will make you feel better about yourself in the meantime. It tapped into a contemporary counter-culture removed from the sleek, sophisticated marketing of the beauty-product firms. By the time she sold the business last year to L'Oréal for £652m ($1.1 billion), of which she received £118m, Body Shop had 2,000 shops in 53 countries.[...]
Anita Roddick, pioneer of green capitalism, died on September 10th
ΥΓ. [Plug

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Γιάννης
Περιβόητο μέλος


Πέτυχε και η "Κορρές" (και όχι μόνο στην Ελλάδα), η οποία αποτελεί και ένα θαυμάσιο παράδειγμα της σημασίας του design για την επιτυχία μιας επιχείρησης.![]()
Το desing είναι το κερασάκι στην τούρτα και τίποτα παραπάνω, αν η τούρτα είναι μάπα ή ο ζαχαροπλάστης άσχετος δεν μπορείς να περιμένεις απο την διαφήμιση η το branding να βγάλουν το φίδι απο την τρύπα και να σου αυξήσουν τις πωλήσεις.!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
bizwriter
Νεοφερμένο μέλος


Το desing είναι το κερασάκι στην τούρτα και τίποτα παραπάνω, αν η τούρτα είναι μάπα ή ο ζαχαροπλάστης άσχετος δεν μπορείς να περιμένεις απο την διαφήμιση η το branding να βγάλουν το φίδι απο την τρύπα και να σου αυξήσουν τις πωλήσεις.!
Χωρίς να θέλω σε καμία περίπτωση να μειώσω τη σημασία του design, θα συμφωνήσω με τον Γιάννη. Όπως έχω γράψει και στο blog μου:
[...]η καλύτερη διαφημιστική καμπάνια δεν μπορεί να στηρίξει ένα κακό προϊόν, ένα προϊόν δηλαδή που έχει σχεδιαστεί χωρίς να έχουν ληφθεί υπόψη οι ανάγκες και οι επιθυμίες των καταναλωτών –στην πραγματικότητα θα το «σκοτώσει» έτι γρηγορότερα διότι όπως λέμε στο μάρκετινγκ «nothing will kill a poor product faster than good advertising».[...]
Τελικά, τι Είναι το Μάρκετινγκ;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fezmarg
Νεοφερμένο μέλος


Άρα η body shop είναι πολύ λογικό να ακμάζει και να έχει συνέχεια μόνο και μόνο επειδή τα προϊόντα της μυρίζουν ωραία και διαφορετικά από άλλα και φυσικά λόγω marketing.
Και ούτε espresso ή από Βήμα άρθρα....μόνο από τέτοιες πηγές: https://www.safecosmetics.org/
Σε αυτή τη σελίδα η οργάνωση safecosmetics δημοσιοποιεί εργαστηριακές έρευνες για καλλυντικά που είχαν ξεπεράσει το όριο των χημικών ουσιών που θα έπρεπε να υπάρχει. Και η body shop είχε τέτοιο προϊόν.
Και αν πάτε σε ένα φαρμακείο και ρωτήσετε, ο φαρμακοποιός θα σας πει ποια καλλυντικά είναι τελείως βιολογικά χωρίς χημικές ουσίες. Τα εντελώς αγνά καλλυντικά είναι και τελείως άγνωστα...και φυσικά ακριβά.
συγγνώμη για τα greeklish, ξεχάστηκα

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.