Νωεύς
Τιμώμενο Μέλος
Ο Ιάσων αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Μαθητής/τρια και μας γράφει από Άγιο Πνεύμα (Σέρρες). Έχει γράψει 5.713 μηνύματα.

03-12-09

10:23
Το πεπρωμένο του ανθρώπου, αναμφίβολα(; ) είναι βασικό θέμα της εποχής μας, όπως και γενικότερα της ιστορίας. Για ορισμένους, τουλάχιστον, από εμάς, αυτό που συμβαίνει σήμερα στον κόσμο δεν είναι τόσο μία κρίση του ανθρωπισμού, όσο μία κρίση της ίδιας της ανθρωπινότητας. Τίθεται πια με εντελώς αβίαστησυνέπεια, αλλά εντελώς βεβιασμένα από την εκρηκτική ανάπτυξη της τεχνολογίας και τα αδιέξοδα της αστικής δημοκρατίας, το ερώτημα, αν θα πρέπει η ύπαρξη, στην οποία ανήκει το μέλλον, να ονομάζεται όπως μέχρι «χθες», άνθρωπος. Γιατί είμαστε μάρτυρες μίας πορείας απανθρωπισμού σε όλες τις περιοχές του πολιτισμού και της κοινωνικής ζωής. Πρώτα από όλα όμως, αυτή που απανθρωπίζεται εμφανέστατα είναι η ηθική συνείδηση. Ο άνθρωπος, έτσι όπως τον ξέραμε, φαίνεται πως έπαψε να είναι, όχι μόνο μία υπέρτατη αξία, αλλά μία οποιαδήποτε αξία.
Ο ανθρωπισμός, στενά δεμένος ιστορικά με την Αναγέννηση, φαίνεται εξαιρετικά ευπαθής και ανίσχυρος τόσο, που τείνει να αντικατασταθεί. Ο θρίαμβος της τεχνικής, αντί να απελευθερώσει τον άνθρωπο, τον μεταμορφώνει σε παρελκόμενο της «μηχανής». Και η μηχανή, απανθρωπίζει τη ζωή τόσο, που ο άνθρωπος δεν επιθυμεί πια καθόλου, να είναι «εικόνα και ομοίωση του Θεού», αλλά εικόνα και ομοίωση της μηχανής.
Εκδημοκρατισμένος ο ανθρωπισμός από τα τέλη ακόμη του 8ου αιώνα, οδηγεί στην κοινωνική υποδούλωση του ανθρώπου και κατά συνέπεια στον εκφυλισμό της κοινωνίας. Συλλογικοποιεί τον άνθρωπο και τελειώνει με την αυτοκαταστροφή του. Ο εκδημοκρατισμένος και συλλογικοποιημένος ανθρωπισμός έπαψε να ασχολείται πια με τον άνθρωπο. Ενδιαφέρεται για την οργάνωση της κοινωνίας και όχι για την εσωτερική ανθρώπινη ζωή. Έτσι όμως οδηγηθήκαμε σταδιακά μπρος σε ένα αμείλικτο δίλημμα: ή «θεανθρωπινότητα»( δηλαδή, ενδοκοσμική αποθέωση του ανθρωπισμού) ή «θεοαγριότητα»( ενδοκοσμική αποθέωση της κτηνωδίας): «θερμοί» ή «ψυχροί», κατά μία αποστροφή της «Αποκάλυψης του Ιωάννη»…
Ο ανθρωπισμός, στενά δεμένος ιστορικά με την Αναγέννηση, φαίνεται εξαιρετικά ευπαθής και ανίσχυρος τόσο, που τείνει να αντικατασταθεί. Ο θρίαμβος της τεχνικής, αντί να απελευθερώσει τον άνθρωπο, τον μεταμορφώνει σε παρελκόμενο της «μηχανής». Και η μηχανή, απανθρωπίζει τη ζωή τόσο, που ο άνθρωπος δεν επιθυμεί πια καθόλου, να είναι «εικόνα και ομοίωση του Θεού», αλλά εικόνα και ομοίωση της μηχανής.
Εκδημοκρατισμένος ο ανθρωπισμός από τα τέλη ακόμη του 8ου αιώνα, οδηγεί στην κοινωνική υποδούλωση του ανθρώπου και κατά συνέπεια στον εκφυλισμό της κοινωνίας. Συλλογικοποιεί τον άνθρωπο και τελειώνει με την αυτοκαταστροφή του. Ο εκδημοκρατισμένος και συλλογικοποιημένος ανθρωπισμός έπαψε να ασχολείται πια με τον άνθρωπο. Ενδιαφέρεται για την οργάνωση της κοινωνίας και όχι για την εσωτερική ανθρώπινη ζωή. Έτσι όμως οδηγηθήκαμε σταδιακά μπρος σε ένα αμείλικτο δίλημμα: ή «θεανθρωπινότητα»( δηλαδή, ενδοκοσμική αποθέωση του ανθρωπισμού) ή «θεοαγριότητα»( ενδοκοσμική αποθέωση της κτηνωδίας): «θερμοί» ή «ψυχροί», κατά μία αποστροφή της «Αποκάλυψης του Ιωάννη»…
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Great Chaos
Περιβόητο μέλος
Ο Όττο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 57 ετών, επαγγέλλεται Συγγραφέας και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4.911 μηνύματα.

03-12-09

23:37
Ίσως επειδή ο άνθρωπος ουδέποτε κατάφερε να ξεφύγει από τη λατρεία όσων ο ίδιος κατασκεύασε, άρα και νομίζει πως κατέχει, ξεχνώντας πως ό,τι κατέχεις σε κατέχει και πως ο δούλος είναι κύριος του κυρίου του. Έπλασε θεούς κατ' εικόνα και ομοίωσιν, όμως η Παντοδύναμη Μηχανή ασκεί μεγαλύτερη γοητεία στον πρωτόγονο αταβισμό του. Ίσως επειδή εκείνη φιλοφρονεί κι αντανακλά καλύτερα το πανίσχυρο Εγώ του.Και η μηχανή, απανθρωπίζει τη ζωή τόσο, που ο άνθρωπος δεν επιθυμεί πια καθόλου, να είναι «εικόνα και ομοίωση του Θεού», αλλά εικόνα και ομοίωση της μηχανής.
Αυτό ειλικρινά δεν το κατάλαβα διόλου. Τι το κακό δηλαδή βρίσκεις στη συνεύρεση ανθρωπισμού και δημοκρατίας; Πέραν του ότι η απάντησή σου θα με διαφωτίσει, νιώθω ότι εδώ ανοίγεται ένα ιδιαίτερα ζουμερό κι ενδιαφέρον πεδίο συζήτησης...Εκδημοκρατισμένος ο ανθρωπισμός από τα τέλη ακόμη του 8ου αιώνα, οδηγεί στην κοινωνική υποδούλωση του ανθρώπου και κατά συνέπεια στον εκφυλισμό της κοινωνίας. Συλλογικοποιεί τον άνθρωπο και τελειώνει με την αυτοκαταστροφή του.
Ή το χειρότερο όλων: Χλιαρότητα απέναντι στη ζωή, απέναντι στο θάνατο, απέναντι σ' ό,τι δεν αγγίζει το αργασμένο μας από την ανία τομάρι...Έτσι όμως οδηγηθήκαμε σταδιακά μπρος σε ένα αμείλικτο δίλημμα: ή «θεανθρωπινότητα»( δηλαδή, ενδοκοσμική αποθέωση του ανθρωπισμού) ή «θεοαγριότητα»( ενδοκοσμική αποθέωση της κτηνωδίας): «θερμοί» ή «ψυχροί», κατά μία αποστροφή της «Αποκάλυψης του Ιωάννη»…
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.