akikos
Επιφανές μέλος


https://www.thepressproject.gr/arti...-dedomena-zita-apo-ton-OASA-i-Arxi-ProstasiasΑυστηρές εγγυήσεις προστασίας των προσωπικών δεδομένων, προκειμένου να δώσει το πράσινο φως για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ζητάει από τον ΟΑΣΑ η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, καθώς, βάσει του σχεδιασμού, το εισιτήριο προβλέπεται να περιλαμβάνει πλήθος προσωπικών στοιχείων και δεδομένων. Καθησυχάζει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών, ότι όλα τα στοιχεία που θα συλλέγει, θα καταχωρούνται σε ασφαλή βάση δεδομένων
Με την υπ΄ αριθμ 1/2017 γνωμοδότησή της η Αρχή απαντά, μετά το αίτημα που της υποβλήθηκε, όπως απαιτεί η νομοθεσία για την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων, στο πλαίσιο του νέου Ενιαίου Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου για τις εταιρείες του Ομίλου ΟΑΣΑ, δηλαδή, το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Ο ΟΑΣΑ, θα πρέπει να προβεί στην «προσωποποίηση-ταυτοποίηση» όλων των επιβατών που χρησιμοποιούν κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τη μετακίνησή τους με τα ΜΜΜ μέσα στο Λεκανοπέδιο Αττικής, αλλά και όλων εκείνων που δικαιούνται μετακίνηση με μειωμένο ή μηδενικό κόμιστρο. Η νέα κάρτα θα αντικαταστήσει πλήρως όλους τους τύπους καρτών απεριορίστων διαδρομών και θα είναι υποχρεωτική η χρήση της.
Για την έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου πρέπει να δοθεί από τους πολίτες ένα πλήθος προσωπικών δεδομένων (Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης -ΑΜΚΑ, ονοματεπώνυμο, διεύθυνση κατοικίας, ημερομηνία γέννησης, φωτογραφία σε ηλεκτρονική μορφή, αριθμός τηλεφώνου, αριθμός κινητού τηλεφώνου, αριθμός fax, ταχυδρομική διεύθυνση, ηλεκτρονική διεύθυνση κ.ά) τα οποία θα υφίστανται επεξεργασία στο πλαίσιο του εν λόγω συστήματος.
Παράλληλα, στην εξωτερική επιφάνεια της κάρτας θα υπάρχει το ονοματεπώνυμο, ο τύπος δικαιούχου και η φωτογραφία. Στο ολοκληρωμένο κύκλωμα (chip) της κάρτας θα τηρείται ο τύπος του δικαιούχου και η ημερομηνία λήξης δικαιώματος ή η ημερομηνία γέννησης.
Στη γνωμοδότησή της, η Αρχή υπογραμμίζει τον υπερβολικά μεγάλο αριθμό των προσωπικών δεδομένων που συλλέγονται και καταχωρούνται για την κάρτα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, χωρίς ωστόσο ο ΟΑΣΑ να έχει εξετάσει «εναλλακτικές τεχνικές λύσεις που αφενός μεν θα επιτύγχαναν εξίσου τους επιδιωκόμενους σκοπούς, αφετέρου δε, θα εξασφάλιζαν την προστασία της ιδιωτικότητας των χρηστών».
Εξάλλου, η Αρχή ζητεί από τον ΟΑΣΑ να προβεί στην εκπόνηση εκτίμησης επιπτώσεων στην προστασία προσωπικών δεδομένων, να τεκμηριώσει την αναγκαιότητα της επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων, ενώ παράλληλα θα πρέπει να υιοθετήσει τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας.
Ο ΟΑΣΑ από την πλευρά του διαβεβαιώνει ότι τα προσωπικά στοιχεία των κατόχων των καρτών θα συλλεγούν με ασφαλή τρόπο, είτε με άμεση καταχώρηση σε ηλεκτρονική φόρμα εισαγωγής στοιχείων, είτε μέσω της διαδικτυακής υπηρεσίας (web service) με το όνομα AMKA2DATA που διαθέτει.
Ο Οργανισμός επισημαίνει ακόμη ότι τα στοιχεία που θα συλλέγει, θα καταχωρούνται σε ασφαλή βάση δεδομένων, ενώ ένα υποσύνολο αυτών θα καταχωρείται σε ενσωματωμένο micro-chip στην κάρτα, ώστε να καθίσταται δυνατός ο έλεγχος επί του μέσου μαζικής μεταφοράς που θα αφορά στην ισχύ ή/και στην εγκυρότητα αυτού του τύπου κομίστρου.
Απίστευτο και όμως αληθινό. Ο ΟΑΣΑ δημιούργησε ένα ωραίο σύστημα για την κατάργηση των εισητηρίων και η κυβέρνηση βρήκε μια πρόφαση για να μην εφαρμοστεί καθόλου. Αν αυτά ισχύουν σε έναν κρατικό φορεά πως θα έρθει ένα επενδυτής σε αυτή τη χώρα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
DarthFederer
Διάσημο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 186240
Επισκέπτης


Απίστευτο και όμως αληθινό. Ο ΟΑΣΑ δημιούργησε ένα ωραίο σύστημα για την κατάργηση των εισητηρίων και η κυβέρνηση βρήκε μια πρόφαση για να μην εφαρμοστεί καθόλου. Αν αυτά ισχύουν σε έναν κρατικό φορεά πως θα έρθει ένα επενδυτής σε αυτή τη χώρα.
Όταν μια ανεξάρτητη αρχή συμφωνεί με την αποψάρα μας πανηγυρίζουμε για την αποτελεσματικότητα των αρχών και τον περιορισμό της κρατικής ασυδοσίας αλλά όταν αντιτίθεται σε αυτήν αμέσως η ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή γίνεται ''όργανο της κυβέρνησης''.
Βολικό.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
akikos
Επιφανές μέλος


Όπως ξέρουμε όλοι μας οι άνεργοι δικαιούνται τζάμπα μετακίνησεις στη Αθήνα (κακώς κατά τη γνώμη μου) όπως και οι φοιτητές δικαιούνται μειωμένο. Aν το εισητήριο δεν είναι προσωπικό αυτόματα τη δωρεάν πρόσβαση την έχει όλο το σόι και κάμποσοι φίλοι.
Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τηλεδιόδια της Αττικής οδού κ.λπ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
DarthFederer
Διάσημο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
akikos
Επιφανές μέλος


ΑΜΚΑ ζητάνε γιατί έχουμε όλοι από τη στιγμή που γεννιόμαστε σε αντίθεση με ΑΦΜ, ταυτότητα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
akikos
Επιφανές μέλος


https://tro-ma-ktiko.gr/?p=31640
Ο ΟΑΣΑ θα εξακολουθήσει να ζητά τα στοιχεία (ΑΜΚΑ, φωτογραφία κ.λπ.) και απλώς δεσμεύεται ότι δεν θα χρησιμοποιήσει κακόβουλα τα στοιχεία. Αυτό συμβαίνει όχι γιατί θέλει να φακελώσει όπως η πλειοψηφία νομίζει αλλά γιατί είναι αναγκασμένος από την ελληνική νομοθεσία.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Nelliel
Περιβόητο μέλος


Καλα κι ο ΟΑΣΑ γιατι ζηταει ολα αυτα τα στοιχεια; Θελει ταυτοχρονα να κραταει και δημογραφικα στοιχεια των επιβατων; Δηλαδη αν η καρτα φορτιζοταν ανωνυμα με ενα Χ ποσο και το καταναλωνε οποιος ηθελε, τι προβλημα υπηρχε; Ή ακομα και αν ηταν προσωπικη, ας ηταν απλα με μια φωτο οπως τωρα. Αλλα ΑΜΚΑ; Φαρμακα θα μου γραψει;
Στο εξωτερικο που ζω και χρησιμοποιω ηλεκτρονικη καρτα, ειναι ανωνυμη (αν θελησω την δηλωνω στο ονομα μου ωστε να την ακυρωσω online σε περιπτωση που την χασω - δεν ζητουν ομως διαφορους αριθμους και προσωπικα στοιχεια).
Μόνο με τη φωτογραφία δεν κανείς ταυτοποίηση. Αν χάσει κάποιος τη κάρτα του κάπως πρέπει να την αντικαταστήσει ή αν κλαπεί να μην μπορει να τη χρησιμοποιήσει ο κλέφτης.
ΑΜΚΑ ζητάνε γιατί έχουμε όλοι από τη στιγμή που γεννιόμαστε σε αντίθεση με ΑΦΜ, ταυτότητα.
Ειναι απλο. Η καθε καρτα εχει πανω της εναν μοναδικο αριθμο. Συνδεεις τον αριθμο της καρτας στον online λογαριασμο σου και οταν την χασεις την ακυρωνεις και αυτος που την βρει/κλεψει δεν μπορει να την χρησιμοποιησει.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vassilis498
Διακεκριμένο μέλος


επίσης αν θες να κυκλοφορείς με μειωμένο πώς θα πεις στον άλλο ότι το δικαιούσαι χωρίς πάσο / κάρτα ανεργίας;
Δε ξέρω τι στοιχεία ζητάει αλλά η πλάκα είναι πως ΑΜΚΑ κλπ ας πούμε είναι πράγματα που το ίδιο το δημόσιο θα πρεπε να τα ξέρει για τον καθένα μόνο και μόνο με έναν κωδικό ταυτότητας, κι όχι να τα ζητάει απ'' τους πολίτες. Τώρα που το κάνει για λόγους που δε γνωρίζω μας κακοφαίνεται.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
akikos
Επιφανές μέλος


Στο εξωτερικο που ζω και χρησιμοποιω ηλεκτρονικη καρτα, ειναι ανωνυμη (αν θελησω την δηλωνω στο ονομα μου ωστε να την ακυρωσω online σε περιπτωση που την χασω - δεν ζητουν ομως διαφορους αριθμους και προσωπικα στοιχεια).
Ειναι απλο. Η καθε καρτα εχει πανω της εναν μοναδικο αριθμο. Συνδεεις τον αριθμο της καρτας στον online λογαριασμο σου και οταν την χασεις την ακυρωνεις και αυτος που την βρει/κλεψει δεν μπορει να την χρησιμοποιησει.
Στην Αθήνα όλοι οι άνεργοι μπορούν να κινηθούν ελεύθερα στα ΜΜΜ και οι φοιτητές, >65 με μειωμένο εισητήριο. Επομένως τουλάχιστον σε αυτούς πρέπει να γίνει ταυτοποίηση.
Στις υπόλοιπες κατηγορίες που πληρώνουν ολόκληρο το εισητήριο μπορεί να γίνει όπως λες.
https://www.thepressproject.gr/article/107070/Giati-o-OASA-thelei-na-einai-eisitirio-stin-tsepi-souΑρχική Δημοσίευση από thepressproject.gr:Αξίζει να σημειωθεί, πως σε σύγκριση με τα στοιχεία που ζητούν άλλες ευρωπαϊκές και μη χώρες για την έκδοση αντίστοιχης κάρτας, τα έγγραφα που ζητούνται είναι καταφανώς περισσότερα. Χαρακτηριστικά, στη Βρετανία είναι απαραίτητο μόνο το διαβατήριο ή ευρωπαϊκή ταυτότητα ή βρετανικό δίπλωμα οδήγησης, καθώς και ένα αποδεικτικό της διεύθυνσης κατοικίας.
Παρομοίως, στο μετρό της Μαδρίτης, αναφέρεται πως είναι απαραίτητη μία έγχρωμη φωτογραφία του επιβάτη καθώς και μία φωτοτυπία ταυτότητας ή διαβατηρίου ή άδειας παραμονής, όπως και για την έκδοση ηλεκτρονικής κάρτας στη Γεωργία. Στο Πόρτο της Πορτογαλίας είναι απαραίτητη μόνο η ταυτότητα του επιβάτη, και μάλιστα, αυτή δεν θεωρείται προσωπική. Σημειώνεται πως, ακόμα και στη Ρωσία δεν απαιτείται η επίδειξη κανενός εγγράφου, εκτός εάν πρόκειται για μαθητές, ενώ στο Τόκυο είναι απαραίτητη η κατάθεση ενός μόνο προσωπικού εγγράφου, μεταξύ ταυτότητας, άδειας διαμονής, διαβατήριο και άλλων αντίστοιχων.
Σε αρκετές άλλες χώρες χρησιμοποιείται φακέλωμα στο ηλεκτρονικό εισητήριο δεν είναι μόνο απόφαση της Ελλάδας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 190013
Επισκέπτης


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fockos
Επιφανές μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dreamer_SW
Διάσημο μέλος


Προσοχή: άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών, φοιτητές, σπουδαστές, πολύτεκνοι, νέοι έως 18 ετών, και άλλοι καλούνται να εκδώσουν προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.