iJohnnyCash
e-steki.gr Founder


Βέβαια από την αρχή της δημιουργίας του κυβερνοχώρου, δημιουργήθηκαν, έμμεσα, αρχεία δεδομένων όπου ήταν ικανά να προδώσουν τις διάφορες προτιμήσεις των χρηστών, όπως το αρχείο καταγραφής ερωτημάτων αναζήτησης από τις ίδιες της μηχανές αναζήτησης αλλά και όπως το ιστορικό των browser. Η διαφορά όμως με τα likes, και τα υπόλοιπα δεδομένα του facebook, είναι ότι τα δεύτερα είναι δημόσια by default.
Η έρευνα προσπάθησε από πάσης φύσεως δεδομένα, που είχαν καταγράφει στο facebook profile του κάθε εθελοντή, να παράγουν εκτιμήσεις για ευαίσθητα δεδομένα, όπως ο σεξουαλικός του προσανατολισμός και γενικότερα δεδομένα που στις περισσότερες περιπτώσεις οι εθελοντές δεν είχαν επιλέξει να αποκαλύψουν. Στην έρευνα χρησιμοποιήθηκαν τα wall posts, likes σε wall posts, groups και pages αλλά και ο αριθμός των φιλών μαζί με τις ηλικίες (των φίλων) τους αλλά και η κύρια γλώσσα που προτιμούν και διάφορα άλλα δεδομένα που είναι αποθηκευμένα στους servers του πασίγνωστου αυτού social network. Μάλιστα δε, χρησιμοποιήθηκε ως σημείο αναφοράς και παραλληλισμού το case ενός μεγάλου αμερικάνικου δικτύου λιανικής πώλησης, το όποιο χρησιμοποιούσε το αρχείο των πωλήσεων έτσι ώστε να προβλέπει αν μια πελάτισσα είναι έγκυος, ώστε να προβούν στην αποστολή στοχευμένων προσφορών.
Οι εκροές της έρευνας είναι εντυπωσιακές, αφού κατάφεραν να προβλέψουν ακόμη και την χρήση ουσιών, κατά πόσο είναι ευτυχισμένος από την ζωή αλλά και αν είναι τέκνο χωρισμένων γονέων. Παρακάτω ακολουθεί ο πίνακας με όλες τις παραμέτρους που ήταν εφικτό να παράγουν, μαζί με τις πιθανότητες να είναι σωστές οι εκάστοτε προβλέψεις.

Η ανάλυση των likes στην ουσία ήταν ένας συσχετισμός ανάμεσα των επιθυμητών συμπερασμάτων για τις προτιμήσεις και διάφορων ενδεικτικών λέξεων ή φράσεων κλειδιών. Ενδεικτικά παραδείγματα είναι ότι το like στην λέξη Mozart ήταν αρκετή ώστε να βγει το συμπέρασμα ότι ο συγκεκριμένος εθελοντής είχε υψηλό IQ. Αν σε κάποιον άρεσε ο προγραμματισμός ή τα RPG έχει πιθανότητες να καταταχθεί στους ντροπαλούς και εσωστρεφής και αντίθετα ένας άντρας που είχε μια αδυναμία ...στην μάρκα καλλυντικών "Mac Cosmetics", η έρευνα τον θέλει ομοφυλόφιλο. Στο παρακάτω συνημμένο αρχείο ακολουθεί ο πλήρης πίνακας των ομαδοποιήσεων χαρακτηριστικών λέξεων ή φράσεων. Τέλος, κάτι που μου έκανε εντύπωση είναι ότι, η αρέσκεια προς το trademark "Hello Kitty" υποδηλώνει ότι κάποιος είναι "ανοιχτός" άνθρωπος.
Επι της ουσίας θα πρέπει να αρχίσουμε να φανταζόμαστε περιπτώσεις όπου τέτοιες ομαδοποιήσεις με βάση πιθανά προσωπικά στοιχεία, που στην τελική μπορεί να μην είναι σωστά ή να συμπληρώθηκαν με επιπολαιότητα, θα μπορούσαν να αποτελέσουν απειλή για την ευημερία, την ελευθερία ή ακόμα και την ζωή του ατόμου που υπέστη την οποιαδήποτε ανάλυση των Like του. Θα έλεγα ότι δεν αρκεί να αποκρύπτει κανείς επιμελώς πχ την σεξουαλική του ταυτότητα, αφού μπορεί να αποκαλυφθεί από τα ψηφιακά του «ίχνη»...
Τέλος εδώ επισυνάπτω ολόκληρη την έρευνα: View attachment ΚάνωLikeΆραΥπάρχω.pdf
Y.γ.: Το παραπάνω κείμενο το δημοσίευσα πρώτα στο προσωπικό μου blog
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Valder
Τιμώμενο Μέλος


Βεβαίως ο "κακός της υπόθεσης" δεν είναι μόνο η εταιρεία ή το κοινωνικό δίκτυο και κακώς το βλέπουν μερικοί έτσι. Ο "κακός" είναι και ο κάθε χρήστης που επιλέγει να εκτίθεται ποικιλοτρόπως. Διάβασε τους όρους, ήξερε ότι θα εκτεθεί, ή ακόμα χειρότερα τους αγνόησε.
Σίγουρα η πρακτική αυτή της συλλογής δεδομένων ενέχει σημαντικούς κινδύνους λόγω είτε της παρορμητικότητας των χρηστών, είτε λόγω των ψευδών στοιχείων που δημοσιεύουν. Για παράδειγμα εγώ έχω κάνει λαικ στη σελίδα του Πάνου Καμμένου επειδή μου άρεσε κάποτε μια σειρά αντιμνημονιακών απόψεών του, όμως οι προθέσεις ψήφου μου τείνουν προς το Σύριζα. Άρα η εκτίμηση των πολιτικών μου τάσεων θα γίνει εσφαλμένα. Αντιθέτως, έχω κάνει like στο iconoclast radio, άρα δείχνει ότι είτε είμαι παραγωγός είτε ότι μου αρέσει η μουσική, που είναι μια σωστή εκτίμηση.
Ίσως να υπάρχει ένα οικονομετρικό μοντέλο σωστό και να διώχνουν εκτός αυτά τα outliers αλλά αυτό θα σήμαινε ότι έχουν αναλύσει πολύ περισσότερα από τα likes και αυτό είναι κάπως ακόμα πιό ανησυχητικό αν και προϋποθέτει ανοιχτό προφίλ για την ανάγνωση status για ανάσυρση λέξεων-κλειδιών και συναφών δεδομένων.
Πολύς κόπος αλλά όχι για το τίποτα απ' ότι φαίνεται...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
elepan
Δραστήριο μέλος


Μια έρευνα, που χρηματοδοτήθηκε από την Microsoft Research και την Boeing, είχε σαν στόχο να επιτευχθεί αυτόματη και ακριβής διαδικασία πρόβλεψης ευαίσθητων προσωπικών πληροφοριών και όλα αυτά με μοναδική πηγή τα δεδομένα που είναι καταχωρημένα στο facebook. Η έρευνα διεξαχθεί με την βοήθεια των 58.000 εθελοντές που παραχώρησαν τα Likes του στην επιστημονική ομάδα.
Μεγάλα μυαλά στην Microsoft. Πόσα από τα likes αυτών ήταν καθαρά; Εγώ, σε στιγμές απίστευτης βαρεμάρας, έχω πατήσει 50 likes σε άσχετες προς εμέ προτιμήσεις. Επίσης…. πάτησα like γιατί με βασάνισε φίλος. Πάτησα like για να αποφύγω τα αυτοματοποιημένα μηνύματα ανά 5λεπτο, σε διάφορες σελίδες. Και ας πούμε ότι μερικοί την πάτησαμε και το κάναμε –είμασταν απόλυτα ειλικρινείς- πάλι δεν μπορείς να βγάλεις γενικό μπούσουλα για τους χρήστες. Εκτός και αν έχεις ως σκοπό «τις προτιμήσεις που παρουσιάζεις» να τις πουλήσεις σε κάποια εταιρεία, και της δίνεις ως « αυταπόδεικτο» τα αποτελέσματα αυτά, ώστε να μπεί στο σκεπτικό της διαφήμισης.
Η ανάλυση των likes στην ουσία ήταν ένας συσχετισμός ανάμεσα των επιθυμητών συμπερασμάτων για τις προτιμήσεις και διάφορων ενδεικτικών λέξεων ή φράσεων κλειδιών. Ενδεικτικά παραδείγματα είναι ότι το like στην λέξη Mozart ήταν αρκετή ώστε να βγει το συμπέρασμα ότι ο συγκεκριμένος εθελοντής είχε υψηλό IQ. Αν σε κάποιον άρεσε ο προγραμματισμός ή τα RPG έχει πιθανότητες να καταταχθεί στους ντροπαλούς και εσωστρεφής και αντίθετα ένας άντρας που είχε μια αδυναμία ...στην μάρκα καλλυντικών "Mac Cosmetics", η έρευνα τον θέλει ομοφυλόφιλο. Στο παρακάτω συνημμένο αρχείο ακολουθεί ο πλήρης πίνακας των ομαδοποιήσεων χαρακτηριστικών λέξεων ή φράσεων. Τέλος, κάτι που μου έκανε εντύπωση είναι ότι, η αρέσκεια προς το trademark "Hello Kitty" υποδηλώνει ότι κάποιος είναι "ανοιχτός" άνθρωπος.
Τρομερές και απίστευτες γενικεύσεις. Εδώ έρχομαι να θυμηθώ τα γνωστά Clickjacking ή Likejacking.
Do you remember the kind of messages? …Girl Has An Interesting Way Of Eating A Banana, Check It Out….
Όταν οι χρήστες πατούσαν κλικ πάνω στα μηνύματα αυτά, οδηγούνταν σε μια white σελίδα με το μήνυμα "Click here to continue". Παρ’ όλα αυτά όπου κι αν έκαναν κλίκ οι χρήστες, το αρχικό μήνυμα-δόλωμα αναρτήται στη σελίδα τους στο Facebook ως δήλωση ότι τους άρεσε . Έτσι, οι φίλοι στην σελίδα τους βλέπουν το Like, κάνουν επίσης κλικ για να δουν τι άρεσε στους κολλητούς, και κατά τον ίδιο τρόπο πέφτουν θύματα του likejacking. Από ακούσιο σε ακούσιο like δηλαδή. Είναι αυτό που λέμε πως αν δεν κάνω like, τελικά δεν υπάρχω, αφού δεν υπάρχει κουμπί unlike! Γιατί άραγε?
Θα έλεγα ότι δεν αρκεί να αποκρύπτει κανείς επιμελώς πχ την σεξουαλική του ταυτότητα, αφού μπορεί να αποκαλυφθεί από τα ψηφιακά του «ίχνη»...
Όταν απλά πατάτε x στο πάνω δεξιό μέρος της οθόνης για να βγείτε από το facebook, δεν έχετε αποσυνδεθεί πλήρως. Όταν θα μπείτε σε σελίδα αλληλοεξαρτώμενη με το facebook, κάτω στα σχόλια…. θα δείτε την photo σας και θα σας σας ζητηθεί να παραθέσετε τα δικά σας. Ακόμα και αν δεν το δείτε αυτό, μόλις πατήσετε την επιλογή facebook στην σελίδα που βρίσκεστε θα σας οδηγήσει πίσω στο λογαριασμό σας. Τελικό συμπέρασμα….όταν βγούμε από sites κοινωνικής δικτύωσης, κάνουμε ένα γενικό καθάρισμα του ιστορικού και των cookies.Υπάρχουν αντίστοιχα προγράμματα.
Kαλά likes!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
iJohnnyCash
e-steki.gr Founder


Σωστό αλλά νομίζω ότι η τελευταία παράγραφος απαντάει σε αυτό που θέτεις.Μεγάλα μυαλά στην Microsoft. Πόσα από τα likes αυτών ήταν καθαρά; Εγώ, σε στιγμές απίστευτης βαρεμάρας, έχω πατήσει 50 likes σε άσχετες προς εμέ προτιμήσεις. Επίσης…. πάτησα like γιατί με βασάνισε φίλος. Πάτησα like για να αποφύγω τα αυτοματοποιημένα μηνύματα ανά 5λεπτο, σε διάφορες σελίδες. Και ας πούμε ότι μερικοί την πάτησαμε και το κάναμε –είμασταν απόλυτα ειλικρινείς- πάλι δεν μπορείς να βγάλεις γενικό μπούσουλα για τους χρήστες. Εκτός και αν έχεις ως σκοπό «τις προτιμήσεις που παρουσιάζεις» να τις πουλήσεις σε κάποια εταιρεία, και της δίνεις ως « αυταπόδεικτο» τα αποτελέσματα αυτά, ώστε να μπεί στο σκεπτικό της διαφήμισης.
Επι της ουσίας θα πρέπει να αρχίσουμε να φανταζόμαστε περιπτώσεις όπου τέτοιες ομαδοποιήσεις με βάση πιθανά προσωπικά στοιχεία, που στην τελική μπορεί να μην είναι σωστά ή να συμπληρώθηκαν με επιπολαιότητα, θα μπορούσαν να αποτελέσουν απειλή για την ευημερία, την ελευθερία ή ακόμα και την ζωή του ατόμου που υπέστη την οποιαδήποτε ανάλυση των Like του.
Ένα ωραίο και σχετικό browser's addon που βρήκα είναι αυτό:Τελικό συμπέρασμα….όταν βγούμε από sites κοινωνικής δικτύωσης, κάνουμε ένα γενικό καθάρισμα του ιστορικού και των cookies.Υπάρχουν αντίστοιχα προγράμματα.
https://disconnect.me/
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
elepan
Δραστήριο μέλος


Ένα ωραίο και σχετικό browser's addon που βρήκα είναι αυτό:
https://disconnect.me/
Θεωρείται καλό και έχει πολλούς χρήστες. Αν και νομίζω πως πλέον δεν μας σώζει τίποτα. Στο άρθρο του Bloomberg αναφέρεται πως το Facebook ετοιμάζεται να παρουσιάσει μια νέα δυνατότητα στις mobile εφαρμογές του για τα smartphones. Η εφαρμογή του κοινωνικού δικτύου θα παρακολουθεί συνεχώς την θέση του χρήστη, ούτως ώστε να τον ενημερώνει όταν κάποια από τις επαφές του βρίσκεται κοντά στο σημείο που είναι αυτός. Παράλληλα, η συνεχής «παρακολούθηση» της τοποθεσίας του χρήστη θα χρησιμοποιείται και για την προβολή διαφημίσεων οι οποίες θα εναλλάσσονται ανάλογα με την περιοχή στην οποία βρίσκεται αλλά και τις συνήθειες αυτού.
https://www.bloomberg.com/news/2013-...d-to-create-mobile-location-tracking-app.html
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
iJohnnyCash
e-steki.gr Founder


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
thalalla
Εκκολαπτόμενο μέλος


Καμία φορά όταν ο κυβερνοθεός σου παρουσιάζει κάτι που θέλεις ή χρειάζεσαι, απορείς αν αυτό που διαβάζεις είναι αυτό που έψαξες ή αυτό που σε έψαξε.
Όπως όταν σου εμφανίζονται διαφημίσεις για κινητά πάνω που τα έπαιξε το κινητό σου, λες ωραίος συγχρονισμός για να δω.
Όταν σου εμφανίζονται όμως ενημερώσεις για τον καρκίνο στο άσχετο αναρωτιέσαι αν ο κυβερνοθεούλης κάτι θέλει να σου πει; Διότι δεν σε έχει συνηθίσει στα άσχετα;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Liakouras
Δραστήριο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...