Πατριαρχία

Loozen

Νεοφερμένος

Ο Loozen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 61 ετών . Έχει γράψει 15 μηνύματα.
Επειδη το προπροπροαιωνιο ( εδω κι ο Αδαμ , απ ο,τι λενε , στην Ευα ταριξε ) και θεμελιωδες ζητημα αντρας /γυναικα συζητιεται σε κανα δυο τρια τεσσερα και βαλε θεματα κι εχω ψιλοχαθει που και ποτε να πω την κουβεντα μου , επα να ανοιξω αυτο εδω .

Μεχρι αυτη τη στιγμη λοιπον ( διοτι τα παντα ρει και τα σχετικα ) εχω πιασει τα εξης ( αρκετα χοντρα-χοντρα ) .

Στις σπηλιες , ο ανθρωπος χρειαζοταν να κυνηγησει , να προστατευτει και φυσικα να αναπαραχθει. Για καθαρα βιολογικους λογους τα δυο πρωτα ηταν δουλεια των αντρων και το τριτο δουλεια των γυναικων .Το κουμαντο , λοιπον , το ειχε ο αντρας γιατι χωρις προστασια και φαι δεν θα προχωραγε η φαση . Αυτο το βιολι συνεχιστηκε για χρονια , χιλιαδες και εγινε ρόλοι . Μπηκε στο DNA και ολα τα επιστημονικα σχετικα .
Συγχρονως ο ανθρωπος , ας πουμε , εκλεπτυζοτανε . Αλλα οι ρόλοι , ρόλοι . Ολο και πιο αλλιως , αλλα η ουσια , η ιδια . Οι αντρες συνεχιζαν να προστατευουν και να κυνηγουν αλλα σε διαφορετικες εκδοσεις , με διαφορετικους τροπους και σε διαφορετικα επιπεδα , χρησιμοποιωντας ολη τους την ενεργεια ( και σε γενικες γραμμες συνεχιζουν και το κανουν ) . Οι γυναικες ομως καποια στιγμη , με διαφορες διαδικασιες στα χρονια (ειπαμε χοντρα -χοντρα ) αρχισαν να συνειδητοποιουνται , να αντιλαμβανονται τη φαση γενικως και την δικη τους δυναμη σε σχεση με τους αντρες . Δηλαδη το μυαλο και κυριως το σεξ . Ενω το αντρικο μυαλο σκεφτοταν κυνηγια και πολεμους , το γυναικειο σκεφτοταν ολα τα υπολοιπα . Κι οσο για το σεξ , δεν αμφισβητω στο ελαχιστο την , με διαφορά , πηγαια σεξουαλικη ανωτεροτητα της γυναικας ( και μου φαινεται πως ειναι , σε τουλαχιστον μεγαλο βαθμο , η υποσυνειδητη πηγη της κοντρας )
Και περναγανε τα χρονια , οι εποχες , οι κοινωνιες φτιαχνονταν , αλλαζαν μορφη , οργανωση , σκοπο και φυσικα οι ρόλοι , ρόλοι . Γιατι αυτος που κανει κουμαντο δεν εχει κανενα απολυτως λογο να μην συνεχισει να το κανει , ειδικα αν το μυαλο του ειναι στην προστασια ( πιο περιπλοκων πραγματων πλεον ) και στο κυνηγι . Απο την αλλη οι γυναικες αρχισαν να τα παιρνουν με τον ρολο τους και με τους κολλημενους που ειχαν μπλεξει και αρχισαν να δρουν .
Ετσι αργα και ζορικα αλλαζαν τα πραγματα και συνεχιζουν να αλλαζουν . Με λαθη , υπερβολες , αστοχιες , φρικες κλπ . Και φυσικα με την αναμενομενη αντιδραση των αντρων . Το καλο ειναι πως αρκετοι ( ; ) αντρες αρχισαν να προσπαθουν να χρησιμοποιησουν αλλιως το μυαλο τους και λιγο η πολυ να τα καταφερνουν .
Αντε , να ερθουν τα πραγματα σε μια ισορροπια γιατι η πορεια ειναι μεν μοναχικη αλλα με καλα καλη παρεα γινεται το κατι αλλο !

.....ουφφφ , χρειαζομααι ξεσκουριασμα
 
Τελευταία επεξεργασία:

Gaspar

Διάσημο μέλος

Ο Gaspar αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 3,386 μηνύματα.
CYMERA_20210801_081220~2.jpg
 

ilias90

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο ilias90 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,134 μηνύματα.
Εγώ πάντως χαλαρά προτιμώ να μείνω στο ράφι και να έχω πολλές γάτες. Αυτές τουλάχιστον είναι ανεξάρτητες, δεν θα με αποσπούν από τα χόμπι μου και από πράγματα που θέλω να κάνω, θα μπορώ να βγαίνω και να μπεκρουλιάζω χωρίς να δίνω δεκάρα σε κανέναν και, στην τελική, προτιμώ το γλυκό απαιτητικό νιαούρισμά τους για να τους ανοίξω κάποια πόρτα από την γκρίνια που θα εξαπολύουν τα κουτσούβελα.
 

Margarita 00

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Margarita 00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,165 μηνύματα.
Τελικά είναι ευλογία να μην έχεις καμία σχέση με αυτά τα δύο !!!!!
 

hack3r

Επιφανές μέλος

Ο Τόλης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και επαγγέλεται Μηχανικός λογισμικού . Έχει γράψει 11,272 μηνύματα.
Γνωρίζει κανείς καμία σοβαρή ανάλυση της πατριαρχίας από την φεμινιστική πλευρά να διαβάσω?
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 22,402 μηνύματα.
Γνωρίζει κανείς καμία σοβαρή ανάλυση της πατριαρχίας από την φεμινιστική πλευρά να διαβάσω?
Το βαλαμε...αλλα δεν σας αρεσε μαλλον.
ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΙΣ δεν θελουμε τους αντρες,πουθενα δεν θα δεις θελουμε ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΑ.
Αυτα ειναι στο μυαλων τωνν πατριαρχων.Βλεπε γκασπαρ και μαξιμο.

ΠΑΡΕ ΜΙΑ ΑΕΙΦΟΡΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΑ ΑΠΟ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΑ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟ.

«Η πατριαρχία είναι καθημερινός σεξισμός, αλλά είναι πολύ περισσότερα από τον καθημερινό σεξισμό». Από τη Cynthia Enloe DOCTV.GR 18 Ιουνίου 2021 Άρθρο της Cynthia Enloe που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα Toward Freedom. Η Cynthia Enloe είναι φεμινίστρια, ακτιβίστρια και ακαδημαϊκός. Το άρθρο είναι απόσπασμα από το βιβλίο της The Big Push: Exposing and Challenging the Persistence of Patriarchy (University of California Press, 2017). Μετάφραση Δημήτρης Πλαστήρας.

Αν πιστεύεις πως η πατριαρχία είναι ξεπερασμένη, ξανασκέψου το. Δεν είναι παλιομοδίτικη, είναι τόσο στη μόδα όσο οι εκατομυριούχοι ποδοσφαιριστές και οι start-up της Σίλικον Βάλεϋ. Το θέμα είναι πως η πατριαρχία είναι ένας όρος που αποφεύγουν τη χρήση του τόσοι πολλοί, που είναι ένας από τους παράγοντες που του επιτρέπουν να επιβιώνει. Η πατριαρχία είναι καθημερινός σεξισμός, αλλά είναι πολύ περισσότερα από τον καθημερινό σεξισμό. Η πατριαρχία αγκαλιάζει το μισογυνισμό, αλλά βασίζεται σε περισσότερα από το μισογυνισμό. Η πατριαρχία παράγει ανισότητα των φύλων, αλλά οι συνέπειες του είναι πολύ πιο βαθιές από την ανισότητα των φύλων.

Η πατριαρχία είναι ένα σύστημα – ένας δυναμικός ιστός – από συγκεκριμένες ιδέες και σχέσεις. Η πατριαρχία μπορεί να ανανεωθεί και να εκμοντερνιστεί. Είναι εκπληκτικά προσαρμόσιμη. Αυτός είναι η έννοια με την οποία είναι χρήσιμο να μιλάμε για την πατριαρχία ως «αειφόρο». Σήμερα σκεφτόμαστε την «αειφορία» ως κάτι θετικό, ως σημείο αναφοράς με το οποίο ορίζουμε μια πρακτική ή πολιτική ως άξια υποστήριξης. Η αειφορία όμως είναι τόσο θετική όσο και το αντικείμενο που επιλέγουμε να διαιωνίσουμε. Η «αειφόρος πατριαρχία» απλά περιγράφει πως ένα σύστημα ιδεών και σχέσεων που τόσες γυναίκες ρίσκαρα τη ζωή και τη φήμη τους να αμφισβητήσουν, έχει παρόλα αυτά καταφέρει να επιβιώσει. Η περιγραφή της επίμονης επιβίωσης της πατριαρχίας και της εκπληκτικής ικανότητας της να επιβιώνει δεν είναι για να την τυλίξουμε με ένα μανδύα απροσβλητότητας. Η έκθεση του πως τα πατριαρχικά συστήματα διαιωνίζονται σήμερα θα μας επιτρέψει να τα αμφισβητήσουμε και να τα καταστρέψουμε αποτελεσματικότερα. Οι ιδέες και οι σχέσεις που συνθέτουν κάθε πατριαρχικό σύστημα είναι πολλαπλά, αλλά γνωστά. Δεν είναι μυστήρια. Δεν είναι αποκομμένα από τη καθημερινή ζωή. Η πατριαρχία είναι αυτό που ζούμε.

Η πατριαρχία είναι ένα σύστημα – ένας δυναμικός ιστός – από συγκεκριμένες ιδέες και σχέσεις Οι πατριαρχικές ιδέες περιλαμβάνουν τόσο δόγματα (πως εξηγούμε το πως λειτουργεί ο κόσμος) όσο και αξίες (τι ορίζουμε ως άξιο, καλό, ελκυστικό, καθώς και όσα βρίσκουμε ανάξια, κακά και κακόγουστα). Και τα δυο μπορεί να είναι αποδεκτά – και στη πραγματικότητα είναι – όχι μόνο από τους άνδρες, αλλά και από αρκετές γυναίκες. Η αποδοχή αυτή είναι ένας από τους παράγοντες που τις συντηρεί. Όταν εξερευνάμε τι έπεισε τόσες πολλές Αμερικανίδες να ψηφίσουν τον Donald Trump στις προεδρικές εκλογές του 2016 – ή να στηρίξουν συντηρητικά κόμματα στη Βρετανία, τη Πολωνία, τη Χιλή, την Ιαπωνία ή την Αυστραλία – πρέπει να σκεφτούμε σοβαρά για την έλξη και τις ανταμοιβές της πατριαρχίας προς διαφορετικές γυναίκες.

Τα πατριαρχικά δόγματα περιλαμβάνουν εξηγήσεις για το αν το σεξουαλικό φύλο καθορίζεται στη γέννηση, αν το βιολογικό φύλο είναι συνώνυμο του σεξουαλικού, αν γυναίκες και άνδρες είναι διαφορετικοί «από φυσικού τους», αν η ανδροπρέπεια είναι εγγενώς λογική ενώ η θηλυπρέπεια είναι εγγενώς συναισθηματική. Τα πατριαρχικά δόγματα περιλαμβάνουν επίσης εξηγήσεις για το αν άνθρωποι διαφορετικών φυλών είναι «από φυσικού τους» καταταγμένοι σε μια ιεραρχία, για το αν η οικογένεια είναι ο πυρήνας των ανθρώπινων κοινωνιών είναι οι βιολογικές οικογένειες, και αν ο κόσμος είναι ένα επικίνδυνο μέρος που απαιτεί οι άνδρες να δρουν ως προστάτες των γυναικών. Τα πατριαρχικά δόγματα περιλαμβάνουν επίσης ισχυρές αντιλήψεις περί μοίρας και αναπόφευκτου. Το σήκωμα των ώμων κάποιου μπορεί να εκφράσει μια πίστη. Με άλλα λόγια, τα δόγματα μας είναι πως βρίσκουμε το νόημα του περίπλοκου περίγυρου μας και του ευρύτερου κόσμου στον οποίο ζούμε.

Οι πατριαρχικές αξίες υποστηρίζονται από τα πατριαρχικά δόγματα, αλλά ο σκοπός τους είναι ξεκάθαρα να κατευθύνουν τη συμπεριφορά. Έτσι τείνουμε να κάνουμε αξίες τα θέματα των συζητήσεων ανάμεσα σε φίλους, οικογένειες και πολιτικά κόμματα, ακόμη και αν είναι τα διαφορετικά δόγματα που πυροδοτούν τις βαθύτερες συγκρούσεις μεταξύ ανάμεσά μας. Μεταξύ των πατριαρχικών αξιών που είναι επίμαχες είναι εκείνες που δίνουν μεγαλύτερη αξία στο λόγο από το συναίσθημα, εκείνες που αποδίδουν φυσική αξία στις παραδόσεις, και εκείνες που δίνουν προτεραιότητα στην οικογενειακή πίστη πάνω από κάθε μορφή δέσμευσης. Οι ιδέες και οι σχέσεις που συνθέτουν κάθε πατριαρχικό σύστημα είναι πολλαπλά, αλλά γνωστά. Δεν είναι μυστήρια. Δεν είναι αποκομμένα από τη καθημερινή ζωή. Η πατριαρχία είναι αυτό που ζούμε

Ηγέτες και ακόλουθοι:
Η κατάταξη των κυβερνήσεων με βάση το αν είναι εξελιγμένες στρατιωτικά και πατερναλιστικά αυταρχικές προς τους πολίτες τους δείχνει επίσης τον ενστερνισμό των πατριαρχικών αξιών. Οι πατριαρχικές αξίες συχνά περιλαμβάνουν θαυμασμό για αυτά που φανταζόμαστε ως ανδρικές μορφές ηγεσίας, και ως πατριαρχικό συμπλήρωμα, θαυμασμό κυρίως για τις γυναίκες που αφιερώνουν τον εαυτό τους πρώτα και κύρια στη μητρότητα. Έτσι, για τον οποιοδήποτε που αγκαλιάζει τέτοιες πατριαρχικές αξίες, το να ακούει επαίνους προς την Leymah Gbowee για την κινητοποίηση του γυναικείου κινήματος ειρήνης στην Λιβερία, χωρίς καμιά αναφορά στο ρόλο της ως συζύγου και μητέρας, μπορεί να είναι άβολο. Σε πολλές κουλτούρες, οι αυταρχικές τάσεις των ηγετών είναι συνυφασμένες με την υποτιθέμενη αρρενωπότητα τους. Η περιφρόνηση για τη θηλυκότητα – ακόμα και αν δείχνει τον «τρόπο με τις γυναίκες» κάποιου – είναι συχνά ζευγαρωμένη με την αρρενωποιημένη αυταρχική ηγεσία. Γυναίκες που γίνονται ηγέτιδες, φυσικά και μπορούν να απορροφήσουν και να προωθήσουν αυταρχικές αξίες, αν και τα φυλετικά τους διαπιστευτήρια είναι διακριτά.

Τόσο η Margaret Thatcher όσο και η Indira Gandhi ήταν αντικείμενο θαυμασμού για τις ανδροπρεπείς ικανότητές τους. «Ο μόνος άνδρας στο δωμάτιο», σύμφωνα με κάποιους άνδρες θαυμαστές τους. Πολλές από τις Αμερικανίδες που συμμετείχαν στην Πορεία των Γυναικών σήμαναν το καμπανάκι του κινδύνου για τις προφανείς προσπάθειες του Donald Trump να μετατρέψει την προεδρεία των ΗΠΑ σε ένα αυταρχικό πόστο. Είδαν ενδείξεις πως έδινε αξία σε ένα είδος ηγεσίας που ήταν περιφρονητικό για τις σχέσεις της προεδρίας προς τους ισότιμους νομοθετικό και δικαστικό κλάδο. Έδειξε να δίνει αξία ένα είδος αρρενωπής εξουσίας που δεν θα περιοριζόταν από το πολύπλοκο σύστημα της Αμερικάνικης συνταγματικότητας. Το να δεχτεί τέτοιους δομικούς περιορισμούς, στο μυαλό του, έμοιαζε να ισοδυναμεί με το να γίνει θηλυπρεπής.

Πολλές από τις Αμερικανίδες που συμμετείχαν στην Πορεία των Γυναικών σήμαναν το καμπανάκι του κινδύνου για τις προφανείς προσπάθειες του Donald Trump να μετατρέψει την προεδρεία των ΗΠΑ σε ένα αυταρχικό πόστο Είναι λάθος, όμως να πιστεύουμε πως οι αυταρχικές αξίες είναι χαρακτηριστικό ενός μόνο είδους ηγέτη. Οι αυταρχικές αξίες αγκαλιάζονται από εκείνους τους άνδρες και γυναίκες που αν και μακριά από τα κέντρα εξουσίας, θαυμάζουν παρόλα αυτά τον τύπο του ανδροπρεπούς ηγέτη που αυτοπαρουσιάζεται ως «δυνατός». Ανάμεσα στους ακόλουθους του, η αυταρχικότητα μπορεί να πάρει την μορφή υποταγής. Εκδοχές αυτής της ανδροπρεπούς υποταγής σε ένα αυταρχικό ηγέτη έρχονται με τη μορφή του «πιστού λοχαγού», του δουλοπρεπή αυλικού, του υστερόβουλου φίλου, του επίδοξου κάποιου, του παροιμιώδη «πεζικάριου». Το να είσαι αυταρχικός ψηφοφόρος είναι να είσαι κάποιος –ανεξαρτήτως φύλου– που προσδοκά για ένα αρρενωπό άνδρα (ή αντίστοιχα αρρενωποιημένη γυναίκα) να πάρει με στιβαρότητα τα χαλινάρια της εξουσίας και να καθαρίσει όλες τις ενοχλητικές πολυπλοκότητες των συνταγματικών ελέγχων και ισορροπιών. Ένας τέτοιος ψηφοφόρος ελπίζει πως ο ηγέτης αυτός θα παρακάμψει το χρονοβόρο πάρε δώσε του δημοκρατικού διαλόγου και συμβιβασμού. Η απορρόφηση των απολυταρχικών αξιών στο ρόλο κάποιου ως πολίτη κρύβει ένα θαυμασμό για ένα ηγέτη που απορρίπτει τα όρια του νόμου και της ανακατωσούρας που είναι χαρακτηριστικό μιας αυθεντικά ανοιχτής δημόσιας αρένας.

Ο Vladimir Putin, ο Recep Tayyip Erdogan και ο Donald Trump έχουν ο καθένας τους δικούς του φανατικούς θαυμαστές, ακόμη και εκείνους τους θαυμαστές που δεν έχουν κανένα απευθείας όφελος από διακυβέρνηση του ηγέτη. Αν και μπορεί να φαντάζονται τον εαυτό τους ως τολμηρά ανεξάρτητους, οι θαυμαστές αυτοί είναι αυταρχικοί τόσο στις αξίες που ενστερνίζονται όσο και στις υποτακτικές σχέσεις στις οποίες βρίσκουν παρηγοριά. Η συνεχής πρόκληση: Το να πεις πως η πατριαρχία έχει αποδειχτεί εξαιρετικά προσαρμόσιμη δεν είναι για να ισχυριστείς πως δεν υπήρξαν σημαντικές επιτυχίες αψηφώντας την.

Η πατριαρχία δεν θα είχε ανάγκη να προσαρμόζεται συνεχώς αν αυτές οι αντιπατριαρχικές επιτυχίες δεν είχαν σημειωθεί. Η επιβολή στους άνδρες από τις γυναίκες να δεχτούν τις ψήφους τους με ισότιμους όρους, σε χώρες τόσο διαφορετικές όπως η Σουηδία, η Νότια Αφρική και η Βραζιλία, έχει αναγκάσει τους πατριαρχικούς άνδρες και γυναίκες να βρουν νέους τρόπους να διαφυλάξουν το ανδρικό προνόμιο στη διακυβέρνηση. Με τον ίδιο τρόπο, γυναίκες σε τόσο ανόμοιες χώρες όπως η Σαμόα, η Τουρκία και η Βρετανία που κατάφεραν να βγάλουν από τις σκιές του σπιτιού το ξυλοδαρμό των γυναικών, αναγκάζοντας τις κυβερνήσεις να τον αντιμετωπίσουν ως έγκλημα, κινητοποίησαν τους ακόλουθους της πατριαρχίας να βρουν νέες στρατηγικές εκφοβισμού των γυναικών. Ο συνδυασμός αυτός των επιτυχιών των φεμινιστριών και της προσαρμοστικότητας της πατριαρχίας, απαιτεί από τα γυναικεία κινήματα σε όλο το κόσμο να συνεχίσουν να επανεφευρίσκουν τους εαυτούς τους. Η πάλη με μια προσαρμοστική πατριαρχία παίρνει χρόνο, ενέργεια και περισσότερο διαφορετικούς μεταξύ τους συμμάχους από ποτέ.

Οι ευεργετούμενοι από την πατριαρχία ποντάρουν στην κόπωση μας. Τα πατριαρχικά συστήματα – αυτοί οι δυναμικοί ιστοί δογμάτων, σχέσεων και σχέσεων – πρέπει να είναι σε θέση να προσαρμόζονται με τρόπους που τα κάνουν να φαίνονται νέα, αναμορφωμένα, σύγχρονα και περιστασιακά ακόμη και επαναστατικά. Οι υποστηρικτές τους πρέπει να κάνουν αυτά τα επαναλαμβανόμενα μασκαρέματα ενώ διατηρούν τον βασικό πυρήνα της πατριαρχίας: το προνόμιο συγκεκριμένων μορφών αρρενωπότητας πάνω σε απεχθείς μορφές αρρενωπότητας και πάνω από όλες τις μορφές θηλυπρέπειας.

Μερικές επιλεγμένες γυναίκες μπορεί να επιτραπούν στο συμβούλιο – ή στο αθλητικό δελτίο ή τη νομική σχολή – αλλά με (συνήθως άγραφους και διαψευδόμενους) όρους: πως αυτές οι λίγες γυναίκες υιοθετούν αρρενωπό τρόπο σκέψης (για το κέρδος, το πόλεμο, την σεξουαλικότητα, την ανισότητα) ή σε αντιδιαστολή αυτές οι λίγες γυναίκες υποδύονται μια μορφή πατριαρχικής θηλυπρέπειας που συμπληρώνει αλλά δεν υποκαθιστά το ανδρικό προνόμιο. Η πατριαρχία δεν θα είχε ανάγκη να προσαρμόζεται συνεχώς αν αυτές οι αντιπατριαρχικές επιτυχίες δεν είχαν σημειωθεί Η ανανέωση της πατριαρχίας απαιτεί περισσότερα από την διαιώνιση της κυριαρχίας, του εκφοβισμού και της υποταγής. Απαιτεί επίσης την αναπαραγωγή συγκεκριμένων σχέσεων που στην επιφάνεια τους μοιάζουν καλοήθεις: ευγνωμοσύνη, εξάρτηση, ανταγωνισμό, υποψία, εμπιστοσύνη, πίστη ακόμη και συμπόνοια. Αυτά εύκολα μπορούν να κυλήσουν σε πατριαρχική συνενοχή ασυνείδητα ή να γίνονται κατανοητές οι συνέπειες των συναισθημάτων και πράξεων κάποιου.

Οι διαδηλώσεις με δημιουργικό, ενεργητικό και ανοιχτό χαρακτήρα έχει σημασία. Η εμπειρία μπορεί να θυμίσει στις συμμετέχοντες, που προσπαθούν να αντισταθούν στην πατριαρχία σε όλες της τις μορφές, πως δεν είναι μόνες. Αν τέτοιες διαδηλώσεις εναντίον της πατριαρχίας πηγάζουν από αυθεντικές από τα κάτω πρωτοβουλίες, μπορούν να θυμίσουν ταυτόχρονα σε όσους συμμετέχουν το πλήρες εύρος των θεμάτων, φόβων, ταυτοτήτων και επιδιώξεων που πρέπει να αναγνωριστούν ώστε να παρεμποδίσουν αποτελεσματικά την ανανέωση της πατριαρχίας. Ο καθένας πρέπει να συμμετέχει στα συνθήματα του άλλου. Θα χρειαστεί όμως κάτι πολύ περισσότερο από διαδηλώσεις για να καταστραφεί η πατριαρχία. Θα χρειαστεί μια ταπεινή, ξεκάθαρη σκέψη πάνω στην πιθανή συνενοχή του καθενός μας στη διαιώνιση της. [Πηγή: www.doctv.gr]


 

hack3r

Επιφανές μέλος

Ο Τόλης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και επαγγέλεται Μηχανικός λογισμικού . Έχει γράψει 11,272 μηνύματα.
Το βαλαμε...αλλα δεν σας αρεσε μαλλον.
ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΙΣ δεν θελουμε τους αντρες,πουθενα δεν θα δεις θελουμε ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΑ.
Αυτα ειναι στο μυαλων τωνν πατριαρχων.Βλεπε γκασπαρ και μαξιμο.

ΠΑΡΕ ΜΙΑ ΑΕΙΦΟΡΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΑ ΑΠΟ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΑ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟ.





Εννοώ σοβαρά επιστημονικά άρθρα που προσεγγίζουν το φαινόμενο ερευνητικά, γραμμένα σε ουδέτερη γλώσσα κ.ο.κ. Οτιδήποτε έχει μέσα φράσεις όπως σεξισμός, εκμετάλλευση κτλ είναι εντελώς ηθικά biased και δεν με ενδιαφέρει, ευχαριστώ.
 

_Christine_

Διάσημο μέλος

Η Χριστίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,807 μηνύματα.
Εννοώ σοβαρά επιστημονικά άρθρα που προσεγγίζουν το φαινόμενο ερευνητικά, γραμμένα σε ουδέτερη γλώσσα κ.ο.κ. Οτιδήποτε έχει μέσα φράσεις όπως σεξισμός, εκμετάλλευση κτλ είναι εντελώς ηθικά biased και δεν με ενδιαφέρει, ευχαριστώ.
Όταν ζητάς να αναλυθεί το φαινόμενο απο την πλευρά των φεμινιστών απο μόνος σου δεν βάζεις bias?
 

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η και μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 11,829 μηνύματα.
 

hack3r

Επιφανές μέλος

Ο Τόλης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και επαγγέλεται Μηχανικός λογισμικού . Έχει γράψει 11,272 μηνύματα.
Όταν ζητάς να αναλυθεί το φαινόμενο απο την πλευρά των φεμινιστών απο μόνος σου δεν βάζεις bias?

Ναι, έτσι όπως το έγραψα έτσι φαίνεται, αυτό που ήθελα να πω είναι αν υπάρχουν άρθρα/αναλύσεις από ερευνητές φιλικά προσκείμενους στον φεμινιστικό χώρο, οι οποίοι αναλύουν το φαινόμενο χωρίς bias, ή τέλος πάντων με έναν άλφα βαθμό σοβαρότητας και επιστημονικότητας. Δεν βλέπω ας πούμε γιατί δεν μπορεί κάποιος να θεωρεί πως ένα σύστημα είνια κακό για ηθικούς λόγους αλλά ταυτόχρονα να το αναλύει χωρίς ηθικές κρίσεις. Μέχρι τώρα δεν έχω βρει κάτι τέτοιο.
 

ilias90

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο ilias90 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,134 μηνύματα.
Γνωρίζει κανείς καμία σοβαρή ανάλυση της πατριαρχίας από την φεμινιστική πλευρά να διαβάσω?
Γενικά υπάρχουν τέσσερεις βασικές επιμέρους προσεγγίσεις του φεμινισμού: Ο φιλελεύθερος, ο μαρξιστικός, ο σοσιαλιστικός και ο ριζοσπαστικός. Ο φιλελεύθερος εστιάζει το πρόβλημα στον σεξισμό, ο μαρξισμός στην καπιταλιστική διάρθρωση της κοινωνίας, ο σοσιαλιστικός είναι μια μείξη των άλλων θεωριών και ο ριζοσπαστικός που επικεντρώνεται στην πατριαρχία.

Για τον Ρ.Φ., η καταπίεση λόγω του φύλου απορρέει από την πατριαρχία, από την οποία, μάλιστα, πηγάζουν και όλες οι άλλες κοινωνικές ανισότητες. Θεωρούν ότι η πατριαρχική κοινωνία στηρίζεται στη φυσική ανωτερότητα του άντρα να ιεραρχεί στις κοινωνικές, οικονομικές, πολιτικές και ηθικές δομές της κοινωνίας.

Για τις ίδιες, όλο αυτό πηγάζει από το γεγονός ότι οι γυναίκες έχουν εκ φύσεως έφεση στην προσφορά και την φροντίδα ενώ οι άντρες (και πάλι από τη φύση τους) έχουν δεσποτική προσωπικότητα και την ανάγκη να εξουσιάζουν τους άλλους.

Στην αρχή θεώρησαν τις βιολογικές διαφορές από τους άνδρες αλλά και την αναπαραγωγική τους ικανότητα ως δεσμευτικές, αλλά στη συνέχεια ως στοιχείο ενδυνάμωσης και απελευθέρωσης. Η καταπίεση, δηλαδή, στην πατριαρχία προέρχεται από την άσκηση ελέγχου από τους άνδρες της αναπαραγωγικής ικανότητας των γυναικών και της φροντίδας των παιδιών. Αν οι γυναίκες πάρουν τον έλεγχο, θα είναι σε ισχυρότερη θέση από τους άνδρες.

Υποστήριξαν επίσης ότι η πατριαρχία είναι παγκόσμια και διαχρονική και ήταν οι πιο ακραίες από όλες τις φεμινίστριες, καθώς οι επιμέρους τάσεις του Ρ.Φ ξεκικάνε από περιορισμένες επαφές με τους άνδρες έως και κοινότητες αποκλειστικά γυναικών, όπου δεν υπάρχει καμία επαφή με τους άνδρες.

Υ.Γ: Στο συγκεκριμένο σου ανέφερα πάνω κάτω το προφίλ του Ρ.Φ., γιατί αυτοί ασχολήθηκαν με την πατριαρχία περισσότερο. Για αναλυτικά, αν ψάξεις οποιαδήποτε θέση των radical feminists για την πατριαρχία είσαι καλυμμένος.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Ναι, έτσι όπως το έγραψα έτσι φαίνεται, αυτό που ήθελα να πω είναι αν υπάρχουν άρθρα/αναλύσεις από ερευνητές φιλικά προσκείμενους στον φεμινιστικό χώρο, οι οποίοι αναλύουν το φαινόμενο χωρίς bias, ή τέλος πάντων με έναν άλφα βαθμό σοβαρότητας και επιστημονικότητας. Δεν βλέπω ας πούμε γιατί δεν μπορεί κάποιος να θεωρεί πως ένα σύστημα είνια κακό για ηθικούς λόγους αλλά ταυτόχρονα να το αναλύει χωρίς ηθικές κρίσεις. Μέχρι τώρα δεν έχω βρει κάτι τέτοιο.
Δεν υπάρχει περίπτωση να βρεις κάτι από τον φεμινιστικό χώρο που να μην είναι προκατειλλημένο. Επίσης, όλα αυτά πάνε στον χώρο της άσκησης πολιτικής και όχι της επιστήμης, οπότε εδώ ξεχνάμε την επιστήμη.

*Αυτό που έγραψα ήταν πολύ απόλυτο. Εννοώ ότι μπορεί να βρεις αναλύσεις και από φεμινίστριες επιστήμονες αλλά, όταν ξεκινάς μια έρευνα με confirmation bias, πως μπορείς να είσαι αντικειμενικός;
 
Τελευταία επεξεργασία:

Aleksa

Τιμώμενο Μέλος

Η Aleksa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 12,288 μηνύματα.
Εγώ πάντως χαλαρά προτιμώ να μείνω στο ράφι και να έχω πολλές γάτες. Αυτές τουλάχιστον είναι ανεξάρτητες, δεν θα με αποσπούν από τα χόμπι μου και από πράγματα που θέλω να κάνω, θα μπορώ να βγαίνω και να μπεκρουλιάζω χωρίς να δίνω δεκάρα σε κανέναν και, στην τελική, προτιμώ το γλυκό απαιτητικό νιαούρισμά τους για να τους ανοίξω κάποια πόρτα από την γκρίνια που θα εξαπολύουν τα κουτσούβελα.
37044b512ee.gif
:D
 

hack3r

Επιφανές μέλος

Ο Τόλης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και επαγγέλεται Μηχανικός λογισμικού . Έχει γράψει 11,272 μηνύματα.
*Αυτό που έγραψα ήταν πολύ απόλυτο. Εννοώ ότι μπορεί να βρεις αναλύσεις και από φεμινίστριες επιστήμονες αλλά, όταν ξεκινάς μια έρευνα με confirmation bias, πως μπορείς να είσαι αντικειμενικός;
Well , το είσαι προσκείμενος σε έναν χώρο και κάνεις έρευνα για να δεις αν αυτά που πιστεύεις ισχύουν δεν είναι και αυτομάτως συνώνυμο με το confirmation bias. Ξέρεις καμία τέτοια?
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 22,402 μηνύματα.
Εννοώ σοβαρά επιστημονικά άρθρα που προσεγγίζουν το φαινόμενο ερευνητικά, γραμμένα σε ουδέτερη γλώσσα κ.ο.κ. Οτιδήποτε έχει μέσα φράσεις όπως σεξισμός, εκμετάλλευση κτλ είναι εντελώς ηθικά biased και δεν με ενδιαφέρει, ευχαριστώ.
Πλακα μου κανεις; Ζητησες ενα αρθρο απο φεμινιστριες και στο βαζω και μαλιστα συγχονη και ακαδημαικος,και λες θες επιστημονικο και ουδετερο;
Σου βαζω επισημες θεσεις φεμινισμου απο ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟ και δεν τις δεχεσαι; Ποιανου αρθρο θες να δεις;
Κια βεβαια δεν σου αρεσε καημενε,διοτι ακριβως δεν ειδες πουθενα ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΝΤΡΩΝ και πουθενα ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΑ.

Αρθρο σοβαρο μη πατριαρχικο που δεν θα λεει τη λεξη ΣΕΞΙΣΜΟ δεν θα βρεις,διοτι ο σεξισμος ειναι η ουσια της πατριαρχιας...
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

ilias90

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο ilias90 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,134 μηνύματα.
Well , το είσαι προσκείμενος σε έναν χώρο και κάνεις έρευνα για να δεις αν αυτά που πιστεύεις ισχύουν δεν είναι και αυτομάτως συνώνυμο με το confirmation bias. Ξέρεις καμία τέτοια?
Να υποθέσω ότι θες να δεις έρευνα με κριτήρια βιολογικά χαρακτηριστικά κλπ; Γιατί αν θες τέτοια δεν μπορώ να βοηθήσω, μιας και εγώ είμαι των κοινωνικών επιστημών.
 

hack3r

Επιφανές μέλος

Ο Τόλης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και επαγγέλεται Μηχανικός λογισμικού . Έχει γράψει 11,272 μηνύματα.
Να υποθέσω ότι θες να δεις έρευνα με κριτήρια βιολογικά χαρακτηριστικά κλπ; Γιατί αν θες τέτοια δεν μπορώ να βοηθήσω, μιας και εγώ είμαι των κοινωνικών επιστημών.
Ναι, άρθρα από εξελεγκτικούς βιολόγους, cognition scientists, αρχαιολόγους κ.ο.κ. Δεν βρίσκω τέτοια πράγματα από άνθρωπους προσκείμενους στην φεμινιστική ιδεολογία, πράγμα που πιθανώς σημαίνει πως όποιος ασχολείται με εμπειρισμό απορρίπτει τον φεμινισμό καθαρά λόγο στοιχείων. Γι αυτό θέλω να δω αν υπάρχουν τέτοια άτομα από την φεμινιστική πλευρά, καθώς θα δίνουν μάλλον διαφορετικό interpretation στα στοιχεία.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 22,402 μηνύματα.
Να υποθέσω ότι θες να δεις έρευνα με κριτήρια βιολογικά χαρακτηριστικά κλπ; Γιατί αν θες τέτοια δεν μπορώ να βοηθήσω, μιας και εγώ είμαι των κοινωνικών επιστημών.
Ειναι ακριβως αυτο που λεει το αρθρο που εβαλα.Προσπαθει να υποστηριξει την πατριαρχια απο την πλευρα της βιολογιας.
Θεωρει οτι βιολογικα ειναι εστεμενος αρχηγος και ολο του το φυλο!

Νατο,εδω ειναι.
Τα πατριαρχικά δόγματα περιλαμβάνουν εξηγήσεις για το αν το σεξουαλικό φύλο καθορίζεται στη γέννηση, αν το βιολογικό φύλο είναι συνώνυμο του σεξουαλικού, αν γυναίκες και άνδρες είναι διαφορετικοί «από φυσικού τους», αν η ανδροπρέπεια είναι εγγενώς λογική ενώ η θηλυπρέπεια είναι εγγενώς συναισθηματική. Τα πατριαρχικά δόγματα περιλαμβάνουν επίσης εξηγήσεις για το αν άνθρωποι διαφορετικών φυλών είναι «από φυσικού τους» καταταγμένοι σε μια ιεραρχία, για το αν η οικογένεια είναι ο πυρήνας των ανθρώπινων κοινωνιών είναι οι βιολογικές οικογένειες, και αν ο κόσμος είναι ένα επικίνδυνο μέρος που απαιτεί οι άνδρες να δρουν ως προστάτες των γυναικών.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

hack3r

Επιφανές μέλος

Ο Τόλης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και επαγγέλεται Μηχανικός λογισμικού . Έχει γράψει 11,272 μηνύματα.
Για την ακρίβεια προσπαθώ κάνω το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή να δω επιστημονικά στοιχεία που υποστηρίζουν τα δικά σου επιχειρήματα, αλλά οκ.
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 22,402 μηνύματα.
Για την ακρίβεια προσπαθώ κάνω το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή να δω επιστημονικά στοιχεία που υποστηρίζουν τα δικά σου επιχειρήματα, αλλά οκ.
Τα δικα μου επιχειρηματα ποια ειναι; Οτι δεν εχεις κανενα δικαιωμα να χριζεσαι αρχηγος και κανενα δικαιωμα να καταπατας τα δικαιωματα ανθρωπων λογω φυλου.Ελα συνελθε καλο μου.Αυτο δεν ειναι θεμα επιστημης αλλα κοινωνικης θεσης και ανθρωπινων δικαιωματων.

Εγω δεν υποστηριζω την ανωτερωτητα κανενος φυλου.
Ειμαι εναντια σε καθε σεξισμο.

Κανενα φυλο δεν πρεπει να εξουσιαζει το αλλο τελεια και παυλα.

Ειναι ακριβως το ιδιο με τον ρατσισμο.
Η ανωτεροτητα της ανωτερης/λευκης φυλης εναντι των μαυρων.Καμια διαφορα δεν εχει.
Και εκει οι ρατσιστες επικαλουνται διαφορες θεωριας της φουτσας βιολογιας.

Τα υπολοιπα ειναι της πατριαρχιας.

Α..μην ξεχασω

Για αυτους και κυριως αυτες εδω μεσα,που το παιζουν ισαποστακιδες,δηλαδη δεν ειμαι ουτε της πατριαρχιας ουτε του φεμινισμου να πουμε την αληθεια και να πεταξουμε τις μασκες πληζ.

Το ΑΝΤΙΘΕΤΟ της ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΑΣ θα το ξαναπω ειναι η ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΑ.Η εξουσια δηλαδη στη γυναικα.
ΠΑΤΡΙΑΧΙΑ -ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΑ

Ο φεμινισμος δεν ειναι το αντιθετο της πατριαρχιας.Ο φεμινισμος ειναι ο ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ της πατριαρχιας.Δηλαδη μαχεται την πατριαρχια,το αρσενικο φυλο να εξουσιαζει το γυναικειο.Δεν μαχεται υπερ της μητριαρχιας.


Οποτε οσοι ειναι ΕΝΑΝΤΙΑ στον φεμινισμο ειναι ΕΝΑΝΤΙΑ στον αγωνα για να μην υπαρχει η πατριαρχια,ο σεξισμος δηλαδη και η εξουσια του αρσενικου φυλου επανω στο γυναικειο.Δηλαδη ειναι υπερ της πατριαρχιας.

Ξεκαθαρα πραγματακια,να μην κρυβονται πισω απο το δαχτυλακι τους.Καποιοι και καποιες.

Πραγματικα ιση αποσταση και το απολυτα λογικο και μη σεξιστικο,ειναι ΟΥΤΕ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΑ ΟΥΤΕ ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΑ.

Οχι ουτε πατριαρχια ουτε φεμινισμο,αυτο δεν γινεται διοτι ο φεμινισμος μαχεται ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΑΣ ΟΧΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΜΗΤΡΑΡΧΙΑΣ.

Κατανταει κουραστικο αλλα οσες φορες διαβαζω αυτες τα σαμποταζ και καμουφλαρισμενα πατριαρχικα ποστ τα ιδια θα λεω.

Ειπαμε...ή ειμαι εγκυος ή δεν ειμαι.Ολιγον εγκυος δεν υπαρχει.
 
Top