princess
Εκκολαπτόμενο μέλος


Συγκεκριμένα, το έργο –μεταξύ άλλων– προβλέπει στο βορειοδυτικό άκρο της εισόδου της αρτηρίας (με τη «βούλα» του Υπουργείου Πολιτισμού) την καταστροφή ιστορικών και διατηρητέων κτηρίων της παράκτιας ζώνης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και την ανατροπή της σχέσης που πάσχισε χρόνια να αποκτήσει η πόλη με το λιμάνι της. Ο εργολάβος προτρέπεται προκλητικά να εξασφαλίσει προσπέλαση στην πρώτη προβλήτα.
έξοδος της αρτηρίας στα νοτιοανατολικά με ανοικτές σήραγγες από την περιοχή της Ηλεκτρικής Εταιρείας έως το Μακεδονία Παλλάς και στο πάρκο του πεδίου του ΄Αρεως
εννέα λωρίδων αυτοκινητόδρομος ταχείας κυκλοφορίας (που ήδη χαρακτηρίστηκε εθνική οδός) πάνω στο ίχνος της σημερινής παραλιακής λεωφόρου. Ο αυτοκινητόδρομος αυτός διαμορφώνεται διευρύνοντας την παραλιακή και καταστρέφοντας τις δενδροστοιχίες και τα πάρκα της περιοχής και ανατρέποντας την ήδη δημοπρατημένη μελέτη ανάπλασης της παραλίας
Η πρόταση για την εφαρμογή της υποθαλάσσιας παράκαμψης της παλιάς παραλίας, διαχειρίζεται όλο το μήκος του θαλάσσιου μετώπου της πόλης ως λευκό χαρτί, καταπατώντας ιδιοκτησίες, προσαρτώντας εδάφη, οικοδομώντας με χιλιάδες κυβικά μπετόν τις μοναδικές εστίες πρασίνου που έχει ακόμη η πόλη μας. Ανοικτές ράμπες, κτήρια μηχανοστασίων, φουγάρα εξαερισμού και γέφυρες είναι μερικά από τα επιμέρους αποτελέσματα της κατασκευής της υποθαλάσσιας.
Το κυκλοφοριακό χάος που θα προκληθεί από έναν αυτοκινητόδρομο μαμούθ με χιλιάδες αυτοκίνητα σε διπλή κατεύθυνση που ανοίγεται σε έναν αστικό ιστό ήδη κορεσμένο (δυτική είσοδος με πλάζα διοδίων δυτικά και κατάληξή του στην οδό Ανθέων ανατολικά), τα ηχοπετάσματα στο μέτωπο της πόλης προς τη θάλασσα, η σημειακή πρόσβαση στην παραλία με πεζογέφυρες και μια κυκλοφοριακή ασφυξία όχι μόνο στις περιοχές που γειτνιάζουν με τα επίγεια τμήματα της αρτηρίας αλλά σε ολόκληρη την πόλη, είναι μερικά ακόμη από τα καταστροφικά για την πόλη αποτελέσματα της κατασκευής του έργου.
Απόσπασμα από την ιστοσελίδα https://ypothalassia.wordpress.com/petition0610/ (Πολίτες κατά της υποθαλάσσιας)
Επέκταση αεροδρομίου Θεσσαλονίκης
Το έργο της επέκτασης του αεροδρομίου μέσα στο Θερμαϊκό έχει ήδη αρχίσει. Σε όποιο δήμο και να κατοικείς, στις ανατολικές ακτές, στην Καλαμαριά ή το Κέντρο της Θεσσαλονίκης, η επέκταση σε αφορά. Η περιβαλλοντική επιβάρυνση του Κόλπου, ο οποίος κινδυνεύει να μετατραπεί σε ανοιχτή χαβούζα, είναι ένα πολύ πιθανό ενδεχόμενο, το οποίο θα πρέπει να ευαισθητοποιήσει όλους μας.
ΓΙΑΤΙ ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟ ΕΡΓΟ
• Γιατί το έργο θέτει σε άμεσο κίνδυνο το Θερμαϊκό. Ο πρόβολος της επέκτασης (περίπου 1000 μέτρα μήκος, επιφάνεια περίπου 500 στρέμματα και 7 εκατομμύρια κυβικά μέτρα αδρανή υλικά για μπάζωμα) θα επηρεάσει την κίνηση των ρευμάτων που είναι υπεύθυνα για τον αυτοκαθαρισμό του Κόλπου από τους ποικίλους ρύπους. Θα προκαλέσει εξαμμώσεις (φάγωμα) των ακτών και σοβαρή αλλοίωση της ακτογραμμής, με κίνδυνο η θάλασσα να εισχωρήσει ακόμα και στις κατοικίες. Θα δημιουργήσει επιπλέον απαγορευτικές συνθήκες επιβίωσης για τη θαλάσσια πανίδα και χλωρίδα.
• Γιατί το έργο έχει ξεκινήσει χωρίς να υπάρχουν μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων που να απαντούν πειστικά στις ανησυχίες μας για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον. Αντίθετα, μια σειρά ειδικών επιστημόνων κάνουν λόγο για ανεξέλεγκτες καταστροφές στη θάλασσα και τις ακτές. Επιπλέον, τα «έργα προστασίας» που προτείνονται (πχ κάθετοι και παράλληλοι κυματοθραύστες) θα δημιουργήσουν ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα, όπως έχουμε δει να συμβαίνει σε αντίστοιχες περιπτώσεις (στις ακτές της Πιερίας και αλλού)
• Γιατί η θέση του νέου αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης πρέπει να είναι δυτικά, κοντά στους μεγάλους οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες, το λιμάνι, τη βιομηχανική ζώνη. Η σημερινή θέση σημαίνει πως κάθε μεταφορά ανθρώπων και εμπορευμάτων από και προς το αεροδρόμιο, υποχρεωτικά θα περάσει μέσα από την πόλη της Θεσσαλονίκης, επιβαρύνοντας το κυκλοφοριακό πρόβλημα και τη ρύπανση, με ανυπολόγιστη σπατάλη σε χρόνο και ενέργεια.
• Γιατί το υπάρχον αεροδρόμιο βρίσκεται μέσα σε κατοικημένη περιοχή. Οι Ευρωπαϊκές πόλεις βγάζουν τα αεροδρόμιά τους έξω από τις κατοικημένες ζώνες – ακόμα και η Αθήνα και το Ηράκλειο το έκαναν.
• Γιατί σε λίγα μόνο χρόνια (και αφού καταστραφεί περιβαλλοντικά ο Θερμαϊκός και οι ακτές του) η Θεσσαλονίκη θα είναι υποχρεωμένη να αναζητήσει εξαρχής λύση, με μεταφορά του αεροδρομίου στα δυτικά.
• Γιατί θέτει υπό αμφισβήτηση το μέλλον διάφορων ανθρώπινων δραστηριοτήτων στη θάλασσα και τις ακτές του Κόλπου (αλιεία, υδατοκαλλιέργειες, τουρισμό, αναψυχή κλπ) – με απροσδιόριστες οικονομικές επιπτώσεις για χιλιάδες εργαζομένους και επαγγελματίες
Απόσπασμα από την ιστοσελίδα https://tamystikatoukolpou.blogspot.com/2006/05/blog-post_114897942270767782.html
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 18 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
duke nukem
Νεοφερμένο μέλος


Για την υποθαλάσσια πρέπει να γίνει, νέοι δρόμοι χρειάζονται αφού ο Έλλην δεν αφήνει το τούτου….αλλά μέχρι να γίνει σε καμιά 20αρια χρόνια τα ξαναλέμε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 18 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
princess
Εκκολαπτόμενο μέλος


Για την υποθαλάσσια πρέπει να γίνει, νέοι δρόμοι χρειάζονται αφού ο Έλλην δεν αφήνει το τούτου….αλλά μέχρι να γίνει σε καμιά 20αρια χρόνια τα ξαναλέμε
Και τι με νοιάζει εμένα αν ο Έλληνας δεν αφήνει το αυτοκίνητο?
Είναι δικό του πρόβλημα! Δηλαδή εγώ που χρησιμοποιώ το αστικό ,κορόιδο είμαι?
Να δούμε αν στο μέλλον η Θεσσαλονίκη θα εξακολουθεί να είναι "ερωτική" πόλη...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 18 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
bisbirikos
Πολύ δραστήριο μέλος


Να δούμε αν στο μέλλον η Θεσσαλονίκη θα εξακολουθεί να είναι "ερωτική" πόλη...
Δε νομιζω οτι ειναι θεμα εργων αυτο...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 18 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
duke nukem
Νεοφερμένο μέλος


Και τι με νοιάζει εμένα αν ο Έλληνας δεν αφήνει το αυτοκίνητο?
Είναι δικό του πρόβλημα! Δηλαδή εγώ που χρησιμοποιώ το αστικό ,κορόιδο είμαι?
Να δούμε αν στο μέλλον η Θεσσαλονίκη θα εξακολουθεί να είναι "ερωτική" πόλη...
Εγώ Στην Αθήνα σίγουρα δεν είμαι …αλλά επάνω αλλάζει το πράγμα
Τα αστικά είναι σαν ολλανδικό ανέκδοτο τα βλέπω στο TV Μακεδονία…και θυμάμαι την Αθηνά καλοκαίρι του 88 άσε που δεν εγχέουν air-condition(μη πεις ότι δεν σε πιάνει μια αγανάκτηση)…άντε να σας φτιάξουν το metro….σε 50 χρονιά.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 18 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Obscura
Πολύ δραστήριο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Corpse Bride
Διακεκριμένο μέλος



Τι αλλα παρκα εχουν γινει, και που;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Obscura
Πολύ δραστήριο μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Itach1
Διάσημο μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
merry poppins
Δραστήριο μέλος


Το μετρό ξεχάσατε.![]()
Δεν εγινε ακομα...και δε το βλεπω γι απολυ συντομα...ασε που ετσι οπως εχουν κλεισει το δρομο το πρωι γινεται ο χαμος...παντως το πρωινο χαος δε λεει κανενας δημαρχος να το σημαζεψει οπου θελει παρκαρει ο καθενας....
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 2 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.