iJohnnyCash
e-steki.gr Founder


Το Guerilla Marketing είναι μια τεχνική που χρησιμοποιήθηκε στην αρχή (1984) κυρίως από μικρομεσαίες επιχειρήσεις, σαν μια απάντηση στις Μεγαλοεπιχειρήσεις που είχαν την δυνατότητα να δημιουργούν τεράστιες διαφημιστικές καμπάνιες μέσα από τα γνωστά μέσα επικοινωνίας.
Το Guerilla Marketing θεωρούνταν ως απάντηση επειδή τα βασικά του στατιστικά είναι το low budget, δημιουργικότητα, φαντασία αλλά και στόσχευση στην ψυχολογία του καταναλωτή. Έτσι με τον συνδυασμό με το σωστό timing και το επιθετικό μήνυμα οι μικρομεσαίες επιχερήσεις κατάφεραν να ανταγωνιστούν τους «γίγαντες»
Ωστόσο το Guerilla Marketing έχει εφαρμογές στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα η χρήση της φράσης “Get your private, free email at Hotmail.com” σε κάθε e-mail που στάλθηκε από την hotmail βασίζεται στο Guerilla Marketing.
Μερικές offline εφαρμογές του Guerilla Marketing:






Επίσης αξίζει να διαβιβάσετε ένα βιβλίο του "πατέρα" του Guerilla Marketing
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
suspiria
Διάσημο μέλος


Θα ήθελα να είχα την ικανότητα να δημιουργήσω τέτοιες διαφημίσεις.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
iJohnnyCash
e-steki.gr Founder


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Great Chaos
Περιβόητο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
iJohnnyCash
e-steki.gr Founder


Και αυτό το επιβεβαιώνουν και οι σύγχρονες πτυχές του Marketing όπου ως βασικός πυλώνας της επιτυχίας θεωρείται το πρωτότυπο μήνυμα.
Μια ακόμη διαφήμιση:

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Giovanna
Επιφανές μέλος


και παρα πολυ επικαιρο! (μεσα στο μυαλο μου εισαι βρε παιδι μου!)
για πες μου ομως λιγο, πως προφερεται το Guerilla? θυμιζει κατι ισπανικο παντως..

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Niyia
Διάσημο μέλος




Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Isiliel
Επιφανές μέλος
Great Chaos
Περιβόητο μέλος


Μήπως το θέμα θα γινόταν πιο ενδιαφέρον, αν κατεβάζαμε μερικές ιδέες για Guerilla MKT, για ένα θέμα που θα έβαζε ο ΕΒ ή με θέμα ελεύθερο; Θα μπορούσε ν' αποτελέσει έναυσμα και για κάποιο διαγωνισμό. Τι λέτε;;;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Subject to change
e-steki.gr Founder


Αφορά τις διαφημίσεις με πρωτότυπες ιδέες; Με οφθαλμαπάτες; Τις διαφημίσεις που δεν έχουν την κλασσική έντυπη μορφή (πχ φυλλάδιο, καταχώρηση κλπ) αλλά πιο πρωτότυπη?
Στην αρχή είχα καταλάβει ότι επρόκειτο για τις πρωτότυπες διαφημίσεις με χαμηλό budget.
Αλλά ορισμένες απο αυτές που παρατέθηκαν, μόνο χαμηλό budget δεν μου φαίνεται να έχουν... (πχ αυτή της Vodafone με τα desk cars)...
Tελικά ποιό είναι το κριτήριο που κάνει μια διαφήμιση να θεωρείται "Guerilla marketing" και μια άλλη όχι;

@Chaos: Πολύ ωραία ιδέα! Σαν θέμα θα μπορούσε να μπει και το e-steki!

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
iJohnnyCash
e-steki.gr Founder


π.χ. η γνωστή διαφήμιση της vodafone, livefeed.gr δεν έχει καμία σχέση με Guerilla
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Niyia
Διάσημο μέλος


Δεν είμαι σίγουρη ότι έχω καταλάβει τι ακριβώς περιλαμβάνει ο όρος Guerilla Marketing, ...
Tελικά ποιό είναι το κριτήριο που κάνει μια διαφήμιση να θεωρείται "Guerilla marketing" και μια άλλη όχι;
...
Ως Guerilla MKT ορίζονται οι δραστηριότητες προώθησης ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας που ξεφεύγουν από τις συνηθισμένες τεχνικές προώθησης έχοντας ταυτόχρονα πολύ μικρό κόστος για τον διαφημιζόμενο (μερικές συνηθισμένες τεχνικές προώθησης ΜΚΤ προς τους καταναλωτές θεωρούνται π.χ. οι εξής : διανομή δειγμάτων, προσφορά δώρων, ειδικοί διαγωνισμοί, εκπτωτικά κουπόνια). Επίσης, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Guerilla MKT (ορισμένες φορές έχει χαρακτηρισθεί κ ως ανορθόδοξο ΜΚΤ) είναι το σύνολο των εναλλακτικών μεθόδων προβολής που χαρακτηριστικό τους είναι το ελάχιστο έως μηδενικό media spend και η στόχευση τους στην ψυχολογία του καταναλωτή. Αρκετές φορές, αυτές οι προωθητικές ενέργειες έχουν τέτοια μορφή που ο αποδέκτης δεν κατανοεί καν ότι πρόκειται για διαφήμιση.
Διαφημίσεις, όπως έχουμε δει κ σε προηγούμενες εικόνες (παραθέτω κ εδώ μερικές) :
https://www.pandesia.info/index.php?option=com_content&task=view&id=145&Itemid=1
Τα βασικά συστατικά μιας Guerilla ενέργειας εκτός από το low budget είναι : το timing, η δημιουργικότητα και η φαντασία και η επιθετικότητα του μηνύματος (ως προς τον τρόπο που πλασάρεται). Το Guerilla ΜΚΤ, όπως ειπώθηκε κ στο εισαγωγικό ποστ του Ε.Β., ξεκίνησε να εφαρμόζεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ως μια διέξοδος-απάντηση στους μεγάλους διαφημιζόμενους που είχαν τα μέσα να βομβαρδίζουν επικοινωνιακά τους καταναλωτές μέσα από τα παραδοσιακά κανάλια επικοινωνίας (διαφήμιση, προσωπική πώληση, δημόσιες σχέσεις, άμεσο ΜΚΤ, διαδραστικό ή internet). Στη συνέχεια, όμως, βλέποντας την αποτελεσματικότητα αυτών των ενεργειών άρχισαν και οι μεγάλες εταιρίες να εντάσσουν Guerilla τεχνικές στις καμπάνιες τους.
Π.χ.
1) η καμπάνια της Nike : https://www.renegade.com/cs_Tennis_NYC.asp
2) της HSBC : https://www.renegade.com/cs_BankCab.asp (θέλοντας να ενημερώσουν τους καταναλωτές για τα καινούρια προιόντα της τράπεζας, τους πετύχαιναν όταν έψαχναν για ταξί, τους έπαιρναν με τα κόκκινα ταξί (Bankcabs) της HSBC και τους μιλούσαν στη διαδρομή!)
(όπως κάτι αντίστοιχο έγινε κ στην καμπάνια της η Vodafone με τα deskcars)
Για γενικές πληροφορίες σχετικά με το Guerilla MKT κ άλλες παρόμοιες τεχνικές ΜΚΤ, μπορείτε να δείτε εδώ : https://en.wikipedia.org/wiki/Guerilla_marketing
Το guerilla είναι όλα εκείνα τα ανορθόδοξα που διαφημίζονται γύρω μας. Δεν έχω εντρυφήσει στο θέμα, αλλά έχω την εντύπωση πώς η τεχνική αυτή, με απλά λόγια, είτε μας εξοικειώνει με το προϊόν προτού καν μας το πουλήσουν οι εταιρείες είτε αποτελεί καυστική αναφορά σε κάποιο προϊόν προκειμένου να μας κεντρίσει την προσοχή απέναντί του (θετικά ή αρνητικά).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fandago
Διακεκριμένο μέλος
Rempeskes
Επιφανές μέλος



Πάντως, αυτό με το κουτσό πάνω στον τοίχο ήταν πολύ εμπνευσμένο,
ενώ τα υπόλοιπα ήταν από κακόγουστα εώς χαζοχαρούμενα.
Τι να πω, είναι ακόμα μια έκφανση αυτού του "Urban Culture".
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
iJohnnyCash
e-steki.gr Founder


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Artakserksis
Νεοφερμένο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Obscura
Πολύ δραστήριο μέλος
thanosf
Νεοφερμένο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Isiliel
Επιφανές μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.