giosx
Δραστήριο μέλος


Δεν θα πιάσω να σου απαντήσω γραμμή-γραμμή, στα παράλογα που αναφέρεις παραπάνω, γιατί είσαι ανιστόρητος και γιατί θα βγεί σεντόνι επίσης λόγω προκατάληψης δεν θα λάβεις τίποτε υπόψιν απο όσα επιχειρήματα κι αν παραθέσω, ακόμη κι αν καταδικάσω την βία των ΜΑΤ, θα το δείς σαν .... κάπως....Γιατι καλε μου ανθρωπε επιδιωκεις τον εμφυλιο; γιατι ποσταρεις αυτουσια αρθρα και σπερνεις διχονοια;

Ηδη με προκαλείς χωρίς στοιχεία με τη γνωστή αριστερίστικη τακτική της στρέβλωσης και λάσπης.

Ότι ποστάρω αυτούσιο είναι για ενημέρωση και σχολιασμό... αυτό καταλαβαίνεις;; ότι με εκφράζει προσωπικά;;

Επίσης γνωρίζω ιστορία και δεν έτσι μπορείς να αντιπαρατεθείς σε πραγματικά δλδ ιστορικά καταγραμμένα γεγονότα χωρίς να παραδεχθείς ότι έγιναν φοβερά εγκλήματα απο ΕΑΜ-ΕΛΑΣ στον Εμφύλιο.
Εάν συνεχίσεις τη διαστρέβλωση σε όσα γράφω, θα αρχίσω να δημοσιεύω αυτά τα εγκλήματα, για να μαθαίνουν οι νεώτεροι που δεν γνωρίζουν ιστορία, να γιατί είναι παραπλανημένοι... απο ινστρούχτορες.

Εγώ καλέ μου άνθρωπε επειδή έζησα την ιστορία, προειδοποιώ μόνο και σίγουρα δεν επιδιώκω τον Εμφύλιο.
Εμφύλιο έκανε η Αριστερά το 1946-49... Κι όταν λέμε Αριστερά, περιλαμβάνωνται όλες οι σημερινές πλέον αποχρώσεις..
Η πρόκληση ενός ακόμη Εμφυλίου, αυτό είναι πάλι προνόμιο της Αριστεράς!!! Ξέρει τη διαδικασία...
Κι αυτό φαίνεται απο την προκλητικότητα των επιθέσεων, σε όσους δεν συμφωνούν μαζί σας κι σας ασκούν κριτική...
Δεν αντέχετε την κριτική....γιατί θέλετε να είστε πάντα Αντιπολίτευση ώστε να κριτικάρετε εκ του ασφαλούς όλους.
Βέβαια όταν είστε Κυβέρνηση υπάρχει η επιλογή ψυχιατρείο ή Σιβηρία ή εκτέλεση, επίσης κάτι σαν τη Βόρεια Κορέα να κλαίνε σαν διαγωνιζόμενοι, για τον Πατερούλη τους, όχι δεν εννοώ τον Στάλιν, υπάρχουν κι άλλοι....
ΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ. Μακεδονία, Εμφύλιος, Κύπρος

Για τους τρεις ανορθόδοξους πολέμους που αποτελούν συστατικό στοιχείο της ελληνικής ιστορίας στον 20ό αιώνα,
α) του ακήρυχτου και ανορθόδοξου πολέμου μεταξύ Ελλήνων και Βουλγάρων στη Μακεδονία, δηλαδή τον Μακεδονικό Αγώνα,
β)την αντίσταση και τις εμφύλιες συγκρούσεις κατά την δεκαετία του 1940, και
γ) τον απελευθερωτικό αγώνα των Κυπρίων την δεκαετία του 1950, έχουν γραφεί πολλά, ίσως περισσότερα για τη διεθνή τους διάσταση ή την υψηλή πολιτική τους, παρά για την εσωτερική τους δυναμική, την κοινωνιολογική διάσταση ή τη στρατιωτική τους λογική. Ενώ όμως έχουν γραφεί πολλά για τις αναμετρήσεις αυτού του είδους, η εσωτερική δυναμική τους, η κοινωνιολογική διάστασή τους και η στρατιωτική λογική τους δεν έχουν μελετηθεί επαρκώς ούτε έχουν αναλυθεί συγκριτικά.
Αυτό ακριβώς επιχειρεί ο υπό την επιμέλεια των Bασίλη Γούναρη, Στάθη Ν. Καλύβα, Ιωάννη Δ. Στεφανίδη συλλογικός τόμος. Τα άρθρα που συγκεντρώθηκαν θέτουν πολλά σύνθετα ερωτήματα. Απομονώνοντας κανείς τις έξι θεματικές που προέκυψαν από την άμεση ή έμμεση σύγκριση των τριών ανορθόδοξων πολέμων. Αυτές αφορούν την επιλογή του ανορθόδοξου πολέμου και την ερμηνεία της συχνότητάς του, την εμφύλια διάσταση που τον συνοδεύει, την δυναμική της βίας που αναπτύσσεται στο πλαίσιό του, τις συλλογικές ταυτότητες που τον τροφοδοτούν αλλά και προκύπτουν από αυτόν, τις συνέπειες και τις επιπτώσεις του και το συμβολικό κεφάλαιο που παράγει.
Η πρώτη θεματική αφορά την επιλογή του ανορθόδοξου πολέμου και σχετίζεται με την ερμηνεία της σχετικής συχνότητάς του στην πρόσφατη ελληνική ιστορία. Οι τρεις ανορθόδοξοι πόλεμοι αποτέλεσαν την έκφραση μιας έντονης πολιτικής και στρατιωτικής αδυναμίας. Όταν ξεκινάει η ένοπλη δράση στη Μακεδονία, ο ελληνισμός βρίσκεται σε υποχώρηση στην περιοχή αυτή. Το 1942 όταν ξεκινάει με δειλά στην αρχή βήματα η ένοπλη αντίσταση, η Ελλάδα είναι γονατισμένη από την ήττα και την πείνα, ενώ το κομμουνιστικό αντάρτικο του 1946 συμβαδίζει με την πολιτική περιθωριοποίηση του ΚΚΕ.
Η δεύτερη θεματική αφορά την εμφύλια διάσταση των ανορθόδοξων πολέμων. Παρότι οι τρεις ανορθόδοξοι πόλεμοι κηρύσσονται στο όνομα μιας θεωρητικά ομοιογενούς και συμπαγούς οντότητας, είτε πρόκειται για το έθνος, είτε για τον λαό, τελικά καταλήγουν σε βίαιη διαίρεση στο εσωτερικό αυτών των οντοτήτων. Ο ανορθόδοξος πόλεμος στη Μακεδονία υπήρξε μια οξεία ενδοχριστιανική σύρραξη που διέσπασε ολόκληρες περιοχές, χωριά αλλά ακόμη και οικογένειες. Οι ανορθόδοξοι πόλεμοι κατά την δεκαετία του 1940, υπήρξαν αναμφισβήτητα και εμφύλιοι πόλεμοι, είτε μιλάμε για την κατοχή είτε για την μετακατοχική περίοδο. Όσον αφορά την Κύπρο ο ανορθόδοξος πόλεμος εξελίχθηκε και αυτός σε βίαιη σύγκρουση χριστιανών και μουσουλμάνων Κυπρίων, όσο και σε σύγκρουση μεταξύ Ελληνοκυπρίων.
Η εμφύλια διάσταση φέρνει στην επιφάνεια την δυναμική της βίας, η οποία είναι και η τρίτη θεματική.
Δεν είναι τυχαίο ότι και στις τρεις περιπτώσεις ανορθόδοξου πολέμου που εξετάζονται υπήρξαν κατηγορίες περί τρομοκρατίας, ενώ η αναζήτηση και εξόντωση προδοτών αποτέλεσε μεγίστη προτεραιότητα. Ο ανορθόδοξος πόλεμος από τη φύση του βασίζεται στη στενή σχέση ανάμεσα στον αντάρτικο στρατό και τον άμαχο πληθυσμό, πράγμα που συχνά εξωθεί τους συμβατικούς στρατούς στην ακραία βία των μαζικών αντιποίνων.
Η τέταρτη θεματική σχετίζεται με τη διάδραση ανάμεσα στον ανορθόδοξο πόλεμο και τις συλλογικές ταυτότητες που τον υπηρετούν. Και στις τρεις των περιπτώσεων, οι πόλεμοι αυτοί γίνονται αντιληπτοί εκ των υστέρων ως αυτονόητα εγγραφόμενοι στο πλαίσιο της μακραίωνης ιστορικής συνέχειας του έθνους. Η μετασχηματιστική λειτουργία της βίας, είναι ιδιαίτερα εμφανής στην περίπτωση της Μακεδονίας, όπου ακόμη και οι στρατιωτικοί ηγέτες υπαινίσσονται τη ρευστότητα της εθνοτικής ταυτότητας σε ό,τι αφορά το χριστιανικό στοιχείο της μακεδονικής υπαίθρου, ενώ οι μετακινήσεις στα αντιμαχόμενα στρατόπεδα δεν ήταν καθόλου σπάνιες. Η μελέτη της διάδρασης ανορθόδοξων πολέμων και συλλογικών ταυτοτήτων αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πεδία θεωρητικού προβληματισμού και εμπειρικής έρευνας στη συγκριτική πολιτική κοινωνιολογία.
Η εκτίμηση των συνεπειών και επιπτώσεων των ανορθόδοξων πολέμων είναι ο θεματικός άξονας της πέμπτης θεματικής. Ενώ είναι εμφανές πως το ανθρώπινο κόστος των ανορθόδοξων πολέμων υπήρξε αξιοσημείωτο, το πολιτικό τους κόστος δεν έχει εκτιμηθεί συστηματικά. Ένα αρχικό συμπέρασμα που προκύπτει από την ανάλυση των τριών πολέμων είναι η αναντιστοιχία στόχων και αποτελεσμάτων.
Οι τρεις ανορθόδοξοι πόλεμοι παρήγαγαν συμβολικούς καρπούς μεγάλης εμβέλειας που χρησιμοποιήθηκαν αργότερα στην διατύπωση επίσημων εκδοχών τους με στόχο τη διαμόρφωση της συλλογικής μνήμης και ακολούθως της συλλογικής πολιτικής συμπεριφοράς, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως λειτούργησαν πάντα θετικά για τους εκάστοτε νικητές. Κανένας, από τους τρεις αυτούς πολέμους δεν ανήκει ακόμη αποκλειστικά στον χώρο της ιστορίας. Και οι τρεις διαπλέκονται είτε με την πολιτική σφαίρα είτε με την δημόσια ιστορία και την δημόσια μνήμη. Το περιεχόμενο της έκτης ενότητας ασχολείται με το συμβολικό κεφάλαιο που παρήγαγαν.
Στον τόμο συμμετέχουν με κείμενά τους οι: Ευάνθης Χατζηβασιλείου, Ιωάννης Δ. Στεφανίδης, Keith A. Darden, Βασίλης Κ. Γούναρης, Άγγελος Χοντζίδης, Ιάκωβος Δ. Μιχαηλίδης, Περσεφόνη Καραμπάτη, Vemund Aarbakke, Κωνσταντίνος Κατσάνος, Βλάσης Βλασίδης, Ιωάννης Μάνος, Στράτος Δορδανάς, Στάθης Καλύβας, Γιάννης Ο. Ιατρίδης, Τασούλα Βερβενιώτη, Νίκος Μαραντζίδης Κωνσταντίνα Ε. Μπότσιου, Βασιλική Π. Καραγιάννη, Πέτρος Παπαπολυβίου, Daniel Branch, Diana Markides, Σωτήρης Ριζάς, Γιώργος Καζαμίας.
Η συγκριτική προσέγγιση που προσφέρεται μέσα από τις σελίδες του συλλογικού έργου αναδεικνύει μια σειρά νέων θεματικών και ερωτημάτων. Στον βαθμό που η ίδια φύση του ανορθόδοξου πολέμου επιτάσσει τη στενή σχέση ανάμεσα στον αντάρτικο στρατό και τον άμαχο πληθυσμό, η μελέτη της δυναμικής της βίας αποτελεί μια ιδιαίτερη προσέγγιση. Το πολιτικό κόστος των ανορθόδοξων πολέμων και η διαμόρφωση των ταυτοτήτων μέσα στον στρόβιλο που τέτοιοι αγώνες προκαλούν είναι μεταξύ των ζητουμένων που ερευνώνται στις έξι ενότητες. Και οι τρεις πόλεμοι διαπλέκονται άμεσα με τη δημόσια ιστορία και τη δημόσια μνήμη. Αυτό είχε σαν συνέπεια να επικρατήσει ένας απλουστευτικός, εξωραϊστικός λόγος και οι «ενοχλητικές» πτυχές του παρελθόντος να τεθούν στο περιθώριο. Ο εξόχου επιστημονικού ενδιαφέροντος τόμος συμβάλει σημαντικά στην πληρέστερη κατανόηση του ιστορικού παρελθόντος, και επομένως στην ιστορική αυτογνωσία.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
challenger
Επιφανές μέλος


αντιθετως, θα ειχε ενδιαφερον, καθως ειναι καποια ζητηματα που προβληματιζουν καθημερινα πλεον πολυ κοσμο.Δεν θα πιάσω να σου απαντήσω γραμμή-γραμμή, στα παράλογα που αναφέρεις παραπάνω, γιατί είσαι ανιστόρητος και γιατί θα βγεί σεντόνι επίσης λόγω προκατάληψης δεν θα λάβεις τίποτε υπόψιν απο όσα επιχειρήματα κι αν παραθέσω, ακόμη κι αν καταδικάσω την βία των ΜΑΤ, θα το δείς σαν .... κάπως.![]()
και αν δεν ημουν συγκεκριμενος, θα σου τα παραθεσω ενα προς ενα
1) Αμυντικα συστηματα: κοστος, πληθος σε σχεση με αλλα κρατη, χωρα κατασκευης.
2) Μεταναστευση
3) Σωματα ασφαλειας και ο σκοπος υπαρξης τους.
με προβληματιζει το γεγονος οτι επελεξες ενα αρθρο το οποιο προβαλλει καποια πραγματα κατα αυτον τον τροπο καθως και το γεγονος οτι το παρεθεσες ολοκληρο, χωρις να το σχολιασεις καθολου, παρα μονο να βαλεις clapups...Ηδη με προκαλείς χωρίς στοιχεία με τη γνωστή αριστερίστικη τακτική της στρέβλωσης και λάσπης.
Ότι ποστάρω αυτούσιο είναι για ενημέρωση και σχολιασμό... αυτό καταλαβαίνεις;; ότι με εκφράζει προσωπικά;;![]()
Δεν ειμαι κομμουνιστης οπως νομιζεις, και δεν προκειται να κατσω να επιχειρηματολογησω για να δικαιολογησω εγκληματα τα οποια εγιναν πριν απο 60 χρονια. Δεν με πειραζει αν βαλεις υλικο, εγω μαζι σου ειμαι σε αυτο, ο κοσμος πρεπει να βλεπει τετοια εγκληματα και να ξερει τι δεν πρεπει να γινει στο μελλον.Επίσης γνωρίζω ιστορία και δεν έτσι μπορείς να αντιπαρατεθείς σε πραγματικά δλδ ιστορικά καταγραμμένα γεγονότα χωρίς να παραδεχθείς ότι έγιναν φοβερά εγκλήματα απο ΕΑΜ-ΕΛΑΣ στον Εμφύλιο.
Εάν συνεχίσεις τη διαστρέβλωση σε όσα γράφω, θα αρχίσω να δημοσιεύω αυτά τα εγκλήματα, για να μαθαίνουν οι νεώτεροι που δεν γνωρίζουν ιστορία, να γιατί είναι παραπλανημένοι... απο ινστρούχτορες.![]()
μονο που πλεον η αριστερα ειναι κομματι του συστηματος, κολλημενη στα ιδια πιστευω που ειχε το 50.Εγώ καλέ μου άνθρωπε επειδή έζησα την ιστορία, προειδοποιώ μόνο και σίγουρα δεν επιδιώκω τον Εμφύλιο. Εμφύλιο έκανε η Αριστερά το 1946-49... Κι όταν λέμε Αριστερά, περιλαμβάνωνται όλες οι σημερινές πλέον αποχρώσεις... Η πρόκληση ενός ακόμη Εμφυλίου, αυτό είναι πάλι προνόμιο της Αριστεράς!!! Ξέρει τη διαδικασία...

εγω προσωπικα δεν εκανα πουθενα επιθεση, Ομως αυτο που δεν καταλαβαινω, ειναι ο λογος που γραφεις σε αυτον τον τονο, ουτε απο πανω ουτε και το απειλητικο "αν.. τοτε θα..." πιο πανω.Κι αυτό φαίνεται απο την προκλητικότητα των επιθέσεων, σε όσους δεν συμφωνούν μαζί σας κι σας ασκούν κριτική...
Δεν ξερω που ακριβως με κατατασσεις λεγοντας εσεις, αλλα πολυ θα ηθελα να μου το απαντησεις.
ακριβως αυτο, το βρηκες! ελπιζω τουλαχιστον να τρολλαρεις γιατι αλλιως τα πραγματα ειναι πολυ σοβαρα...Δεν αντέχετε την κριτική....γιατί θέλετε να είστε πάντα Αντιπολίτευση ώστε να κριτικάρετε εκ του ασφαλούς όλους.
Βέβαια όταν είστε Κυβέρνηση υπάρχει η επιλογή ψυχιατρείο ή Σιβηρία ή εκτέλεση, επίσης κάτι σαν τη Βόρεια Κορέα να κλαίνε σαν διαγωνιζόμενοι, για τον Πατερούλη τους, όχι δεν εννοώ τον Στάλιν, υπάρχουν κι άλλοι....
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
giosx
Δραστήριο μέλος


Απαντήσεις για το:αντιθετως, θα ειχε ενδιαφερον, καθως ειναι καποια ζητηματα που προβληματιζουν καθημερινα πλεον πολυ κοσμο.
και αν δεν ημουν συγκεκριμενος, θα σου τα παραθεσω ενα προς ενα
1) Αμυντικα συστηματα: κοστος, πληθος σε σχεση με αλλα κρατη, χωρα κατασκευης.
2) Μεταναστευση
3) Σωματα ασφαλειας και ο σκοπος υπαρξης τους.
1) Πιστεύεις ότι έχουμε γείτονες Ελβετούς-Γάλλους ή Πορτογάλλους;; Επομένως μην ζητάς σχετικά μεγέθη, εντάξει;;
2)Μετανάστευση νόμιμη ΟΚ, αλλά λαθραία εισβολή;; Τράβα εσύ στην Κίνα ή Κούβα ή Πακιστάν ή όπου θέλεις, χωρίς χαρτιά να δείς πως θα σου πούνε το ΟΚ. Μόνο εδώ έγινε κανονική εισβολή σε τεράστια δυσανάλογο ποσοστό και υπάρχουν κάποιοι δήθεν φιλάνθρωποι σαν εσένα που βάζουν στην άκρη τον συμπατριώτη τους, για τον εισβολέα. Υπάρχουν και Ελληνες πικραμένοι και δυστυχισμένοι, γιατί δεν φροντίζεις γι αυτούς;; Δεν γίνεται της γής οι κατατρεγμένοι να έρθουν όλοι εδώ.... Υπάρχει το τεκμήριο του αγνώστου, ο όποιος ακαταχώρητος χωρίς αποτυπώματα και χωρίς στοιχεία σε όποιαδήποτε χώρα, είναι πιό επιρρεπής να αδικοπραγήσει, γιατί δεν έχει το φόβο της ανίχνευσης, παρά μόνο την ατυχία αν συλληφθεί στη στιγμή του αδικήματος...
3) Κοίτα απο πάνω και επίσης δεν ζούμε σε κοινωνία αγγέλων, πάντα θα υπάρχει ο άρπαγας απο τη φύση του (ψάξε για σκορπιός και βάτραχος), η Κοινωνία όμως πρέπει να προστατεύεται.
Τόβαλα για ενημέρωση,γιατί θάπρεπε να το σχολιάσω πρώτος;; Εσύ γιατί δεν το σχολίασες;;με προβληματιζει το γεγονος οτι επελεξες ενα αρθρο το οποιο προβαλλει καποια πραγματα κατα αυτον τον τροπο καθως και το γεγονος οτι το παρεθεσες ολοκληρο, χωρις να το σχολιασεις καθολου, παρα μονο να βαλεις clapups...
Δεν είμαι ούτε Παπάς ούτε ιεροεξεταστής ούτε ασφαλίτης για να ομολογήσεις τίποτε σε μένα...Δεν ειμαι κομμουνιστης οπως νομιζεις, και δεν προκειται να κατσω να επιχειρηματολογησω για να δικαιολογησω εγκληματα τα οποια εγιναν πριν απο 60 χρονια. Δεν με πειραζει αν βαλεις υλικο, εγω μαζι σου ειμαι σε αυτο, ο κοσμος πρεπει να βλεπει τετοια εγκληματα και να ξερει τι δεν πρεπει να γινει στο μελλον.
Αλλά οι τοποθετήσεις σου όμως δείχνουν άλλα, μήπως είσαι ανάρχας;; (κροστάνδη;

Πιό '50;; στα 1918 είναι!! Μπρός-Πίσω..μονο που πλεον η αριστερα ειναι κομματι του συστηματος, κολλημενη στα ιδια πιστευω που ειχε το 50.![]()
Σοβαρά δεν έκανες επίθεση;; Κι αυτό απο κάτω, τι είναι;;εγω προσωπικα δεν εκανα πουθενα επιθεση, Ομως αυτο που δεν καταλαβαινω, ειναι ο λογος που γραφεις σε αυτον τον τονο, ουτε απο πανω ουτε και το απειλητικο "αν.. τοτε θα..." πιο πανω.
Δεν ξερω που ακριβως με κατατασσεις λεγοντας εσεις, αλλα πολυ θα ηθελα να μου το απαντησεις.
Γιατι καλε μου ανθρωπε επιδιωκεις τον εμφυλιο; γιατι ποσταρεις αυτουσια αρθρα και σπερνεις διχονοια;
Δεν τρολλάρω και τα πράγματα είναι πολυ σοβαρά, γιαυτό προσπαθώ να μην γίνουν χειρότερα, απο νέους που δεν ξέρουν που πατάνε και θα βρεθούν στο κενό.... απο το τεράστιο κενό γνώσης ιστορίας και πολιτικής που διαθέτουν, όμως είναι πρόθυμοι (λόγω ηλικίας) να επαναστατήσουν χωρίς αιτία....ακριβως αυτο, το βρηκες! ελπιζω τουλαχιστον να τρολλαρεις γιατι αλλιως τα πραγματα ειναι πολυ σοβαρα...
Βέβαια οι επιλογές τους θα τους ακολουθούν όλη τους τη ζωή και θα φταίει γιαυτό, ο κακός Καπιταλισμός, το αφεντικό στη δουλειά, η κακιά Πεθερά και ο ρουφιάνος γείτονας...και η Κούλα που έμεινε έγκυος όταν δεν έπρεπε, ίσως ακόμη κι ο Πατέρας+Μάνα που τους έδινε πολύ χαρτζηλίκι, για clubbing, αλλά δεν τους έμαθε Επιβίωση..
Παρά μόνο όταν θα είναι πολύ αργά..

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Johnnaousa
Επιφανές μέλος


Χαχα εντάξει βρε Ιωάννα, δεν ξέρουμε τι εννοεί το παιδί με το ''θυσιαστεί''Στα διάλα,συγκινήθηκα.![]()

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Mr. Crowley
Διάσημο μέλος


Δεν θα πιάσω να σου απαντήσω γραμμή-γραμμή, στα παράλογα που αναφέρεις παραπάνω, γιατί είσαι ανιστόρητος και γιατί θα βγεί σεντόνι επίσης λόγω προκατάληψης δεν θα λάβεις τίποτε υπόψιν απο όσα επιχειρήματα κι αν παραθέσω, ακόμη κι αν καταδικάσω την βία των ΜΑΤ, θα το δείς σαν .... κάπως.
Ηδη με προκαλείς χωρίς στοιχεία με τη γνωστή αριστερίστικη τακτική της στρέβλωσης και λάσπης.
Ότι ποστάρω αυτούσιο είναι για ενημέρωση και σχολιασμό... αυτό καταλαβαίνεις;; ότι με εκφράζει προσωπικά;;
Επίσης γνωρίζω ιστορία και δεν έτσι μπορείς να αντιπαρατεθείς σε πραγματικά δλδ ιστορικά καταγραμμένα γεγονότα χωρίς να παραδεχθείς ότι έγιναν φοβερά εγκλήματα απο ΕΑΜ-ΕΛΑΣ στον Εμφύλιο.
Εάν συνεχίσεις τη διαστρέβλωση σε όσα γράφω, θα αρχίσω να δημοσιεύω αυτά τα εγκλήματα, για να μαθαίνουν οι νεώτεροι που δεν γνωρίζουν ιστορία, να γιατί είναι παραπλανημένοι... απο ινστρούχτορες.
Εγώ καλέ μου άνθρωπε επειδή έζησα την ιστορία, προειδοποιώ μόνο και σίγουρα δεν επιδιώκω τον Εμφύλιο.
Εμφύλιο έκανε η Αριστερά το 1946-49... Κι όταν λέμε Αριστερά, περιλαμβάνωνται όλες οι σημερινές πλέον αποχρώσεις..
Η πρόκληση ενός ακόμη Εμφυλίου, αυτό είναι πάλι προνόμιο της Αριστεράς!!! Ξέρει τη διαδικασία...
Κι αυτό φαίνεται απο την προκλητικότητα των επιθέσεων, σε όσους δεν συμφωνούν μαζί σας κι σας ασκούν κριτική...
Δεν αντέχετε την κριτική....γιατί θέλετε να είστε πάντα Αντιπολίτευση ώστε να κριτικάρετε εκ του ασφαλούς όλους.
Βέβαια όταν είστε Κυβέρνηση υπάρχει η επιλογή ψυχιατρείο ή Σιβηρία ή εκτέλεση, επίσης κάτι σαν τη Βόρεια Κορέα να κλαίνε σαν διαγωνιζόμενοι, για τον Πατερούλη τους, όχι δεν εννοώ τον Στάλιν, υπάρχουν κι άλλοι....
τεσπα, άμα θές διάβασε αυτό το παρακάτω, για να καταλάβεις λίγο περισσότερο απο γεωπολιτική....
Βιβλία και Ιστορία Bασίλης Γούναρης, Στάθης Ν. Καλύβας, Ιωάννης Δ. Στεφανίδης (Επιμέλεια)Εκδόσεις Πατάκη, 2010,
ΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ. Μακεδονία, Εμφύλιος, Κύπρος
σελ. :472, τιμή: 29,00 €![]()
Για τους τρεις ανορθόδοξους πολέμους που αποτελούν συστατικό στοιχείο της ελληνικής ιστορίας στον 20ό αιώνα,
α) του ακήρυχτου και ανορθόδοξου πολέμου μεταξύ Ελλήνων και Βουλγάρων στη Μακεδονία, δηλαδή τον Μακεδονικό Αγώνα,
β)την αντίσταση και τις εμφύλιες συγκρούσεις κατά την δεκαετία του 1940, και
γ) τον απελευθερωτικό αγώνα των Κυπρίων την δεκαετία του 1950, έχουν γραφεί πολλά, ίσως περισσότερα για τη διεθνή τους διάσταση ή την υψηλή πολιτική τους, παρά για την εσωτερική τους δυναμική, την κοινωνιολογική διάσταση ή τη στρατιωτική τους λογική. Ενώ όμως έχουν γραφεί πολλά για τις αναμετρήσεις αυτού του είδους, η εσωτερική δυναμική τους, η κοινωνιολογική διάστασή τους και η στρατιωτική λογική τους δεν έχουν μελετηθεί επαρκώς ούτε έχουν αναλυθεί συγκριτικά.
Αυτό ακριβώς επιχειρεί ο υπό την επιμέλεια των Bασίλη Γούναρη, Στάθη Ν. Καλύβα, Ιωάννη Δ. Στεφανίδη συλλογικός τόμος. Τα άρθρα που συγκεντρώθηκαν θέτουν πολλά σύνθετα ερωτήματα. Απομονώνοντας κανείς τις έξι θεματικές που προέκυψαν από την άμεση ή έμμεση σύγκριση των τριών ανορθόδοξων πολέμων. Αυτές αφορούν την επιλογή του ανορθόδοξου πολέμου και την ερμηνεία της συχνότητάς του, την εμφύλια διάσταση που τον συνοδεύει, την δυναμική της βίας που αναπτύσσεται στο πλαίσιό του, τις συλλογικές ταυτότητες που τον τροφοδοτούν αλλά και προκύπτουν από αυτόν, τις συνέπειες και τις επιπτώσεις του και το συμβολικό κεφάλαιο που παράγει.
Η πρώτη θεματική αφορά την επιλογή του ανορθόδοξου πολέμου και σχετίζεται με την ερμηνεία της σχετικής συχνότητάς του στην πρόσφατη ελληνική ιστορία. Οι τρεις ανορθόδοξοι πόλεμοι αποτέλεσαν την έκφραση μιας έντονης πολιτικής και στρατιωτικής αδυναμίας. Όταν ξεκινάει η ένοπλη δράση στη Μακεδονία, ο ελληνισμός βρίσκεται σε υποχώρηση στην περιοχή αυτή. Το 1942 όταν ξεκινάει με δειλά στην αρχή βήματα η ένοπλη αντίσταση, η Ελλάδα είναι γονατισμένη από την ήττα και την πείνα, ενώ το κομμουνιστικό αντάρτικο του 1946 συμβαδίζει με την πολιτική περιθωριοποίηση του ΚΚΕ.
Η δεύτερη θεματική αφορά την εμφύλια διάσταση των ανορθόδοξων πολέμων. Παρότι οι τρεις ανορθόδοξοι πόλεμοι κηρύσσονται στο όνομα μιας θεωρητικά ομοιογενούς και συμπαγούς οντότητας, είτε πρόκειται για το έθνος, είτε για τον λαό, τελικά καταλήγουν σε βίαιη διαίρεση στο εσωτερικό αυτών των οντοτήτων. Ο ανορθόδοξος πόλεμος στη Μακεδονία υπήρξε μια οξεία ενδοχριστιανική σύρραξη που διέσπασε ολόκληρες περιοχές, χωριά αλλά ακόμη και οικογένειες. Οι ανορθόδοξοι πόλεμοι κατά την δεκαετία του 1940, υπήρξαν αναμφισβήτητα και εμφύλιοι πόλεμοι, είτε μιλάμε για την κατοχή είτε για την μετακατοχική περίοδο. Όσον αφορά την Κύπρο ο ανορθόδοξος πόλεμος εξελίχθηκε και αυτός σε βίαιη σύγκρουση χριστιανών και μουσουλμάνων Κυπρίων, όσο και σε σύγκρουση μεταξύ Ελληνοκυπρίων.
Η εμφύλια διάσταση φέρνει στην επιφάνεια την δυναμική της βίας, η οποία είναι και η τρίτη θεματική.
Δεν είναι τυχαίο ότι και στις τρεις περιπτώσεις ανορθόδοξου πολέμου που εξετάζονται υπήρξαν κατηγορίες περί τρομοκρατίας, ενώ η αναζήτηση και εξόντωση προδοτών αποτέλεσε μεγίστη προτεραιότητα. Ο ανορθόδοξος πόλεμος από τη φύση του βασίζεται στη στενή σχέση ανάμεσα στον αντάρτικο στρατό και τον άμαχο πληθυσμό, πράγμα που συχνά εξωθεί τους συμβατικούς στρατούς στην ακραία βία των μαζικών αντιποίνων.
Η τέταρτη θεματική σχετίζεται με τη διάδραση ανάμεσα στον ανορθόδοξο πόλεμο και τις συλλογικές ταυτότητες που τον υπηρετούν. Και στις τρεις των περιπτώσεων, οι πόλεμοι αυτοί γίνονται αντιληπτοί εκ των υστέρων ως αυτονόητα εγγραφόμενοι στο πλαίσιο της μακραίωνης ιστορικής συνέχειας του έθνους. Η μετασχηματιστική λειτουργία της βίας, είναι ιδιαίτερα εμφανής στην περίπτωση της Μακεδονίας, όπου ακόμη και οι στρατιωτικοί ηγέτες υπαινίσσονται τη ρευστότητα της εθνοτικής ταυτότητας σε ό,τι αφορά το χριστιανικό στοιχείο της μακεδονικής υπαίθρου, ενώ οι μετακινήσεις στα αντιμαχόμενα στρατόπεδα δεν ήταν καθόλου σπάνιες. Η μελέτη της διάδρασης ανορθόδοξων πολέμων και συλλογικών ταυτοτήτων αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πεδία θεωρητικού προβληματισμού και εμπειρικής έρευνας στη συγκριτική πολιτική κοινωνιολογία.
Η εκτίμηση των συνεπειών και επιπτώσεων των ανορθόδοξων πολέμων είναι ο θεματικός άξονας της πέμπτης θεματικής. Ενώ είναι εμφανές πως το ανθρώπινο κόστος των ανορθόδοξων πολέμων υπήρξε αξιοσημείωτο, το πολιτικό τους κόστος δεν έχει εκτιμηθεί συστηματικά. Ένα αρχικό συμπέρασμα που προκύπτει από την ανάλυση των τριών πολέμων είναι η αναντιστοιχία στόχων και αποτελεσμάτων.
Οι τρεις ανορθόδοξοι πόλεμοι παρήγαγαν συμβολικούς καρπούς μεγάλης εμβέλειας που χρησιμοποιήθηκαν αργότερα στην διατύπωση επίσημων εκδοχών τους με στόχο τη διαμόρφωση της συλλογικής μνήμης και ακολούθως της συλλογικής πολιτικής συμπεριφοράς, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως λειτούργησαν πάντα θετικά για τους εκάστοτε νικητές. Κανένας, από τους τρεις αυτούς πολέμους δεν ανήκει ακόμη αποκλειστικά στον χώρο της ιστορίας. Και οι τρεις διαπλέκονται είτε με την πολιτική σφαίρα είτε με την δημόσια ιστορία και την δημόσια μνήμη. Το περιεχόμενο της έκτης ενότητας ασχολείται με το συμβολικό κεφάλαιο που παρήγαγαν.
Στον τόμο συμμετέχουν με κείμενά τους οι: Ευάνθης Χατζηβασιλείου, Ιωάννης Δ. Στεφανίδης, Keith A. Darden, Βασίλης Κ. Γούναρης, Άγγελος Χοντζίδης, Ιάκωβος Δ. Μιχαηλίδης, Περσεφόνη Καραμπάτη, Vemund Aarbakke, Κωνσταντίνος Κατσάνος, Βλάσης Βλασίδης, Ιωάννης Μάνος, Στράτος Δορδανάς, Στάθης Καλύβας, Γιάννης Ο. Ιατρίδης, Τασούλα Βερβενιώτη, Νίκος Μαραντζίδης Κωνσταντίνα Ε. Μπότσιου, Βασιλική Π. Καραγιάννη, Πέτρος Παπαπολυβίου, Daniel Branch, Diana Markides, Σωτήρης Ριζάς, Γιώργος Καζαμίας.
Η συγκριτική προσέγγιση που προσφέρεται μέσα από τις σελίδες του συλλογικού έργου αναδεικνύει μια σειρά νέων θεματικών και ερωτημάτων. Στον βαθμό που η ίδια φύση του ανορθόδοξου πολέμου επιτάσσει τη στενή σχέση ανάμεσα στον αντάρτικο στρατό και τον άμαχο πληθυσμό, η μελέτη της δυναμικής της βίας αποτελεί μια ιδιαίτερη προσέγγιση. Το πολιτικό κόστος των ανορθόδοξων πολέμων και η διαμόρφωση των ταυτοτήτων μέσα στον στρόβιλο που τέτοιοι αγώνες προκαλούν είναι μεταξύ των ζητουμένων που ερευνώνται στις έξι ενότητες. Και οι τρεις πόλεμοι διαπλέκονται άμεσα με τη δημόσια ιστορία και τη δημόσια μνήμη. Αυτό είχε σαν συνέπεια να επικρατήσει ένας απλουστευτικός, εξωραϊστικός λόγος και οι «ενοχλητικές» πτυχές του παρελθόντος να τεθούν στο περιθώριο. Ο εξόχου επιστημονικού ενδιαφέροντος τόμος συμβάλει σημαντικά στην πληρέστερη κατανόηση του ιστορικού παρελθόντος, και επομένως στην ιστορική αυτογνωσία.
Αυτήν την παπάρα ποτέ δεν την κατάλαβα.Δηλαδή όποιος μιλάει για τα εγκλήματα της ακροδεξιάς,θα πρέπει να δικαιολογείται και για τα εκλήματα της αριστεράς?Αντιφασίστας=σταλινοκαύλης?Όλες οι εξουσιολάγνες ιδεολογίες των διαφόρων παρανοϊκών δικτατόρων (Χίτλερ,Στάλιν,Παπαδόπουλος κλπ),προκάλεσαν ανείπωτα εγκλήματα στον λαό.Οι φρικαλεότητες της μιας μπάντας επ'ουδενί δεν δικαιολογεί την άλλη.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Johnnaousa
Επιφανές μέλος


https://www.gazzetta.gr/politiki/article/290046-polytexneio-itan-ena-paramythi
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Rebel1
Πολύ δραστήριο μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Johnnaousa
Επιφανές μέλος


το θέμα είναι ότι και πάλι θα τον ψηφίσουνΚαι ιστορικος εκτος απο μαλακας,μπραβο Μιχαλολιακοοοοοο![]()

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
gregory nub
Διάσημο μέλος


Και τι σε κάνει να πιστεύεις πως αυτά που λέει είναι λάθος;Και συνεχίζει τις απίστευτες δηλώσεις
https://www.gazzetta.gr/politiki/article/290046-polytexneio-itan-ena-paramythi
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Johnnaousa
Επιφανές μέλος


κυρίως μαρτυρίες τόσω και τόσων ανθρώπων(δεν ήταν μόνο η Δαμανάκη κ.λ.π εκεί πέρα..)Και τι σε κάνει να πιστεύεις πως αυτά που λέει είναι λάθος;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Johnny15
Επιφανές μέλος


Δεν υποστηρίζω κανέναν Παπαδόπουλο, ούτε Χρυσή Αυγή, αλλά και ούτε τους καταδικάζω. Είμαι στο στάδιο ακόμα, που διαβάζω πηγές και σχηματίζω άποψη. Είναι λογικό όμως να θέλουν ξένες δυνάμεις να προπαγανδίσουν κάποιον... "αποστάτη". Δεν βρίσκω τυχαίο το γεγονός ότι ο Παπαδόπουλος έπεσε λίγο μετά από τις διαδικασίες εξόρυξης πετρελαίου, και μετά από 37 πόσα χρόνια είναι μεταπολίτευσης δεν έχει γίνει ούτε η παραμικρή προσπάθεια για εξόρυξη.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
maria90
Δραστήριο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Johnnaousa
Επιφανές μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
maria90
Δραστήριο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Johnny15
Επιφανές μέλος



Συνεχίζω να λέω ότι δεν τον υποστηρίζω, διαφωνώ σε πολλά πράγματα όπως οι φυλακίσεις (δεν γινόντουσαν στον κάθε απλό πολίτη), αλλά για έναν απλό πολίτη που δεν είχε πολιτικό όφελος, δεν ξέρω τι ήταν καλύτερο. Ωστόσο αυτά που αναφέρω είναι γεγονότα, έγιναν όλα αυτά επί χούντας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
maria90
Δραστήριο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Rebel1
Πολύ δραστήριο μέλος


πω εντάξει μην αρχίσουν και τα μηνύματα ''μια χούντα μας χρειάζεται κ.λ.π'' .. αν είναι δυνατόν
MΙα χουντα ΤΟΥΣ χρειαζεται,για να δουν ποσο ωραια ηταν τοτε.Οσο κι αν θελετε να υποβαθμισετε το πολυτεχνειο δε θα το καταφερετε ποτε.Πεθαναν ανθρωποι εκει μεσα,υπαρχουν και ντοκουμεντα αλλωστε για το τι συνεβει.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
maria90
Δραστήριο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Rebel1
Πολύ δραστήριο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
maria90
Δραστήριο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
- Status
- Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 18 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 54 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.