harry akritas
Διάσημο μέλος


Θα ήθελα να ακούσω τις απόψεις σας πάνω στο θέμα. Αργότερα, μπορεί να γράψω και τους δικούς μου προβληματισμούς σχετικά με αυτό.
Υ.Γ. Δεν είδα να υπάρχει παρόμοιο θέμα. Αν τυχόν υπάρχει, το thread ας ενσωματωθεί εκεί.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
akikos
Επιφανές μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
methexys
Τιμώμενο Μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
harry akritas
Διάσημο μέλος


Προφανώς, συμφωνώ με την κατοχύρωση ενός έργου ως πατέντα/ευρεσιτεχνία με διάρκεια 10-20 χρόνια ή ακόμα και για όλη τη ζωή του δημιουργού σε περιπτώσεις σημαντικού έργου. Θεωρώ όμως άσκοπο να υπάρχει θεσμικό πλαίσιο για τόσα χρόνια, ώστε να τρώνε μέχρι και τα δισέγγονα από την εκμετάλλευση του έργου.Τα πνευματικά δικαιώματα είναι η αμοιβή του ερευνητική, μουσικού, φαρμακοποιών, δημιουργού ψηφιακού περιεχομένου. Όλος ο πολιτισμένος κόσμος πρέπει να έχει θεσιμικό πλαίσιο και να προστατεύει τους δημιουργούς.
Η μουσική βιομηχανία έχει τεράστια κέρδη και απλά προσπαθεί να τα μεγιστοποιήσει. Ένας καταξιωμένος καλλιτέχνης ελάχιστα χάνει από την "πειρατεία", αυτές που πλήττονται κυρίως είναι οι δισκογραφικές.
Για να μπορέσει να επιβιώσει ένας νεαρός καλλιτέχνης, μπορούν να γίνουν χιλιάδες άλλα πράγματα και φυσικά μπορεί να εκμεταλλεύεται τα πνευματικά δικαιώματα όσο ζει. Δεν θεωρώ σωστό όμως να τρέφονται και τα παιδιά και τα εγγόνια του από την εμπορική εκμετάλλευση ενός έργου, στο οποίο δεν συνεισέφεραν καθόλου. Από εκεί και πέρα, το έργο μπορεί να γίνει ελεύθερο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
akikos
Επιφανές μέλος


Νομίζω ότι ισχύει αυτό που λες σε πολλούς τομείς. Η πατέντα έχει ημερομηνία λήξης.Προφανώς, συμφωνώ με την κατοχύρωση ενός έργου ως πατέντα/ευρεσιτεχνία με διάρκεια 10-20 χρόνια ή ακόμα και για όλη τη ζωή του δημιουργού σε περιπτώσεις σημαντικού έργου. Θεωρώ όμως άσκοπο να υπάρχει θεσμικό πλαίσιο για τόσα χρόνια, ώστε να τρώνε μέχρι και τα δισέγγονα από την εκμετάλλευση του έργου.
Η μουσική βιομηχανία έχει τεράστια κέρδη και απλά προσπαθεί να τα μεγιστοποιήσει. Ένας καταξιωμένος καλλιτέχνης ελάχιστα χάνει από την "πειρατεία", αυτές που πλήττονται κυρίως είναι οι δισκογραφικές.
Για να μπορέσει να επιβιώσει ένας νεαρός καλλιτέχνης, μπορούν να γίνουν χιλιάδες άλλα πράγματα και φυσικά μπορεί να εκμεταλλεύεται τα πνευματικά δικαιώματα όσο ζει. Δεν θεωρώ σωστό όμως να τρέφονται και τα παιδιά και τα εγγόνια του από την εμπορική εκμετάλλευση ενός έργου, στο οποίο δεν συνεισέφεραν καθόλου. Από εκεί και πέρα, το έργο μπορεί να γίνει ελεύθερο.
Η κατοχύρωση πνευματικών δικαιωμάτων βοηθάει κυρίως τους αδύνατους. Aν κάποιος digital content creator δημιουργήσει κάτι καλό και το κατοχυρώσει αυτόματα εμποδίζει τους μεγαλοκαρχαρίες να του αντιγράψουν το προιόν αι να το χρησιμοποιήσουν χωρίς την άδεια του και χωρίς να το πληρώνουν.
Στη φαρμακοβιομηχανία οι φαρμακευτικές είναι υποχρεωμένες να δίνουν τη συνταγή του προιόντος τους γι αυτό προστατεύονται με κάποια χρονικής διάρκειας πατέντα και όταν λήξει δημιουργούνται τα γενόσημα.
Από τότε που ο καθένας μπορεί να ακούει τραγουδάκια στο youtube ελεύθερα η ελληνική δισκογραφια καταστράφηκε. Νέοι καλλιτέχνες εκτός συστήματος δεν μπορούν αναδειχθούν και αυτοί που έχουν κάποιος όνομα έχουν εισοδήματα μόνο από κάποια live. Οι δισκογραφικές είναι η τελευταία που χάνει από την αλυσίδα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 186240
Επισκέπτης


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
harry akritas
Διάσημο μέλος


Συμφωνώ μαζί σου, αλλά ο νόμος περί πνευματικής ιδιοκτησίας ορίζει ότι ένα έργο προστατεύεται με πνευματικά δικαιώματα για όσο ζήσει ο δημιουργός του συν άλλα 70 χρόνια. Δηλαδή, χοντρικά (ανάλογα και με την ηλικία του δημιουργού όταν έκανε το έργο) πρόκειται για έναν αιώνα! Η χρονική διορία θα έπρεπε να είναι σαφώς μικρότερη και οι πατέντες να λήγουν σε 20 το πολύ χρόνια.Νομίζω ότι ισχύει αυτό που λες σε πολλούς τομείς. Η πατέντα έχει ημερομηνία λήξης.
Η κατοχύρωση πνευματικών δικαιωμάτων βοηθάει κυρίως τους αδύνατους. Aν κάποιος digital content creator δημιουργήσει κάτι καλό και το κατοχυρώσει αυτόματα εμποδίζει τους μεγαλοκαρχαρίες να του αντιγράψουν το προιόν αι να το χρησιμοποιήσουν χωρίς την άδεια του και χωρίς να το πληρώνουν.
Στη φαρμακοβιομηχανία οι φαρμακευτικές είναι υποχρεωμένες να δίνουν τη συνταγή του προιόντος τους γι αυτό προστατεύονται με κάποια χρονικής διάρκειας πατέντα και όταν λήξει δημιουργούνται τα γενόσημα.
Αντίθετα, πιστεύω ότι το youtube μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για καλλιτέχνες "εκτός συστήματος" (βλέπε Παντελίδης) ώστε να βγάλουν έσοδα από τις πολλές άλλες πηγές που μπορούν (albums, lives, εμπορική εκμετάλλευση της εικόνας τους). Αν η ελληνική δισκογραφία ήταν κλειστή, τότε θα κυριαρχούσαν οι "του συστήματος" και μόνο. Το youtube αποτέλεσε ένα άνοιγμα της μουσικής αγοράς, όχι ένα κλείσιμο. Μην ξεχνάς και το γεγονός ότι κανονικά στο youtube είναι διαθέσιμα μόνο τα singles και όχι όλα τα τραγούδια των albums.Από τότε που ο καθένας μπορεί να ακούει τραγουδάκια στο youtube ελεύθερα η ελληνική δισκογραφια καταστράφηκε. Νέοι καλλιτέχνες εκτός συστήματος δεν μπορούν αναδειχθούν και αυτοί που έχουν κάποιος όνομα έχουν εισοδήματα μόνο από κάποια live. Οι δισκογραφικές είναι η τελευταία που χάνει από την αλυσίδα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Johnny15
Επιφανές μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
akikos
Επιφανές μέλος


Η βασική αρχή αυτή είναι. Η πατέντα να έχει χρονικό όριο. Προσωπικά τα 20 χρόνια που προτείνεις εσύ μου φαίνονται λίγο. Σκέψου ο κάθε παραγωγός ταινίας να μπορεί να κάνει ταινία οποιαδήποτε βιβλίο 20 χρόνων και παραπάνω θέλει χωρίς να πληρώσει το δημιουργό του. Προτιμώ τον ύπαρχον μοντέλο.Συμφωνώ μαζί σου, αλλά ο νόμος περί πνευματικής ιδιοκτησίας ορίζει ότι ένα έργο προστατεύεται με πνευματικά δικαιώματα για όσο ζήσει ο δημιουργός του συν άλλα 70 χρόνια. Δηλαδή, χοντρικά (ανάλογα και με την ηλικία του δημιουργού όταν έκανε το έργο) πρόκειται για έναν αιώνα! Η χρονική διορία θα έπρεπε να είναι σαφώς μικρότερη και οι πατέντες να λήγουν σε 20 το πολύ χρόνια.
Ο Παντελίδης δεν ήταν εκτός συστήματος. Ακόμα και δημοφιλής να γίνεις στο youtube δεν σε διαφημίζει το σύστημα (μέσω τηλεόρασης, μουσικών παραγωγών) τόσο εύκολα. Αυτά πληρώνονται.Αντίθετα, πιστεύω ότι το youtube μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για καλλιτέχνες "εκτός συστήματος" (βλέπε Παντελίδης) ώστε να βγάλουν έσοδα από τις πολλές άλλες πηγές που μπορούν (albums, lives, εμπορική εκμετάλλευση της εικόνας τους). Αν η ελληνική δισκογραφία ήταν κλειστή, τότε θα κυριαρχούσαν οι "του συστήματος" και μόνο. Το youtube αποτέλεσε ένα άνοιγμα της μουσικής αγοράς, όχι ένα κλείσιμο. Μην ξεχνάς και το γεγονός ότι κανονικά στο youtube είναι διαθέσιμα μόνο τα singles και όχι όλα τα τραγούδια των albums.
Από τότε που έγινε η "απελευθέρωση" η ελληνική μουσική αλλά και η ξένη μουσική καταστράφηκε και έπεσε και ποσοτικά και ποιοτικά.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
harry akritas
Διάσημο μέλος


Σε πολλές περιπτώσεις, τα πνευματικά δικαιώματα δεν τα έχει καν ο δημιουργός, αλλά τέλος πάντων. Έστω ότι τα έχει. Θεωρείς σωστό να πληρώνονται τα παιδιά και τα εγγόνια του για το έργο αυτού; Και να μην είναι 20 χρόνια η πατέντα, από τη στιγμή που φεύγει από τη ζωή ο δημιουργός, αυτή πρέπει να λήγει.Η βασική αρχή αυτή είναι. Η πατέντα να έχει χρονικό όριο. Προσωπικά τα 20 χρόνια που προτείνεις εσύ μου φαίνονται λίγο. Σκέψου ο κάθε παραγωγός ταινίας να μπορεί να κάνει ταινία οποιαδήποτε βιβλίο 20 χρόνων και παραπάνω θέλει χωρίς να πληρώσει το δημιουργό του. Προτιμώ τον ύπαρχον μοντέλο.
Δεν καταλαβαίνω ποιους εννοείς εντός και εκτός "συστήματος"; Αυτούς που έχουν συμβόλαια με τις δισκογραφικές;Ο Παντελίδης δεν ήταν εκτός συστήματος. Ακόμα και δημοφιλής να γίνεις στο youtube δεν σε διαφημίζει το σύστημα (μέσω τηλεόρασης, μουσικών παραγωγών) τόσο εύκολα. Αυτά πληρώνονται.
Από τότε που έγινε η "απελευθέρωση" η ελληνική μουσική αλλά και η ξένη μουσική καταστράφηκε και έπεσε και ποσοτικά και ποιοτικά.
Από το youtube έχουν γίνει τρομερά γνωστοί πολλοί καλλιτέχνες και μετά τους διαφήμιζαν οι τηλεοράσεις και τα πάντα και έκαναν και live και κέρδιζαν από διαφημίσεις κτλ κτλ.
Μειώθηκε ποσοτικά η μουσική; Δεν νομίζω, ίσα ίσα...
"Ποιοτική μουσική" λολ. Δεν ξέρω τι ορίζεις εσύ ποιοτική μουσική, αλλά αυτό είναι εντελώς υποκειμενικό θέμα. Δεκάδες συγκροτήματα είναι εμπορικά πετυχημένα και κάνουν ποιοτική μουσική κατά τη γνώμη μου, έστω κι αν κάποιες φορές παρεκκλίνουν από το στιλ τους για εμπορικούς λόγους. Για να είναι ένα τραγούδι "ποιοτικό" δε χρειάζεται να είναι αντιεμπορικό.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
akikos
Επιφανές μέλος


"Ποιοτική μουσική" λολ. Δεν ξέρω τι ορίζεις εσύ ποιοτική μουσική, αλλά αυτό είναι εντελώς υποκειμενικό θέμα. Δεκάδες συγκροτήματα είναι εμπορικά πετυχημένα και κάνουν ποιοτική μουσική κατά τη γνώμη μου, έστω κι αν κάποιες φορές παρεκκλίνουν από το στιλ τους για εμπορικούς λόγους. Για να είναι ένα τραγούδι "ποιοτικό" δε χρειάζεται να είναι αντιεμπορικό.
- Τη δεκαετία του 90 στην παγκόσμια μουσική βιομηχανία είχαμε Nirvana, Guns N' Roses, Bonjovi, iron maiden, metallica, Rolling Stones και άλλα πολλά.
-Στην ελληνική βιομηχανία τρύπες, ξύλινα σπαθιά, τρύπες, πυξ λαξ, υπόγεια ρεύματα κ.λπ..
Συγκροτήματα που ήταν πάνω από κάθε δικσογραφική.
Τώρα τέτοια συγκροτήματα δεν βγαίνουν.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
harry akritas
Διάσημο μέλος


Σώπα ρε Ακίκο, εσύ πριν έλεγες ότι οι δισκογραφικές είναι οι τελευταίες που χάνουν από τα πνευματικά δικαιώματα και χάνει μόνο ο καλλιτέχνης, τι λε ρε παιδί μου...Τα πνευματικά δικαιώματα τα έχει παραχωρήσει ο δημιουργούς στη δισκογραφικές. Παλιά οι δημιουργοί είχαν δύναμη και είχαν σκληρούς όρους.

Υπάρχουν ποιοτικά συγκροτήματα και τώρα, αρκεί να ξέρει πού να ψάξεις. Trash υπήρχε και τότε, υπάρχει και τώρα. Δεν θα μπω σε τέτοια αντιπαράθεση τώρα, αυτό που λες είναι τελείως υποκειμενικό και off topic.- Τη δεκαετία του 90 στην παγκόσμια μουσική βιομηχανία είχαμε Nirvana, Guns N' Roses, Bonjovi, iron maiden, metallica, Rolling Stones και άλλα πολλά.
-Στην ελληνική βιομηχανία τρύπες, ξύλινα σπαθιά, τρύπες, πυξ λαξ, υπόγεια ρεύματα κ.λπ..
Συγκροτήματα που ήταν πάνω από κάθε δικσογραφική.
Τώρα τέτοια συγκροτήματα δεν βγαίνουν.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Είμαι περίεργος να μάθω ποια είναι μερικά από αυτά τα ποιοτικά.Σώπα ρε Ακίκο, εσύ πριν έλεγες ότι οι δισκογραφικές είναι οι τελευταίες που χάνουν από τα πνευματικά δικαιώματα και χάνει μόνο ο καλλιτέχνης, τι λε ρε παιδί μου...
Υπάρχουν ποιοτικά συγκροτήματα και τώρα, αρκεί να ξέρει πού να ψάξεις. Trash υπήρχε και τότε, υπάρχει και τώρα. Δεν θα μπω σε τέτοια αντιπαράθεση τώρα, αυτό που λες είναι τελείως υποκειμενικό και off topic.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
harry akritas
Διάσημο μέλος


Ρε φίλε, πόσες φορές πρέπει να πω ότι το "ποιοτικό" είναι υποκειμενικό θέμα; Εσύ μπορεί να θεωρείς ποιοτικό τον bieber και τη minaj και εγώ να τους απεχθάνομαι φουλ, δεν υπάρχουν σταθερές σε τέτοια πράγματα.Είμαι περίεργος να μάθω ποια είναι μερικά από αυτά τα ποιοτικά.
Αν θες συγκεκριμένα ονόματα, αυτά που ακούω και θεωρώ εγώ ποιοτικά είναι οι Linkin Park (μέχρι πρότεινος τουλάχιστον) Green Day, Slipknot, Foo fighters, Avenged Sevenfold, System of a Down κτλ κτλ που ξεχνάω τώρα και είναι στο στυλ που ακούω. Μπορεί να μην δημιουργήθηκαν μετά του youtube, αλλά έζησαν εποχές youtube.
Τώρα η ποπ μουσική είναι της μόδας, που είναι καθαρά εμπορική μουσική, παλιά η ροκ και η μέταλ ακούγονταν πιο πολύ, λογικό να υπάρχουν πολύ περισσότερα επιτυχημένα συγκροτήματα που έκαναν καταπληκτική μουσική. Αλλά τι λέω, η μουσική από το 2000 και μετά είναι σκατά, δεν ακούγεται...

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 186240
Επισκέπτης



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
harry akritas
Διάσημο μέλος


Ειρωνική ήταν η τελευταία πρόταση Δημήτρη.Όλοι(με εξαίρεση τους Green Day)αυτοί που έγραψες πάντως μετά το 2000 κυκλοφόρησαν τα περισσότερα album τους![]()

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 186240
Επισκέπτης



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Όχι.Η μουσική δεν είναι υποκειμενικό ζήτημα.Το κιτς είναι κιτς και το ποιοτικό είναι ποιοτικό.Ρε φίλε, πόσες φορές πρέπει να πω ότι το "ποιοτικό" είναι υποκειμενικό θέμα; Εσύ μπορεί να θεωρείς ποιοτικό τον bieber και τη minaj και εγώ να τους απεχθάνομαι φουλ, δεν υπάρχουν σταθερές σε τέτοια πράγματα.
Αν θες συγκεκριμένα ονόματα, αυτά που ακούω και θεωρώ εγώ ποιοτικά είναι οι Linkin Park (μέχρι πρότεινος τουλάχιστον) Green Day, Slipknot, Foo fighters, Avenged Sevenfold, System of a Down κτλ κτλ που ξεχνάω τώρα και είναι στο στυλ που ακούω. Μπορεί να μην δημιουργήθηκαν μετά του youtube, αλλά έζησαν εποχές youtube.
Τώρα η ποπ μουσική είναι της μόδας, που είναι καθαρά εμπορική μουσική, παλιά η ροκ και η μέταλ ακούγονταν πιο πολύ, λογικό να υπάρχουν πολύ περισσότερα επιτυχημένα συγκροτήματα που έκαναν καταπληκτική μουσική. Αλλά τι λέω, η μουσική από το 2000 και μετά είναι σκατά, δεν ακούγεται...![]()
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Gate4
Επιφανές μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
harry akritas
Διάσημο μέλος


Οκ, δώσε μου εσύ τότε παραδείγματα κιτς και ποιοτικού, δεν θα είμαι εγώ το κορόιδο. Και πρόσεξε, δεν πρέπει να διαφωνήσω, γιατί αυτά τα πράγματα είναι καθολικά, δεν επιδέχονται αμφισβήτησης.Όχι.Η μουσική δεν είναι υποκειμενικό ζήτημα.Το κιτς είναι κιτς και το ποιοτικό είναι ποιοτικό.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 7 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.