Γενικές σκέψεις για την πολιτική και την επικαιρότητα

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Άσκηση για τους φιλελεύθερους : Μπορείτε να σκεφτείτε μια κοινωνία χωρίς κράτη και καπιταλισμό ;
Αν όχι τότε, δεν διαφέρετε από έναν πιστό, απλώς η δική σας θρησκεία είναι τα παραπάνω κατασκευάσματα και όχι ό,τι βρίσκεται στον ουρανό αλλά και μέσα στις εκκλησίες.
:flowers:
Κάτι έχεις καταλάβει λάθος.

Η κοινωνία που ζούμε είναι πραγματική. Έχει συμβεί και συμβαίνει.

Από την άλλη για ποια κοινωνία μου μιλάς εσύ; Για κάποια θεωρητική; Με τι αρχές; Μάλλον άλλος είναι ο θρήσκος εδώ πέρα που πιστεύει σε κάτι νοητό χωρίς υπόσταση ή απόδειξη.
 

chrisjhon02

Διάσημο μέλος

Ο chrisjhon02 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,752 μηνύματα.
Κάτι έχεις καταλάβει λάθος.

Η κοινωνία που ζούμε είναι πραγματική. Έχει συμβεί και συμβαίνει.

Από την άλλη για ποια κοινωνία μου μιλάς εσύ; Για κάποια θεωρητική; Με τι αρχές; Μάλλον άλλος είναι ο θρήσκος εδώ πέρα που πιστεύει σε κάτι νοητό χωρίς υπόσταση ή απόδειξη.
Ε τώρα μασημένη θες. Μάθημα βαριέμαι να κάνω. Όταν μάθετε περισσότερα για όλες τις βασικές ιδεολογιες αλλά και τι απόπειρες έχουν γίνει ιστορικά, ίσως το συζητήσουμε
:flowers:
 

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Ε τώρα μασημένη θες. Μάθημα βαριέμαι να κάνω. Όταν μάθετε περισσότερα για όλες τις βασικές ιδεολογιες αλλά και τι απόπειρες έχουν γίνει ιστορικά, ίσως το συζητήσουμε
:flowers:
Για απόπειρες μιλάμε; Επίσης οι ιδεολογίες που είναι θεωρητικές δεν σημαίνει ότι σταματούν να είναι θεωρητικές. Εγώ με θρήσκους δεν ομιλώ. Αν έχεις να πεις κάτι της προκοπής οκ, αλλά δεν θα "πιστευω τυφλά σε ένα ιδεολογικό θεωρητικό σύστημα", όπως κάνετε.
 

chrisjhon02

Διάσημο μέλος

Ο chrisjhon02 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,752 μηνύματα.
Για απόπειρες μιλάμε; Επίσης οι ιδεολογίες που είναι θεωρητικές δεν σημαίνει ότι σταματούν να είναι θεωρητικές. Εγώ με θρήσκους δεν ομιλώ. Αν έχεις να πεις κάτι της προκοπής οκ, αλλά δεν θα "πιστευω τυφλά σε ένα ιδεολογικό θεωρητικό σύστημα", όπως κάνετε.
Λολ, αντιστρέφεις το επιχείρημα που έγραψα προς εμένα. How dare use my own spells against me.
Θα σου πω κάτι αλλά μην ταραχτεις: Τα οικονομικά και πολιτικά συστήματα δεν είναι επιστήμη, δεν είναι βιολογια και χημεια . Ανθρώπινα κατασκεύασματα είναι. Μπορούν να αλλάξουν ή να ανατραπούν προς το καλύτερο ή χειροτερο(έχεις ακούσει κατι για φεουδαρχια; Δουλοκτησια ?)

Το που θα πάει η ανθρωπότητα εξαρτάται από τους ανθρώπους. Τώρα, όσοι επιμένετε να πιστεύετε σε ένα σύστημα το οποίο έχει πολλά αρνητικά και αντιμετωπίζετε όσους τα αναδεικνύουν σαν άπιστους, είναι δικό σας θέμα.
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,377 μηνύματα.
Εντάξει το καταλάβαμε δεν είναι επιστήμη τα οικονομικά. Μόνο η χημεία και η βιολογία είναι επιστήμη, εμείς οι οικονολογοι πάμε στο πανεπιστήμιο και ρίχνουμε τα χαρτιά και παριστάνουμε την Λιτσα πατέρα κάνοντας προβλέψεις. Μπορεί να δίνουμε 40 μαθήματα και να διαβάζουμε βιβλία 200, 300 και 500 σελίδες αλλά δεν είναι επιστήμη.


Όσο αφορά την αλλαγή που λες να αξίζει να πούμε ότι οι βασικό ορισμοί όπως είναι το ΑΕΠ , ανάπτυξη , πληθωρισμός . Τα βασικά νομισματικά και δημοσιονομικά εργαλεία . Τα μαθηματικά και τα στατιστικά / οικονομετρικά μοντέλα που χρησιμοποιούμε. Καθώς και οι βασικές οικονομικές σχολές (Νεοκλασσικοι , παρεμβατιστες, Μαρξιστές κτλ) . Όλα αυτά παραμένουν ίδια εδώ και 100 χρόνια , δεν άλλαξε κάτι. Τα ίδια εργαλεία νομισματικής πολιτικής χρησιμοποιούν οι τράπεζες το 1970 τα ίδια και τώρα (αγορά ομολόγων , προεξοφλητικο επιτόκιο , αποθεματικά εμποριών τραπεζών), με τον ίδιο τρόπο μετρούσαμε το ΑΕΠ το 1950 με τον ίδιο τρόπο το μετραμε και σήμερα. Τις ίδιες λογιστικές έγραφες είχαμε στους ισολογισμούς και στις ΚΑΧ των επιχειρήσεων το 1970 τα ίδια έχουμε μέχρι και σήμερα. Αδυνατώ να καταλάβω σαν φοιτητής οικονομικών , όπως και κάθε λογικός άνθρωπος , με το τι εννοείς λοιπόν ότι τα οικονομικά δεν είναι επιστήμη επειδή αλλάζουν. ✌️✌️
 

EvanescenceQ

Επιφανές μέλος

Η EvanescenceQ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών. Έχει γράψει 14,181 μηνύματα.
Εντάξει το καταλάβαμε δεν είναι επιστήμη τα οικονομικά. Μόνο η χημεία και η βιολογία είναι επιστήμη, εμείς οι οικονολογοι πάμε στο πανεπιστήμιο και ρίχνουμε τα χαρτιά και παριστάνουμε την Λιτσα πατέρα κάνοντας προβλέψεις. Μπορεί να δίνουμε 40 μαθήματα και να διαβάζουμε βιβλία 200, 300 και 500 σελίδες αλλά δεν είναι επιστήμη.


Όσο αφορά την αλλαγή που λες να αξίζει να πούμε ότι οι βασικό ορισμοί όπως είναι το ΑΕΠ , ανάπτυξη , πληθωρισμός . Τα βασικά νομισματικά και δημοσιονομικά εργαλεία . Τα μαθηματικά και τα στατιστικά / οικονομετρικά μοντέλα που χρησιμοποιούμε. Καθώς και οι βασικές οικονομικές σχολές (Νεοκλασσικοι , παρεμβατιστες, Μαρξιστές κτλ) . Όλα αυτά παραμένουν ίδια εδώ και 100 χρόνια , δεν άλλαξε κάτι. Τα ίδια εργαλεία νομισματικής πολιτικής χρησιμοποιούν οι τράπεζες το 1970 τα ίδια και τώρα (αγορά ομολόγων , προεξοφλητικο επιτόκιο , αποθεματικά εμποριών τραπεζών), με τον ίδιο τρόπο μετρούσαμε το ΑΕΠ το 1950 με τον ίδιο τρόπο το μετραμε και σήμερα. Τις ίδιες λογιστικές έγραφες είχαμε στους ισολογισμούς και στις ΚΑΧ των επιχειρήσεων το 1970 τα ίδια έχουμε μέχρι και σήμερα. Αδυνατώ να καταλάβω σαν φοιτητής οικονομικών , όπως και κάθε λογικός άνθρωπος , με το τι εννοείς λοιπόν ότι τα οικονομικά δεν είναι επιστήμη επειδή αλλάζουν. ✌️✌️
Αν τα οικονομικά δεν είναι επιστήμη, να μας ορίσει τι εννοεί ως επιστήμη.
Και αυτό έλειπε να μην είχαμε σύγχρονες εξελίξεις και τάσεις στα οικονομικά συστήματα ανά τον κόσμο. Δεν θα μιλούσαμε καν για πρόοδο.
 

Oof

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Oof αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών. Έχει γράψει 267 μηνύματα.
Δεν το συγκρινει ως κατωτερη επιστημη. Απο οτι εχω καταλαβει εννοει οτι σε αντιθεση πχ με τη βιολογια οταν ψαχνεις μια απαντηση υπαρχει μια αληθεια, μια θεωρια ισχυει. Αντιθετως τα οικονομικα τα κατασκευασε ο ανθρωπος για να βρει τροπο να οργανωνει τη κοινωνια. Το συμπαν δεν εχει καθορισει καποια απο τις πολυαριθμες οικονομικες θεωριες να ειναι σωστη η λαθος.
 

EvanescenceQ

Επιφανές μέλος

Η EvanescenceQ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών. Έχει γράψει 14,181 μηνύματα.
Δεν το συγκρινει ως κατωτερη επιστημη. Απο οτι εχω καταλαβει εννοει οτι σε αντιθεση πχ με τη βιολογια οταν ψαχνεις μια απαντηση υπαρχει μια αληθεια, μια θεωρια ισχυει. Αντιθετως τα οικονομικα τα κατασκευασε ο ανθρωπος για να βρει τροπο να οργανωνει τη κοινωνια. Το συμπαν δεν εχει καθορισει καποια απο τις πολυαριθμες οικονομικες θεωριες να ειναι σωστη η λαθος.
Και το σύμπαν όπως το όρισες έχει και αυτό τα αναπάντητα του αν θες που τα ανακαλυπτουμε διαρκώς. Εννοώ είναι ρευστά. Και αυτά αλλάζουν. Γιατί προστίθενται νέα δεδομένα στην επιστημονική έρευνα και ανακάλυψη όπως βλέπουμε καθημερινώς. Και στα δύο και βιολογιες και οικονομικά υπάρχουν κάποιες θεωρίες και μοντέλα ναι αντίστοιχα, αλλά διαρκώς προστίθενται νέα. Νέες έρευνες. Νέα δεδομένα. Και όλο αυτό είναι ρευστό.
Εγώ τα βλέπω μεταβαλλομενα. Και τα δύο. Το αν επιστρέφουμε σε κάποια θεωρία ή αν κρίνουμε ότι το τάδε σύστημα ή μοντέλο είναι καλύτερο, έχει να κάνει με την κατάσταση που ζούμε τη δεδομενη στιγμή. Και το παρόν δεν ορίζεται με προυπαρχουσες κατασκευές έρχεται το μέλλον και μας διαψεύδει. Γιαυτό βλέπουμε αλλαγες κλπ γενικά στις κοινωνίες. Είναι η ίδια η καθημερινότητα και ό,τι προκύπτει που τα μεταβάλλουν και τα θέτουν όλα αυτά υπό κριτική και σκέψη.
Γιαυτό τα κρίνουμε και λέμε εδώ ταιριάζει αυτό δεν ταιριάζει αυτό.
Ανάλογα με την τρέχουσα ροή των γεγονότων.
 

Oof

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Oof αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών. Έχει γράψει 267 μηνύματα.
Και το σύμπαν όπως το όρισες έχει και αυτό τα αναπάντητα του αν θες που τα ανακαλυπτουμε διαρκώς. Εννοώ είναι ρευστά. Και αυτά αλλάζουν. Γιατί προστίθενται νέα δεδομένα στην επιστημονική έρευνα και ανακάλυψη όπως βλέπουμε καθημερινώς. Και στα δύο και βιολογιες και οικονομικά υπάρχουν κάποιες θεωρίες και μοντέλα ναι αντίστοιχα, αλλά διαρκώς προστίθενται νέα. Νέες έρευνες. Νέα δεδομένα. Και όλο αυτό είναι ρευστό.
Εγώ τα βλέπω μεταβαλλομενα. Και τα δύο. Το αν επιστρέφουμε σε κάποια θεωρία ή αν κρίνουμε ότι το τάδε σύστημα ή μοντέλο είναι καλύτερο, έχει να κάνει με την κατάσταση που ζούμε τη δεδομενη στιγμή. Και το παρόν δεν ορίζεται με προυπαρχουσες κατασκευές έρχεται το μέλλον και μας διαψεύδει. Γιαυτό βλέπουμε αλλαγες κλπ γενικά στις κοινωνίες. Είναι η ίδια η καθημερινότητα και ό,τι προκύπτει που τα μεταβάλλουν και τα θέτουν όλα αυτά υπό κριτική και σκέψη.
Γιαυτό τα κρίνουμε και λέμε εδώ ταιριάζει αυτό δεν ταιριάζει αυτό.
Ανάλογα με την τρέχουσα ροή των γεγονότων.
στις θετικες επιστημες οι θεωριες μπορει να αλλαζουν αλλα η αληθεια ειναι μια. Αν ο ανθρωπος μπορει να τη βρει η κανει λαθη στη διαδικασια δεν σχετιζεται
 

EvanescenceQ

Επιφανές μέλος

Η EvanescenceQ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών. Έχει γράψει 14,181 μηνύματα.
στις θετικες επιστημες οι θεωριες μπορει να αλλαζουν αλλα η αληθεια ειναι μια. Αν ο ανθρωπος μπορει να τη βρει η κανει λαθη στη διαδικασια δεν σχετιζεται
Επηρεάζει όμως το πως εφαρμόζεται.
Τα λάθη του ανθρώπου. Στην εφαρμογή της.
Όπως για παράδειγμα τις ενέσεις δεν τις κάνουμε όπως τις έκαναν το 1900.
Αυτο θέλω να πω.
Η εφαρμογή αλλάζει. Ναι μεν η αλήθεια είναι αυτή που είναι και η οποία έχει την εξέλιξη της και αυτή, η εφαρμογή αλλάζει.
Κι εκεί κρίνουμε τα όσα θέλουμε να κρίνουμε. Σε ότι αφορά.
 

Oof

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Oof αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών. Έχει γράψει 267 μηνύματα.
Επηρεάζει όμως το πως εφαρμόζεται.
Τα λάθη του ανθρώπου. Στην εφαρμογή της.
Όπως για παράδειγμα τις ενέσεις δεν τις κάνουμε όπως τις έκαναν το 1900.
Αυτο θέλω να πω.
Η εφαρμογή αλλάζει. Ναι μεν η αλήθεια είναι αυτή που είναι και η οποία έχει την εξέλιξη της και αυτή, η εφαρμογή αλλάζει.
Κι εκεί κρίνουμε τα όσα θέλουμε να κρίνουμε. Σε ότι αφορά.
το ολο Point ειναι οτι σε κατι που ειναι δημιουργημα του ανθρωπου ,και δεν ειναι καποια δηλωση για τον φυσικο κοσμο που ειτε ισχυει ειτει οχι, δεν μπορεις να εισαι απολυτος και να νομιζεις οτι ενα πχ οικονομικο συστημα ειναι η αληθεια και κανενα αλλο
 

Oof

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Oof αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών. Έχει γράψει 267 μηνύματα.
Ερώτηση απλά δεν είδαμε έργα και πράξεις Βαρουφακη?
Ή θα έπρεπε να του είχε δοθεί περισσότερος χρόνος ως Υπουργός να δούμε περισσότερα αποτελέσματα?
Ηθελα να δω περισσότερα γιατί ειχα ακούσει και την οπτική του τότε με τις καταστάσεις.
Ίσως δεν του έδωσαν αρκετό χρόνο. Αυτό πιστεύω.
Ή ότι δεν μπορούσε να κάνει και πολλά αν ήταν κάποια πράγματα προκαθορισμενα από πριν.
Και δεν θα μάθουμε ποτέ 😂
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:


Κι αυτό ανάλογα στο πως το βλέπει ο καθένας. Αλλος είναι απόλυτος ενώ ένας άλλος όχι όμως.
αυτο που προσπαθω να σου πω ειναι οτι δεν ισχυει το πως το βλεπει ο καθενας για τις φυσικες επιστημες. Το συμπαν δε νοιαζεται πως βλεπεις το ταδε φαινομενο, μια ειναι η αληθεια απο πισω
 

chrisjhon02

Διάσημο μέλος

Ο chrisjhon02 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,752 μηνύματα.
αυτο που προσπαθω να σου πω ειναι οτι δεν ισχυει το πως το βλεπει ο καθενας για τις φυσικες επιστημες. Το συμπαν δε νοιαζεται πως βλεπεις το ταδε φαινομενο, μια ειναι η αληθεια απο πισω
Γαμωτο, εγώ νόμιζα ότι η βαρύτητα είναι θέμα οπτικής :cry_x::blink:
 

EvanescenceQ

Επιφανές μέλος

Η EvanescenceQ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών. Έχει γράψει 14,181 μηνύματα.
αυτο που προσπαθω να σου πω ειναι οτι δεν ισχυει το πως το βλεπει ο καθενας για τις φυσικες επιστημες. Το συμπαν δε νοιαζεται πως βλεπεις το ταδε φαινομενο, μια ειναι η αληθεια απο πισω
Μπορεί η αλήθεια να είναι μια όπως είναι και η βάση όλων των θρησκειών για παράδειγμα έχουν μια κοινή αφετηρία αν θες, όμως τι πιστεύει ο καθένας είναι εντελώς διαφορετικό. Από τη μια βάση και αλήθεια.
Σε κάθε τι.
Και έτσι συμβαίνει.
 

Oof

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Oof αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών. Έχει γράψει 267 μηνύματα.
Μπορεί η αλήθεια να είναι μια όπως είναι και η βάση όλων των θρησκειών για παράδειγμα έχουν μια κοινή αφετηρία αν θες, όμως τι πιστεύει ο καθένας είναι εντελώς διαφορετικό. Από τη μια βάση και αλήθεια.
Σε κάθε τι.
Και έτσι συμβαίνει.
Για να το κανω λιανα, αμα πηδηξεις απο ενα κτηριο θα πεσεις ειτε το πιστευεις ειτε οχι. Δε θα νοαιστει το συμπαν αν εσυ πιστευεις στη βαρυτητα. simple as that. Δεν εχει νοημα η λεξη πιστευω στη φυσικη επιστημη σε αντιθεση με τα οικονομικα και πολιτικα θεματα που ειναι και θεμα αποψης.
 

EvanescenceQ

Επιφανές μέλος

Η EvanescenceQ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών. Έχει γράψει 14,181 μηνύματα.
Γαμωτο, εγώ νόμιζα ότι η βαρύτητα είναι θέμα οπτικής :cry_x::blink:
Δεν αναφέρομαι στην βαρύτητα. Η βαρύτητα υπάρχει είναι αυτή που είναι.
Στο γιατί κάποιοι την ερμηνεύουν έτσι και κάποιοι άλλοι αλλιώς δείχνει και τι πιστεύει ο καθένας. Ε ο καθένας πιστεύει αυτό που θέλει αυτό θέλω να πω ασχέτως τι υποστηρίζει η αλήθεια. Γιαυτό και βλέπουμε αντικρουομενες απόψεις παραδοχές κοκ
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Για να το κανω λιανα, αμα πηδηξεις απο ενα κτηριο θα πεσεις ειτε το πιστευεις ειτε οχι. Δε θα νοαιστει το συμπαν αν εσυ πιστευεις στη βαρυτητα. simple as that. Δεν εχει νοημα η λεξη πιστευω στη φυσικη επιστημη σε αντιθεση με τα οικονομικα και πολιτικα θεματα που ειναι και θεμα αποψης.
Και πάλι δεν αρνούμαι να πιστεύεις ότι θέλεις. Όπως ο καθένας μας.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Απλά τι γίνεται. Κάποιοι θεωρούν ότι έχουν σωστή την μια άποψη και πρέπει η δική τους να είναι ντε σώνει και καλά.
Δέξου ότι μπορεί κάποιος άλλος να μη συμφωνεί να μη πιστεύει ότι εσύ, αυτό θα πει διαφορετικοτητα ότι κάποιοι οκ δεν συμφωνούν. Και πάει και τελείωσε.
Και η ζωή προχωράει χωρίς να πρέπει να μένεις κολλημένος αν τελικά σωστή είναι η άποψη Α ή η Β.
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, επαγγέλεται Ιστορικός και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 17,900 μηνύματα.
ε και στη Γαλλία ο φιλελεύθερος πρόεδρος Εμμανυέλ Μακρόν έχει προχωρήσει προς κρατικοποιήσεις εταιρειών ενέργειας για να σώσει ο,τιδήποτε σώζεται. Εδώ είμεθα αποφασισμένοι να σπάσουμε αυγά συμφωνώς με τον υπουργό Χατζιδάκη.
 

Guest 586541

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Δεν έχουν όλες οι επιστήμες την ίδια ακρίβεια/αυστηρότητα, δυνατότητα επαλήθευσης των θεωριών τους, εργαλεία ανάλυσης.

Εν προκείμενω για τα Οικονομικά (κυρίως τα μακροοικονομικά) ισχύουν τα εξής:

1) Αδυναμία παραγωγής αξιόπιστων προβλέψεων για την πορεία της (παγκόσμιας) οικονομίας. Το οποίο είναι άκρως λογικό, εφόσον δεν υπολογίζονται όλες οι παράμετροι στις αναλύσεις, οι οποίες λειτουργούν στην βάση απλουστεύσεων. Η πρόοδος στην κατανόηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς μέσα από την ποσοτικοποίησή της με την χρήση μαθηματικών εργαλείων, ίσως ανοίξει τον δρόμο για την διενέργεια προσομειώσεων που θα μπορούν να δώσουν αξιόπιστες προβλέψεις -εξαιρετικά πολύπλοκων, οι κβαντικοί υπολογιστές ενδέχεται να ανοίξουν τον δρόμο, έστω και για φαινόμενα μικρής κλίμακας.

2) Υπάρχουν αντικρουόμενες αναλύσεις για τα ίδια θέματα, το οποίο είναι λογικό όταν δεν υφίστανται μέσα πειραματικής επαλήθευσης των διάφορων θεωριών. Ή έστω προσομειώσεις όπως ανέφερα πάνω. Πολλές πιθανές και φαινομενικά λογικές εξηγήσεις για τα διάφορα φαινόμενα μπορούν δωθούν. Όμως δεν υπάρχει η δυνατότητα να τεσταριστούν αποτελεσματικά για να λάμψει η ορθή, αν έχει διατυπωθεί.

3) Δεν υπάρχει τόσο μεγάλη εκφραστική αυστηρότητα όπως στις θετικές επιστήμες που χρησιμοποιούν έννοιες πολύ στενά ορισμένες και παρατηρηθείσες μαζί με περισσότερα μαθηματικά. Όσο πιο πολύ χρησιμοποιείται η φυσική γλώσσα, τόσο περισσότερο αυξάνονται οι παρανοήσεις. Παράλληλα, οι φυσικές επιστήμες και τα μαθηματικά λειτουργούν στην βάση ορισμένων αποδεδειγμένων αληθειών που γίνονται ευρέως αποδεκτές*. Αποτελούν ένα στέρεο οικοδόμημα. Αντίθετα στα οικονομικά έχουμε πολλές διαφορετικές θεωρίες που επιχειρούν να εξηγήσουν τα ίδια ζητήματα. Ένα κομμάτι να είναι ανεπαρκές μίας θεωρίας θα μπορούσε κάλλιστα να έχει ως συνέπεια την κατάρρευση ολόκληρου του παραγώμενου από αυτή οικοδομήματος που εξηγεί την πραγματικότητα.


Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι τα οικονομικά μπορούν να εργαλειοποιηθούν στη βάση πολιτικών επιδιώξεων. Το πρόβλημα δεν είναι ότι μιλούν για ανθρώπινα κατασκευάσματα και όχι την φύση. Δεν παραβιάζονται επιστημονικές αρχές λόγω αυτού, μπορούν και σε τέτοια συστήματα να εφαρμοστούν. Η επιστήμη των οικονομικών θα μπορούσε να βελτιωθεί με την ανάπτυξη της πληροφορικής.

Δεν θα έσπευδα να την χαρακτηρίσω μη επιστήμη, αλλά σημαντικά λιγότερο αξιόπιστη σε σχέση με τις φυσικές και τα μαθηματικά. Αντίστοιχα προβλήματα παρουσιάζονται και σε άλλες κοινωνικές όπως η ιστορία, η κοινωνιολογία, κλπ...

* Στις φυσικές επιστήμες γίνεται να υπάρξει ανατροπή αυτών που πιστεύουμε με την έλευση μίας νέας θεωρίας που εξηγεί καλύτερα το σύμπαν. Ωστόσο υπάρχουν ουκ ολίγοι λόγοι να πιστέψουμε πως οι έως τώρα ερμηνείες είναι σωστές. Και σήμερα φαίνεται οι εξηγήσεις που έχουμε να ερμηνεύουν ικανοποιητικά την φύση στο σύνολό της. Και σίγουρα ακόμα και αν υπάρχουν ενστάσεις δεν δύναται να καταρρεύσει το όλο οικοδόμημα που έχει κτιστεί. Εφαρμογές στην τεχνολογία το αξιοποιούν, ενώ τα στοιχεία που υπάρχουν είναι παραπάνω από πολλά τα οποία το επαληθεύουν.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Oof

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Oof αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών. Έχει γράψει 267 μηνύματα.
Δεν έχουν όλες οι επιστήμες την ίδια ακρίβεια/αυστηρότητα, δυνατότητα επαλήθευσης των θεωριών τους, εργαλεία ανάλυσης.

Εν προκείμενω για τα Οικονομικά ισχύουν τα εξής:

1) Αδυναμία παραγωγής αξιόπιστων προβλέψεων για την πορεία της (παγκόσμιας) οικονομίας. Το οποίο είναι άκρως λογικό, εφόσον δεν υπολογίζονται όλες οι παράμετροι στις αναλύσεις, οι οποίες λειτουργούν στην βάση απλουστεύσεων. Η πρόοδος στην κατανόηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς μέσα από την ποσοτικοποίησή της με την χρήση μαθηματικών εργαλείων, ίσως ανοίξει τον δρόμο για την διενέργεια προσομειώσεων που θα μπορούν να δώσουν αξιόπιστες προβλέψεις -εξαιρετικά πολύπλοκων, οι κβαντικοί υπολογιστές ενδέχεται να ανοίξουν τον δρόμο, έστω και για φαινόμενα μικρής κλίμακας.

2) Υπάρχουν αντικρουόμενες αναλύσεις για τα ίδια θέματα, το οποίο είναι λογικό όταν δεν υφίστανται μέσα πειραματικής επαλήθευσης των διάφορων θεωριών. Ή έστω προσομειώσεις όπως ανέφερα πάνω. Πολλές πιθανές και φαινομενικά λογικές εξηγήσεις για τα διάφορα φαινόμενα μπορούν δωθούν. Όμως δεν υπάρχει η δυνατότητα να τεσταριστούν αποτελεσματικά για να λάμψει η ορθή, αν έχει διατυπωθεί.

3) Δεν υπάρχει τόσο μεγάλη εκφραστική αυστηρότητα όπως στις θετικές επιστήμες που χρησιμοποιούν έννοιες πολύ στενά ορισμένες και παρατηρηθείσες μαζί με περισσότερα μαθηματικά. Όσο πιο πολύ χρησιμοποιείται η φυσική γλώσσα, τόσο περισσότερο αυξάνονται οι παρανοήσεις. Παράλληλα, οι φυσικές επιστήμες και τα μαθηματικά λειτουργούν στην βάση ορισμένων αποδεδειγμένων αληθειών που γίνονται ευρέως αποδεκτές*. Αποτελούν ένα στέρεο οικοδόμημα. Αντίθετα στα οικονομικά έχουμε πολλές διαφορετικές θεωρίες που επιχειρούν να εξηγήσουν τα ίδια ζητήματα. Ένα κομμάτι να είναι ανεπαρκές μίας θεωρίας θα μπορούσε κάλλιστα να έχει ως συνέπεια την κατάρρευση ολόκληρου του παραγώμενου από αυτή οικοδομήματος που εξηγεί την πραγματικότητα.


Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι τα οικονομικά μπορούν να εργαλειοποιηθούν στη βάση πολιτικών επιδιώξεων. Το πρόβλημα δεν είναι ότι μιλούν για ανθρώπινα κατασκευάσματα και όχι την φύση. Δεν παραβιάζονται επιστημονικές αρχές λόγω αυτού, μπορούν και σε τέτοια συστήματα να εφαρμοστούν. Η επιστήμη των οικονομικών θα μπορούσε να βελτιωθεί με την ανάπτυξη της πληροφορικής.

Δεν θα έσπευδα να την χαρακτηρίσω μη επιστήμη, αλλά σημαντικά λιγότερο αξιόπιστη σε σχέση με τις φυσικές και τα μαθηματικά. Αντίσοιχα προβλήματα παρουσιάζονται και σε άλλες κοινωνικές όπως η ιστορία, η κοινωνιολογία, κλπ...

* Στις φυσικές επιστήμες γίνεται να υπάρξει ανατροπή αυτών που πιστεύουμε με την έλευση μίας νέας θεωρίας που εξηγεί καλύτερα το σύμπαν. Ωστόσο υπάρχουν ουκ ολίγοι λόγοι να πιστέψουμε πως οι έως τώρα ερμηνείες είναι σωστές. Και σήμερα φαίνεται οι εξηγήσεις που έχουμε να ερμηνεύουν ικανοποιητικά την φύση στο σύνολό της. Και σίγουρα ακόμα και αν υπάρχουν ενστάσεις δεν δύναται να καταρρεύσει το όλο οικοδόμημα που έχει κτιστεί.
Μπορείς να συγκρίνεις οικονομικά συστήματα (θεωρητικά μιλώντας) ? Γιατι καθένα βασίζεται και σε διαφορετικές αξίες και αντιλήψεις για το τι είναι σωστό ή δίκαιο τα οποία δε δύναται να ποσοτικοποιηθουν
 

Guest 586541

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Μπορείς να συγκρίνεις οικονομικά συστήματα (θεωρητικά μιλώντας) ? Γιατι καθένα βασίζεται και σε διαφορετικές αξίες και αντιλήψεις για το τι είναι σωστό ή δίκαιο τα οποία δε δύναται να ποσοτικοποιηθουν

Αναφέρομαι στις προσπάθειες εξήγησης της πραγματικότητας. Το ζήτημα της ηθικής επιβεβαίωσης κάθε θεωρίας είναι ξέχωρο και αποτελεί πιο πολύ ζήτημα πολιτικής αντίληψης παρά οικονομικών. Το σχόλιό μου αφορούσε τα οικονομικά ως αντικείμενο μελέτης της οικονομίας που έχουμε.

Καμία πολιτική θεωρία δεν είναι εγγενώς ηθική ή ανήθικη. Το τι είναι ηθικό δεν επιδέχεται εμπειρικής επαληθευσιμότητας ούτε προκύπτει a priori. Είναι ζήτημα και προσωπικής αισθητικής, πρακτικής και ωφελιμιστικής αντίληψης με το ποιους επιλεγεί να συνταχθεί κανείς.

Οπότε ναι, ριζική σύγκριση στην βάση που το θέτεις δεν μπορεί να γίνει. Μόνο στην περίπτωση που εγώ, εσύ, όλοι συμφωνήσουμε στο τι πρέπει να ακολουθείται ως ηθικός κανόνας. Με το σκεπτικό οτι υπολογίζουμε πώς επίδρασε η Χ οικονομική πρακτική ως προς την Y στόχευσή μας.
 
Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top