Η θεσμική απαξίωση των καλλιτεχνών

Resaldis

Δραστήριο μέλος

Ο Resaldis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μελισσοκόμος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 784 μηνύματα.
Το πρόσφατο προεδρικό διάταγμα (85/2022 - ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022) με την υπογραφή της ΠτΔ Κατερίνας Σακελλαροπούλου, του υπουργού Εσωτερικών Μάκη Βορίδη και της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως, αποδεικνύει πως αυτή είναι και η συνολική θέση της κυβέρνησης, με την οποία συντάσσεται και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

Το προεδρικό διάταγμα, σύμφωνα με το οποίο όλοι ανεξαιρέτως οι απόφοιτοι των «ανώτερων» δραματικών σχολών, ωδείων, σχολών χορού και κινηματογράφου κατατάσσονται στην κατηγορία εργαζομένων ΔΕ (δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), οδηγεί στην άμεση υποβάθμιση σπουδών των καλλιτεχνών και ουσιαστικά στην ακύρωση χρόνων σπουδών.

Σχολές ιδιωτικές στην πλειονότητά τους, αλλά όχι μόνον, οι οποίες εποπτεύονται από το υπουργείο Πολιτισμού τόσο όσον αφορά τα προγράμματά τους, όσο και τις εισαγωγικές και πτυχιακές εξετάσεις των σπουδαστών τους, εξισώνονται με το… τίποτα, αφού οι απόφοιτοί τους θεωρούνται απλώς κάτοχοι απολυτηρίου Λυκείου.
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 29,819 μηνύματα.
Τι δεν καταλαβαινεις φιλε μου;(ερωτηση απλα για κουβεντα)
Ενα θα σου πω.
Βγηκε η ΝΔ και κατηργησε τα εικαστικα και την μουσικη απο το λυκειο.
Βεβαιως για να μπεις στην ΑΣΚΤ ή στο μουσικο...πρεπει να τα σκασεις ιδιωτικα.
ΟΚ παντα ετσι ηταν με την εννοια οτι στην εποχη μου ειχαμε λιγους καλλιτεχνικους,δεν ειχα στο λυκειο κανεναν..πηγα ενα χρονο φροντητιριο ελευθερο σχεδιο και περασα με την πρωτη στην ΑΣΚΤ αθηνων.
Ομως εδω και καμποσα χρονια υπηρχε το ελευθερο και το γραμμικο σχεδιο στο λυκειο,οπως και τα εικαστικα στην Α λυκειου που ειχε και εξαιρετικο βιβλιο,οπως και ιστορια της τεχνης παλι με ενα εξαιρετικο βιβλιο στην Γ λυκειου...τωρα με την ΝΔ μαλλον τα παιδια δεν χρειαζονται την τεχνη,επισης οχι μονο για ΑΣΚΤ αλλα και για αρχιτεκτονικη δινεις ελευθερο σχεδιο..δεν πειραζει μωρε ας ειναι καλα οι ιδιωτικες σχολες προετοιμασιας σχεδιου για αυτες τις σχολες.Ε...μην τα εχουμε και ολα τσαμπα....

ΥΓ Η δικαιολογια του υπουργειου παιδειας που κατηργησε το ελευθερο σχεδιο στη β λυκειου ηταν οτι δεν το διαλλεγαν τα παιδια,ενα θα σας πω.
Στα λυκεια που πηγαινα..οι διευθυντες αναγκαζονταν να κανουν δυο τμηματα ελευθερο σχεδιο ΤΟΣΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΤΟ ΖΗΤΑΓΑΝ.

Δηλαδη...αηδια πια με τους ψευταραδες νεοφιλελεκαπιταλ.
 

Αλκίμαχος

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Αλκίμαχος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 39 ετών και μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 224 μηνύματα.
Δεν θέλω να κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου αλλά οι σχολές αυτές σύμφωνα με το εθνικό Πλαίσιο προσόντων ανήκουν στην κατηγορία 5 έτσι και αλλιώς. Δηλαδή είναι ανώτερες μεν αλλά δεν είναι ΑΕΙ. Άρα δεν ανήκουν στην βαθμίδα 6 και ως εκ τούτου δεν είναι πτυχιούχοι ΠΕ ή ΤΕ.
Αυτό δεν είναι άδικο. Είναι η πραγματικότητα.
Το άδικο είναι πως το ελληνικό δημόσιο προσλαμβάνει υπαλλήλους σύμφωνα με κανονισμούς του 1990. Διαχωρίζει τους υπαλλήλους σε ΠΕ ΤΕ ΔΕ ΥΕ. Αυτή η κατάταξη είναι προβληματική και χονδροειδής. Ενώ ούτε σωστή είναι (οι βαθμίδες ΠΕ και ΤΕ δεν είναι βαθμίδες αλλά διαφορετικά ιδρύματα της ίδιας βαθμίδας ενώ η δευτεροβάθμια κανονικά είναι και πρέπει να είναι μόνο αυτό που λέει. Δευτεροβάθμια. Δεν πρέπει να εισαγάγει σε αυτή την μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση).
Τυπικά στον ιδιωτικό τομέα δεν παίζει κανένα ρόλο. Αλλά όσον αφορά στο δημόσιο αυτό είναι όντως άδικο αφού δεν λαμβάνονται υπόψιν οι πλέον της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σπουδές και η εξειδίκευση που λαμβάνει ο απόφοιτος. Διότι εξειδίκευση είναι και δεν μπορεί να κάνει την ίδια δουλειά ένας απλός απόφοιτος λυκείου.

Η γνώμη μου είναι ότι θα πρέπει να ανανεωθεί το σύστημα κατάταξης υπαλλήλων του δημοσίου και να γίνεται σύμφωνα με το εθνικό Πλαίσιο προσόντων. Οι κατηγορίες πρέπει να είναι πιο αναλυτικές και να λαμβάνουν υπόψιν όλα αυτά αλλά και τις σπουδές που δεν εντάσσονται στις τυπικές βαθμίδες. Μια καλή λύση θα ήταν η κατάταξη σε κατηγορίες υποχρεωτικής, δευτεροβάθμιας, μεταδευτεροβάθμιας, τριτοβάθμιας και ειδικής εκπαίδευσης. Και κάθε προκήρυξη του δημοσίου να ζητάει κόσμο λαμβάνοντας υπόψιν τις ειδικότητες που ζητάει και όχι ότι ναναι.
Στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση θα μπορούσαν να ενταχθούν οι απόφοιτοι ανώτερων σχολών και έτσι να αναγνωριστεί ο κόπος τους.
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 29,819 μηνύματα.
Δεν θέλω να κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου αλλά οι σχολές αυτές σύμφωνα με το εθνικό Πλαίσιο προσόντων ανήκουν στην κατηγορία 5 έτσι και αλλιώς. Δηλαδή είναι ανώτερες μεν αλλά δεν είναι ΑΕΙ. Άρα δεν ανήκουν στην βαθμίδα 6 και ως εκ τούτου δεν είναι πτυχιούχοι ΠΕ ή ΤΕ.
Ποιος το καθοριζει αυτο; :whatever:
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Κια βεβαια δεν μαχομαι υπερ εμου..εμενα η σχολη μου ειναι ανωτατη...5ετους φοιτησης πολυτεχνειο..μπηκα στΟ καθηγητηλικι δημοσιου σε ανωτερη θεση απο τους φιλολογους και μαθηματικους πολυτεχνειο ανωτερη κλιμακα απο πανεπιστημιο ΑΛΛΑ...αλλα μιλαω για τους αλλους καλλιτεχνες.
ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΑΥΤΟ ΛΟΙΠΟΝ.;
 
Τελευταία επεξεργασία:

fmarulezkd

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο fmarulezkd αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, επαγγέλεται Δημόσιος υπάλληλος και μας γράφει απο Νορβηγία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,778 μηνύματα.
Δεν θέλω να κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου αλλά οι σχολές αυτές σύμφωνα με το εθνικό Πλαίσιο προσόντων ανήκουν στην κατηγορία 5 έτσι και αλλιώς. Δηλαδή είναι ανώτερες μεν αλλά δεν είναι ΑΕΙ. Άρα δεν ανήκουν στην βαθμίδα 6 και ως εκ τούτου δεν είναι πτυχιούχοι ΠΕ ή ΤΕ.
Αυτό δεν είναι άδικο. Είναι η πραγματικότητα.
Το άδικο είναι πως το ελληνικό δημόσιο προσλαμβάνει υπαλλήλους σύμφωνα με κανονισμούς του 1990. Διαχωρίζει τους υπαλλήλους σε ΠΕ ΤΕ ΔΕ ΥΕ. Αυτή η κατάταξη είναι προβληματική και χονδροειδής. Ενώ ούτε σωστή είναι (οι βαθμίδες ΠΕ και ΤΕ δεν είναι βαθμίδες αλλά διαφορετικά ιδρύματα της ίδιας βαθμίδας ενώ η δευτεροβάθμια κανονικά είναι και πρέπει να είναι μόνο αυτό που λέει. Δευτεροβάθμια. Δεν πρέπει να εισαγάγει σε αυτή την μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση).
Τυπικά στον ιδιωτικό τομέα δεν παίζει κανένα ρόλο. Αλλά όσον αφορά στο δημόσιο αυτό είναι όντως άδικο αφού δεν λαμβάνονται υπόψιν οι πλέον της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σπουδές και η εξειδίκευση που λαμβάνει ο απόφοιτος. Διότι εξειδίκευση είναι και δεν μπορεί να κάνει την ίδια δουλειά ένας απλός απόφοιτος λυκείου.

Η γνώμη μου είναι ότι θα πρέπει να ανανεωθεί το σύστημα κατάταξης υπαλλήλων του δημοσίου και να γίνεται σύμφωνα με το εθνικό Πλαίσιο προσόντων. Οι κατηγορίες πρέπει να είναι πιο αναλυτικές και να λαμβάνουν υπόψιν όλα αυτά αλλά και τις σπουδές που δεν εντάσσονται στις τυπικές βαθμίδες. Μια καλή λύση θα ήταν η κατάταξη σε κατηγορίες υποχρεωτικής, δευτεροβάθμιας, μεταδευτεροβάθμιας, τριτοβάθμιας και ειδικής εκπαίδευσης. Και κάθε προκήρυξη του δημοσίου να ζητάει κόσμο λαμβάνοντας υπόψιν τις ειδικότητες που ζητάει και όχι ότι ναναι.
Στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση θα μπορούσαν να ενταχθούν οι απόφοιτοι ανώτερων σχολών και έτσι να αναγνωριστεί ο κόπος τους.
Γενικά η εισαγωγή στο δημόσιο ειναι ανέκδοτο, εκτιμώ μοναδικό στον πολιτισμένο κόσμο. Εγώ τελείωσα ΤΕΙ ιατρικών εργαστηρίων. Ενα απο τα ελάχιστα καλά του Τσιπρα ήταν οτι ενοποίησαν τα τει/πανεπιστήμιο, οχι οτι κάνει εκπαιδευτική διαφορά βέβαια, αλλα τουλάχιστον θα χαθεί το κοινωνικό στιγμα. Φυσικά ο τρόπος που το έκαναν ήταν, χωρίς καμία έκπληξη, σκατενιος. Ως αποτέλεσμα τα ιατρική εργαστήρια συγχωνεύτηκαν με αλλα πανεπιστήμια (προκαλώντας προγραμματικα πρόβλημα αλλα ενιγουει), με κάποιους αποφοίτους να παίρνουν πτυχιο ΤΕΙ και κάποιους πανεπιστημίου. Φυσικά αυτή η αλλαγή δεν περάστηκε πουθενά στα κριτήρια εισαγωγής στο δημοσιο, με αποτέλεσμα οι νεοι απόφοιτοι να διεκδικούν διαφορετικές θεσεις απο τους παλιότερους, παρόλο που τελειώνουν την ιδια σχολή, με διαφορετικές μισθολογικες συνθήκες και προοπτικές εξέλιξης. Το καλύτερο που διαβασα στο γκρουπ τον τεχνολογων στο φβ, ρωτούσε κάποιος πληροφορίες για κατατακτηριες στη καινούργια σχολή των ιατρικών εργαστηρίων για να "αναβάθμισει" το πτυχίο σε ΠΕ!

Και φυσικά αυτές οι θέσεις έχουν τα κλασσικά κριτήρια του δημοσίου. Αν ήθελα στο μέλλον να δουλέψω ως τεχνολόγος στο δημόσιο (μακριά απο εμας) με msc, phd, δημοσιεύεις και >5 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας (τίποτα από αυτά δε λέει εντωμεταξύ κάτι για το αν θα ήμουν οντως καλός σαν τεχνολόγος) το πιο πιθανό είναι να εχανα τη θέση απο κάποιον που δεν εχει κανένα ιδιαίτερο προσόν, αλλα εχει μεγαλύτερο βαθμό πτυχίου, τρια παιδιά και ιτσεντιελ. Δεν εχω βρει τρόπο ακομα να τα εξηγήσω αυτά, μαζι με το οτι θα έπρεπε να δώσω εξετάσεις "δεξιοτήτων" (ασεπ) στους τωρινούς συναδέλφους χωρίς να νομίζουν οτι τους τρολλαρω.
Ποιος το καθοριζει αυτο; :whatever:
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Κια βεβαια δεν μαχομαι υπερ εμου..εμενα η σχολη μου ειναι ανωτατη...5ετους φοιτησης πολυτεχνειο..μπηκα στΟ καθηγητηλικι δημοσιου σε ανωτερη θεση απο τους φιλολογους και μαθηματικους πολυτεχνειο ανωτερη κλιμακα απο πανεπιστημιο ΑΛΛΑ...αλλα μιλαω για τους αλλους καλλιτεχνες.
ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΑΥΤΟ ΛΟΙΠΟΝ.;
Οι ίδιοι που καθόρισαν ότι εσύ μπορείς να πάρεις ανώτερη θέση απο τον φιλόλογο. Ετσι ειναι η άδικη ζωη, άλλους τους ανεβάζει και άλλους τους κατεβάζει :laugh:


Υ.Γ: Άλλη μια παγκόσμια πρωτοτυπία, όλος ο κοσμος έχει ανώτερη εκπαίδευση, στην Ελλάδα όμως φτάσαμε στην ανώτατη.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Αλκίμαχος

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Αλκίμαχος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 39 ετών και μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 224 μηνύματα.
Ποιος το καθοριζει αυτο;
Αυτό το έχει καθορίσει η ΕΕ μετά από μελέτες. Δεν καθορίστηκε έτσι αυθαίρετα. Αν στην Ελλάδα έχουμε εσωτερικούς κανονισμούς που καταστρατηγούν την ευρωπαϊκή νομοθεσία (που υπερισχύει της εθνικής) είναι άλλο θέμα. Ότι οι ανώτερες σχολές καλλιτεχνικών σπουδών δεν μπορούν να είναι στο επίπεδο 6 είναι πραγματικότητα και καθόλου παράλογο. Το ότι δεν μερίμνησε το κράτος να εισάγει διατάξεις για την αναγνώριση μεταδευτεροβάθμιων σπουδών είναι ένα διαφορετικό ζήτημα από το προηγούμενο.

Το καλύτερο που διαβασα στο γκρουπ τον τεχνολογων στο φβ, ρωτούσε κάποιος πληροφορίες για κατατακτηριες στη καινούργια σχολή των ιατρικών εργαστηρίων για να "αναβάθμισει" το πτυχίο σε ΠΕ!

Νταξει τώρα αυτά είναι τα κομπλεξιλίκια που δημιουργήσαμε μόνοι μας οι πολίτες αυτής εδώ της χώρας. Αφού αυτοί είμαστε όπως λέει και κυρ Μήτσος ο Κουτσούμπας. Το ζήτημα είναι ότι πέρα από αυτά που έχουμε στον εγκέφαλό μας σφηνωμένα, υπάρχει και η πραγματικότητα. Η πραγματικότητα αντικατοπτρίζεται από τον νόμο. Ο οποίος κάποια πράγματα τα λέει ξεκάθαρα. Από εκεί και πέρα οι ερμηνείες του νόμου και οι διαφορές κανονιστικές εγκύκλιοι και το στήσιμο των διαδικασιών πολλές φορές είναι αντίθετες στον ίδιο τον νόμο. Και συνεχίζουν χρόνια γιατί κανένας δεν τις πρόσβαλε ως παράνομες.
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 29,819 μηνύματα.
Αυτό το έχει καθορίσει η ΕΕ μετά από μελέτες
Η ΕΕ με μελετες; Που το ειδες; Για δειξε αμς και εμας.Διοτι κατι μου λέει οτι αυθαιρετα πετας οτι ναναι.Πηγουλα λοιπον.
Που το ειδες;

Επειδη με ρωτουν πολλοι και φαινεται υπαρχει ενα μπερδεμα να πω οτι:
Το νομοσχεδιο αυτο αφορα ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΚΑΛ/ΣΧΟΛΕΣ.ΠΧ σχολες χορου,ιδιωτικες σχολες θεατρου κλπ.

Η ΑΣΚΤ που εχω σπουδασει ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ.Ειναι ανωτατη σχολη ,ΚΡΑΤΙΚΗ ,ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ.

Να φανταστητε οτι η ΑΣΚΤ ειναι η πρωτη πολυτεχνειακη σχολη,βασικα το πολυτεχνειο ΠΡΙΝ μετονομαστει σε πολυτεχνειο ,ονομαζοταν ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΒΑΡΒΑΡΩΝ ΤΕΧΝΩΝ! Οι καλες τεχνες ειμασταν εμεις,οι βαρβαροι ηταν οι μηχανικοι! Μετα μετονομαστηκε σε πολυτεχνειο.
Η ΑΣΚΤ αθηνων ειναι ξαναλεω πολυτεχνειακη σχολη,5ετους φοιτησης,και το δημοσιο αναγνωριζει το πτυχιο των πολυτεχνιακων σχολων σε μια βαθμιδα ανωτερη απο αυτες του -πανεπιστημιου,4τους φοιτησης.
Ετσι οταν διοριστικα μπηκα κατευθειαν σε ανωτεριη μισθολογικα,κλιμακα απο εναν μαθηματικο ή φιλολογο που διοριστικε και αυτος μαζι μου.
Για αυτο ειπα οτι δεν με αφορα εμενα,αλλα ατο δεν σημαινει οτι δεν αναγνωριζω το δικιο και των αλλων.



ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ​

Η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ) ιδρύθηκε το Γενάρη του 1837. Από το 1930 είναι αυτοτελές Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ιδρυμα ισότιμο προς το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών είναι αυτοδιοικούμενο Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου και λειτουργεί με την εποπτεία του Κράτους.
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών είναι το παλαιότερο εκπαιδευτικό ίδρυμα στην Ελλάδα με σκοπό την ανάπτυξη των εικαστικών τεχνών και η πρώτη ιστορικά ελληνική Σχολή Καλών Τεχνών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ιδρύθηκε τον Ιανουάριο 1837 και το 1930, όταν υπουργός Παιδείας ήταν ο Γεώργιος Παπανδρέου, έγινε αυτοτελές Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα ισότιμο προς το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.[1]
 

Αλκίμαχος

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Αλκίμαχος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 39 ετών και μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 224 μηνύματα.
Η ΕΕ με μελετες; Που το ειδες; Για δειξε αμς και εμας.Διοτι κατι μου λέει οτι αυθαιρετα πετας οτι ναναι.Πηγουλα λοιπον.
Που το ειδες;
Παραθέτω τα παρακάτω αυτούσια από την σελίδα της ΕΕ:
"Το ΕΠΕΠ συστάθηκε το 2008 και αργότερα αναθεωρήθηκε το 2017"
Η συμβουλευτική ομάδα για το ΕΠΕΠ, που συστάθηκε το 2008, αποτελεί το κεντρικό φόρουμ συζήτησης μεταξύ της Επιτροπής, των χωρών και των ενδιαφερόμενων μερών από τον κόσμο της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, της απασχόλησης και της κοινωνίας των πολιτών"

Ποιοι έχουν συμμετοχή στη σύσταση και πως; αυτά θα τα δεις στην ιστοσελίδα της ΕΕ https://europa.eu/europass/el/ergaleia-europass/eyropaiko-plaisio-epaggelmatikon-prosonton

Παρακάτω είναι το λινκ για την επιτροπή εμπειρογνωμόνων του ΕΠΕΠ στο οποίο θα βρεις και όλα τα πρακτικά έγγραφα των συνεδριάσεων:

Εδώ είναι και το λινκ του Ευρωπαϊκού ιδρύματος επαγγελματικής εκπαίδευσης το οποίο συμμετέχει στην διαμόρφωση του ΕΠΕΠ.


Εδώ θα δεις το εθνικό Πλαίσιο προσόντων της Ελλάδας αλλά σε αυτή τη σελίδα υπάρχουν και πληροφορίες από τις εκθέσεις συσχετίσεων που προηγήθηκαν της υιοθέτησης του.

Αυτά τα ολίγα.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 29,819 μηνύματα.
Παραθέτω τα παρακάτω αυτούσια από την σελίδα της ΕΕ:
"Το ΕΠΕΠ συστάθηκε το 2008 και αργότερα αναθεωρήθηκε το 2017"
Η συμβουλευτική ομάδα για το ΕΠΕΠ, που συστάθηκε το 2008, αποτελεί το κεντρικό φόρουμ συζήτησης μεταξύ της Επιτροπής, των χωρών και των ενδιαφερόμενων μερών από τον κόσμο της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, της απασχόλησης και της κοινωνίας των πολιτών"

Ποιοι έχουν συμμετοχή στη σύσταση και πως; αυτά θα τα δεις στην ιστοσελίδα της ΕΕ https://europa.eu/europass/el/ergaleia-europass/eyropaiko-plaisio-epaggelmatikon-prosonton

Παρακάτω είναι το λινκ για την επιτροπή εμπειρογνωμόνων του ΕΠΕΠ στο οποίο θα βρεις και όλα τα πρακτικά έγγραφα των συνεδριάσεων:

Εδώ είναι και το λινκ του Ευρωπαϊκού ιδρύματος επαγγελματικής εκπαίδευσης το οποίο συμμετέχει στην διαμόρφωση του ΕΠΕΠ.

Εδώ θα δεις το εθνικό Πλαίσιο προσόντων της Ελλάδας αλλά σε αυτή τη σελίδα υπάρχουν και πληροφορίες από τις εκθέσεις συσχετίσεων που προηγήθηκαν της υιοθέτησης του.

Αυτά τα ολίγα.
Μα αυτο εξηγω παραπανω.
ΔΕΝ ΜΕ ΑΦΟΡΑ.
Κατα τα αλλα μπορεις να δικαιολογεις οσο θες την κυβερνησουλα σου,αλλα ειναι αδικαιολογητη.
Αλλο συμβουλευτικο και αλλο αυτα που κανει η κυβερνησαρα σου.Κανενας δεν αναγκασε την κυβερνηση να κανει τις μαλακιες που κανει.

Οι ίδιοι που καθόρισαν ότι εσύ μπορείς να πάρεις ανώτερη θέση απο τον φιλόλογο. Ετσι ειναι η άδικη ζωη, άλλους τους ανεβάζει και άλλους τους κατεβάζει :laugh:
1672233948254.png
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 29,819 μηνύματα.
Ας μιλησουμε γενικοτερα για την απαξιωση της τεχνης απο την εκαστοτε εξουσια,εχγωρια και διεθνη.Η αποθεωση των τεχνοκρατων και η απαξιωση οτιδηποτε πνευματικου/καλλιτεχνικου παντα αποσκοπει καπου.

Καποιες σκεψεις.
Εχουν αφορμη ακριβως αυτο που εγραψα στο αρχικο μου ποστ,τον διωγμο της Τεχνης απο τα λυκεια για αρχη.

Σκέψεις για τη θέση της μουσικής και γενικότερα της τέχνης στο ελληνικό σχολείο​

«Κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν είναι τέλειο, αλλά ακόμα και αυτή η φράση είναι μια δικαιολογία που ενισχύει πάλι τις υπάρχουσες στρεβλώσεις και χαρίζει το benefit of the doubt στην εκτελεστική εξουσία»
Θέλοντας να γράψω κάποια πράγματα για το μάθημα της μουσικής δεν μπορώ παρά να το βλέπω εντός του πλαισίου στο οποίο αυτό αποκτά την αναγνωρίσιμη μορφή του. Πρόκειται για ένα μάθημα το οποίο κινδυνεύει να χάσει την επιστημονική και καλλιτεχνική του αξία ως τέτοιο αφού στη δημόσια σφαίρα, όταν μιλάμε για τέχνη, συνήθως προϋποθέτουμε μία κακώς νοούμενη ιδέα του ταλέντου ως βασικό της στοιχείο (ότι η έξι προς την τέχνη είναι εκ θεού και γι’ αυτό δεν την αξιολογούμε απλοϊκά, όπως τα μαθηματικά, όπου λέμε ότι το 1+1=2 άρα είναι σωστό, ή όπως τη γλώσσα, όπου λέμε ότι υποκείμενο, ρήμα και αντικείμενο είναι λάθος να χωρίζονται μεταξύ τους με κόμμα, ή, ακόμα χειρότερα, επιχειρούμε μία τέτοιου τύπου αισχρή αξιολόγηση).


Βάσει του παραπάνω, δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη η μη τροφοδοσία των δημοτικών σχολείων με τα βιβλία μαθητή του μαθήματος της μουσικής (πώς να κρίνουμε ορθολογικά την παιδαγωγική πρόοδο σε ένα μάθημα το οποίο υπάρχει μόνο για τα ταλέντα;). Το συγκεκριμένο γεγονός είναι απλά μία έκφανση της πολιτικής υποβάθμισης του κατά τον Αριστοτέλη σημαντικότερου μαθήματος (βλ. Πολιτικά, βιβλίο 8). Έτσι, δεν θα πρέπει να προκαλεί έκπληξη η διάχυση στρεβλών απόψεων για την τέχνη (όχι μόνο τη μουσική), ως ενός πεδίου ξένου για τον υπό διαμόρφωση πολίτη (όσο και των υποτιθέμενων ήδη διαμορφωμένων πολιτών), το οποίο προκαλεί τον φόβο και την αποστροφή που προκαλούσε πάντα το στοιχείο που χαρακτηριζόταν ξένο για τον πολίτη (ή υπήκοο) διαφόρων ιστορικών εποχών. Η παγίωση τέτοιων απόψεων οδηγεί στις αναμενόμενες ερωτήσεις ορισμένων μαθητών με τις οποίες εκφράζουν το γενικότερο πνεύμα της εποχής, αυτό της συσσώρευσης γνώσεων ως μέσο για μία κερδοφόρα οικονομική δραστηριότητα (ακόμα και η ιδέα της τέχνης ως leisure, ανάπαυλα από την εργασία, αποτελεί την προέκταση της οικονομικής ζωής στον ελεύθερο χρόνο με στόχο, πάντα, την αποδοτικότερη επιστροφή σε αυτήν).

Παλιότερα, αυτό γινόταν αισθητό μόνο στα καλλιτεχνικά μαθήματα. Πλέον, ακόμα και τα θετικά μαθήματα αποτελούν θύματα αυτής της επιβολής της βασικής οικονομικής αρχής (minimum κόστος, maximum κέρδος). Η τέχνη υποβαθμίζεται σε υποκατάστατο της εργασίας, ο δημόσιος λόγος μετατρέπεται σε μεταπροφορικό ακρωτηριάζοντας μορφή και περιεχόμενο και περιορίζεται στην έκφραση μιας στείρας καθημερινότητας (απλουστεύει βίαια και ψευδώς το σύνθετο), η επιστήμη μετατρέπεται σε ένα εύκολο εξουσιαστικό επιχείρημα, σε μία νέα μεταφυσική πέφτοντας και αυτή θύμα των πολιτικών και οικονομικών συμφερόντων που την μορφοποιούν στα μέτρα τους.
Υπό τις παραπάνω συνθήκες, η μουσική λαμβάνει πρώτη το πλήγμα που της αναλογεί (μαζί με το αντικείμενο της θεατρικής αγωγής και των εικαστικών). Εξοστρακισμένη από το ελληνικό γενικό λύκειο, περιθωριοποιημένη στις πιο κάτω βαθμίδες, αποτελεί ακόμα ένα λαμπρό παράδειγμα αντικειμένου το οποίο υφίσταται τόσο σε πλουσιότερες όσο και σε φτωχότερες χώρες από τη δική μας. Με λίγα λόγια, οι απόψεις μας περί αριστοκρατικού ή ανούσιου μαθήματος (αφού δεν παρέχει κάτι απτό για την καθημερινότητα) λένε περισσότερα για εμάς ως λαό και το εκπαιδευτικό μας σύστημα ως κοινωνική στόχευση (και το τι αντιλαμβανόμαστε ως εκπαίδευση) παρά για το ίδιο το μάθημα.
Τα προβλήματα που αναδεικνύονται, πλέον, αποτελούν τη βάση της πλειονότητας των δεινών του ελληνικού παραδείγματος (μία πρόσφατα δημοσιευμένη επιστολή δεν πρέπει να μας εκπλήσσει), μίας μορφής εκπαίδευση τόσο αναποτελεσματική που να έχει γίνει δεκανίκι της ιδιωτικής
Η υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας είναι υποβάθμιση του δημόσιου χώρου, του δημόσιου λόγου, της δημόσιας κριτικής σκέψης
. Συνεπώς, όσοι την εδραίωσαν δημιούργησαν και το τέρας με τα πολλά κεφάλια (στρεβλές απόψεις για την τέχνη, τοξικός δημόσιος λόγος, πτώση του κύρους της επιστήμης μέσω της χρήσης της ως επιχείρημα εξουσίας).

Δεν στοχεύω στην υπόδειξη ενός σχολείου που θα πρέπει να καλλιεργεί όλες τις ανθρώπινες διαστάσεις με την ίδια ζέση (όσο και αν κάτι τέτοιο, κατά τη γνώμη μου, θα έπρεπε) αλλά, σίγουρα, το δημόσιο σχολείο μόνο του, όπως είναι τώρα, δεν μπορεί να ανταπεξέλθει ούτε σε αυτόν τον ρόλο ούτε στον ρόλο της προετοιμασίας ενός ειδικευμένου (ή προ-ειδικευμένου) πολίτη. Αξίζει να θυμάται κανείς πώς σχολίαζε με έντονη πίκρα ο Χρόνης Μίσσιος το παραπάνω.

Οι τέχνες, μπροστά στο περιβάλλον αυτό, δεν είναι μόνο, όπως πολλοί πιστεύουν, αχρείαστες (μπερδεύοντας το χρήσιμο και το χρηστικό) αλλά, λόγω της λανθάνουσας δυναμικής τους, αποτελούν την απειλή μπροστά στο υπάρχον σύστημα βαρβαρότητας, όντας ικανές να αναθρέψουν έναν πολίτη που τουλάχιστον θα έχει την πνευματική δυνατότητα να ανατρέψει τη βαρβαρότητα αυτή. Έναν πολίτη που θα συμμετέχει, θα αμφιβάλει, θα κρίνει, θα αυτοκριτικάρεται, θα αποφεύγει να φουσκώνει το στήθος του υπερήφανα για να ενισχύσει μία έννοια ταυτότητας, θα αντιλαμβάνεται ότι είναι άνθρωπος αναγνωρισμένος εντός μίας πολιτείας με όλα τα στρεβλά του και έτσι θα αγκαλιάσει την ανθρωπινότητα και την αλληλεγγύη. Έναν πολίτη που θα επιζητεί και ταυτόχρονα θα αμφισβητεί την αισθητική.

Το σημείο στο οποίο στέκεται το υπουργείο δεν φαίνεται να συμφωνεί με τα ακριβώς προαναφερθέντα. Απουσία μουσικών οργάνων από τα σχολεία, απουσία αιθουσών, στο δημοτικό δεν υπάρχει το δίωρο της χορωδίας, μη διαμοιρασμός βιβλίων μαθητή για το μάθημα της μουσικής στα δημοτικά, περιορισμός του αντικειμένου του θεάτρου μόνο στις τέσσερις πρώτες τάξεις του δημοτικού, απαγορευτικός αριθμός μαθητών.

Φυσικά, όταν στα ΕΠΑΛ υπάρχουν τα προβλήματα που απλά φανερώνονται με μία επιστολή
(και, φυσικά, ο κόσμος τα έχει τούμπανο εδώ και πολλά χρόνια), κάποιος θα έλεγε ότι τα παραπάνω είναι περιττά.

Θα έκανε πάλι το λάθος στο οποίο έγινε αναφορά παραπάνω, παίζοντας το χαρτί των αριστοκρατικών ή ανούσιων προτάσεων.

Κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν είναι τέλειο, αλλά ακόμα και αυτή η φράση είναι μια δικαιολογία που ενισχύει πάλι τις υπάρχουσες στρεβλώσεις και χαρίζει το benefit of the doubt στην εκτελεστική εξουσία. Δεν υπάρχουν πια δικαιολογίες για την κακή μορφή του συστήματος. Αφού τόσο φτωχότερες όσο και πλουσιότερες χώρες έχουν καταφέρει να έχουν καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα από εμάς, τα μόνα περιττά είναι τα λόγια που μας προσφέρουν και την παραμικρή παρηγοριά.

*Αθανάσιος Γρίβας, διευθυντής 18ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου

Βασίλης Σαμπάς, καθηγητής μουσικής


 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Δικηγόρος. Έχει γράψει 2,164 μηνύματα.

Αλκίμαχος

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Αλκίμαχος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 39 ετών και μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 224 μηνύματα.
Ας μιλησουμε γενικοτερα για την απαξιωση της τεχνης απο την εκαστοτε εξουσια,εχγωρια και διεθνη.Η αποθεωση των τεχνοκρατων και η απαξιωση οτιδηποτε πνευματικου/καλλιτεχνικου παντα αποσκοπει καπου.

Καποιες σκεψεις.
Εχουν αφορμη ακριβως αυτο που εγραψα στο αρχικο μου ποστ,τον διωγμο της Τεχνης απο τα λυκεια για αρχη.
Για πες μας που ακριβώς είδες την απαξίωση που έφερα εγώ ο τεχνοκράτης; Βγάζουν από τα λύκεια τα καλλιτεχνικά λοιπόν. Συμφωνώ ότι αυτό είναι απαράδεκτο (αν και εντελώς άσχετο με τις διαμαρτυρίες που έκαναν μόνο οι ηθοποιοί) αλλά με ποιο τρόπο θα λυθεί πάνω στη βάση του ότι οι ανώτερες καλλιτεχνικές σχολές σύμφωνα πάντα με αυτά που διεκδικούν οι ηθοποιοί, θα πρέπει να θεωρηθούν ανώτατες;
Μήπως μας λες ότι οι απόφοιτοι δραματικών ( εν προκειμένω) σχολών πρέπει να έχουν το δικαίωμα να διορίζονται στα λύκεια ως καθηγητές καλλιτεχνικών; Πες το μας εξ' αρχής αν είναι έτσι.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 29,819 μηνύματα.
Κια βεβαια για να μην διαστρεβλωνουν καποιοι ΕΠΙΤΗΔΕΣ την πραγμνατικοτητα,οι ηθοποιοι δεν λενε απο ανωτερες σπουδες να θεωρουνται ανωτατες... :whatever: οι ηθοποιοι λενε αυτο
Είχε προηγηθεί δυναμική συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Υπουργείο Πολιτισμού και πορεία προς τη Βουλή, από τα μέλη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος (ΠΟΘΑ) και τους σπουδαστές των δραματικών σχολών, μαζί με ηθοποιούς που βλέπουν τα πτυχία τους να υποτιμώνται στον βαθμό απολυτηρίου Λυκείου, με βάση την απόφαση των Υπουργείων Παιδείας και Εσωτερικών και την υπογραφή της ΠτΔ Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
Δηλαδη δεν αγνωριζεται καμια σπουδη.

Κια για να βαλω ακομα περισσοτερο τα πραγματα στη θεση τους,καθολου δεν με αφορα το τι θεση παιρνει στο δημοσιο ενας ηθοποιος,ΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝ οπως και να το κανουμε,με ενδιαφερει ομως η ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ,οτι ακριβως λεει και ο τιτλος του θεματος δηλαδη..διοτι αυτη η κινηση ακριβως αυτο κανει.

Απαξιωνει την τεχνη και τους καλλιτεχνες,οπως χρονια τωρα συμβαινει.Κια οχι μονο στην ελλαδα αλλα ΠΟΛΥ στην ελλαδα.

ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΟΧΙ ΤΥΧΑΙΑ.
Παντα η τεχνη ενοχλει την εκαστοτε εξουσια και γενικοτερα τις εξουσιες.
Αυτο ειναι το θεμα μου.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Αλκίμαχος

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Αλκίμαχος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 39 ετών και μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 224 μηνύματα.
Απο συνεντευξη εικαστικου/γλυπτη

Πάντα η τέχνη ως ασυμβατική πράξη σε σχέση με την κοινή λογική και ως ένα εν δυνάμει πεδίο αμφισβήτησης, ενοχλεί και φοβίζει τα συστήματα εξουσίας, παντός χρώματος και ιδεολογικής κατεύθυνσης. Γι’ αυτό, ζητούμενο πάντα παραμένει η με κάθε μέσο αποδυνάμωση της τέχνης και κάθε πνευματικής πράξης που κλονίζει τη «βασιλεία» των δομών εξουσίας!


Κλονίζει η τέχνη τις εξουσίες μόνο που δεν μας είπες εσύ που ξεκαθάρισες εξ' αρχής ότι είσαι "ανώτερη από πε" σε ποια δομή εξουσίας παλεύεις να τρυπώσεις καημένη... Υποκρίνεται ότι κόπτεσαι για την τέχνη και πασπαλίζεις ασυναρτησίες και επίθετα όταν σε στριμώχνουν. Εναντιώνεσαι στις βαθμίδες εκπαίδευσης; Γιατί σε αυτό εναντιώνονται οι ηθοποιοί. Αν ναι τότε γιατί μας τα κάνεις μπαλόνια με το επίπεδο εκπαίδευσης που έβγαλες και τι επαγγελματική ισοτιμία σου έδωσε; Ε; Εκεί που σου εξασφαλίζει την καλή θέση στην "ιεραρχία της εξουσίας" κάνεις μόκο και όχι μόνο τα δέχεσαι αλλά χρησιμοποιείς την από θέσης "έγκυρη υπό την αιγίδα του κράτους" ανωτερότητα σου για να δηλώσεις a priori ότι είσαι ήδη πολύ ψηλά και με στυλ "κοιτάξτε εσείς οι πληβείοι τι θα κάνετε" μας κουνάς το δάχτυλο.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 29,819 μηνύματα.
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,125 μηνύματα.
Βγηκε η ΝΔ και κατηργησε τα εικαστικα και την μουσικη απο το λυκειο.
Μουσική και εικαστικά, γνωστά και ως "η ώρα του παιδιού".

Πέρα από αυτό, εγώ διαβάζω το ΠΔ και δεν μπορώ να καταλάβω τι πρόβλημα σας προξένησε. Τυποποίηση προσόντων και κατηγοριοποίηση αυτών για την κατάταξη στις 4 βαθμίδες (ΥΕ, ΔΕ, ΤΕ, ΠΕ). Η δήθεν υπόβαθμιση πώς προκύπτει;
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 29,819 μηνύματα.
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Δικηγόρος. Έχει γράψει 2,164 μηνύματα.
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,125 μηνύματα.
Ναι προφανως αυτο λετε.Κατανοητο αλλα δεν ειναι ετσι.Αυτο ομως θελετε.Σορυ.Αυτο εξηγω τοσες ωρες τωρα.
Δόξα τω θεώ, σχολείο πήγαμε, εικαστικά μουσική κάναμε, δημοτικό γυμνάσιο λύκειο, σε όσες τάξεις ήτανε... Έτσι ήταν και έτσι είναι, μην λέμε ότι θέλουμε επειδή είναι μαγαζάκι μας και θέλουμε να μεγαλοδείχνουμε.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 29,819 μηνύματα.
Δόξα τω θεώ, σχολείο πήγαμε, εικαστικά μουσική κάναμε, δημοτικό γυμνάσιο λύκειο, σε όσες τάξεις ήτανε... Έτσι ήταν και έτσι είναι, μην λέμε ότι θέλουμε επειδή είναι μαγαζάκι μας και θέλουμε να μεγαλοδείχνουμε.
Ετσι ηταν ναι..διοτι καν δεν υπηχρε βιβλιο αγαπητε,αυτο λεμε.ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ..ΑΥΤΟ ΛΕΜΕ.
Δοξα το θεο βιβλια μπηκαν,οι περισσοτεροι κανουμε κατι πολυ παραπανω απο σωστα την δουλεια αμς,επισης φανταζομαι οτι σε ενα σχολειο πηγες οχι σε 20 σχολεια.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top