Η σπουδαιότητα του Ελληνικού έθνους

Guest 207242

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Μπορεί να μην το συνηδειτοποιούμε αλλά ζούμε πραγματικά σε ένα σπουδαίο έθνος. Στα πλαίσια του εφικτού. Υπάρχουν πολλές κοινές παρανοήσεις που μόλις φύγουν από τη μέση το καταλαβαίνει κανείς αυτό καλύτερα. Πρώτον οι πληθυσμοί ενός μέρους έχουν διαχρονικότητα. Δηλαδή αυτό σημαίνει πως εμένα δεν μπορεί να με αφήνει αδιάφορο πως σε αυτά τα εδάφη έζησε παλαιότερα ένας Περικλής ένας Αριστοτέλης ένας Σωκράτης ένας Ερατοσθένης. Αυτοί που έθεσαν τα θεμέλια του παγκόσμιου πολιτισμού τότε πέρα από τα δώρα, από το πόνημα τους μας έχουν αφήσει και ένα "βαρύ" όνομα για να τιμήσουμε.

Σε αυτά τα εδάφη επίσης έλαμψε η σπουδαιότερη αυτοκρατορία που γνωρίζουμε, κατά την γνώμη μου. Η Βυζαντινή αυτοκρατορία. Ηταν σπουδαία γιατί περιέκλεισε τον χριστιανισμό. Δηλαδή την διδασκαλία της αγάπης. Οταν όλοι οι άλλοι γύρω βάρβαροι κόβαν κεφάλια παιδιών με τη σπάθα είχαμε εδώ μια αυτοκρατορία με κάποια ψήγματα αγάπης και δικαιοσύνης μέσα στο μεσαίωνα και το πρωτογονισμό.

Το 1821 οι εθνικοί μας ήρωες έδειξαν πως δεν είναι απλά σκλάβοι, αλλά έχουν ψυχή. Αν και υπέφεραν 400 χρόνια υπο τον Τούρκικο ζυγό. Και ο λαός. Σήμερα ζούμε σε ένα εκσυγχρονισμένο κράτος. Πρόσφατα συντρίψαμε τον ιμπεριαλιστή και βάρβαρο Ερντογάν και τους διαβολικούς ακόλουθους τους με υβριδικό πόλεμο και ανορθόδοξο πόλεμο. Αλλά δεν είναι αυτό το σημαντικότερο. Το σημαντικότερο σε υπαρξιακό-φιλοσοφικό επίπεδο είναι οτι ζούμε με αγάπη και δικαιοσύνη. Στο βαθμό του εφικτού. Συζητάμε, αποφασίζουμε, φροντίζουμε τους νέους και τους γέρους και τα παιδιά κ.α.

Ακόμα και η ζημία στους "κακούς" του κόσμου δεν γίνεται όπως νομίζετε. Δηλαδή επειδή η Αμερική είναι πλούσια και τεχνολογικά κραταιά σε Stealth δε σήμαινει οτι κάνει την περισσότερη ζημιά στους "κακούς" προωθεί το καλό και επιτελεί θεάρεστο έργο.
 

Μαυρίκιος

Διάσημο μέλος

Ο Μαυρίκιος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2.831 μηνύματα.
Κουίζ, ένας που είναι από πατέρα Έλληνα και μητέρα κάτι άλλο Αγγλίδα ας πούμε θεωρείται Έλληνας? Τα παιδιά του Μητσοτάκη ας πούμε ή ο Γιώργος Παπανδρέου που ψηφίστηκε πρωθυπουργός με 40% και είναι στο 1/4 Έλληνας.
 

Nihilist

Τιμώμενο Μέλος

Ο Nihilist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1.358 μηνύματα.
Σε αυτά τα εδάφη επίσης έλαμψε η σπουδαιότερη αυτοκρατορία που γνωρίζουμε, κατά την γνώμη μου. Η Βυζαντινή αυτοκρατορία. Ηταν σπουδαία γιατί περιέκλεισε τον χριστιανισμό. Δηλαδή την διδασκαλία της αγάπης. Οταν όλοι οι άλλοι γύρω βάρβαροι κόβαν κεφάλια παιδιών με τη σπάθα είχαμε εδώ μια αυτοκρατορία με κάποια ψήγματα αγάπης και δικαιοσύνης μέσα στο μεσαίωνα και το πρωτογονισμό.
Βασικά όταν ο Αβερρόης και ο Αβικέννας μεγαλουργούσαν, οι βυζαντινοί έτρωγαν εικόνες, αλληλοσφάζονταν, κατέστρεφαν καθετί αρχαιοελληνικό και η πνευματική δραστηριότητα περιοριζόταν σε σχολιασμό της Βίβλου ή στην καλύτερη σε αντιγραφή χωρίς βήματα πρόοδου των σχολίων των αρχαίων.
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 22.066 μηνύματα.
Δίδασκε την αγάπη. Τρομερή αγάπη. Ξέρεις γιατί ο Ιουστινιανός Β' λέγεται " ο Ρινότμητος; Το 695 ανατρέπεται από τον Λεόντιο ο οποίος τον περιφέρει στον Ιππόδρομο και του κόβει τη μύτη. Μια πρακτική του Βυζαντίου ήταν η ρινοκοπία με στόχο τον εξευτελισμό ενός εκπεσσόντα Αυτοκράτορα ή ενός διαδόχου που έπρεπε κάπως να του κλείσουν τον δρόμο για να μη θεωρείται απειλή.

Μια πρακτική που κυριάρχησε τον 7ο αιώνα ειδικά. Τέλος έβαλε ο ίδιος ο Ιουστινιανός Β' που ανήλθε ξανά στην εξουσία το 705 δείχνοντας ότι έναν αποφασιστικό άντρα ούτε μια κομμένη μύτη είναι αρκετή για να τον σταματήσει.
 

Nihilist

Τιμώμενο Μέλος

Ο Nihilist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1.358 μηνύματα.
Δίδασκε την αγάπη. Τρομερή αγάπη. Ξέρεις γιατί ο Ιουστινιανός Β' λέγεται " ο Ρινότμητος; Το 695 ανατρέπεται από τον Λεόντιο ο οποίος τον περιφέρει στον Ιππόδρομο και του κόβει τη μύτη. Μια πρακτική του Βυζαντίου ήταν η ρινοκοπία με στόχο τον εξευτελισμό ενός εκπεσσόντα Αυτοκράτορα ή ενός διαδόχου που έπρεπε κάπως να του κλείσουν τον δρόμο για να μη θεωρείται απειλή.

Μια πρακτική που κυριάρχησε τον 7ο αιώνα ειδικά. Τέλος έβαλε ο ίδιος ο Ιουστινιανός Β' που ανήλθε ξανά στην εξουσία το 705 δείχνοντας ότι έναν αποφασιστικό άντρα ούτε μια κομμένη μύτη είναι αρκετή για να τον σταματήσει.
Ή η Ειρήνη η Αθηναία που για να κρατήσει την εξουσία τύφλωσε το γιο της, με τέτοια σφοδρότητα που πέθανε από αιμορραγία μετά από μερικές μέρες. Επίσης τύφλωσε, έκοψε τη γλώσσα, τη μύτη και τα άκρα των στρατηγών της και τους εξόρισε.

Η βυζαντινή αυτοκρατορία νομίζω είναι διαβόητη για τις απάνθρωπες στιγμές που τη χαρακτηρίζουν, ακόμα και για μεσαιωνική κοινωνία. Η χριστιανική θρησκεία ήταν απλώς ένας μηχανισμός για την ιδεολογική εξατομίκευση και πρόσδοση υπόστασης στην αυτοκρατορία, αλλά ταυτόχρονα και εργαλείο εκμηδένισης της ατομικής διαφορετικότητας και ομογενοποίησης - τυποποίησης του πληθυσμού. Γιατί ο τυποποιημένος άνθρωπος είναι πιο προβλέψιμος και άρα λιγότερο επικίνδυνος.

Μπορεί στη δημιουργία του ο χριστιανισμός να ήταν μια ευγενής και πρωτοποριακή για την εποχή του στάση απέναντι στα ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά φυσικά αυτό εκφυλίστηκε από τους βυζαντινούς.
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 22.066 μηνύματα.
Ή η Ειρήνη η Αθηναία που για να κρατήσει την εξουσία τύφλωσε το γιο της, με τέτοια σφοδρότητα που πέθανε από αιμορραγία μετά από μερικές μέρες. Επίσης τύφλωσε, έκοψε τη γλώσσα, τη μύτη και τα άκρα των στρατηγών της και τους εξόρισε.

Η βυζαντινή αυτοκρατορία νομίζω είναι διαβόητη για τις απάνθρωπες στιγμές που τη χαρακτηρίζουν, ακόμα και για μεσαιωνική κοινωνία. Η χριστιανική θρησκεία ήταν απλώς ένας μηχανισμός για την ιδεολογική εξατομίκευση και πρόσδοση υπόστασης στην αυτοκρατορία, αλλά ταυτόχρονα και εργαλείο εκμηδένισης της ατομικής διαφορετικότητας και ομογενοποίησης - τυποποίησης του πληθυσμού. Γιατί ο τυποποιημένος άνθρωπος είναι πιο προβλέψιμος και άρα λιγότερο επικίνδυνος.

Μπορεί στη δημιουργία του ο χριστιανισμός να ήταν μια ευγενής και πρωτοποριακή για την εποχή του στάση απέναντι στα ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά φυσικά αυτό εκφυλίστηκε από τους βυζαντινούς.
Ναι συμφωνώ. Η εποχή του Διοκλητιανού ουσιαστικά είναι η αρχή της απολυταρχίας. Από το principatus στο dominatus. Ο Αυτοκράτορας παύει να είναι πρώτος πολίτης, είναι δεσποτικός και οι κάτοικοι παύουν να είναι πολίτες αλλά υπήκοοι.

Αυτό που λες είναι μια άποψη ακαδημαϊκών που ισχυρίζονται ότι ο λόγος που εκχριστιανίστηκε ο Κωνσταντίνος ο Μέγας και ακολούθησε φιλοχριστιανική πολιτική είναι γιατί είδε τον Χριστιανισμό ως σημαντικό σύμμαχο για να εδραιωθεί ένα απολυταρχικό συγκεντρωτικό σύστημα διακυβέρνησης.
 

Guest 207242

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Νομίζω η Βυζαντινή αυτοκρατορία ήταν και η μακροβιότερη εξ' όσων γνωρίζουμε? Πάνω από 1.000 χρόνια?
 

Guest 207242

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Κουίζ, ένας που είναι από πατέρα Έλληνα και μητέρα κάτι άλλο Αγγλίδα ας πούμε θεωρείται Έλληνας? Τα παιδιά του Μητσοτάκη ας πούμε ή ο Γιώργος Παπανδρέου που ψηφίστηκε πρωθυπουργός με 40% και είναι στο 1/4 Έλληνας.

Εγώ πιστεύω Ελληνας είναι αυτός που είναι ένα με τον Ελληνισμό, την Ελληνική κουλτούρα, όποιος νιώθει έτσι.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Δίδασκε την αγάπη. Τρομερή αγάπη. Ξέρεις γιατί ο Ιουστινιανός Β' λέγεται " ο Ρινότμητος; Το 695 ανατρέπεται από τον Λεόντιο ο οποίος τον περιφέρει στον Ιππόδρομο και του κόβει τη μύτη. Μια πρακτική του Βυζαντίου ήταν η ρινοκοπία με στόχο τον εξευτελισμό ενός εκπεσσόντα Αυτοκράτορα ή ενός διαδόχου που έπρεπε κάπως να του κλείσουν τον δρόμο για να μη θεωρείται απειλή.

Μια πρακτική που κυριάρχησε τον 7ο αιώνα ειδικά. Τέλος έβαλε ο ίδιος ο Ιουστινιανός Β' που ανήλθε ξανά στην εξουσία το 705 δείχνοντας ότι έναν αποφασιστικό άντρα ούτε μια κομμένη μύτη είναι αρκετή για να τον σταματήσει.

Αυτό είναι ένα περιστατικό βίας. Δε θα μπορούσε να λείπει. Ομως δεν μπορείς να πηγαίνεις από το ειδικό στο γενικό. Πρέπει να πηγαίνεις από το γενικό στο ειδικό ειδικά όταν θέλεις να κάνεις συγκρίσεις και να βγάλεις ένα καλοπροαίρετο και αντικειμενικό συμπέρασμα. Αν είναι έτσι μπορώ να σου πω και εγώ για το πολύ τρανό και γνωστό ανθρωπιστικό έργο του Κύριλλου και του Μεθόδιου.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 22.066 μηνύματα.
Αυτό είναι ένα περιστατικό βίας. Δε θα μπορούσε να λείπει. Ομως δεν μπορείς να πηγαίνεις από το ειδικό στο γενικό. Πρέπει να πηγαίνεις από το γενικό στο ειδικό ειδικά όταν θέλεις να κάνεις συγκρίσεις και να βγάλεις ένα καλοπροαίρετο και αντικειμενικό συμπέρασμα. Αν είναι έτσι μπορώ να σου πω και εγώ για το πολύ τρανό και γνωστό ανθρωπιστικό έργο του Κύριλλου και του Μεθόδιου.
Ούτε η μετάβαση από την εθνική θρησκεία ( αρχαιοελληνική ) στον χριστιανισμό έγινε ειρηνικά και με γαρύφαλλα. Οι πρώτοι χριστιανοί όταν από θύματα διωγμών έγιναν θύτες τα ίδια και χειρότερα έκαναν. Ο υιός του Μέγα Κωνσταντίνου ο αυτοκράτορας Κωνστάντιος Β' πήρε τα πρώτα σκληρά μέτρα κατά των εθνικών.
 

paskmak

Διάσημο μέλος

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, επαγγέλλεται Γιατρός και μας γράφει από Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 3.004 μηνύματα.
Βασικά όταν ο Αβερρόης και ο Αβικέννας μεγαλουργούσαν, οι βυζαντινοί έτρωγαν εικόνες, αλληλοσφάζονταν, κατέστρεφαν καθετί αρχαιοελληνικό και η πνευματική δραστηριότητα περιοριζόταν σε σχολιασμό της Βίβλου ή στην καλύτερη σε αντιγραφή χωρίς βήματα πρόοδου των σχολίων των αρχαίων.

Δεν ισχύει αυτό σε καμία περίπτωση.


Οι Άραβες που αναφέρεις και οι Εβραίοι πήραν την αρχαιοελληνική γραμματεία από τους βυζαντινούς- ειδικά η βυζαντινή Συρια ήταν το επίκεντρο της πνευματικής, πολιτιστικής και οικονομικής ανάπτυξης της Μ.Ανατολής από την οποία περνούσαν τα καραβάνια προς την αραβική χερσόνησο και επηρέασαν τους Άραβες, κατι που συνέβαλλε στην άνοδο του Ισλάμ. Οι ίδιοι οι Άραβες χαλίφηδες ανέπτυξαν ενδιαφέρον για την ελληνική σκεψη και ζήτησαν από την βυζαντινό αυτοκράτορα να τους στείλει χειρόγραφα για μελέτη και αντιγραφή.
Μαλιστα, τα ποσοστά αλφαβητισμού κατά τον 12-13ο αιωνα φτάσανε στο Βυζάντιο μέχρι και 30%(!), σε μια εποχη οπου στην δυση επικρατούσε πλήρης βάρβαροτητα και σκοταδισμός.



Το ότι χάθηκαν τα περισσότερα έργα της αρχαίας γραμματείας οφείλεται εν μέρει στο μενος των πρώτων χριστιανών, πολυ περισσοτερο ομως στο υλικό από το οποίο ήταν φτιαγμένα τα χειρόγραφα, τα οποία καταστράφηκαν λόγω παλαιότητας και έλλειψης ικανού αριθμού αντιγραφέων.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Nihilist

Τιμώμενο Μέλος

Ο Nihilist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1.358 μηνύματα.
Δεν ισχύει αυτό σε καμία περίπτωση.


Οι Άραβες που αναφέρεις και οι Εβραίοι πήραν την αρχαιοελληνική γραμματεία από τους βυζαντινούς- ειδικά η βυζαντινή Συρια ήταν το επίκεντρο της πνευματικής, πολιτιστικής και οικονομικής ανάπτυξης της Μ.Ανατολής από την οποία περνούσαν τα καραβάνια προς την αραβική χερσόνησο και επηρέασαν τους Άραβες, κατι που συνέβαλλε στην άνοδο του Ισλάμ. Οι ίδιοι οι Άραβες χαλίφηδες ανέπτυξαν ενδιαφέρον για την ελληνική σκεψη και ζήτησαν από την βυζαντινό αυτοκράτορα να τους στείλει χειρόγραφα για μελέτη και αντιγραφή.
Μαλιστα, τα ποσοστά αλφαβητισμού κατά τον 12-13ο αιωνα φτάσανε στο Βυζάντιο μέχρι και 30%(!), σε μια εποχη οπου στην δυση επικρατούσε πλήρης βάρβαροτητα και σκοταδισμός.



Το ότι χάθηκαν τα περισσότερα έργα της αρχαίας γραμματείας οφείλεται εν μέρει στο μενος των πρώτων χριστιανών, πολυ περισσοτερο ομως στο υλικό από το οποίο ήταν φτιαγμένα τα χειρόγραφα, τα οποία καταστράφηκαν λόγω παλαιότητας και έλλειψης ικανού αριθμού αντιγραφέων.
Δεν αντιλέγω, απλώς οι Άραβες πήραν τα αρχαιοελληνικά πορίσματα και νοοτροπία και τα εξέλιξαν, παράγοντας δικές τους πρωτότυπες επιστημονικές - φιλοσοφικές σκέψεις. Οι Βυζαντινοί κυρίως αντέγραφαν τα χειρόγραφα και στην καλύτερη έκαναν σύμφωνη με τη Βίβλο ερμηνεία τους. Είναι πράγματι μύθος ότι στο Βυζάντιο και στο Μεσαίωνα επικρατούσε απόλυτος σκοταδισμός, αλλά ισχύει πως η πρωτότυπη σκέψη είχε φτάσει σε τέλμα.
 

paskmak

Διάσημο μέλος

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, επαγγέλλεται Γιατρός και μας γράφει από Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 3.004 μηνύματα.
Δεν αντιλέγω, απλώς οι Άραβες πήραν τα αρχαιοελληνικά πορίσματα και νοοτροπία και τα εξέλιξαν, παράγοντας δικές τους πρωτότυπες επιστημονικές - φιλοσοφικές σκέψεις. Οι Βυζαντινοί κυρίως αντέγραφαν τα χειρόγραφα και στην καλύτερη έκαναν σύμφωνη με τη Βίβλο ερμηνεία τους. Είναι πράγματι μύθος ότι στο Βυζάντιο και στο Μεσαίωνα επικρατούσε απόλυτος σκοταδισμός, αλλά ισχύει πως η πρωτότυπη σκέψη είχε φτάσει σε τέλμα.

Πολλές ιδέες του Μεγα Βασίλειου- ναι του γνωστού Αι Βασίλη- βρίσκουν ακομα και σήμερα εφαρμογή στην αστροφυσική, για παράδειγμα . Στην Σικελία του 12ου αιωνα υπό τον Ρογεριο ΙΙ, είχαμε λόγω κυρίως βυζαντινής αλλά και αραβοεβραικης συμβολής, τα πρώτα ψήγματα της αναγέννησης , τα οποία καταστράφηκαν μετά την γερμανική-καθολική επικράτηση στο νησι. Βυζαντινοί λόγιοι ήταν αυτοί που συνέδραμαν στην αρχη της αναγέννησης λιγο πιο μετά , με την φυγή τους από την Πόλη και εγκατάστασης τους στην βόρεια Ιταλία, μετά την άλωση.


Το Βυζάντιο ήταν το πιο αναπτυγμένο κράτος, από πνευματικής άποψης( και όχι μονο), όλης της Ευρώπης και της Μ. Ανατολής, τον μεσαίωνα. Μπορεί να μην εβγαλε νεους αριστοτεληδες και πλατωνες, αλλά τουλάχιστον γνωστά εκατοντάδες λόγιους, χωρίς τους οποίους ούτε οι Άραβες αλλά ούτε και τα ευρωπαϊκά βασιλεια δεν θα είχαν υποστεί αυτή την πολιτιστική ζύμωση, η οποία άρχισε ν αλλαζει τον κόσμο σταδιακα.


Αποκεφαλισμοί, ακρωτηριασμοί και σφαγές συνέβαιναν ακομα και στις πιο λαμπρεσ σελίδες της ελληνικης ιστορίας, ακομα και σε περιόδους με τεράστια πνευματική, πολιτιστική και οικονομική ανάπτυξης. Αυτο δεν αλλαζει το γεγονός ότι το Βυζάντιο έπαιξε σημαντικό ρολο στην φυγή απο τον μεσαίωνα, και ας ειναι παραμελημένο αυτο στην σύγχρονη δυτική ιστοριογραφία λόγω παρελθοντικών ιδεολογικών και πολιτικών αντιπαραθέσεων.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Φυσικός. Έχει γράψει 10.323 μηνύματα.
Όπως εμείς στην Ελλάδα, έτσι και σε όλα τα κράτη πολλοί είναι υπερήφανοι για το έθνος τους, την ιστορία τους, τους ήρωές τους, τους προγόνους τους, τη θρησκεία τους, τον πολιτισμό τους. Φαντάζομαι ότι και αλλού θεωρούν ότι το έθνος τους είναι το σπουδαιότερο όλων των άλλων. Λογικά είναι όλα αυτά μέχρι ενός σημείου. Όμως το πρόβλημα είναι όταν κάποιοι θεωρούν ότι το δικό τους έθνος όχι απλά είναι ανώτερο, αλλά πρέπει να κυριαρχήσει και να καθυποτάξει τα άλλα έθνη ή και να εξαφανίσουν όσους δεν έχουν τις ίδιες (εθνικές, φυλετικές, θρησκευτικές, σεξουαλικές, βιολογικές) απόψεις με αυτούς. Αυτοί αυτοαποκαλούνται "εθνικιστές" αλλά δεν είναι παρά ρατσιστές και φυσικά πολύ επικίνδυνοι. Προφανώς αυτοί δεν έχουν καμία θέση στη δημόσια ζωή.

1675438614813.png
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 22.066 μηνύματα.
Να τονίσω και πάλι ότι πρώτα πρέπει να μαθαίνουμε ιστορία πριν να αναφέρουμε τέτοια πράγματα. Ο Εθνικισμός είναι ριζοσπαστική ιδέα ( και όχι ιδεολογία ) του 18ου αιώνα. Ένα παιδί του γαλλικού διαφωτισμού που η πιο συντηρητική του όψη προέρχεται στο δεύτερο στάδιο του κατά τις επιρροές του γερμανικού ρομαντισμού. Ουσιαστικά ήρθε ως αντίθεση στις πολυεθνικές, πολυθρησκευτικές Αυτοκρατορίες και ο εθνικισμός ήταν αυτός που τις έρριξε. Είναι η πίστις εις μία εθνική ταυτότητα που ενώνει τους πολίτες ( κοινή ιστορία, γη, γλώσσα, θρησκεία, πολιτισμός, ήθη και αξίες κλπ ). Δεν έχει σε καμμία περίπτωση να κάνει με ανωτερότητες του ενός λαού από τον άλλον. Η αντίληψις της ανωτερότητος των λευκών έχει τις απαρχές της αιώνες πριν την εμφάνιση του εθνικισμού. Όπως είπα, ο εθνικισμός είναι ιδέα, όχι ιδεολογία. Συνεπώς, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και από την αριστερά. Δεν έχει σημασία το αν είσαι σοσιαλιστής, καπιταλιστής ο,τιδήποτε. Από τη στιγμή που πιστεύεις στο Έθνος και στην εθνική ταυτότητα που το συντελεί τότε είσαι εθνικιστής, ασχέτως άλλων πεποιθήσεων.
 

Nihilist

Τιμώμενο Μέλος

Ο Nihilist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1.358 μηνύματα.
Πολλές ιδέες του Μεγα Βασίλειου- ναι του γνωστού Αι Βασίλη- βρίσκουν ακομα και σήμερα εφαρμογή στην αστροφυσική, για παράδειγμα . Στην Σικελία του 12ου αιωνα υπό τον Ρογεριο ΙΙ, είχαμε λόγω κυρίως βυζαντινής αλλά και αραβοεβραικης συμβολής, τα πρώτα ψήγματα της αναγέννησης , τα οποία καταστράφηκαν μετά την γερμανική-καθολική επικράτηση στο νησι. Βυζαντινοί λόγιοι ήταν αυτοί που συνέδραμαν στην αρχη της αναγέννησης λιγο πιο μετά , με την φυγή τους από την Πόλη και εγκατάστασης τους στην βόρεια Ιταλία, μετά την άλωση.


Το Βυζάντιο ήταν το πιο αναπτυγμένο κράτος, από πνευματικής άποψης( και όχι μονο), όλης της Ευρώπης και της Μ. Ανατολής, τον μεσαίωνα. Μπορεί να μην εβγαλε νεους αριστοτεληδες και πλατωνες, αλλά τουλάχιστον γνωστά εκατοντάδες λόγιους, χωρίς τους οποίους ούτε οι Άραβες αλλά ούτε και τα ευρωπαϊκά βασιλεια δεν θα είχαν υποστεί αυτή την πολιτιστική ζύμωση, η οποία άρχισε ν αλλαζει τον κόσμο σταδιακα.


Αποκεφαλισμοί, ακρωτηριασμοί και σφαγές συνέβαιναν ακομα και στις πιο λαμπρεσ σελίδες της ελληνικης ιστορίας, ακομα και σε περιόδους με τεράστια πνευματική, πολιτιστική και οικονομική ανάπτυξης. Αυτο δεν αλλαζει το γεγονός ότι το Βυζάντιο έπαιξε σημαντικό ρολο στην φυγή απο τον μεσαίωνα, και ας ειναι παραμελημένο αυτο στην σύγχρονη δυτική ιστοριογραφία λόγω παρελθοντικών ιδεολογικών και πολιτικών αντιπαραθέσεων.
Ισχύουν αυτά, αλλά άλλο λέω.

Καταρχάς απαντούσα στον θεματοθέτη που έγραψε ότι το Βυζάντιο ήταν πρότυπο αγάπης και δικαιοσύνης, την ώρα που οι υπόλοιποι λαοί ήταν βάρβαροι και αλληλοσφάζονταν. Νομίζω και συ θα διαφωνείς με αυτή τη δήλωση.

Για την πνευματική ανάπτυξη, δε νομίζω ότι χρειάζεται να το πάμε συγκριτικά. Γιατί να μην το δούμε απόλυτα; Ναι, ήταν πιο μπροστά απ τη Δύση, και λογικό με τέτοια πολιτική αστάθεια που υπήρχε εκεί.

Ωστόσο, το Βυζάντιο ήταν μια σκιά της αρχαιοελληνικής σκέψης και της Ρώμης. Τα περισσότερα πανεπιστήμια έκλεισαν μετά τον Ιουστιανό, όπως οι 4 γνωστές νομικές σχολές και η Ακαδημία του Πλάτωνα. Μία νομική σχολή άνοιξε απλώς στην Κων/πολη και έκλεισε σε λιγότερο από αιώνα.

Μετά, απ όσο ξέρω, η πνευματική δραστηριότητα περιορίστηκε στα μοναστήρια, και λογικό. Όταν θεωρείται οριακά καθήκον ένα μέλος της οικογένειας να πάει να μονάσει ή όταν οι κατάδικοι κλείνονται συνήθως σε μοναστήρια, επόμενο είναι να ασχολούνται μόνο με τα παλιά χειρόγραφα, να σχολιάζουν επιφανειακά κλπ. Αυτοί κυρίως ήταν οι λόγιοι του Βυζαντίου. Ελάχιστα αξιόλογα πράγματα βγήκαν από όλο αυτό, και μιλάμε για 800 χρόνια.

Αν πάλι το δεις συγκριτικά, οι Άραβες σε πολύ μικρό διάστημα εξέλιξαν τις προηγούμενες γνώσεις αρκετά περισσότερο απ ό,τι οι βυζαντινοί.
 

paskmak

Διάσημο μέλος

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, επαγγέλλεται Γιατρός και μας γράφει από Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 3.004 μηνύματα.
Ισχύουν αυτά, αλλά άλλο λέω.

1)Καταρχάς απαντούσα στον θεματοθέτη που έγραψε ότι το Βυζάντιο ήταν πρότυπο αγάπης και δικαιοσύνης, την ώρα που οι υπόλοιποι λαοί ήταν βάρβαροι και αλληλοσφάζονταν. Νομίζω και συ θα διαφωνείς με αυτή τη δήλωση.

2)Για την πνευματική ανάπτυξη, δε νομίζω ότι χρειάζεται να το πάμε συγκριτικά. Γιατί να μην το δούμε απόλυτα; Ναι, ήταν πιο μπροστά απ τη Δύση, και λογικό με τέτοια πολιτική αστάθεια που υπήρχε εκεί.

3)Ωστόσο, το Βυζάντιο ήταν μια σκιά της αρχαιοελληνικής σκέψης και της Ρώμης. Τα περισσότερα πανεπιστήμια έκλεισαν μετά τον Ιουστιανό, όπως οι 4 γνωστές νομικές σχολές και η Ακαδημία του Πλάτωνα. Μία νομική σχολή άνοιξε απλώς στην Κων/πολη και έκλεισε σε λιγότερο από αιώνα.

Μετά, απ όσο ξέρω, η πνευματική δραστηριότητα περιορίστηκε στα μοναστήρια, και λογικό. Όταν θεωρείται οριακά καθήκον ένα μέλος της οικογένειας να πάει να μονάσει ή όταν οι κατάδικοι κλείνονται συνήθως σε μοναστήρια, επόμενο είναι να ασχολούνται μόνο με τα παλιά χειρόγραφα, να σχολιάζουν επιφανειακά κλπ. Αυτοί κυρίως ήταν οι λόγιοι του Βυζαντίου. Ελάχιστα αξιόλογα πράγματα βγήκαν από όλο αυτό, και μιλάμε για 800 χρόνια.

4)Αν πάλι το δεις συγκριτικά, οι Άραβες σε πολύ μικρό διάστημα εξέλιξαν τις προηγούμενες γνώσεις αρκετά περισσότερο απ ό,τι οι βυζαντινοί.


1)Βάρβαροι με την εννοια ότι δεν κατείχαν την ελληνορωμαϊκή κληρονομιά και ειχαν άλλους τρόπους, ήθη Κ εθιμα. Την εποχη που το μπανιο ήταν άγνωστη λέξη στην δυση, το πιρούνι εργαλείο του διαβολου επειδή είχε σχήμα τρίαινας κ.ο.κ. οι βυζαντινοί ειχαν τάξεις ανώτερη και πιο ποιοτική ζωή, ειδικά κατά τις περιόδους ευημερίας της αυτοκρατορίας. Προφανως η ανθρώπινη ζωή είχε άλλη αξία στην αρχαία και μεσαιωνική εποχη, και οποίος νομιζει ότι τα πράγματα ξαφνικά άλλαξαν και ειρηνεύσαν με την έλευση του χριστιανισμού ειναι βαθια νυχτωμένος.

2) Πολιτική αστάθεια υπήρχε παντου και σχεδόν πάντοτε σ όλη την Ευρώπη τον μεσαίωνα. Οι βυζαντινοί ειχαν την τυχη να ειναι κληρονόμοι της αρχαίας Ελλάδας και Ρώμης, σε σχεση με την κεντρική Ευρώπη, οπου επικρατούσαν κυρίως γερμανικά φύλα με σχεδόν μηδαμινή πολιτιστική/πνευματική ανάπτυξη, κατι το οποίο άλλαξε με την αναγέννηση.


3) Και όμως αποτέλεσε το κατάλληλο προζύμι για την ταχεία ανάπτυξη των πολιτισμών που γειτνιαζαν με την αυτοκρατορία. Θετικά Δεν κρινω το Βυζάντιο μονο από την καθ εαυτην ανάπτυξη του- που ήταν συγκριτικά πολυ μικρότερη απ αυτή του αρχαίου κόσμου και Κ μ αυτο που ακολουθησε στην αναγέννηση- αλλά περισσοτερο που διατήρησε την αρχαία κληρονομιά και την μεταλαμπάδευσε στους γειτονικούς λαούς.

4) Ως ένα βαθμό . Δεν έπεφεραν ριζική αλλαγή, όπως αργοτερα οι Ευρωπαίοι, και αυτο λογω σοβαρών εσωτερικών εριδων που τους εκσφενδόνισαν πισω στο ορθοδοξο, μισαλλόδοξο Ισλάμ σχετικά γρήγορα μετά την ταχεία ανάπτυξη τους.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Μαθηματικός και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 22.632 μηνύματα.
Κουίζ, ένας που είναι από πατέρα Έλληνα και μητέρα κάτι άλλο Αγγλίδα ας πούμε θεωρείται Έλληνας? Τα παιδιά του Μητσοτάκη ας πούμε ή ο Γιώργος Παπανδρέου που ψηφίστηκε πρωθυπουργός με 40% και είναι στο 1/4 Έλληνας.

O Έλληνας πρωθυπουργός Mitsutaki μπορεί να έχει ιαπωνέζικη ρίζα. Ποιος ξέρει...
 

Μαυρίκιος

Διάσημο μέλος

Ο Μαυρίκιος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2.831 μηνύματα.
O Έλληνας πρωθυπουργός Mitsutaki μπορεί να έχει ιαπωνέζικη ρίζα. Ποιος ξέρει...

Από την στιγμή που γεννήθηκες στην Ελλάδα, έχεις μητρική γλώσσα τα Ελληνικά, Ελληνικό ονοματεπώνυμο, είσαι Ορθόδοξος, έχεις Έλληνες γονείς, παππούδες επίσημα είσαι Έλληνας χωρίς να γνωρίζουμε το γενεαλογικό σου δέντρο πιο πίσω. Κάποια μακρινή ρίζα ξένη όλοι θα έχουμε πιθανότατα αλλά δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε από πότε και σε τι ποσοστό. Ο Μητσοτάκης που λες ακούγεται ότι έχει από την Βενετία αλλά αυτά είναι μόνο φήμες και ο ίδιος δεν το έχει αναγνωρίσει, εκτός του ότι οι Βενετοί έχουν και αυτοί DNA που μοιάζει πολύ με το Ελληνικό, τους Μεσαιωνικούς εννοώ γιατί τώρα έγιναν και αυτοί Λομβαρδοί.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 207242

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ισχύουν αυτά, αλλά άλλο λέω.

Καταρχάς απαντούσα στον θεματοθέτη που έγραψε ότι το Βυζάντιο ήταν πρότυπο αγάπης και δικαιοσύνης, την ώρα που οι υπόλοιποι λαοί ήταν βάρβαροι και αλληλοσφάζονταν. Νομίζω και συ θα διαφωνείς με αυτή τη δήλωση.

Δεν είπα οτι ήταν πρότυπο αγάπης. Είπα οτι υπήρχαν "ψήγματα" αγάπης και συμπόνιας μεσ' το μεσαίωνα των άλλων. Difference.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top