Η κατάρρευση της Ελληνικής βιομηχανίας.

Ποια ήταν η σημαντικότερη ελληνική βιομηχανία κατά την άποψη σας;;
Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 9)

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 28,182 μηνύματα.
Είναι γνωστό οτι η Ελλάδα σήμερα δεν αποτελεί βιομηχανική χώρα, τουλάχιστον όχι βαρια βιομηχανική, και βασίζεται πλήρως στον τουρισμο , εστίαση και γενικά στον τομέα των υπηρεσιών (τριτογενής τομέας) ώστε να αναπτυχθεί. Παρολο αυτά η Ελλάδα δεν ήταν πάντα έτσι, συγκεκριμένα τις δεκατίες του 1970 και 1980 η Ελλάδα εξελισσόταν σε έναν βιομηχανικό γίγαντα στην Νότια Ευρώπη με πολύ μεγάλες εταιρείες να έχουν την παραγωγή τους εδώ , μερικές από αυτές ήταν ελληνικές ενώ άλλες μεγάλες πολυεθνικές. Κάποια παραδείγματα ήταν τα εξής:

•Izola: Αποτέλεσε την μεγαλύτερη βιομηχανίας της Ελλάδας την δεκαετία του 1970 απασχολώντας 2.700 εργαζόμενους , έχοντας 2 εργοστάσια παραγωγής και πάνω από 70 εκθεσιακά δικά της καταστήματα σε 10 χώρες. Χαρακτηριστικό είναι ότι η εταιρεία πουλούσε ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ κατά μέσο όρο 760.000 οικιακές συσκευές (ψυγεία , κουζίνες , πλυντήρια κτλ) εκ των οποίων τα 500.000 στην Ελλάδα και τα υπόλοιπα 260.000 στις υπόλοιπες 9 χώρες δραστηριοποίησης της. Μάλιστα το μερίδιο αγορά της εταιρείας στην κατηγορία home appliances έφτανε το 47%.

•Pitsos: Επίσης , μια μεγάλη εταιρεία οικιακών συσκευών με προσωπικό 1.270 άτομα την δεκαετία του 1980 και μερίδιο αγοράς στην Ελληνική αγορά που ξεπερνούσε το 20%.

•Mercedes buses: Η εταιρεία αποτελούσε την πρώτη μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων / μεταφορικών μέσων στην Ελλάδα. Απασχολούσε 900 εργαζόμενους την περίοδο 1976 και παρήγαγε πάνω από 2.000 λεωφορεία το χρόνο.

•Πειραϊκή πατραϊκή: Η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία που πέρασε ποτέ μαζί με την Izola. Ήδη στις αρχές του 1970 η εταιρεία απασχολούσε 3.600 εργαζόμενους σε 5 βιομηχανικές μονάδες που κατείχε, ενώ τα ενδύματα της εξάγονταν σε 27 χώρες συνολικά.

•Nissan: Το 1976 η ιαπωνική Nissan ανοίγει το δεύτερο εργοστάσιο της στην Ευρώπη και αυτό βρισκόταν στον Βόλο. Το εργοστάσιο την δεκαετία του 1980 απασχολούσε 600 εργαζόμενους και παρήγαγε 10.000-13.000 οχήματα το χρόνο , ενώ τα σχέδια επέκτασης του θα αύξαναν την παραγωγή σε 20.000 . Δυστυχώς τα σχέδια αυτά δεν έγιναν ποτέ πραγματικότητα.

•Good year / Pirelli. Στην Ελλάδα λειτούργησαν δυο μεγάλες μονάδες παραγωγής ελαστικών. Η μια βρισκόταν στην Πάτρα και ανήκε στην Ιταλική εταιρεία Pirelli ενώ η δεύτερη στην Θεσσαλονίκη και ανήκε στην Αμερικανική Good year. Τα ελαστικά που παρήγαγε η Ελλάδα εξάγονταν σε όλα τα Βαλκάνια καθώς και στην Τουρκία.

•Ναυπηγια Ελευσίνας / ναυπηγια Σύρου. Τις δεκαετίες 1980,1990 και 2000 η Ελλάδα είχε 2 πολύ μεγάλα και ισχυρά ναυπηγεία τα οποία κατασκεύαζαν από επιβατικά πλοία μέχρι και φορτηγά , πολεμικά και υποβρύχια για τον ελληνικό στόλο. Πολλά από τα πλοία που χρησιμοποιούμε για να πάμε στα νησιά του Αιγαίου κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σύρου την περίοδο 1990-2010.

•Ολυμπιακή Αεροπορία. Ξέρω δεν είναι βιομηχανία όμως αποτέλεσε το καμάρι της Ελλάδας για περισσότερα από 30 χρόνια. Με στόλο 72 αεροσκαφών και με super jumbo 747 και A340 η Ολυμπιακή πέταγε στις 5 ηπείρους μεταφέροντας 10 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο , κάνοντας την Ελλάδα κόμβο για τα δεδομένα της εποχής.

Το ερώτημα είναι που πήγαν όλες αυτές οι εταιρείες;; Η απάντηση είναι σχετικά απλή το Ελληνικό κράτος της κατέστρεψε σε συνεργασία με τις Ελληνικές κυβερνήσεις. Αρχικά οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, ειδικά όμως του ΠΑΣΟΚ εκτινάξαν την φορολογία και φορολογήσαν τις παραπάνω επιχειρήσεις μέχρι θανάτου. Φορολογία που έφτανε μέχρι και το 25-27% πολλές φορές , όταν στις υπόλοιπες χώρες δεν ξεπέρναγε το 19-20%. Στη συνέχεια είχαμε τα συνδικάτα του ΠΑΣΟΚ και του ΚΚΕ που κατέβαζαν τους εργαζόμενους σε απεργίες κυριολεκτικά κάθε μήνα χωρίς να υπάρχει κανένας απολύτως λόγος. Το αποτέλεσμα ήταν οι Nissan, pirelli και Mercedes buses να φύγουν τρέχοντας καθώς οι συνδικαλιστές εμπόδιζαν την παραγωγή σε βασανιστικό επίπεδο. Τέλος , καμία ελληνική κυβέρνηση δεν επένδυσε χρήματα στην βιομηχανία ώστε να εξελιχθεί τεχνολογικά και να αυξηθεί η παραγωγικότητα της με αποτέλεσμα η Ελληνική βιομηχανία από εκεί που ήταν πρωτοπόρος τις δεκατίες του 1960 και 1970 να μείνει αρκετά πίσω το 1980, 1990 και το 2000s. Το τελευταίο χτύπημα το έδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ το 2015 όπου με την αύξηση της φορολογίας εκ νέου έκλεισε το τελευταίο εργοστάσιο της Pizzos καθώς και τα ελληνικά ναυπηγεία τα οποία αντιμετώπιζαν ήδη σοβαρά προβλήματα για μια δεκαετία.


Αν η Ελλάδα είχε κρατήσει την βιομηχανία της σήμερα θα είμασταν εντελώς διαφορετική χώρα. Οι μισθοί θα ήταν τουλάχιστον διπλάσιοι σε σχέση με σήμερα, το ελληνικό ΑΕΠ δεν θα ήταν 182 δις αλλά θα ξεπερνούσε άνετα τα 250 και ίσως έφτανε και τα 300 δισεκατομμύρια ενώ δεν θα οδηγούμασταν σε 3 μνημόνια ώστε να σωθούμε. Όμως οι Έλληνες αντί για βιομηχανία επιλέξαμε την δεκαετία του 80 ,90 και 00 συνδικαλισμό , δημόσιο τομέα, επιδόματα και δάνεια για να αγοράζουμε BMW.


 

back2967

Διάσημο μέλος

Ο back2967 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,287 μηνύματα.
Σε μεγάλο βαθμό συμφωνώ αλλά δεν είναι τόσο απλό και μονόπλευρο.

Αν αφήσεις έξω την Ολυμπιακή που έγινε έρμαιο των πολιτικών που την χρησιμοποιούσαν για να βολέψουν ψηφοφόρους ή να πάρουν μίζες για τα άλλα υπάρχουν και άλλοι παράγοντες.

Η παγκοσμιοποίηση έπαιξε και αυτή σημαντικό ρόλο, ίσως μεγαλύτερο από όλα αυτά με τις απεργίες κλπ.
Οι ξένες πολυεθνικές μπόρεσαν να βρουν χώρες με πολύ φθηνότερο κόστος παραγωγής είτε αυτές ήταν στην Ασία είτε η Τουρκία και δεν είναι ελληνικό φαινόμενο. Εδώ οι μεγάλες Αμερικανικές εταιρείες το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής τους το έχουν στην Ασία.

Αυτό είχε μεγάλη επίδραση και στις ελληνικές εταιρείες. Δηλαδή Pitsos και Izola πως θα μπορούσαν να ανταγωνιστούν Siemens, Miele, Bosch κλπ; Μόνο ίσως αν οι διοικήσεις ήταν αρκετά διορατικές ώστε να μειώσουν το κόστος όπως οι άλλες ή να επενδύσουν σε τεχνογνωσία για να αποκτήσουν κάποιο τεχνολογικό πλεονέκτημα. Γιατί η παραγωγή σε μια Ευρωπαική χώρα πάντα ήταν είναι και πρέπει να είναι ακριβότερη από την παραγωγή στην Ασία. Η αποβιομηχανοποίηση της Ευρώπης είναι γεγονός αλλά πως να το κάνουμε, στην Ευρώπη δεν θα έχεις εργάτες να δουλεύουν με τις συνθήκες και τους μισθούς των Ασιατών.

Συν τα δάνεια που όπως υπερδανειζόταν το κράτος και ιδιώτες υπερδανείστηκαν και επιχειρήσεις με αποτέλεσμα να σκάσουν. Αν αυτά τα λεφτά επενδύονταν σε τεχνογνωσία, μείωση του κόστους παραγωγής κλπ ίσως να ήμασταν πολύ καλύτερα ναι.

Ο συνδικαλισμός και η επιχειρηματικότητα δεν είναι αντίθετα, δεν είναι ή το ένα ή το άλλο.
Στην Βόρεια Ευρώπη τα συνδικαλιστικά σωματεία έχουν δύναμη αντίστοιχη με αυτή που είχαν εδώ το 80 ίσως και περισσότερη. Πχ δες Γερμανία και η Σουηδία, η Lufthansa για παράδειγμα διαπραγματεύεται τους μισθούς του προσωπικού με το συνδικαλιστικό όργανο, υπάρχουν συλλογικές συμβάσεις κλπ.

Στη Σουηδία των επιδομάτων για τα πάντα, το 68% των εργαζομένων είναι μέλος κάποιας συνδικαλιστικής ένωσης.

Στην Αμερική ακόμα ιδρύονται ή έχουν ιδρυθεί συνδικαλιστικές ενώσεις σε Google, Apple, Tesla κλπ.

Όταν λειτουργεί όπως πρέπει ο συνδικαλισμός βοηθάει τον εργαζομένο χωρίς να προκαλεί και πρόβλημα στην επιχείρηση. Ο εργοδότης σε 1-1 διαπραγμάτευση με τον κάθε εργαζόμενο είναι σε θέση ισχύος(συνήθως), αυτό ισορροπείται με την συλλογική διαπραγμάτευση.

Φυσικά στην Ελλάδα έγινε λάθος και αυτό όπως έγινε λάθος χρήση του δανεισμού και πολλών ακόμα πραγμάτων. Αλλά δεν φταίει ο συνδικαλισμός σαν συνδικαλισμός επειδή είχαμε κάποιους @@ συνδικαλιστές όπως δεν φταίει και ο δανεισμός σαν δανεισμός επειδή είχαμε τραπεζίτες να δίνουν διακοποδάνεια και κόσμο να παίρνει δάνειο για την επιχείρηση του και να το κάνει καγιέν.





 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 28,182 μηνύματα.
Σε μεγάλο βαθμό συμφωνώ αλλά δεν είναι τόσο απλό και μονόπλευρο.

Αν αφήσεις έξω την Ολυμπιακή που έγινε έρμαιο των πολιτικών που την χρησιμοποιούσαν για να βολέψουν ψηφοφόρους ή να πάρουν μίζες για τα άλλα υπάρχουν και άλλοι παράγοντες.

Η παγκοσμιοποίηση έπαιξε και αυτή σημαντικό ρόλο, ίσως μεγαλύτερο από όλα αυτά με τις απεργίες κλπ.
Οι ξένες πολυεθνικές μπόρεσαν να βρουν χώρες με πολύ φθηνότερο κόστος παραγωγής είτε αυτές ήταν στην Ασία είτε η Τουρκία και δεν είναι ελληνικό φαινόμενο. Εδώ οι μεγάλες Αμερικανικές εταιρείες το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής τους το έχουν στην Ασία.

Αυτό είχε μεγάλη επίδραση και στις ελληνικές εταιρείες. Δηλαδή Pitsos και Izola πως θα μπορούσαν να ανταγωνιστούν Siemens, Miele, Bosch κλπ; Μόνο ίσως αν οι διοικήσεις ήταν αρκετά διορατικές ώστε να μειώσουν το κόστος όπως οι άλλες ή να επενδύσουν σε τεχνογνωσία για να αποκτήσουν κάποιο τεχνολογικό πλεονέκτημα. Γιατί η παραγωγή σε μια Ευρωπαική χώρα πάντα ήταν είναι και πρέπει να είναι ακριβότερη από την παραγωγή στην Ασία. Η αποβιομηχανοποίηση της Ευρώπης είναι γεγονός αλλά πως να το κάνουμε, στην Ευρώπη δεν θα έχεις εργάτες να δουλεύουν με τις συνθήκες και τους μισθούς των Ασιατών.

Συν τα δάνεια που όπως υπερδανειζόταν το κράτος και ιδιώτες υπερδανείστηκαν και επιχειρήσεις με αποτέλεσμα να σκάσουν. Αν αυτά τα λεφτά επενδύονταν σε τεχνογνωσία, μείωση του κόστους παραγωγής κλπ ίσως να ήμασταν πολύ καλύτερα ναι.

Ο συνδικαλισμός και η επιχειρηματικότητα δεν είναι αντίθετα, δεν είναι ή το ένα ή το άλλο.
Στην Βόρεια Ευρώπη τα συνδικαλιστικά σωματεία έχουν δύναμη αντίστοιχη με αυτή που είχαν εδώ το 80 ίσως και περισσότερη. Πχ δες Γερμανία και η Σουηδία, η Lufthansa για παράδειγμα διαπραγματεύεται τους μισθούς του προσωπικού με το συνδικαλιστικό όργανο, υπάρχουν συλλογικές συμβάσεις κλπ.

Στη Σουηδία των επιδομάτων για τα πάντα, το 68% των εργαζομένων είναι μέλος κάποιας συνδικαλιστικής ένωσης.

Στην Αμερική ακόμα ιδρύονται ή έχουν ιδρυθεί συνδικαλιστικές ενώσεις σε Google, Apple, Tesla κλπ.

Όταν λειτουργεί όπως πρέπει ο συνδικαλισμός βοηθάει τον εργαζομένο χωρίς να προκαλεί και πρόβλημα στην επιχείρηση. Ο εργοδότης σε 1-1 διαπραγμάτευση με τον κάθε εργαζόμενο είναι σε θέση ισχύος(συνήθως), αυτό ισορροπείται με την συλλογική διαπραγμάτευση.

Φυσικά στην Ελλάδα έγινε λάθος και αυτό όπως έγινε λάθος χρήση του δανεισμού και πολλών ακόμα πραγμάτων. Αλλά δεν φταίει ο συνδικαλισμός σαν συνδικαλισμός επειδή είχαμε κάποιους @@ συνδικαλιστές όπως δεν φταίει και ο δανεισμός σαν δανεισμός επειδή είχαμε τραπεζίτες να δίνουν διακοποδάνεια και κόσμο να παίρνει δάνειο για την επιχείρηση του και να το κάνει καγιέν.






Υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά στα συνδικάτα του εξωτερικού με τα συνδικάτα της Ελλάδας. Αρχικά στο εξωτερικό τα συνδικάτα δεν κάνουν κάθε μήνα απεργίες όπως γινόταν στην Ελλάδα τις δεκατίες του 1980,1990 όπου οδήγησαν στην μαζική φυγή των επιχειρήσεων καθώς η παραγωγή ήταν αδύνατο να γίνει. Στις ΗΠΑ που λες το συνδικάτο της General Motors έκανε απεργίες το 2007 που είχε οικονομικά προβλήματα και μετά ξανά το 2019, δηλαδή 2 απεργιες μέσα σε 12 χρόνια όταν στην Ελλάδα γινόταν 2 απεργιες κάθε μήνα. Επίσης, άλλη μια διαφορά είναι ότι στο εξωτερικό τα συνδικάτα υπάρχουν και κάνουν πραγματική δουλειά, στην Ελλάδα αντίστοιχα υπάρχουν μόνο για να βάζουν τα κόμματα δικούς τους ψηφοφόρους μέσα, να κάνουν απεργιες χωρίς να διεκδικούν τίποτα το σπουδαίο ενώ οι πρόεδροι τους έχουν μερικά εκατομμύρια στην άκρη. Αρα δεν ξοδεύω καν το χρόνο μου να συγκρίνω τα συνδικάτα των ΗΠΑ του Καναδά με τα συνδικάτα της Ελλάδας. Στην Ελλάδα τα συνδικάτα ήρθαν , έκλεισαν όλες τις βιομηχανίες και μετά κλαίγονται που έμειναν στο δρόμο. Στην Mercedes buses που εργαζόταν ο παππούς μου από το 1976-1984 όπου και έκλεισε έκαναν κάθε μήνα απεργίες για ασήμαντους λόγους, απεργιες όπου κατέβαινε μόλις το 5% των εργεζομενων.
 

EvanescenceQ

Επιφανές μέλος

Η EvanescenceQ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών. Έχει γράψει 14,181 μηνύματα.
Υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά στα συνδικάτα του εξωτερικού με τα συνδικάτα της Ελλάδας. Αρχικά στο εξωτερικό τα συνδικάτα δεν κάνουν κάθε μήνα απεργίες όπως γινόταν στην Ελλάδα τις δεκατίες του 1980,1990 όπου οδήγησαν στην μαζική φυγή των επιχειρήσεων καθώς η παραγωγή ήταν αδύνατο να γίνει. Στις ΗΠΑ που λες το συνδικάτο της General Motors έκανε απεργίες το 2007 που είχε οικονομικά προβλήματα και μετά ξανά το 2019, δηλαδή 2 απεργιες μέσα σε 12 χρόνια όταν στην Ελλάδα γινόταν 2 απεργιες κάθε μήνα. Επίσης, άλλη μια διαφορά είναι ότι στο εξωτερικό τα συνδικάτα υπάρχουν και κάνουν πραγματική δουλειά, στην Ελλάδα αντίστοιχα υπάρχουν μόνο για να βάζουν τα κόμματα δικούς τους ψηφοφόρους μέσα, να κάνουν απεργιες χωρίς να διεκδικούν τίποτα το σπουδαίο ενώ οι πρόεδροι τους έχουν μερικά εκατομμύρια στην άκρη. Αρα δεν ξοδεύω καν το χρόνο μου να συγκρίνω τα συνδικάτα των ΗΠΑ του Καναδά με τα συνδικάτα της Ελλάδας. Στην Ελλάδα τα συνδικάτα ήρθαν , έκλεισαν όλες τις βιομηχανίες και μετά κλαίγονται που έμειναν στο δρόμο. Στην Mercedes buses που εργαζόταν ο παππούς μου από το 1976-1984 όπου και έκλεισε έκαναν κάθε μήνα απεργίες για ασήμαντους λόγους, απεργιες όπου κατέβαινε μόλις το 5% των εργεζομενων.
Πολύ ωραίο το ποστ σου! Έκλεισαν γιατί δεν υποστηριχθηκαν αρκετά από τις κυβερνήσεις θα πω από το 1974 και ύστερα μέχρι σήμερα. Δεν δόθηκε βάρος αν θες στη βιομηχανία, στη διατήρηση και επέκταση της. Συν τη φορολόγηση συν όλα όσα είπατε συνέβαλλαν στο να φύγουν μεγάλα ονόματα που θα μπορούσαν να φτιάξουν εργοστάσια μήπως και γυρίσουμε νέα σελίδα ως χώρα.


Και δεν ξέρω αν θα διορθωθεί όλο αυτό. Αν θα δούμε εργοστάσια να ανοίγουν το ένα μετά το άλλο εδώ, φαντάζει ουτοπία κυριολεκτικά.
 

juste un instant

Επιφανές μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 30,483 μηνύματα.

Guest 201209

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Δυστυχώς στην Ελλάδα τα πάντα κινούνται γύρω από τη πολιτική. Συνεπώς αν δεν τους δώσεις το λουκουμάκι τους, σε κλείνουν αν είσαι επιχείρηση. Έτσι έκλεισαν και αυτές. Ε μετά υψηλή φορολογία και άλλα πολλά, αναγκάστηκαν να κλείσουν
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 28,182 μηνύματα.
Πως κρίνετε το γεγονός πως οι εργαζόμενοι είναι υπέρ ενός νόμου; Δε θυμάμαι πότε εργαζόμενους να στηρίζουν ένα νόμο...
https://www.skai.gr/news/greece/sygkentrosi-ergazomenon-sta-naypigeia-eleysinas-ekso-apo-ti-vouli

Ας περάσει και ένα νόμο που θα καθίζει τους συνδικαλιστές στα δικαστήρια με την κατηγορία της εξαφάνισης της Ελληνικής βιομηχανίας. Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε ποσά τσέπωσαν οι πρόεδροι των οργανώσεων αυτών για να καταστρέψουν την βιομηχανία μας , βιομηχανία που τώρα είναι στη γειτονική χώρα και ο Ερντογαν κάνει οικονομικό παιχνίδι έχοντας πάνω στη χώρα του όλες τις βιομηχανικές μονάδες.😑😑
 

grtt

Δραστήριο μέλος

Ο grtt αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 426 μηνύματα.
Δυστυχώς στην Ελλάδα και η βιομηχανία έγινε έρμαιο του κακώς εννοούμενου συνδικαλισμού, της λαϊκίστικης πολιτικής και της άκριτης κερδοσκοπίας των βιομηχάνων, χωρίς αναπτυξιακή προοπτική.
Από τη μία πολλές βιομηχανίες τη δεκαετία του '70 που έπαιρναν θαλασσοδάνεια που κατέληγαν στην τσέπη των ιδιοκτητών τους με αποτέλεσμα να έχουμε δεκάδες προβληματικές επιχειρήσεις, από την άλλη τη δεκαετία του '80 που είχαμε την κρατικοποίηση ("κοινωνικοποίηση" το έλεγαν τότε) των προβληματικών, οι οποίες όχι μόνο δεν εξυγιάνθηκαν αλλά αποτέλεσαν για πολλά χρόνια πηγή οικονομικής αιμοραγίας και χώρος βολέματο των δικών μας παιδιών.
Μέσα σε όλα αυτά είχαμε τους συνδικαλιστές, ο υγιής συνδικαλισμός οφελεί μια χώρα, εδώ όμως δυστυχώς το συνδικαλιστικό κίνημα κακοφόρμισε με αποτέλεσμα να αποτελέσει τροχοπέδη στην ανάπτυξη μιας υγιούς βιομηχανίας. Για δεκαετίες οι εκάστοτε κυβερνήσεις δεν τολμούσαν να αναμετρηθούν μαζί του για ψηφοθηρικούς λόγους.
Ε, αν σε όλα αυτά προσθέσουμε την περίφημη "παγκοσμιοποίηση" με το φθηνό εργατικό δυναμικό άλλων χωρών, τότε καταλαβαίνουμε γιατί δεν αναπτύξαμε ποτέ μια σοβαρή βιομηχανία. Εξάλλουν αυτός είναι κι ένας από τους λόγους που η χώρα διήλθε την οικονομική κρίση, άλλο να χρωστάς κάποια Χ χρήματα, όπως και άλλες χώρες, και να έχεις μια αναπτυξιακή δυναμική και προοπτική που σου δίνει τη δυνατότητα να τα ξεπληρώσεις και άλλο να χρωστάς τα ίδια χρήματα χωρίς να υπάρχει φως στην άκρη του τούνελ....
 

back2967

Διάσημο μέλος

Ο back2967 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,287 μηνύματα.
Υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά στα συνδικάτα του εξωτερικού με τα συνδικάτα της Ελλάδας. Αρχικά στο εξωτερικό τα συνδικάτα δεν κάνουν κάθε μήνα απεργίες όπως γινόταν στην Ελλάδα τις δεκατίες του 1980,1990 όπου οδήγησαν στην μαζική φυγή των επιχειρήσεων καθώς η παραγωγή ήταν αδύνατο να γίνει. Στις ΗΠΑ που λες το συνδικάτο της General Motors έκανε απεργίες το 2007 που είχε οικονομικά προβλήματα και μετά ξανά το 2019, δηλαδή 2 απεργιες μέσα σε 12 χρόνια όταν στην Ελλάδα γινόταν 2 απεργιες κάθε μήνα. Επίσης, άλλη μια διαφορά είναι ότι στο εξωτερικό τα συνδικάτα υπάρχουν και κάνουν πραγματική δουλειά, στην Ελλάδα αντίστοιχα υπάρχουν μόνο για να βάζουν τα κόμματα δικούς τους ψηφοφόρους μέσα, να κάνουν απεργιες χωρίς να διεκδικούν τίποτα το σπουδαίο ενώ οι πρόεδροι τους έχουν μερικά εκατομμύρια στην άκρη. Αρα δεν ξοδεύω καν το χρόνο μου να συγκρίνω τα συνδικάτα των ΗΠΑ του Καναδά με τα συνδικάτα της Ελλάδας. Στην Ελλάδα τα συνδικάτα ήρθαν , έκλεισαν όλες τις βιομηχανίες και μετά κλαίγονται που έμειναν στο δρόμο. Στην Mercedes buses που εργαζόταν ο παππούς μου από το 1976-1984 όπου και έκλεισε έκαναν κάθε μήνα απεργίες για ασήμαντους λόγους, απεργιες όπου κατέβαινε μόλις το 5% των εργεζομενων.
Ναι, όπως σε όλα υπάρχει μεγάλη διαφορά των εδώ με τους έξω.
Δεν έχουν μεγάλη διαφορά οι έλληνες πολιτικοί με τους πολιτικούς στο εξωτερικό πχ;

Θέλω να πω δεν φταίει ο κακός συνδικαλισμός, φταίει το κακό μας το κεφάλι.
Οι συνδικαλιστές δεν βγήκαν μόνοι τους, οι εργαζόμενοι στις εκλογές ψηφίζουν ποιοι θα είναι οι συνδικαλιστές τους.
Όπως στις εκλογές, ο λαός βγάζει τις κυβερνήσεις που μας πάνε από το κακό στο χειρότερο.

Κατά μια έννοια έχουμε τους πολιτικούς που μας αξίζουν.
Έτσι και τότε οι εργαζόμενοι έδιναν δύναμη στους συνδικαλιστές που ζήταγαν εξωπραγματικά πράγματα και έκαναν κάθε μήνα απεργία.

Στην θετική πλευρά του πράγματος πάντως, ξέρω ότι σε πολυεθνικές στην ελλάδα πλέον υπάρχουν συνδικαλιστικά σωματεία που δεν κάνουν απεργίες, έχουν λογικά αιτήματα και βρίσκουν μια μέση λύση με τον εργοδότη. Οπότε ίσως κάτι αλλάζει σιγά σιγά. Βέβαια it takes two to tango, αυτό γίνεται σε επιχειρήσεις που είναι πρόθυμες να δώσουν κάτι πίσω στους εργαζόμενους. Σε επιχειρήσεις με την βλαχονοοτροπία "σε πληρώνω αρα είσαι σκλάβος μου" δύσκολο να βρεθεί κοινός τόπος.
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 28,182 μηνύματα.
Ναι, όπως σε όλα υπάρχει μεγάλη διαφορά των εδώ με τους έξω.
Δεν έχουν μεγάλη διαφορά οι έλληνες πολιτικοί με τους πολιτικούς στο εξωτερικό πχ;

Θέλω να πω δεν φταίει ο κακός συνδικαλισμός, φταίει το κακό μας το κεφάλι.
Οι συνδικαλιστές δεν βγήκαν μόνοι τους, οι εργαζόμενοι στις εκλογές ψηφίζουν ποιοι θα είναι οι συνδικαλιστές τους.
Όπως στις εκλογές, ο λαός βγάζει τις κυβερνήσεις που μας πάνε από το κακό στο χειρότερο.

Κατά μια έννοια έχουμε τους πολιτικούς που μας αξίζουν.
Έτσι και τότε οι εργαζόμενοι έδιναν δύναμη στους συνδικαλιστές που ζήταγαν εξωπραγματικά πράγματα και έκαναν κάθε μήνα απεργία.

Στην θετική πλευρά του πράγματος πάντως, ξέρω ότι σε πολυεθνικές στην ελλάδα πλέον υπάρχουν συνδικαλιστικά σωματεία που δεν κάνουν απεργίες, έχουν λογικά αιτήματα και βρίσκουν μια μέση λύση με τον εργοδότη. Οπότε ίσως κάτι αλλάζει σιγά σιγά. Βέβαια it takes two to tango, αυτό γίνεται σε επιχειρήσεις που είναι πρόθυμες να δώσουν κάτι πίσω στους εργαζόμενους. Σε επιχειρήσεις με την βλαχονοοτροπία "σε πληρώνω αρα είσαι σκλάβος μου" δύσκολο να βρεθεί κοινός τόπος.

Ξεκινώντας από το τέλος αρχικά να πούμε ότι σε μεγάλες επιχειρήσεις δεν υπάρχει η νοοτροπία του σκλάβου, οι μισθοί είναι καλοί, τα δώρα δίνονται κανονικά , ο μισθός αυξάνεται κατά λίγο κάθε χρόνο ενώ οι εργαζόμενοι δικαιούνται κανονικά τις άδειες τους. Μιλάω για θέσεις γραφείου και γραμμή παραγωγής βέβαια και όχι αποθηκάριοι κτλ , αν ακόμα και εκεί οι μισθοί πληρώνονται κανονικά απλά οι συνθήκες δεν είναι τόσο καλές. Τώρα αν μιλάς για μικρές επιχειρήσεις όπου το αφεντικό είναι ο Έλληνας κομμουνιστής / Χρυσαυγίτης που έχει τον εργαζόμενο σαν σκλάβο χωρίς ασφάλεια και για 300€ εκεί πρέπει να μπουν αυστηροί έλεγχοι από το κράτος.

Όσο αφορά τα συνδικάτα λίγη σημασία έχει αν έφταιγαν εκείνα η το κράτος. Αρχικά είχαν μερίδιο ευθύνης επειδή εκείνα άρχιζαν τις απεργίες και όχι το ίδιο το κράτος. Επίσης, οι πρόεδροι των σωματίων αυτών βρέθηκαν πάμπλουτοι μετά. Το κράτος φταίει που επέτρεπε να γίνονται αυτές οι απεργιες , που δεν τεμάχισε την δύναμη των συνδικάτων όπως έγινε στην Βρετανία επι Thatcher. Το σημαντικότερο είναι που αναπτύχθηκαν πελατειακές σχέσεις μεταξύ κράτους και συνδικάτων.

Γενικά στην Ελλάδα αρκετά πονέσαμε από τα συνδικάτα και το διεφθαρμένο κράτος που κατέστρεψαν ότι βιομηχανικό κλάδο υπήρχε σε αυτην τη χώρα.
 

back2967

Διάσημο μέλος

Ο back2967 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,287 μηνύματα.
Ξεκινώντας από το τέλος αρχικά να πούμε ότι σε μεγάλες επιχειρήσεις δεν υπάρχει η νοοτροπία του σκλάβου, οι μισθοί είναι καλοί, τα δώρα δίνονται κανονικά , ο μισθός αυξάνεται κατά λίγο κάθε χρόνο ενώ οι εργαζόμενοι δικαιούνται κανονικά τις άδειες τους. Μιλάω για θέσεις γραφείου και γραμμή παραγωγής βέβαια και όχι αποθηκάριοι κτλ , αν ακόμα και εκεί οι μισθοί πληρώνονται κανονικά απλά οι συνθήκες δεν είναι τόσο καλές. Τώρα αν μιλάς για μικρές επιχειρήσεις όπου το αφεντικό είναι ο Έλληνας κομμουνιστής / Χρυσαυγίτης που έχει τον εργαζόμενο σαν σκλάβο χωρίς ασφάλεια και για 300€ εκεί πρέπει να μπουν αυστηροί έλεγχοι από το κράτος.

Όσο αφορά τα συνδικάτα λίγη σημασία έχει αν έφταιγαν εκείνα η το κράτος. Αρχικά είχαν μερίδιο ευθύνης επειδή εκείνα άρχιζαν τις απεργίες και όχι το ίδιο το κράτος. Επίσης, οι πρόεδροι των σωματίων αυτών βρέθηκαν πάμπλουτοι μετά. Το κράτος φταίει που επέτρεπε να γίνονται αυτές οι απεργιες , που δεν τεμάχισε την δύναμη των συνδικάτων όπως έγινε στην Βρετανία επι Thatcher. Το σημαντικότερο είναι που αναπτύχθηκαν πελατειακές σχέσεις μεταξύ κράτους και συνδικάτων.

Γενικά στην Ελλάδα αρκετά πονέσαμε από τα συνδικάτα και το διεφθαρμένο κράτος που κατέστρεψαν ότι βιομηχανικό κλάδο υπήρχε σε αυτην τη χώρα.
Δεν είπα ότι έφταιγε το κράτος που οι συνδικαλιστές ήταν αυτοί που ήταν, οτι έφταιγαν οι εργαζόμενοι που ψήφιζαν αυτούς τους συνδικαλιστές είπα.

Γιατί οι συνδικαλιστές με εκλογές έβγαιναν και βγαίνουν, αν οι εργαζόμενοι αντί για τους λογικούς βγάλουν αυτούς που είναι στην κοσμάρα τους κακό του κεφαλιού τους για ότι ακολουθήσει.

Όπως άλλωστε και με τους πολιτικούς, δεν μπορεί να λες ότι το κράτος δεν δουλεύει και οι πολιτικοί είναι όλοι χάλια και την μέρα των εκλογών να μην ψηφίζεις ή να ψηφίζεις όποιον υποσχέθηκε να σε χώσει σε μια θέση.
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 28,182 μηνύματα.
Πριν μερικά χρόνια η Ελλάδα διέθετε τρία σημαντικά ναυπηγεία τα οποία βρίσκονταν στην Ελευσίνα, Νεώριο και Σκαραμαγκά. Τα ναυπηγεία αυτά ήταν στολίδι για την ελληνική βιομηχανία καθώς είχαν κατασκευάσει σημαντικά εμπορικά, επιβατικά και πολεμικά πλοία τα οποία διασχίζουν τις θάλασσες μέχρι και σήμερα. Είναι επιτακτική ανάγκη η κυβέρνηση να δώσει έμφαση στα ναυπηγεία καθώς η Ελλάδα ως η μεγαλύτερη ναυτική δύναμη πρέπει να έχει ισχυρά ναυπηγεία.

Εδώ είναι 2 πλοία τα οποία κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία της Ελευσίνας και συνεχίζουν να κερδίζουν βραβεία μέχρι και σήμερα για την άνεση που προσφέρουν.

Blue star Chios κατασκευής 2008. Μήκος 142 μέτρα.

IMG_0093.jpeg


Blue star Myconos κατασκευής 2005. Μήκος 142 μέτρα

IMG_0094.jpeg


Εύχομαι η Ελλάδα να αρχίσει να κατασκευάζει ξανά τέτοιου είδους πλοία καθώς μπορούμε αν το θελουμε. Είναι ντροπή να εισάγουμε πλοία απέξω όταν η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη ναυτική δύναμη στον πλανήτη.

 

juste un instant

Επιφανές μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 30,483 μηνύματα.
Blue star Myconos κατασκευής 2005. Μήκος 142 μέτρα

View attachment 119367Εύχομαι η Ελλάδα να αρχίσει να κατασκευάζει ξανά τέτοιου είδους πλοία καθώς μπορούμε αν το θελουμε. Είναι ντροπή να εισάγουμε πλοία απέξω όταν η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη ναυτική δύναμη στον πλανήτη.
Όλοι μας το ευχόμαστε αλλά νομίζω πως δεν έχουμε την τεχνογνωσία που έχουν άλλες χώρες στο εξωτερικό.
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 28,182 μηνύματα.
Όλοι μας το ευχόμαστε αλλά νομίζω πως δεν έχουμε την τεχνογνωσία που έχουν άλλες χώρες στο εξωτερικό.

Η Ελλάδα έχει την τεχνογνωσία καθώς είμαστε η μεγαλύτερη ναυτική δύναμη του πλανήτη. Στα ελληνικά ναυπηγια κατασκευάστηκαν πολλά επιβατικά πλοία όπως τα 2 που έβαλα πάνω, πολεμικά πλοία, υποβρύχια ενώ παράλληλα γίνονται συντηρήσεις σε μεγάλα πλοία μέχρι και σήμερα. Απλά οι κυβερνήσεις έριξαν έξω τα ναυπηγια με τις αποφάσεις τους. Ελπίζω τώρα που έγιναν ιδιωτικά η Ελλάδα να βρεθεί στην κορυφή της Ευρώπης καθώς στο θέμα ναυτιλία/ ακτοπλοΐα είμαστε αρκετά μπροστά.


*Το Blue star Chios που ναυπηγήθηκε στην Ελευσίνα το 2008 άλλαξε να δεδομένα στην γραμμή Πειραιάς- Χίος-Μυτιλήνη καθώς πρόσφερε ταχύτητα και πολυτέλεια μαζί.

IMG_0100.png
 

juste un instant

Επιφανές μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 30,483 μηνύματα.
Η Ελλάδα έχει την τεχνογνωσία καθώς είμαστε η μεγαλύτερη ναυτική δύναμη του πλανήτη.
Βέβαια άλλο να έχεις στην ιδιοκτησία σου και άλλο να κατασκευάζεις. Δεν είναι το ίδιο πράγμα... Σίγουρα είναι θετικό όμως.
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 28,182 μηνύματα.
Βέβαια άλλο να έχεις στην ιδιοκτησία σου και άλλο να κατασκευάζεις. Δεν είναι το ίδιο πράγμα...

Προφανώς όμως τις δεκαετίες 1970-2000 η Ελλάδα κατασκεύαζε τα πάντα, μια χαρά τεχνογνωσία είχαμε αλλά τα συνδικάτα σε συνδυασμό με τις κυβερνήσεις πέταξαν την βιομηχανία μας στα σκουπίδια. Δυστυχώς αυτά είναι σοβαρά εγκλήματα προς τους Έλληνες που δεν θα διορθωθούν ποτέ.
 

juste un instant

Επιφανές μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 30,483 μηνύματα.
Προφανώς όμως τις δεκαετίες 1970-2000 η Ελλάδα κατασκεύαζε τα πάντα, μια χαρά τεχνογνωσία είχαμε αλλά τα συνδικάτα σε συνδυασμό με τις κυβερνήσεις πέταξαν την βιομηχανία μας στα σκουπίδια. Δυστυχώς αυτά είναι σοβαρά εγκλήματα προς τους Έλληνες που δεν θα διορθωθούν ποτέ.
Δεν μπορείς όμως να αποφύγεις τον ανταγωνισμό και τις ανταγωνιστικές τιμές άλλων χωρών που μάλιστα είχαν πρώτες ύλες σε προνομιακές τιμές.
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 28,182 μηνύματα.
Δεν μπορείς όμως να αποφύγεις τον ανταγωνισμό και τις ανταγωνιστικές τιμές άλλων χωρών που μάλιστα είχαν πρώτες ύλες σε προνομιακές τιμές.

Και η Ελλάδα θα ήταν μια χαρά ανταγωνιστική εάν δεν φορολογούσε τις βιομηχανίες μέχρι θανάτου και αν δεν διόριζε στις δημόσιες υπηρεσίες κομματικούς στρατούς. Η χώρα μας είναι πολύ πιο ευλογημένη από όσο πιστεύουμε όμως αδικείται από τους ίδιους τους πολίτες της. Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται άμεσα η ανοικοδόμηση της βιομηχανίας μας καθώς μόνο με τον τουρισμό δεν πας μπροστά.
 

juste un instant

Επιφανές μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 30,483 μηνύματα.
Και η Ελλάδα θα ήταν μια χαρά ανταγωνιστική εάν δεν φορολογούσε τις βιομηχανίες μέχρι θανάτου και αν δεν διόριζε στις δημόσιες υπηρεσίες κομματικούς στρατούς. Η χώρα μας είναι πολύ πιο ευλογημένη από όσο πιστεύουμε όμως αδικείται από τους ίδιους τους πολίτες της. Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται άμεσα η ανοικοδόμηση της βιομηχανίας μας καθώς μόνο με τον τουρισμό δεν πας μπροστά.
Ωραία όλα αυτά αλλά δεν νομίζω πως θα μπορούσαμε να ανταγωνιστούμε χώρες όπως η Γερμανία που είχε για δεκαετίες σχεδόν δωρεάν αέριο από την Ρωσία.
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 28,182 μηνύματα.
Ωραία όλα αυτά αλλά δεν νομίζω πως θα μπορούσαμε να ανταγωνιστούμε χώρες όπως η Γερμανία που είχε για δεκαετίες σχεδόν δωρεάν αέριο από την Ρωσία.

Με την λογική αυτή μόνο η Γερμανία θα είχε βιομηχανία πράγμα που δεν συμβαίνει. Η Ελλάδα μια χαρά ισχυρή βιομηχανία είχε την περίοδο 1970-2000 όμως είπαμε το έγινε μετά.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top