Τα πρότυπα τότε και τώρα

Chem2000

Διάσημο μέλος

Η Chem2000 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 23 ετών, επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Νίκαια (Αττική). Έχει γράψει 2,880 μηνύματα.
Όταν υπήρχε το ρεμπέτικο (το γνήσιο το προπολεμικό του ενδόξου Περαία) οι άνθρωποι της εποχής το κατέκριναν. Ήταν μια μουσική περιθωριακών (χασικλήδων, ιερόδουλων, κουτσαβάκηδων, φυλακόβιων και γενικά ατόμων της νύκτας). Οι νοικοκυραίοι του τότε το θεωρούσαν κακό πρότυπο για τη νεολαία..

σκέφτομαι, αν όλοι αυτοί οι άνθρωποι μας βλέπουν από εκεί πάνω, με τα σημερινά πρότυπα της μουσικής, θα ζητούσαν συγγνώμη από τους ρεμπέτες ή όχι; :laugh:
Τουλάχιστον οι ρεμπέτες είχαν φωνή και ταλέντο, δεν ήταν ατάλαντοι με μεγαλομανία.
 

ilias90

Διάσημο μέλος

Ο White Privilege αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 2,281 μηνύματα.
Όταν υπήρχε το ρεμπέτικο (το γνήσιο το προπολεμικό του ενδόξου Περαία) οι άνθρωποι της εποχής το κατέκριναν. Ήταν μια μουσική περιθωριακών (χασικλήδων, ιερόδουλων, κουτσαβάκηδων, φυλακόβιων και γενικά ατόμων της νύκτας). Οι νοικοκυραίοι του τότε το θεωρούσαν κακό πρότυπο για τη νεολαία..
Παραβατικοί και παράνομοι ήταν οι ρεμπέτες και η δίστομος ρομφαία του νόμου έπρεπε να πέσει στα κεφάλια τους. Μην με ταράζεις, ξέρεις την αγάπη μου για τον νόμο και την τάξη.
Dura lex, sed lex
 

Zukov

Διάσημο μέλος

Ο Zukov αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,322 μηνύματα.
Κάτσε ρε Ζουκ.
Δηλαδή τα παιχνίδια πως έχουν age rating ; Και όχι μόνο αυτό αλλά άκουσα οτι μερικά θέλουν να ενσωματώσουν και αναγνώριση προσώπου για την επιβεβαίωση της ηλικίας του παίκτη.

Δεν διαφωνώ οτι το πράγμα μπορεί να ξεφύγει και για αυτό λεω πως χρειάζεται μέγιστη προσοχή και συνεργασία πολλών ανθρώπων για να εξασφαλιστεί το μέγιστο κέρδος και να αποφευχθεί η καταπάταση ανθρώπινων δικαιωμάτων.

Δηλαδή έστω για τα παιδιά, οι ενήλικοι ας ακούνε οτι θέλουν. Το να αποτρέπεις το 15χρονο να ακούει τραγούδια που μιλάνε για ναρκωτικά,πουτάνες και όπλα δεν το βλέπω ως καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αλλά ως προστασία τους.
Απλα δε βλεπω τη χρησιμοτητα. Ολοκληρες γενιες εχουν μεγαλωσει παιζοντας βιαια παινχιδια προοριζομενα για 18αρηδες απο τα 12. Να ακουνε αντιστοιχα τραγουδια που προωθουν τετοια μηνυματα. Ποσοι απο αυτους κατεληξαν πρεζονια νταβαδες και δολοφονοι; Οσοι κατεληξαν δε θα ηταν απο τα games παντως
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, επαγγέλεται Ιστορικός και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 18,515 μηνύματα.
Τουλάχιστον οι ρεμπέτες είχαν φωνή και ταλέντο, δεν ήταν ατάλαντοι με μεγαλομανία.
Τα πρότυπα του ρεμπέτικου θεωρώ είναι τα καλλίτερα. Φτώχεια αλλά αγνή καρδιά.

Γενιές περήφανων ανθρώπων που δυστυχώς πλέον έχουν χαθεί. Κουτάβια είμαστε μπροστά τους.

Παραβατικοί και παράνομοι ήταν οι ρεμπέτες και η δίστομος ρομφαία του νόμου έπρεπε να πέσει στα κεφάλια τους. Μην με ταράζεις, ξέρεις την αγάπη μου για τον νόμο και την τάξη.
Dura lex, sed lex
Εξ αρτάται ποιοι και σε τι. Αν μιλάμε για τους οργανοπαίκτες τότε όχι τόσο. Συνήθως σε καυγάδες αν έμπλεκαν αυτοί ή αν έκαναν χρήση ουσιών. Ως εκεί. Αν αναφέρεσαι σε ρεμπέτες ως το κοινό τους γενικά τότε ναι. Αφού είχαν απορριφθεί από την κοινωνία των νοικοκυραίων και έβρισκαν καταφύγιο σε τεκέδες, καφφέ αμάν και τέτοια κακόφημα μέρη της εποχής. Χρειάστηκε να φτάσουμε κάπου προς το 1960 όπου (και με την βοήθεια του κινηματογράφου) άρχισε το ρεμπέτικο να γίνεται αποδεκτό και mainstream από την ελληνική κοινωνία.
 

Zukov

Διάσημο μέλος

Ο Zukov αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,322 μηνύματα.
Τουλάχιστον οι ρεμπέτες είχαν φωνή και ταλέντο, δεν ήταν ατάλαντοι με μεγαλομανία.
Οταν νομοθετεις με βαση την ηθικη και την αισθητικη δεν ειναι απαταιτητα κακο, δεν ειμαι κανενας σταυροφορος της δημοκρατιας και του φιλελευθερισμου, αλλα πρεπει να δεχθεις στο συνολο της αυτη τη κοσμοθεωρια. Πρεπει να εισαι ετοιμος να νομοθετηθει δυσμενως και η δικη σου αισθητικη καποια στιγμη
 

amarelia

Διάσημο μέλος

Η amarelia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 3,744 μηνύματα.
Έχεις ακούσει τον Tranno να τραγουδάει χωρίς autotune? Μάλλον όχι γιατί αυτή τη στιγμή δε θα είχες τύμπανο, θα στο είχε σπάσει :cry_x: Μη τρελαθούμε τώρα δηλαδή, αυτή η μουσική είναι κυριολεκτικά για τα μπάζα, δεν έχει καμία μα καμία ποιότητα
ο κάθε ένας επιλέγει να γράψει ο,τι στίχο θέλει και να βγεί να τραγουδήσει ακόμα κι αν ακούγεται σαν μπαλόνι που ξεφουσκώνει.
οι άνθρωποι αυτοί έχουν κοινό γιαυτό έχουν την αναγνωρισιμότητα που έχουν. Το κοινο αυτο δεν αξιολογεί την ποιότητα ή τον κόπο που έκανε ο κάθε ενας τους καθώς αυτο κρίνει καλαίσθητο και ελκυστικό και δεν θα πάψει να το βρίσκει έτσι ακόμα κι αν του το κόψεις. Θα βρεί να πάρει την ντοπαμίνη του απο αλλού. Γιαυτό επιμένω πως η ρίζα του κακού είναι στο τι ωθεί κάποιον να το βρίσκει ελκυστικό ή να αρέσκεται στο να ακούει άκρως σεξιστικούς στίχους που πρωθούν και ενθαρρύνουν σωματική και λεκτική βία. Είναι γονείς που τον παραμελλούν και απο μικρο/η τον φύτρωσαν μπροστά απο ενα τάμπλετ κάνοντας την ζωάρα τους; Είναι οι δάσκαλοι που τους έχουν γραμμένους και μπαίνουν βγαίνουν απτην αίθουσα για το μεροκάματο; Απο την άλλη γιατι οι γονείς τον παραμελλούν; Μήπως είναι overworked af ή ετσι μάθαν διαιωνίζοντας μια σειρά απο generational trauma? O δάσκαλος γιατι έχασε το έναυσμα; Μήπως επειδή είναι κακοπληρωμένος ή δεν νιώθει ελεύθερος να διδάξει το μάθημα όπως θέλει; μήπως εν τέλει δεν ήθελε να γίνει ποτέ δάσκαλος;
Απο την άλλη ο ίδιος ο καλλιτέχνης σε τι περιβάλλον μεγάλωσε; Μήπως σε βίαιο και απάνθρωπο οπότε αναπαράγει τα όσα ξέρει;

Το τράβηξα απο τα μαλλιά για να καταλάβεις πως δεν φταίει μόνο ο κάθε «καλλιτέχνης» και η ρίζα του προβλήματος είναι τεράστια και δεν έχει τελειωμό.
Το ίδιο με όλα τα υπόλοιπα fast track θεάματα (βλ.influencing).

Το ζήτημα είναι θέλουμε να βλέπουμε το αποτέλεσμα του προβλήματος ή να σηκώσουμε μανίκια και να δούμε το πρόβλημα κατάματα;
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,444 μηνύματα.
Απλα δε βλεπω τη χρησιμοτητα. Ολοκληρες γενιες εχουν μεγαλωσει παιζοντας βιαια παινχιδια προοριζομενα για 18αρηδες απο τα 12. Να ακουνε αντιστοιχα τραγουδια που προωθουν τετοια μηνυματα. Ποσοι απο αυτους κατεληξαν πρεζονια νταβαδες και δολοφονοι; Οσοι κατεληξαν δε θα ηταν απο τα games παντως
Για να είμαστε ακριβοδίκαιοι οι γονείς στην καλύτερη στράβωναν όταν παίζαμε GTA και σε πιο ακραίες περιπτώσεις φίλων τους έσπαγαν ακόμα και τα CD του παιχνιδιού.

Τώρα το εαν στα 12-13 ακούγαμε τραγούδια για γούστα ακριβά, όπλα, ναρκωτικά κτλπ. θα είχε γίνει κακός χαμός...και ενώ τότε μπορούσε να μας φανεί περιοριστικό, θα ήταν αιτιολογημένο.

Όσο προβληματικό είναι να περιορίζεις τέρμα τον άλλον, άλλο τόσο είναι να τον αφήνεις εκτεθιμένο σε όλων των ειδών τις επιρροές απο μικρή ηλικία. Γιατί εγώ και εσύ τώρα μπορεί να ακούσουμε τραπ και έχουμε τους μηχανισμούς άμυνας που είπε και η @Himela ως απόρροια της καλλιέργειας των γονιών μας. Αλλά ένα μικρό παιδί, δεν έχει αναπτύξει ακόμα αυτές της άμυνες και δεν θα το φιλτράρει όπως χρειάζεται.

Δεν σου λεω οτι θα γίνει δολοφόνος ή κάτι τέτοιο αλλά καλλιεργείται μια νοοτροπία.Και για να είμαστε ακριβείς την κόκκινη γραμμή την τραβάς όταν το κοινό είναι μικρά παιδιά και οι στοίχοι είναι hate speech για τις γυναίκες και τους φτωχούς. Αυτή είναι η άποψη μου τουλάχιστον. Πρέπει να υπάρχει ένα όριο στο το είναι τέχνη και τι είναι προσβλητικό, χυδαίο, αποκρουστικό και υπονομεύει τις αρχές της Δημοκρατίας.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και επαγγέλεται Μοντέλο. Έχει γράψει 6,778 μηνύματα.
Τώρα το εαν στα 12-13 ακούγαμε τραγούδια για γούστα ακριβά, όπλα, ναρκωτικά κτλπ. θα είχε γίνει κακός χαμός...και ενώ τότε μπορούσε να μας φανεί περιοριστικό, θα ήταν αιτιολογημένο.
Εγώ θυμάμαι στα 12 πρέπει να στεναχωριόμουν γιατί δεν μπορούσα να μάθω απ’έξω όλο το Πουλάκι Τσίου.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,444 μηνύματα.

Zukov

Διάσημο μέλος

Ο Zukov αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,322 μηνύματα.
Για να είμαστε ακριβοδίκαιοι οι γονείς στην καλύτερη στράβωναν όταν παίζαμε GTA και σε πιο ακραίες περιπτώσεις φίλων τους έσπαγαν ακόμα και τα CD του παιχνιδιού.

Τώρα το εαν στα 12-13 ακούγαμε τραγούδια για γούστα ακριβά, όπλα, ναρκωτικά κτλπ. θα είχε γίνει κακός χαμός...και ενώ τότε μπορούσε να μας φανεί περιοριστικό, θα ήταν αιτιολογημένο.

Όσο προβληματικό είναι να περιορίζεις τέρμα τον άλλον, άλλο τόσο είναι να τον αφήνεις εκτεθιμένο σε όλων των ειδών τις επιρροές απο μικρή ηλικία. Γιατί εγώ και εσύ τώρα μπορεί να ακούσουμε τραπ και έχουμε τους μηχανισμούς άμυνας που είπε και η @Himela ως απόρροια της καλλιέργειας των γονιών μας. Αλλά ένα μικρό παιδί, δεν έχει αναπτύξει ακόμα αυτές της άμυνες και δεν θα το φιλτράρει όπως χρειάζεται.

Δεν σου λεω οτι θα γίνει δολοφόνος ή κάτι τέτοιο αλλά καλλιεργείται μια νοοτροπία.Και για να είμαστε ακριβείς την κόκκινη γραμμή την τραβάς όταν το κοινό είναι μικρά παιδιά και οι στοίχοι είναι hate speech για τις γυναίκες και τους φτωχούς. Αυτή είναι η άποψη μου τουλάχιστον. Πρέπει να υπάρχει ένα όριο στο το είναι τέχνη και τι είναι προσβλητικό, χυδαίο, αποκρουστικό και υπονομεύει τις αρχές της Δημοκρατίας.
Δε σου λεω οτι δε θα ηταν αιτιολογημενο να σου απαγορευουν οι γονεις σου να ακους τετοιου ειδους τραγουδια και τα αντιστοιχα προτυπα που μεταδιδουν. Προφανως ειναι χρεος του καθε γονεα να δωσει σωστες αξιες στα παιδια του και μερος της διαδικασιας αυτης ειναι να τιθονται περιορισμοι. Οταν αυτο αναγαγεται σε επισημη γραμμη του κρατους εχω αρχιζω να διακρινω εναν προβληματισμο. Θα μου πεις αφου πλεον στο ιντερνετ ολα ειναι ελευθερα χρειαζονται δραστικοι περιορισμοι για να προστατευθει το παιδι. Ας βαλουμε ορια ηλικιας που να ελεγχονται αυστηρα οπως προειπες αυτο δεν ειναι θεμα και ανεκαθεν υπηρχαν. Αν καταληξουμε στο ακροτατο σημειο απαγορευσης στη βαση του περιεχομενου του τραγουδιου και εκδηλωσουμε αυτη την απαγορευση με την επιστρατευση της τεχνητης νοημοσυνης, εχει ανοιξει ο ασκος του αιολου. Μετα θα αρχιζουμε να μπαναρουμε βιβλια επειδη ειναι αντιχριστιανικα, αντιισλαμιστικα, θιγουν τους γκει, θιγουν τους τρανς, θιγουν τους Αμερικανους, θιγουν τους Ισπανους, θιγουν τους συντηρητικους κλπ κλπ και δε μεταδιδουν χρηστα προτυπα. Ποιος οριοθετει τα χρηστα προτυπα τωρα και αν ειναι οντως χρηστα....
 

ilias90

Διάσημο μέλος

Ο White Privilege αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 2,281 μηνύματα.
Αναφέρθηκε και από άλλους. Το ουσιαστικό θέμα δεν είναι η τραπ και η κουλτούρα γύρω από αυτήν, αλλά ο παρακμιακός πολιτισμός που την γέννησε. Αν μπανάρεις την τραπ, η καφρίλα θα βρει άλλη διέξοδο.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,444 μηνύματα.
Δε σου λεω οτι δε θα ηταν αιτιολογημενο να σου απαγορευουν οι γονεις σου να ακους τετοιου ειδους τραγουδια και τα αντιστοιχα προτυπα που μεταδιδουν. Προφανως ειναι χρεος του καθε γονεα να δωσει σωστες αξιες στα παιδια του και μερος της διαδικασιας αυτης ειναι να τιθονται περιορισμοι. Οταν αυτο αναγαγεται σε επισημη γραμμη του κρατους εχω αρχιζω να διακρινω εναν προβληματισμο. Θα μου πεις αφου πλεον στο ιντερνετ ολα ειναι ελευθερα χρειαζονται δραστικοι περιορισμοι για να προστατευθει το παιδι. Ας βαλουμε ορια ηλικιας που να ελεγχονται αυστηρα οπως προειπες αυτο δεν ειναι θεμα και ανεκαθεν υπηρχαν. Αν καταληξουμε στο ακροτατο σημειο απαγορευσης στη βαση του περιεχομενου του τραγουδιου και εκδηλωσουμε αυτη την απαγορευση με την επιστρατευση της τεχνητης νοημοσυνης, εχει ανοιξει ο ασκος του αιολου. Μετα θα αρχιζουμε να μπαναρουμε βιβλια επειδη ειναι αντιχριστιανικα, αντιισλαμιστικα, θιγουν τους γκει, θιγουν τους τρανς, θιγουν τους Αμερικανους, θιγουν τους Ισπανους, θιγουν τους συντηρητικους κλπ κλπ και δε μεταδιδουν χρηστα προτυπα. Ποιος οριοθετει τα χρηστα προτυπα τωρα και αν ειναι οντως χρηστα....
Δεν διαφωνώ μαζί σου, όντως ανοίγει ένα πολύ επικίνδυνο μονοπάτι.Η λύση πιστεύω είναι συνδυασμός. Περισσότερη έμφαση στην ενημέρωση και στην μόρφωση γονιών και παιδιών αλλά και ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης ώστε σε τοπικό επίπεδο τουλάχιστον να προωθούνται λιγότερο σε νεαρούς χρήστες περιεχόμενα που κρίνονται ιδιαίτερα ακατάλληλα.

Αυτό είναι δύσκολο βέβαια γιατί η τρασιλα βγάζει χρήμα δυστυχώς και πλατφόρμες όπως το youtube σιγά μην θελήσουν να θυσιάσουν το χρήμα τους για το κοινό καλό.
 

Guest 126033

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ίσως δεν ζησατε αυτές τις αξεχαστες για εμας εποχές του Καρβελα για να δείτε ότι οι εποχές κάνουν κύκλους!

Απλά τότε μεγαλώσαμε με γονείς οι οποίοι ήταν περισσότερο κοντά στα παιδιά τους !

Δεν υπηρχε αυτη η πληρης ελευθερια,υπηρχαν ορια και κανονες !

Ολα ειναι θεμα παιδειας γιατι καθε εποχη ειχε και τα δικα της !

Δύο απλά κομμάτια που δεν απέχουν και πολύ απο τους στίχους του σήμερα...


 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φυσικός. Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Ηρεμήστε! Τα πράγματα και οι απόψεις αλλάζουν με τα χρόνια. (Εδώ το ΚΚΕ μετά από 50 χρόνια, αποκατέστησε τον Μαυρογένη και αποκήρυξε την "Πανσπουδαστική Νο 8"). Το ρεμπέτικο κάποτε ήταν των καταγωγίων και των περιθωριακών και η (τότε) "καλή" κοινωνία (όπως θεωρούμαστε τώρα εμείς) ξερνούσε στο όνομά του και μόνο, ενώ τώρα το ρεμπέτικο έγινε κουλτούρα. Έτσι λοιπόν, ίσως σε 50 - 100 χρόνια η τραπ θα θεωρείτε υψηλή κουλτούρα για την τότε κοινωνία.

1700413559595.png
1700413581755.png
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, επαγγέλεται Ιστορικός και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 18,515 μηνύματα.
Το έχω σκεφτεί και εγώ πως ίσως η trap εκτιμηθεί στο μέλλον από τις επόμενες γενιές. Θα είναι για γέλια η κατάσταση αλλά ίσως αυτό να έλεγαν και οι άνθρωποι του 1930 για το ρεμπέτικο. Πάντως δεν έχουν τόση κοινή ιστορία θα λέγαμε. Το ρεμπέτικο ήσαν όντως μία μουσική του περιθωρίου που σε πολλές περιπτώσεις δεν περνούσε τους μηχανισμούς λογοκρισίας και οι ρεμπέτες εξορίζονταν (καθεστώς 4ης Αυγούστου). Η trap δεν θα έλεγα πως είναι μουσική του περιθωρίου ή αν ήταν πέρασε υπερβολικά γρήγορα το στάδιο από το περιθώριο στο mainstream. Η φάση της στην Ελλάδα πρέπει να ξεκίνησε κάπου προς 2014 με τον Tus (που και εγώ άκουγα να λέω την αλήθεια στα μαθητικά μου χρόνια), μετά το 2015-2016 (τότε εποχές Sin Boy, Sugar Boy) πέρασε σε μία φάση καρικατούρας θα έλεγα με το να δίνουν τα τραγούδια τους content για χιουμοριστικά βίντεο σχολιασμού διαφόρων τότε καναλιών (Manos, Kakos Xamos, Jeremy, Lynx). Κάπου προς 2020 είχε κανονικοποιηθεί πλέον και ακόμα και άτομα που ήταν στο κράξιμο και στα dislikes χρόνια (Sin Boy) έγιναν διάσημοι. Αλήθεια θυμάται κανένας από εδώ εποχές 2016 πόσα dislikes σωρηδόν μάζευε ο Σιν σε κάτι τραγούδια τότε «χαμήλωσε τα φώτα», «είναι μο*νάρα χωρίς φίλτρα» κλπ;;;;;

Τώρα πλέον ακούω πως και ΠΕΝΤΑΧΡΟΝΑ ακούνε trap. Wtf??? Εγώ στα 5 μου η μόνη ιδέα που είχα από μουσική ήταν τα intros των παιδικών μας.

 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 29,866 μηνύματα.
Οκ, θα μου πείτε ότι στην τέχνη όλα είναι υποκειμενικά, αλλά ψιλοπαπάρια μου, θεωρώ ότι κάποια πράγματα είναι αντικειμενικότατα. Όπως είχε πει δε και ο Μπρετόν: παιδεία δεν είναι τα πτυχία μας, αλλά η αισθητική μας.
Οι περισσοτεροι κανετε ενα λαθος.Το οποιο βασικα προερχεται απο τα ΜΜΕ και τους ασχετους.Βαφτιζετε ΤΕΧΝΗ την διασκεδαση.Δεν ειναι τεχνη ΟΛΑ.Η τεχνη ΔΕΝ ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΕΙ.Με την σημερινη εννοια.Διοτι ανετα μπορει να διασκεδασει η τεχνη,αλλα οταν υπαρχιε ενα υψηλο πολιτισμικο και αισθητικο επιπεδο .

Η τεχνη μπορει ΚΑΙ να διασκεδασει..ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ...ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ.Αλλα επισης...ότι διασκεδαζει δεν σημαινει οτι ειναι τεχνη.

ΑΥΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΤΑ ΞΕΧΩΡΙΣΟΥΜΕ.
Η ΤΡΑΠ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗ,Απλα διασκεδαζει ορισμενα ατομα.ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ Ο ΣΕΦΕΡΛΗΣ.
 

ilias90

Διάσημο μέλος

Ο White Privilege αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 2,281 μηνύματα.
Το έχω σκεφτεί και εγώ πως ίσως η trap εκτιμηθεί στο μέλλον από τις επόμενες γενιές. Θα είναι για γέλια η κατάσταση αλλά ίσως αυτό να έλεγαν και οι άνθρωποι του 1930 για το ρεμπέτικο.
Είναι διαχρονική η τάση των ανθρώπων να πέφτουν θύματα της νοσταλγίας. Θεωρώ δε ότι, λόγω του ότι ο κόσμος αλλάζει ολοένα και πιο γρήγορα, αυτή η τάση αυξάνεται προοδευτικά, καθώς ο κόσμος ψάχνει ένα καταφύγιο σε εποχές που ήταν πιο απλές.

Όσον αφορά στο ρεμπέτικο, ξεχνάς ότι, ναι μεν από κάποια στιγμή και μετά άρχισε να το ακούει ο κόσμος, αυτό έγινε, όμως, από επανεκτελέσεις, σε ρυθμό που ταίριαζε με την εποχή και με ύφος που προσιδίαζε στο λαϊκό της εποχής. Τα ρεμπέτικα που αναφέρεις έχουν πάρα πολύ αργό ρυθμό (σαν αμανές), οι ηχογραφήσεις τους είναι τραγικές και, ειλικρινά, δεν ακούγονται αν είσαι νηφάλιος.
Αραξτε ετσι ηταν παντα ο κοσμος. Τωρα ειναι ακομα λιγοτερο βιαιος. Πλεον μαγκια πουλανε μεσα απο το ινστα και το τικ τοκ. Παλια πχ στα 70s 80s που ηταν ο πατερας μ εφηβος υπηρχαν συμμοριες, ξυλο παντου, κοσμος να κουβαλαει μαχαιρια και να σκοτωνεται στα σκυλομαγαζα της εποχης.
Να το αναλύσουμε λίγο περισσότερο αυτό, γιατί έχει ενδιαφέρον. Όντως ήταν πάντα έτσι ο κόσμος. Θεωρώ ότι η βία είναι σύμφυτη με το είδος μας και πρέπει να βρίσκει διεξόδους. Παλαιότερα ήταν κοινωνικά αποδεκτό να πλακωθείς με τον άλλον στα μπουνίδια ή να χτυπήσεις, για παράδειγμα, μια γάτα, αν είχες νεύρα. Τώρα αυτά είναι απαράδεκτα. Επειδή, όμως, η βία δεν φεύγει από μέσα μας, για την εκτόνωσή της υπάρχουν οι πολεμικές τέχνες και η παρακολούθηση εν γένει δυναμικών αθλημάτων ή ακόμα και η παρακολούθηση ταινιών με βία και τα videogames που αναφέρατε.
Στην ψυχανάλυση υπάρχει μια άμυνα, η λεγόμενη μετουσίωση, που κάνει ακριβώς αυτό το πράγμα: διοχετεύει τη λιβιδινική ενέργεια και τις ενορμήσεις σε περισσότερο λειτουργικές και κοινωνικά αποδεκτές ενασχολήσεις. Ε, θεωρώ ότι, όσο ο κόσμος κρίνει απαράδεκτες κάποιες μορφές συμπεριφοράς που μέχρι χτες θεωρούντο φυσιολογικές, τόσο θα εφευρίσκει τρόπους διοχέτευσης των βίαιων τάσεών μας. Μια μετουσίωση, αλλά σε επίπεδο συλλογικού ασυνείδητου αυτή τη φορά.

Υ.Γ.: Θεωρώ, παρόλα αυτά, ότι το ανθρώπινο είδος μπορεί να εξελιχθεί και -κάποια στιγμή- να αποτινάξει τη βία. Αυτό, όμως, αν υπάρχει κάποια περίπτωση να γίνει, θα ήταν με τη μη προσκόλληση στην ύλη. Και ο σύγχρονος άνθρωπος έχει (από πολύ καιρό) απορρίψει αυτό το μονοπάτι...
 

glayki

Διάσημο μέλος

Η Ευα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Εκπαιδευτικός. Έχει γράψει 3,907 μηνύματα.
Οι γνήσιες μορφές τέχνης υψηλής αισθητικής αξίας ωφελούν ψυχή και πνεύμα, αποφορτίζουν, ευαισθητοποιουν, εξευγενιζουν, καλλιεργούν αισθητικό κριτήριο, προβληματίζουν, λειτουργούν ανυψωτικά. Η mainstream τέχνη εμπόρευμα λειτουργεί εκτονωτικά ,
μακροπρόθεσμα δεν έχεις κάποιο όφελος. Τι μπορεί να αποκομίσει ένα νεαρό παιδί από μουσική που ξεχειλίζει από ωμές προτροπές βίαιης εκδήλωσης ενστίκτων;
 

Zukov

Διάσημο μέλος

Ο Zukov αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,322 μηνύματα.
Υ.Γ.: Θεωρώ, παρόλα αυτά, ότι το ανθρώπινο είδος μπορεί να εξελιχθεί και -κάποια στιγμή- να αποτινάξει τη βία. Αυτό, όμως, αν υπάρχει κάποια περίπτωση να γίνει, θα ήταν με τη μη προσκόλληση στην ύλη. Και ο σύγχρονος άνθρωπος έχει (από πολύ καιρό) απορρίψει αυτό το μονοπάτι...
Στα υπολοιπα συμφωνω, αυτο δε ξερω αν μπορει να γινει τουλαχιστον οχι οσο ο ανθρωπος εχει την ιδια εγκεφαλικη δομη με τωρα, η οποια ειναι πιο ισχυρη απο καθε εξωτερικο ερεθισμα θεωρω. Με χιλιαδες χρονια εξελιξης ή με την ενωση με μηχανες ισως αποτιναξει τις βιαιες τασεις του
 

Chem2000

Διάσημο μέλος

Η Chem2000 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 23 ετών, επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Νίκαια (Αττική). Έχει γράψει 2,880 μηνύματα.
Το έχω σκεφτεί και εγώ πως ίσως η trap εκτιμηθεί στο μέλλον από τις επόμενες γενιές. Θα είναι για γέλια η κατάσταση αλλά ίσως αυτό να έλεγαν και οι άνθρωποι του 1930 για το ρεμπέτικο. Πάντως δεν έχουν τόση κοινή ιστορία θα λέγαμε. Το ρεμπέτικο ήσαν όντως μία μουσική του περιθωρίου που σε πολλές περιπτώσεις δεν περνούσε τους μηχανισμούς λογοκρισίας και οι ρεμπέτες εξορίζονταν (καθεστώς 4ης Αυγούστου). Η trap δεν θα έλεγα πως είναι μουσική του περιθωρίου ή αν ήταν πέρασε υπερβολικά γρήγορα το στάδιο από το περιθώριο στο mainstream. Η φάση της στην Ελλάδα πρέπει να ξεκίνησε κάπου προς 2014 με τον Tus (που και εγώ άκουγα να λέω την αλήθεια στα μαθητικά μου χρόνια), μετά το 2015-2016 (τότε εποχές Sin Boy, Sugar Boy) πέρασε σε μία φάση καρικατούρας θα έλεγα με το να δίνουν τα τραγούδια τους content για χιουμοριστικά βίντεο σχολιασμού διαφόρων τότε καναλιών (Manos, Kakos Xamos, Jeremy, Lynx). Κάπου προς 2020 είχε κανονικοποιηθεί πλέον και ακόμα και άτομα που ήταν στο κράξιμο και στα dislikes χρόνια (Sin Boy) έγιναν διάσημοι. Αλήθεια θυμάται κανένας από εδώ εποχές 2016 πόσα dislikes σωρηδόν μάζευε ο Σιν σε κάτι τραγούδια τότε «χαμήλωσε τα φώτα», «είναι μο*νάρα χωρίς φίλτρα» κλπ;;;;;

Τώρα πλέον ακούω πως και ΠΕΝΤΑΧΡΟΝΑ ακούνε trap. Wtf??? Εγώ στα 5 μου η μόνη ιδέα που είχα από μουσική ήταν τα intros των παιδικών μας.

Πού τον θυμήθηκες τον Sin boy το 16 ΧΑΧΑΧΑΧΑ. Είχε βγάλει και μια άλλη βλακεία, αυτό :
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top