Βυζάντιο-Κων/πολη: Η άνοδος και η πτώση

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Νευρολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15.228 μηνύματα.
H Ρωμαίοι (Ιταλοί) νικήσανε τους Ελληνες!!!!! Τότε όλα ηταν Ρώμη, ξαφνικά ο Ρωμαίος αυτοκράτορας αποφάσισε να μεταφέρει την πρωτεύουσα στο Βυζάντιο και εμείς αυτό το λέμε ότι γίνανε οι Ρωμαίοι Ελληνες.... :/


Θεωρώ το Βυζάντιο συνέχεια της Ρωμαικής αυτοκρατορίας το οποίο οδήγησε μετά στο σχίσμα οποτε δημιουργηθηκαν 2 Ρωμαικοί πολιτισμοί.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
μπορεί κάποιος να μου αποδείξει οτι το Βυζάντιο ήταν Ελληνικό? και αν ΔΕΝ ήταν, γιατι? ποια η γνώμη σας..

Αυτό που ζητάς κάλλιστα μπορεί να πιάσει έναν ολόκληρο τόμο. Θα προσπαθήσω να σου πω επιγραμματικά τη γνώμη μου.
Είναι λάθος να αποκαλούμε το Βυζάντιο μια Ελληνική αυτοκρατορία. Ο πιο σωστός όρος, είναι μια αυτοκρατορία με ελληνικά στοιχεία, τι θέλω να πω.

Πρέπει να το εξετάσουμε σε διάφορους τομείς

Πολιτικά/οργανωτικά: To Βυζάντιο ήταν μια καθαρά Ρωμαϊκή αυτοκρατορία με ρωμαϊκό τρόπο διοίκησης και οργάνωσης.

Στρατιωτικά: Ήταν μια μίξη πολλών πραγμάτων. Η βάση του ήταν η οργάνωση των Ρωμαϊκών λεγεώνων, αλλά όσο ανεβαίνουμε χρονικά απομακρύνεται συνεχώς από αυτό το πρότυπο και υιοθετεί στοιχεία από του λαούς που μάχεται. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η υιοθέτηση του βαρέως ιππικού (Κατάφρακτοι) από τους Πέρσες, των ελαφριών τοξοτών-ιππέων από τους Ούνους και πολλά άλλα.

Θρησκευτικά: Ήταν μια καθαρά χριστιανική αυτοκρατορία, με ένα κυρίαρχο δόγμα, αυστηρή θεοκρατική δομή, αλλά και πολλές αιρέσεις.

Εκπαιδευτικά: Πάλι ήταν μια χριστιανική αυτοκρατορία, καθώς η εκπαίδευση των πολιτών του, ήταν περισσότερο χριστιανική παρά ελληνική. Γενικώς από το 400μ.Χ. και μετά η ελληνική παιδεία υφίσταται ένα τεράστιο διωγμό από την εκκλησία σε ολόκληρη την Ευρώπη, μαζί και στο Βυζάντιο και καταλήγει να επιβιώσει μόνο στα σπίτια των πολύ πλουσίων ή μυστικά στα μοναστήρια.

Γλωσσικά: επίσημη γλώσσα μέχρι την ύστερη περίοδο του Βυζαντίου είναι τα λατινικά. Κοινή γλώσσα είναι τα Ελληνικά. Καθώς το Βυζάντιο ελέγχει πολλές από τις περιοχές που κατέκτησε ο Αλέξανδρος το Ελληνικό στοιχείο είναι διάσπαρτο σε αυτές και τα ελληνικά είναι η παγκόσμια γλώσσα. Όπως είναι πχ σήμερα τα αγγλικά. Βάση αυτού όμως δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ελληνική αυτοκρατορία γιατί υπήρχαν πολλές άλλες γλώσσες πέραν των Ελληνικών. Είναι σαν να λέμε σήμερα ότι είμαστε Άγγλοι απλά και μόνο γιατί πάρα πολλοί γνωρίζουμε και μιλάμε αγγλικά.

Πολιτιστικά: Στην κουλτούρα σώζονται αρκετές αρχαιοελληνικές παραδώσεις. Κυρίως στα χωριά και στις επαρχιακές περιοχές της Ελλάδος αλλά και στα παράλια της Μ.Ασίας έχουμε αναβίωση πάρα πολλών αρχαιοελληνικών παραδόσεων, ντυμένες πάντα βέβαια το μανδύα του χριστιανισμού. Η τέχνη είναι κυρίως εκκλησιαστική όπως και στη δύση και τα αρχαιοελληνικά θέματα αποφεύγονται. Η αρχιτεκτονική συνεχίζει να είναι ένα Ελληνορωμαϊκό κράμα αν και φυσικά επηρεάζεται και αυτή από τις τοπικές τάσεις.


Μπορώ να πω πάρα πολλά ακόμα αλλά θα γίνω κουραστικός. Κατά την άποψή μου το Βυζάντιο είναι μια Ρωμαϊκή αυτοκρατορία με κάποια ελληνικά στοιχεία, αλλά όχι μια ελληνική αυτοκρατορία. Ελληνική ίσως μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε μετά το 1204 αλλά τότε δε μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε αυτοκρατορία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πατρεύς

Περιβόητο μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 39 ετών, επαγγέλλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια και μας γράφει από Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 5.266 μηνύματα.
Νὰ ὑπενθυμίσω ὅτι ἐκτενὴς συζήτηση περὶ τῆς Βυζαντινῆς Αὐτοκρατορίας ἔχει γίνει καὶ στὸ θέμα «Ἑάλω ἡ Πόλις» ποὺ εἶχα ἀνοίξει παλιότερα γιὰ νὰ τιμήσω τὴν Ἅλωση τῆς Πόλις. Βαριέμαι νὰ ἐπαναλαμβάνωμαι
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Νεογέννητος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Νεογέννητος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 36 ετών. Έχει γράψει 848 μηνύματα.
ΙΙ. θετικοί επιστήμονες επι Βυζαντίου

1. Ζώσιμος 4ος-5ος αι.
Έλληνας Αλχημιστής από την Πανοπολη της Αιγύπτου.
Αυτός πρώτος χρησιμοποίησε την λεξη "Χημεία" από την τέχνη της μαύρης γης της Αιγύπτου που ονομάζεται "χεμ".
Ένα από τα έργα του "περί ζύθων ποιήσεως" αποτελεί την αρχαιότερη συνταγή Παρασκευής μπύρας.

2.Πελαγιος 4ος-5ος αι.
αλχημιστής

3. Δημόκριτος 4ος-5ος αι,
αλχημιστής

4.Μαρια η Ιουδαία 4ος-5ος αι.
Αλχημίστρια , μαθήτρια του Δημοκρίτου

5.Αστεριος ο Αμασιευς 5ος αι.
συγγραφέας με σπουδές στα μαθηματικά και την αστρονομία.

6. Ιάκωβος 5ος αι.
Ιατρός , φαρμακολογος και βοτανολόγος

7.Προκλος ο Βυζάντιος 5ος-6ος αι.
Μαθηματικός και φιλόσοφος

8. Αετιος 5ος-6ος αι.
Ιατρός , φαρμακολογος και βοτανολόγος

9.Αμμωνιος 5ος-6ος αι.
Φιλόσοφος , μαθηματικός και αστρονόμος

10.Ερμιας ο Αλεξανδρευς 5ος-6ος αι.
Φιλόσοφος και μαθηματικός

11.Ασκληπιοδωρος ο Αλεξανδρευς 5ος-6ος αι.
Ιατρός .Μαθηματικός και νεοπλατωνικός φιλόσοφος

12.Διδυμος 5ος-6ος
γεωπόνος

13. Ιωάννης ο Λυδος 490-565
Ιστορικός , νομικός και αστρονόμος
απο την Φιλαδέλφεια.

14.Ιουλιανος ο αρχιτέκτονας 5ος-6ος αι.
Μηχανικός και αρχιτέκτονας. Γνωστός από έναν μηχανισμό άντλησης νερού τον οποίον εφεύρε.

15.Μαρινος ο Νεαπολιτης 5ος-6ος αι.
Νεοπλατωνικός και μαθηματικός. Διάδοχος του Πρόκλου στην Ακαδημία.

16. Σιμπλικιος 5ος-6ος αι.
Φιλόσοφος και μαθηματικός
Δίδαξε στην Ακαδημία μέχρι που έκλεισε και μετά το κλείσιμο της πήγε στην Περσία για 5 χρόνια , όπου δίδαξε. Επέστρεψε όμως και δίδαξε στην Κωνσταντινούπολη.

17.Ασκληπιος ο Τραλλειανος 6ος αι.
Νεοπλατωνικός και γεωμέτρης

18. Ανθέμιος ο Τραλλειανος 6ος αι.
αρχιτέκτονας (Αγια Σοφία) και συγγραφέας

19.Ηλιοδωρος ο Νεοπλατωνικός 6ος αι.
Φιλόσοφος ,μαθηματικός και αστρονόμος

20.Ισιδωρος ο Μιλησιος 6ος αι.
Αρχιτέκτονας και μαθηματικός
Ολοκλήρωσε την Αγια Σοφία.
Ίδρυσε στην Πόλη Σχολή Μηχανικών και υπήρξε δάσκαλος τους τελευταίου διευθυντή της Ακαδημίας Αθηνών του Δαμάσκιου.

21.Ισιδωρος ο Μιλησιος ο Νεώτερος 6ος αι.
Αρχιτέκτονας και μηχανικός. Ανιψιός του προηγούμενου.
Ανοικοδόμησε τον τρούλο της Αγίας Σοφίας όταν έπεσε λόγω σεισμού το 558.

22.Δαμασκιος 6ος αι.
Έλληνας νεοπλατωνικός και μαθηματικός , από την Δαμασκό. Τελευταίος διευθυντής της Ακαδημίας.

23.Ευτοκιος 6ος αι.
Μαθηματικός

24.Ηρων 6ος αι.
Μαθηματικός

25.Ιεροκλης 6ος αι.
Γεωγράφος

26. Ιωάννης ο Φιλόπονος 6ος αι.
Φιλόσοφος , μαθηματικός και αστρονόμος
Μεγάλη φιλοσοφική και πνευματική διάνοια του Βυζαντίου.
Το έργο του άσκησε μεγάλη επίδραση στις φυσικές επιστήμες του μεσαίωνα αλλά και των νεότερων χρόνων.

27.Καισαριος 6ος
γεωγράφος

28.Κοσμας ο Ινδικοπλευστης 6ος
Γεωγράφος και τοπογράφος

29. Λεοντιος 6ος αι.
Μαθηματικός , φιλόσοφος και μηχανικός

30.Διονυσιος ο Μικρός 6ος αι.
Αστρονόμος

31. Ολυμπιοδωρος 6ος αι.
Νεοπλατωνικός και μαθηματικός

32 Πρόκλος ο Μητροπολίτης 6ος αι.
μαθηματικός και αστρονόμος

33. Ρητοριος ο Βυζαντινός 6ος αι.
Αστρονόμος.

34. Στέφανος ο Βυζάντιος 6ος αι.
Γεωγράφος

35. Σωτηριχος 6ος αι.
μαθηματικός και φιλόσοφος

36.Βασσιος Κασσιανος 6ος-7ος αι.
Συγγραφέας γεωπονικών και φυσιογνωστικών έργων
Το έργο του "Γεωπονικά" θεωρείται το καλύτερο της βυζαντινής φυσιογνωμίας και
αποτελείται από 26 βιβλία.

37.Αλεξανδρος ο Τραλλειανος 525-605
Ιατρός , φαρμακολογος και βοτανολόγος
Είναι ο πρώτος που χορήγησε σίδηρο ως εσωτερικό φάρμακο.

38.Τιμοθεος ο Γαζαιος 6ος-7ος αι.
Ζωολόγος , γραμματικός

39.Γεωργιος ο Κύπριος 6ος-7ος αι.
Γεωγράφος

40. Αριστοφάνης 6ος-7ος αι.
ζωολόγος

41. Πισιδης Γεωργιος 6ος-7ος αι.
Αστρονόμος , ζωολόγος , βοτανολόγος
Πίστευε στην σφαιρικότητα της γης.

42. Καλλίνικος 7ος αι.
Έλληνας μηχανικός από την Ηλιούπολη της Συρίας
εφευρέτης του "υγρού πυρός"

43. Θεόδωρος ο Καντερβουριας 602-690
Έλληνας και πρώτος αρχιεπίσκοπος caterbury , από την Ταρσό της Κιλικίας.
Σπούδασε μαθηματικά , φιλοσοφία και αστρονομία στην Κωνσταντινούπολη.
Είναι ο πρώτος που ίδρυσε βιβλιοθήκες και σχολεία στην Αγγλία , φροντίζοντας
να διδάσκονται εκεί η αριθμητική και η ελληνική γλώσσα. Θεωρείται ο ιδρυτής της
αγγλοσαξονικής φιλολογίας και ο ιδρυτής των πρώτων μεγαλόπρεπων ναών της ευρύτερης περιοχής του Λονδίνου. Είναι άγιος της καθολικής Εκκλησίας , αν και Έλληνας.

44.Θεοδωρος ο πρωτοσπαθάριος 610-642
Ιατρός και φαρμακολογος έγραψε έργο με συνταγές φαρμάκων

45. Παύλος ο Αιγινήτης 7ος αι.
Ιατρός , φαρμακολογος , ζωολόγος , φυτολόγος από την Αίγινα

46. Στέφανος ο Αλεξανδρευς 7ος αι.
αστρονόμος και μαθηματικός , φαρμακολογος

47. Σιμοκαττος θεοφύλακτος 7ος αι.
γεωπόνος

48. Θεόφιλος ο Εδεσσηνος 695-785
αστρονόμος και λόγιος. Μετέφρασε τον Όμηρο στα αραβικά

49. Αρεθας 9ος αι.
μαθητής του Λέοντος του Μαθηματικού

50. Θεοδηγιος 9ος αι.
καθηγητής αστρονομίας και των μαθηματικών
στη Σχολή της Μαγναύρας και λόγιος.

51. Θεόδωρος ο Γεωμέτρης 9ος αι.
Καθηγητής γεωμετρίας στη Σχολή της Μαγναύρας

52. Λέων ο Μαθηματικός 9ος αι.
Γεννήθηκε στην Θεσσαλία , σπούδασε στην Άνδρο και στην Πόλη.
Ένας από τους μεγαλύτερους μαθηματικούς , είναι ο πρώτος που εισήγαγε τα γράμματα στην θεωρητική αριθμητική και άλγεβρα.
Γεωμέτρης , μηχανικός , αστρονόμος και φιλόσοφος.
Πρύτανης της Σχολής της Μαγναύρας δίδαξε σ' αυτή τετρακτυ
(Γεωμετρία , αστρονομία , αριθμητική και μουσική)
Κατασκεύασε τον πρώτο οπτικό τηλέγραφο που αναφέρεται στην Ιστορία ο οποίος
τοποθετήθηκε στην Ταρσό της Κιλικίας.
Διέσωσε πολλά αρχαία κείμενα.

53.Φωτιος ο Α' 820-891
θεολογος,νομικος,ιστορικος,φιλοσοφος,γεωγραφος,αστρονομος,μαθηματικος
πατριάρχης Κων/πολεως

54. Κωνσταντίνος ο Σικελός 9οσ-10ος αι.
μαθηματικός.

55. Γρηγοριος 10ος αι.
καθηγητής αστρονομίας στο Πανεπιστήμιο της Μαγναύρας
Επινόησε έναν βελτιωμένο τύπο αστρολαβουτον οποίον ονόμασε "κόσμημα μαθηματικόν". Θεωρείται ο πρόδρομος των αστρονομικών παραδοχών του 14ου-15ου αι.

56. Ηρων ο Βυζαντινός 10ος αι.
Μαθηματικός , αρχιτέκτονας και μηχανικός
αναφέρεται ως ο επινοητής του "επιμονιδιου φαρμάκου" το οποίο προκαλούσε τόνωση του οργανισμού και καταπράυνση του αισθήματος της πείνας.

57.Νικηφορος Πατρίκιος 10ος αι
καθηγητής γεωμετρίας στο πανεπιστήμιο Μαγναύρας

58.Ελευθεριος Ζεβεληνος 11ος αι
αστρονόμος

59.Ιωαννης ο Ιταλός 11ος αι.
Φιλόσοφος, μαθηματικός

60.Συμεων Σηθης 11ος αι.
Αστρονόμος , βοτανολόγος και ιατρός

61.Μιχαηλ Ψελλός 1018 - 1096
φιλόσοφος , μαθηματικός , αστρονόμος , φυσικός , νομικός και φιλόλογος
Πρύτανης του Πανεπιστήμιου Κωνσταντινουπόλεως
Σπούδασε στην Αθήνα και στην Πόλη.

62. Μάρκος ο Έλλην 11ος αι.
λόγιος και αστρονόμος

63. Μιχαήλ ο Εφεσιος 11ος αι.
καθηγητής του πανεπιστήμιου Κων/πολης

64. Ιεροφιλος ο Σοφιστής 12ος αι.
Διαιτολόγος , φαρμακολογος

65. Νεόφυτος ο Μοναχός 12ος αι.
εισηγητής των "ινδικών αριθμών" στο Βυζάντιο

66.Προδρομος ο Μοναχός 12ος αι.
Μαθηματικός , αστρονόμος αλλά και μονάχος ερημίτης
δάσκαλος του Νικηφόρου Βλεμμύδη

67.Μιχαηλ ο Ιταλικός 12ος
ασχολήθηκε και με αστρονομία.

68. Νικηφόρος Βλεμμύδης 1197-1272
μαθηματικός. Αστρονόμος , γεωγράφος , ιατρός , θεολόγος
η μεγαλύτερη πνευματική μορφή του 13ου αιώνα σπούδασε στην Νίκαια 4 χρόνια κλασσικές σπουδές και ιατρική στην Σμύρνη παρακολούθησε μαθήματα αριθμητικής , γεωμετρίας αστρονομίας και οπτικής στη Σκάμανδρο της
Τρωάδας. Έγραψε πολλά φυσικομαθηματικά βιβλία.

69. Γεώργιος Ακροπολιτης 1220 - 1282
πολιτικός , μαθηματικός , αστρονόμος
ίδρυσε στην Πόλη βιβλιογραφικό εργαστήριο για να αντιγράφονται και να διασώζονται
κείμενα και έργα προγενέστερων και αρχαίων

70. Νικόλαος Μυρεψος 1222 - 1255
ιατρός, βοτανολόγος
Συγγραφέας του έργου "Δυναμερον" που περιλαμβάνει 2656 ιατρικές συνταγές
Αυτό το βιβλίο αποτέλεσε μέχρι και τον 15ο αιώνα το επίσημο φαρμακευτικό κώδικα της Δύσης και το επίσημο σύγγραμμα της ιατρικής σχολής του Παρισιού.

71. Μανουήλ Ολοβολος 1240 - 1290
αστρονόμος και μαθηματικός

72. Γεώργιος Παχυμερης 1242 - 1310
μέγας φιλόσοφος , μαθηματικός , αστρονόμος και ιστορικός
ασχολήθηκε με τον Διοφαντο. θεωρείται από τους πρώτους βυζαντινούς που ασχολήθηκαν με τα γραμμικά συστήματα. Έγραψε την τετραβιβλο (quadrivium)

73.Μαχιμος Πλανούδης 1255 - 1310
μαθηματικός , αστρονόμος , βιβλιογραφος και φιλόλογος

74. Μανουήλ Βρυέννιος 14ος αι.
Αστρονόμος , μαθηματικός , θεωρητικός μουσικός

75. Θεόδωρος Μετοχιτης 1260 - 1332
Πρόδρομος της ανθρωπιστικής αναγέννησης του 15ου αιώνα.
Μεγάλη επιστημονική μορφή του Βυζαντίου.
Αστρονόμος , μαθηματικός , φιλόσοφος και ιστορικός
Γράφει ο Μετοχιτης (τέλη 13ου αιώνα) "... σε μας που έχουμε την ίδια καταγωγή και την ίδια γλώσσα με κείνους (τους αρχαίους Έλληνες) και είμαστε διάδοχοι τους.."

76 Μανουήλ Φιλης 1275 - 1345
βοτανολόγος , ζωολόγος

77.Βαρλααμ ο Καλαβρος 1290 - 1348
Έλληνας φιλόσοφος , αστρονόμος , μαθηματικός
Δάσκαλος του Πετράρχη και του Βοκκακίου.
Γράφει ο Βοκκάκιος σε ένα γράμμα του για τον Βαρλαάμ
"..,δεν υπήρχε ανάμεσα στους Έλληνες άλλος άνθρωπος με τόση αληθή σοφία και τόσες αμέτρητες γνώσεις" θεωρείται ένας από τους πρόδρομους της αναγέννησης.
Ο Στηβεν Ρανσιμαν ("η τελευταία βυζαντινή αναγέννηση" σελ.82) τον θεωρεί ως έναν από τους ιδρυτές της σύγχρονης άλγεβρας. Ίδρυσε σχολή στην Θεσσαλονίκη στην οποία διδάσκονταν η φιλοσοφία , η αστρονομία και τα μαθηματικά.

78. Νικηφόρος Γρηγορας, από την Ηράκλεια του Πόντου 1295 - 1359
Μεγάλος σοφός της εποχής των Παλαιολόγων. Αστρονόμος και μαθηματικός και πλατωνικός φιλόσοφος. Μελέτησε επισταμένως το ζήτημα του ημερολόγιου και τον καθορισμό της εορτής του Πάσχα. Εξακρίβωσε το σφάλμα κατά τον υπολογισμό της πανσελήνου μετά την εαρινή ισημερία και βάσει αυτού κατάρτισε σχέδιο διόρθωσης του Πασχαλιου. Το σχέδιο το υπέβαλλε προς συζήτηση σε ομάδα σοφών την "Λογικήν Πανηγυριν" και στον αυτοκράτορα Ανδρόνικο Β' το 1324. Το σχέδιο εγκρίθηκε, αλλά για να μην γίνει σύγχυση μεταξύ των αμαθών και προκαλέσει διχασμό στην εκκλησία , δεν προέβη στην διόρθωση. Έτσι η αλλαγή του ημερολογίου δεν έγινε το 1324,αλλα το 1578 από τον παπα Γρηγόριο τον 13ο και την Δύση.

79. Γρηγοριος Χιονιαδης 13ος-14ος αι.
Αστρονόμος και ιατρός στην Τραπεζούντα. Καθηγητής αστρονομίας στην Ακαδημία θετικών επιστήμων Τραπεζούντας.

80. Κωνσταντίνος Λυκιτης 13ος - 14ος αι.
Αστρονόμος. Δίδαξε στην Ακαδημία Τραπεζούντας.
Μελέτησε και ασχολήθηκε και με την οπτική.

81. Ιωάννης Πεδιασιμος 13οσ-14ος αι.
Πρύτανης του Πανεπιστήμιου Κων/πολεως.
έγραψε έργα με μαθηματικό / γεωδαιτικό περιεχόμενο.

82. Ιωάννης Αβραμιος 14ος αι.
Αστρονόμος , ιατρός

83. Ελευθέριος ο Ηλειος 14ος αι.
αστρονόμος

84. Θεόδωρος Μελιτηνιωτης 1310 - 1389
Ο μεγαλύτερος ίσως αστρονόμος του Βυζαντίου μετά τον Γρηγορα.

85.Ισαακ Άργυρος 1310 - 1372
μαθηματικός , αστρονόμος.

86. Δημήτριος Κυδωνης 1324 - 1398
πολιτικός , θεολόγος και μαθηματικός
μεταλαμπάδευσε στην Δύση πολύτιμες μαθηματικές γνώσεις.

87.Νικολαος Ραβδας 14ος αι.
μαθηματικός από την Σμύρνη

88. Μανουήλ Μοσχοπουλος 14ος αι.
λόγιος και μαθηματικός

89. Μιχαήλ Βαλσαμων 14ος αι.
ιερωμένος. φιλόσοφος και μαθηματικός

90. Γεώργιος Γεωμέτρης 14ος αι.
μαθηματικός

91, Δημήτριος ο Πεπαγωμενος 14ος αι.
Ζωολόγος , πτηνολογος , φαρμακολογος και ιατρος

92.Ιωαννης Κατραρης 14ος αι.
Έζησε στην Θεσσαλονίκη , κωμωδιογράφος και αστρονόμος

93.Νικολαος Καβάσιλας 14ος αι.
Μαθηματικός. Αστρονόμος και θεολόγος
Σε επιστολή του έδωσε μια ερμηνεία στα αίτια του σχηματισμού του ουράνιου τόξου.
Εκτέλεσε πειράματα πάνω στην διάθλαση του φωτός και στην πορεία των ακτινων , μέσα σε μια διάφανη σφαίρα με νερό. Στις εργασίες του Καβάσιλα στηρίχτηκαν οι δυτικοί για να εξηγήσουν το ουράνιο τοξο. Το 1611 ο Μαρξ Αντώνιο ντε ντομινις δημοσίευσε μια εξηγηση για το ουράνιο τόξο που δεν διαφέρει από την εξήγηση του Καβάσιλα 3 αιώνες πριν.

94. Ανδεας Λιβαδηνος 14ος αι.
Αστρονόμος , γεωγράφος

95. Μανουήλ ο Τραπεζούντιος 14ος αι.
Κληρικός , μαθηματικός και αστρονόμος
δίδαξε μαθηματικά στην Ακαδημία θετικών επιστημων Τραπεζούντας. θεωρείται απο πολλούς ότι ίδρυσε αστεροσκοπείο στην Τραπεζούντα. Επί εποχής του αναπτύχθηκε στην Ακαδημία η τριγωνομετρία.

96. Νεόφυτος Προδρομηνος 14ος αι.
Βοτανολόγος

97.Γεωργιος Χρυσοκοκκης 14ος αι.
αστρονόμος. Μαθηματικός και γεωγράφος
Δίδαξε αστρονομία στην Ακαδημία Τραπεζούντας.

98.Μανουηλ Χρυσολωράς 14ος-15ος αι.
Αστρονόμος , φιλόσοφος

99. Γεώργιος Γεμιστός (Πλήθων) 1355 - 1452
Μεγάλος Βυζαντινός φιλόσοφος , αστρονόμος και μαθηματικός
Γνωστό το έργο του

100. Ιωάννης Χορτασμένος 1370 - 1437
αστρονόμος , μαθηματικός και γεωγράφος

101. Γεώργιος Αμιρουτσης 15ος αι.
μαθηματικός και αστρονόμος
Μέγας Λογοθέτης του Δαβίδ Κομνηνού τον οποίον πρόδωσε κατα πολλούς και "τιμήθηκε" από τον Μεχμέτ τον Τούρκο.


Τα ονόματα και τα σύντομα βιογραφικά πάρθηκαν από το βιβλίο "Οι θετικοί επιστήμονες της Βυζαντινής Εποχής" από τον 4ο έως τον 15ο αιώνα, των Β.+Σ.Σπανδαγου και Δ. Τραυλού. εκδόσεις Αίθρα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νεογέννητος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Νεογέννητος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 36 ετών. Έχει γράψει 848 μηνύματα.
Σ’ ό,τι αφορά το Κράτος, τα θεσμικά μέτρα για την παιδεία και τον πολιτισμό, την στρατιωτική εκπαίδευση, την κοινωνική δομή της πολιτείας και την πρόοδο της επιστήμης:

1) Εισήγαγαν και μετέδωσαν στην Ευρώπη την έννοια του μηδενός (0) (Μάξιμος Πλανούδης κ.λπ.).
2) Συνέλαβαν, διετύπωσαν, μετέδωσαν υψηλές φιλοσοφικές έννοιες που χρησιμοποιεί και η σύγχρονη φιλοσοφία.
3) Οι Βυζαντινοί αρχιτέκτονες είναι οι εφευρέτες του επί τετραγώνου βάσεως θόλου και του σταυρικού τύπου.
4) Διεχώρισαν αστρονομία – αστρολογία (Θ. Μελιτινιώτης)
5) Προώθησαν την πολιτική σκέψη (Βλεμμύδης, Βασιλάκης, Πλήθων) κ.ά.
6) Ανέβασαν σε αξεπέραστα ύψη την φιλοσοφική θεολογία (Διονύσιος Αεροπαγίτης, Πατέρες, Δαμασκηνός, Χρυσόστομος, Παλαμάς, Καβάσιλας) κ.ά.
7) Καλλιέργησαν την ιατρική και διετύπωσαν την θεωρία της ψυχοσωματικής.
8 ) Εφήρμοσαν και μετέδωσαν ιδέες πρωτοποριακές, όπως: τα πανεπιστήμια, η κρατική δωρεάν παιδεία, οι δημόσιες βιβλιοθήκες, ο διαχωρισμός εκκλησιαστικής – κοσμικής παιδείας, η δημόσια υγεία, η κοινωνική (κρατική) πρόνοια, ο εθνικός στρατός, ο μεθοριακός στρατός (ακρίτες), η νομοθεσία υπέρ των «αδυνάτων» και κατά των ισχυρών, η απόρριψη της δουλοπαροικίας – φεουδαρχίας, η στήριξη των ελευθέρων γεωργών.
9) Πρωτοδιετύπωσαν την αρχήν της συναλληλίας (της συνεργασίας) Πολιτείας – Εκκλησίας χωρίς να υπέρκειται η μία της άλλης, απορρίπτοντας τόσο τον καισαρο- παπισμό όσο και τον παπο-καισαρισμό.
10) Ανέπτυξαν τη νομική επιστήμη και έδωσαν στην νεώτερη Ευρώπη τους νόμους της (μπορείτε να αγοράσετε το βιβλίο "Πηγές Ιστορίας του Δικαίου", των εκδόσεων Πατάκη).
11) Διετήρησαν σε υψηλό επίπεδο την ιστοριογραφία.
12) Ανεδείχθησαν σε σπουδαίους ερευνητές, ερμηνευτές, σχολιαστές, ερανιστές των αρχαίων φιλοσόφων, λογοτεχνών, επιστημόνων, ιστορικών (Φώτιος, Ευστάθιος, κ.ά.).
13) Μελέτησαν συστηματικώς τα μαθηματικά, την αστρονομία και άλλες επιστήμες και εφηύραν το νέο ημερολόγιο που αργότερα εισήγαγε η Ευρώπη (Νικ. Γρηγοράς 1325).
14) Δημιούργησαν θαυμαστά έργα αρχιτεκτονικής, μηχανικής, οχυρωματικής, ζωγραφικής, αγιογραφίας, γλυπτικής, διακοσμητικής, μικροτεχνίας, μουσικής, ποιήσεως.
15) Έφεραν το μετάξι και ανέπτυξαν την σηροτροφία – μεταξουργία.
16) Διεμόρφωσαν τον χριστιανικό ανθρωπισμό (Θεόδωρος Β’ Λάσκαρις κ.ά.).

Ενώ όλοι οι ιστορικοί αναγνωρίζουν στο Βυζάντιο την σωτηρία της Ευρώπης απο τα ισλαμικά κύματα: Εάν δεν υπήρχαν τα άτρωτα τείχη της Κωνσταντινούπολης, αυτή την στιγμή εκτός απο τον δυτικό πολιτισμό που δεν θα υπήρχε πια, θα ήμασταν όλοι με αραβική κουλτούρα, όπως συνέβη και στην βόρεια Αφρική, όπου στην αρχαιότητα είχαν τον δικό τους πολιτισμό, επί Ρώμης είχε εκρωμαιστεί και τώρα είναι Άραβες και μωαμεθανοί.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 182562

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Φυσικός. Έχει γράψει 10.441 μηνύματα.
Το 1453 από την Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία (αυτό ήταν το πραγματικό της όνομα) είχαν απομείνει μόνον τα κόκκινα του χάρτη.

1748533150513.png
 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Φυσικός. Έχει γράψει 10.441 μηνύματα.
ΘΡΥΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

“Τα ψάρια του καλόγερου“
Κάποιος καλόγερος είχε ψαρέψει ψάρια και τα τηγάνιζε. Τη στιγμή εκείνη ακούστηκε από ένα πουλί το μήνυμα της πτώσης της Κωνσταντινούπολης στους Τούρκους. Ο καλόγερος σάστισε και αμέσως τα μισοτηγανισμένα ψάρια πήδησαν από το τηγάνι και ξαναβρέθηκαν στο ποτάμι. Εκεί ζουν αιώνια μέχρι τη στιγμή της απελευθέρωσης της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους, οπότε και θα ξαναβγούν για να συνεχιστεί το τηγάνισμα τους.

Ο μαρμαρωμένος βασιλιάς
Ο λαοφιλέστερος θρύλος έχει να κάνει με το τελευταίο αυτοκράτορα που μαρμάρωσε μέσα στο ναό της Αγίας Σοφίας. Η παράδοση πέρασε από στόμα σε στόμα αμέσως μετά την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης.
Όταν η Πόλη πέρασε στα χέρια των Τούρκων, ο λαός δεν μπορούσε να πιστέψει ότι ένα τέτοιο κτίσμα έχει περιέλθει σε μουσουλμανικά χέρια. Διέδωσαν λοιπόν ότι ο βασιλιάς κρύφτηκε πίσω από μία κολόνα του ναού της Αγίας Σοφίας, χάθηκε μέσα στους διαδρόμους και παρέμεινε κρυμμένος εκεί.
Οι ώρες αναμονής τον “μαρμάρωσαν”. Είναι γεγονός ότι κανείς δεν βρήκε το πτώμα του τελευταίου υπερασπιστή, του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου του Παλαιολόγου. Χάθηκε και πίστεψαν ότι Άγγελος Κυρίου το έκρυψε και το μαρμάρωσε. Κάποτε θα έρθει η ώρα που πνοή Θεού θα του δώσει δύναμη και ζωή ξανά και όλα θα ξαναγίνουν από την αρχή. Η Πόλη θα είναι και πάλι ελεύθερη.

https://stilida.com/media/2020/05/marmarwmenos-basilias.jpg

Οι Ρώσοι θα μας δώσουν την Πόλη.
Σύμφωνα με την προφητεία του Παΐσιου, το ξανθόν γένος (οι Ρώσοι) θα πολεμήσουν τους Τούρκους, θα νικήσουν, εκατομμύρια Τούρκοι θα πεθάνουν και οι Ρώσοι θα μας χαρίσουν την Πόλη.

1748537005491.png
1748537099337.png
1748537142358.png
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Μαθηματικός και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 22.806 μηνύματα.
To αστείο με αυτή την ιστορία είναι ότι ως Έλληνες (απόγονοι) δίνουμε κυρίως έμφαση μόνο στο πολιτικοθεολογικό σκέλος αυτής της περιόδου και όχι στο επιστημονικό. Γι' αυτό χάσαμε τελείως την επαφή με τον επιστημονικό κόσμο της ύστερης περιόδου του 15ου αιώνα. Προσωπικά εδώ έμαθα ότι υπήρχε μαθηματική επιστήμη στα χρόνια του Βυζαντίου καθώς ουδέποτε αναφέρθηκε κανείς και φυσικά η Ελληνική ιστορία δίνει μεγαλύτερη βάση στο παρελθόν και όχι στο παρόν.
 

Gaspar

Περιβόητο μέλος

Ο Gaspar αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4.341 μηνύματα.
Εάν βγήκε κάτι καλό από αυτήν την ζοφερή ημέρα, είναι η θυσία στο πεδίο της μάχης του ίδιου του Αυτοκράτορα Κωνσταντίνου XI.
Με αυτή του την θυσία εκπλήρωσε το αρχέτυπο του ήρωα βασιλιά που επιλέγει να δώσει την ύστατη μάχη χωρίς ελπίδα δίνοντας καί την ζωή τού για κάτι μεγαλύτερο.
Δημιούργησε έτσι τον θρύλο ο οποίος αποτέλεσε έμπνευση και έδωσε ελπίδα στο γένος τα δύσκολα χρόνια της σκλαβιάς.
 

dum dum boy

Διάσημο μέλος

Ο Νάσος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Εργάτης/τρια και μας γράφει από Αλβανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 3.809 μηνύματα.
1748550131529.png
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.388 μηνύματα.
ΘΡΥΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

“Τα ψάρια του καλόγερου“
Κάποιος καλόγερος είχε ψαρέψει ψάρια και τα τηγάνιζε. Τη στιγμή εκείνη ακούστηκε από ένα πουλί το μήνυμα της πτώσης της Κωνσταντινούπολης στους Τούρκους. Ο καλόγερος σάστισε και αμέσως τα μισοτηγανισμένα ψάρια πήδησαν από το τηγάνι και ξαναβρέθηκαν στο ποτάμι. Εκεί ζουν αιώνια μέχρι τη στιγμή της απελευθέρωσης της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους, οπότε και θα ξαναβγούν για να συνεχιστεί το τηγάνισμα τους.

Ο μαρμαρωμένος βασιλιάς
Ο λαοφιλέστερος θρύλος έχει να κάνει με το τελευταίο αυτοκράτορα που μαρμάρωσε μέσα στο ναό της Αγίας Σοφίας. Η παράδοση πέρασε από στόμα σε στόμα αμέσως μετά την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης.
Όταν η Πόλη πέρασε στα χέρια των Τούρκων, ο λαός δεν μπορούσε να πιστέψει ότι ένα τέτοιο κτίσμα έχει περιέλθει σε μουσουλμανικά χέρια. Διέδωσαν λοιπόν ότι ο βασιλιάς κρύφτηκε πίσω από μία κολόνα του ναού της Αγίας Σοφίας, χάθηκε μέσα στους διαδρόμους και παρέμεινε κρυμμένος εκεί.
Οι ώρες αναμονής τον “μαρμάρωσαν”. Είναι γεγονός ότι κανείς δεν βρήκε το πτώμα του τελευταίου υπερασπιστή, του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου του Παλαιολόγου. Χάθηκε και πίστεψαν ότι Άγγελος Κυρίου το έκρυψε και το μαρμάρωσε. Κάποτε θα έρθει η ώρα που πνοή Θεού θα του δώσει δύναμη και ζωή ξανά και όλα θα ξαναγίνουν από την αρχή. Η Πόλη θα είναι και πάλι ελεύθερη.

https://stilida.com/media/2020/05/marmarwmenos-basilias.jpg

Οι Ρώσοι θα μας δώσουν την Πόλη.
Σύμφωνα με την προφητεία του Παΐσιου, το ξανθόν γένος (οι Ρώσοι) θα πολεμήσουν τους Τούρκους, θα νικήσουν, εκατομμύρια Τούρκοι θα πεθάνουν και οι Ρώσοι θα μας χαρίσουν την Πόλη.

View attachment 148430View attachment 148431View attachment 148432
Το τι μαλακιες ελεγε ο παισιος δεν λεγεται...κατα τα αλλα ναι..θα πολεμησουν οι ρωσοι τους τουρκους..τοσοι ρωσοι θα σκοτωθουν αλλα ειναι καλα παιδια κ θα μας χαρισουν την πολη.Απο τις μεγαλυτερες μαλακιες που εχει πει
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Μαθηματικός και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 22.806 μηνύματα.
Το τι μαλακιες ελεγε ο παισιος δεν λεγεται...κατα τα αλλα ναι..θα πολεμησουν οι ρωσοι τους τουρκους..τοσοι ρωσοι θα σκοτωθουν αλλα ειναι καλα παιδια κ θα μας χαρισουν την πολη.Απο τις μεγαλυτερες μαλακιες που εχει πει

Kαι όχι τίποτα άλλο, δεν έχουν πει ακριβώς τι συνέβη και έπεσε το Βυζάντιο. Τυπικά η νέα Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία ιδρύθηκε από έναν σφαγέα των παιδιών του και της γυναίκας του που όχι μόνο δεν καταδικάστηκε αλλά αγιοποιήθηκε από την αγία εκκλησία μαζί με τη μάνα του. Στη συνέχεια, αρκετοί Αυτοκράτορες δεν μιλούσαν ούτε ελληνική λέξη, έκαναν αίσχη μέσα στο Ιερό Παλάτι ... όμως η Αυτοκρατορία ήταν ελληνική. Το σημερινό όφελος για την ύπαρξη μιας τέτοιας πολυεθνικής κρατικής οντότητας με όρους 8ου αιώνα δεν καταλαβαίνω ποιο είναι. Στις περιόδους δόξας του Βυζαντίου, δεν κατοικούσαν μόνο Έλληνες.
 

amarelia

Περιβόητο μέλος

Η amarelia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Εργάτης/τρια και μας γράφει από Αλβανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 6.172 μηνύματα.

kelyphos

Νεοφερμένο μέλος

Ο kelyphos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών. Έχει γράψει 22 μηνύματα.
πραγματικά μόνο οι φτωχοδεξιοί ασχολούνται με κάτι τέτοια κι άλλα εθνικιστικά
ανάθεμα αν υπάρχει κάτι χειρότερο απο τον φτωχοδεξιό πατριώτη
Και οι αριστεροί ασχολούνται, με άλλο τρόπο
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Kαι όχι τίποτα άλλο, δεν έχουν πει ακριβώς τι συνέβη και έπεσε το Βυζάντιο. Τυπικά η νέα Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία ιδρύθηκε από έναν σφαγέα των παιδιών του και της γυναίκας του που όχι μόνο δεν καταδικάστηκε αλλά αγιοποιήθηκε από την αγία εκκλησία μαζί με τη μάνα του. Στη συνέχεια, αρκετοί Αυτοκράτορες δεν μιλούσαν ούτε ελληνική λέξη, έκαναν αίσχη μέσα στο Ιερό Παλάτι ... όμως η Αυτοκρατορία ήταν ελληνική. Το σημερινό όφελος για την ύπαρξη μιας τέτοιας πολυεθνικής κρατικής οντότητας με όρους 8ου αιώνα δεν καταλαβαίνω ποιο είναι. Στις περιόδους δόξας του Βυζαντίου, δεν κατοικούσαν μόνο Έλληνες.
Βυζαντινοί μόναζαν για να μην πολεμήσουν και έτσι προς το τέλος δεν υπήρχε στρατός. Μόνο μισθοφόροι.
 
Τελευταία επεξεργασία:

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 22.345 μηνύματα.
πραγματικά μόνο οι φτωχοδεξιοί ασχολούνται με κάτι τέτοια κι άλλα εθνικιστικά
ανάθεμα αν υπάρχει κάτι χειρότερο απο τον φτωχοδεξιό πατριώτη
Και αυτά αξίζουν. Σε έχω δει πολλές φορές να πετάς τέτοιες σποντες "με τι ασχολείστε ρε καρμίρηδες" φάση. Υπάρχουν και άλλα ζητήματα πέραν του υλισμού (υλισμός με την έννοια του να έχουμε φαΐ, νερό κλπ, ξέρω πως δεν είσαι φιλελέ). Το να σε απασχολεί η συνέχεια του έθνους σου μέσα στους αιώνες είναι κάτι σημαντικό από πνευματική άποψη και ταυτότητα. Το «Βυζάντιο» είναι συνδεδεμένο με τον μεσαιωνικό Ελληνισμό. Μολονότι δεν μπορεί αυθαίρετα να ειπωθεί πως υπήρξε μία αμιγώς ελληνική αυτοκρατορία (όταν άρχιζε να ελληνοποιείται πλήρως και κρατικά και συνειδησιακά ήταν στη τελευταία πια φάση ζωής του) είναι ιστορικό κομμάτι μας.

Επίσης μόνο αν κατανοήσεις αρκετά και τη βυζαντινή ιστορία θα μπορείς να καταλάβεις και την εθνική παλιγγενεσία του 1821 μιας που στα οράματα πολλών αγωνιστών του τότε υπήρχε ένα κράμα αρχαίας Ελλάδος και Βυζαντίου. Αυτό το κράμα γέννησε και τη Μεγάλη Ιδέα που ήταν η κρατική ιδεολογία του Ελληνικού κράτους μέχρι το 1922.
 

amarelia

Περιβόητο μέλος

Η amarelia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Εργάτης/τρια και μας γράφει από Αλβανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 6.172 μηνύματα.
Και αυτά αξίζουν. Σε έχω δει πολλές φορές να πετάς τέτοιες σποντες "με τι ασχολείστε ρε καρμίρηδες" φάση. Υπάρχουν και άλλα ζητήματα πέραν του υλισμού (υλισμός με την έννοια του να έχουμε φαΐ, νερό κλπ, ξέρω πως δεν είσαι φιλελέ).
Με έχεις δεί να ασχολούμαι με αυτό γιατι δείγμα της ευμάρειας του έθνους είναι και η οικονομική του πρόοδος. Δεν θα βγάλεις το έθνος απο τον λάκκο αν είναι βουτηγμένο εως τα σκατά στην ανέχεια.
Και είτε για τον έναν είτε για τον άλλον λόγο η δεξιά κατέστρεψε συστηματικά την χώρα και το έθνος που λατρεύετε όλα αυτά τα χρόνια τόσο οικονομικά όσο και «πατριωτικά» οπότε είναι 360 υποκρισία.

Γιαυτό εμμένω στο πόσο μεγάλη κατάντια είναι να είσαι φτωχοδεξιός πατριώτης.
Το «είσαι» είναι γενικό
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 22.345 μηνύματα.
Με έχεις δεί να ασχολούμαι με αυτό γιατι δείγμα της ευμάρειας του έθνους είναι και η οικονομική του πρόοδος. Δεν θα βγάλεις το έθνος απο τον λάκκο αν είναι βουτηγμένο εως τα σκατά στην ανέχεια.
Και είτε για τον έναν είτε για τον άλλον λόγο η δεξιά κατέστρεψε συστηματικά την χώρα και το έθνος που λατρεύετε όλα αυτά τα χρόνια τόσο οικονομικά όσο και «πατριωτικά» οπότε είναι 360 υποκρισία.

Γιαυτό εμμένω στο πόσο μεγάλη κατάντια είναι να είσαι φτωχοδεξιός πατριώτης.
Το «είσαι» είναι γενικό
Συμφωνώ αλλά δεν αρχίζουν και τελειώνουν όλα στην οικονομία. Τι να την κάνω την καλή οικονομία μόνο εάν υπάρχει αντεθνική παιδεία και ο κόσμος έχει χάσει τελείως το δρόμο του; Ήδη και ως τα φτωχάδια της Ευρώπης είμαστε μία πλήρως υλιστική και απαίδευτη κοινωνία. Φαντάσου και με οικονομική ευμάρεια τι θα γίνονταν. Το έθνος όσο φτωχό είναι οικονομικά άλλο τόσο φτωχό είναι (μη και πω και δις χειρότερο) πνευματικά.

Όσο για την «εθνικόφρονα» Δεξιά όχι μόνο δεν διαφωνώ μαζί σου αλλά πολλές φορές την στηλιτεύω και εδώ μέσα και γενικά. Αυτή στα μετεμφυλιακά χρόνια έβαλε τις πρώτες τζίφρες για να παραδοθεί ολοκληρωτικά η χώρα μας στα ξένα ευρωπαϊκά-αμερικανικά χέρια. Αυτή κατάντησε τις Ελληνίδες πόρνες για τα ναυτάκια του 6ου Αμερικανικού Στόλου στη τότε Τρούμπα.Αυτή είχε το οικονομικό θαύμα (για τους λίγους) δεκαετιών 50-60 ενώ ο κόσμος έμενε ακόμα στις παράγκες με τους κοριούς. Κανένας εθνικιστής που σέβεται τον εαυτό του δεν θα σε πει ποτέ κάτι καλό για την δεξιά. Λίγη γνώση ιστορίας χρειάζεται για να δεις τα αίσχη που έκανε σε αυτή τη χώρα η δεξιά πολύ πριν έρθει η «άσωτη» αριστερά με τη μεταπολίτευση και κάψει και τα αποκαΐδια που είχαν απομείνει.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Μαθηματικός και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 22.806 μηνύματα.
Και αυτά αξίζουν. Σε έχω δει πολλές φορές να πετάς τέτοιες σποντες "με τι ασχολείστε ρε καρμίρηδες" φάση. Υπάρχουν και άλλα ζητήματα πέραν του υλισμού (υλισμός με την έννοια του να έχουμε φαΐ, νερό κλπ, ξέρω πως δεν είσαι φιλελέ). Το να σε απασχολεί η συνέχεια του έθνους σου μέσα στους αιώνες είναι κάτι σημαντικό από πνευματική άποψη και ταυτότητα. Το «Βυζάντιο» είναι συνδεδεμένο με τον μεσαιωνικό Ελληνισμό. Μολονότι δεν μπορεί αυθαίρετα να ειπωθεί πως υπήρξε μία αμιγώς ελληνική αυτοκρατορία (όταν άρχιζε να ελληνοποιείται πλήρως και κρατικά και συνειδησιακά ήταν στη τελευταία πια φάση ζωής του) είναι ιστορικό κομμάτι μας.

Επίσης μόνο αν κατανοήσεις αρκετά και τη βυζαντινή ιστορία θα μπορείς να καταλάβεις και την εθνική παλιγγενεσία του 1821 μιας που στα οράματα πολλών αγωνιστών του τότε υπήρχε ένα κράμα αρχαίας Ελλάδος και Βυζαντίου. Αυτό το κράμα γέννησε και τη Μεγάλη Ιδέα που ήταν η κρατική ιδεολογία του Ελληνικού κράτους μέχρι το 1922.

Για ποιο έθνος μιλάς; Πώς ξέρεις εθνολογικά πώς ήταν το έθνος πριν τον πελοποννησιακό πόλεμο; ή μετά τον 11ο αιώνα; Ζούσες; Ή απλά ότι διαβάζεις από ιστορίες αφηγηματιών μετά από 4-5 αιώνες που τα έχουν τροποποιήσει σε κείμενα που περιέχουν από συνταγές μαγειρικής, αστρολογία, ακατανότητα σύμβολα και υπολογισμούς μέχρι και ποιήματα ιταλικής οπερέτας; Θέλω να πω ότι γράφτηκαν πολλά αιώνες αργότερα από ανθρώπους που η ιστορική τους αξιοπιστία αμφισβητείται επειδή τεχνολογικά η ανθρωπότητα στο σημείο της έντυπης επικοινωνίας ήταν στο σημείο μηδέν. Ερχόμαστε εμείς χιλιάδες χρόνια μετά μέσα από την άνεση του καναπέ μας να προσπαθούμε να φανταστούμε πως ζούσε το "έθνος" τον 2ο αιώνα π.Χ. όταν δεν μπορούμε να κατανοήσουμε σαν βιωματική εμπειρία τη ζωή του 1920. :P
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top