Φεμινισμός στον 21ο αιώνα και ισότητα των 2 φύλων

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Φυσικός. Έχει γράψει 10.663 μηνύματα.
Και κάτι για τη σχέση Χριστιανισμού - φεμινισμού, που ακούω από προοδευτικούς Χριστιανούς και φρίττω. ... ο ίδιος ο Απόστολος Παύλος έχει ομιλήσει στην Α προς Κορινθίους: «ΜΠΛΑ ΜΠΛΑ ΜΠΛΑ ΜΠΛΑ ....» Δεν δύναται φεμινίστρια να είναι Χριστιανή (είναι έννοιες αντίθετες και αλληλοσυγκρουόμενες) και όποιος προσπαθεί να τα συμβιβάσει αυτά προσβάλει τον Χριστιανισμό και τις αξίες του.
Μάλιστα. Ανακατεύεις και το χριστιανισμό (με αρχές 2000 χρόνια πριν) με τα δικαιώματα των ανθρώπων. Μας βάζεις μάλιστα και τα μισογυνικά του Saul - Paul που δεν διαφέρουν και πολύ από αυτά των ταλιμπάν. Δεν βαρέθηκες ακόμα τόσο τρολ;

1758296779816.png
 

ilias90

Περιβόητο μέλος

Ο White Privilege αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών. Έχει γράψει 5.378 μηνύματα.
Αν ψάξεις για τ αντίστοιχα τι λένε το κοράνι και τα χαντιθ , θα φρικιασεις.
Γνωρίζω. Ο Απόστολος Παύλος, όμως, ο οποίος είναι πρακτικά ο ιδρυτής του Χριστιανισμού (για τόσο ιερό πρόσωπο μιλάμε) έλεγε κι αυτά:

«‘Οι σύζυγοι πρέπει να αγαπούν τις γυναίκες τους, όπως τα δικά τους σώματα’, και να είναι πρόθυμοι να κάνουν
σημαντικές θυσίες για αυτές.»
(Προς Εφέσιους).

«Ο σύζυγος ας αποδίδει στη σύζυγό του αυτό που της οφείλει· αλλά και η σύζυγος ας κάνει το ίδιο στο σύζυγό της. Δεν εξουσιάζει η σύζυγος το δικό της σώμα, αλλά ο σύζυγός της· παρόμοια, δεν εξουσιάζει και ο σύζυγος το δικό του σώμα, αλλά η σύζυγός του» (Προς Κορινθίους).

Αυτός είναι ο γνήσιος Χριστιανός άντρας. Η κεφαλή του σπιτιού, που όμως σέβεται απόλυτα και αγαπά τη γυναίκα του, με την οποία είναι δεμένοι. Ένα.
 

paskmak

Διάσημο μέλος

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, επαγγέλλεται Γιατρός και μας γράφει από Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 3.239 μηνύματα.
[Δεν εξουσιάζει η σύζυγος το δικό της σώμα, αλλά ο σύζυγός της· » [/I](Προς Κορινθίους).


Να μια προοδευτική παράθεση.


Αχου, τι κακός που είναι ο χριστιανισμός, τα μουσλιμια σας φταίνε κλαψ κλαψ.
 

adams33

Πολύ δραστήριο μέλος

Η adams33 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Μοντέλο. Έχει γράψει 1.513 μηνύματα.
Συχνά κατηγορείται ο Απόστολος Παύλος, επειδή σε ορισμένες επιστολές του φαίνεται να περιορίζει τον ρόλο της γυναίκας μέσα στην Εκκλησία ή στην οικογένεια. Αυτή η αντίληψη, όμως, στηρίζεται σε αποσπασματική ανάγνωση και όχι σε θεολογική ερμηνεία.
Στην προς Γαλάτας (3:28) ο Παύλος είναι σαφής:
«Οὐκ ἔνι Ἰουδαῖος οὐδὲ Ἕλλην, οὐκ ἔνι δοῦλος οὐδὲ ἐλεύθερος, οὐκ ἔνι ἄρσεν καὶ θῆλυ· πάντες γὰρ ὑμεῖς εἷς ἐστε ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ».
Εδώ θεμελιώνεται η χριστιανική αρχή της ισότητας, η διαφορά φύλου, κοινωνικής θέσης ή καταγωγής παύει να έχει αξία μπροστά στον Χριστό. Αυτή η φράση ακυρώνει κάθε μισογυνική ανάγνωση.

Ο Απ. Παύλος μνημονεύει γυναίκες ως συνεργάτιδες.....
Φοίβη, «διάκονος τῆς ἐκκλησίας» (Ρωμ. 16:1).
Πρίσκιλλα, η οποία μαζί με τον άνδρα της Ακύλα εργάστηκε στο πλευρό του (Ρωμ. 16:3).
Ιουνία, που ονομάζεται «ἐπίσημος ἐν τοῖς ἀποστόλοις» (Ρωμ. 16:7).

Ειναι τα πιο γνωστα παραδείγματα για καποιον που όντως εχει διαβασει και αντιλαμβάνεται
ότι οι γυναίκες είχαν ηγετικό και διακονικό ρόλο ήδη από τα πρώτα χρόνια.

Το κεντρικό μήνυμα του Παύλου είναι η αγάπη («ἡ ἀγάπη μακροθυμεῖ, χρηστεύεται…» – Α΄ Κορ. 13:4) και η οικοδομή του Σώματος του Χριστού. Η σχέση άνδρα–γυναίκας παρουσιάζεται με βάση την αμοιβαιότητα:
«Οὐκ ἐξουσιάζει ὁ ἀνὴρ τοῦ ἰδίου σώματος, ἀλλ᾿ ἡ γυνή· ὁμοίως δὲ καὶ ἡ γυνὴ τοῦ ἰδίου σώματος, ἀλλ᾿ ὁ ἀνήρ» (Α΄ Κορ. 7:4).
Εδώ φαίνεται η πλήρης αμοιβαιότητα στη συζυγία, κάτι που ήταν επαναστατικό για τον αρχαίο κόσμο.
Η κατηγορία στον Απόστολο Παύλο είναι προϊόν παρερμηνείας ή ιδεολογικής χρήσης. Όταν διαβάζεται θεολογικά και μέσα στο πλαίσιο του, ο Παύλος αναδεικνύει την ισότητα όλων εν Χριστώ, αναγνωρίζει τον ενεργό ρόλο των γυναικών στην Εκκλησία και ζητά την αλληλοπεριχώρηση ανδρών και γυναικών στην αγάπη.

Οσο κι αν επιμένουν κάποιοι τα ιδια τα κείμενα έρχονται και τους διαψεύδουν εφόσον δεν χρειάζεται να προβάλλεται καμία προσωπική αυθαίρετη πεποίθηση βασιμενη σε συσσωρευμένη προσωπική εσωτερική διαμάχη
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 33.194 μηνύματα.
Αν μιλάμε για τον φεμινισμό στην αρχική ιδέα του, τότε προφανώς και είναι οφέλιμο για την κοινωνία και τις γυναίκες.

Αν όμως μιλάμε για τις ακρότητες μερικών, όπως ότι όλοι οι άντρες είναι δολοφόνοι και βιαστές, ότι οι γυναίκες πρέπει με το ζόρι να έχουν θέσεις εξουσίας χωρίς να έχουν τα απαραίτητα προσόντα, και διάφορες άλλες ανοησίες. Τότε προφανώς και αυτού του είδους φεμινισμού δεν προσφέρει τίποτα στην κοινωνία.​
Αυτο που περιγραφεις ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΕΜΙΝΙΣΜΟΣ...ειναι η μαλακια που εχουν εφευρει οι μισογυνιδες για να παρουσιαζουν ΕΤΣΙ τον φεμινισμο ωστε να δικαιολογουν το μισος τους για τις γυναικες..τοΦεμινισμο.κλπ

Το βλεπουμε κ εδω.ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ Ο ΦΕΜΙΝΙΣΜΟΣ ΕΤΣΙ ΤΟΝ ΠΑΡΟΥΖΙΑΖΟΥΝ ΚΑΤΙ ΑΡΧΙΔΙΑ
 

amarelia

Διακεκριμένο μέλος

Η amarelia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Εργάτης/τρια και μας γράφει από Αλβανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 7.977 μηνύματα.
Το κεντρικό μήνυμα του Παύλου είναι η αγάπη («ἡ ἀγάπη μακροθυμεῖ, χρηστεύεται…» – Α΄ Κορ. 13:4) και η οικοδομή του Σώματος του Χριστού. Η σχέση άνδρα–γυναίκας παρουσιάζεται με βάση την αμοιβαιότητα:
«Οὐκ ἐξουσιάζει ὁ ἀνὴρ τοῦ ἰδίου σώματος, ἀλλ᾿ ἡ γυνή· ὁμοίως δὲ καὶ ἡ γυνὴ τοῦ ἰδίου σώματος, ἀλλ᾿ ὁ ἀνήρ» (Α΄ Κορ. 7:4)
Βέβαια όλα αυτά στο ρόλο της γυναίκας εντός συζυγικής σχέσης γιατι αν δεν έχει άντρα είναι ενα σκουπίδι οπως ελεγε σε άλλα εδάφια.

παρ’τ’αυγό και κούρεφτο
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Οσο κι αν επιμένουν κάποιοι τα ιδια τα κείμενα έρχονται και τους διαψεύδουν
συμφωνώ
 

adams33

Πολύ δραστήριο μέλος

Η adams33 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Μοντέλο. Έχει γράψει 1.513 μηνύματα.
Ο φεμινισμός δεν είναι , ούτε υπήρξε ποτέ , μίσος απέναντι στους άνδρες. Ο αληθινός φεμινισμός υπερασπίζεται την ισότητα, την ελευθερία και τον σεβασμό. Είναι ένας αγώνας για να μπορούν γυναίκες και άνδρες να στέκονται ισότιμα, χωρίς διακρίσεις και προκαταλήψεις.

Όμως, στη σημερινή εποχή, βλέπουμε να ξεφυτρώνει ένας «δήθεν φεμινισμός». Ένα προσωπείο που δεν στηρίζεται σε αξίες, αλλά χρησιμοποιείται σαν ασπίδα για να καλυφθούν άλλα απωθημένα. Εκεί, αντί για διάλογο και συνεργασία, εμφανίζεται μισανδρισμός. Και το παράδοξο είναι ότι αυτό το φαινόμενο δεν το στηλιτεύουν μόνο οι άνδρες, αλλά και πολλές ίδιες γυναίκες ..... ιδίως από τη νέα γενιά που αναγνωρίζουν την υπερβολή και τη διαστρέβλωση.

Όταν ο «φεμινισμός» μετατρέπεται σε εργαλείο αντιπαλότητας, παύει να είναι φεμινισμός. Δεν υπηρετεί την ισότητα, αλλά τρέφει ένα νέο χάσμα σε πλαίσιο μίσους και προσωπικών απωθημένων ... Ουσιαστική πρόοδος υπάρχει μόνο εκεί όπου υπάρχει ειλικρίνεια ως προς την προσωπική δυσλειτουργία ορισμένων ατόμων που προβάλλεται απέναντι στον άλλο υπο το πέπλο του φεμινισμού ...
 

American Economist

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 35.261 μηνύματα.
Αυτο που περιγραφεις ΔΕΝ ΕΙ ΑΙ ΦΡΜΙΝΙΣΜΟΣ...ειναι η μαλακια που εχουν εφευρει οι μισιγυνιδες για ναπαρουσιαζουν ΕΤΣΙ τον φεμινισμο ωστε να δικαιολογουν το μισος τους για τις γυναικες κ το. Φεμινισμο.Τοβλεπουμε κ εδω.ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΔΙ Ο ΦΕΜΟΝΙΔΜΟΣ ΕΤΣΙ ΤΟΝ ΠΑΡΟΥΖΙΑΖΟΥΝ ΚΑΤΙ ΑΡΧΙΔΙΑ

Αρχικά να πω ότι είμαι 100% υπέρ στις ίσες ευκαιρίες και την ίση αντιμετώπιση των 2 φύλων, καθώς μόνο οφέλη έχει η κοινωνία από την είσοδο των γυναικών στην αγορά εργασίας και γενικά στα κοινά. Δεν νομίζω ότι οι άντρες είμαστε ανώτεροι από τις γυναίκες, ούτε το αντίθετο φυσικά.

Δυστυχώς όμως μια ομάδα ακραίων έχει παρερμηνεύσει τον φεμινισμό και απλά επιτίθεται στους άντρες λέγοντας πράγματα που δεν ισχύουν (όλοι οι άντρες είναι βιαστές, οι γυναίκες δεν πρέπει να κάνουν παιδιά επειδή γίνονται θύματα των αντρών, οι γυναίκες πρέπει να έχουν θέσεις εξουσίας μόνο και μόνο επειδή είναι γυναίκες). Μικρή ομάδα μεν που τα πιστεύει αυτά, υπαρκτή δε.​
 

adams33

Πολύ δραστήριο μέλος

Η adams33 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Μοντέλο. Έχει γράψει 1.513 μηνύματα.
Βέβαια όλα αυτά στο ρόλο της γυναίκας εντός συζυγικής σχέσης γιατι αν δεν έχει άντρα είναι ενα σκουπίδι οπως ελεγε σε άλλα εδάφια.
οπως ;

καλο θα ειναι να βαζουμε ακριβός τα εδαφια ,για να δουμε αν οντως λεει αυτο ή ειναι προϊόν αυθαίρετης παρερμηνείας ..

Απο εδω και περα νομίζω επιβάλλεται για να δουμε τελικα τι ισχύει και τι βασιζεται σε πεποιθήσεις εφόσον συμφωνεις ...
 

amarelia

Διακεκριμένο μέλος

Η amarelia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Εργάτης/τρια και μας γράφει από Αλβανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 7.977 μηνύματα.
καλο θα ειναι να βαζουμε ακριβός τα εδαφια ,για να δουμε αν οντως λεει αυτο ή ειναι προϊόν αυθαίρετης παρερμηνείας
Εδώ το είχε γράψει. Τι ακριβώς παρερμηνεύουμε και παρερμηνεύουμε συνεχώς.
Η δε γυνή να φοβείται τον άνδρα. θέλαμε κι άλλα πέρα απο αυτά; Φυσικά ο άνδρας δεν έχει αντίστοιχη υποχρέωση αφού είναι κτήμα του και τρόπαιο η άλλη. Αλλά αφού δεν σας πειράζει ως γυναίκες δεν έχω να πω κάτι άλλο.
Εγώ τέτοιες παπαριές τις έχω για φτύσιμο. Και μαζί και ολους όσους τα πιστευουν.

Μήνυμα στο θέμα 'Φεμινισμός στον 21ο αιώνα και ισότητα των 2 φύλων'
https://www.e-steki.gr/threads/Φεμινισμός-στον-21ο-αιώνα-και-ισότητα-των-2-φύλων.1658/post-5214139


Κάτι τέτοια αποτελούν τη βάση γυναικοκτονιών. Αλλά ξέχασα ούτε στον όρο πιστεύετε. Γιατι άραγε;

ρε άντε απο δω
 

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Δικηγόρος. Έχει γράψει 3.610 μηνύματα.
Βέβαια όλα αυτά στο ρόλο της γυναίκας εντός συζυγικής σχέσης γιατι αν δεν έχει άντρα είναι ενα σκουπίδι οπως ελεγε σε άλλα εδάφια.

παρ’τ’αυγό και κούρεφτο
Η ερμηνεία διάφορων βιβλικών αποφθεγμάτων είναι σαν την ερμηνεία του Αστικού Κώδικα --από μία γραμμή εξάγονται εκατοντάδες διαφορετικά (και ενίοτε αντιφατικά) συμπεράσματα.

Η γνώμη μου είναι η εξής: μελετώντας τις ζωές των Αποστόλων και τα γραπτά τους (αφήνοντας στην άκρη τις ερμηνείες που τούς δώσανε οι εκκλησίες -- ας μη μπούμε στα μονοπάτια αυτά) διαφαίνεται αφενός μια ομολογία της θέσης της γυναίκας ως κατώτερης κοινωνικά αλλά και μια πρόθεση να εξισωθεί με τον άνδρα (πρόδρομος της λεγόμενης "δημιουργικής ισότητας").

Θα σου πάρω εγώ για παράδειγμα τον Αγ. Αυγουστίνο (ο μεγαλύτερος θεολόγος πριν το σχίσμα του 1054): ο ίδιος παραβίασε πολλούς κανόνες της τότε ηθικής γιατί είχε παλλακίδα (εξωσυζυγική σχέση) μεταξύ άλλων. Όμως ο ίδιος στο De Civitas Rei οραματίστηκε μια πολιτεία όπου ναι μεν κυβερνάνε "θεϊκές αντιλήψεις", οι οποίες όμως ισχύουν εξίσου για όλους.

Τέλος πάντων αυτό που θέλω να πω είναι ότι οι φεμινιστικές θέσεις περί ισότητος δεν είναι κάτι καινούριο και οπωσδήποτε πρέπει να ισχύουν.

Το ζήτημα για πολλούς είναι όταν πάμε στο άλλο άκρο, και αρχίζουμε τις χαζές συζητήσεις του τύπου "ναι αλλά οι άντρες δουλεύουν οικοδόμοι και οι γυναίκες με το ζόρι σηκώνουν 2 κιλά σακούλες", "ναι αλλά οι γυναίκες μένουν έγκυες, διορίζονται και μετά είναι άφαντες από το Δημόσιο κλπ".

Η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική: όλα τα φύλα έχουν τα δικά τους προβλήματα, η μόνη λύση είναι το κλασικό "touch grass" και η ανθρώπινη συμπόνοια.
 

adams33

Πολύ δραστήριο μέλος

Η adams33 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Μοντέλο. Έχει γράψει 1.513 μηνύματα.
Εδώ το είχε γράψει. Τι ακριβώς παρερμηνεύουμε και παρερμηνεύουμε συνεχώς.
Η δε γυνή να φοβείται τον άνδρα. θέλαμε κι άλλα πέρα απο αυτά; Φυσικά ο άνδρας δεν έχει αντίστοιχη υποχρέωση αφού είναι κτήμα του και τρόπαιο η άλλη. Αλλά αφού δεν σας πειράζει ως γυναίκες δεν έχω να πω κάτι άλλο.
Εγώ τέτοιες παπαριές τις έχω για φτύσιμο. Και μαζί και ολους όσους τα πιστευουν.

Μήνυμα στο θέμα 'Φεμινισμός στον 21ο αιώνα και ισότητα των 2 φύλων'
https://www.e-steki.gr/threads/Φεμινισμός-στον-21ο-αιώνα-και-ισότητα-των-2-φύλων.1658/post-5214139


Ξεκαθαρη παρερμηνεια ....τα εχεις κανει κουβαρι στο μυαλο σου γι αυτο σου ειπα απο εδω και περα να μιλας με εδαφια ..σε κάποια πραγματα υπαρχει ημιμαθεια σας οσο και να εξάπτεσαι χωρις κανενα λογο ...

ο «φόβος Θεού» είναι διάθεση σεβασμού και όχι εκφοβισμός. Ο εκφοβισμός είναι παραμόρφωση που ήρθε αργότερα, όταν συνδέθηκε με αυστηρό πατριαρχικό πνεύμα ή με συστήματα εξουσίας.

Φοβος = σεβασμος Πολλές φορές οι άνθρωποι παρεξηγούν τη λέξη «φόβος» στη Γραφή. Στην Αγία Γραφή, «φόβος Θεού» δεν σημαίνει τρόμος, αλλά βαθύς σεβασμός και ευλάβεια.

«Ἀρχὴ σοφίας φόβος Κυρίου· σύνεσις δὲ ἀγαθὴ πᾶσι τοῖς ποιοῦσιν αὐτήν.»
Ο φόβος εδώ είναι η βάση της σοφίας, δηλαδή σεβασμός προς τον Θεό. Δεν μιλά για εκφοβισμό ή απειλή.
Ψαλμός
«Ἀρχὴ σοφίας φόβος Κυρίου· σύνεσις δὲ ἀγαθὴ πᾶσι τοῖς ποιοῦσιν αὐτήν· ἡ δὲ αἴνεσις αὐτοῦ μένει εἰς τὸν αἰῶνα τοῦ αἰῶνος.»
Εδώ η ίδια διατύπωση δείχνει ότι ο φόβος είναι πηγή ευσέβειας, όχι τρόμος.
Ιωαννου ...
«Ὁ φόβος οὐκ ἔστιν ἐν τῇ ἀγάπῃ· ἀλλ᾽ ἡ τελεία ἀγάπη ἔξω βάλλει τὸν φόβον.»
Ο απόστολος ξεκαθαρίζει όταν υπάρχει η αγάπη του Θεού, δεν υπάρχει πια τρόμος, ο φόβος μεταμορφώνεται σε σχέση εμπιστοσύνης.


Ο πατριαρχισμός αποτελεί σαφή και αυθαίρετη εμπλοκή στη σχέση με την πίστη. Γι’ αυτό καταλαβαίνω πλήρως πως πολλοί(δεν αναφέρομαι σε κανέναν εδω μεσα ) που μεγάλωσαν σε πατριαρχικά περιβάλλοντα τείνουν να ταυτίζουν έντονα την πίστη με τις κοινωνικές δομές της πατριαρχίας, βλέποντας συχνά τις δύο έννοιες ως ταυτόσημες.

Μπερδεύουν την πατριαρχική κοινωνία της εποχής με το μήνυμα του Ευαγγελίου. Ο Χριστός, όμως, δεν δίδαξε πατριαρχία, αλλά ισότητα και αγάπη.

Δεν υπαρχει πιο ξεκαθαρο...
«Οὐκ ἔνι ἄρσεν καὶ θῆλυ· πάντες γὰρ ὑμεῖς εἷς ἐστε ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ.»
Εδώ καταργείται κάθε διάκριση φύλου. Δεν μιλάμε για πατριαρχική ιεραρχία, αλλά για ισότητα «ἐν Χριστῷ».



ο καθενας τωρα μπορει να λεει οτι θελει ....

Εφεσίους
«Ὑποτασσόμενοι ἀλλήλοις ἐν φόβῳ Θεοῦ. Αἱ γυναῖκες τοῖς ἰδίοις ἀνδράσιν ὡς τῷ Κυρίῳ… Οἱ ἄνδρες, ἀγαπᾶτε τὰς γυναῖκας, καθὼς καὶ ὁ Χριστὸς ἠγάπησεν τὴν ἐκκλησίαν.»
Το κείμενο που συχνά παρερμηνεύεται ως πατριαρχικό, στην πραγματικότητα ξεκινά με το «Ὑποτασσόμενοι ἀλλήλοις» δηλαδή αμοιβαιότητα. Ο Παύλος δεν λέει «οι γυναίκες μόνο να υποτάσσονται», αλλά παρουσιάζει ένα μοντέλο θυσιαστικής αγάπης όπου ο άνδρας καλείται να αγαπά όπως ο Χριστός αγάπησε την Εκκλησία – δηλαδή με αυταπάρνηση.
Ο Χριστιανισμός στηρίζεται στον σεβασμό («φόβος Κυρίου»), όχι στον εκφοβισμό. Οι μεταγενέστερες παρερμηνείες που ταύτισαν πίστη με πατριαρχία ή φόβο-τρόμο, αποτελούν ανθρώπινες στρεβλώσεις, όχι το μήνυμα της Γραφής.
 

amarelia

Διακεκριμένο μέλος

Η amarelia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Εργάτης/τρια και μας γράφει από Αλβανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 7.977 μηνύματα.


Ξεκαθαρη παρερμηνεια ....τα εχεις κανει κουβαρι στο μυαλο σου γι αυτο σου ειπα απο εδω και περα να μιλας με εδαφια ..σε κάποια πραγματα υπαρχει ημιμαθεια σας οσο και να εξάπτεσαι χωρις κανενα λογο ...

ο «φόβος Θεού» είναι διάθεση σεβασμού και όχι εκφοβισμός. Ο εκφοβισμός είναι παραμόρφωση που ήρθε αργότερα, όταν συνδέθηκε με αυστηρό πατριαρχικό πνεύμα ή με συστήματα εξουσίας.

Φοβος = σεβασμος Πολλές φορές οι άνθρωποι παρεξηγούν τη λέξη «φόβος» στη Γραφή. Στην Αγία Γραφή, «φόβος Θεού» δεν σημαίνει τρόμος, αλλά βαθύς σεβασμός και ευλάβεια.

«Ἀρχὴ σοφίας φόβος Κυρίου· σύνεσις δὲ ἀγαθὴ πᾶσι τοῖς ποιοῦσιν αὐτήν.»
Ο φόβος εδώ είναι η βάση της σοφίας, δηλαδή σεβασμός προς τον Θεό. Δεν μιλά για εκφοβισμό ή απειλή.
Ψαλμός
«Ἀρχὴ σοφίας φόβος Κυρίου· σύνεσις δὲ ἀγαθὴ πᾶσι τοῖς ποιοῦσιν αὐτήν· ἡ δὲ αἴνεσις αὐτοῦ μένει εἰς τὸν αἰῶνα τοῦ αἰῶνος.»
Εδώ η ίδια διατύπωση δείχνει ότι ο φόβος είναι πηγή ευσέβειας, όχι τρόμος.
Ιωαννου ...
«Ὁ φόβος οὐκ ἔστιν ἐν τῇ ἀγάπῃ· ἀλλ᾽ ἡ τελεία ἀγάπη ἔξω βάλλει τὸν φόβον.»
Ο απόστολος ξεκαθαρίζει όταν υπάρχει η αγάπη του Θεού, δεν υπάρχει πια τρόμος, ο φόβος μεταμορφώνεται σε σχέση εμπιστοσύνης.


Ο πατριαρχισμός αποτελεί σαφή και αυθαίρετη εμπλοκή στη σχέση με την πίστη. Γι’ αυτό καταλαβαίνω πλήρως πως πολλοί(δεν αναφέρομαι σε κανέναν εδω μεσα ) που μεγάλωσαν σε πατριαρχικά περιβάλλοντα τείνουν να ταυτίζουν έντονα την πίστη με τις κοινωνικές δομές της πατριαρχίας, βλέποντας συχνά τις δύο έννοιες ως ταυτόσημες.

Μπερδεύουν την πατριαρχική κοινωνία της εποχής με το μήνυμα του Ευαγγελίου. Ο Χριστός, όμως, δεν δίδαξε πατριαρχία, αλλά ισότητα και αγάπη.

Δεν υπαρχει πιο ξεκαθαρο...
«Οὐκ ἔνι ἄρσεν καὶ θῆλυ· πάντες γὰρ ὑμεῖς εἷς ἐστε ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ.»
Εδώ καταργείται κάθε διάκριση φύλου. Δεν μιλάμε για πατριαρχική ιεραρχία, αλλά για ισότητα «ἐν Χριστῷ».



ο καθενας τωρα μπορει να λεει οτι θελει ....

Εφεσίους
«Ὑποτασσόμενοι ἀλλήλοις ἐν φόβῳ Θεοῦ. Αἱ γυναῖκες τοῖς ἰδίοις ἀνδράσιν ὡς τῷ Κυρίῳ… Οἱ ἄνδρες, ἀγαπᾶτε τὰς γυναῖκας, καθὼς καὶ ὁ Χριστὸς ἠγάπησεν τὴν ἐκκλησίαν.»
Το κείμενο που συχνά παρερμηνεύεται ως πατριαρχικό, στην πραγματικότητα ξεκινά με το «Ὑποτασσόμενοι ἀλλήλοις» δηλαδή αμοιβαιότητα. Ο Παύλος δεν λέει «οι γυναίκες μόνο να υποτάσσονται», αλλά παρουσιάζει ένα μοντέλο θυσιαστικής αγάπης όπου ο άνδρας καλείται να αγαπά όπως ο Χριστός αγάπησε την Εκκλησία – δηλαδή με αυταπάρνηση.
Ο Χριστιανισμός στηρίζεται στον σεβασμό («φόβος Κυρίου»), όχι στον εκφοβισμό. Οι μεταγενέστερες παρερμηνείες που ταύτισαν πίστη με πατριαρχία ή φόβο-τρόμο, αποτελούν ανθρώπινες στρεβλώσεις, όχι το μήνυμα της Γραφής.
IMG_3917.jpeg



Ναι ασε ξερω ολο αυτό το παρερμήνευσα.

Τέλος συζήτησης, δεν έχω τίποτα άλλο να πω. Τα μάτια μου βλέπουν πολύ καλά και το μυαλό μου λειτουργεί ακόμα. Δεν ξέρω τι γίνετε σε εσάς οταν τα διαβάζετε αλλά εγώ ούτε οράματα βλέπω ούτε φωνές ακούω ούτε σε άρνηση είμαι.
400 τα έχω.
Δεν έχουμε τίποτα άλλο να πούμε.
 

adams33

Πολύ δραστήριο μέλος

Η adams33 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Μοντέλο. Έχει γράψει 1.513 μηνύματα.
Α΄ Κορινθίους 11:1-12
«Μιμηθείτε εμένα, όπως κι εγώ μιμούμαι το Χριστό. Οι γυναίκες στη λατρεία Είστε αξιέπαινοι, αδερφοί, γιατί σε όλα με θυμάστε και διατηρείτε πιστά τις παραδόσεις όπως σας τις παρέδωσα. Θέλω όμως επίσης να ξέρετε ότι η κεφαλή του κάθε άντρα είναι ο Χριστός, κεφαλή της γυναίκας είναι ο άντρας και κεφαλή του Χριστού είναι ο Θεός. Οι άντρες, όταν προσεύχονται ή προφητεύουν με κάλυμμα στο κεφάλι, ντροπιάζουν το Χριστό. Και κάθε γυναίκα που προσεύχεται ή προφητεύει χωρίς κάλυμμα στο κεφάλι, ντροπιάζει τον άντρα της, γιατί δε διαφέρει σε τίποτα από τη γυναίκα που έχει το κεφάλι της ξυρισμένο. Αν μια γυναίκα δεν βάζει κάλυμμα στο κεφάλι της, τότε ας κουρευτεί κιόλας. Εφόσον όμως το κούρεμα ή το ξύρισμα της κεφαλής είναι ντροπή για τη γυναίκα, τότε ας φοράει κάλυμμα στο κεφάλι της. Ο άντρας δεν είναι υποχρεωμένος να σκεπάζει το κεφάλι του, γιατί είναι εικόνα και δόξα του Θεού, ενώ η γυναίκα είναι δόξα του άντρα. Δε δημιουργήθηκε ο άντρας από τη γυναίκα, αλλά η γυναίκα από τον άντρα. Ούτε πλάστηκε ο άντρας για χάρη της γυναίκας, αλλά η γυναίκα για χάρη του άντρα. Γι’ αυτό, εξαιτίας των αγγέλων, η γυναίκα πρέπει να έχει στο κεφάλι της ένα σύμβολο της εξουσίας του άντρα της. Μέσα στην οικονομία του Κυρίου όμως, ούτε ο άντρας νοείται ανεξάρτητα από τη γυναίκα ούτε η γυναίκα ανεξάρτητα από τον άντρα. Γιατί όπως η πρώτη γυναίκα έγινε από τον πρώτο άντρα, έτσι κι ο άντρας γεννιέται από τη γυναίκα, και τα πάντα προέρχονται από το Θεό που τα δημιούργησε.»



1.Ο Παύλος λέει ότι ο άντρας και η γυναίκα έχουν διαφορετικούς ρόλους στη λατρεία, αλλά κανείς δεν είναι ανώτερος από τον άλλον.
2.Ο άντρας συμβολίζει την τάξη με την κεφαλή του, η γυναίκα με τον άντρα, και η πραγματική πηγή είναι ο Θεός.
3.Το κάλυμμα κεφαλής για τις γυναίκες ήταν σύμβολο σεβασμού και τάξης στην κοινότητα· δεν αφορά αξία ή ικανότητα.
4.Η γυναίκα δεν είναι κατώτερη: ο άντρας και η γυναίκα συμπληρώνουν ο ένας τον άλλον και εξαρτώνται ο ένας από τον άλλον.
5.Όλα προέρχονται από τον Θεό, και η τάξη αυτή δείχνει σεβασμό, αγάπη και αμοιβαιότητα στη λατρεία.



Τι να κάνουμε ακόμα και η φυση οριζει το αρσενικο ως κατι ανώτερο με άλλη παράμετρο φυσικα ...Α ρε αρσενικα τι ζημιες προκαλείται σε κάποιες γυναίκες ωστε να εξηγουμε τα αυτονόητα

Πως δεν λενε οτι ο Απ .Παυλος εκανε και body shaming (ξυρισμενο κεφαλι k.a)απορώ ακομα

:laugh::laugh:
 

amarelia

Διακεκριμένο μέλος

Η amarelia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Εργάτης/τρια και μας γράφει από Αλβανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 7.977 μηνύματα.
Επειδή δεν έχω χρόνο αυτή τη στιγμή ,αλλά ούτε και θέλω να ασχοληθώ με τα βασικά, έβαλα τον φίλο μου να τα πεί καλύτερα και πιο αντικειμενικά απο μένα.

disclaimer: Ακολουθεί ΑΙ generated text:

1. Ιεραρχία φύλων

• «κεφαλή της γυναίκας είναι ο άντρας» → Παρουσιάζει τον άντρα ως ανώτερο/αρχηγό της γυναίκας, θεμελιώνοντας μια σχέση εξουσίας.

• Ενισχύεται η πατριαρχική λογική, ότι η γυναίκα οφείλει υπακοή.

2. Υποχρέωση κάλυψης κεφαλιού

• Η γυναίκα «πρέπει να έχει στο κεφάλι της ένα σύμβολο της εξουσίας του άντρα της».

• Αυτό δείχνει ότι η γυναίκα στη λατρεία δεν στέκεται ως αυθύπαρκτο πρόσωπο ενώπιον του Θεού, αλλά υπό την “εξουσία” του άντρα.

3. Σχέση άντρα – γυναίκας στη δημιουργία

• «Δε δημιουργήθηκε ο άντρας από τη γυναίκα, αλλά η γυναίκα από τον άντρα.»

• «Η γυναίκα πλάστηκε για χάρη του άντρα, όχι ο άντρας για χάρη της γυναίκας.»

• Αυτές οι φράσεις στηρίζουν μια αντίληψη κατωτερότητας/δευτερεύουσας αξίας της γυναίκας.

4. Ντροπή και έλεγχος μέσω εμφάνισης

• Αν η γυναίκα δεν καλύπτει το κεφάλι της, εξομοιώνεται με γυναίκα που έχει «ξυρισμένο κεφάλι», κάτι που θεωρείται ντροπή.

• Δηλαδή η εξωτερική της εμφάνιση γίνεται μέσο ελέγχου και κριτικής.

5. Δόξα του άντρα, όχι του Θεού

• Ο άντρας «είναι εικόνα και δόξα του Θεού», ενώ η γυναίκα «είναι δόξα του άντρα».

• Δημιουργεί άνιση πνευματική ταυτότητα: ο άντρας συνδέεται άμεσα με τον Θεό, ενώ η γυναίκα έμμεσα, μέσω του άντρα.



🔹 Συνολικά, τα προβληματικά σημεία σχετίζονται με την ανισότητα, την υποταγή και την έλλειψη αυτονόμησης της γυναίκας στη θρησκευτική και κοινωνική ζωή.
 

dum dum boy

Περιβόητο μέλος

Ο Νάσος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Εργάτης/τρια και μας γράφει από Αλβανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4.250 μηνύματα.
Τέλος συζήτησης, δεν έχω τίποτα άλλο να πω. Τα μάτια μου βλέπουν πολύ καλά και το μυαλό μου λειτουργεί ακόμα. Δεν ξέρω τι γίνετε σε εσάς οταν τα διαβάζετε αλλά εγώ ούτε οράματα βλέπω ούτε φωνές ακούω ούτε σε άρνηση είμαι.
400 τα έχω.

μη λες μεγάλες κουβέντες.
με αυτά που διαβάζουμε εδώ, δεν ξέρεις τι μπορεί να πάθουμε.
:read::closed:
 

adams33

Πολύ δραστήριο μέλος

Η adams33 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Μοντέλο. Έχει γράψει 1.513 μηνύματα.
Επειδή δεν έχω χρόνο αυτή τη στιγμή ,αλλά ούτε και θέλω να ασχοληθώ με τα βασικά, έβαλα τον φίλο μου να τα πεί καλύτερα και πιο αντικειμενικά απο μένα.

disclaimer: Ακολουθεί ΑΙ generated text:
βρες καποια στιγμη χρονο να ασχοληθεις σοβαρα γιατι ακομα και ο φιλος σου αναγνωριζει την ταυτιση με την πατριαρχια ....

ρε συ αστο ...πες ενα δεν γουσταρω τους χριστιανους και εγω μαζι σου ...οχι τωρα να μας πείσετε για την ταύτιση που κανετε και εχετε μπερδεψει τα μπουτια σας με τι σημαινει πατριαρχια και τι πιστη κ :bleh::bleh:

ελα παρε αυτο απο το φιλο σου (ειναι ακριβως πανω σε αυτο που εβαλες ) και το κλεινω.... ειναι ξεκαθαρη η ταυτιση σου πανω σε αυτο ...κανεις δεν μιλησε για εξυπναδα ,μονο εσυ ...



1. Τα λόγια του Απ. Παύλου

Πραγματικά, ο Παύλος γράφει, για παράδειγμα:

«Η κεφαλή της γυναίκας είναι ο άντρας» (Α΄ Κορινθίους 11:3)

«Ο άντρας δεν πλάστηκε για χάρη της γυναίκας, αλλά η γυναίκα για χάρη του άντρα» (Α΄ Κορινθίους 11:9)

Αυτά τα χωρία αντικατοπτρίζουν την κοινωνική και πολιτιστική πραγματικότητα της εποχής του Παύλου, όπου υπήρχε ισχυρή πατριαρχική δομή.

2. Γιατί κάποιοι τα παρουσιάζουν ως «διαστρέβλωση»

Όταν τα ίδια αυτά χωρία εφαρμόζονται σήμερα κυριολεκτικά ως κανόνες υποταγής ή ανισότητας, πολλοί μελετητές ή κριτικοί θεωρούν ότι παραβλέπουν το πλαίσιο και το πνεύμα του Χριστιανισμού:

Ο Χριστός δίδαξε ισότητα στην αγάπη και την αλληλεγγύη.

Οι αρχαίες κοινωνικές συνθήκες του 1ου αιώνα ήταν διαφορετικές: ο Παύλος συχνά προσαρμόζει τα λόγια του για να είναι «κατανοητά» στην κοινότητα εκείνης της εποχής.

Η μετατροπή των αρχαίων οδηγιών σε σύγχρονους κανόνες υπακοής ή καταπίεσης θεωρείται από πολλούς ως διαστρέβλωση του βασικού μηνύματος της αγάπης και της ισότητας στον Χριστιανισμό.

3. Σύγχρονες ερμηνείες

Κάποιοι χριστιανοί ερμηνευτές βλέπουν τα χωρία αυτά ως πολιτισμικά πλαίσια και όχι ως απόλυτους κανόνες για όλους τους χρόνους.

Άλλοι θεωρούν ότι υποδεικνύουν συμβολική τάξη ή σεβασμό, όχι ανισότητα ή υποταγή.

Υπάρχει επίσης η θεολογική γραμμή που λέει ότι η πνευματική αξία δεν διαχωρίζεται μεταξύ αντρών και γυναικών· η αληθινή «κεφαλή» είναι ο Χριστός για όλους.

4. Συμπέρασμα

Το πρόβλημα δεν είναι τα λόγια του Παύλου καθαυτά, αλλά η σύγχρονη ερμηνεία τους που τα χρησιμοποιεί για να επιβάλει ανισότητα ή καταπίεση. Από την οπτική πολλών θεολόγων και κοινωνιολόγων, αυτό αποτελεί παρερμηνεία ή διαστρέβλωση του πνεύματος του Χριστιανισμού.
 

amarelia

Διακεκριμένο μέλος

Η amarelia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Εργάτης/τρια και μας γράφει από Αλβανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 7.977 μηνύματα.
βρες καποια στιγμη χρονο να ασχοληθεις σοβαρα γιατι ακομα και ο φιλος σου αναγνωριζει την ταυτιση με την πατριαρχια ....

ρε συ αστο ...πες ενα δεν γουσταρω τους χριστιανους και εγω μαζι σου ...οχι τωρα να μας πείσετε για την ταύτιση που κανετε και εχετε μπερδεψει τα μπουτια σας με τι σημαινει πατριαρχια και τι πιστη κ :bleh::bleh:

ελα παρε αυτο και το κλεινω ειναι ξεκαθαρη η ταυτιση σου πανω σε αυτο ...κανεις δεν μιλησε για εξυπναδα ,μονο εσυ ...
Παράνοια.
Το πρόβλημα δεν είναι τα λόγια του Παύλου καθαυτά, αλλά η σύγχρονη ερμηνεία τους που τα χρησιμοποιεί για να επιβάλει ανισότητα ή καταπίεση. Από την οπτική πολλών θεολόγων και κοινωνιολόγων, αυτό αποτελεί παρερμηνεία ή διαστρέβλωση του πνεύματος του Χριστιανισμού.
Ναι εντάξει θα σε πω φερ ειπείν πουτάνα και θα σου πω εσύ φταίς που θίχτηκες γιατι το ερμήνευσες λάθος.

Συνηθισμένα τα βουνά στα χιόνια πάντως, μονίμως τέτοιες τούμπες κάνετε.
 

adams33

Πολύ δραστήριο μέλος

Η adams33 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Μοντέλο. Έχει γράψει 1.513 μηνύματα.
Παράνοια.

Ναι εντάξει θα σε πω φερ ειπείν πουτάνα και θα σου πω εσύ φταίς που θίχτηκες γιατι το ερμήνευσες λάθος.

Συνηθισμένα τα βουνά στα χιόνια πάντως, μονίμως τέτοιες τούμπες κάνετε.
που κολλα αυτο καλη μου τωρα ;

επειτα και να με πεις εσυ πουτανα εγω γιατι να θιχτω αν δεν ειμαι ;

ακομα και να ειμαι δεν το ξερω ; η λεξη σε πειραζει ή ΑΝ το κανεις εσυ ;

μην ακολουθεις ,αυτο λεω ...δεν προσπαθω να σε πεισω
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 33.194 μηνύματα.
βρες καποια στιγμη χρονο να ασχοληθεις σοβαρα γιατι ακομα και ο φιλος σου αναγνωριζει την ταυτιση με την πατριαρχια ....

ρε συ αστο ...πες ενα δεν γουσταρω τους χριστιανους και εγω μαζι σου ...οχι τωρα να μας πείσετε για την ταύτιση που κανετε και εχετε μπερδεψει τα μπουτια σας με τι σημαινει πατριαρχια και τι πιστη κ :bleh::bleh:

ελα παρε αυτο απο το φιλο σου (ειναι ακριβως πανω σε αυτο που εβαλες ) και το κλεινω.... ειναι ξεκαθαρη η ταυτιση σου πανω σε αυτο ...κανεις δεν μιλησε για εξυπναδα ,μονο εσυ ...



1. Τα λόγια του Απ. Παύλου

Πραγματικά, ο Παύλος γράφει, για παράδειγμα:

«Η κεφαλή της γυναίκας είναι ο άντρας» (Α΄ Κορινθίους 11:3)

«Ο άντρας δεν πλάστηκε για χάρη της γυναίκας, αλλά η γυναίκα για χάρη του άντρα» (Α΄ Κορινθίους 11:9)

Αυτά τα χωρία αντικατοπτρίζουν την κοινωνική και πολιτιστική πραγματικότητα της εποχής του Παύλου, όπου υπήρχε ισχυρή πατριαρχική δομή.

2. Γιατί κάποιοι τα παρουσιάζουν ως «διαστρέβλωση»

Όταν τα ίδια αυτά χωρία εφαρμόζονται σήμερα κυριολεκτικά ως κανόνες υποταγής ή ανισότητας, πολλοί μελετητές ή κριτικοί θεωρούν ότι παραβλέπουν το πλαίσιο και το πνεύμα του Χριστιανισμού:

Ο Χριστός δίδαξε ισότητα στην αγάπη και την αλληλεγγύη.

Οι αρχαίες κοινωνικές συνθήκες του 1ου αιώνα ήταν διαφορετικές: ο Παύλος συχνά προσαρμόζει τα λόγια του για να είναι «κατανοητά» στην κοινότητα εκείνης της εποχής.

Η μετατροπή των αρχαίων οδηγιών σε σύγχρονους κανόνες υπακοής ή καταπίεσης θεωρείται από πολλούς ως διαστρέβλωση του βασικού μηνύματος της αγάπης και της ισότητας στον Χριστιανισμό.

3. Σύγχρονες ερμηνείες

Κάποιοι χριστιανοί ερμηνευτές βλέπουν τα χωρία αυτά ως πολιτισμικά πλαίσια και όχι ως απόλυτους κανόνες για όλους τους χρόνους.

Άλλοι θεωρούν ότι υποδεικνύουν συμβολική τάξη ή σεβασμό, όχι ανισότητα ή υποταγή.

Υπάρχει επίσης η θεολογική γραμμή που λέει ότι η πνευματική αξία δεν διαχωρίζεται μεταξύ αντρών και γυναικών· η αληθινή «κεφαλή» είναι ο Χριστός για όλους.

4. Συμπέρασμα

Το πρόβλημα δεν είναι τα λόγια του Παύλου καθαυτά, αλλά η σύγχρονη ερμηνεία τους που τα χρησιμοποιεί για να επιβάλει ανισότητα ή καταπίεση. Από την οπτική πολλών θεολόγων και κοινωνιολόγων, αυτό αποτελεί παρερμηνεία ή διαστρέβλωση του πνεύματος του Χριστιανισμού.
Δεν ξερω αν το εχεις καταλαβει ΑΛΛΑ ολα αυτα ειναι απλα μια καλυψη επειδη στη συχγρονη εποχη δν μπορεις να λες οτι η γυναικα θα οριζεται απο τον ανδρα..για να μην χασει η εκκλησια και τους λιγους που της εχουν απομεινει..ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΑΝΕΠΙΤΥΧΩΣ ΝΑ ΠΕΙ ΟΤΙ ΕΛΑ ΜΩΡΕ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ ΟΛΑ ΚΑΛΑ.
ΠΟΥ ΤΑ ΠΟΥΛΑΤΕ ΑΥΤΑ;
Τα γραπτα μενουν λεμε.
ΜΕΝΟΥΝ.Δεν θα βαφτισουμε το ψαρι /κρεας
ΑΥΤΑ ΛΕΝΕ ΞΕΚΑΘΑΡΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΟΗΜΑ.

ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΕΝΝΟΟΥΝ.Απλα λεμε και οτι δεν ισχυουν για να πουλησουμε το παραμυθι της ισοτητας στα χριστιανα.
Οπως και το πίστευε και μη ερευνα...πανε να μας το πουήσουν τωρα σαν Πιστευε και μη...............ερευνα.
Μαλκιες να γελαμε.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top