Oralee
Τιμώμενο Μέλος
Ξεκινάω με ένα άρθρο που βρήκα στην Athens Voice:
Το θεωρώ πολύ πιθανό να είναι αληθινό, θα ήθελα ωστόσο τις απόψεις και τον σχολιασμό της με δεδομένο πως είμαι μάλλον ανιστόρητη γενικά. (Θα το αλλάξω αυτό σύντομα όμως, δεν πάει άλλο έτσι!)Του Δημήτριου Φύσσα, 19/3/2009
Τι έγινε στις 25 Μαρτίου 1821; Τίποτα. Διαβάστε μια οποιαδήποτε ιστορία της Επανάστασης, ακόμα και μία από τις θεωρούμενες «συντηρητικές» (Τρικούπης, Κόκκινος, Εκδοτική Αθηνών κ.λπ.) ή ανατρέξτε σε απομνημονεύματα αγωνιστών. Θα δείτε πολύ εύκολα ότι:
Στις 24 του Φλεβάρη ξεκινάει η επανάσταση στη Μολδαβία και στη Βλαχία
Στις 16 του Μάρτη ο Νίκος Σολιώτης χτυπάει πρώτος τους Τούρκους στην Ελλάδα, στο Αγρίδι (κοντά στην Ακράτα)
Στις 17 του Μάρτη αποφασίζεται η εξέγερση στη Μάνη
Στις 21 του Μάρτη αρχίζει η εξέγερση στα Καλάβρυτα
Στις 21 του Μάρτη πετυχαίνει η επανάσταση στην Πάτρα
Στις 22 του Μάρτη ο Δυσσέας (sic) Αντρούτσος γράφει στους Γαλαξ(ε)ιδιώτες ένα περίφημο γράμμα παρακίνησης σε εξέγερση
Στις 23 του Μάρτη εδραιώνεται η επανάσταση στην Καλαμάτα κ.λπ., κ.λπ.
Όλα αυτά πριν την 25η Μαρτίου. Ειδικά ο Παλαιών Πατρών (Π.Π.) Γερμανός στʼ Απομνημονεύματά του γράφει ότι στις 25 του Μάρτη ήταν στην Πάτρα. Στην ίδια πόλη ευλόγησε τους αγωνιστές τον επόμενο μήνα σε μια πλατεία. Λέτε να μην έβαλε στʼ Απομνημονεύματά του αυτό που, αν είχε συμβεί, θα ήταν η σημαντικότερη μέρα της ζωής του;
Ποια ήταν παλιότερα η εθνική μας επέτειος; Μετά την ίδρυση του ελληνικού κράτους, και επί δεκαετίες, εθνική γιορτή της Ελλάδας ήταν η Πρωτοχρονιά, γιατί την 1η του Γενάρη 1822 ψηφίστηκε το πρώτο Σύνταγμα της χώρας («Προσωρινόν Πολίτευμα της Ελλάδος») και ξεκίνησε η νομική ύπαρξη του ελληνικού κράτους.
Ο μύθος που ανακατεύει το μοναστήρι της Αγίας Λαύρας, τον εκεί ευλογούντα Π. Π. Γερμανό, τα εξιδανικευμένα ζωγραφιστά παλικάρια να ορκίζονται σε μια σημαία σχεδόν σαν τη σημερινή, το λάβαρο (πολύ μεταγενέστερη κατασκευή) και την 25η Μαρτίου (ώστε όλα να συμπέσουν με τον «Ευαγγελισμό της Θεοτόκου») είναι πολύ μεταγενέστερος και αποσκοπεί στο να εμφανίσει την ορθόδοξη εκκλησία ως συνιδρύτρια της νέας Ελλάδας. Την εκκλησία που αποτελούσε το κυριότερο στήριγμα της οθωμανικής εξουσίας, βραχίονα ιδεολογικής πυγμής και φορολογικής επιβολής στους θρησκόληπτους ραγιάδες. Την εκκλησία που αφόρισε τον Ρήγα, τους κλέφτες συλλήβδην το 1806, τον Σούτσο, τον Υψηλάντη και τόσους άλλους το 1821, γιατί τόλμησαν νʼ αμφισβητήσουν την εξουσία του Σουλτάνου και του ανώτατου ορθόδοξου κρατικού υπαλλήλλου του, του εκάστοτε Πατριάρχη. Εξάλλου, ο απαγχονισμός του Γρηγορίου Ε΄ δεν μπορεί να γίνει κολυμπήθρα του Σιλωάμ και να συγκαλύψει την ανθελληνική δράση του, διότι η οθωμανική εξουσία τον σκότωσε ακριβώς ως ανίκανο κρατικό υπάλληλο, επειδή δεν μπόρεσε νʼ αποτρέψει την εξέγερση.
Στην ίδια φιλοεκκλησιαστική, πεποιημένη γραμμή είναι το ανιστόρητο χωρατό του κρυφού σχολειού. Ευφάνταστοι ζωγραφικοί πίνακες (πιθανώς μεγάλης καλλιτεχνικής, αλλά μηδενικής ιστορικής αξίας, σαν το «Κρυφό σχολείο» του Γύζη), αθώα κελάρια μοναστηριών, το (φράγκικης μελωδίας) τραγουδάκι «Φεγγαράκι μου λαμπρό», ανιστόρητοι πανηγυρικοί λόγοι παπάδων ή δασκάλων και, ιδίως, συνεχής «παραδοσιακή» επανάληψη: αυτά είναι τα στηρίγματα της 25ης Μαρτίου 1821 και του κρυφού σχολειού. Αλλά πρόκειται για μύθους, ορισμένης μάλιστα χάλκευσης, όχι για ιστορία. Κι όποιος ξεκινήσει να ψάχνει, μετά δεν σταματάει. Διαβάζει «Ελληνική Νομαρχία», Φωτάκο, Κοραή, Κοντογιώργη, Αγγέλου, Πετρόπουλο κ.λπ.
Τι έγινε λοιπόν στις 25 Μαρτίου του 1821; Τίποτα.
d.fyssas@gmail.com
Πηγή
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nikolas17
Πολύ δραστήριο μέλος
"Η 25η Μαρτίου είναι εθνική εορτή, καθώς είχε οριστεί με βασιλικό διάταγμα του Όθωνα στις 15 Μαρτίου του 1838 ως επέτειος της έναρξης της Επανάστασης, μάλλον με την έννοια της συμπύκνωσης στην ημέρα αυτή των επαναστατικών γεγονότων των ημερών.
Για το τί έγινε εκείνες τις ημέρες υπάρχουν πολλές διαφορετικές απόψεις. Σύμφωνα με την παράδοση στις 25 Μαρτίου του 1821, ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ευλόγησε μία ελληνική σημαία και κήρυξε την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης στο μοναστήρι της Αγίας Λαύρας. Όμως, η Ελληνική Επανάσταση είχε ήδη ξεκινήσει στις 21 Φεβρουαρίου από τον Αλέξανδρο Υψηλάντη στο Ιάσιο. Ο ίδιος ο Γερμανός δεν αναφέρει απολύτως τίποτα σχετικό στα απομνημονεύματά του, για την ημέρα εκείνη, αλλά αντιθέτως ότι δε βρισκόταν στη Λαύρα. Παρ'ολα αυτά το γεγονός οτι ο Παλαιών Πατρών Γερμανός άφησε ανολοκλήρωτα απομνημονεύματα δεν μας αφήνει να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα.
Οι περισσότεροι ιστορικοί, όπως αναφέρει ο Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος, ήταν της άποψης που αναφέρεται στα απομνημονεύματα του Παλαιού Πατρών Γερμανού, δηλαδή, "οι δε συγκεντρωθέντες αποφάσισαν να μην δώσουν αιτίαν τινά, αλλά ως φοβισμένοι να παραμερίσωσι εις ασφαλή μέρη". Άλλοι ιστορικοί υποστηρίζουν ότι ο πυρήνας της όλης ιστορίας διασώζει κάποια ιστορική αλήθεια, βασιζόμενοι σε προσωπικά αρχεία αγωνιστών και ιεραρχών του 1821, που ισχυρίζονται ότι ο Παλαιών Πατρών Γερμανός τέλεσε δοξολογία στις 17 Μαρτίου στην Αγία Λαύρα, ύψωσε το λάβαρο και όρκισε ορισμένους κοτζαμπάσηδες και επισκόπους του Μωριά, που βρίσκονταν εκεί για τον εορτασμό του Αγίου Αλεξίου. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι συγκεντρωμένοι έφυγαν από την Αγία Λαύρα έχοντας γνώση της επικείμενης έναρξης επανάστασης."
Απ' ότι φαίνεται ούτε εδώ τα λέει ξεκάθαρα όμως
Edit!! Το βρήκα τελικά. Στο αγγλικό αντίστοιχο wiki τα λέει περισσότερο ξεκάθαρα. Χαρακτηριστικά αναφέρει:
"The traditional legend that the Revolution was declared on March 25 in the Monastery of Agia Lavra by the archbishop of Patras Germanos is a later invention. However, the date has been established as the official anniversary of the Revolution and is celebrated as a national day in Greece."
Με άλλα λόγια, και αν όσα παρατίθενται ευσταθούν η 25η Μαρτίου 'εφευρέθηκε' αργότερα - πιθανόν το 1838 από τον Όθωνα...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Rempeskes
Επιφανές μέλος
Δεν περιέχει τίποτε "φορμπίντεν".
Πολύ συχνά, δεν περιέχει ούτε "χίστορυ" ;ρ
Όποιος επιθυμεί να μάθει ιστορία, τι στην ευχή.
Έχει ολες τις βιβλιοθήκες του κόσμου στο μόντεμ του.
Ειδικά για την ελληνική επανάσταση, υπάρχει
το "1821 και η αλήθεια" του Σκαρίμπα,
και η η "ελληνική νομαρχία" του Αγνώστου (...ειδικά ο δεύτερος συγγραφέας
είναι πολυγραφότατος).
Μην τα κατεβάσετε από το νετ.
Η πειρατεία σκοτώνει κλπ.
Υπάρχουν.
Μα ΜΗΝ τα κατεβάσετε.
Κάντε ένα γκουγκλ.
Μα είναι παράνομο να τα έχετε στο πσ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fantasmenos
Τιμώμενο Μέλος
Νόμιζα ότι ήταν προφανές ότι η αρχή της Επανάστασης ορίστηκε την ημέρα που εορτάζεται ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου συμβολικά για τεχνικούς λόγους (ο Θεός είναι με τους Έλληνες και τα δίκαια αιτήματα τους, ενώ η εκκλησία ΔΕΝ προέβαλλε αντίσταση στην επανάσταση αλλά αυτή την ξεκίνησε)... Το πόσο αυτά είναι αλήθεια δεν θα το κρίνω εγώ
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Άλλο αν η εκκλησία στην πραγματικότητα είχε αφορίσει την επανάσταση και τον Υψηλάντη
Νόμιζα ότι ήταν προφανές ότι η αρχή της Επανάστασης ορίστηκε την ημέρα που εορτάζεται ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου συμβολικά για τεχνικούς λόγους (ο Θεός είναι με τους Έλληνες και τα δίκαια αιτήματα τους, ενώ η εκκλησία ΔΕΝ προέβαλλε αντίσταση στην επανάσταση αλλά αυτή την ξεκίνησε)... Το πόσο αυτά είναι αλήθεια δεν θα το κρίνω εγώ
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Resident Evil
Διακεκριμένο μέλος
[προσπάθεια αντικειμενικότητας σε θέματα Εκκλησίας = true ]Άλλο αν η εκκλησία στην πραγματικότητα είχε αφορίσει την επανάσταση και τον Υψηλάντη
Yπάρχει το επιχείρημα που λέει ότι προφανώς και η Εκκλησία ως επίσημη θέση δεν είχε άλλη λύση για να προστατεύσει την Επανάσταση από το να την αφορίσει επισήμως (και υπογείως να τη βοηθάει), με τρόπο παρόμοιο με αυτόν που ο Καποδίστριας διερύγνυε τα ιμάτια του ότι ουδεμία σχέση έχει με τη Φιλική Εταιρεία, αλλά εικάζεται ότι όλη του η περιουσία είχε πάει για τους σκοπούς της.
[δεν παίρνω το μέρος κανενός απλώς παραθέτω απόψεις]
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
κι όμως, αν την ευλογούσε ας πούμε, δεν θα έδινε κουράγιο στον απλό και πιστό λαό ώστε να πολεμήσει;[προσπάθεια αντικειμενικότητας σε θέματα Εκκλησίας = true ]
Yπάρχει το επιχείρημα που λέει ότι προφανώς και η Εκκλησία ως επίσημη θέση δεν είχε άλλη λύση για να προστατεύσει την Επανάσταση από το να την αφορίσει επισήμως (και υπογείως να τη βοηθάει), με τρόπο παρόμοιο με αυτόν που ο Καποδίστριας διερύγνυε τα ιμάτια του ότι ουδεμία σχέση έχει με τη Φιλική Εταιρεία, αλλά εικάζεται ότι όλη του η περιουσία είχε πάει για τους σκοπούς της.
[δεν παίρνω το μέρος κανενός απλώς παραθέτω απόψεις]
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ΜΠΕΡΔΕΜΕΝΟΣ
Εκκολαπτόμενο μέλος
Υπήρχαν πολλοί τέτοιοι από την εποχή ακόμα τής άλωσης (ανθενωτικοί, δλδ αντίθετοι στην βοήθρεια τού Πάπα εναντίον των Οθωμανών, καθώς ένιωθαν ότι διακυβευόταν η Ορθοδοξία. Τυπικά, πάντως, δίκιο είχαν. Απλά είναι όλα θέμα προτεραιοτήτων).
Βέβαια τον Γρηγόριο τον κρέμασαν (ανήμερα Πάσχα, στην κεντική πύλη τού Πατριαρχείου) και πέταξαν το πτώμα του στο Βόσπορο. Άρα, ακόμα και χωρίς εισαγωγικά να ήταν ο αφορισμός, ίσως να μην ήταν απόλυτα ανθελληνικός.
Καλό είναι να μην προσπαθούμε να διαχωρίσουμε τους ανθρώπους (ειδικά μιας τόσο ταραγμένης και παράξενης περιόδου) σε καλούς ή κακούς.
Γενικά ο Έλληνας ζει με μύθους (όπως η σύνδεση τής θρησκευτικής εορτής τής Παναγίας στις 25 Μαρτίου με την έναρξη τής ελληνικής Επανάστασης). Καλά τα λέει ο Πανούτσος:
https://www.sport-fm.gr/article/170705
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Φωτηs
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Darky
Νεοφερμένος
Ανέκαθεν με ενδιέφεραν και με ενδιαφέρουν οι πηγες. Η υπόθεση του Πατρών Γερμανού και η εμπλοκή του στα τότε επαναστατικά τότε πράγματα είναι αν όχι διφορούμενη φαινεται όμως πώς απ την περίπτωση με τον διάλογο Παπαφλέσσα ότι δεν είχε καμμία διάθεση να βάλει το κεφάλι στον τορβά και τα προνόμιά του σε διακύβευμα.
Αληθές επίσης για μένα είναι ότι την 25η Μαρτίου 1821 δεν υπήρχε ψυχή στην Αγία Λαύρα για να κάνει την όποια σύναξη και ευλογία επαναστατημένων με τα περίφημα λάβαρα που ο και ο Χριστόδουλος χρησιμοποίησε για τις ταυτότητες (άλλη καούρα κι αυτό!!).
Το δικό μου ερώτημα στο οποίο προσπάθησα να απαντήσω είναι στο ΕΑΝ υπήρξε ή οχι γεγονός, κάποιο γεγονός ΠΑΡΟΜΟΙΟ με αυτό που περιγράφεται σαν αυτό που έχουμε μάθει στα σχολεία και το οποίο για τους άλφα βήτα πολιτικο-θρησκευτικούς λόγους διανθίστηκε και αν θέλετε εξειδανικεύτηκε Δηλαδή να είχαμε μια συγκέντρωση κόσμου σε κάποιο θρησκευτικό χώρο να βγήκε ένας περίφημος λόγος στηριξης ψυχών και καρδιών γιατί το να βγεις σε μια σύγκρουση πολεμική χρειάζεται να μιλήσεις με τέτοιο τρόπο που να εμψυχώσεις τον κόσμο χωρίς τα περίφημα λάβαρα και χωρίς να είναι την 25η αλλά κάποιες η αρκετές μέρες νωρίτερα
Θέλω δλδ να καταλήξω στο εξής..υπήρξε γεγονός, Λόγος Γερμανού προς επαναστατημένους σε εκείνη την χρονική περίοδο πάνω κάτω λίγο πριν την 25η στην ευρύτερη περιοχή της Αχαιας προ της κίνησης των επαναστατών προς την Πάτρα;; Δεν ψάχνω ούτε για Λαβαρα ούτε για 25η ντε και καλά. Προσπαθησα μάλιστα να εντοπίσω αν υπήρξε αναφορά καταγραφή δημοσίευση αντίστοιχου ή αν θέλετε παρόμοιου γεγονότος της επίμαχης περιοδου τον Μάρτιο του 1821 σε έντυπο μεγάλης εφημερίδα της εποχής εκείνης και ειδικότερα στους London Times.
Να σας πώ την αλήθεια δεν πίστεψα πως μπορεί να υπήρχε κάτι εκεί την εποχή από Απρίλη έως Ιούνη στην εφημερίδα καθότι οι ειδήσεις τότε αργούσαν να κυκλοφορήσουν και μέχρι να δημοσιευτούν και να εκτυπωθούν ακόμα περισσότερο..εννοώντας εκείνη την εποχή φυσικά εννοώ αντε το πολύ πολύ 2-2.5 μήνες μετά το γεγονός ή μη γεγονός αν θέλετε το οποίο θα είναι φυσικά και το πιο κοντινό στην όλη αυτή ιστορία. Όσο πιο κοντά είμαστε χρονικά στην καταγραφή δημοσίευση ενός γεγονότος τόσο πιο αξιόπιστο κατ εμέ είναι. Ο Πουκεβίλ αναφέρεται σε ένα τέτοιο περιστατικό δλδ Γερμανός Λόγος για κίνηση Επανάστασης κτλ αλλά αυτό γίνεται περίπου 3 ολόκληρα χρόνια αργότερα. Πιθανότατα να πήρε το πραγματικό ή μη πραγματικό γεγονός και να το διάνθισε να το εξειδανίκευσε.
Πάντως ερευνώντας δεν βρήκα κάτι αλλά συνφορουμίτης ο οποίος μάλιστα έγινε και συνδρομητής στην αρχειακή υπηρεσία των London Times βρισκει τελικά την εξής πηγή δημοσίευμα των London Times τυπωθεν εν Λονδίνω 11/6/1821 και με ημερομηνία ανταπόκρισης της είδησης από Βιέννη με ημερομηνία 26/5/1821 όπου πέραν του Λόγου Προσφώνηση αν θέλετε του Γερμανού παρατίθενται και άλλα περιστατικά από την Ευρώπη τα οποία έχουν ως κέντρο ανταπόκρισης την Βιέννη την 26η Μαιου 1821. Η συζήτηση γίνεται σε αυτη την ιστοσελίδα: https://www.defencenet.gr/forum/index.php?topic=6839.125
Ειδικότερα ο τίτλος του δημοσιεύματος έχει ως εξής:
Allocution of Germanicus, Ex- Arch of the first Achaia, Archbishop of Patrasso, to the Clergy and the Faithfull of Peloponnesus, pronounced in the Conventof Mount Velino 8th (20th) of March, 1821
και η σελίδα σε μορφή jpg όλόκληρο το δημοσίευμα είναι το ακόλουθο:
https://www.imageshack.gr/view.php?file=rf3cc1oqwjxhjvt60td0.jpg
και εδώ είναι ολόκληρη η σελίδα στην οποία πάνω πάνω δεξιά φαίνεται η ανταπόκριση Βιέννη 26 Μαιου
https://www.imageshack.gr/files/pbi9l3z63zkl5nlflloi.jpg
Βέβαια τα δημοσιεύματα θέλουν πολλές φορές το ψαξιμό τους και οι πηγες φυσικά δεν είναι πάντα αξιόπιστες.
Πάντως το παραπάνω δημοσίευμα δίνει στοιχεία όπως
1. Λόγος Γερμανού προς πιστούς λαό και κλήρο της Πελοποννήσου
2. Τόπο, ότι έγινε σε θρησκευτικό τόπο "Content" σ.σ μοναστήρι γυναικών, επίσης ότι αυτό το γεγονός έλαβε χώρα στο "Mount of Velino": προφανώς ο Χελμός;;; δεν ξέρω..
3. Ο χρόνος 8/20 Μαρτίου 1821, και το ότι όπως γράφει σε εισαγωγικά ο γράφων απ το Λόγο Γερμανού "Αύριο πρέπει να κινήσουμε υπό τη σκέπη του Σταυρού εναντίον της Πάτρας (Patrasso)
4. Επιτρέπει στο λαό να μη νηστέψει για το Πάσχα γιατί θα χρειαστούν δυνάμεις και συγχωρεί τις αμαρτίες τους
5. Αναφέρεται στις πρώτες σειρές πάλι με εισαγωγικά ο γράφων ότι έφτασε η ώρα να διώξουν οι Έλληνες τον τουρκικό ζυγό. "Turkish yoke" γράφει χαρακτηριστικά
Πάντως όλα τα παραπάνω εξόν του τίτλου είναι σε εισαγωγικά που σημαίνει ότι αυτός που συνέγραψε την είδηση το δημοσίευμα είτε ήταν παρόν στο γεγονός είτε κάποιος άλλος που ήταν παρόν του έστειλε τα ακριβή κατα κάποιο τρόπο λεχθέντα.
Νομίζω είναι πολύ σημαντική πηγή και αν μέχρι τα τώρα δεν είχε αξιολογηθεί πιστεύω πως αξίζει κάποιας αξιολόγησης
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Darky
Νεοφερμένος
Διαβάστε για παράδειγμα το παρακάτω
"Η αφετηρία του μύθου μπορεί να ανιχνευθεί στην περιγραφή ενός γάλλου περιηγητή, του Πουκεβίλ, που έγραψε το 1824 μια “Ιστορία της ελληνικής επανάστασης”. Εκεί δίνει μια ρομαντική περιγραφή της κήρυξης της επανάστασης, κατάλληλης προς κατανάλωση από το σύγχρονό του ευρωπαϊκό κοινό»
Χριστίνα Κουλούρη, επίκουρη καθηγήτρια Ιστορίας-Εθνολογίας, «Μύθοι και σύμβολα μιας εθνικής επετείου»
επίσης:
Κανένα δημόσιο ή ιδιωτικό έγγραφο της εποχής δεν αναφέρεται σε οποιοδήποτε παρόμοιο γεγονός.
Καμιά αναφορά δεν υπάρχει πουθενά για την Αγία Λαύρα, τουλάχιστον μέχρι το 1835.
«Η κατασκευή της ιστορίας», Χρήστος Κάτσικας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dimitrios
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Darky
Νεοφερμένος
Υπάρχει κάτι που συμφωνουν όλοι οι μελετητές.Ουδείς ήταν στν Αγ.Λαυρα την 25η Μαρτίου του 1821.Και επισης οτι η εκκλησία εναντιωθηκε στην επανασταση,οπως βέβαια και τα μαθηματικά,στο διαφωτισμό,στην επιστήμη κλπ.Βεβαια,η επίσημη εκκλησία κατόπιν εορτής λέει τα δικά της
Σωστά..Η Εκκλησία αφόρισε μέσω του Πατριάρχη τους Επαναστάτες, τον Ρήγα προγενέστερα και άλλους. Επίσης στην Τρίπολη πολλοί απ τους εκεί ανώτερους και ανώτερους ιεράρχες επίσης αφόρισαν την Επανάσταση. Βέβαια υπάρχουν πολλοί που προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα πραχθέντα με το ότι οι έδρα του Πατριαρχείου αλλά και των εν Τρίπολει ήταν στη φωλιά του λύκου και από επάνω τους επικρεμάτο η σπάθη. Πάντως ο Γρηγόριος ο Ε΄είχε τα προνόμιά του κατα κάποιο τρόπο ως υπάλληλος της Πύλης και Αρχηγός των Χριστιανών Υπηκόων και θα έπρεπε να κρατήσει ή να αποτρέψει αν θέλετε΄οποιαδήποτε επαναστατική κίνηση. Απ τη στιγμή που απέτυχε ήταν δεν ήταν στο χέρι του να την αποτρέψει έπρεπε να πληρώσει και το πλήρωσε.
Κάποιοι άλλοι όμως λίγοι συμμετείχαν στον Αγώνα, ιδίως ανώτεροι και κατώτεροι του κλήρου [London Times 8/5/1821 "RAGUSA,APRIL 7
"Some Bishops, followed by papas, or married priests, who perform the service of the country churches, have marched at the bead of the armed inhabitants of their districts".]
αλλά αυτό δεν αναιρεί ότι η μεγάλη πλειοψηφία έκατσε στα αυγά της είτε γιατί φοβόταν είτε γιατί δεν ήθελε να αλλάξει η τρέχουσα κατάσταση και να χάσει την πρωτοκαθεδρία σε έσοδα και πολιτική δύναμη.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
iJohnnyCash
e-steki.gr Founder
https://nikosdimou.blogspot.com/2006/03/blog-post_24.html
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Mittenwald
Πολύ δραστήριο μέλος
Σκοπίμως αποκρύπτει σοβαρές πηγές με σκοπό να "αποδείξει" τα λεγόμενά του.
Ας δούμε τι λέει ο γνωστός ιστορικός Σαράντος Καργάκος:
Και μια προσωπική εκτίμηση περί της "αναθεώρησης" της Ιστορίας:
Υπάρχει μια γενικότερη προσπάθεια αναγωγής των (σύγχρονων) ελληνικών πολέμων σε "ιμπεριαλιστικούς" (π.χ., Μικρασιατική εκστρατεία).
Πουθενά δεν γίνεται λόγος από τους "αναθεωρητές" για το πως αντιμετώπιζαν οι Τούρκοι τους Έλληνες (και όχι μόνον τους Έλληνες αλλά τους Χριστιανούς γενικότερα).
Και όταν φανεί ότι οι Τούρκοι θεωρούσαν τους Χριστιανούς "κατώτερους" (δηλαδή αναλώσιμους), θα φανεί κι ότι ήταν στη γενικότερη αντίληψή τους η εξαφάνισή τους από τη στιγμή που δεν τους χρειάζονταν.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Mittenwald
Πολύ δραστήριο μέλος
Πόσοι γνωρίζουν ότι σήμερα είναι η επέτειος του δεύτερου Όχι;
Σαν σήμερα, 6 Απριλίου 1941, ο Γερμανός πρέσβης στην Αθήνα Έμπραχ επισκέπτεται ξημερώματα τον πρωθυπουργό Κορυζή και του ανακοινώνει ότι ο Γερμανικός στρατός θα εισβάλει στην Ελλάδα, λόγω της παρουσίας αγγλικών δυνάμεων. Ο πρωθυπουργός Κορυζής απάντησε το δεύτερο μεγάλο ΟΧΙ.
Στα οχυρά της «Γραμμής Μεταξά» στην Μακεδονία και τη Θράκη (Νυμφαία, Εχίνος, Ρούπελ, Ιστίμπεη) οι Έλληνες μαχητές αμύνονται ηρωικά, κερδίζουν κάποιες μάχες και, όταν λήγει ο άνισος αγώνας τους, δέχονται στρατιωτικές τιμές από τον ίδιο τον αντίπαλο τους: «Η ελληνική ευψυχία ανεγνωρίσθη από τους ίδιους τους Γερμανούς. Ο Γερμανός συνταγματάρχης που παρέλαβε το οχυρό Παλιουριώνες συνεχάρη τον διοικητή του οχυρού και τη φρουρά, εξέφρασε τον θαυμασμό του για την αντίσταση και κάλεσε τον διοικητή τού οχυρού να επιθεωρήσει μαζί του το γερμανικό τάγμα, ενώ διέταξε να υψωθεί η γερμανική σημαία μόνο μετά την αναχώρηση των Ελλήνων. Ο Γερμανός αξιωματικός στον οποίο παρεδόθη το Ρούπελ εξέφρασε την υπερηφάνεια του, διότι επολέμησε εναντίον ενός τόσο γενναίου αντιπάλου». (Σπύρος Μαρκεζίνης, Σύγχρονη Ιστορία της Ελλάδος, τόμος 1ος, σ.224, Αθήνα 1994).
Επίσης, μεγάλο ενδιαφέρον έχει το τι αναφέρει στο ημερολόγιό του ο Generalfeldmarschall Wilhelm Keitel (στρατάρχης του Reich και αρχηγός της OKW):
The news reached us on our return journey through France that Mussolini was planning to attack Greece by force of arms because the Greeks had rejected his demands that they cede certain territories to Albania. Count Ciano, his foreign secretary, was the instigator of the whole dispute. Both of these Italian statesmen had been lulled by the belief—in which they had been reassured by the governor of Albania—that it would only take a little sabre-rattling for the Greeks to give way without further ado.
The Führer described this “encore” by our ally as downright madness, and at once decided to go down through Munich for a meeting with Mussolini.
[...]
The meeting took place the next morning in Florence. Mussolini greeted the Führer with the memorable words, “Führer, we are on the march!” It was too late to stave off the disaster.
[...]
We left for home immediately after lunch. I had meanwhile ordered our military attaché there to send us daily telegrams on the war in the Albanian–Greek theatre; I had sworn him to tell only the unvarnished truth. Hitler did not really lose his temper until we were in the train, and then he began to fulminate about this new “adventure,” as he was already terming it. He had sternly warned the Duce of the folly of taking it all so lightly: and it was a folly, he said, to invade at this time of year, and with only two or three divisions, advancing into the mountains bordering Greece where the weather alone would very shortly call a halt to the whole operation. In his view, as he had told Mussolini, the only possible outcome was a military catastrophe; but Mussolini had promised to send more divisions into Albania should these weak forces be inadequate to smash the attack through. By Mussoliniʼs own account, however, it would take several weeks for even one extra division to disembark in Albaniaʼs [two] primitive harbours. If he had wanted so much to pick a fight with poor little Greece, Hitler continued, why on earth had he not attacked Malta or Crete? That would still have made some sense in the context of our war with Britain in the Mediterranean, especially in view of the unenviable position of the Italians fighting in North Africa.
[...]
Within a very few weeks everything had happened just as Hitler had predicted: the feeble Italian offensive, launched without sufficient reserves, had not only become hopelessly bogged down in the heavy going but ended up in a parlous situation as a combined result of a counter-offensive by the Greeks and the foul weather. That was when the requests for aid began to come. The poor dockyard facilities in Albania were causing a bad enough bottleneck in the supply organisation for the Italian fighting units, let alone allowing the Italians to make provision for the injection of reserves into the fight. Hitler was willing to send a mountain division, but there was no hope of sending it either by sea or across Yugoslavia; we lent a hand with our last Mediterranean-based German troopships and with air force transport squadrons. Had the advent of winter not equally mitigated the Greek counter-offensive and blunted its impact, the sorry end of the adventure would have come six weeks later.
In recognition of this, and inspired by the feeling that he ought not leave his ally to find his own way out of the predicament—an honourable instinct which Mussolini, had the tables been turned, would have felt able to ignore at any time—Hitler evolved the plan of sending an army across Hungary and Bulgaria into Greece in the following spring, in the hope that at least in Albania Italy would be able to hold out until then. It would of course have been more propitious to approach Yugoslavia about the possibility of moving up German troops for the “rescue” of Mussolini by means of the shortest overland route [i.e., across Yugoslavia], but the Führer categorically refused even to contemplate this military proposal: in no circumstances did he want to jeopardise Yugoslaviaʼs position as a neutral, which was equally in Italyʼs own interests.
[...]
Preparations for a war with Greece—a campaign which the Führer repeatedly told us he deeply regretted—preoccupied the War Office and the OKW operations staff all winter.
[...]
Even if it was too much to ask of our good fortune that Italy should have stayed out of the war altogether as a benevolent neutral, just consider the difference if Hitler had been able to prevent their irresponsible attack on Greece. What would we not have saved by way of aid to Italy for her senseless Balkan war? In all probability there would not have been any uprising in Yugoslavia in an attempt to force her entry into the war on the side of the enemies of the Axis, just to oblige Britain and the Soviet Union. How differently things would then have looked in Russia in 1941. We would have been in a far stronger position, and above all we should not have lost those two months. Just imagine: we would not have frozen to a standstill in the snow and ice, with temperatures of minus forty-five degrees just twenty miles outside Moscow, a city hopelessly encircled from the north, west and south, at the end of that November. We should have had two clear months before that infernal cold weather closed in—and there was nothing like it in the winters that followed anyway!
[...]
Basically, the Führer wanted to give the Greeks an honourable settlement in recognition of their brave struggle and of their blamelessness for this war: after all the Italians had started it. He ordered the release and repatriation of all their prisoners of war as soon as they had been disarmed.
[...]
The quarrel over the troopsʼ victorious entry into Athens was a chapter to itself: Hitler wanted to do without a special parade, to avoid injuring Greek national pride. Mussolini, alas, insisted on a glorious entry into the city for his Italian troops (who first had to be rushed up to the city as they had dawdled several daysʼ march behind the German troops who had expelled the British forces). The Führer yielded to the Italian demand and together the German and Italian troops marched into Athens. This miserable spectacle, laid on by our gallant ally whom they had honourably beaten, must have produced some hollow laughter from the Greeks.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Mittenwald
Πολύ δραστήριο μέλος
Το 25η Μαρτίου είναι συμβολικό για να συμπέσει με θρησκευτική εορτή.Υπάρχει κάτι που συμφωνουν όλοι οι μελετητές.Ουδείς ήταν στν Αγ.Λαυρα την 25η Μαρτίου του 1821.Και επισης οτι η εκκλησία εναντιωθηκε στην επανασταση,οπως βέβαια και τα μαθηματικά,στο διαφωτισμό,στην επιστήμη κλπ.Βεβαια,η επίσημη εκκλησία κατόπιν εορτής λέει τα δικά της
Υπάρχουν στοιχεία ότι περίπου εκείνες τις ημέρες ξεκίνησε το κίνημα των Ελλήνων.
Και είναι περίεργο το ότι κάποιοι σκόπιμα κρύβουν το γεγονός αυτό.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
borat
Επιφανές μέλος
Γιατί είναι περίεργο;Και είναι περίεργο το ότι κάποιοι σκόπιμα κρύβουν το γεγονός αυτό.
Μόνος σου το λες:
Το 25η Μαρτίου είναι συμβολικό για να συμπέσει με θρησκευτική εορτή.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Mittenwald
Πολύ δραστήριο μέλος
"Allocution de Germanicus, exarque de la premiè Achaie, archeveque de Patras, au clergè et aux fidèles du Péloponèse, prononcée dans le couvent des frères Laures du mont Vélin, le 8(20) mars 1821"
Σε μετάφραση:
"Διακήρυξις του Γερμανού, Εξάρχου της πρώτης κατά την τάξιν Αχαΐας, Αρχιεπισκόπου Πατρών, πρός τόν Κλήρον και τους πιστούς της Πελοποννήσου, η οποία εξεφωνήθη εντός της Μονής των Αδελφών της Λαύρας του όρους Βελιά την 8ην (20ήν) Μαρτίου 1821"
Η διακήρυξη:
"... Αύριον, ακολουθούντες τον Σταυρόν, θα βαδίσωμεν προς αυτήν την πόλιν των Πατρών, της οποίας η γη είναι ηγιασμένη από το αίμα το ενδόξου Μάρτυρος Αποστόλου Αγίου Ανδρέου. Ο Κύριος θα εκατονταπλασιάσει το θάρρος σας. Ίνα δε προστεθούν εις υμάς αι αναγκαίαι διά να αναζωογονηθήτε δυνάμεις, σάς απαλλάσσω από την νηστείαν της Τεσσαρακοστής, την οποίαν τηρούμεν.
Στρατιώται του Σταυρού, ότι καλείσθε να υπερασπισθήτε, είναι αυτό τούτο το θέλημα του Ουρανού! Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος να είσθε ευλογημένοι και συγκεχωρημένοι από πάσας τας αμαρτίας σας".
Όσοι ενδιαφέρονται, ας δουν σε μεγάλη ανάλυση την εφημερίδα στο:
https://1.bp.blogspot.com/_rLoTIBt4A1M/Scsyyf8mazI/AAAAAAAAAUc/COi3hRXE5J8/s1600-h/σάρωση0001.jpg
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Mittenwald
Πολύ δραστήριο μέλος
Γιατί είναι περίεργο;
Μόνος σου το λες:
Ελπίζω να είναι φανερό πια.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 7 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.