Rempeskes
Επιφανές μέλος
...Σλαβομακεδονία?
...Ματσινόνιγια Βαρτνάρσκα ?
...Μεγαλεξάντρ Αυτοκρατόριγια?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Αρκτούρος
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
bisbirikos
Πολύ δραστήριο μέλος
Καποτε πηγε καποιος να μου πουλησει ενα ρολοι SFIKO.
Μαιμου SEIKO δλδ. Του πετουσα μπανανα και χοροπηδαγε.
Ισως θα επρεπε να ονομαστουν Makadonia, Maradonia κτλ κτλ
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Γιώργος
Τιμώμενο Μέλος
Το όνομα ενός συλλόγου; (ΟΣΦΠ, ΠΑΟ, Άρης, κτλ..)
Μία ομάδα, την απαρτίζει το όνομα και ο λαός της. Έτσι είναι σαν να ταυτίζουμε τις δύο ομάδες.
Την Μακεδονία (Γεωγραφικό Διαμέρισμα της Ελλάδας) με το κράτος FYROM.
Αν πρέπει να αναρωτιόμαστε για κάτι.. είναι γιατί αυτή η περιοχή δεν ανήκει στη χώρα μας... (Εξωτερική πολιτική.. πού είναι, οέο; :rolleyes)
Έστω, αν ξεπεράσουν στην αδιαλλαξία και τον Ντεκτάς ας βάλουν ένα "Βόρειος" Μακεδονία (όπως έγινε με Ήπειρο - Κύπρο).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Great Chaos
Περιβόητο μέλος
Όταν το ΚΚΕ, αλλά και ο Λ. Κύρκος τόλμησαν τότε να διαφοροποιηθούν από το συρμό και να προβλέψουν αυτήν την κατάληξη που τελικώς είχαμε, όλοι βιάστηκαν να τους πουν προδότες. Όταν επιβεβαιώθηκαν όμως οι προβλέψεις τους, κανείς δεν το θυμήθηκε, ούτε τους αντάμοιψε γι' αυτό.
Γι' αυτό που λέει ο Γιώργος, ότι δηλαδή θα μπορούσε να μας ανήκει, θέλω να πω ότι θα μπορούσε να είναι δορυφορικό μας κράτος, χωρίς να μας ανήκει στα χαρτιά, αν είχαμε σχεδιασμό και ψυχραιμία στην εξωτερική μας πολιτική.
Και ένα στοιχείο που πρέπει να έχουμε στα υπόψιν, όταν σκεφτόμαστε το ζήτημα αυτό: Στο FYROM βρίσκεται ένα από τα μεγαλύτερα εργαστήρια ("εργοστάσιο" το αναφέρουν) παρασκευής ηρωίνης. Επίσης, παραδοσιακά τα κεντρικά Βαλκάνια ήταν δρόμος λαθρεμπορίου, που συνέδεε την Νότια Ευρώπη με την Κεντρική. Τέλος, οι Αλβανοί του Κοσσυφοπεδίου και του Τετόβου (η περιοχή της αλβανικής μειωνότητας των Σκοπίων) έχουν επιφορτιστεί τη διακίνηση των ναρκωτικών στην Ευρώπη. Θυμηθείτε τις "αυτοκτονίες" φαντάρων μας στον Έβρο, ρωτήστε όποιον υπηρέτησε εκεί τι σημαίνουν τα τύμπανα που χτυπούν μέσα στη νύχτα και θα σχηματίσετε μια εικόνα για το θέμα της διακίνησης ναρκωτικών στην περιοχή. Αυτό το στοιχείο μπορεί να μας δώσει μια απάντηση στο ερώτημα, γιατί όλοι οι "σύμμαχοί" μας υποστηρίζουν τη θέση του κράτους αυτού, έναντι της δικής μας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Giovanna
Επιφανές μέλος
Και ένα στοιχείο που πρέπει να έχουμε στα υπόψιν, όταν σκεφτόμαστε το ζήτημα αυτό: Στο FYROM βρίσκεται ένα από τα μεγαλύτερα εργαστήρια ("εργοστάσιο" το αναφέρουν) παρασκευής ηρωίνης. Επίσης, παραδοσιακά τα κεντρικά Βαλκάνια ήταν δρόμος λαθρεμπορίου, που συνέδεε την Νότια Ευρώπη με την Κεντρική. Τέλος, οι Αλβανοί του Κοσσυφοπεδίου και του Τετόβου (η περιοχή της αλβανικής μειωνότητας των Σκοπίων) έχουν επιφορτιστεί τη διακίνηση των ναρκωτικών στην Ευρώπη. Θυμηθείτε τις "αυτοκτονίες" φαντάρων μας στον Έβρο, ρωτήστε όποιον υπηρέτησε εκεί τι σημαίνουν τα τύμπανα που χτυπούν μέσα στη νύχτα και θα σχηματίσετε μια εικόνα για το θέμα της διακίνησης ναρκωτικών στην περιοχή. Αυτό το στοιχείο μπορεί να μας δώσει μια απάντηση στο ερώτημα, γιατί όλοι οι "σύμμαχοί" μας υποστηρίζουν τη θέση του κράτους αυτού, έναντι της δικής μας.
για πες και σε μενα που δεν εχω υποψη μου βρε χαος...
οσο για το φυρομ και την εκμεταλλευση του, δειτε παιδια...ολες οι μεγαλες ελληνικες εταιριες εκει ανοιγονται πλεον... εχουμε διεισδυσει στην οικονομια του κρατιδιου αυτου..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
iJohnnyCash
e-steki.gr Founder
Ένα αρκετά ενδιαφέρον άρθρο
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Giovanna
Επιφανές μέλος
πολυ καλος ο δημου... και συφωνω οσο δεν παει με την αρχη του!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Αν στο τέλος πολλών μακροχρόνιων διαπραγματεύεσεων με την FYROM, βέτο κλπ, καταλήξει το θέμα στο Συμβούλιο Ασφαλείας (του οποίου ΟΛΑ τα μόνιμα μέλη έχουν αναγνωρίσει ΗΔΗ τη FYROM ως Macedonia), τότε τι θα γίνει;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Giovanna
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Giovanna
Επιφανές μέλος
ε, υποθετω μεγαλυτερος διπλωματικος αγωνας.
ασε δε θελω να το σκεφτομαι καν.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Giovanna
Επιφανές μέλος
και ποσο, μα ποσο πολυ ελπιζω να τελειωνει αυτο το θεμα...
μακαρι να κανεις λαθος, αν και πολυ φοβαμαι οτι δεν κανεις :S
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Αρκτούρος
Πολύ δραστήριο μέλος
Οι Τσάμηδες:
Οι προκλήσεις των Τσάμηδων έναντι της Ελλάδας και της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Αλβανίας
Γράφει ο κ. Μιχαήλ Γ. Τρίτος
Επίκουρος καθηγητής του ΑΠΘ.
«Οι Τσάμηδες αποτελούν την αιχμή της επιθετικής πολιτικής της Αλβανίας εναντίον της χώρας μας, ενώ η στάση τους προς την Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας είναι ιδιαίτερα εχθρική»
Tα τελευταία χρόνια ακούμε συχνά την αλβανική πολιτική ηγεσία με τρόπο επίμονο και προκλητικό να αναφέρεται στους Τσάμηδες και την Τσαμουριά. Πρόκειται για ένα ανύπαρκτο θέμα που κατασκευάστηκε από τους Αλβανούς ως αντίβαρο του Βορειοηπειρωτικού και το οποίο χρησιμοποιείται από τα Τίρανα ως μέσο πίεσης, προκαλώντας σύγχυση και κρίση στις ελληνοαλβανικές σχέσεις.
Με τον όρο Τσάμηδες εννοούμε μια ομάδα Τουρκαλβανών, οι οποίοι με τη θέληση τους εγκατέλειψαν τη Θεσπρωτία επειδή φοβήθηκαν τις ποινές της ελληνικής Δικαιοσύνης για τις απαράδεκτες βιαιότητες που διέπραξαν με τις ναζιστικές και φασιστικές δυνάμει κατοχής σε βάρος των Ελλήνων της περιοχής. Είναι απόγονοι των Σπαχήδων, χριστιανών που αλλαξοπίστησαν το 1653 για να μην χάσουν τα κτήματα τους καθώς και θεσπρωτών, οι οποίοι εξισλαμίσθηκαν το 1611 βίαια, ύστερα από το κίνημα του Επισκόπου Τρίκκης Διονυσίου του Φιλοσόφου, του σκωπτικά ονομαζόμενου από τους Τούρκους «Σκυλοσόφου».
Γενικά οι μουσουλμάνοι Τσάμηδες της Θεσπρωτίας προέρχονται από ντόπιους χριστιανούς Έλληνες, οι οποίοι για διάφορους λόγους και σε διάφορα χρονικά διαστήματα εξισλαμίσθηκαν. Οι μουσουλμάνοι αυτοί, οι οποίοι το 1923 ανέρχονταν σε 20.319 κατοίκους, εξαιρέθηκαν σιωπηλά από τη μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδος ανταλλαγή των πληθυσμών, η οποία συμφωνήθηκε το 1923 στη συνδιάσκεψη της Λωζάνης. Αυτή η εξαίρεση έγινε κατόπιν ισχυρών ιταλικών πιέσεων προς τον Ελευθέριο Βενιζέλο.
Το 1926 ο Θεόδωρος Πάγκαλος, ο οποίος είχε ιδιαίτερους προσωπικούς δεσμούς με τον αλβανικό λαό έθεσε στους στόχους της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής και τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ Αλβανίας και Ελλάδος. Η ελληνική κυβέρνηση στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας δέχτηκε να εξαιρέσει από την ανταλλαγή των πληθυσμών όλους τους Τσάμηδες και να διαλύσει τους βορειοηπειρωτικούς συλλόγους, η ύπαρξη των οποίων ενοχλούσε ιδιαίτερα τα Τίρανα.
Στη διάρκεια του Μεσοπολέμου οι μουσουλμάνοι Τσάμηδες απολάμβαναν πλήρη δικαιώματα ισοπολιτείας και Θρησκευτικής ελευθερίας. Ασκούσαν ελεύθερα τα θρησκευτικά τους καθήκοντα. Είχαν δικά τους σχολεία, τα οποία χρηματοδοτούνταν από την ελληνική κυβέρνηση. Είχαν ευνοϊκή μεταχείριση από την Αγροτική Τράπεζα, τις φορολογικές υπηρεσίες, τα ελληνικά δικαστήρια.
Κατά τα έτη 1941-44 οι μουσουλμάνοι Τσάμηδες συνεργάστηκαν με τους Ιταλούς και Γερμανούς, εκδηλώνοντας με αυτόν ιόν τρόπο τα αισθήματα συμπάθειας στους εισβολείς. Σύμφωνα με πληροφορίες από τα βρετανικά αρχεία ο ρόλος τους σία χρόνια της ιταλικής κατοχής ήταν απαράδεκτος. Πολέμησαν με τους Ιταλούς, οργάνωσαν ομάδες τρομοκρατίας σε βάρος του ελληνικού πληθυσμού, κατέλυσαν τις ελληνικές Αρχές.
Το καλοκαίρι του 1944, κατά τη διάρκεια των μαχών που έγιναν στη Θεσπρωτία μεταξύ των ανταρτικών δυνάμεων του ΕΔΕΣ και των Γερμανών, οι Τσάμηδες πολέμησαν στο πλευρό των τελευταίων και λίγο πριν ολοκληρωθεί η απελευθέρωση της περιοχής υπό το βάρος της ενοχής και το κράτος της απειλής διέσχισαν μαζικά τα σύνορα και πέρασαν στην Αλβανία. Ο βασικός λόγος φυγής τους ήταν ο φόβος να μην υποστούν τις συνέπειες από τη συνεργασία τους με τα φασιστικά και εθνικοσοσιαλιστικά στρατεύματα. Για τη φυγή τους στην Αλβανία οι Γερμανοί διέθεσαν γερμανικά φορτηγά.
Σήμερα, οι Τσάμηδες, οι οποίοι ανέρχονται σε 25.000 κατοίκους, στο μεγαλύτερο μέρος τους είναι εγκατεστημένοι στις περιοχές των Αγίων Σαράντα, Δελβίνου, Αυλώνος, Βερατίου, Τιράνων και κυρίως στην Κονίσπολη. Αυτοί αποτελούν και την αιχμή της επιθετικής πολιτικής της Αλβανίας εναντίον της Ελλάδος. Ιδιαίτερα εχθρική είναι η στάση των Τσάμηδων προς την Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικά γεγονότα των τελευταίων ετών, όπως:
Την ημέρα της ενθρονίσεως του Μακαριότατου Αρχιεπισκόπου Τιράνων και πάσης Αλβανίας Αναστασίου, οι Τσάμηδες πρωτοστάτησαν σε επεισόδια και ανθελληνικές εκδηλώσεις, πλαισιώνοντας τον εθνικιστή Αλβανό βουλευτή Uran Butka. Στις 6 Ιανουαρίου 1993, κατά τη διάρκεια της τελετής του αγιασμού των υδάτων στο λιμάνι των Αγίων Σαράντα, επιχείρησαν να ρίξουν τον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο στη θάλασσα. Στην ίδια πόλη, τον Απρίλιο του 1997, έριξαν με πυροβολισμούς το σταυρό της στέγης του ιερού ναού του Αγίου Χαραλάμπους.
Το 1998 έκαψαν το ναό του Αγίου Γεωργίου στο χωριό Μετόχι. Επίσης βεβήλωσαν το ναό της Αναστάσεως Εξαμιχίων, καταστρέφοντας τις εικόνες και αφοδεύοντας ομαδικά στο δάπεδο του ναού. Παράλληλα πρωτοστατούν σε καταπατήσει εκκλησιαστικών περιουσιών. Συγκεκριμένα Τσάμηδες και Λιάπηδες από το Κουτοί Αυλώνος έκτισαν αυθαίρετα σπίτια σε ιδιοκτησία της Ιεράς Μονής Αγίου Γεωργίου Τσούκας Αγίων Σαράντα. Χωρίς την έγκριση της Εκκλησίας ιδιοποίησαν οικόπεδα της Ιεράς Μονής των Αγίων Σαράντα στην περιοχή Γκιάστα.
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι αντιεκκλησιαστικές τους ενέργειες έγιναν με την ενθάρρυνση του Ιρακινού ισλαμιστή Χότζα του Δελβίνου, τον οποίο η αλβανική κυβέρνηση απέλασε το 1999. Τα τελευταία χρόνια το «Τσάμικο» διατηρείται από την Αλβανία σε μια επικίνδυνη κινητικότητα.
Ενδεικτικά αναφέρουμε τα εξής:
Την 27η Ιουνίου 2002, 100 μέλη της οργανώσεως «Τσαμουριά» συγκεντρώθηκαν στην πλατεία «Σκερντέρμπεη» των Τιράνων και έκαναν πορεία προς την ελληνική πρεσβεία.
Οι διαδηλωτές ζητούσαν από την ελληνική κυβέρνηση να επανεξεταστεί το θέμα ίων περιουσιών των Τσάμηδων στην Ελλάδα και να επιτραπεί η ελεύθερη είσοδος των Αλβανών τσάμικης καταγωγής.
Η πολιτικο-πατριωτική οργάνωση «Τσαμουριά», σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση των Αρχείων του Κράτους, οργάνωσε στην αίθουσα της Ακαδημίας Επιστημών της Αλβανίας εκδήλωση με αφορμή την έκδοση του βιβλίου «Ντοκουμέντα για την Τσαμουριά 1912-1913». Το βιβλίο είναι γραμμένο από την ιστορικό Καliopi Naska και στις 743 σελίδες του δημοσιεύονται πάνω από 400 «ντοκουμέντα» που βρίσκονται στα αρχεία του αλβανικού κράτους.
Ο αντικειμενικός μελετητής του βιβλίου διαπιστώνει μια σκόπιμη διαστρέβλωση της ιστορικής πραγματικότητας, αφού η αναφορά στην ιστορική παρουσία των Τσάμηδων σταματά το έτος 1939, αποσιωπάται το γεγονός της συνεργασίας τους με τους ιταλογερμανούς στα χρόνια της Κατοχής καθώς και η καταδίκη τους από ελληνικό στρατοδικείο ως εγκληματιών πολέμου (απόφαση 344 /23-5-1945 του ειδικού δικαστηρίου δοσιλόγων Ιωαννίνων).
Την ίδια στιγμή η ετησία έκθεση του State Department κατηγορεί την Ελλάδα για την παραβίαση των δικαιωμάτων των Τσάμηδων και ο πάπας ανταποκρίνεται θετικά στo αίτημα της οργανώσεως «Τσαμουριά» να βοηθήσει με την προσευχή του τους 250.000 ( ; ) «Τσάμηδες» να επιστρέψουν στη γη τους και στους τάφους των προγόνων τους, που βρίσκονται στην Ελλάδα.
Πρόσφατα εκδόθηκε στην Αλβανία ένα δίτομο έργο 1.600 σελίδων του Αλμπέρτ Κοτίνι που αναφέρεται στις περίφημες διεκδικήσεις για την Τσαμουριά. Επίσης καθιερώθηκε η 24η Ιουνίου ωs «ημέρα γενοκτονίας των Τσάμηδων από τους Έλληνες».
Ως συνέχεια του βιβλίου της Κaliopi Naska θεωρείται το βιβλίο του Χαϊρεντίν Γιουσούφι με τίτλο «Ο Μουσάι Ντέμι και η αντίσταση των Τσάμηδων ( 1800-1947 )» ;
Κατά το έτος 2002 το θέμα των Τσάμηδων ήρθε πάλι στην επικαιρότητα. Συγκεκριμένα, την 10η Ιουνίου 2002 με την ευκαιρία της επετείου της ιδρύσεως του αλβανικού συνδέσμου Τσαμουριάς ( Ιούνιος 1878 ), ο μελετητής του Τσάμικου Γιάνος Κουτσούκα δημοσίευσε στην εφημερίδα «Κοριέρι» άρθρο με τίτλο «Η διπλωματία της Ευρώπη και η αντίσταση που προέβαλε ο σύνδεσμος Τσαμουριάς». Το άρθρο συνοδεύεται από χάρτη της Αλβανίας του Ιθ' αιώνα, όπου εμφαίνεται ότι «τα σύνορα της τότε Αλβανίας φθάνουν μέχρι τον κόλπο της Αμβρακίας».
Την 2 Ιουλίου 2002 η αλβανική εφημερίδα «Γκαζέια Σκιπιτάρε», σε ολοσέλιδο αφιέρωμα της με τίτλο «Το Τσάμικο, τώρα στο Στρασβούργο και τη Χάγη», αποκαλύπτει ότι η οργάνωση «Τσαμουριά» με τον πρόεδρο της Κιανί Μπράτσι προσέφυγε στο Πρωτοβάθμιο Δικαστήριο των Τιράνων ζητώντας την ακύρωση του διατάγματος της τότε αλβανικής Βουλής με το οποίο τους αφαιρέθηκε η ελληνική υπηκοότητα και τους δόθηκε η αλβανική. Με την ακύρωση αυτού του διατάγματος προτίθενται να προσφύγουν στα δικαστήρια του Στρασβούργου και της Χάγης απ' όπου θα ζητήσουν την επιστροφή των εδαφών τους, την επανάκτηση της ελληνικής υπηκοότητας και αποζημίωση από το ελληνικό κράτος 2,6 εκατομμυρίων δολαρίων για τις περιουσίες τους. Η ελληνική κυβέρνηση έχει χρέος να μείνει ανυποχώρητη στις θέσεις της όσον αφορά στη μη ικανοποίηση των παράλογων απαιτήσεων των δοσιλόγων και κακοποιών Τσάμηδων. Αυτών, οι οποίοι αντί να ζητήσουν συγγνώμη από τα θύματα τους έχουν το θράσος να ζητούν περιουσίες και αποζημιώσει από το ελληνικό κράτος.
Κυρίως όμως οφείλει να σκληρύνει τη στάση της για να καταλάβει η αλβανική κυβέρνηση ότι η διαρκής εκβιαστική της συμπεριφορά δεν πρόκειται να της προσπορίσει οφέλη. Διαφορετικά, η Ελλάδα κινδυνεύει από κατήγοροί να γίνει κατηγορουμένη.
Από την εφημερίδα «ΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ» 16/2/2003
Πηγή
ΥΓ: Αγαπητό briki, συγγνώμη που σου παίρνω τη θέση. Περιμένουμε όμως και τις δικές σου πληροφορίες.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
δεν υπάρχει πρόβλημα, φιλ φρι.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Giovanna
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
iJohnnyCash
e-steki.gr Founder
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Giovanna
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
bisbirikos
Πολύ δραστήριο μέλος
Από όσο γνωρίζω το όνομα Μέγα Αλέξανδρος δεν είναι Trademark
Τις υπογραφές σχεδόν του ενός τετάρτου των μελών της αμερικανικής Βουλής των Αντιπροσώπων συγκεντρώνει σχέδιο ψηφίσματος, το οποίο εκφράζει την άποψη ότι η ΠΓΔΜ θα πρέπει να πάψει να χρησιμοποιεί υλικό που παραβιάζει τις προβλέψεις της Ενδιάμεσης Συμφωνίας.
Στο πλαίσιο αυτό, το σχέδιο ψηφίσματος καλεί την ΠΓΔΜ να σεβαστεί και να εφαρμόσει τις πρόνοιες του άρθρου 7 της Συμφωνίας, αποθαρρύνοντας δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς από το να προβαίνουν σε δραστηριότητα και προπαγάνδα που υποθάλπει εχθρικά και αλυτρωτικά αισθήματα από πλευράς ΠΓΔΜ έναντι της Ελλάδας και της ιστορίας της.
Το ψήφισμα καλεί επίσης την ΠΓΔΜ να εργαστεί από κοινού με τα Ηνωμένα Έθνη και την Ελλάδα, προκειμένου «να επιτευχθεί ο στόχος της πολιτικής του ΟΗΕ, αλλά και των ΗΠΑ», ήτοι η εξεύρεση αμοιβαίως αποδεκτής λύσης στο ζήτημα του ονόματος.
Ειδική αναφορά γίνεται σε εγχειρίδια της Στρατιωτικής Ακαδημίας της ΠΓΔΜ, καθώς και στην πρόσφατη μετονομασία του διεθνούς αεροδρομίου των Σκοπίων σε «Μέγας Αλέξανδρος». Το σχέδιο ψηφίσματος ζητά από την ΠΓΔΜ να αναθεωρήσει σχολικά και μη εγχειρίδια, καθώς και σχετικούς χάρτες.
Σημειώνεται ότι η πολιτική και συμβολική σημασία της συγκέντρωσης τόσο μεγάλου αριθμού Αμερικανών νομοθετών που έχουν συνυπογράψει το ψήφισμα απορρέει από το γεγονός ότι εκ των 816 ψηφισμάτων που έχουν υποβληθεί στο 110ο Κογκρέσο, μόνο άλλα τρία εξ αυτών που αφορούν ζητήματα εξωτερικής πολιτικής έχουν μέχρι στιγμής συγκεντρώσει άνω των 100 υπογραφών: Αυτό για τη γενοκτονία στο Νταρφούρ, αυτό για την ιαπωνική πολιτική κατά το Β' Παγκόσμιο πόλεμο και αυτό για τη Γενοκτονία των Αρμενίων.
Από τους 101 βουλευτές που έχουν συνυπογράψουν το ψήφισμα, οι 79 ανήκουν στο Δημοκρατικό Κόμμα και οι 22 στο Ρεπουμπλικανικό.
Πηγή:Αναλυτής
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 11 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.