Αεροπορική τραγωδία στην Ινδία: Η πρώτη φορά που συντρίβεται αεροσκάφος Boeing 787 Dreamliner

bibliofagos

Νεοφερμένο μέλος

Ο bibliofagos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών. Έχει γράψει 14 μηνύματα.
Ναι φίλε. Το 2018 και 2019 δύο Boeing 737 Max 800 και έπεσαν καθώς η Boeing είχε εγκαταστήσει ένα σύστημα (MACAS) το οποίο ενεργοποιούνταν χωρίς την συγκατάθεση των πιλότων. Το πρώτο ατύχημα αφορούσε την Lion Air (Indonesia) και το δεύτερο την Ethiopian Airlines.
Πολύ σωστά. Για καιρό πολλές χώρες είχαν αποκλείσει το συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους από τον εναέριο χώρο τους. Θεωρείτο για χρόνια προβληματικός τύπος αν και τώρα κυκλοφορεί κανονικά, όπως βλέπετε και παρακάτω από FR24.
1749813765197.png
 

American Economist

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 34.273 μηνύματα.
Επιβάτης είχε ταξιδέψει με το μοιραίο αεροσκάφος λίγες ώρες πριν και ανέφερε ότι δεν λειτουργούσε τίποτα.


 

American Economist

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 34.273 μηνύματα.

American Economist

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 34.273 μηνύματα.
Δυστυχώς όπως φαίνεται η πτώση του Dreamliner οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος, όχι σε κάποιο τεχνικό πρόβλημα στο αεροσκάφος. Βέβαια δεν είναι το επίσημο πόρισμα, αυτό θα αργήσει λογικά.




 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.372 μηνύματα.
Αλλο λεει εδω...φοβερο! Και παλι η εταιρια φταιει..αφου λεει οτι θα ξανασχεδιασει το καθισμα πιλοτου!!!!


Το προκαταρκτικό πόρισμα (preliminary report) της Ανεξάρτητης Αρχής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB) κάνει λόγο για αστοχία υλικού και βλάβη στο κάθισμα του κυβερνήτη.

Αδιανόητο: Βλάβη στο κάθισμα του κυβερνήτη έριξε το Boeing της Air India - Γλίστρησε προς τα πίσω και έχασε τον έλεγχο - Δείτε το πόρισμα και τις καταγραφές του μαύρου κουτιού

Μηχανική αστοχία στο κάθισμα του κυβερνήτη κατά τη στιγμή της απογείωσης φαίνεται πως είναι η βασική αιτία της συντριβής του Boeing 787 της Air India στην πτήση AI-171, σύμφωνα με το προκαταρκτικό πόρισμα (preliminary report) της Ανεξάρτητης Αρχής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB), το οποίο δόθηκε σήμερα, 15 Ιουνίου, στη δημοσιότητα. Από τη συντριβή του αεροσκάφους πάνω σε ξενώνα όπου διέμεναν φοιτητές ιατρικής, σκοτώθηκαν 270 άνθρωποι.

Το προκαταρκτικό πόρισμα έχει ως σκοπιμότητα να ληφθούν άμεσα μέτρα και να γίνουν ενέργειες σε άλλα αεροσκάφη που πιθανόν να είναι ευάλωτα σε παρόμοιες βλάβες. Ήδη τα αεροσκάφη ίδιου τύπου της Air India που έχουν καθηλωθεί ελέγχονται ήδη κατά προτεραιότητα στις ράγες των καθισμάτων του κόκπιτ.

Το «μοιραίο» κάθισμα​

Όπως αναφέρει η έκθεση, την ώρα που το αεροσκάφος βρισκόταν στη φάση της περιστροφής (rotation) για απογείωση, το κάθισμα του κυβερνήτη ολίσθησε απότομα προς τα πίσω, λόγω αστοχίας στο μηχανισμό κλειδώματος της ράγας. Το βάρος του σώματός του παρέσυρε ασυναίσθητα τα χειριστήρια ισχύος (thrust levers) προς τη θέση «idle» (μηδενική ώθηση), προκαλώντας αιφνίδια μείωση της ισχύος των κινητήρων.

Ο συγκυβερνήτης προσπάθησε να επαναφέρει τα χειριστήρια σε θέση μέγιστης ισχύος, αλλά δεν κατάφερε να ξεπεράσει το βάρος και τη θέση του σώματος του κυβερνήτη, που πλέον ασκούσε πίεση στους μοχλούς.

Χρονική αλληλουχία​

Η συσχέτιση των δεδομένων από τον καταγραφέα πτήσης (FDR) και το μαύρο κουτί ήχου (CVR) καταγράφει με ακρίβεια τα κρίσιμα δευτερόλεπτα:

• +12’’: Έναρξη περιστροφής. Το κάθισμα γλιστρά απότομα προς τα πίσω.
• +15’’: Τα χειριστήρια ώθησης τραβιούνται πίσω. Ο συγκυβερνήτης φωνάζει: «Πέφτει η ώθηση!»
• +18’’: Ο κυβερνήτης αναφωνεί: «Η θέση μου!». Ακούγονται ήχοι πάλης.
• +26’’: Ο συγκυβερνήτης επιχειρεί επαναφορά ώθησης. Το αεροσκάφος έχει ήδη φτάσει τα 214 πόδια και πέφτει σε stall.
• +38’’: Η πρόσκρουση.

Τεχνικά ευρήματα​

Η αυτοψία των συντριμμιών εντόπισε θραυσμένα πείρους ασφάλισης (BACB30LN5S02) στο κάθισμα του κυβερνήτη. Το συγκεκριμένο κάθισμα είχε υποστεί συντήρηση μόλις 11 ημέρες πριν την πτώση, λόγω «δυσκαμψίας στη ρύθμιση». Όμως, δεν καταγράφηκε κανένας λειτουργικός έλεγχος μετά την επιδιόρθωση.

Συμπληρωματικοί παράγοντες​

Η έρευνα εντοπίζει και άλλες συνθήκες που συνέβαλαν στην αδυναμία ανάκτησης του ελέγχου:

• Η θερμοκρασία περιβάλλοντος έφτανε τους 43°C, περιορίζοντας τις επιδόσεις των κινητήρων.
• Δεν υπήρξε καμία εντολή GO-AROUND ή STAB TRIM από τα μέλη του πληρώματος.
• Οι μοχλοί ώθησης στο Boeing 787 δεν διαθέτουν μηχανισμό ασφαλείας τύπου «weight-lock» ή «reverse torque prevention».

Η προκαταρκτική έκθεση κινητοποίησε άμεσα τις διεθνείς αεροπορικές αρχές:

• FAA και EASA εξέδωσαν εντολή επείγουσας επιθεώρησης όλων των καθισμάτων πιλότου στα Boeing 787 εντός 72 ωρών.
• Η Air India καθηλώνει στο έδαφος 12 αεροσκάφη με παρόμοια ιστορικά συντήρησης.
• Η Boeing ανακοίνωσε επανασχεδίαση του μηχανισμού ασφάλισης καθίσματος και τροποποίηση της δύναμης αντίστασης στους μοχλούς ώθησης, με εφαρμογή από το τρίτο τρίμηνο του 2026.

Στις 30 Ιουλίου 2025 αναμένεται να δημοσιευτεί η ολοκληρωμένη τεχνική έκθεση για το δυστύχημα. Τον Αύγουστο του 2025 έχει προγραμματιστεί διεθνής σύνοδος για την ασφάλεια στο πιλοτήριο.

«Κάθε ατύχημα μάς διδάσκει»​

Σχολιάζοντας το πόρισμα, ο Γρηγόρης Κωνσταντέλος, Κυβερνήτης Πολιτικής Αεροπορίας (Boeing 767-300ER) και δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, επισημαίνει: «Το αεροπορικό μέσο συνεχίζει να είναι μακράν το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς. Όμως σε μια τόσο οργανωμένη και μελετημένη βιομηχανία όπως αυτή της αεροπορίας, μπορεί ένας ασήμαντος λόγος -όπως μια δευτερεύουσα ή τριτεύουσα βλάβη- να οδηγήσει σε τραγωδίες. Κάθε ατύχημα μάς διδάσκει και τα απλά αλλά και τα σύνθετα, για να γίνεται η αεροπορία καλύτερη και ασφαλέστερη».
ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΠΟΙΝΓΚ ΛΕΜΕ.
 

amarelia

Περιβόητο μέλος

Η amarelia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Εργάτης/τρια και μας γράφει από Αλβανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 6.125 μηνύματα.
α κοίτα να δείς, όταν τα έλεγα εγώ ήμουν πάλι ο πρήξας που βρίζει τον καπιταλισμό

α, να χαθείτε φταίει η μπόινγκ τελικά και το γνωστό θέμα που έχει εδώ και πόσα χρόνια και δε κάνει τίποτα;
Απίστευτο :no:
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.372 μηνύματα.
α κοίτα να δείς, όταν τα έλεγα εγώ ήμουν πάλι ο πρήξας που βρίζει τον καπιταλισμό

α, να χαθείτε φταίει η μπόινγκ τελικά και το γνωστό θέμα που έχει εδώ και πόσα χρόνια και δε κάνει τίποτα;
Απίστευτο :no:
Εγω απο την αρχη ειπα οτι η μποινγκ ειναι τραγικη και δενε χει καμια σχεση με τα παλαιοτερα χρονια..αφου εχιε κανει περικοπες παντου και η ασφαλεια εχει παει περιπατο.Οσον αφορα τον καπιταλισμο ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΑΠΟΛΥΤΑ.Αυατ κανει ο καπιταλισμος.ΜΟΝΟ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ΚΑΙ ΑΣ ΨΟΦΗΣΟΥΝ ΟΛΟΙ.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top