[Αρχείο 2009 - 2017] Γενικές σκέψεις για την πολιτική και την επικαιρότητα

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Κάθε σύστημα έχει τα δικά του πλεονεκτήματα. Το εκπαιδευτικό σύστημα στην Αμερική έχει κάποια πλεονεκτήματα τα οποία δεν έχει το ελληνικό.
Το να επαινούμε το σπίτι μας είναι το μόνο εύκολο. Εσύ μπορεί να έχεις σπουδάσει πλέον και να μην θυμάσαι καλά τις ελλείψεις των σχολείων, αλλά εγώ τις ζω. Δεν ξέρω, ίσως να χειροτέρεψαν τα πράγματα. Πάντως αν θες μπορώ να σου αναφέρω πολλές πτυχές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις οποίες το ελληνικό δημόσιο σχολείο βραβεύεται με μια βραστή πατάτα.. :/:
Φυσικά, υπάρχουν και καθηγητές οι οποίοι προσπαθούν. Αλλά οι περισσότεροι (ειδικά οι μόνιμοι) είναι σε άλλο πλανήτη.
Στο τέλος, ούτε αυτοί ενδιαφέρονται και λένε "Άντε να τελειώνω να πάω σπίτι" αλλά ούτε και εμάς μας νοιάζει και λέμε "άντε να τελειώνω να πάω φροντιστηριο".

Όσον αφορά τα "φοιτητικά δάνεια" και μάλιστα "για την υπόλοιπη ζωή τους" (:P:hmm:) έχω πολλούς γνωστούς δικούς μου αλλά και παρα παρα πολλούς πρώην μαθητές καθηγητών μου, οι οποίοι έχουν περάσει σε εξωτερικό ή έφυγαν για μεταπτυχιακά (Αγγλία κυρίως, Αμερική αλλά και στην υπόλοιπη ευρώπη) και επέλεξαν να πάρουν το λεγόμενο "φοιτητικό δάνειο"... https://pennystockexperts.com/wp-content/uploads/2015/03/scared-face.jpg

Ακριβώς επειδή κάθε εταιρία που παρέχει δάνεια αλλά και οι ίδιες οι κυβερνήσεις (οι οποίες λειτουργούν σαν επιχειρήσεις και παρέχουν και αυτές δάνεια) θέλουν να αυξήσουν τους καταναλωτές και τα κέρδη τους, επιλέγουν να δημιουργούν απίστευτα προσητά δάνεια του τύπου "Αν δεν έχεις ετήσιο εισόδημα $25k δεν το πληρώνεις". Μπορεί δηλαδή να μην το πληρώσεις και ποτέ (οι εταιρίες ποντάρουν στο ότι δεν είσαι ένας χαρμοφάης και ότι σπουδάζεις για να βρείς δουλεία και άρα θα είσαι σε θέση να πληρώσεις το δάνειο σου).

:)

Θυμάμαι πολύ καλά το σχολείο, ακόμα φοιτητής είμαι δεν τελείωσα να σπουδάζω, και έχω 2 μικρότερα αδέρφια που ο ένας είναι στο δημοτικό και ο άλλος στο λύκειο, οπότε ξέρω πολύ καλά την κατάσταση.

Αρχικά δεν μου έριξες κανένα αντεπιχείρημα. Εγώ υποστήριξα ότι σπουδάζω δωρεάν και πήγα σχολείο δωρεάν (ή έστω με φόρους), και εσύ μου λες ότι είναι πατάτα το σχολείο. Ε αν είναι πατάτα πήγαινε σε ιδιωτικό. Τι είδους συζήτηση κάνουμε εδώ; Αν έχεις δυνατότητα να πας σε ιδιωτικό πήγαινε, αλλά αν δεν έχεις καλά θα κάνεις να εκτιμάς αυτό που έχεις, γιατί αν δεν είχες λεφτά και είχαμε ιδιωτικό σύστημα εκπαίδευσης το πιο κοντινό που θα μπορούσες να κάνεις για να περάσεις κοντά από πανεπιστήμιο είναι να δουλεύεις ντελιβεράς.

Για τα φοιτητικά δάνεια, πίστεψέ με δεν μοιράζουν τζάμπα λεφτά πουθενά και πάλι πληρώνεις περισσότερα ;) Αν νομίζεις ότι είναι τόσο χαριστικά φαντάζομαι θα πας να σπουδάσεις εξωτερικό ε; Καλή σταδιοδρομία λοιπόν και μας λες μετά πότε το ξεπλήρωσες.

Δεν χρειάζεται να πάρεις δάνειο. Θα μεριμνούσε η πρόνοια σε ένα άλλο σύστημα. Επίσης, τσέκαρε το σύστημα των δανείων της Αγγλίας που λέει και ο LibRib.

Το ότι μεγάλωσες και σπουδάζεις με αυτό το σύστημα δεν λέει κάτι για την ποιότητά του. Με την ίδια λογική, και με το σύστημα της Αμερικής κάποιοι σπούδασαν.

Ναι, κάποιοι που πλήρωσαν... ακριβά κιόλας :P

Όσον αφορά την πρόνοια, θα πρέπει να ξέρεις ότι η απελευθέρωση της οικονομίας που υποστηρίζουν πολλά μέλη εδώ σημαίνει ότι δεν υπάρχει πρόνοια με την έννοια που την ξέρουμε aka δεν υπάρχει πρόνοια. Δεν υπάρχει κάποιος μηχανισμός στήριξης των οικονομικά αδύνατων εκτός από "φιλανθρωπίες".

Οι σπουδες σου δεν ειναι δωρεαν. Τις πληρωνει ο συμμαθητης σου που αποφασησε να δουλεψει απο τα 18 αντι να σπουδασει. Αν μαλιστα μολις τελειωσεις τις σπουδες σου αποφασισεις να πας εξωτερικο, τοτε αυτοματως φεσοσες την Ελλαδα με το ποσο των σπουδων σου και τωρα δεν πληρωνεις καν φορο στην Ελλαδα ουτε συμβαλλεις στην οικονομικη αναπτυξη της, αλλα βοηθας την χωρα που θας η οποια δεν πληρωσε μια για σενα. Μετα λοιπον τις σπουδες σου εχεις τουλαχιστον ηθικο χρεος να μινεις εδω και να ξεχρεωσεις. Επισης αν το πτυχιο σου ειναι φιλολογια, κοινωνικες σπουδες κτλ κατι δηλαδη στο οποιο δεν θα βρεις ποτε δουλεια τοτε αυτοματως φεσωσες ολη την Ελλαδα χωρις λογο,απλα για να κανεις το κομματι σου και να το παιζεις μορφωμενος.
Μισό λεπτό. Εγώ δεν πλήρωσα κάτι, το ότι κάποιος άλλος αποφάσισε να μην σπουδάσει γιατί μου το κοστολογείς; Δεν καταλαβαίνω μια στο συνειρμό σου εδώ, ενώ συνήθως γράφεις λογικά επιχειρήματα, πως κοστολογείς τις σπουδές μου εδώ και μάλιστα λέγοντας ότι ένας πήγε να δουλέψει αντί για μένα δεν το καταλαβαίνω... Ο καθένας με τις επιλογές του.

Το κακο με το δημοσιο χρημα και παροχες ειναι πως ο πολιτης νομιζει οτι ειναι δωρεαν, ενω δεν ειναι. Ετσι το χρημα αυτο κατασπαταλατς διοτι οτι ειναι δωρεαν δεν εχει κοστος και αρα δεν χρειαζεται να κανουμε καλη διαχειρηση. Θα σκεφτοσουν πολυ διαφορετικα πρωτου πας να σπουδασεις φιλολογος αν επρεπε να πληρωσεις εσυ ο ιδιος τα διδακτρα. Θα καθαριζαν ετσι και ολες οι αχρηστες σχολες που υπερχρηματοδοτουνται σημερα.

Άλλη συζήτηση αυτή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

giannis4ever

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο giannis4ever αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 833 μηνύματα.
Ναι, κάποιοι που πλήρωσαν... ακριβά κιόλας :P

Όσον αφορά την πρόνοια, θα πρέπει να ξέρεις ότι η απελευθέρωση της οικονομίας που υποστηρίζουν πολλά μέλη εδώ σημαίνει ότι δεν υπάρχει πρόνοια με την έννοια που την ξέρουμε aka δεν υπάρχει πρόνοια. Δεν υπάρχει κάποιος μηχανισμός στήριξης των οικονομικά αδύνατων εκτός από "φιλανθρωπίες".

Είτε πλήρωσαν είτε όχι, σε αυτό το σύστημα μεγάλωσαν και σπούδασαν. Αυτό δεν το κάνει καλό ή κακό.

Υπάρχουν μέλη που έχουν την άποψη που λες για την πρόνοια, αλλά εγώ υποστηρίζω ότι πρέπει να υπάρχει πρόνοια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Είτε πλήρωσαν είτε όχι, σε αυτό το σύστημα μεγάλωσαν και σπούδασαν. Αυτό δεν το κάνει καλό ή κακό.

Υπάρχουν μέλη που έχουν την άποψη που λες για την πρόνοια, αλλά εγώ υποστηρίζω ότι πρέπει να υπάρχει πρόνοια.

Ναι, τι υποστηρίζεις όμως για να καταλάβω. Εγώ είπα ότι σπούδασα σε αυτό το σύστημα ενώ σε ένα άλλο δεν θα μπορούσα. Αυτομάτως όσοι σπούδασαν στο άλλο σημαίνει ότι είναι οικονομικά ισχυρότεροι ενώ όσοι δεν είναι δεν θα σπούδαζαν. Προφανώς και στο πιο απαιτητικό οικονομικά σύστημα κάποιοι θα σπούδαζαν, και βεβαίως αυτό το κάνει κακό, επειδή δεν δίνει ίσες ευκαιρίες :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Μισό λεπτό. Εγώ δεν πλήρωσα κάτι, το ότι κάποιος άλλος αποφάσισε να μην σπουδάσει γιατί μου το κοστολογείς; Δεν καταλαβαίνω μια στο συνειρμό σου εδώ, ενώ συνήθως γράφεις λογικά επιχειρήματα, πως κοστολογείς τις σπουδές μου εδώ και μάλιστα λέγοντας ότι ένας πήγε να δουλέψει αντί για μένα δεν το καταλαβαίνω... Ο καθένας με τις επιλογές του.

Το δημόσιο πανεπιστήμιο δεν είναι δωρεάν, πληρώνεται από την φορολογία. Όταν δίνεις εξετάσεις και σπουδάζεις σε μια σχολή τότε αυτομάτως υπάρχουν κάποια πάγια έξοδα που πρέπει να πληρωθούν, όπως οι καθηγητές σου, τα κτίρια, τα βιβλία, η λέσχη που τρως, η εστίες κτλ. Όλα αυτά είναι έξοδα και πληρώνονται από την φορολογία. Έτσι λοιπόν όταν εσύ πάρεις το πτυχίο σου στην καλύτερη στα 22, έχεις πάρει ας πούμε 50.000 ευρώ από τον φορολογούμενο για να πληρωθεί το κόστος των σπουδών σου. Αυτά τα λεφτά δεν τα πλήρωσες εσύ, αλλά όσοι δουλεύουν και φορολογούνται. Έτσι αν ένα παιδί δεν πάει να σπουδάσει αλλά αρχίσει να δουλεύει από τα 18, τότε αυτομάτως και δεν έχει χρεώσει 50.000 ευρώ το δημόσιο για σπουδές, αλλά και ταυτόχρονα συνεισφέρει στο δημόσιο από τα 18 του γιατί φορολογείται αφού δουλεύει. Αν τώρα εσύ μετά τις σπουδές σου φύγεις στο εξωτερικό και δουλέψεις εκεί, και χρέωσες το Ελληνικό δημόσιο με τα έξοδα των σπουδών σου, και δεν βοηθάς να αποπληρωθεί αυτό το χρέος, αφού δεν φορολογείσαι στην Ελλάδα, και ταυτόχρονα δεν συνεισφέρεις και στην ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας. Πήρες δηλαδή και έφυγες, ενώ ο άλλος που δουλεύει από τα 18 και δεν πήρε και πληρώνει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Το δημόσιο πανεπιστήμιο δεν είναι δωρεάν, πληρώνεται από την φορολογία. Όταν δίνεις εξετάσεις και σπουδάζεις σε μια σχολή τότε αυτομάτως υπάρχουν κάποια πάγια έξοδα που πρέπει να πληρωθούν, όπως οι καθηγητές σου, τα κτίρια, τα βιβλία, η λέσχη που τρως, η εστίες κτλ. Όλα αυτά είναι έξοδα και πληρώνονται από την φορολογία. Έτσι λοιπόν όταν εσύ πάρεις το πτυχίο σου στην καλύτερη στα 22, έχεις πάρει ας πούμε 50.000 ευρώ από τον φορολογούμενο για να πληρωθεί το κόστος των σπουδών σου. Αυτά τα λεφτά δεν τα πλήρωσες εσύ, αλλά όσοι δουλεύουν και φορολογούνται. Έτσι αν ένα παιδί δεν πάει να σπουδάσει αλλά αρχίσει να δουλεύει από τα 18, τότε αυτομάτως και δεν έχει χρεώσει 50.000 ευρώ το δημόσιο για σπουδές, αλλά και ταυτόχρονα συνεισφέρει στο δημόσιο από τα 18 του γιατί φορολογείται αφού δουλεύει. Αν τώρα εσύ μετά τις σπουδές σου φύγεις στο εξωτερικό και δουλέψεις εκεί, και χρέωσες το Ελληνικό δημόσιο με τα έξοδα των σπουδών σου, και δεν βοηθάς να αποπληρωθεί αυτό το χρέος, αφού δεν φορολογείσαι στην Ελλάδα, και ταυτόχρονα δεν συνεισφέρεις και στην ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας. Πήρες δηλαδή και έφυγες, ενώ ο άλλος που δουλεύει από τα 18 και δεν πήρε και πληρώνει.

Οι γονείς μου δεν μετράνε; Και το πιο πιθανό είναι να κάτσω Ελλάδα και να βοηθήσω και εγώ με την σειρά μου τους επόμενους νέους. Αν είχαμε ιδιωτική εκπαίδευση θα πλήρωναν και πάλι οι γονείς και όχι εσύ ο ίδιος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

giannis4ever

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο giannis4ever αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 833 μηνύματα.
Ναι, τι υποστηρίζεις όμως για να καταλάβω. Εγώ είπα ότι σπούδασα σε αυτό το σύστημα ενώ σε ένα άλλο δεν θα μπορούσα. Αυτομάτως όσοι σπούδασαν στο άλλο σημαίνει ότι είναι οικονομικά ισχυρότεροι ενώ όσοι δεν είναι δεν θα σπούδαζαν. Προφανώς και στο πιο απαιτητικό οικονομικά σύστημα κάποιοι θα σπούδαζαν, και βεβαίως αυτό το κάνει κακό, επειδή δεν δίνει ίσες ευκαιρίες :)

Είμαι υπέρ του σύγχρονου φιλελευθερισμού.

Ίσες ευκαιρίες θα έχεις, καθώς ένα πανεπιστήμιο θέλει καλούς φοιτητές για την εικόνα του, η οποία εικόνα θα φέρει περισσότερο κέρδος. Αν λοιπόν ισχύει αυτό, τότε, αν δεν μπορείς να πληρώσεις τα δίδακτρα και αξίζεις, θα σου δοθεί υποτροφία. Αν έχεις τα χρήματα, και είσαι καλύτερος των άλλων, τότε το πανεπιστήμιο θα πάρει εσένα και όχι τους άλλους.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Είμαι υπέρ του σύγχρονου φιλελευθερισμού.

Ίσες ευκαιρίες θα έχεις, καθώς ένα πανεπιστήμιο θέλει καλούς φοιτητές για την εικόνα του, η οποία εικόνα θα φέρει περισσότερο κέρδος. Αν λοιπόν ισχύει αυτό, τότε, αν δεν μπορείς να πληρώσεις τα δίδακτρα και αξίζεις, θα σου δοθεί υποτροφία. Αν έχεις τα χρήματα, και είσαι καλύτερος των άλλων, τότε το πανεπιστήμιο θα πάρει εσένα και όχι τους άλλους.

Αυτό το κάνει για πολύ μικρό ποσοστό θέσεων, για ιδιοφυΐες δηλαδή οι οποίες θα προβάλλουν το τμήμα. Δεν χρειάζονται πολλούς. Η ισχυρή πλειοψηφία θα μπαίνει με οικονομικό κριτήριο γιατί αυτό που θέλουν είναι τα λεφτά, για αυτό άλλωστε κάποιος ιδιώτης φτιάχνει μια επιχείρηση. Ωστόσο στο κοινωνικό σύνολο θα παραμένουν άνισες οι ευκαιρίες. Τώρα δίνουμε όλοι τις ίδιες εξετάσεις. Ναι, μπορεί κάποιος που να έχει κάνει πολλά ιδιαίτερα να ξεκινάει από καλύτερη θέση, αλλά εξεταζόμαστε μαζί. Αν είμαι έστω και λίγο καλύτερος θα τον ξεπεράσω και θα μπω εγώ. Αν όμως θέλει δίδακτρα εγώ μπορεί να μην δήλωνα καν να μπω :)

Όπως και να έχει προκύπτουν πολλές ανισότητες, θεωρώ ότι η ιδανική κοινωνία πρέπει να είναι κεντραρισμένη στο να προσφέρει ίσες ευκαιρίες προς όλους ανεξαρτήτως οικονομικού υπόβαθρου και όχι να προβάλλει τον άδικο εξ αρχής ανταγωνισμό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

giannis4ever

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο giannis4ever αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 833 μηνύματα.
Τα λεφτά θέλουν, αλλά γιατί να τα πάρουν από τον ανάξιο και όχι από τον άξιο; Επίσης, το πανεπιστήμιο δεν θα νοιάζεται για το αν τα λεφτά έρχονται από τον φοιτητή ή από το κράτος, οπότε αν η πρόνοια στείλει στο πανεπιστήμιο πολλούς που δεν έχουν λεφτά για τα δίδακτρα, τότε δεν νομίζω το πανεπιστήμιο να έχει πρόβλημα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Οι γονείς μου δεν μετράνε; Και το πιο πιθανό είναι να κάτσω Ελλάδα και να βοηθήσω και εγώ με την σειρά μου τους επόμενους νέους. Αν είχαμε ιδιωτική εκπαίδευση θα πλήρωναν και πάλι οι γονείς και όχι εσύ ο ίδιος.

Όχι οι γονείς σου δεν μετράνε. Μιλάμε για εσένα σαν άτομο και το χρέος που έχεις στην κοινωνία. Η διαφορά με την ιδιωτική εκπαίδευση δεν είναι πως είναι ακριβή, αντίθετα είναι πιο φτηνή από την δημόσια. Η διαφορά είναι πως τα δίδακτρα τα πληρώνει ο άμεσα ενδιαφερόμενος, δηλαδή αυτός που θα αποκτήσει τις γνώσεις και όχι κάποιος άλλος. Αν θα πλήρωναν οι γονείς σου το δάνειο σου πάλι δεν έχει σημασία, γιατί θα επέλεγαν εθελοντικά να το πληρώσουν. Τώρα όλοι οι υπόλοιποι δεν ερωτούνται αν θέλουν να πληρώσουν για τις σπουδές σου, απλά τις πληρώνουν αναγκαστικά. Το άλλο κομμάτι του ποστ μου, που απάντησες πως είναι άλλη κουβέντα, έχει άμεση σχέση.

Αν τώρα μείνεις στην Ελλάδα και φορολογηθείς εδώ τότε να θα αρχίσεις σιγά σιγά να αποπληρώνεις το δάνειο που πήρες από το δημόσιο. Αν πάλι δεν βρεις δουλειά στην Ελλάδα, ή δεν μπορέσεις να ξεκινήσεις εσύ μια δουλειά στην Ελλάδα τότε πάλι θα την πληρώσουν όλοι οι υπόλοιποι. Αν επέλεξες να σπουδάσεις κάτι τελείως αντιπαραγωγικό όπως αυτά που ανέφερα πριν τότε προφανώς τα 50.000 που δανείστηκες απ'το φορολογούμενο τα σπατάλησες για να σπουδάσεις κάτι που δεν θα επιστρέψει ποτέ αυτά τα λεφτά πίσω.

Κοινώς αν με πιάνεις, το δημόσιο είναι το σύστημα όπου όλοι πληρώνουν για τις κακές επιλογές του ενός, με αποτέλεσμα ο καθένας να κάνει όλο και περισσότερες κακές επιλογές καθώς δεν υφίσταται ο ίδιος τις συνέπειες αυτών των επιλογών.

Όπως και να έχει προκύπτουν πολλές ανισότητες, θεωρώ ότι η ιδανική κοινωνία πρέπει να είναι κεντραρισμένη στο να προσφέρει ίσες ευκαιρίες προς όλους ανεξαρτήτως οικονομικού υπόβαθρου και όχι να προβάλλει τον άδικο εξ αρχής ανταγωνισμό.

Δεν είσαι υπέρ της ισότητας ευκαιριών. Είσαι υπέρ της ισότητας αποτελέσματος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Ήταν ένα απλό παράδειγμα, μην κολλάς στο MBA. :P
Οι τρόποι που κερδίζει η εταιρία που δίνει υποτροφίες είναι ίδιοι ανεξάρτητα του είδους του πτυχίου.
Άσε που MBA δεν παίρνεις στα 30.. Αν ξέρεις τι κάνεις, δίνεις μετά τις προπυχιακές. Μπορείς να δώσεις και στα 30 αλλά για ποιό λόγο να το κάνεις; Στα 30 έχεις πάρει PhD αν θές και φυσικά ανάλογα με το αντικείμενο σου.
Αλλά όλα αυτά είναι άσχετα με το πως κερδίζει μια εταιρία όταν δίνει υποτροφίες. :)

Τo MBA έχει νόημα όταν έχεις κάποια χρόνια δουλειάς στη πλάτη δεν θα το πάρεις για το +15 intelligence. Το ίδιο θα έλεγαν ππολλοί και για τα μεταπτυχιακά γενικότερα αλλά οκ περί ορέξεως... Το point είναι πως κάποιος που μόλις πήρε πτυχίο και ψάχνει για μεταπτυχιακό δεν έχει πάρε δώσε με εταιρείες πόσο μάλλον κάποιος που ψάχνεται να περάσει βασικές σπουδές στα 18 το.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

αυγή όντος

Διάσημο μέλος

Ο Sniffing Joe αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Οδηγός ταξί και μας γράφει απο Ισλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,006 μηνύματα.
Αρχικά δεν μου έριξες κανένα αντεπιχείρημα. Εγώ υποστήριξα ότι σπουδάζω δωρεάν και πήγα σχολείο δωρεάν (ή έστω με φόρους), και εσύ μου λες ότι είναι πατάτα το σχολείο.
Δεν μπορώ να σου "ρίξω" κανένα "αντεπιχείρημα" πέραν της δικής μου, προσωπικής εμπειρίας στο σχολείο. (Άσε που και πειστικά επιχειρήματα να σου ρίξω θα καταλήξεις να μου πεις "Ναι, αυτή είναι η δική σου, μεμονομένη γνώμη και δεν ισχύει παντου" γιαυτό και το απέφυγα)
Τέσπα. Όπως λέει και ο ξεχασμένος αλλά και άλλα μέλη, η "δημόσια παιδεία" δεν είναι σε καμία περίπτωση τσαμπα. Πληρώνεται από τους φορολογούμενους και από κρατήσεις.
Καταρχάς να σου πω ότι, αν και έχεις μια επαφή με το δημόσιο σχολείο λόγω των αδερφών σου, εγώ αναγκάστηκα να γυρίζω όλη την Ελλάδα με μεταθέσεις και να αλλάζω πολλά σχολεία μέχρι να φτάσω στην 3 Λυκείου. Επομένως, μπορώ να σου πω πράγματα που ισχύουν αντικειμενικά σε όλα τα δημόσια σχολέια, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Κύρπο.
Ο καθηγητής του δημόσιου σχολείου δεν έχει κανέναν φόβο να χάσει την δουλεία, ούτε καν να αξιολογηθεί (η αξιολόγηση που γίνεται όταν και αν το θυμηθεί το δημόσιο, είναι για κλάματα. Θυμάμαι στο δημοτικο μας έλεγαν "Παιδάκια, σήμερα θα έρθει ένας κύριος να παρακολουθήσει το μάθημα μαζί μας γιαυτό να είστε ήσυχα και να σηκώνεται το χέρι σας μόνο όταν γνωρίζετε την απάντηση..." :confused: )
Η αλήθεια είναι ,και το καταλαβαίνει ο καθένας, πως η νομιμότητα του δημοσίου δίνει μια σιγουριά στους καθηγητές η οποία φέρνει δυσάρεστα αποτελέσματα. Είμαι τρίτη Λυκείου και σου ορκίζομαι ότι στο μάθημα της Βιολογίας έχουμε μια μόνιμη κυράτσα η οποία μαζί με μια κλίκα μαθητών συζητάνε για τα προσωπικά τους ενώ η υπόλοιπη τάξη μιλάει. Το μάθημα αρχίσει 15-30 λεπτά καθυστερημένο ΚΑΘΕ ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΗ φορά. :)
Από τα εργαστήρια λείπουν αρκετά εργαλεία ενώ οι υπολογιστές είναι αρχαίοι. Και τι να κάνουν οι μαθητές για αυτά; Να μιλήσουν που; Που να στραφώ εγώ και να μιλήσω για την κυράτσα που δεν μου κάνει μάθημα; Αν δεν ήταν μόνιμη θα έκανε κανονικό μάθημα χωρίς να χρειάζεται να περάσει "πειθαρχικό" (άλλο αστείο).
Γιατί θες να σου μιλήσω τώρα; Που να αναφερθώ; Στην γυμνάστρια η οποία είναι με το κινητό στο φβ σε κάθε μάθημα; (αν θες με πιστεύεις... εγώ δεν έχω να κερδίσω κάτι και που στα λέω αυτά :/: )
Μήπως να σου πω για τον θεολόγο μου ο οποίος μάλλον πήρε την θέση στο δημόσιο επειδή είναι καθυστερημενος; :hmm:
Ειλικρινά, κάθε απολυμένος θεολόγος στα δημόσια σχολεία θα μπορούσε να είναι 10 καινούργοι υπολογιστές στα εργαστήρια... :mad:

Αυτά είναι τα επιχειρήματα μου κύριος :) Αυτές είναι οι εμπειρίες μου. Ακόμα και στο χειρότερο φροντιστήριο γίνεται πιο σοβαρό μάθημα από το δημόσιο σχολειο.
Για τα φοιτητικά δάνεια, πίστεψέ με δεν μοιράζουν τζάμπα λεφτά πουθενά και πάλι πληρώνεις περισσότερα ;)

Αν διάβαζες τα προηγούμενα μηνύματα μου θα έβλεπες ότι συμφωνώ πως κανένα φοιτητικό δάνειο δεν είναι "τσάμπα" ακόμα και αν είναι άτοκο (που τα περισσότερα είναι).
Οι υποτροφίες δεν είναι η κύρια επιχειρηματική δραστηριότητα μιας εταιρίας αλλά ένα μέρος αυτής που στόχο έχει την διαφήμιση, τις δημόσιες σχέσεις και την εξασφάληση πιθανών, μελλοντικών υπαλλήλων. :)



Μισό λεπτό. Εγώ δεν πλήρωσα κάτι, το ότι κάποιος άλλος αποφάσισε να μην σπουδάσει γιατί μου το κοστολογείς; Δεν καταλαβαίνω μια στο συνειρμό σου εδώ, ενώ συνήθως γράφεις λογικά επιχειρήματα, πως κοστολογείς τις σπουδές μου εδώ και μάλιστα λέγοντας ότι ένας πήγε να δουλέψει αντί για μένα δεν το καταλαβαίνω... Ο καθένας με τις επιλογές του.
Δεν στο κοστολογεί. Αυτός που αποφάσισε να μην σπουδάσει, πληρώνει κανονικά φόρους και δουλεύει για να πληρώνει την δημόσια παιδεία η οποία, όπως είπα και παραπάνω, είναι έτσι και αλλιώς για πέταμα. :whistle:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Τα λεφτά θέλουν, αλλά γιατί να τα πάρουν από τον ανάξιο και όχι από τον άξιο; Επίσης, το πανεπιστήμιο δεν θα νοιάζεται για το αν τα λεφτά έρχονται από τον φοιτητή ή από το κράτος, οπότε αν η πρόνοια στείλει στο πανεπιστήμιο πολλούς που δεν έχουν λεφτά για τα δίδακτρα, τότε δεν νομίζω το πανεπιστήμιο να έχει πρόβλημα.

Πρόνοια σε μια αληθινά φιλελεύθερη κοινωνία δεν υπάρχει οπότε το πανεπιστήμιο αναγκαστικά θα έπαιρνε λεφτά από τον κάθε φοιτητή ξεχωριστά και όχι από το κράτος.

Όχι οι γονείς σου δεν μετράνε. Μιλάμε για εσένα σαν άτομο και το χρέος που έχεις στην κοινωνία. Η διαφορά με την ιδιωτική εκπαίδευση δεν είναι πως είναι ακριβή, αντίθετα είναι πιο φτηνή από την δημόσια. Η διαφορά είναι πως τα δίδακτρα τα πληρώνει ο άμεσα ενδιαφερόμενος, δηλαδή αυτός που θα αποκτήσει τις γνώσεις και όχι κάποιος άλλος. Αν θα πλήρωναν οι γονείς σου το δάνειο σου πάλι δεν έχει σημασία, γιατί θα επέλεγαν εθελοντικά να το πληρώσουν. Τώρα όλοι οι υπόλοιποι δεν ερωτούνται αν θέλουν να πληρώσουν για τις σπουδές σου, απλά τις πληρώνουν αναγκαστικά. Το άλλο κομμάτι του ποστ μου, που απάντησες πως είναι άλλη κουβέντα, έχει άμεση σχέση.

Αν τώρα μείνεις στην Ελλάδα και φορολογηθείς εδώ τότε να θα αρχίσεις σιγά σιγά να αποπληρώνεις το δάνειο που πήρες από το δημόσιο. Αν πάλι δεν βρεις δουλειά στην Ελλάδα, ή δεν μπορέσεις να ξεκινήσεις εσύ μια δουλειά στην Ελλάδα τότε πάλι θα την πληρώσουν όλοι οι υπόλοιποι. Αν επέλεξες να σπουδάσεις κάτι τελείως αντιπαραγωγικό όπως αυτά που ανέφερα πριν τότε προφανώς τα 50.000 που δανείστηκες απ'το φορολογούμενο τα σπατάλησες για να σπουδάσεις κάτι που δεν θα επιστρέψει ποτέ αυτά τα λεφτά πίσω.

Κοινώς αν με πιάνεις, το δημόσιο είναι το σύστημα όπου όλοι πληρώνουν για τις κακές επιλογές του ενός, με αποτέλεσμα ο καθένας να κάνει όλο και περισσότερες κακές επιλογές καθώς δεν υφίσταται ο ίδιος τις συνέπειες αυτών των επιλογών.



Δεν είσαι υπέρ της ισότητας ευκαιριών. Είσαι υπέρ της ισότητας αποτελέσματος.
Το σύστημα είναι δυναμικό. Όλοι κάποια στιγμή θα εργαστούμε, ή έστω οι περισσότεροι. Τα χρήματα που πλήρωσαν οι γονείς μου αλλά και άλλοι εργαζόμενοι για να σπουδάσω, θα τα πληρώσω και εγώ με την σειρά μου κάποια στιγμή.

Το θέμα όμως της αναποτελεσματικότητας των σπουδών είναι άλλη συζήτηση. Στην οποία συμφωνώ με την άποψή σου. Απλώς θεωρώ ότι δεν πρέπει να πάμε στο άλλο άκρο για να αντιμετωπιστεί.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

αυγή όντος

Διάσημο μέλος

Ο Sniffing Joe αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Οδηγός ταξί και μας γράφει απο Ισλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,006 μηνύματα.
Τo MBA έχει νόημα όταν έχεις κάποια χρόνια δουλειάς στη πλάτη δεν θα το πάρεις για το +15 intelligence. Το ίδιο θα έλεγαν ππολλοί και για τα μεταπτυχιακά γενικότερα αλλά οκ περί ορέξεως... Το point είναι πως κάποιος που μόλις πήρε πτυχίο και ψάχνει για μεταπτυχιακό δεν έχει πάρε δώσε με εταιρείες πόσο μάλλον κάποιος που ψάχνεται να περάσει βασικές σπουδές στα 18 το.

Okay. Δεν ξέρω που το βασίζεις αυτό. Γιατί να μην έχεις "παρε-δωσε" με εταιρίες που σου παρέχουν υποτροφίες ή άτοκα δάνεια; Εγώ έχω πάρε-δώσε με τέτοιες εταιρίες και είμαι 17 χρονών. Πάντα πρέπει να ψάχνεσαι και να αναρωτιέσαι. Ποιος άγραφος κανόνας σου απαγορεύει να κάνεις μεταπτυχικό χωρίς εμπειρία της δουλείας σου; :hmm: Επομένως, το point δεν είναι να μην ασχολείσαι με εταιρίες αλλά να ενδιαφέρεσαι και να ψάχνεσαι διαρκώς. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Πρόνοια σε μια αληθινά φιλελεύθερη κοινωνία δεν υπάρχει οπότε το πανεπιστήμιο αναγκαστικά θα έπαιρνε λεφτά από τον κάθε φοιτητή ξεχωριστά και όχι από το κράτος.


Το σύστημα είναι δυναμικό. Όλοι κάποια στιγμή θα εργαστούμε, ή έστω οι περισσότεροι. Τα χρήματα που πλήρωσαν οι γονείς μου αλλά και άλλοι εργαζόμενοι για να σπουδάσω, θα τα πληρώσω και εγώ με την σειρά μου κάποια στιγμή.

Το θέμα όμως της αναποτελεσματικότητας των σπουδών είναι άλλη συζήτηση. Στην οποία συμφωνώ με την άποψή σου. Απλώς θεωρώ ότι δεν πρέπει να πάμε στο άλλο άκρο για να αντιμετωπιστεί.

Το σύστημα δεν είναι καθόλου δυναμικό. Κάποιος μπορεί κάλλιστα σε όλη του τη ζωή να παίρνει από το σύστημα χωρίς ποτέ να δώσει πίσω όσα πήρε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

αυγή όντος

Διάσημο μέλος

Ο Sniffing Joe αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Οδηγός ταξί και μας γράφει απο Ισλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,006 μηνύματα.
Το σύστημα δεν είναι καθόλου δυναμικό. Κάποιος μπορεί κάλλιστα σε όλη του τη ζωή να παίρνει από το σύστημα χωρίς ποτέ να δώσει πίσω όσα πήρε.
https://www.youtube.com/watch?v=1A5MhgRpda0

χαχαχα δείτε τοπ κομεντ :P:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Καταρχάς να σου πω ότι, αν και έχεις μια επαφή με το δημόσιο σχολείο λόγω των αδερφών σου, εγώ αναγκάστηκα να γυρίζω όλη την Ελλάδα με μεταθέσεις και να αλλάζω πολλά σχολεία μέχρι να φτάσω στην 3 Λυκείου. Επομένως, μπορώ να σου πω πράγματα που ισχύουν αντικειμενικά σε όλα τα δημόσια σχολέια, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Κύρπο.
Ο καθηγητής του δημόσιου σχολείου δεν έχει κανέναν φόβο να χάσει την δουλεία, ούτε καν να αξιολογηθεί (η αξιολόγηση που γίνεται όταν και αν το θυμηθεί το δημόσιο, είναι για κλάματα. Θυμάμαι στο δημοτικο μας έλεγαν "Παιδάκια, σήμερα θα έρθει ένας κύριος να παρακολουθήσει το μάθημα μαζί μας γιαυτό να είστε ήσυχα και να σηκώνεται το χέρι σας μόνο όταν γνωρίζετε την απάντηση..." :confused: )
Η αλήθεια είναι ,και το καταλαβαίνει ο καθένας, πως η νομιμότητα του δημοσίου δίνει μια σιγουριά στους καθηγητές η οποία φέρνει δυσάρεστα αποτελέσματα. Είμαι τρίτη Λυκείου και σου ορκίζομαι ότι στο μάθημα της Βιολογίας έχουμε μια μόνιμη κυράτσα η οποία μαζί με μια κλίκα μαθητών συζητάνε για τα προσωπικά τους ενώ η υπόλοιπη τάξη μιλάει. Το μάθημα αρχίσει 15-30 λεπτά καθυστερημένο ΚΑΘΕ ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΗ φορά. :)
Από τα εργαστήρια λείπουν αρκετά εργαλεία ενώ οι υπολογιστές είναι αρχαίοι. Και τι να κάνουν οι μαθητές για αυτά; Να μιλήσουν που; Που να στραφώ εγώ και να μιλήσω για την κυράτσα που δεν μου κάνει μάθημα; Αν δεν ήταν μόνιμη θα έκανε κανονικό μάθημα χωρίς να χρειάζεται να περάσει "πειθαρχικό" (άλλο αστείο).
Γιατί θες να σου μιλήσω τώρα; Που να αναφερθώ; Στην γυμνάστρια η οποία είναι με το κινητό στο φβ σε κάθε μάθημα; (αν θες με πιστεύεις... εγώ δεν έχω να κερδίσω κάτι και που στα λέω αυτά :/: )
Μήπως να σου πω για τον θεολόγο μου ο οποίος μάλλον πήρε την θέση στο δημόσιο επειδή είναι καθυστερημενος; :hmm:
Ειλικρινά, κάθε απολυμένος θεολόγος στα δημόσια σχολεία θα μπορούσε να είναι 10 καινούργοι υπολογιστές στα εργαστήρια... :mad:

Γνωρίζω αυτή την κατάσταση αλλά εγώ δεν μίλησα για σύγκριση ποιότητας σπουδών, αλλά δυνατότητας εξ αρχής να σπουδάσεις. Αν ήταν όλα τα σχολεία ιδιωτικά λοιπόν, τα σχολεία πιθανόν να προσέφεραν πολύ καλύτερη εκπαίδευση, πολύ καλύτερους καθηγητές, και να έβγαζαν καλύτερους επαγγελματίες. Όμως ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας δεν θα πήγαινε, δεν θα έπαιρνε την μόρφωση. Και αν στους 100 που δεν πήγαν, υπήρχε ένα παιδί που ήθελε να κάνει κάτι παραπάνω στη ζωή του; Να φτιάξει την ζωή του, να προσπαθήσει, να μελετήσει, να δουλέψει και να καταφέρει ότι δεν κατάφεραν οι γονείς τους; Αυτό το παιδί το έχεις αποκλείσει.

Οπότε όπως καταλαβαίνεις εγώ ποτέ δεν μίλησα για την ποιότητα των σπουδών αλλά την δυνατότητα όλοι να μπορούν να αποδείξουν τον εαυτό τους.

Το σύστημα δεν είναι καθόλου δυναμικό. Κάποιος μπορεί κάλλιστα σε όλη του τη ζωή να παίρνει από το σύστημα χωρίς ποτέ να δώσει πίσω όσα πήρε.
Το ξέρω, είναι ένα κακό κυρίως της Ελλάδας του πελατειακού κράτους το οποίο σαν νεολαία και μελλοντικοί πολίτες πρέπει να καταπολεμήσουμε. Μιλούσα τις προάλλες με έναν επαγγελματία ο οποίος μας έλεγε ότι φοιτητές (και μη) στην ηλικία μας σε χώρες όπως Ινδία εργάζονται με freelancing και ρώτησε που είμαστε εξαφανισμένοι εμείς. Που είναι εξαφανισμένοι οι Έλληνες χάνοντας τόσες ευκαιρίες να εργαστείς. Και φυσικά φταίει η νοοτροπία μας, η νοοτροπία της φραπεδιάς κλπ. Δεν μπορεί να αλλάξει αυτό από την μια μέρα στην άλλη. Αλλά πιστεύω ότι αλλάζει αυτό σιγά σιγά.

Το να προσπαθήσεις να αλλάξεις το παλιό κατεστημένο είναι χρονοβόρο και με μικρά αποτελέσματα. Αλλά εμείς είμαστε το επόμενο κατεστημένο και πιστεύω θα αλλάξει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Okay. Δεν ξέρω που το βασίζεις αυτό. Γιατί να μην έχεις "παρε-δωσε" με εταιρίες που σου παρέχουν υποτροφίες ή άτοκα δάνεια; Εγώ έχω πάρε-δώσε με τέτοιες εταιρίες και είμαι 17 χρονών. Πάντα πρέπει να ψάχνεσαι και να αναρωτιέσαι. Ποιος άγραφος κανόνας σου απαγορεύει να κάνεις μεταπτυχικό χωρίς εμπειρία της δουλείας σου; :hmm: Επομένως, το point δεν είναι να μην ασχολείσαι με εταιρίες αλλά να ενδιαφέρεσαι και να ψάχνεσαι διαρκώς. :)

Με ποιον τρόπο; δούλεύεις από τα 17 σου; παράλληλα με το σχολείο; και πώς θα πείσει κάποιος μια εταιρεία πως είναι καλή επένδυση για εκείνη να χρηματοδητήσει ένα 18χρονο του οποίου η εργασιακή εμπειρία θα είναι ελάχιστη έως μηδενική, και μάλιστα σε ένα πεδίο που καμία ιδέα μπορεί να έχει, και πως για να είναι σίγουρη πως έπειτα θα γυρίσει να δουλέψει εκεί θα πρέπει να τον βάλει να υπογράψει ιδιωτικό συμφωνητικό στα 17 του. Και το "εγώ πάντως το έκανα" καταλαβαίνεις πως δεν είναι τεκμήριο για τίποτα έτσι; Λυπάμαι αλλά αν κάποιος δεν είναι περιπτωσάρα του 0.01% τέτοια σενάρια δε μου ακούγονται ρεαλιστικά.

Κι όλα αυτά αν παραβλέψουμε το γεγονός πως μιλάμε για μια λογική κατά την οποία οι σπουδές κάποιου συνδέονται άμεσα με τη λειτουργία μιας εταιρείας και τις δικές της απαιτήσεις.

Η λογική του μεταπτυχιακού είναι πως βλέπεις εκ των έσω για κάποια χρόνια τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας, βρίσκεις το δρόμο σου και όταν πια ξέρεις 100% τι θες το κάνεις στοχευμένα. Το ότι πολλοί δεν το κάνουν έτσι είνια άλλο θέμα βέβαια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

αυγή όντος

Διάσημο μέλος

Ο Sniffing Joe αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Οδηγός ταξί και μας γράφει απο Ισλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,006 μηνύματα.
Γνωρίζω αυτή την κατάσταση αλλά εγώ δεν μίλησα για σύγκριση ποιότητας σπουδών, αλλά δυνατότητας εξ αρχής να σπουδάσεις. Αν ήταν όλα τα σχολεία ιδιωτικά λοιπόν, τα σχολεία πιθανόν να προσέφεραν πολύ καλύτερη εκπαίδευση, πολύ καλύτερους καθηγητές, και να έβγαζαν καλύτερους επαγγελματίες. Όμως ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας δεν θα πήγαινε, δεν θα έπαιρνε την μόρφωση. Και αν στους 100 που δεν πήγαν, υπήρχε ένα παιδί που ήθελε να κάνει κάτι παραπάνω στη ζωή του; Να φτιάξει την ζωή του, να προσπαθήσει, να μελετήσει, να δουλέψει και να καταφέρει ότι δεν κατάφεραν οι γονείς τους; Αυτό το παιδί το έχεις αποκλείσει.

Οπότε όπως καταλαβαίνεις εγώ ποτέ δεν μίλησα για την ποιότητα των σπουδών αλλά την δυνατότητα όλοι να μπορούν να αποδείξουν τον εαυτό τους.

Εγώ πάλι δεν διαβάζω κανένα επιχείρημα που να υποστηρίζει τις θέσεις σου :/:
"Ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας δεν θα πηγαινε".. Που το στηρίζεις αυτό;
Η δυνατότητα να αποδείξεις τις ικανότητες σου δεν εξαρτάται από το αν πας σε δημόσιο ή ιδιωτικό σχολείο ούτε και αν πήγες στο πανεπιστήμιο. Σε μια ελεύθερη οικονομία όπου οι εταιρίες νοιάζονται για τους ιδανικούς, να είσαι σίγουρος ότι ο ικανός θα φανεί (αν πραγματικά ενδιαφέρεσαι για τους ικανούς).
Φέρνω ως παράδειγμα (ίσως άστοχο αλλά δεν νομίζω) τους "κυνηγούς ταλέντων" που ασχολούνται κυρίως με μουσικούς και αθλητές. :)


Το ξέρω, είναι ένα κακό κυρίως της Ελλάδας του πελατειακού κράτους το οποίο σαν νεολαία και μελλοντικοί πολίτες πρέπει να καταπολεμήσουμε.
Αυτό με ξενίζει. Τι πάει να πει "της Ελλάδας"; Ένα σύστημα που αφορά την οικονομία και την κοινωνία δεν μπορεί να είναι είναι κακό στην Ελλάδα και καλό στην Αλβανία π.χ. Δεν θα πρεπει να είναι αντικειμενικά σωστό ή λάθος;
Και φυσικά φταίει η νοοτροπία μας, η νοοτροπία της φραπεδιάς κλπ. Δεν μπορεί να αλλάξει αυτό από την μια μέρα στην άλλη. Αλλά πιστεύω ότι αλλάζει αυτό σιγά σιγά.
Καλά, ας αφήσουμε τις πλάκες :P Νοοτροπία της φραπεδιάς; Σοβαρά; Αυτό προσπαθεί να αλλάξει ένα κρατικό σύστημα;
Θα γίνουμε κρατιστές και θα αφανίσουμε την "νοοτροπία της φραπεδιάς" σιγά-σιγά; Δεν νομίζω Τάκη. Δεν ξέρω που το βασίζεις αυτό.

Το να προσπαθήσεις να αλλάξεις το παλιό κατεστημένο είναι χρονοβόρο και με μικρά αποτελέσματα. Αλλά εμείς είμαστε το επόμενο κατεστημένο και πιστεύω θα αλλάξει.
Το "επόμενο κατεστημένο"; Δηλαδή, σοσιαλιστικά και κρατικά συστήματα δεν έχουν προσπαθήσει να δημιουργηθούν,αποτυχημένα φυσικα; Φυσικά και έχουν προσπαθήσει να δημιουργηθούν σοσιαλιστικά κράτη ή κράτη που έχουν να κάνουν με τέτοιες συγκετρωτικές ιδεολογίες. Αλλά έχουν αποτύχει ή έχουν μείνει μισό αιώνα πίσω.
Δηλαδή, οι τραγωδίες του εθνικοσοσιαλισμού, του σοσιαλισμού και των διάφορων άλλων κρατικών ιδεολογιών, δεν υπήρξαν μια φοβερή σπατάλη χρόνου κι ανθρώπινων ζωών; Πόσα ακόμα πρέπει να κάνει ο απολυταρχισμός των κρατών για να πιστούμε; :hmm:

Με ποιον τρόπο; δούλεύεις από τα 17 σου; παράλληλα με το σχολείο; και πώς θα πείσει κάποιος μια εταιρεία πως είναι καλή επένδυση για εκείνη να χρηματοδητήσει ένα 18χρονο του οποίου η εργασιακή εμπειρία θα είναι ελάχιστη έως μηδενική, και μάλιστα σε ένα πεδίο που καμία ιδέα μπορεί να έχει, και πως για να είναι σίγουρη πως έπειτα θα γυρίσει να δουλέψει εκεί θα πρέπει να τον βάλει να υπογράψει ιδιωτικό συμφωνητικό στα 17 του. Και το "εγώ πάντως το έκανα" καταλαβαίνεις πως δεν είναι τεκμήριο για τίποτα έτσι; Λυπάμαι αλλά αν κάποιος δεν είναι περιπτωσάρα του 0.01% τέτοια σενάρια δε μου ακούγονται ρεαλιστικά.

Κι όλα αυτά αν παραβλέψουμε το γεγονός πως μιλάμε για μια λογική κατά την οποία οι σπουδές κάποιου συνδέονται άμεσα με τη λειτουργία μιας εταιρείας και τις δικές της απαιτήσεις.

Η λογική του μεταπτυχιακού είναι πως βλέπεις εκ των έσω για κάποια χρόνια τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας, βρίσκεις το δρόμο σου και όταν πια ξέρεις 100% τι θες το κάνεις στοχευμένα. Το ότι πολλοί δεν το κάνουν έτσι είνια άλλο θέμα βέβαια.

Δεν νομ΄ζιω ότι εννοούμε το ίδο πράγμα.. :/:
Εγώ ασχολούμε με εταιρίες που παρέχουν υποτροφίες και δάνεια μέσω email και άλλης επικοινωνίας. Πρέπει να ψάχνεσαι συνεχώς. Γιατί να πρέπει να ασχολήθεις με τέτοιες εταιρίες μόνο όταν έχεις εμπειρία; Δεν το καταλαβαίνω.
Τέτοιες εταιρίες έχουν τρόπο αξιολόγησης. Αν θες, θα σου αναφέρω μερικούς :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Η Ελλάδα είχε και έχει ένα πολύ συγκεκριμένο πρόβλημα νοοτροπίας. Δεν έχει σχέση με τον σοσιαλισμό. Και επίσης δεν είμαι σοσιαλιστής, δεν κολλάω σε κάποια συγκεκριμένη ταμπέλα ενός συστήματος. Είτε δεξιό είτε αριστερό, υπάρχουν μειονεκτήματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Γνωρίζω αυτή την κατάσταση αλλά εγώ δεν μίλησα για σύγκριση ποιότητας σπουδών, αλλά δυνατότητας εξ αρχής να σπουδάσεις. Αν ήταν όλα τα σχολεία ιδιωτικά λοιπόν, τα σχολεία πιθανόν να προσέφεραν πολύ καλύτερη εκπαίδευση, πολύ καλύτερους καθηγητές, και να έβγαζαν καλύτερους επαγγελματίες. Όμως ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας δεν θα πήγαινε, δεν θα έπαιρνε την μόρφωση. Και αν στους 100 που δεν πήγαν, υπήρχε ένα παιδί που ήθελε να κάνει κάτι παραπάνω στη ζωή του; Να φτιάξει την ζωή του, να προσπαθήσει, να μελετήσει, να δουλέψει και να καταφέρει ότι δεν κατάφεραν οι γονείς τους; Αυτό το παιδί το έχεις αποκλείσει.

Για πιο λόγο τα ιδιωτικά σχολεία να είναι πανάκριβα όταν ο επιχειρηματίας θα έχει άμεσο κέρδος μειώνοντας τις τιμές καθώς θα μπορούν να έρθουν περισσότερα άτομα. Ειλικρινά αυτό το επιχείρημα δεν στέκει πουθενά. Όπου επεμβαίνει η ελεύθερη αγορά οι τιμές μειώνονται επειδή υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρηματιών.



Το ξέρω, είναι ένα κακό κυρίως της Ελλάδας του πελατειακού κράτους το οποίο σαν νεολαία και μελλοντικοί πολίτες πρέπει να καταπολεμήσουμε. Μιλούσα τις προάλλες με έναν επαγγελματία ο οποίος μας έλεγε ότι φοιτητές (και μη) στην ηλικία μας σε χώρες όπως Ινδία εργάζονται με freelancing και ρώτησε που είμαστε εξαφανισμένοι εμείς. Που είναι εξαφανισμένοι οι Έλληνες χάνοντας τόσες ευκαιρίες να εργαστείς. Και φυσικά φταίει η νοοτροπία μας, η νοοτροπία της φραπεδιάς κλπ. Δεν μπορεί να αλλάξει αυτό από την μια μέρα στην άλλη. Αλλά πιστεύω ότι αλλάζει αυτό σιγά σιγά.

Το να προσπαθήσεις να αλλάξεις το παλιό κατεστημένο είναι χρονοβόρο και με μικρά αποτελέσματα. Αλλά εμείς είμαστε το επόμενο κατεστημένο και πιστεύω θα αλλάξει.

Δεν μπορείς να φτιάξεις το δημόσιο. Αυτό το πράγμα δεν γίνεται ούτε κατευθείαν, ούτε σταδιακά. Οι άνθρωποι ακολουθούν τα κίνητρα. Όταν δεν έχεις κίνητρο να δουλέψεις και δεν φοβάσαι μην μείνεις στον δρόμο τότε δεν θα δουλέψεις και θα πίνεις καφέ. Ο μόνος τρόπος για λειτουργήσει το δημόσιο είναι να ιδιωτικοποιηθεί ώστε να αλλάξουν τα κίνητρα. Αλλά τότε προφανώς δεν μιλάμε για δημόσιο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top