[Αρχείο 2009 - 2017] Γενικές σκέψεις για την πολιτική και την επικαιρότητα

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

αυγή όντος

Διάσημο μέλος

Ο Sniffing Joe αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Οδηγός ταξί και μας γράφει απο Ισλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,006 μηνύματα.
Η Ελλάδα είχε και έχει ένα πολύ συγκεκριμένο πρόβλημα νοοτροπίας. Δεν έχει σχέση με τον σοσιαλισμό. Και επίσης δεν είμαι σοσιαλιστής, δεν κολλάω σε κάποια συγκεκριμένη ταμπέλα ενός συστήματος. Είτε δεξιό είτε αριστερό, υπάρχουν μειονεκτήματα.

Το "πρόβλημα νοοτροπίας" στο οποίο αναφέρεσαι έχει άμμεση σχέση με την νοοτροπία του δημοσίου. Αν δεν φοβάσαι να απολυθείς (οι καθηγητές μου στο σχολείο πχ) τότε δεν δίνεις δεκάρα για να βελτιώσεις την δουλεία σου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Δεν νομ΄ζιω ότι εννοούμε το ίδο πράγμα.. :/:
Εγώ ασχολούμε με εταιρίες που παρέχουν υποτροφίες και δάνεια μέσω email και άλλης επικοινωνίας. Πρέπει να ψάχνεσαι συνεχώς. Γιατί να πρέπει να ασχολήθεις με τέτοιες εταιρίες μόνο όταν έχεις εμπειρία; Δεν το καταλαβαίνω.
Τέτοιες εταιρίες έχουν τρόπο αξιολόγησης. Αν θες, θα σου αναφέρω μερικούς :)

Γιατί προσωπικά αν είχα εταιρεία δε θα έβρισκα κανένα λόγο να έδινα μαζικά, φοιτητικά δάνεια και μάλιστα άτοκα σε κάποιον επειδή μπορεί αργότερα να έρθει να δουλέψει σε εμένα. Υπάρχουν και οι recruiters που πάνε σε κάθε φουρνιά τοπ αποφοίτων όμως και προσφέρουν graduate jobs αλλά αυτό είναι κάτι διαφορετικό.

Αν αναφέρεσαι σε προγράμματα υποτροφιών γενικά τότε επιστρέφω σε αυτό που είπα πριν κάτι τέτοιο δεν προτείνεται για γενική λύση παρά μόνο για κάποιον που κρατά κάτι δυνατό στα χέρια του.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

αυγή όντος

Διάσημο μέλος

Ο Sniffing Joe αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Οδηγός ταξί και μας γράφει απο Ισλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,006 μηνύματα.
Γιατί προσωπικά αν είχα εταιρεία δε θα έβρισκα κανένα λόγο να έδινα μαζικά, φοιτητικά δάνεια και μάλιστα άτοκα σε κάποιον επειδή μπορεί αργότερα να έρθει να δουλέψει σε εμένα. Υπάρχουν και οι recruiters που πάνε σε κάθε φουρνιά τοπ αποφοίτων όμως και προσφέρουν graduate jobs αλλά αυτό είναι κάτι διαφορετικό.

Αν αναφέρεσαι σε προγράμματα υποτροφιών γενικά τότε επιστρέφω σε αυτό που είπα πριν κάτι τέτοιο δεν προτείνεται για γενική λύση παρά μόνο για κάποιον που κρατά κάτι δυνατό στα χέρια του.

Προφανώς δεν κατάλαβες τι εννοώ στα μηνύματα μου ή απλώς δεν θέλεις να μου δίεξεις ότι κατάλαβες. :/:
Γιατί σε κανένα μήνυμα μου δεν είπα ότι οι εταιρίες δίνουν υποτροφίες με την ελπίδα να έρθουν οι απόφοιτη και να δουλέψουν στην εταιρία... Υπάρχει και αυτή η περίπτωση αλλά και να μην συμβεί, η εταιρία πάλι έχει κέρδος. Τι κέρδος; Διάβασε τα προηγομυένα μηνύματα μου :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
μια χαρά κατάλαβα, μιλάμε για την ίδια μορφή κέρδους που θα έχει μια εταιρεία που θα χρηματοδοτήσει μια δενδροφύτευση σε μια πλατεία πχ και λέω πως αυτό δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη ως γενικός κανόνας
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

αυγή όντος

Διάσημο μέλος

Ο Sniffing Joe αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Οδηγός ταξί και μας γράφει απο Ισλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,006 μηνύματα.
μια χαρά κατάλαβα, μιλάμε για την ίδια μορφή κέρδους που θα έχει μια εταιρεία που θα χρηματοδοτήσει μια δενδροφύτευση σε μια πλατεία πχ και λέω πως αυτό δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη ως γενικός κανόνας

Όχι, έχεις δίκιο. Όμως οι φοιτητές δεν είναι δέντρα και οι εταιρίες δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα. Υπάρχει κέρδος και όποιος ψάχνεται βρίσκει. Όχι, δεν θα βρουν όλοι υποτροφίες. Αυτή είναι η ιδέα πίσω από τις υποτροφίες, να τις πάρουν όποιοι τις αξίζουν. Άτοκα δάνεια όμως πέρνουν όσοι θέλουν.
Εμείς μπορούμε να καθήσουμε και να συζητάμε γιατί οι εταιρίες δίνουν τα άτοκα δάνεια. Αλλά το γεγονός παραμένει ότι τα δίνουν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
μια χαρά κατάλαβα, μιλάμε για την ίδια μορφή κέρδους που θα έχει μια εταιρεία που θα χρηματοδοτήσει μια δενδροφύτευση σε μια πλατεία πχ και λέω πως αυτό δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη ως γενικός κανόνας
Όπως δεν μπορεί να λειφθεί υπόψιν σαν γενικός κανόνας πως η πλειοψηφία δεν έχει λεφτά για σπουδές. Υποθέτουμε εξαρχής πως μιλάμε για μια μικρή μειοψηφία καλών αλλά άτυχων οικονομικά φοιτητών. Αν η πλειοψηφία δεν έχει λεφτά για σπουδές δεν διορθώνει κάτι το δημόσιο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
διορθώνει, είτε με τη μορφή άτοκων δανείων είτε με το να δώσει απευθείας χρήματα από τον προϋπολογισμό.

τώρα το ποιος αξίζει τι, και με τι κριτήρια είναι μια άλλη συζήτηση
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Και από που θα πάρει τους φόρους όταν δεν έχει η πλειοψηφία? Από το 1% των πλουσίων?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Δεν είναι θέμα πλειοψηφίας καταρχήν. Είναι θέμα συνολικής οικονομίας και ΑΕΠ. Από κει κι έπειτα αξιολογείς με βάση την οικονομία που έχεις τι επιπέδου θέλεις να είναι, πόσο σε παίρνει στην πράξη δηλαδή, να επενδύσεις στα πανεπιστήμιά σου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Δεν φορολοφεις το Αεπ φορολογεις τα εισοδηματα. Αν η πλειοψηφια των εισοδηματων δεν μπορει αγορασει ιδιωτικη εκπαιδευση προ φορων δεν θα μπορει να αγορασει και δημοσια εκπαιδευση μετα φορων. Αν φορολογησεις υπερβολικα τους πλουσιους απλα θα φυγουν και θα παρουν μαζι τους και τις μισες δουλειες της χωρας. Αν μπορεις να εχεις δημοσιο συστημα που βασιζεται στην φορολογια τοτε προφανως και η οικονομια σου αντεχει ιδιωτικο συστημα χωρις φορολογια, που ειναι και πολυ πιο φτηνο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

phoenix93

Νεοφερμένος

Ο phoenix93 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 26 μηνύματα.
συνοψιζοντας
ΕΡΓΑΣΙΑ:οταν καποιος δεν δουλευει, γτ τεμπελιαζει δεν ειναι ευθυνη δικη του.οι συμπεριφορες μας καθοριζονται και απο ενα πλεγμα κοινωνικων και περιβαλλοντικων σχεσεων.πολλες φορες ειναι ευθυνη και του ιδιου του κρατους που δεν μπορεσε να καταλαβει τις κλισεις,τα ενδιαφεροντα του και να τον κατευθυνει εκει που θα μπορουσε να αξιοποιησει με ευχαριστηση τις δυνατοτητες του.οχι δεν περιμενω απ το ανηλικο ή απο τον αλκοολικο ή οικοδομο γονιο του να στρεψει το μαθητη σε ενδιαφερουσες για αυτον κατευθυνσεις,που θα του προσφερουν επαγγελματικες διεξοδους.επειτα απο τη στιγμη που η εργατικη δυναμη εχει εμπορευματοποιηθει και το κερδος του καπιταλιστη ειναι ο σκοπος, ειναι φυσικο η εργασια να γινεται ανιαρη απασχοληση, να μην καινοτομει ο εργαζομενος,να προσαρμοζεται στις προσταγες των απο πανω.πρεπει να αποκτησει νεο περιεχομενο και με τη βοηθεια των μηχανηματων να περιοριστει η τυποποιηση της,οι ασκοπες ομοιες ενεργειες
ΚΕΡΔΟΣ ο σκοπος της παραγωγης ειναι το κερδος.τα προιοντα ειναι εμπορευματα,δε παραγονται για χαρη των κοινωνικων αναγκων.πολλες φορες μαλιστα καταστρεφονται για να μην πεσει η τιμη τους λογω προσφορας και ζητησης,αντι να δοθουν για κοινωνικες σκοπουςπ.χ. τα ψαρια στη πολη μου,το σιταρι στο καναδα,η εναποθεση ροδακινων στις χωματερες με επιδοτηση ΕΕ.επιπλεον εχουν συσσωρευμενη μεσα στη τιμη τους πλουτο απο απληρωτη εργασια.
ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ αλλο προσωπικη αλλο ατομικη.η ατομικη εχει μεσα της το στοιχειο της προστασιας απο ο,τιδηποτε ξενο ή κατι που θα μπορουσε να βλαψει τα ατομικα μου συμφεροντα γτ τα συλλογικα δε με νοιαζουν.η προσωπικη αφορα συμμετοχη στην εργασια,στη παιδεια,στεγαση και θερμανση.εγω προσωπικα δε δεχομαι για μια ζωη αλλοι να κανουν παρτυ με σαμπανιες,να κανουν ταξιδια απο δω και απο κει και να αναβουν 1 μετρο πουρο ενω αρκετοι συμπολιτες μας να μην εχουν λεφτα.δεν ειναι υγιες.ή θα βοηθησουν με τις αρετες τους π.χ. επιχειρηματικοτητα,κοινωνικες σχεσεις καπου ή δεν εχουν θεση
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

PeterTheGreat

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Staphylococcus aureus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 923 μηνύματα.
συνοψιζοντας
ΕΡΓΑΣΙΑ:οταν καποιος δεν δουλευει, γτ τεμπελιαζει δεν ειναι ευθυνη δικη του.οι συμπεριφορες μας καθοριζονται και απο ενα πλεγμα κοινωνικων και περιβαλλοντικων σχεσεων.πολλες φορες ειναι ευθυνη και του ιδιου του κρατους που δεν μπορεσε να καταλαβει τις κλισεις,τα ενδιαφεροντα του και να τον κατευθυνει εκει που θα μπορουσε να αξιοποιησει με ευχαριστηση τις δυνατοτητες του.οχι δεν περιμενω απ το ανηλικο ή απο τον αλκοολικο ή οικοδομο γονιο του να στρεψει το μαθητη σε ενδιαφερουσες για αυτον κατευθυνσεις,που θα του προσφερουν επαγγελματικες διεξοδους.επειτα απο τη στιγμη που η εργατικη δυναμη εχει εμπορευματοποιηθει και το κερδος του καπιταλιστη ειναι ο σκοπος, ειναι φυσικο η εργασια να γινεται ανιαρη απασχοληση, να μην καινοτομει ο εργαζομενος,να προσαρμοζεται στις προσταγες των απο πανω.πρεπει να αποκτησει νεο περιεχομενο και με τη βοηθεια των μηχανηματων να περιοριστει η τυποποιηση της,οι ασκοπες ομοιες ενεργειες
ΚΕΡΔΟΣ ο σκοπος της παραγωγης ειναι το κερδος.τα προιοντα ειναι εμπορευματα,δε παραγονται για χαρη των κοινωνικων αναγκων.πολλες φορες μαλιστα καταστρεφονται για να μην πεσει η τιμη τους λογω προσφορας και ζητησης,αντι να δοθουν για κοινωνικες σκοπουςπ.χ. τα ψαρια στη πολη μου,το σιταρι στο καναδα,η εναποθεση ροδακινων στις χωματερες με επιδοτηση ΕΕ.επιπλεον εχουν συσσωρευμενη μεσα στη τιμη τους πλουτο απο απληρωτη εργασια.
ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ αλλο προσωπικη αλλο ατομικη.η ατομικη εχει μεσα της το στοιχειο της προστασιας απο ο,τιδηποτε ξενο ή κατι που θα μπορουσε να βλαψει τα ατομικα μου συμφεροντα γτ τα συλλογικα δε με νοιαζουν.η προσωπικη αφορα συμμετοχη στην εργασια,στη παιδεια,στεγαση και θερμανση.εγω προσωπικα δε δεχομαι για μια ζωη αλλοι να κανουν παρτυ με σαμπανιες,να κανουν ταξιδια απο δω και απο κει και να αναβουν 1 μετρο πουρο ενω αρκετοι συμπολιτες μας να μην εχουν λεφτα.δεν ειναι υγιες.ή θα βοηθησουν με τις αρετες τους π.χ. επιχειρηματικοτητα,κοινωνικες σχεσεις καπου ή δεν εχουν θεση

Τρικυμία εν κρανίω.



Αυτό που δεν καταλαβαίνεται όλοι είναι ότι δεν υπάρχει δάσος. Δεν υπάρχει κοινωνία. Υπάρχουν δέντρα. Άτομα. Ο άνθρωπος είναι σκοπός από μόνος του, δεν χρειάζεται κάποια μεταφυσική οντότητα (την κοινωνία κατά τους σοσιαλιστές) για να έχει νόημα η ζωή του. Σίγουρα, η συνεργασία είναι απαραίτητη για να πετύχει τους προσωπικούς του στόχους όποιοι και αν είναι αυτοί, αλλά η συνεργασία η ίδια δεν είναι αυτοσκοπός - είναι ένα εργαλείο. Αντίστοιχα δεν υπάρχει συλλογικό συμφέρον. Μιλάτε για την συλλογικότητα και το σύνολο σαν να είναι κάποια έννοια ίση με θεότητα, αλλά στην πραγματικότητα εννοείτε το υποσύνολο της κοινωνίας που σας αρέσει περισσότερο. ΔΕΝ έχουν όλοι οι άνθρωποι κοινό συμφέρον, ότι και αν λένε οι μαρξιστές. Είναι σαν να πας να βάλεις το ίδιο ζευγάρι μπότες σε ένα παιδί και σε έναν μποντιμπιλντερά. Αντίθετα, στην ελεύθερη αγορά, φτιάχνεις διαφορετικά ζευγάρια και για τους δύο και κερδίζεις και εσύ. :D

Με την ίδια λογική που χρησιμοποιείτε για την ιδιοκτησία, ότι δηλαδή αναγνωρίζετε μόνο την προσωπική και όχι την ατομική, δεν μου ανήκει το σώμα μου? Το ανθρώπινο σώμα είναι ένα από τα καλύτερα και πιο αποτελεσματικά μέσα παραγωγής, και αφού τα μέσα παραγωγής ανήκουν στην κοινωνία, ανήκει και το σώμα μου σε αυτή? :hmm:Μα, αν δεν ανήκει το σώμα μου στην κοινωνία, τότε σε ποιόν ανήκει? Σε εμένα? Είμαι δηλαδή καπιταλιστής απλά επειδή ζω?

https://www.philosophyexperiments.com/

Συνιστώ σε όλους να κάνουν μερικά, αν όχι όλα από αυτά τα 'τεστ'. Είναι πολύ διαφωτιστικά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Δεν φορολοφεις το Αεπ φορολογεις τα εισοδηματα. Αν η πλειοψηφια των εισοδηματων δεν μπορει αγορασει ιδιωτικη εκπαιδευση προ φορων δεν θα μπορει να αγορασει και δημοσια εκπαιδευση μετα φορων. Αν φορολογησεις υπερβολικα τους πλουσιους απλα θα φυγουν και θα παρουν μαζι τους και τις μισες δουλειες της χωρας. Αν μπορεις να εχεις δημοσιο συστημα που βασιζεται στην φορολογια τοτε προφανως και η οικονομια σου αντεχει ιδιωτικο συστημα χωρις φορολογια, που ειναι και πολυ πιο φτηνο.

Αυτό που περιγράφεις δεν λύνεται άμεσα από τη δημόσια εκπαίδευση. Αν μόνο το 1% του πληθυσμού έχει τα χρήματα για σπουδές καλής ποιότητας σαν κυβέρνηση έχεις 2 επιλογές. Είτε να μειώσεις τις θέσεις όπου σε αυτή τη περίπτωση έχεις απλά αλλαγή στον τρόπο διαλογής σε σύγκριση με ένα ιδιωτικό σύστημα, είτε απλά χαμηλώνεις το επίπεδο δηλαδή το κόστος για να αποκτήσουν πρόσβαση περισσότεροι. Αυτό γίνεται συνήθως και αυτό θεωρώ προσωπικά και την καλύτερη λύση ώστε να εξομαλυνθούν σιγά σιγά οι όποιες χοντρές ανισότητες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

giannis4ever

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο giannis4ever αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 833 μηνύματα.
Πρόνοια σε μια αληθινά φιλελεύθερη κοινωνία δεν υπάρχει οπότε το πανεπιστήμιο αναγκαστικά θα έπαιρνε λεφτά από τον κάθε φοιτητή ξεχωριστά και όχι από το κράτος.

Στον σύγχρονο φιλελευθερισμό υπάρχει πρόνοια. Στον κλασσικό δεν υπάρχει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

αυγή όντος

Διάσημο μέλος

Ο Sniffing Joe αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Οδηγός ταξί και μας γράφει απο Ισλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,006 μηνύματα.
Στον σύγχρονο φιλελευθερισμό υπάρχει πρόνοια. Στον κλασσικό δεν υπάρχει.
μπορείς να μου το εξηγήσεις αυτό; :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

giannis4ever

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο giannis4ever αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 833 μηνύματα.
μπορείς να μου το εξηγήσεις αυτό; :)

Ο φιλελευθερισμός είναι μια ομπρέλα που από κάτω της βρίσκονται διάφορες μορφές φιλελευθερισμού. Έχουν κοινά στοιχεία, αλλά και διαφορές. Δύο από τις μορφές του φιλελευθερισμού είναι ο κλασσικός φιλελευθερισμός και ο σύγχρονος φιλελευθερισμός. Ο πρώτος θεωρεί ότι δεν πρέπει να υπάρχει πρόνοια, ο δεύτερος θεωρεί ότι πρέπει να υπάρχει. Υπάρχουν κι άλλες διαφορές, βέβαια. Αλλά στο κομμάτι της πρόνοιας είναι έτσι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

αυγή όντος

Διάσημο μέλος

Ο Sniffing Joe αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Οδηγός ταξί και μας γράφει απο Ισλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,006 μηνύματα.
Ο φιλελευθερισμός είναι μια ομπρέλα που από κάτω της βρίσκονται διάφορες μορφές φιλελευθερισμού. Έχουν κοινά στοιχεία, αλλά και διαφορές. Δύο από τις μορφές του φιλελευθερισμού είναι ο κλασσικός φιλελευθερισμός και ο σύγχρονος φιλελευθερισμός. Ο πρώτος θεωρεί ότι δεν πρέπει να υπάρχει πρόνοια, ο δεύτερος θεωρεί ότι πρέπει να υπάρχει. Υπάρχουν κι άλλες διαφορές, βέβαια. Αλλά στο κομμάτι της πρόνοιας είναι έτσι.
Μου εξηγείς την έννοια "πρόνοια";
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

phoenix93

Νεοφερμένος

Ο phoenix93 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 26 μηνύματα.
Τρικυμία εν κρανίω.



Αυτό που δεν καταλαβαίνεται όλοι είναι ότι δεν υπάρχει δάσος. Δεν υπάρχει κοινωνία. Υπάρχουν δέντρα. Άτομα. Ο άνθρωπος είναι σκοπός από μόνος του, δεν χρειάζεται κάποια μεταφυσική οντότητα (την κοινωνία κατά τους σοσιαλιστές) για να έχει νόημα η ζωή του. Σίγουρα, η συνεργασία είναι απαραίτητη για να πετύχει τους προσωπικούς του στόχους όποιοι και αν είναι αυτοί, αλλά η συνεργασία η ίδια δεν είναι αυτοσκοπός - είναι ένα εργαλείο. Αντίστοιχα δεν υπάρχει συλλογικό συμφέρον. Μιλάτε για την συλλογικότητα και το σύνολο σαν να είναι κάποια έννοια ίση με θεότητα, αλλά στην πραγματικότητα εννοείτε το υποσύνολο της κοινωνίας που σας αρέσει περισσότερο. ΔΕΝ έχουν όλοι οι άνθρωποι κοινό συμφέρον, ότι και αν λένε οι μαρξιστές. Είναι σαν να πας να βάλεις το ίδιο ζευγάρι μπότες σε ένα παιδί και σε έναν μποντιμπιλντερά. Αντίθετα, στην ελεύθερη αγορά, φτιάχνεις διαφορετικά ζευγάρια και για τους δύο και κερδίζεις και εσύ. :D

Με την ίδια λογική που χρησιμοποιείτε για την ιδιοκτησία, ότι δηλαδή αναγνωρίζετε μόνο την προσωπική και όχι την ατομική, δεν μου ανήκει το σώμα μου? Το ανθρώπινο σώμα είναι ένα από τα καλύτερα και πιο αποτελεσματικά μέσα παραγωγής, και αφού τα μέσα παραγωγής ανήκουν στην κοινωνία, ανήκει και το σώμα μου σε αυτή? :hmm:Μα, αν δεν ανήκει το σώμα μου στην κοινωνία, τότε σε ποιόν ανήκει? Σε εμένα? Είμαι δηλαδή καπιταλιστής απλά επειδή ζω?

https://www.philosophyexperiments.com/

Συνιστώ σε όλους να κάνουν μερικά, αν όχι όλα από αυτά τα 'τεστ'. Είναι πολύ διαφωτιστικά.

βασικα το ιδιο το παραδειγμα του δασους που μου εδωσες ειναι ατοπο.για την αναπτυξη και του δεντρου πρεπει και το οικοσυστημα να ειναι ομαλο.αρα το δασος ειναι σημαντικοτερο,οχι το δεντρο.τι στοχους θελει να πετυχει;αν αφορα την εκμεταλλευση του διπλανου του ή τη διαλυση της πλειοψηφιας,τοτε η ιδια η πλειοψηφια θα το καταδικασει.οχι το υποσυνολο που μας αρεσει,το συντριπτικα μεγαλυτερο υποσυνολο.καταλαβαινεις οτι η πλειοψηφια των αναγκων σου ειναι πλαστες,οτι σου τις επεβαλαν.πως;τεχνολογια,μιμηση,συνηθεια,διαφημιση.οχι το σωμα σου και καθε προσβολη της αξιοπρεπειας ή φθορα του προσβαλλει το προστατευομενο απο το νομο αγαθο της ζωης ,ειναι προσβολη κυριως προς τη κοινωνια.τωρα αν θες να εισαι ανθρωπος που δε ζει στα πλαισια της κοινωνιας,απολις οπως λεει και ο αριστοτελης, τοτε νομιζω οτι θα εισαι κλινικη περιπτωση.δηλαδη θα προτιμουσες αντι να ζεις με αξιοπρεπεις συνθηκες να ζεις στα δεντρα,επειδη ακουσον ακουσον δε σου αρεσει το συστημα.διακρινω επειτα μια αντιφαση στο λογο σου,απο τη μια λες οτι καταπατω τα συμφεροντα σου και απο την αλλη οταν σου δινω δικαιωματα που σου συμφερουν,εσυ προτιμας να μη τα δεχτεις.εκτος αν θεωρεις οτι η παιδεια,η υγεια,η στεγαση ειναι επουσιωδη.τοτε παω πασο γιατι ξεκιναμε απο διαφορετικη βαση.το σωμα σου που λες χρησιμοποιειται ως εμπορευμα στο καπιταλισμο.η μισθωτη εργασια ειναι φαινομενικη συναινεση του εργαζομενου,στη πραγματικοτητα ειναι δουλεία.αφου εξαρταται η επιβιωση του απο αυτην
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

giannis4ever

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο giannis4ever αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 833 μηνύματα.
Μου εξηγείς την έννοια "πρόνοια";

Οικονομική στήριξη σε αυτούς που δεν έχουν χρήματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

αυγή όντος

Διάσημο μέλος

Ο Sniffing Joe αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Οδηγός ταξί και μας γράφει απο Ισλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,006 μηνύματα.
Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top