underwater
Περιβόητο μέλος


1. γιατι αυτοι που εχουν αυτισμο δεν επικηνωνουν με τον κοσμο??
2. γινεται ενα ατομο να ειναι και δυσλεκτικο και αυτισμο?
3. πως ξερουμε οτι ενα ατομο εχει αυτισμο??
ειναι τρεις ερωτησεις που θελω να λυσω , γιατι δεν ξερω σχεδων τπτ για τον αυτισμο!![]()
1. Επικοινωνούν με τον δικό τους τρόπο, καθώς αντιλαμβάνονται μερικά πράγματα διαφορετικά.
2. Πολλές φορές ο αυτισμός συνδυάζεται με άλλες δυσκολίες ή διαταραχές.
3. Μέσω διάγνωσης από ειδικούς και ειδικών tests.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
teo
Πολύ δραστήριο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


δηλαδη η δυσλεξια δεν ειναι τιποτα μπροστα στον αυτισμο? αυτο που ειπα ειναι σωστο??
Ναι... η δυσλεξία είναι μαθησιακή δυσκολία, δεν εμποδίζει όμως την επικοινωνία του δυσλεκτικού ατόμου με τους υπόλοιπους ανθρώπους. Ο αυτισμός όμως εμποδίζει την επικοινωνία, είτε μερικώς είτε ολικά. Βέβαια κάποιος ειδικός μπορεί να επικοινωνήσει με ένα αυτιστικό άτομο παρατηρώντας τη συμπεριφορά και τις αντιδράσεις του για μεγάλο χρονικό διάστημα, είναι σαν να "σπάει έναν κώδικα" που έχει αυτό το άτομο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Vkey
Επιφανές μέλος


Πάντως εξαρτάται πάντα σε ποιο επίπεδο βρίσκεται το αυτιστικό παιδί... Δεν υπάρχει ένας και μόνος τρόπος αντιμετώπισης του αυτισμού...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Και πάντα με δικές μας υποθέσεις...Ποτέ δεν είμαστε 100% σίγουρη τι θέλει να μας πει ένα αυτιστικό παιδί... Πάντα όμως βασιζόμαστε στην παρατήρηση και τις αντιδράσεις (κι έχω στο μυαλό μου τα πρώτα παιδιά βασικά που είχα αναλάβει και δεν μιλούσαν καθόλου...μόνο άναρθρες κραυγές)
Πάντως εξαρτάται πάντα σε ποιο επίπεδο βρίσκεται το αυτιστικό παιδί... Δεν υπάρχει ένας και μόνος τρόπος αντιμετώπισης του αυτισμού...
Γενικά ότι αφορά τις εγκεφαλικές λειτουργίες και δυσλειτουργίες, όπως και ότι αφορά τις ψυχικές λειτουργίες και δυσλειτουργίες, ενέχει σε κάποιο βαθμό το στοιχείο της υπόθεσης. Η παρατήρηση βοηθάει, αλλά ακόμα για τα περισσότερα πράγματα δεν είμαστε και δεν μπορούμε να είμαστε απόλυτα σίγουροι. Εδώ δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για πιο απλά πράγματα όπως π.χ. οι διαδικασίες προσληψης (γνώσεων) ....
Το επίπεδο εξέλιξης αλλά και η ηλικία παίζει επίσης σημαντικό ρόλο, ακόμα και για πιο απλά πράγματα όπως π.χ. η δυσλεξία.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Vkey
Επιφανές μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
faganoula
Νεοφερμένο μέλος


Μήπως είσαι συνάδελφος κοπελιά;![]()
Υπάρχει κάπου μια λίστα παιδαγωγών που να ασχολούνται με αυτιστικά άτομα?
Πανελλαδική...
Μπορείς μήπως Βίκυ να μας συστήσεις μια ιστοσελίδα που να μας ενημερώνει σχετικά με το τι θα πρέπει να μας ανησυχήσει ως γονιούς στα παιδιά μας? Να μας υποψιάσει για να απευθυνθούμε σε ειδικό... Έχω φίλο με παιδί αυτιστικό. Έχει αλλάξει η ζωή του και έχει τρομερή αγωνία για το μέλλον του. Ο αυτισμός νομίζω ότι έχει αρκετά σημάδια για να καταλάβεις ότι κάτι δεν πάει καλά ακόμα και όταν δεν πρόκειται για παιδιά που δεν έχουν καθόλου επικοινωνία. Η δυσλεξία όμως? Μπορείς να την καταλάβεις πριν πάει το παιδί σχολείο? Εγώ πχ είχα και έχω τρομερό πρόβλημα με τον τονισμό των λέξεων. Όταν ήμουν στο δημοτικό ήμουν αριστη μαθήτρια αλλά τόνιζα στο γραπτό λόγο αλλού ντ' αλλού. Το αποτέλεσμα? Αντί η δασκάλα μου να επισημάνει το πρόβλημα φρόντιζε να διαβάζει τις εκθέσεις μου σε όλη την τάξη πρώτα σωστά τονισμένες και στη συνέχεια παράτονα όπως την είχα γράψει δηλ. με αποτέλεσμα να γελάει όλη η τάξη. Αν εξαιρέσεις την στεναχώρια που τραβούσα δεν με εμπόδισε στη ζωή μου από τίποτα. Και το πανεπιστήμιο τελείωσα. Αλλά σκέφτομαι πολλές φορές τώρα κάποια προβλήματα που αντιμετώπιζα και αναρωτιέμαι ποια θα ήταν η εξέλιξη μου αν με βοηθούσε κάποιος. Δεν θα ήθελα το παιδί μου να αντιμετωπίσει παρόμοια προβλήματα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
underwater
Περιβόητο μέλος


Stavri_
Τιμώμενο Μέλος


Το θέμα που προσπαθώ να θίξω, θέλω να πιστεύω πως αποτελεί για όλους μας αναντίρρητα ένα άκρως σημαντικό και φλέγον ζήτημα όχι μόνο της υγείας και της ιατρικής επιστήμης αλλά και της κοινωνίας μας γενικότερα.
Ξέρω πως πολλοί δεν θα μπουν καν στον κόπο να αναγνώσουν αυτό το μήνυμα ή και θα το απορρίψουν ως κάτι απομακρυσμένο από αυτούς, ανούσιο, αδιάφορο, ίσως και μηδαμινό με αποτέλεσμα να περάσει απαρατήρητο λίγο μετά τη δημοσίευσή του. Θα ήθελα ωστόσο όποιοι θελήσουμε να συζητήσουμε και να εκθέσουμε τις απόψεις μας, τις γνώσεις ή και τις απορίες μας για τον αυτισμό( και τη διανοητική καθυστέρηση που πολλοί λανθασμένα πιστεύουν πως τον ακολουθεί πάντα ) και να ευαισθητοποιηθούμε λίγο περισσότερο ,αν είναι εφικτό στα πλαίσια του φόρουμ, για αυτή την ιδιαίτερη διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή!
Αφορά όλους μας.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
καποιος_καπου
Δραστήριο μέλος


Και λεω...WTF ???
Ειχαμε παιξει μια φορα με την φιλαρμονικη σε ενα ΚΕ.ΠΕ.Π και μολις ηρθαν τα παιδια ειχα μεινει καγκελο


Αλλα μετα απο λιγο ειδα ποσο φιλικα και αγαθα ηταν και τα αγαπησα πραγματικα.
Μονο αγαπη θελουν και τιποτα αλλο.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Stavri_
Τιμώμενο Μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
καποιος_καπου
Δραστήριο μέλος


Σε σχεση με αλλα παιδια που ηταν στο ιδιο ΚΕ.ΠΕ.Π τα παιδια που ειδα ηταν στην καλυτερη δυνατη κατασταση για να βγουν εξω στο προαυλιο.Ναι ,αγάπη θέλουν, που δυστυχώς δεν τη λαμβάνουν στο βαθμό που θα έπρεπε! Πιθανότατα ήρθες αντιμέτωπος με παιδιά με βαριά μορφή αυτισμού. Θα πρέπει να ξέρουμε όμως πως υπάρχουν αυτιστικά άτομα που ανήκουν στο ανώτερο λειτουργικά επίπεδο του φάσματος, που μπορεί ακόμα και να είναι συμμαθητές μας, συνάδελφοι, γνωστοί μας, που βιώνουν μια καθημερινή διαφορετική πραγματικότητα που δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή εφόσον εξωτερικά δεν διαφέρουν από τα κοινά νευροτυπικά άτομα. Και φυσικά τέτοια διαταραχή μπορεί να είναι ο Υψηλής Λειτουργικότητας Αυτισμός (ΥΛΑ) και το σύνδρομο ASPERGER!
Αυτοι που δεν ειναι ευκολα αντιληπτη δεν μπορεις να τους βοηθησεις,δυστηχως.
Εκτος αν τους καταλαβεις αλλα και παλι ειναι δυσκολο να ενεργησεις σωστα δηλαδη ενας που εχει asperger ειναι δυσκολο να βοηθηθει

Πριν κατι μηνες στις ΗΠΑ ενας με asperger μπηκε με ενα οπλο σε ενα σχολιο και σκοτωσε οποιον βρηκε και αυτοκτονησε.
Και για να γυρισω παλι στο ΚΕ.ΠΕ.Π το κτιριο ηταν 3οροφο και αναλογα με τον οροφο ηταν τα παιδια με μεγαλητερο προβλημα.Δηλαδη στον 3ο ηταν τα παιδια με το μεγαλητερο προβλημα.
Ακου ιστορια που εγινε στον 3ο
Μια φορα ,πριν παω εγω στην φιλαρμονικη,ειχαν επισκεφτει παλι το ΚΕ.ΠΕ.Π για να παιξουν τα χριστουγεννα.Πανε στο ισογειο βλεπουν τα παιδια μενουν καγκελο αλλα παιζουν.Πανε στον 1ο παιζουν παλι.Πανε στο 2ο εεε εκει ειχαν φρικαρει επαιξαν ομως με δυσκολια.
Πανε στον 3ο,εκει πλεον ειχαν παγωσει,δεν μπορουσαν να παιξουν μια νοτα.Εκει ηταν ενα μεγαλο παιδι με μεγαλο προβλημα και κοιταζε επιμονα ενα κοριτσι που επαιζε κλαρινο.Τελος παντων αρχιζουν παιζουν και οταν τελειωνουν εκεινο το παιδι επιτιθεται στην κοπελα για να την σκοτωσει.Την αρπαζει λοιπον την ριχνει κατω και της σφιγγει τον λαιμο για να την πνιξει.Εν το μεταξυ το παιδι αυτο ηταν ψηλο και πολυ δυνατο και δεν μπορεσαν να το ακινητοποιησουν.Σκανε οι γιατροι με κατι ενεσεις του τις καρφωνουν και τοτε ηρεμησε.Στο παρα πεντε την γλιτωσε η κοπελια.
Μετα απο ενα σημειο ειναι σχεδον αδυνατο να τα κουμανταρεις.Στο ΚΕ.ΠΕ.Π των Λεχαινων τα κλειναν σε κλουβια

Μια αλλη φορα στο ιδιο ΚΕ.ΠΕ.Π που πηγα ενα παιδι στον 3ο ειχε φαει το στρωμα του κρεβατιου του και πεθανε γιατι το αφρολεξ του κολησε στο εντερο.
(λιγο μεγαλο βγηκε το κειμενο)

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Stavri_
Τιμώμενο Μέλος


Νομίζω έχεις μπλέξει τον αυτισμό με κάτι άλλο!

Είναι απλά άτομα με ιδιαίτερη σκέψη καθώς ο μετωπιαίος λοβός του εγκεφάλου λειτουργεί διαφορετικά από τους νευροτυπικούς!
Μην ακούς όλα όσα λέγονται... Τα περισσότερα είναι μυθοπλασίες που "πουλάνε" , αν καταλαβαίνεις τι εννοώ!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
καποιος_καπου
Δραστήριο μέλος


Προφανως και οι αλλοι φονιαδες εχουν καποιο αλλο προβλημα.Δεν είχε καμία σχέση το γεγονός πως εκείνο το παιδί ήταν ασπεργκερ με το ότι μπήκε στο σχολείο και άρχισε να σκοτώνει... Οι ίδιοι οι επιστήμονες το έχουν δηλώσει και επιβεβαιώσει αυτό. Βρέθηκε ένας Asperger που έκανε φόνους. Όλοι οι υπόλοιποι φονιάδες όμως που ξέρουμε στον κόσμο είναι φυσιολογικοί έτσι;;; Βγάλε το στατιστικό από μόνο σου! Ποιος σου είπε ότι τα άτομα με ΥΛΑ ή Asperger είναι επιθετικά;;; δεν ισχύει ούτε κατά διάνοια.(https://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1231227238)
Νομίζω έχεις μπλέξει τον αυτισμό με κάτι άλλο!
Είναι απλά άτομα με ιδιαίτερη σκέψη καθώς ο μετωπιαίος λοβός του εγκεφάλου λειτουργεί διαφορετικά από τους νευροτυπικούς!
Μην ακούς όλα όσα λέγονται... Τα περισσότερα είναι μυθοπλασίες που "πουλάνε" , αν καταλαβαίνεις τι εννοώ!
Δεν ειαι λογικο ενας φονιας να ειναι καλα στα μυαλα του.
Δεν θα εχει ασπεργκερ θα εχει κατι αλλο.
Και μην παρερμηνευεις.Δεν ειπα πουθενα οτι τα ατομα με ΥΛΑ ή Asperger ειναι επιθετικα.
Τα ατομα με αυτισμο εχουν γενικοτερα επιθετικες τασεις.Αν διαβασες εκεινη την ιστορια που σου εγραψα θα το διαπιστωνες+το αναφερει το ιδιο το αθρο που παρεθεσες.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Stavri_
Τιμώμενο Μέλος


ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΑΣΠΕΡΓΚΕΡ
Το σύνδρομο Άσπεργκερ είναι μια ισόβια διαταραχή που επηρεάζει το πως το άτομο αντιλαμβάνεται τον κόσμο, επεξεργάζεται τις πληροφορίες που λαμβάνει και αλληλεπιδρά με άλλα άτομα. Αποτελεί όπως και ο κλασσικός αυτισμός μια «διαταραχή φάσματος» επειδή επηρεάζει τα άτομα με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και σε ποικίλο βαθμό.
Ενώ υπάρχουν πολλές ομοιότητες ανάμεσα στο σύνδρομο Άσπεργκερ και τον κλασσικό αυτισμό, τα άτομα με Άσπεργκερ έχουν λιγότερα προβλήματα με τη λεκτική επικοινωνία και έχουν συνήθως μέση ή και ανώτερη νοημοσύνη. Δεν υποφέρουν συνήθως από τις μαθησιακές δυσκολίες που συνδέονται με τον αυτισμό, αλλά ενδέχεται να παρουσιάσουν συγκεκριμένα μαθησιακά προβλήματα όπως δυσλεξία, δυσπραξία ή άλλες καταστάσεις όπως διαταραχή ελλειμματικής προσοχής - υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ).
Με την κατάλληλη υποστήριξη, τα άτομα με Άσπεργκερ είναι απόλυτα ικανά να ζήσουν μια ολοκληρωμένη και ανεξάρτητη ζωή.
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΡΟΜΟΥ ΑΣΠΕΡΓΚΕΡ
Άτομα από κάθε εθνικότητα, γεωγραφική περιοχή, κοινωνική τάξη, οικονομική κατάσταση και θρήσκευμα επηρεάζονται από το σύνδρομο Άσπεργκερ. Εντούτοις οι άντρες είναι πιο επιρρεπείς σε αυτό απ’ ότι οι γυναίκες. Ο λόγος γι αυτό είναι ακόμα άγνωστος.
Τα ακριβή αίτια του συνδρόμου Άσπεργκερ είναι ακόμα αντικείμενο έρευνας. Κλινικές μελέτες υποδεικνύουν ότι ένας συνδυασμός παραγόντων, γενετικών όσο και περιβαλλοντικών, μπορεί να ευθύνεται για τις αλλαγές στη νευροβιολογική εξέλιξη του εγκεφάλου που σχετίζονται με την εμφάνιση του συνδρόμου.
Το σίγουρο είναι πάντως ότι το σύνδρομο Άσπεργκερ δεν οφείλεται στην ανατροφή του ατόμου ή την κοινωνικοοικονομική του κατάσταση και οπωσδήποτε δεν προκαλείται από υπαιτιότητα του πάσχοντος.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ;
Προς το παρόν δεν υπάρχει θεραπεία ή συγκεκριμένος ιατρικός τρόπος αντιμετώπισης του συνδρόμου Άσπεργκερ. Τα παιδιά με Άσπεργκερ μεγαλώνοντας γίνονται ενήλικες με Άσπεργκερ. Βέβαια καθώς η κατανόηση μας για το φαινόμενο αυξάνεται ποιοτικά και ποσοτικά και οι υποστηρικτικές υπηρεσίες βελτιώνονται τα άτομα με Άσπεργκερ έχουν αυξημένες ευκαιρίες να αναγνωρίσουν ακι να εκμεταλλευτούν το δυναμικό τους και τελικά να ζήσουν μια αξιοπρεπή και δημιουργική ζωή απολαμβάνοντας τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα.
Τώρα πια υπάρχουν αρκετές θεραπευτικές προσεγγίσεις και παρεμβάσεις οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν τη ποιότητα ζωής ενός ατόμου με Άσπεργκερ. Σε αυτές περιλαμβάνονται παρεμβάσεις κοινωνικής αλληλεπίδρασης, συμπεριφορική θεραπεία και ακόμα και αλλαγές στη διατροφή.
ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΣΥΝΔΡΟΜΟΥ ΑΣΠΕΡΓΚΕΡ
Το σύνδρομο Άσπεργκερ πολλές φορές χαρακτηρίζεται ως «κρυφή διαταραχή». Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούμε να καταλάβουμε αν κάποιος έχει αυτό το σύνδρομο από την εξωτερική του εμφάνιση. Τα άτομα με Άσπεργκερ αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε τρεις τομείς. Αυτή είναι η γνωστή «τριάδα των διαταραχών»:
Τα χαρακτηριστικά αυτά και ο βαθμός εμφάνισης τους διαφέρουν από άτομο σε άτομο. Παρακάτω εξηγούνται με περισσότερες λεπτομέρειες.
- Κοινωνική αλληλεπίδραση
- Κοινωνική επικοινωνία
- Κοινωνική φαντασία
Δυσκολίες κατά την Κοινωνική Αλληλεπίδραση
Πολλά άτομα με Άσπεργκερ επιζητούν την κοινωνική συναναστροφή, αλλά δυσκολεύονται στο να αρχίσουν και να διατηρήσουν κοινωνικές σχέσεις. Αυτό τους προκαλεί μεγάλο άγχος. Τα άτομο με Άσπεργκερ μπορεί:
Δυσκολίες κατά την Κοινωνική Επικοινωνία
- Να θέλει να κάνει φίλους, αλλά να μη διαθέτει τις απαιτούμενες δεξιότητες για να δημιουργήσει και να διατηρήσει φιλίες
- Να μην καταλαβαίνει τα συμβατικά «κοινωνικά σήματα» ή τους άγραφους κοινωνικούς κανόνες συμπεριφοράς
- Να συμπεριφέρεται με κοινωνικά ακατάλληλο τρόπο
- Να είναι κοινωνικά απομονωμένο
- Να βρίσκει τη συμπεριφορά των άλλων ανθρώπων απρόβλεπτη και αγχωτική
Τα άτομα με Άσπεργκερ δυσκολεύονται να εκφραστούν συναισθηματικά και κοινωνικά. Ένα τέτοιο άτομο μπορεί:
Δυσκολίες με την Κοινωνική Φαντασία
- Να δυσκολεύεται να αντιληφθεί τη σημασία της μη λεκτικής επικοινωνίας όπως χειρονομίες, εκφράσεις προσώπου και στάση σώματος
- Να μη γνωρίζει πότε να αρχίσει ή να δώσει τέλος σε μια συζήτηση
- Να μιλά με μονότονη μη εκφραστική φωνή και να μην κατανοεί τη σημασία της αλλαγής τόνου
- Να αντιλαμβάνεται τα νοήματα πάντα κυριολεκτικά και να δυσκολεύεται στην αναγνώριση αστείων, μεταφορών και ειρωνείας
- Να έχει επιφανειακά τέλειο λόγο που όμως τείνει να είναι τυπικός και σχολαστικός
Τα άτομα με Άσπεργκερ διαθέτουν φαντασία με τη συμβατική έννοια του όρου, αλλά αντιμετωπίζουν δυσκολίες με την κοινωνική φαντασία. Αυτό σημαίνει ότι ένα τέτοιο άτομο μπορεί:
ΑΛΛΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
- Να δυσκολεύεται να φανταστεί εναλλακτικά κοινωνικά σενάρια και να προβλέψει τι θα συμβεί κατά την εξέλιξη μιας κοινωνικής επαφής
- Να δυσκολεύεται να ερμηνεύσει τα λόγια, τις πράξεις και τα συναισθήματα των άλλων
- Να έχει περιορισμένα ενδιαφέροντα με τα οποία ασχολείται σχολαστικά και επαναλαμβανόμενα
- Να επιμένει σε συγκεκριμένες ρουτίνες
Εμμονή σε ρουτίνες
Τα άτομα με Άσπεργκερ ακολουθούν με εμμονή ρουτίνες (συγκεκριμένους τρόπους συμπεριφοράς) προσπαθώντας να καταστήσουν τον κόσμο γύρω τους λιγότερο μπερδεμένο και αγχωτικό. Ορισμένα παιδιά για παράδειγμα μπορεί να επιμένουν να ακολουθούν πάντοτε τον ίδιο δρόμο για το σχολείο ή να αναστατώνονται όταν γίνεται κάποια ξαφνική αλλαγή στο σχολικό πρόγραμμα. Οι ενήλικες Άσπεργκερ συχνά προτιμούν να ακολουθούν ένα συγκεκριμένο και προκαθορισμένο πρόγραμμα για να οργανώσουν την ημέρα τους. Αναπάντεχες αλλαγές στο πρόγραμμα αυτό μπορούν να τους αγχώσουν ή να τους αναστατώσουν.
Ειδικά ενδιαφέροντα
Τα άτομα με Άσπεργκερ μπορεί να αναπτύξουν ένα έντονο, σχεδόν εμμονικό ενδιαφέρον για κάποιο χόμπι ή απασχόληση (π.χ. συλλογές). Μερικές φορές αυτό το ενδιαφέρον είναι ισόβιο ενώ σε άλλες περιπτώσεις ο κάθε τομέας ενδιαφέροντος αντικαθίσταται από κάποιο άλλο συχνά ασύνδετο. Για παράδειγμα ένα άτομο με Άσπεργκερ μπορεί να αφοσιωθεί στο να μάθει τα πάντα γύρω από τα αυτοκίνητα ή τους υπολογιστές. Μερικοί γίνονται αυθεντίες στον τομέα με τον οποίο έχουν επιλέξει να ασχοληθούν. Γενικά με τη κατάλληλη ενθάρρυνση τέτοια ενδιαφέροντα και ικανότητες μπορούν να καλλιεργηθούν έτσι ώστε να αποτελέσουν πεδία σπουδής ή εργασίας για τα άτομα με Άσπεργκερ.
Αισθητηριακές δυσκολίες
Τα άτομα με Άσπεργκερ μπορεί να έχουν αισθητηριακές δυσκολίες σε σχέση με μία ή περισσότερες αισθήσεις (όραση, ακοή, όσφρηση, γεύση, αφή). Ο βαθμός δυσκολίας διαφέρει από το ένα άτομο στο άλλο. Συχνά όμως οι αισθήσεις ενός ατόμου με Άσπεργκερ είναι είτε ιδιαίτερα έντονες (υπερευαισθησία) είτε άτονες (υποευαισθησία). Ζωηρά φώτα, δυνατοί θόρυβοι, έντονες οσμές και ασυνήθιστες υφές υλικών μπορεί να δημιουργήσουν αισθήματα ανασφάλειας ή ταραχής ή και άγχος σε άτομα με Άσπεργκερ.
Άτομα με τέτοιου είδους αισθητηριακή ευαισθησία εμφανίζουν επίσης μειωμένη επίγνωση της σχετικής θέσης τους στο χώρο με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται να αποφύγουν εμπόδια και να κρατούν αποστάσεις από άλλους ανθρώπους ή να εκτελούν λεπτούς χειρισμούς όπως να δένουν τα κορδόνια τους. Γι αυτό το λόγο μερικά άτομα με Άσπεργκερ καταφεύγουν σε επαναλαμβανόμενες κινήσεις που τους βοηθούν είτε να ρυθμίσουν την ισορροπία και τη στάση του σώματος είτε να αντιμετωπίσουν το στρες.
ΔΙΑΓΝΩΣΗ
Επειδή η εμφάνιση των χαρακτηριστικών του συνδρόμου Άσπεργκερ διαφέρει σημαντικά από άτομο σε άτομο η διάγνωση είναι δύσκολη. Το σύνδρομο Άσπεργκερ μπορεί να διαγνωσθεί αργότερα απ’ ότι ο αυτισμός στα παιδιά και κάποια χαρακτηριστικά του μπορεί να μην διαγνωσθούν παρά μετά την ενηλικίωση. Συνήθως επίσημη διάγνωση μπορεί να γίνει από ψυχιάτρους ή κλινικούς ψυχολόγους. Για μερικούς μια τέτοια διάγνωση συνδέεται με ισόβιο στίγμα, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις η διάγνωση βοηθάει το άτομο όπως και το ευρύτερο περιβάλλον του (οικογενειακό, σχολικό, εργασιακό) να καταλάβουν τις ιδιαιτερότητές του και να ανταποκριθούν στις ανάγκες του. Η διάγνωση επίσης εξασφαλίζει πρόσβαση στις απαιτούμενες υποστηρικτικές υπηρεσίες που μπορούν να βελτιώσουν τη ζωή ενός τέτοιου ατόμου δραματικά.
πηγή:
https://www.autismhellas.gr/el/Asperger.aspx
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
καποιος_καπου
Δραστήριο μέλος


Μαλλον πρεπει να το ξαναπω
ΔΕΝ ΕΙΠΑ ΠΟΥΘΕΝΑ ΟΤΙ ΤΑ ΕΝ ΛΟΓΩ ΑΤΟΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΘΕΤΙΚΑ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Stavri_
Τιμώμενο Μέλος


Συμφωνώ. Κανένας υγιής άνθρωπος δεν προβαίνει σε τέτοιες πράξεις!Προφανως και οι αλλοι φονιαδες εχουν καποιο αλλο προβλημα.
Δεν ειαι λογικο ενας φονιας να ειναι καλα στα μυαλα του.
Το λες σαν να είναι ασθένεια..Δεν θα εχει ασπεργκερ θα εχει κατι αλλο.

Δεν ισχύει σε όλες τις μορφές αυτισμού!Τα ατομα με αυτισμο εχουν γενικοτερα επιθετικες
Φυσικά και διάβασα τα όσα έγραψες.Αν διαβασες εκεινη την ιστορια που σου εγραψα θα το διαπιστωνες+το αναφερει το ιδιο το αθρο που παρεθεσες.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Stavri_
Τιμώμενο Μέλος


Αυτό το λινκ το έστειλα για πληροφορίες σχετικά με το ασπεργερ σε γενικό πλαίσιο. Δεν είχε να κάνει με αμφισβήτηση στα λεγόμενά σου!Μαλλον πρεπει να το ξαναπω
ΔΕΝ ΕΙΠΑ ΠΟΥΘΕΝΑ ΟΤΙ ΤΑ ΕΝ ΛΟΓΩ ΑΤΟΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΘΕΤΙΚΑ.[

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
καποιος_καπου
Δραστήριο μέλος


Εεε αν εσενα σου φανηκε σαν να λεω οτι ειναι ασθενεια προβλημα σου μαν.Συμφωνώ. Κανένας υγιής άνθρωπος δεν προβαίνει σε τέτοιες πράξεις!
Το λες σαν να είναι ασθένεια..
Δεν ισχύει σε όλες τις μορφές αυτισμού! Φυσικά και διάβασα τα όσα έγραψες.Απλά ,πίστεψε με ξέρω και έχω διαπιστώσει πολλά περισσότερα πράγματα από ότι οι περισσότεροι σχετικά με το φάσμα του αυτισμού. Δεν μπορώ να βασιστώ παρά στα ίδια μου τα μάτια όσον αφορά την αναπτυξιακή ψυχοπαθολογια και το φάσμα του αυτισμού.
Προφανως και δεν ισχυει για ολες τις μορφες αυτισμου αυτο λεμε τοση ωρα.
Και αν ξες τοσα για τον αυτισμο ,οπως λες,κανε κανα σεμιναριο να διαδοσεις τις γνωσεις σου.
(και για τελευτεα φορα λεω οτι δεν ειπα πουθενα οτι τα ατομα με ασπεγκερ ειναι επιθετικα)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.